9 Декември, 2019 15:00 19 531 34

Lada си върна името Niva

  • автоваз-
  • lada-
  • chevrolet-
  • general motors-
  • gm-автоваз-
  • niva
Lada си върна името Niva - 1

АвтоВАЗ и General Motors сключиха сделка за консолидацията на съвместното им предприятие, което става изцяло руска собственост, съобщава "Интерфакс". Договорът предвижда в скоро време всъдеходът Chevrolet Niva да започне да се продава под марката Lada.

Най-големият руски производител смята да промени и името на GM-АвтоВАЗ. Единственият модел, произвеждан от съвместното предприятие, ще продължи да слиза от конвейера с емблемите на Chevrolet, но скоро те ще бъдат заменени от логотипа с добре познатата ладия.

До подписването на сделката АвтоВАЗ и General Motors притежаваха равни дялове в джойнт венчъра, а сега собствеността върху него ще бъде 100-процентово руска. От Толиати подчертават, че нямат намерение нито да прекратяват действащите договори с доставчици и дилъри, нито да съкращават служители.

От януари до октомври 2019 г. в Русия са продадени повече от 19 300 всъдехода Chevrolet Niva. Моделът заема 14 място сред най-търсените автомобили на тамошния пазар през ноември.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 37 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    47 63 Отговор
    Собственоста няма как да е 100% руска , след като самия Автоваз е над 75% на Рено-Нисан с договор за изкупуване и на останалите 25% до няколко години , а още от следващата ще произвежда само ренбрандирани модели на Дачия !!! Ама явно местните русофилчета трябва да се поплюнчат !! А между другото следващото голямо обединение , което се подготвя след Форд-ВАГ е ГМ-Рено-Нисан-Мицубиши !!

    Коментиран от #2, #28

  • 2 Random

    42 16 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Какви ти ребрандирани дачии? От кога Веста и Гранта(пък и Калина, която се продава като Гранта хечбек) са дачии? Дори Ларгуса(Logan MCV) и Хрей(B0, дъстер) са с руски двигатели и трансмисии.

    Коментиран от #7, #8

  • 3 Къде си

    21 21 Отговор
    Борка,има статия за Каскетниците и ти още не си се изходил??
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 гост

    21 26 Отговор
    Като гледам тоя которник на снимката и получавам уртикария..ма това да не смущава каскетите, сега ще се почнат с едни ''ах'' и ''ох''..''каква извънземна красавица'' ...''ми то гроздето кисело, па и на високо''...и т.н и т.н. ...

    Коментиран от #6

  • 6 Random

    11 16 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Че е грозно, грозно е, но върши работа.

    Коментиран от #10

  • 7 гост

    25 7 Отговор

    До коментар #2 от "Random":

    Руската компания "АвтоВАЗ" към 2021 г. ще започне производство на автомобили само върху новата платформа на Renault-Nissan, съобщи на специализиран форум в Толиати вицепрезидентът по търговските въпроси Венкатран Мамилапале и допълни: "Моделите, които сега са в производство до 2021 г. значително ще се променят. С внедряването на новата промишлена платформа ще се промени и Lada Vesta и цялата съвременна моделна гама." Още преди година беше съобщено, че следващото поколение Lada Granta ще се създаде върху базата на модифицирана версия на платформата Global Access, която е залегнала в основата на Logan. Следващата Lada 4x4 също се разработва върху тази платформа. Всички двигатели и трансмисии също ще бъдат заменени с такива на концерна майка !!!!
    Руски бе , как не , хахаххахха !!!!

    Коментиран от #9

  • 8 гост

    18 10 Отговор

    До коментар #2 от "Random":

    Ако за тебе двигатели и трансмисии на Рено-Нисан , произведени на ишлеме в Раша са руски , моооооже , хахаххахах !!! Че и всичко останало !!!
  • 9 Borislav Popov

    16 17 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    А бе, те и сега всичките са на платформата еа Рено и той този русопитек, Рандома знае, ала се прави тук на луд и все разпаравя, че били на собствена. Нищо нямат свое те руснаците, всичко им е или копирано по лицензия или крадено.
  • 10 Бацо от Краводер

    18 9 Отговор

    До коментар #6 от "Random":

    Ами да ти кажа..то и никаква работа не вършат..имах честа да прекарам първите подобни недоразумения в България от Бургас до София преди 12-13 години...еми нема втори такъв мандръсалник на света....айде да не се простирам на широко, ама тЕ тва нещо и даром да ми го дават, не го ща.
  • 11 ,никой

    12 6 Отговор
    Тук се изказват специалисти които не са вдигали капак на кола.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 ГоСт

    14 7 Отговор
    Oт януaри дo oктoмври 2019 г. в Руcия ca прoдaдeни пoвeчe oт 19 300 вcъдeхoдa Сhеvrоlеt Nivа. Мoдeлът зaeмa 14 мяcтo cрeд нaй-търceнитe aвтoмoбили нa тaмoшния пaзaр прeз нoeмври. За тези, които мислят с главите си тук е казано всичко. От ясно по-ясно е защо GM искат да се отърват от това недоразумение.
  • 14 Танко

    9 1 Отговор
    Лада не си връща "Нива". Шевролет Нива става Лада Нива. Лада 4х4 си остава 4х4. Освен, ако не я кръстят-"равно на 16"!
  • 15 Ирник

    10 18 Отговор
    На въжето русофобските потурнаци.
  • 16 Пешо

    3 4 Отговор
    "Голяма новина" СССР 100% USA
  • 17 Патил

    26 7 Отговор
    2005г взехме едно такова недуразомение (служебно) ЧИСТО НОВО! Имах нещастието да го карам от София до Бобошево през Кюстендил, този, който е предложил за емблема ладия явно е бил жесток шегаджия и е забравил да добави шлемофон за след100км/ч, мошност никаква, коморт(каква е тази дума) всичко поскърцва мирише на хим завод, седалки - стол на мъчението, копчетата за ел стъкла като кутии за сапун, диференцяла - метъл банда! По - същото време взехме ЦРВ на HONDA втора ръка на 4год над 50 хил км. От Honda да се качиш на Нива се едно на трактор на 36000 км счупи диференцял смяна (вярно евтин, като целлия туч) и един мераклия го отвлече по кърджалийско за радост на цялата фирма! Тези дето го хвалят или не са виждали друго или са долни лъжци! Ставало за лов, става ако няма друго да не си пеша!

    Коментиран от #19, #33

  • 18 бай Шиле

    5 1 Отговор

    До коментар #4 от "Чакаме":

    А бе и на мен ми е притеснено.Без тях как ще живеем?
  • 19 Бацо от Краводер

    14 6 Отговор

    До коментар #17 от "Патил":

    Казваш самата истина, колкото и неудобна да е за някои екземпляри...Всъщност сте улучили що-годе читава, щом ви е изкарала36 000. Аз си спомням, че още при първата Нива се почна с проблемите-на входа на Карнобат блокира скорости и се качи на репатрак...втората и третата минаха що годе безпроблемно, четвъртата отгря двигател, оказа се че е била с дефектна водна помпа и не работещ температурен датчик, четвъртата някъде около Пловдив угасна и пак репатрак-отказа електрониката...и още и още проблеми, даже няма да се спирам на увисналите врати, кривещите се при сваляне прозорци, скърцащите пластмаси ...да не говорим за смешния гаранционен срок и неосигурената тогава сервизна и ремонтна поддръжка...така че , перефразирайки една култова реплика от един стар филм-''Нива ама Шеви...Шеви, ама Нива'' се казва всичко за тоя автоурод....

    Коментиран от #20

  • 20 да допълня

    11 4 Отговор

    До коментар #19 от "Бацо от Краводер":

    Публикувано във факти.бг: четвъртата някъде около Пловдив...извинявам се за грешката, петата беше..май не съм се събудил още.Някой ще каже '' бе откъде помниш толкова събития'', отговорът ми само един-ми забравят ли се такива ''приключения''. А за приключенита ми с едни бронирани ''Ниви'' за инкасо,или с едни руски автобуси ''ЛиАз' друг път...там пък какви перипетии..леле мале.

    Коментиран от #22

  • 21 STEFCO

    6 2 Отговор
    RUSNAK İ KOLA NEGIR İKOSMOS
  • 22 Генчо

    6 0 Отговор

    До коментар #20 от "да допълня":

    Разкажи, разкажи, смея се със глас. :)

    Коментиран от #25, #26

  • 23 Генчо

    5 0 Отговор
    Момчета тоя път много ме развеселихте, браво, смях се с глас докато изчетох коментарите
  • 24 Водка Столичная

    3 0 Отговор
    Лада Нива в града и на село.
  • 25 Бацо от Краводер

    6 0 Отговор

    До коментар #22 от "Генчо":

    Абе какво да ти разправям...ако имаш познат шофьор от градския в гараж ''Дружба'' той да ти разправя са загата с автобусите в Румъния...тия ''ЛиАЗ''-и бяха за градския транспорт на Белград и ги прекарвахме от Черновци през Клуж-Напока, Орадеа,Арад и Тимишоара до Белград..едни хубави бели''лебеди''.Двигател и автоматични скорости на 'Катерпилар''...дотук-добре, окачване и купе-руска работа.А по това време почти половината път бе бетон, с напречни фуги на всеки стотина метра. Моя беше автоматик и това донякъде ме спаси, защото ''ръчките'' бяха толкова тежки, че май се предвиждаше и помощник -шофер в екипажа(само да сменя скорости).А окачването бе на възглавници.Та при преминаването на фугите вътре всичко дрънчеше и тропаше, особенно като изпуснат възглавниците...на мен ми падна едно дясно панорамно стъкло, а челните имах чувството че всеки момент ще изхвръкнат от уплътненията.....но най -интересно бе при двигателя.Не знам вече по каква причина бяха изнесли охладителната перка току зад капака и бе монтирана с редуктор върху една рамка от винкел (даже не си бяха направили труда да боядисат винкелите) та до края на пътешествието всички окъсаха тия рамки и се налагаше да караме с пуснато парно ,че иначе лошо...Придружаваше ни някакъв руснак , като два от автобусите бяха натъпкани до тавана с резервни части... а заради непрекъснатите аварии и изчакване по пътя да се съберем, изминахме разстоянието от 800 км за...една седмица...има още много за разправяне , ам ай
  • 26 Бацо от Краводер

    4 1 Отговор

    До коментар #22 от "Генчо":

    А иначе автоматика беше направо веялица...спомням си физиономията на един мамалигар с едно''Мече'' когато го отвях с две дължини на старта на един светофар....хахахаа...на следващия пак беше до мен (карах с отворена врата поради адската жега, моя вече бе откъснал редуктора от рамката) и му разгледах добре зъбната картина, така му бе паднало ченето от учудване...А в Орадеа ме взе на абордаж един ромски катун, даже юрганите си бяха понесли, що зор видяхме докато успеем с един колега да ги разтоварим, добре че знаеше влашки...абе трилогия мога да напиша покрай тия руски дараци , тЕ така...айде стига толкова, продължението -друг път.
  • 27 Токо

    4 2 Отговор
    Върнала си е старото име НИВА защото се сглобява на нивата . от там е и култовото име.
  • 28 Токо

    1 3 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Абе РЯПО ТАКАВА ! След обединението на Форд и Фолгсеаген ще е язък за марката Форд ! Какво е всъщност е вагена ? Един умрел Голф . Даругото е трици , маймуни и талашит ....
    От мен да го знаеш , голф и Транспортер са основният имидж на тая изплякана марка !
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 вело

    4 0 Отговор
    Леле, тука половината народ се оказа, че се е скъсал да внася и кара Шнива, а аз за последните 20 години я съм видял 1 брой в България, я не. Нещо бъркате нивите според мен.

    Коментиран от #31

  • 31 Бацо от Краводер

    2 1 Отговор

    До коментар #30 от "вело":

    Ами какво си виждал или не само ти си знаеш.Факт е, че аз само съм прекарал на самоход над 20 парчета от Бургас до София (митницата на Суходол) , идваха с ферибота от Новоросийск всеки петък по5-6парчета. Продаваше ги една фирма ( не казвам имена нарочно) която имаше нещо като магазин на ъгъла на бул. И.Гешов и цар Борис трети, откъм страната на Лагера, после отвори магазин и на Павлово, пак на цар Борис.Само тая фирма продаде над 100бр. но истината бе, че не се купуваха много....абе дараци пълни, даже от класическата Нива бяха по-зле.Но, както се казва-на печелившите честито, а останалите да се радват че са избегнали на здрава глава-болест.
  • 32 audi a8

    0 2 Отговор
    Урааа заря велико дело са извършили.То си е направо подвиг за гинес е.
  • 33 hurbo

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "Патил":

    Това е автомобил за гората колега,не е за магистрала.Нормално да не се чувстваш добре в него по такъв път,както няма и да се чувстваш добре в нов шосеен автомобил в гората.

    Коментиран от #34

  • 34 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #33 от "hurbo":

    Че не става за магистрала-не става, ама пък за гората-още по-малко.Личен опит.