Toyota и Subaru обявиха, че са се договорили за разширяване на сътрудничеството и взаимна покупка на акции. В рамките на новия алианс двете компании ще си "разменят" ценни книжа на еднаква стойност, а Subzru ще се трансформира в дъщерно дружество на Toyota.
В съвместно съобщение двата японски производителя подчертават, че създаването на алианса цели адекватен отговор на най-голямата трансформация в историята на автомобилостроенето. Отрасълът навлиза в епохата CASE (connected, autonomous/automated, shared и electric) и за компаниите е важно да си разделят разходите по разработката на автомобили от следващо поколение.
През юни стана ясно, че Toyota и Subaru ще проектират заедно платформата за първия си изцяло електрически общ модел. Subaru ще предостави технологиите си за двойно предаване, а Toyota - електрическите си разработки.
Сключеното споразумение предвижда Toyota да увеличи дела си от акции с право на глас в Subaru от 16.83 на 20%. Subaru пък ще трябва да купи акции на Toyota на еквивалентна сума, която обаче не може да превишава 80 млрд. йени (€679 млн.). По-малкият партньор в алианса ще получи и статут на дъщерна компания на по-големия.
Сътрудничеството между Toyota и Subaru започна през 2005 г. с производство на автомобили на ишлеме. След това компаниите разработиха съвместно спортен модел със задно предаване, който се продава под двете марки като Toyota 86 и Subaru BRZ.
Toyota и в момента е най-големият акционер в Subaru. На второ място е The Master Trust Bank of Japan, която притежава 7.57% от акциите на компанията.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мъка, мъка, мъка....
Коментиран от #4
13:02 27.09.2019
2 Алфа Вълкът
Коментиран от #3, #25
13:09 27.09.2019
3 майстора
До коментар #2 от "Алфа Вълкът":
В статията са ти го написали като не помниш13:23 27.09.2019
4 гост
До коментар #1 от "Мъка, мъка, мъка....":
Абсолютно има изненадани !!! Прeз юни cтaнa яcнo, чe Tоyоtа и Subаru щe прoeктирaт зaeднo плaтфoрмaтa зa първия cи изцялo eлeктричecки oбщ мoдeл. Subаru щe прeдocтaви тeхнoлoгиитe cи зa двoйнo прeдaвaнe, a Tоyоtа - eлeктричecкитe cи рaзрaбoтки !!!!!!!!!!Електромобил с "технологии за двойно задвижване от Субару !!!!!! Тия ще бият по идиотия и Порше с "автоматика" !!!!!!
13:23 27.09.2019
5 гост
Коментиран от #17, #26
13:24 27.09.2019
6 Boxer 3.0
13:29 27.09.2019
7 Не глеам Таувизия
Коментиран от #8
14:04 27.09.2019
8 Jezza
До коментар #7 от "Не глеам Таувизия":
Тойота вече не предлагат дизелови двигатели и не виждам как Субару ще предлага по-хубави дизели след сътрудничеството. Дизела може да го забравиш вече.Коментиран от #22
14:35 27.09.2019
9 jdm
15:02 27.09.2019
10 BMW
Коментиран от #11, #27
16:43 27.09.2019
11 Не глеам таувизия
До коментар #10 от "BMW":
Беше;( аз ще си карам 3.0 р-ката докато не хвърли матора или не изгние то се е видяло и после... После ще видим...:) не вярвам забавните коли да изчезнат поне още 100 год +... И под забавни имам предвид с двг! С голям двг!!!20:13 27.09.2019
12 Иво
20:59 27.09.2019
13 селянин 1
21:51 27.09.2019
14 нищо ново
22:31 27.09.2019
15 Бмв
Коментиран от #16, #24
23:13 27.09.2019
16 По точно казано
До коментар #15 от "Бмв":
Тези мотори на бмв за които говориш се слагат само в тойотите за немския пазар. За всички други региони и континенти си слагат тойотските дизели.Коментиран от #34
02:01 28.09.2019
17 Да бе
До коментар #5 от "гост":
Не знам каква оригинална марка си видял в субару, като преди да ги вземе тойота бяха под крилото на GM.Коментиран от #18, #21
02:07 28.09.2019
18 Random
До коментар #17 от "Да бе":
Никога не са били с ГМ. Не си съчинявайКоментиран от #20
02:43 28.09.2019
19 Алооо авторчето
Коментиран от #23
08:36 28.09.2019
20 Прост народ
До коментар #18 от "Random":
Е хич не са били с GM. Ти интернет нямаш ли? За Уикипедия чувал ли си. Тойота от кой мислиш че купува акциите през 2005? Ат пазара в Младост 1 може биКоментиран от #33
12:32 28.09.2019
21 Не глеам таувизия
До коментар #17 от "Да бе":
Под никакво крило не са били до сега:) тези 20% гм им извиват ръцете преди години за да могат да имат правото да произвждат и внасят коли в щатите а от там и в Канада, гм като закъса иако продаде на тойота 2005-та акциите и в момента по неофициални данни тойота притежава контролния пакет и дефакто е собственик на субару официално. Но нямам идея дали това се отнася само за колите или и за другата им цивилна и военна продукция.12:40 28.09.2019
22 Радж Капур
До коментар #8 от "Jezza":
Няма дизел само за нас12:55 28.09.2019
23 Радж Капур
До коментар #19 от "Алооо авторчето":
Абсолютно вярно!Прости на младите те не знаят12:57 28.09.2019
24 Радж Капур
До коментар #15 от "Бмв":
Абсолютно вярно. В Европа се движат много недоразумения с марката Тойота13:00 28.09.2019
25 А ти каква кола направи
До коментар #2 от "Алфа Вълкът":
кажи де сигурно е по добра инжинерино14:21 28.09.2019
26 Соичиро Сан
До коментар #5 от "гост":
Е дали е най-коравата е въпрос21:31 28.09.2019
27 Хонда, Мазда, Мицу
До коментар #10 от "BMW":
Стига ва21:33 28.09.2019
28 Те от Тойота
12:33 29.09.2019
29 Потник
12:56 29.09.2019
30 Kuku
Коментиран от #32
18:25 29.09.2019
31 xyz
19:44 29.09.2019
32 Гост
До коментар #30 от "Kuku":
Аз пък като собственик на боксер, ще ти кажа, че по-голяма тъпня не бях чел. Ти си карай умрелия редови двигател на Тойота и не ме мисли мен с боксера дали инвестирам в нещо друго освен за масла и филтри. Ама като нямаш доводи, какво ли друго може да измислиш?20:10 29.09.2019
33 Все тая
До коментар #20 от "Прост народ":
Ти уйкипедия и сам можеш да си я напишеш15:41 30.09.2019
34 Биковит
До коментар #16 от "По точно казано":
Аз живея от много години в Испания и бих искал да те поправя колега ,че тук от 2014 година се продадоха много тойоти с мотор дизел на бмв. Жив пример е мой колега. Така че не знам от къде го изрови това че били само за Германия ?01:18 24.01.2020