АвтоВАЗ и General Motors сключиха сделка за консолидацията на съвместното им предприятие, което става изцяло руска собственост, съобщава "Интерфакс". Договорът предвижда в скоро време всъдеходът Chevrolet Niva да започне да се продава под марката Lada.
Най-големият руски производител смята да промени и името на GM-АвтоВАЗ. Единственият модел, произвеждан от съвместното предприятие, ще продължи да слиза от конвейера с емблемите на Chevrolet, но скоро те ще бъдат заменени от логотипа с добре познатата ладия.
До подписването на сделката АвтоВАЗ и General Motors притежаваха равни дялове в джойнт венчъра, а сега собствеността върху него ще бъде 100-процентово руска. От Толиати подчертават, че нямат намерение нито да прекратяват действащите договори с доставчици и дилъри, нито да съкращават служители.
От януари до октомври 2019 г. в Русия са продадени повече от 19 300 всъдехода Chevrolet Niva. Моделът заема 14 място сред най-търсените автомобили на тамошния пазар през ноември.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #2, #28
15:11 09.12.2019
2 Random
До коментар #1 от "гост":
Какви ти ребрандирани дачии? От кога Веста и Гранта(пък и Калина, която се продава като Гранта хечбек) са дачии? Дори Ларгуса(Logan MCV) и Хрей(B0, дъстер) са с руски двигатели и трансмисии.Коментиран от #7, #8
16:57 09.12.2019
3 Къде си
18:24 09.12.2019
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 гост
Коментиран от #6
19:13 09.12.2019
6 Random
До коментар #5 от "гост":
Че е грозно, грозно е, но върши работа.Коментиран от #10
19:43 09.12.2019
7 гост
До коментар #2 от "Random":
Руската компания "АвтоВАЗ" към 2021 г. ще започне производство на автомобили само върху новата платформа на Renault-Nissan, съобщи на специализиран форум в Толиати вицепрезидентът по търговските въпроси Венкатран Мамилапале и допълни: "Моделите, които сега са в производство до 2021 г. значително ще се променят. С внедряването на новата промишлена платформа ще се промени и Lada Vesta и цялата съвременна моделна гама." Още преди година беше съобщено, че следващото поколение Lada Granta ще се създаде върху базата на модифицирана версия на платформата Global Access, която е залегнала в основата на Logan. Следващата Lada 4x4 също се разработва върху тази платформа. Всички двигатели и трансмисии също ще бъдат заменени с такива на концерна майка !!!!Руски бе , как не , хахаххахха !!!!
Коментиран от #9
19:57 09.12.2019
8 гост
До коментар #2 от "Random":
Ако за тебе двигатели и трансмисии на Рено-Нисан , произведени на ишлеме в Раша са руски , моооооже , хахаххахах !!! Че и всичко останало !!!20:00 09.12.2019
9 Borislav Popov
До коментар #7 от "гост":
А бе, те и сега всичките са на платформата еа Рено и той този русопитек, Рандома знае, ала се прави тук на луд и все разпаравя, че били на собствена. Нищо нямат свое те руснаците, всичко им е или копирано по лицензия или крадено.20:10 09.12.2019
10 Бацо от Краводер
До коментар #6 от "Random":
Ами да ти кажа..то и никаква работа не вършат..имах честа да прекарам първите подобни недоразумения в България от Бургас до София преди 12-13 години...еми нема втори такъв мандръсалник на света....айде да не се простирам на широко, ама тЕ тва нещо и даром да ми го дават, не го ща.20:29 09.12.2019
11 ,никой
20:35 09.12.2019
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 ГоСт
20:57 09.12.2019
14 Танко
21:04 09.12.2019
15 Ирник
21:22 09.12.2019
16 Пешо
22:19 09.12.2019
17 Патил
Коментиран от #19, #33
22:19 09.12.2019
18 бай Шиле
До коментар #4 от "Чакаме":
А бе и на мен ми е притеснено.Без тях как ще живеем?23:22 09.12.2019
19 Бацо от Краводер
До коментар #17 от "Патил":
Казваш самата истина, колкото и неудобна да е за някои екземпляри...Всъщност сте улучили що-годе читава, щом ви е изкарала36 000. Аз си спомням, че още при първата Нива се почна с проблемите-на входа на Карнобат блокира скорости и се качи на репатрак...втората и третата минаха що годе безпроблемно, четвъртата отгря двигател, оказа се че е била с дефектна водна помпа и не работещ температурен датчик, четвъртата някъде около Пловдив угасна и пак репатрак-отказа електрониката...и още и още проблеми, даже няма да се спирам на увисналите врати, кривещите се при сваляне прозорци, скърцащите пластмаси ...да не говорим за смешния гаранционен срок и неосигурената тогава сервизна и ремонтна поддръжка...така че , перефразирайки една култова реплика от един стар филм-''Нива ама Шеви...Шеви, ама Нива'' се казва всичко за тоя автоурод....Коментиран от #20
04:54 10.12.2019
20 да допълня
До коментар #19 от "Бацо от Краводер":
Публикувано във факти.бг: четвъртата някъде около Пловдив...извинявам се за грешката, петата беше..май не съм се събудил още.Някой ще каже '' бе откъде помниш толкова събития'', отговорът ми само един-ми забравят ли се такива ''приключения''. А за приключенита ми с едни бронирани ''Ниви'' за инкасо,или с едни руски автобуси ''ЛиАз' друг път...там пък какви перипетии..леле мале.Коментиран от #22
05:07 10.12.2019
21 STEFCO
11:43 10.12.2019
22 Генчо
До коментар #20 от "да допълня":
Разкажи, разкажи, смея се със глас. :)Коментиран от #25, #26
17:00 10.12.2019
23 Генчо
17:01 10.12.2019
24 Водка Столичная
18:45 10.12.2019
25 Бацо от Краводер
До коментар #22 от "Генчо":
Абе какво да ти разправям...ако имаш познат шофьор от градския в гараж ''Дружба'' той да ти разправя са загата с автобусите в Румъния...тия ''ЛиАЗ''-и бяха за градския транспорт на Белград и ги прекарвахме от Черновци през Клуж-Напока, Орадеа,Арад и Тимишоара до Белград..едни хубави бели''лебеди''.Двигател и автоматични скорости на 'Катерпилар''...дотук-добре, окачване и купе-руска работа.А по това време почти половината път бе бетон, с напречни фуги на всеки стотина метра. Моя беше автоматик и това донякъде ме спаси, защото ''ръчките'' бяха толкова тежки, че май се предвиждаше и помощник -шофер в екипажа(само да сменя скорости).А окачването бе на възглавници.Та при преминаването на фугите вътре всичко дрънчеше и тропаше, особенно като изпуснат възглавниците...на мен ми падна едно дясно панорамно стъкло, а челните имах чувството че всеки момент ще изхвръкнат от уплътненията.....но най -интересно бе при двигателя.Не знам вече по каква причина бяха изнесли охладителната перка току зад капака и бе монтирана с редуктор върху една рамка от винкел (даже не си бяха направили труда да боядисат винкелите) та до края на пътешествието всички окъсаха тия рамки и се налагаше да караме с пуснато парно ,че иначе лошо...Придружаваше ни някакъв руснак , като два от автобусите бяха натъпкани до тавана с резервни части... а заради непрекъснатите аварии и изчакване по пътя да се съберем, изминахме разстоянието от 800 км за...една седмица...има още много за разправяне , ам ай19:12 10.12.2019
26 Бацо от Краводер
До коментар #22 от "Генчо":
А иначе автоматика беше направо веялица...спомням си физиономията на един мамалигар с едно''Мече'' когато го отвях с две дължини на старта на един светофар....хахахаа...на следващия пак беше до мен (карах с отворена врата поради адската жега, моя вече бе откъснал редуктора от рамката) и му разгледах добре зъбната картина, така му бе паднало ченето от учудване...А в Орадеа ме взе на абордаж един ромски катун, даже юрганите си бяха понесли, що зор видяхме докато успеем с един колега да ги разтоварим, добре че знаеше влашки...абе трилогия мога да напиша покрай тия руски дараци , тЕ така...айде стига толкова, продължението -друг път.19:24 10.12.2019
27 Токо
20:13 10.12.2019
28 Токо
До коментар #1 от "гост":
Абе РЯПО ТАКАВА ! След обединението на Форд и Фолгсеаген ще е язък за марката Форд ! Какво е всъщност е вагена ? Един умрел Голф . Даругото е трици , маймуни и талашит ....От мен да го знаеш , голф и Транспортер са основният имидж на тая изплякана марка !
20:19 10.12.2019
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 вело
Коментиран от #31
20:23 11.12.2019
31 Бацо от Краводер
До коментар #30 от "вело":
Ами какво си виждал или не само ти си знаеш.Факт е, че аз само съм прекарал на самоход над 20 парчета от Бургас до София (митницата на Суходол) , идваха с ферибота от Новоросийск всеки петък по5-6парчета. Продаваше ги една фирма ( не казвам имена нарочно) която имаше нещо като магазин на ъгъла на бул. И.Гешов и цар Борис трети, откъм страната на Лагера, после отвори магазин и на Павлово, пак на цар Борис.Само тая фирма продаде над 100бр. но истината бе, че не се купуваха много....абе дараци пълни, даже от класическата Нива бяха по-зле.Но, както се казва-на печелившите честито, а останалите да се радват че са избегнали на здрава глава-болест.20:45 11.12.2019
32 audi a8
23:19 11.12.2019
33 hurbo
До коментар #17 от "Патил":
Това е автомобил за гората колега,не е за магистрала.Нормално да не се чувстваш добре в него по такъв път,както няма и да се чувстваш добре в нов шосеен автомобил в гората.Коментиран от #34
09:33 13.12.2019
34 гост
До коментар #33 от "hurbo":
Че не става за магистрала-не става, ама пък за гората-още по-малко.Личен опит.12:24 13.12.2019