Новини

Subaru става дъщерна компания на Toyota

Публикувана: 27 Септември, 2019 13:01
33 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 13851
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.1 от 21 гласа.

Toyota и Subaru обявиха, че са се договорили за разширяване на сътрудничеството и взаимна покупка на акции. В рамките на новия алианс двете компании ще си "разменят" ценни книжа на еднаква стойност, а Subzru ще се трансформира в дъщерно дружество на Toyota.

В съвместно съобщение двата японски производителя подчертават, че създаването на алианса цели адекватен отговор на най-голямата трансформация в историята на автомобилостроенето. Отрасълът навлиза в епохата CASE (connected, autonomous/automated, shared и electric) и за компаниите е важно да си разделят разходите по разработката на автомобили от следващо поколение.

През юни стана ясно, че Toyota и Subaru ще проектират заедно платформата за първия си изцяло електрически общ модел. Subaru ще предостави технологиите си за двойно предаване, а Toyota - електрическите си разработки.

Сключеното споразумение предвижда Toyota да увеличи дела си от акции с право на глас в Subaru от 16.83 на 20%. Subaru пък ще трябва да купи акции на Toyota на еквивалентна сума, която обаче не може да превишава 80 млрд. йени (€679 млн.). По-малкият партньор в алианса ще получи и статут на дъщерна компания на по-големия.

Сътрудничеството между Toyota и Subaru започна през 2005 г. с производство на автомобили на ишлеме. След това компаниите разработиха съвместно спортен модел със задно предаване, който се продава под двете марки като Toyota 86 и Subaru BRZ.

Toyota и в момента е най-големият акционер в Subaru. На второ място е The Master Trust Bank of Japan, която притежава 7.57% от акциите на компанията.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.1 от 21 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Мъка, мъка, мъка....
1 Отговор
Има ли изненадани? Надали...

Коментиран от #4


Оценка:
-8 +28

Алфа Вълкът
2 Отговор
Те нали направиха една кола заедно, субару брз, на тойотата не помня името - трагедия!

Коментиран от #3, #25


Оценка:
-58 +17

майстора
3 Отговор

До коментар #2 от "Алфа Вълкът":


В статията са ти го написали като не помниш

Оценка:
-1 +56

гост
4 Отговор

До коментар #1 от "Мъка, мъка, мъка....":


Абсолютно има изненадани !!! Прeз юни cтaнa яcнo, чe Tоyоtа и Subаru щe прoeктирaт зaeднo плaтфoрмaтa зa първия cи изцялo eлeктричecки oбщ мoдeл. Subаru щe прeдocтaви тeхнoлoгиитe cи зa двoйнo прeдaвaнe, a Tоyоtа - eлeктричecкитe cи рaзрaбoтки !!!!!!!!!!
Електромобил с "технологии за двойно задвижване от Субару !!!!!! Тия ще бият по идиотия и Порше с "автоматика" !!!!!!

Оценка:
-31 +11

гост
5 Отговор
Хайде замина си най-коравата и оригинална марка в Япония. Друг никой не държеше толкова на пълноприводното предаване и боксер, само ръждата им беше враг, сега си заминаха. Лека им пръст.

Коментиран от #17, #26


Оценка:
-29 +26

Boxer 3.0
6 Отговор
Не е задължително, когато две качествени и успешни марки имат общ проект, да има качествен и успешен резултат. Но им желая успех!

Оценка:
-3 +47

Не глеам Таувизия
7 Отговор
RIP Subaru:( Погледнато позитивно най-накрая може и да се появят субарута с надеждни дизелови мотори но забравяме за боксера:( Скапан глобализъм и корпоратинви поглъщания:((( От сътрудничеството между тойота и субару последните години субитата се обезличиха и приличат на киа/хюндай:( Не, че е лошо последните пробиха много последните години, но вместо да си заложат на уникалните неща японците се пуснаха и те по мейнстриим-а:( Жалко, много жалко... няма да се учудя ако следващата импреза сти и тя е с вариатор:D... Мъкаааа

Коментиран от #8


Оценка:
-10 +23

Jezza
8 Отговор

До коментар #7 от "Не глеам Таувизия":


Тойота вече не предлагат дизелови двигатели и не виждам как Субару ще предлага по-хубави дизели след сътрудничеството. Дизела може да го забравиш вече.

Коментиран от #22


Оценка:
-3 +31

jdm
9 Отговор
Ще развалят субару. Както са заедно с тойота ще вземат да сложат двигател от бмв на новия sti

Оценка:
-11 +17

BMW
10 Отговор
Субару е единствената истинска японска кола

Коментиран от #11, #27


Оценка:
-13 +28

Не глеам таувизия
11 Отговор

До коментар #10 от "BMW":


Беше;( аз ще си карам 3.0 р-ката докато не хвърли матора или не изгние то се е видяло и после... После ще видим...:) не вярвам забавните коли да изчезнат поне още 100 год +... И под забавни имам предвид с двг! С голям двг!!!

Оценка:
-3 +18

Иво
12 Отговор
Ужас

Оценка:
-3 +4

селянин 1
13 Отговор
Най после официално,от субару..окачване и проходимост,от тойота..двг и хибридни установки.За дизели забравете,вече и в новия крузак 300..нема дизел,само бензин,нафта в тойота за сега,само в Hilux.

Оценка:
-1 +9

нищо ново
14 Отговор
Тайота винаги е била един от основните акционери в субару

Оценка:
-0 +18

Бмв
15 Отговор
Новите мотори на тойота ( дизелови) са на бмв , заради емисиите. А 4х4 и на тойота и на субару са добри. Незнам какво да очакваме, може би задвижване на всички колела при масовия клас на тойота и качествен дизел при субару или само си чоплим темата.

Коментиран от #16, #24


Оценка:
-2 +13

По точно казано
16 Отговор

До коментар #15 от "Бмв":


Тези мотори на бмв за които говориш се слагат само в тойотите за немския пазар. За всички други региони и континенти си слагат тойотските дизели.

Оценка:
-1 +9

Да бе
17 Отговор

До коментар #5 от "гост":


Не знам каква оригинална марка си видял в субару, като преди да ги вземе тойота бяха под крилото на GM.

Коментиран от #18, #21


Оценка:
-18 +5

Random
18 Отговор

До коментар #17 от "Да бе":


Никога не са били с ГМ. Не си съчинявай

Коментиран от #20


Оценка:
-7 +10

Алооо авторчето
19 Отговор
Субару от 100 год са дъщерно компания на тойота. Карай си нивата и не пиши глупости

Коментиран от #23


Оценка:
-5 +7

Прост народ
20 Отговор

До коментар #18 от "Random":


Е хич не са били с GM. Ти интернет нямаш ли? За Уикипедия чувал ли си. Тойота от кой мислиш че купува акциите през 2005? Ат пазара в Младост 1 може би

Коментиран от #33


Оценка:
-2 +8

Не глеам таувизия
21 Отговор

До коментар #17 от "Да бе":


Под никакво крило не са били до сега:) тези 20% гм им извиват ръцете преди години за да могат да имат правото да произвждат и внасят коли в щатите а от там и в Канада, гм като закъса иако продаде на тойота 2005-та акциите и в момента по неофициални данни тойота притежава контролния пакет и дефакто е собственик на субару официално. Но нямам идея дали това се отнася само за колите или и за другата им цивилна и военна продукция.

Оценка:
-0 +4

Радж Капур
22 Отговор

До коментар #8 от "Jezza":


Няма дизел само за нас

Оценка:
-0 +0

Радж Капур
23 Отговор

До коментар #19 от "Алооо авторчето":


Абсолютно вярно!Прости на младите те не знаят

Оценка:
-0 +0

Радж Капур
24 Отговор

До коментар #15 от "Бмв":


Абсолютно вярно. В Европа се движат много недоразумения с марката Тойота

Оценка:
-4 +3

А ти каква кола направи
25 Отговор

До коментар #2 от "Алфа Вълкът":


кажи де сигурно е по добра инжинерино

Оценка:
-0 +2

Соичиро Сан
26 Отговор

До коментар #5 от "гост":


Е дали е най-коравата е въпрос

Оценка:
-0 +2

Хонда, Мазда, Мицу
27 Отговор

До коментар #10 от "BMW":


Стига ва

Оценка:
-0 +1

Те от Тойота
28 Отговор
,,глътнаха,, и Дайхатсу,ако не греша.

Оценка:
-0 +2

Потник
29 Отговор
Дано направят нещо стойностно!!!

Оценка:
-0 +1

Kuku
30 Отговор
Да вземат най-сетне да сложат на тея Субара читав редови Тойота двигател, та да вземат собствениците да престанат да инвестират хилядарки в това недоразумение боксер мотор!!!

Коментиран от #32


Оценка:
-1 +2

xyz
31 Отговор
Преди време Сузуки, да се готви Мазда. Ако искат да оцелеят, малките ще трябва да се присламчат към някой голям.

Оценка:
-0 +2

Гост
32 Отговор

До коментар #30 от "Kuku":


Аз пък като собственик на боксер, ще ти кажа, че по-голяма тъпня не бях чел. Ти си карай умрелия редови двигател на Тойота и не ме мисли мен с боксера дали инвестирам в нещо друго освен за масла и филтри. Ама като нямаш доводи, какво ли друго може да измислиш?

Оценка:
-2 +2

Все тая
33 Отговор

До коментар #20 от "Прост народ":


Ти уйкипедия и сам можеш да си я напишеш

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Бойко Борисов
Премиерът към репортерките в кулоарите на парламента:
Ами кажете, к'во ходите като патици след мен..."

Още бисери