Новини

Как ще се правят задните светлини на колите (СНИМКИ)

„Одело“ инвестира над 20 млн. EUR в завод край Куклен

Публикувана: 23 Октомври, 2019 06:21
66 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 23392
Как ще се правят задните светлини на колите (СНИМКИ)
Снимки: М. Богданова
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.8 от 22 гласа.

Нов завод за 20 млн. EUR беше открит край Куклен от турската компания „Одело България” ЕООД е част от Bayraktarlar Holding. В него ще се произвеждат задните светлини на редица марки автомобили, сред които Mercedes-Benz и Renault. Новата производствена база е разположена на застроена площ от 23 000 кв.м. „Целта ни е до 2023 г. да удвоим инвестицията си до 40 млн. EUR, да увеличим продажбите си до 60 млн. EUR и да утроим личния си състав до 450 служители“, каза по време на официалната церемония по откриването Ахмед Байрактар - председател на УС на "Одело Груп". Той допълни, че към момента заводът е сертифициран да произвежда серийни части от техни клиенти. „Чрез тези сертификации ще започне производството на три проекта за серийни резерви части за Mercedes-Benz и Renault през 2020 г.“, уточни Байрактар.

Какъв е технологичния процес
на създаване на задни светлини?

„Три са процесите, които ще се извършват в новия завод за авточасти - леене под налягане, покритие и сглобяване. Първият процес – леене под налягане, има един подпроцес - сушене на пластмасата. То се налага, за да може пластмасата да стане годна за използване. Сушенето представлява следното: пластмасата престоява в един бункер на определена температура за определено време. След като свърши това време се транспортира автоматично към машините за леене под налягане, където започва самото леене. Има нагряване на пластмасата и стопяване. Впръсква се под високо налягане в една матрица, която моделира самата форма на детайла и когато изстине вътре в матрицата (матрицата се състои от две части матрицата), тя се отваря, робот взема частта и я поставя на съответния конвейер. Опакова се. Това е първият етап“, каза за ФАКТИ Димитър Растев, продуктов мениджър на компанията.

Как ще се правят задните светлини на колите (СНИМКИ)

Вторият етап е нанасяне на алуминиево покритие. Не всички части минават през този етап, а само тези, които отразяват светлината, които са като огледало. Алуминиеви малки жички се изпаряват с помощта на високо напрежение и алуминия от твърда се превръща в газообразна форма. „В този процес, както е в газообразна форма, алуминият полепва по тези части и така се получава алуминиевото покритие и лъскавите части. След като свърши този процес на покритие, всички части се транспортират до линията на сглобяването. Тя също може да се раздели на няколко части - предварителен монтаж, заваляване и краен монтаж“, уточнява Растев.

Как ще се правят задните светлини на колите (СНИМКИ)

При предварителния монтаж операциите са ръчни. Сглобяват се от оператори. В следващия процес се заварява това, което са сглобили работниците – самото стъкло или леща. „Има различни технологии за заваряване на лещата с полусглобената единица. На едната линия използваме вибрационна заварка. Тя, с помощта на триене, споява ръчно сглобената част и съответната леща, а на новата линия използваме лазерна заварка. С помощта на лазер се заварява лещата с полусглобената единица“, каза Растев.

След заваряването има процес на премахване на вътрешните напрежения. Те се получават по време на заварката. Затова частите се поставят във фурна, където се въртят на определени зони. Тези зони имат различна температура. С това загряване се цели да се отнемат вътрешните напрежения, получени по време на заварката. Ако това нещо не стане е възможно продуктът да се спука. Ако се спука лещата е брак.

След като елементът премине през фурната идва крайният монтаж. При него се поставят различни винтове и други аксесоари, които са нужни за сглобяването на самия заден стоп към самата кола. „След поставянето на тези детайли имаме 100% тест за херметичност - да не пропуска вода, прах и други. Има и 100% светлинен тест. Камери проверяват дали всички светлини работят, дали са с необходимия интензитет и т.н. Правим и Crash test, за да проверим дали нашата заварка е здрава, защото е възможно, когато не е, продуктът да не премине теста за херметичност. След като мине светлинния тест продуктът е готов за опаковане. Следва изпращане до клиента“, казва Растев, който допълва, че висок процент от целия процес е автоматизиран.

Как ще се правят задните светлини на колите (СНИМКИ)

Изделията, които са брак, се дават на компании, които изкупуват съответната пластмаса. С тях вече има сключени договори.

Важно е да се уточни, че цялата поточна линия е така създадена, че е необходимо само изработването на матрица и подменянето ѝ в целия процес. Така на практика могат да се изработват задни светлини за всякакви модели автомобили на всички автомобилни марки.

До началото на следващата година заводът ще доставя материали от компанията майка, която се намира в Словения. Плановете са през 2020 г. вече да има сключени договори за директна доставка както с български, така и с чуждестранни доставчици на материал.

Как ще се правят задните светлини на колите (СНИМКИ)

Как ще се правят задните светлини на колите (СНИМКИ)

Как ще се правят задните светлини на колите (СНИМКИ)

Как ще се правят задните светлини на колите (СНИМКИ)

Как ще се правят задните светлини на колите (СНИМКИ)

Как ще се правят задните светлини на колите (СНИМКИ)

Как ще се правят задните светлини на колите (СНИМКИ)

Как ще се правят задните светлини на колите (СНИМКИ)

Как ще се правят задните светлини на колите (СНИМКИ)

Как ще се правят задните светлини на колите (СНИМКИ)

Как ще се правят задните светлини на колите (СНИМКИ)

Как ще се правят задните светлини на колите (СНИМКИ)

Как ще се правят задните светлини на колите (СНИМКИ)

Как ще се правят задните светлини на колите (СНИМКИ)

Как ще се правят задните светлини на колите (СНИМКИ)

Как ще се правят задните светлини на колите (СНИМКИ)

Как ще се правят задните светлини на колите (СНИМКИ)

Пловдив / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.8 от 22 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
qqq
1 Отговор
Американци и германци не инвестират директно в България, предпочитат да инвестират в Турция, а в България инвестират техните турски филиали. Интересна политика!

Коментиран от #4, #27, #52, #56


Оценка:
-7 +159

карай шофиОре
2 Отговор
Баце можеше да каже на откриването-тЪз година задни светлини -догодина цели коли ма нейсе айде хаирлия да е все е нещо.

Оценка:
-7 +97

ужас
3 Отговор
Този пак реже ленти. Турците ще произвеждат Фолксфаген, а ние задни отражатели.

Коментиран от #6, #39


Оценка:
-15 +134

Николай
4 Отговор

До коментар #1 от "qqq":


Какво значение има, нали открива завод в Бг, открива нови работни места, ще плаща данъци надявам се и други ползи.

Коментиран от #10, #25, #58


Оценка:
-40 +60

5
Този коментар е премахнат от модератор
Така е
6 Отговор

До коментар #3 от "ужас":


Вероятно сме избрани за най-екологични "чисти" производства.

Коментиран от #54


Оценка:
-4 +59

Честито
7 Отговор
Поредния синджир с евтини роби е навързан но нали страната ни е с най ниски цени на всичко в това число труда и достойнството на хората.

Оценка:
-9 +77

Clar
8 Отговор
пък ний и през 2001-ва и през 2011-та чаааааакахми да додат германците да открият завод с шлайфан бетон и 1000 евро заплата, пък те отидоха в турция. сега дойдоха, ама с турски началници. за германците българите са прекалено гнусни за да общуват директно с тях.

Оценка:
-12 +66

9
Този коментар е премахнат от модератор
Jacques Yvec Moineau
10 Отговор

До коментар #4 от "Николай":


Има значение, защото е турски.

Коментиран от #66


Оценка:
-10 +23

11
Този коментар е премахнат от модератор
Език свещен...
12 Отговор
. „Чрез тези сертификации ще започне производството на три проекта за серийни резерви части “?!!!? Вие въобще, четете ли какви глупости пишете???

Оценка:
-3 +32

Крокодил
13 Отговор
До автора! Абе, никъде не се споменава как върви заплащането на труда в този завод! Пак ли се съобразяваме с нашите си "бизнесмени"???

Оценка:
-3 +46

Nostradamus
14 Отговор
С две думи--турците изнасят в България производство, което е опасно за здравето на работниците и замърсява околната среда.

Оценка:
-11 +51

Гласувайте за Шайката ГЕрП
15 Отговор
Защо така Владетеля на България е сложен най накрая в редицата за рязане на лентата. Как смеят така да неглежират българския султан!

Оценка:
-7 +39

16
Този коментар е премахнат от модератор
Теньо КаЦеМеТо
17 Отговор
Най-вероятно в стоповете освен алуминий трябва да се изпарява и олово,щом са го направили до Куклен !!..

Оценка:
-4 +32

18
Този коментар е премахнат от модератор
19
Този коментар е премахнат от модератор
20
Този коментар е премахнат от модератор
Хан Крум
21 Отговор
Всички команди на турски,който не разбира всеки ден в джамията докато не проговори на инвестинионния език на манафите.Всички инвестиций от Европа в Булгаристан ,минават през турски предприемачи ,който обират каймака на работниците малки надници за да има ефект инвестицията.Само Бокова Тиквата е горд и прост.

Оценка:
-5 +35

Куц Колю
22 Отговор
Първо Одело е най близо до Асеновград и после там нито са пасли мсгарета,камо ли да са били ливади!Най-плодородната земя в България,позамърсена от КЦМ,но имаше овощни градини доста години преди "строителите на съвременна България".

Оценка:
-3 +24

Хаджи Генчо
23 Отговор
Добавената стойност не остава в България!Много начини има за криене на данъци.Единствената полза е работни места,но те не са със заплати които да се противопоставят на емиграцията?

Оценка:
-2 +34

Пламен
24 Отговор
Заплатите?Дайте конкретни цифри.

Оценка:
-2 +22

хаха
25 Отговор

До коментар #4 от "Николай":


каква полза от тия данъци бе брат вижал ли си селата напоследък?

Коментиран от #26


Оценка:
-2 +25

гост
26 Отговор

До коментар #25 от "хаха":


А ти какво искаш бе , каскет , на всяко село завод да направят ? Села е имало миналия век , като в селското стопанство се работеше на ръка !! В 21 век място за села няма !! Който иска да си кара пенсията на спокойствие , да си ходи на село ! Но без претенции държавата да му осигурявала всичко дето го има в града !! Щото за десет , че и за сто пенсионера в едно село това значи СТО ПЪТИ по-скъпо от толкова работещи в града !! Крайно време е да си заврете болшевишките опорки отзад !!

Коментиран от #28, #37, #59


Оценка:
-32 +13

гост
27 Отговор

До коментар #1 от "qqq":


Айде сега "експерте" да ни светнеш на коя точно американска или германска компания е филиал тоя холдинг ??? И като не успееш , щото няма такава , да си вземеш опорките и заедно с дружките ти да си ги ползвате взаимно за прочистване на отходните канали !! Щото истината е съвсем различна ! И тя е , че от години турските компании бягат от Турция , щото са много "доволни" от любимия ви султан и им писна от безумните му изцепки , да не говорим за това , че вече напълно загубиха надежда за членство на Турция в ЕС , че и даже очакват скорошно отнемане на безмитния статут на Турция , което ще значи моментална смърт на всички компании , които изнасят за ЕС , каквато е и въпросната !!

Коментиран от #60


Оценка:
-8 +16

0000
28 Отговор

До коментар #26 от "гост":


Къв болшевик е човека бе.ти явно не си излизал скоро от вас.истината ти казва.всичко по селата е леш

Коментиран от #29, #55


Оценка:
-2 +17

гост
29 Отговор

До коментар #28 от "0000":


И какво като е леш , бе "излизалия" ?? Естествено , че е леш и така ще бъде !! И по-леш ще става , щото това е навсякъде по света !! Селото НЯМА БЪДЕЩЕ в съвременния свят !! Поне не такова , каквото си представяш !! Който иска да живее на село , трябва да е НАПЪЛНО НАЯСНО , че всяко нещо си има цена !! Държавата не е длъжна да плаща десет , че и сто пъти по-скъпо за кефа на някой си !! Един километър път в града или до него се ползва от десетки и стотици хиляди и то работещи , които плащат данъци , включително и за пенсионерите !! А същия километър до село се ползва от 50-100 пенсионера !! Същото е с болници , училища , магазини и т.н. !! Който иска да си живее на спокойствие и евтино на село , да е наясно , че тия неща ги забравя !! Да си ги осигурява сам , като иска !!

Коментиран от #35, #36, #43, #50, #61


Оценка:
-20 +8

Муя
30 Отговор
Големи описания, голямо чудо - разказ по картинка.... 21 век вече има видео за всичко в мрежата.... https://m.youtube.com/watch?v=NEm2v9zyr9I

Оценка:
-1 +1

31
Този коментар е премахнат от модератор
Мненйо
32 Отговор
Правителството за статистиката си се интересува от открити работни места, не от работното им време или възнаграждение.
Първо това не е завод, а цех. И ще стане най-вероятно това което става със повечето производства в БГ. Кадрите които ще се търсят ще са нискоквалифицирани и на ниски заплати. Ще стане както е в "завода" на ABB в същият регион, а именно там ще работят цигани. Висококвалифицираните кадри ще си ги внесат от Турция или Германия, не се надявайте.
Добре е, че поне ще работят тези и може да намалеят кражбите в региона, но това по никакъв начин не е в полза на България и българите!

Оценка:
-2 +13

Отворко Поназнайков
33 Отговор
То като гледам няма работници, само изнесени вредни роботизирани линии, вероятно за да не пречат на еко туризма в Турция

Оценка:
-1 +12

Blackthorn
34 Отговор
По снимките само светлини за немски кочини. За други коли няма ли да се произвеждат?

Оценка:
-2 +8

Тихомир тодоров
35 Отговор

До коментар #29 от "гост":


Тъп коментар, поразходи се в Полша например, няма разлика град, село, паланка, навсякъде поддържано, чисто, работеща икономика и селско стопанство, погледни прибалтийските държави, Холандия, Дания.... и тогава говори, че селото нямало място в съвременното общество. Та даже в съседна Румъния селата са много добре поддържани, само у нас не се цени това, което наистина си струва

Оценка:
-4 +25

Митки
36 Отговор

До коментар #29 от "гост":


Ти си голям тъпанар,ако го няма селото ку.о ли ме ми ядеш.

Оценка:
-4 +17

Jack Bauer
37 Отговор

До коментар #26 от "гост":


Като си толкова отворен я ми обясни защо всички данъци които плащам на село отиват в една сметка в централния бюджет, а от там нищо не се връща обратно. Аз ти плащам екстрите на разглезения градски г@з!

Коментиран от #44


Оценка:
-4 +22

Хасан
38 Отговор
Ще чакаме ние ББ да доведе Фолксвагена ! Ей го брачеда докара Мерцедеса !

Оценка:
-1 +17

Чичо Гошо
39 Отговор

До коментар #3 от "ужас":


Да. Като трети подизпълнител. Абе.......браво Бойко

Оценка:
-2 +8

Suzuki
40 Отговор
Пътя към Европа минава през Босфора...честито

Оценка:
-0 +14

Morgoth
41 Отговор
Страхотно! Вместо да работим директно за Мерцедес, ще работим за турска фирма, която ще обира печалбата, а тук ще назначава ниско платени роби.

Оценка:
-5 +16

1122
42 Отговор
Абе,то нашия може да е най на края за рязането на лентата,ама на него ще се падне НАЙ ГОЛЯМОТО ПАРЧЕ ОТ ЛЕНТАТА.

Оценка:
-1 +7

Въйко
43 Отговор

До коментар #29 от "гост":


Доста си простичък.... За краставица в салатата, какво режеш? За домат, що лапаш? От София ли ти ги карат или житото за хляб или кромд лук от софийския университет.... Сега, като си виждаш мисленето, разбираш защо България е на тоз хал... Другите, където ви разбрахме, че нямате акъл се изнесохме към Холандия, че е по далеч от вас....

Оценка:
-2 +9

Въйко
44 Отговор

До коментар #37 от "Jack Bauer":


Не му обръщай внимание, той е от ГЕРБ, простено му е, както и на тези в лудницата...

Оценка:
-2 +8

ЦарВул
45 Отговор
Ей т,ва мъдуратура е голема работа!Докато написах коментар и той ме изтри!!Тиквата говореше за "Ние с бат Здравко"!!И по после!Тук ще "добиеме ПРИНАДЕНА СТОЙНОСТ"!Абе озаптете го тоа човек бе!
Стига е плещил врели некипели!!И първо питай к,во е принадена стойност и при кого ще отиде/да не е луд турският инвеститор да си даде принадената стойност на Тиквената държава!,после се изтъпани най отпред да режеш лентичка!Ама т,ва са те от ПУЦ-а в Симеоново!!!

Оценка:
-0 +8

ЦарВул
46 Отговор
До главния прокурор:Докога ще търпите минпредседателя да прави агитация за избиране на тоа и оня от министър председателя и то в качеството му на такъв и в изборна обстановка,и в работно време??

Оценка:
-1 +11

ЦарВул
47 Отговор
За агитация на БОКО Тиквата:Аз пък ще си оккача червено знаме на
къщата баш за изборите напук на ГРОБ-арите и ще гласувам за:ПРОТИВ ГРОБ-АРИТЕ!!!!Всеки друг но не и ГРОБ-ар!!!

Оценка:
-1 +10

Хипермен
48 Отговор
Вече няма съмнение че Ердо вдига кълките на нашия манекен от родопа и го млати в белия гъз...

Оценка:
-2 +8

Бойко Борисов
49 Отговор
Какво се оплаквате бе рая? Неблагодарници! Марш да работите за 700 лв и без да мрънкате. Ето вече се върнаха първите автобуси с българи от чужбина зарязали заплати от 1500 евро за да работят за турските инвеститори.

Оценка:
-4 +12

Глей ти
50 Отговор

До коментар #29 от "гост":


В Западна Европа селата са доста добре уредени. И там ли са болшевишки?

Коментиран от #65


Оценка:
-2 +9

Иванов
51 Отговор
Турците са 100 години пред нас.То кой ли не е?

Оценка:
-2 +10

ТтТ
52 Отговор

До коментар #1 от "qqq":


Аре ти отвори завод умник. Тъкав бил унакъв бил. Дърдорко

Оценка:
-1 +0

злобар
53 Отговор
Нито ме интересува нито пък смятам да им купувам боклуците , винаги е по добре оригинални части.

Оценка:
-2 +3

Ивайло Пенев
54 Отговор

До коментар #6 от "Така е":


Има едно неразбиране при нас, което рефлектира много сериозно в негативен план. За да има екология, трябва да има индустрия. Има ли индустрия и висока заетост, повечето от тези ромски набези ще спрат, защото техните сънародници ще си ги вземат на работа, дори и да е по втория начин. Екологията е нещо второстепенно, т.е. не може да стоиш гладен и без два лева в джоба и да не се съгласява да ти отворят никакво производство наоколо, което ще позволи твоя край да живне малко. Не всичко е чак толкова отровно, колкото се изкарва, след 20-30 години, като има пари, някакво решение ще се намери, важното е сега да се направи необходимото. В какъв свят живеете, това не ми е ясно! Еколозите на Запад също идват тогава, когато индустрията е създадена, работи здраво и е силна и общото благосъстояние се повишава. Не ви ли прави впечатление, че трябва да има фирми, бизнес, работа, заплати, за да бъдат плащания данъци, държавата да има постъпления, да се търсят работници и да се финансират политиките по климата?!

Оценка:
-1 +4

Ивайло Пенев
55 Отговор

До коментар #28 от "0000":


Оставам с впечатление, че всичко по селата е леш от последно време, а истината е, че 30 години тече тази разруха. Преди десетина години цяло село се продаде на някакви художници за 5 хилядарки... Изчезнаха стотици села за времето на Прехода... Добре е в България да се инвестира колкото е възможно повече. Впрочем Истанбул е естествен притегателен център за половин България поради силата на турската икономика, която е 15-та в света. Ако в България дойдат повече турски фирми и всяка година расте минималната заплата, да кажем с едно 100€ годишно, то и турците ще бъдат длъжни да увеличават заплатите. За да сме добре като държава, трябва да има мощна индустрия със създавано в България ноу-хау, иновации, регистрация на патенти и т.н. Но основата е индустрията!

Оценка:
-1 +4

Реалист
56 Отговор

До коментар #1 от "qqq":


Фирмата е с турски капитал и работят елементи за други фирми. Каква конспирация търсиш:)

Оценка:
-0 +3

57
Този коментар е премахнат от модератор
Ха ха
58 Отговор

До коментар #4 от "Николай":


Надай се, надай се ама надали

Оценка:
-0 +1

59
Този коментар е премахнат от модератор
Тююю
60 Отговор

До коментар #27 от "гост":


На той и VW кат тях , бяга ли бяха, много смешен суяк си

Оценка:
-0 +1

61
Този коментар е премахнат от модератор
А знаете ли що не са го направили у тр
62 Отговор
Завода? За да замърсяват въздуха тук че Ердоганя ще ги кара да ядат свинско.

Оценка:
-0 +4

63
Този коментар е премахнат от модератор
Пламен
64 Отговор
Аз пак да питам,заплатите,заплатите какви са?НЕТО ,не бруто,щот бруто изглежда много но после остава малко

Оценка:
-0 +3

Николай
65 Отговор

До коментар #50 от "Глей ти":


В западна Европа почти няма останали села. Това са урбанизирани територии, квартали които изглеждат като села.

Оценка:
-1 +0

Николай
66 Отговор

До коментар #10 от "Jacques Yvec Moineau":


Ако беше китайски или монголски каква е разликата, няма как да е български. Това е положението производителя е подписал договора Ахмед Байрактар - председател на УС на "Одело Груп". И след това са откли завода в Бг. Предполагам, че "Одело Груп" има и други такива заводи свързани с производителите на автомобили и така.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка