Last news in Fakti

31 Октомври, 2019 11:04 34 635 62

Експерти: Кросоувърите нямат бъдеще

  • suv-
  • кросоувър-
  • мода

Статистиката показва, че кросоувърите и SUV-тата водят безапелационно в предпочитанията на купувачите. Производителите обаче наричат това изкривена тенденция и смятат, че скоро ситуацията скоро ще се промени, съобщава Automotive News.

В това са убедени висши мениджъри на Nissan - една от марките, които имат най-голяма заслуга за налагането на кросоувърите. Според шеф-дизайнера на компанията Алфонсо Албаис промяната ще започне от младежката клиентела, която ще започне да избягва SUV-тата просто за да бъде различна от старото поколение.

"Щом пазарът се пренасити и не може да предложи нищо принципно ново, купувачите ще се върнат към старото. При това то никога не е било лошо", разсъждава дизайнерът. С него е съгласен и вицепрезидентът по глобалната стратегия на Nissan Айвън Еспиноза, според когото производителите вече разполагат с данни, че младите вече са отегчени от кросоувърите.

Във Volvo като цяло споделят същото мнение. Според шведите седаните ще се завърнат на мода, но по друга причина - под натиска на еколозите. Хората, които често пътуват на дълги разстояния, би трябвало да предпочитат триобемни автомобили, тъй като имат по-добра аеродинамика и съответно харчат по-малко гориво.

В същото време, отбелязва Automotive News, седаните продължават да губят пазарни позиции. През последните три години в Европа продажбите на такива автомобили в масовите класове са спаднали с 25%, а в премиум сегмента - с 18%.

Производителите обаче вярват на проучванията си. Ръководството на Citroen, например, е решило компанията да се завърне към разработката на седани и скоро на пазара ще излязат три модела с такава каросерия.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 41 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    55 13 Отговор
    SUV-тата ??? Учете граматиката, не е излишно

    Коментиран от #3, #45

  • 2 гощо

    52 46 Отговор
    ВАН там е истината! Голям обем,повече места и повече багажник!

    Коментиран от #5, #8, #27, #33, #60

  • 3 сектант

    17 10 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    SUV, CUV, TUV ????????????????????? тия ?
  • 4 Димитър

    104 44 Отговор
    Интереса към SUV-тата няма да спадне скоро. Не се купуват, защото си модерен, а защото са с по висока проходимост, сигурност на пътя, а и като цяло са по практични. Това автомобила да е по повдигнат също има значение на пътя за шофьора.

    Коментиран от #7, #9, #28

  • 5 Ама

    56 7 Отговор

    До коментар #2 от "гощо":

    Как ще тръшкаме кучките у ван? Кое му е тежкарското на вана? Първо коврите да поумнеят и после ще станем практични, иначе заради тея нашЯнски чалгарки си купуваме и кабриолети, барем нааравим поколението. Ако ни бяха по-умни жените, може и да нямаше толкова чалга, а ванове )))

    Коментиран от #47

  • 6 мутренска мода

    32 9 Отговор
    От Волво са се объркАли. Какъв разход, нали ще минаваме на ток... SUV много яко се търкаля, ако не знаеш, как се кара.
  • 7 Гост

    57 18 Отговор

    До коментар #4 от "Димитър":

    Кпупуват се, защото притежават комплексни качества като: удобство и комфорт, по-добра видимост и позиция на водача, по-голяма сигурност, по-голяма универсалност - става за всякакви пътища, включително да отидеш на бизнессреща, повдига самочувствието на собственика /какъвто е случаят и с мобилните телефони/.

    Коментиран от #16

  • 8 Гост

    46 3 Отговор

    До коментар #2 от "гощо":

    Да, вановете са практични. Имал съм ван и мога да кажа, че са страхотни автомобили, но ... за семейство с две и повече деца, за дълъг път, за търговци с дребен бизнес. За в града са неудобни, отделно, не са достатъчно представителни автомобили.
  • 9 Дали

    57 14 Отговор

    До коментар #4 от "Димитър":

    Извинявай, кой от всичките фаувета - тигуани, тирокове, тикросове и тн наричаш високопроходим? Високи - може, но проходими с тия малолитражки, най-много буталото да излезе през капка да види кой го мъчи.. а за турбинките да не говорим, в кашонче и на тавана

    Коментиран от #15

  • 10 ДДДД

    33 14 Отговор
    Топ Гиър го бяха казали преди време. SUV = SPORT UTILITY VEHICLE.
    Да започнем от спорт - не е доста спортно да караш кола като малка микровълнова. Има други автомобили, които винаги ще са по-спортно. Не е много утилитарно, да, мислите си, че има висока проходимост (защото така казва производителя, нали), но сте го карали само в града - как знаете, че няма да затънете ако се наложи? (няма да се наложи карайки детето си на градина, но за всеки случай си вземете голяма ютия)

    Коментиран от #12

  • 11 ДДДД

    38 12 Отговор
    и в крайна сметка имате спортно-утилитарен автомобил, който не е много спортен и не е много утилитарен. Хората ги купуват просто защото разчитат, че при катастрофа, това че си в по-голяма кола, ще те спаси. Имай късмет да не оцелиш стара ес-класа, че тогава ще се убедиш, че не е важно колко високо стоиш в колата, а кой и с какви материали я е правил.

    Коментиран от #42

  • 12 Гост

    30 6 Отговор

    До коментар #10 от "ДДДД":

    Абе тук се говори за кросоувъри. Нито претендират за спорт, нито за сериозна проходимост, но за това, което е нужно на повечето хора, кросоувърите са си екстра. Пък с моя не съм закъсвал, макар че доста съм се бутал по поляните с кучето. Важното е да не се буташ в калта, че там почти всичко може да закъса.
  • 13 Мария Атанасова

    10 6 Отговор
    Аз също смятам, че бъдещето е на седаните. И на китайският автопром. Пожив(ьо)м-увидем. (къде и е "Е-йожика" на тая клавиатура?)
  • 14 букова глава

    32 2 Отговор
    Като нямат бъдеще да ги намалят на 10000 лв.! Мене ме не бръка, че немат бъдеще!
  • 15 Borislav Popov

    15 7 Отговор

    До коментар #9 от "Дали":

    Човека просто ги сравнява със седаните и хетчбековете, които са без 4х4, SUV -вете все пак са с по висока проходимост от тях и са с по голям клиренс. Все е някакво предимство, когато зимата навали сняг и стане по хлъзгав пътя.
  • 16 Damn

    26 4 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Много грешиш мисля.Да започне да ти зависи самочувствието от материални неща си се обезличил и този свят на това разчита,да има повече като теб.Иначе си карай каквото си искаш.На първо място бъди човек.Лек ден и не го приемай че те нападам.
  • 17 Аххахах

    14 3 Отговор
    В България кросоветите са бъдещето, особено с “добре поддържаната, на скъпоплатена” пътна инфраструктура. Една година плащаме за някаква винетна система с някакви смотани циркаджии, които се развозват с колите все едно са им свои!
  • 18 Отчето

    23 10 Отговор
    Купил бай ганю жичка и хоп на газ но тапата скрил да не се вижда че е на газ кът спре в някуе барче и застраховката на 4вноски плаща и гуми на лизинг иначе ще яде Калиакра с на филия
  • 19 Джуган

    51 10 Отговор
    В СУВ-чето се влиза лесно, седиш по високо, имаш добра видимост и създава (понякога лъжливо) чувство за сигурност. Ако семейството е традиционно, тоест включва разнополови партньори и деца, задните врати и капак улеснява транспортирането на детска количка, а детската седалка стои сравнително високо и не скапва кръста на родителите като слагат и вадят детето. Заключение, кросоувърите нямат бъдеще единствено за еднополовоте “семейства” които нямат дете а мъничко кученце.

    Коментиран от #44, #48, #49

  • 20 Старата школата

    12 19 Отговор
    Пълноприводно комби.Една кола караш,две поддържаш.Кола за слаби шофьори по трудни терени.И много безмислена електроника. Хайде гребете срещу вятъра.
  • 21 Пилона

    14 23 Отговор
    Аз какво да кажа като имам Porsche 911 2016г. и никога няма да го заменя за SUVтата

    Коментиран от #22

  • 22 :D:D:D:D

    16 3 Отговор

    До коментар #21 от "Пилона":

    Горкия Горканчо, ма теб жив да те ожалим. "SUV тата" го написа така, но дори и ти не знаеш защо, нали? Купи си нещо по-голямо и високо, да събира всичките ти комплекси, че гледам не са малко.
  • 23 Мамата

    24 6 Отговор
    Майтап да става.Българският джерналист манипулира яко и умело дърварската маса и тя от своя страна си мисли,че от всичко разбира...и те така.Покарайте по висока кола и ще видим ще ли се върнете на тази къде сядате на асвалата директно....освен ако не сте състезател...но пък кой ви пречи да имате и двете.

    Коментиран от #29

  • 24 type-R

    10 20 Отговор
    Дано ги забранят и със закон!
  • 25 Алфа Ромео

    19 6 Отговор
    За мен седана е най-балансираната и най-добре изглеждаща каросерия, по-добра возия от хечбек по-елегантна от комби, по-тиха в задната част на купето. Не е за хора които постоянно мъкнат обемисти багажи.
  • 26 ar146ts

    15 13 Отговор
    Центъра на тежеста на SUV е по-високо и са нестабилни в завоите.Карал съм служебна KIA SORENTO и RENAULT/баничарка/.Баничарката е в пъти по-стабилна.

    Коментиран от #38

  • 27 type-R

    7 6 Отговор

    До коментар #2 от "гощо":

    О, да, несравнимо е като тръгнеш на почивка 1вия ден да товариш цялата къща, 2рия ден: да я разтоварваш! После каквото там остане от отпуската да налагаш многодетното семейство че нали на смуглите фамилии такива са им обичаите....
  • 28 Алфа Ромео

    15 16 Отговор

    До коментар #4 от "Димитър":

    Сигурност на пътя от висока и тежка кола, сигурно се шегуваш! Такава кола е абонирана за по-лошо пътно поведение още по-рождение, откажат ли електронните помощници на такава кола няма овладяване в по-екстремна ситуация.
  • 29 Ами

    3 13 Отговор

    До коментар #23 от "Мамата":

    Такова съм карал 1н път и не ми харесва няма въртящ момент камион рейс и позиция. Не е бус а близо но не товари и няма мощ. Маневри управление се губи карам малко клио 1.4. Единствено има височина напълно ненужно на шосето. Та я пак какво ме грабна. Вероятно мъртва маса и несигурност като чукна волана с 140 или 2на гума или 1тон товар или поне хладилник 😆

    Коментиран от #55

  • 30 Чичо Пешо

    5 7 Отговор
    ше кацнете не дедовия, това го повтарям от как са се появили
  • 31 Метгонтан

    9 7 Отговор
    Тези експерти като гледам са от Нисан . А Нисан обяви фалит скоро . Май не им се е получила схемата от експертни мнения . Младите не са отегчени , ами като всички млади искат нещо компактно и бързо , но с годинките после всеки иска нещо сигурно , достаъчно бързо и повече безопасно с повече место за багаж разбира се . Така че ФОКОФФФ
  • 32 Ужас

    8 3 Отговор
    Язе карам само жипове.
  • 33 Шофьор

    9 3 Отговор

    До коментар #2 от "гощо":

    След ван ми ах на Suv и съм очарован

    Коментиран от #34

  • 34 Алфа Ромео

    7 9 Отговор

    До коментар #33 от "Шофьор":

    Чичарски коли все, друго си е нещо по-ниско и драйвърски настроено.
  • 35 Владислав

    11 1 Отговор
    Масово в коментарите забелязвам, че явно много хора не правят разлика между SUV и кросоувър.Няма по-голяма тъпня от кросоувър-а умишлено нагнетена тенденция в последно време. Вие качвали ли сте се в кросоувър? Какъв багажник какъв обем на купето,каква проходимост? Пак казвам, правете разлика между двете. Кросоувъра е просто задигнат седан, нищо друго.Най-ярък пример е GLA, на Мерцедес. JUKE на Нисан и още сто мога да изброя, и коя от.тия двете за конкретния пример е проходима или е с голям багажник или с голям обем на вътрешното пространство? Те специалистите си го казват ама Ганьо знае вина по-добре!!!!!
  • 36 Honda CRV 2009

    15 0 Отговор
    Аз си карам СУВ-чето и съм си много доволен, никога не бих си купил по ниско от него. Не много голям, достатъчно просторен за семейството с две деца. Има достатъчно място за багаж. По черен път се държи прилично. Икономичен дизелов двигател 6.5/100. Достатъчно екстри за 10 годишна кола. Здрав автомобил. За 20к само съм сменил два пъти масло. Смятам че СУВ скоро няма да му мине модата защото е удобен и практичен автомобил.
  • 37 qwerty

    6 1 Отговор
    Имам Паджеро 3 и от няколко дни съм горд собственик на Хюндай ИХ55. Колата е голяма колкото Мицубишито, но не се усеща като истински 4х4, струва ми се една такава финна - не е от старата школа с грамадното окачване на камион.....
  • 38 Ами...

    9 14 Отговор

    До коментар #26 от "ar146ts":

    Като не си карал Волво XC60, нямаш база за сравнение. Ама колко от Вас могат да си позволят този прекрасен автомобил , че да коментират по темата? Така, че ще сравнявате баничарки и корейски бракми. Компетентни сте за коли над 20 години и над 200 000 км. Еми Браво на вас!

    Коментиран от #40

  • 39 vasik atanasova

    6 4 Отговор
    САМО СПОРТНИ КОЛИ
  • 40 ar146ts

    4 8 Отговор

    До коментар #38 от "Ами...":

    Волво XC60 не съм карал и нямам намерение да карам най-бързият трактор в света/Волво/.Карам си АЛФА 159 и не ми пука с каква скорост влизам в завоите.Така,че имам някаква база за сравнение относно стабилност.И да имам възможност да си купя въпросното Волво,аз не съм мазохист и за тези пари ще си купя два по-читави автомобила - седан или хетчбек /не SUV/.
  • 41 Ами...

    7 7 Отговор
    Тогава никога няма да изпиташ това страхотно удоволствие наречено "шофиране". А "трактора" както го наричаш ти, е няколко Класи над твоята "Алфа" и дори няколко Класи над теб. Между другото при единичен пробег над 2500 км. с "трактора" ще запееш друга песен а от твоята бегачка ще излезеш сгънат на две, че и два дни ще реанимираш. Ама хайде да спрем дотук, че са ти слаби аргументите.

    Коментиран от #43

  • 42 Мечока много бие

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "ДДДД":

    Хахаха
  • 43 ar146ts

    3 5 Отговор

    До коментар #41 от "Ами...":

    Не мисля ,че след 2500 км ще съм сгънат на две,но за такива км хората са измислили други превозни средства.Аз се кефих с първата Алфа,тази ми е втора АЛФА и третата кола отново ще е АЛФА РОМЕО -GIULIA.
  • 44 Ккк

    2 2 Отговор

    До коментар #19 от "Джуган":

    Много ми харесва коментара ти. Много птавилно. Коментар от човек с две деца без малко куче.
  • 45 Байчо

    2 2 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Ти научи граматиката, за да не се излагаш! Ес Ю Ви - тата... така се чете

    Коментиран от #50

  • 46 еди кой си

    15 0 Отговор
    От екологична гледна точка най-добре е да караме каруци.От аеродинамична-само Ферари.От икономична -базов модел на Хюндайче .Правете си кефа и не слушайте търговци и "експерти".
  • 47 Ван

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "Ама":

    Ти ако чакаш колата да ти е#е жената
  • 48 Гост

    2 3 Отговор

    До коментар #19 от "Джуган":

    Точно обратното - семейните хора които не са комплексари си вземат ванове които са по-добри от SUV по всичко освен off road.
    Младите необързани модерни си вземат неща като Каптюр, Стоник, Джук и прочее фешън малки играчки които грам не стават за семеен автомобил

    Коментиран от #52

  • 49 ЗИЛ 130

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Джуган":

    Точно така, много вярно казано!
  • 50 Random

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Байчо":

    Я му викам сув, сувтата не ми звучи добре, сувовете по-става
  • 51 Алфа Ромео

    3 1 Отговор
    Навремето с GSI Кадета такива шосейни слончета не им оставях шанс на път със много завои, макар и с мощни нови турбодизели. Една Х 5 дори не само че не успя да ме изпревари на планински път но и срещаше големи затруднения да ме следва, много се кефех с тази количка, макар и 115 коня само огън беше.
  • 52 гоуст

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "Гост":

    Е няма що, толкова много са вановете на паркинга на мола че не можеш да се разминеш от тях, хи хи
  • 53 type-R

    1 1 Отговор
    Никога не съм усещал липса на място в багажника в семейния Акорд. А последния път си занесохме цяло походно легло. Който има нужда да товари повече багаж би трябвало да е мазохист! Сякаш преди да изскочат тези уроди на пътя хората не са ходили на почивка? При това Акордът се води средно-голям седан, има и Мерцедес S клас, и БМВ 7 и Алфа Ромео166 и т н....
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Моля моля

    1 0 Отговор
    Аз карам SUV, и повече не смятам да се върна на нещо друго. Причините са 2. По-висок позиция, демек не ме заслепяват всички голфове и БМВ 3 с китайски ксенони и аз имам по-добре видимост. Добър пътен просвет - с нашите дупки и легнали полицай винаги е добре да си по-нависоко. Хората дето карат оффроад не карат SUV, така че това е.
  • 57 Дедо ви Мъди

    0 0 Отговор
    Нисан ако много им разбират тиквите, нямаше да са пред фалит! Да не говорим ,че младите от началото на века карат каквото им купят мама и тате защото с 5-6 години трудов стаж трудно заделят за по-скъпи маратонки или ел тротинетки с кредитните карти!
  • 58 Димата

    1 0 Отговор
    Имам комшия, който има Кашкай. Та той дълбоко е убеден, че кара "джип". Опитах се да му обясня, че това не е автомобил 4х4,но той си държи на своето и вика "какво, като не е, пак е джип." Та така, явно не малко и комплексари има, дето ги карат с самочувствието, че имат голям "джип".
  • 59 Иван

    2 1 Отговор
    Никога ням да карам повече ниска кола с задвижване на един мост!!! Един път пробвайте с някое 4х4 и край, ще карате само такъв тип автомобили. Ама пишете се обичам да се смея.
  • 60 FTS

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "гощо":

    Принципно си прав за вановете. Но точно затова и личните автомобили скоро няма да имат бъдеще. Всички псевдо-решения - седани, хибриди, електрички, водородки са с грешна идея, защото залагат на поединичното предвижване. В бъдещето всички ще сме скупчени в мегаполисите, така че единствено обществения транспорт ще има смисъл. А и в унищожената природа няма да има вече какво да се прави, за да ти трябва личен автомобил. Пък и без това повечето вече са зомбита в матрицата. Даже и аз, защото пиша тук.
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 АДТ

    0 0 Отговор
    Не знам но какво Ви е мнението за VOLVO XC90 SUV ли е ВАН ли е ............?!!