Порто, Португалия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Golf 8 е вече на пътя. Това става цели осем години след излизането на "седмицата", но чакането си струваше. Феновете на най-продавания модел в Европа могат да са доволни от запазване на най-характерните черти на Golf и в същото време на неговата еволюция.
Volkswagen Golf е безусловен лидер в C-сегмента и негов основател. От 1974 година до днес, компанията е продала над 35 милиона Golf-а. Сега на ход е новото, осмо поколение на емблематичния Golf, а ние бяхме от първите, които го тестваха. Първите динамични изпитания на модела VW проведоха в Португалия, където беше и екип на mobile.bg. Ето и впечатленията ни.
Екстериор
Volkswagen Golf 8 изглежда по-динамично, но е съхранил добре познатият силует от своите предшественици. Автомобилът разполага с по-тънки диодни фарове, предната част, погледната в профил, е по-скосена, а в отпред и отзад линиите са основно хоризонтални. Така се създава визуалното усещане, че колата е по-широка, въпреки че е направена на MQB платформата, която се използва и за предшественика.
Хечбекът е пораснал незначително - до 4 284 мм на дължина, 1 789 мм на широчина, а междуосието е 2 636 мм. Аеродинамиката е подобрена и коефициентът на въздушно съпротивление вече е 0.27. Интересно е решението да бъде леко увеличен предния надвес, а задният - намален. Това ясно се вижда, когато колата се погледне отстрани.
Иначе пропорциите са хармонични, колата изглежда и по-луксозно, и достатъчно спортно, въпреки че версия с три врати отново няма да се предлага. Като цяло германците не са променили радикално екстериорната визия - решение, което е взето съвсем целенасочено. Все пак това е най-продаваната кола в Европа и да се правят кардинални промени по външния вид е необосновано.
Интериор
Вътре обаче, нещата изглеждат далеч по-различно. По примера на новия Passat вентилационните отвори са станали по-тънки, линиите на арматурното табло отново са основно хоризонтални, а приборите са изцяло дигитални. Механични бутони липсват, като дори и малкото такива са сензорни. Екранът на мултимедийната система е увеличен до 10 инча и е долепен до основния дисплей, който се намира пред водача. При версиите с автоматична скоростна DSG кутия е наличен необичаен миниатюрен селектор, който обаче се оказа изключително удобен за експлоатация.
Що се отнася до простор в купето, то вътрешното пространство не е сериозно изменено и е горе-долу, такова, каквото беше при седмата генерация на модела. На предишното равнище е останал и обемът на багажника, който е 380 литра. Пространството е оптимално за автомобил от този клас, а мястото за краката на водача и пасажерите е повече от достатъчно. Седалките не са малки и са ергономични. Това, което ни направи впечатление е, че материалите в купето са станали значително по-скъпи и качествени, а сглобката е на познатото ни прецизно германско ниво.
Доста е разширен и списъкът с опциите, като вече дори и в базовата версия са налични екстри, като безключов достъп, климатична система, функция за автоматично намаляване на скоростта при нужда, както и система за следене на маркировката. В топ версията Style, която ни беше предоставена за тест, е наличен тризонален климатроник, място за индукционно зареждане на смартфон и адаптивен круиз контрол.
Като опция е налична и иновативната система Travel Assist, която прави колата полуавтономна, при това до скорост 210 км/ч. В заключение по темата за интериорното пространство можем да кажем, че Golf 8 е надградил много, станал е изцяло дигитален, разполага с множество екстри и предлага усещане за автомобил от по-висок клас.
Двигател и ходови характеристики
Двигателите, които имахме възможността да изпробваме, бяха бензинов с обем 1.5 литра и мощност 150 конски сили, както и същия, но с 48-волтова електрическа система, превръщаща колата в т.нар. мек хибрид и добавяща мощност от 16 конски сили. Изпробвахме и класиката 2.0 TDI, без която моделът би бил немислим, особено за страни като Германия.
Що се отнася до бензиновите версии, те определено разполагат с много добра динамика. Ускорението до 100 км/ч е 8.5 секунди, а електрификацията и възможността за отключване на част от цилиндрите, прави бензиновия Golf 8 доста икономичен. В комбиниран цикъл и със скорост, максимално близка до ограниченията в Португалия, борд компютърът отчете разход под седем литра на 100 километра. Единственият недостатък при бензиновия мотор, е, че той е по-шумен при високи обороти (над 4 500).
Дизелът е без изненади и без компромиси. Колкото и напоследък да се опитват да очернят дизеловите мотори на VW, то те си остават едни от най-оптималните в този сегмент. Отлична динамика и разход около пет литра на сто. DSG трансмисията е станала по-отзивчива, а возията по-мека. Дори e прекалено мека. Адаптивното окачване на модела дава възможност за избор между Comfort, Normal и Sport режими, като ние управлявахме автомобила основно на Sport и смело можем да заявим, че с него колата се усеща като истински Golf.
Един от малкото недостатъци, които ни направиха впечатление, е свързан с кормилната уредба и по-конкретно с малко по-неинформативния волан. Иначе новият Golf е отличен, както на магистрала, така и на планински път с много завои. Кренът е минимален, а недозавиване се усеща чак при много високи скорости. Най-общо можем да кажем, че германските инженери отново са дали всичко от себе си и сравнявайки с предишния Golf 7 са успели да надградят във всички аспекти.
Golf 8 не е революционен модел и не това е целта. Ъпгрейдът му се вижда в по-еластичното окачване, по-меката возия, дигитализацията на салона и по-качествените материали. Останалото е познатият ни Golf. Прогнозите, които можем да направим след първите тестове на модела са, че той ще запази доминацията си в C-сегмента и ще продължи да бъде бестселър на компанията, въпреки че от VW все повече залагат на електромобилите. У нас цените засега не са ясни, вносителят ще ги обяви през февруари следващата година. В Германия Golf 8 се продава на цени от 20 000 евро.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Miro
Коментиран от #11, #111
13:09 15.12.2019
2 волен сидеров
Коментиран от #60
13:12 15.12.2019
3 Хубавел
13:16 15.12.2019
4 Караиванов
13:19 15.12.2019
5 Мммето
13:21 15.12.2019
6 Бисер
Коментиран от #41
13:39 15.12.2019
7 777
Коментиран от #9, #10, #23, #55, #131
13:50 15.12.2019
8 Геле
Коментиран от #43
14:04 15.12.2019
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 такса спокойствие
До коментар #7 от "777":
Какво да купуват?? Каруци ли?Като вас, лингурите?
14:07 15.12.2019
11 Емил
До коментар #1 от "Miro":
Собствениците на Голф са представителна извадка за посредственост, безличие и стадо, но самите те се наричат "златната" среда (поради многобройността си).Коментиран от #16, #28, #29
14:10 15.12.2019
12 Йозеф
Коментиран от #61
14:17 15.12.2019
13 Бацо от Краводер
14:17 15.12.2019
14 tarikat
14:26 15.12.2019
15 Ицо
14:30 15.12.2019
16 също
До коментар #11 от "Емил":
Това е по скоро за тия с бмв-татаКоментиран от #125
14:30 15.12.2019
17 Гогата с Алфата
14:39 15.12.2019
18 Алфа Ромео
14:39 15.12.2019
19 само питам
14:40 15.12.2019
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 XXX
Коментиран от #22
15:02 15.12.2019
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Японеца
До коментар #7 от "777":
Немците вече явно крадат дизайн!15:40 15.12.2019
24 Марин
15:52 15.12.2019
25 Много Селяни
Коментиран от #32
16:01 15.12.2019
26 ФВ е колата
Коментиран от #54, #56
16:04 15.12.2019
27 ВАГ е най добрия
16:08 15.12.2019
28 ar146ts
До коментар #11 от "Емил":
Много си прав.Голфаджиите са особенна порода селяндури - в лошия смисъл.Прости но за сметка на това упорити.Коментиран от #30, #58
16:19 15.12.2019
29 prizrak
До коментар #11 от "Емил":
Комплексар16:20 15.12.2019
30 prizrak
До коментар #28 от "ar146ts":
КомплексарКоментиран от #31
16:21 15.12.2019
31 ar146ts
До коментар #30 от "prizrak":
Голфаджия-не те обиждам.Коментиран от #71
16:25 15.12.2019
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Гост
16:44 15.12.2019
34 хаха
17:09 15.12.2019
35 Мечо Бенцов
17:37 15.12.2019
36 Аре у лево
17:48 15.12.2019
37 Масова
17:53 15.12.2019
38 Niksan
18:36 15.12.2019
39 Пък аз
18:50 15.12.2019
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 авто фен
До коментар #6 от "Бисер":
Затова започна да ми харесва Голф. Направиха го с фин дизайн като Тойота Аурис,а не като старите дърводелски груби голфове,приличащи на табуретки на колела.19:20 15.12.2019
42 Смешника
Коментиран от #44
19:21 15.12.2019
43 авто фен
До коментар #8 от "Геле":
И отзад!19:22 15.12.2019
44 Супер е Тойота
До коментар #42 от "Смешника":
Добре че е копи пейст от Аурис, иначе щеше да е същото безличие като Голф619:27 15.12.2019
45 123
Коментиран от #66
19:44 15.12.2019
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Пешо
Коментиран от #59
20:31 15.12.2019
49 пламен
21:02 15.12.2019
50 Все тая
Коментиран от #51
21:25 15.12.2019
51 Бате, ти направо ги утепа̀...
До коментар #50 от "Все тая":
...заклевам се!21:39 15.12.2019
52 Garrincha
21:54 15.12.2019
53 Снежана
Коментиран от #100
22:15 15.12.2019
54 Не щъ да са прекарам
До коментар #26 от "ФВ е колата":
Парцалев,ти изби рибата ве!!22:19 15.12.2019
55 ВИНКЕЛ
До коментар #7 от "777":
Я па ти... От 22 годин само Гоуф джиткам....22:29 15.12.2019
56 Тото
До коментар #26 от "ФВ е колата":
От кога китайските коли струват по 40 000 лева щото половината части са made in china добре че ама овце за да има и вълци.23:04 15.12.2019
57 Жълтеницата
23:06 15.12.2019
58 Селяндура
До коментар #28 от "ar146ts":
Искаш ли да те по возя в багажника на Голф?23:19 15.12.2019
59 Ти в Португалия
До коментар #48 от "Пешо":
Ходил ли си бе специалист. Знаеш ли че единственото равно място е самолетната писта на летището. Накъдето и да тръгнеш силно насечен терен със 6-7% наклон при изкачвания и спускания. И това е по магистралите а сметни по другите пътища. Това v6 къде ти гори 10 на сто там ще излапа 15-1623:31 15.12.2019
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Steks
До коментар #12 от "Йозеф":
Напълно съгласен съм с теб за Киа и Хюндай отдавна не са това което 85% от българите си мислятКоментиран от #87
00:16 16.12.2019
62 пламен
Коментиран от #68
00:52 16.12.2019
63 Петко АЛКОХОЛЕТКО
00:56 16.12.2019
64 DAS IST EINE GROSSE SCHEISE
02:54 16.12.2019
65 друм
04:00 16.12.2019
66 Dimirest
До коментар #45 от "123":
Много точен коментар! Имах Голф 7 DSG 1.6TDI, няма такава практична и удобна кола. Разход, динамика и стабилност на най-високо ниво Продадох го на 50к без никакви технически проблеми. Просто колата е във висок ценови клас за тука коментиращите "специалисти"! Сега някой ще каже защо го продаде, ами минах на по-висок клас от VW.04:13 16.12.2019
67 боре педофила и детето гост
04:21 16.12.2019
68 audi a8
До коментар #62 от "пламен":
Абе пич мазда и екстри са две различни неща.Е то верно че кой знае малкото ти мозъче какво е имало предвид под екстри ел стръкла сигурно.Коментиран от #80, #128
04:24 16.12.2019
69 Социолог
Коментиран от #72
06:49 16.12.2019
70 Жоро
07:15 16.12.2019
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Паталогоанатом
До коментар #69 от "Социолог":
Обяснението е просто, тези които карат дрънгели са: а) неграмотни, б) цигани в) прекалено заети с гледаме на порно и слушане на чалга, г) нямат компютри, д) ако изобщо ходят по сайтове и коментират, предпочитат Блиц и Пик защото там модерастите ги оставят да псуват на воля всичко и всички. Има и изключения, тук има няколко тъпанари които лесно се познават по невероятното им чувство за хумор от рода на “Автомобил измина един милион километра - утре на Горубляне, 160 хиляди, карана от баба”Коментиран от #83
07:24 16.12.2019
73 гощо
07:48 16.12.2019
74 Оос
Коментиран от #75
08:23 16.12.2019
75 Интересно
До коментар #74 от "Оос":
Как разбра че Королата е по надеждна?08:26 16.12.2019
76 Оос
08:32 16.12.2019
77 Оос
08:35 16.12.2019
78 гого
Коментиран от #79
09:02 16.12.2019
79 Истината
До коментар #78 от "гого":
Еми нормално е ,то за vw всичко което се счупи е нормално ,имам голф 5 купуван от магазина 1.6-2008г в момента е 215000км гори масло около 10литра за 10000км общо взето съм крайно недоволен но нямам какво да я правя и я карам все едно е трабант наливам бензин и масло постоянно.ЗАБРАВИХ ДА КАЖА ,ЧЕ МОТОРА ГО ОТВОРИХМЕ И РЕМОНТИРАХМЕ ПРЕДИ 2 ГОД МИНА 20 000КМ И ПАК ПОЧНА ДА ГО ГОРИ.09:11 16.12.2019
80 Димитър Стойчев
До коментар #68 от "audi a8":
Хей дечко ,ако знаеш колко си смешен отстрани да плюеш мазда ,марка доказана във времето с качества за който от фолксваген могат само да си мечтаят.Дори самите германци преди време бяха казали ,че имат да учат доста за да я настигнат,как при vw все има проблеми все нещо не е наред ,а при мазда няма такива неща.Коментиран от #110
09:21 16.12.2019
81 кола за сиви мишки
Коментиран от #98
09:59 16.12.2019
82 Лично мнение
Коментиран от #93
10:18 16.12.2019
83 Социолог
До коментар #72 от "Паталогоанатом":
Т.е. 70% над 16-годишни коли означава 70%коняци, неграмотни, гледачи на порно и слушащи чалга?! Е, ти го каза, аз като социолог какво да си мисля за онези прочути 80% на професора Христов :-)... Където 70%, там и 80%... И тези хора дават мнение колко е некачествен "Голф", в който не са и стъпвали, а скоро няма и да стъпят... На мен все ми се струва, че това е хубава, рационална машина за 40 хилки, която впоследствие след 3-4 години има гарантиран вторичен пазар... Разбира се, че не е идеална, но е интелигентно измислена и със сигурност е далеч по-добра от 17-годишно дизелово "Рено" & 25-годишно бензиново Бърка Масло и Вода, с което освен да се утрепеш зрелищно и докажеш колко си тъп, друго няма какво да направиш... Да уточня - имам 19-годишно Бърка Масло и Вода, което все е "в бокса", както и две нови корейки на по 6 месеца... Минал съм и през дъртия дизелов дарак на "Рено", през някои модели на "Пежо" като "106", "607", "508 рхн", т.е. дизелов хибрид... И все ми се струва, че новата кола си е нова кола, като единствената по-добра е служебната, защото няма да й плащаш ремонти те...Коментиран от #86, #88
10:21 16.12.2019
84 факт
Коментиран от #97
10:28 16.12.2019
85 Грую
10:29 16.12.2019
86 Паталогоанатом
До коментар #83 от "Социолог":
Моят процент е по далеч от реалността в сравнение с този на проф. Иво Христов. Имам чувството че вече са поне 85%Коментиран от #129
10:38 16.12.2019
87 Случаен
До коментар #61 от "Steks":
Така де, хората ги имат за надеждни, а те са евтини копия на мицубиши. Същите консерви, с повечко екстри, чужди инженери, чужди дизайнери, копирана механика, затова са евтини в сравнение с другите марки.11:00 16.12.2019
88 гост
До коментар #83 от "Социолог":
Публикувано във факти.бг: . Където 70%, там и 80%...интересно , а ти къде си в тази класация, разбирачо...обикновенно такива цървули като теб забравят опинците под миндера..ако се сещаш какво искаш да кажа...11:18 16.12.2019
89 пилот на ферари
Коментиран от #123
11:39 16.12.2019
90 пилот на ферари
Тия направо са открили Трабанта !!!
11:42 16.12.2019
91 VW е премиум
11:55 16.12.2019
92 Да живее Германия
11:59 16.12.2019
93 Мнението ти е тъпо
До коментар #82 от "Лично мнение":
А е смешник ходи се скрий някъде изс- Русе и си изяш лай-ото. Няма по добра, иновативна, и красива кола в този клас, няма и да има.12:03 16.12.2019
94 пилот на ферари
Иначе с екстрите 80 хиляди !
Бе тия направо избиха рибата ! "Народна" кола !!!
Че за тия пари човек може да си купи ново Мазерати !!
12:07 16.12.2019
95 Само ВАГ
Коментиран от #105
12:08 16.12.2019
96 пилот на ферари
А без ограниченията колко гори ? 10/100км ??
Бе хората се борят за 5/100км !!
Даже Опер Вектра 1,6 от 80-те години гореше 5,5 / 100км !!!
12:11 16.12.2019
97 Факт е че си неща-- ник
До коментар #84 от "факт":
Какъв феислифт бе Калъф, ти слеп ли си или Г- и. Интериора е уникално технологичен и красив. Без конкуренция. Ще ги разбие отвсякъде по всичко. Ващо мнения на страна от третия свят, никой не ще да го чува. ХааааахаааКоментиран от #102
12:15 16.12.2019
98 Бащати е виновен, че си недок--тен
До коментар #81 от "кола за сиви мишки":
Караи си Кенеф Цедеса и не мисли ФВ. Льольо нямаш акъл да коментираш такива теми трудни за изблефнелия ти мозък.12:19 16.12.2019
99 пилот на ферари
И кое му е новото тогава ? Фаровете ??!!
12:21 16.12.2019
100 Си Нежелана
До коментар #53 от "Снежана":
Ходи си смени превръзката че смърдиш, не изказвай тъпото си глупаво мнение.12:25 16.12.2019
101 мико
12:34 16.12.2019
102 факт
До коментар #97 от "Факт е че си неща-- ник":
Нивото ти на изказ показва кой е нещастника тук ! Хората са написали в статията , че няма никакви съществени промени в т.н. "нов" Голф и не трябва много задълбочено изследване на екстериора за да се види , че това е старата 7-ца с нови фарове и стопове . Колкото до таблото и централната конзола това , че ти харесва отново доказва кой е нещастника .Коментиран от #104, #106
12:57 16.12.2019
103 Бай хой
13:47 16.12.2019
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 Ферри
До коментар #95 от "Само ВАГ":
Шегуват ли се? Голф конкуренция на хайг сегмента? Ъпсурт! Ваг група имат Порошенко, Аудио за тази цел. Вярно пуснаха Файтон. Но не бих казал, че ВФ са сред елита по качество. Голф за 20 000 Евро старт прави, не е евтино. Пешо 308 е също толкова качествен, обемен и удобен хечбек. Рано Мегдан, Хонда Сирия, Тойота Корона, и други са пълен конкурент. Плюс на ВФ е корозоустойчиво купе. И визита е мека и стабилна. Колата е добра, но на цена от 28000 лева стартове. Киа Сийд по нищо не отстъпва, даже е с някои предимства.15:04 16.12.2019
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 Пръцко
16:17 16.12.2019
108 Автоджамбаза
16:22 16.12.2019
109 До боклука
16:57 16.12.2019
110 :D:D:D:D
До коментар #80 от "Димитър Стойчев":
Това недоразумение Мазда, което не знам защо изобщо го наричате кола измъкна титлата на Опел за най-гниеща кола. Опела поне гниеше по калници и прагове, докато тази каруца гние на кофти места, дето хем няма ремонт, хем са опасни. Мазда=гнилоч!Коментиран от #113, #114, #118
17:58 16.12.2019
111 Комбина
До коментар #1 от "Miro":
Обикновен фейслифт с таблет на таблото! Тази кола ще омръзне след първата година, сега се харесва, просто защото е нова и леките "помръдвания" в дизайна още хващат дикиш!18:31 16.12.2019
112 Консерватор
18:34 16.12.2019
113 Никола
До коментар #110 от ":D:D:D:D":
Гниещи мазди?Ами като се замисля има да,ако са внос от Австрия или Германия там няма кола която да издържи всичко ръждясва навсякъде ,аз имам мазда 3 2004година внос от Италия и няма петънце ръжда,пък вие си карайте горящите МАСЛО вагени и си мислете ,че карате най яката кола на планетата19:49 16.12.2019
114 Никола
До коментар #110 от ":D:D:D:D":
Гниещи мазди?Ами като се замисля има да,ако са внос от Австрия или Германия там няма кола която да издържи всичко ръждясва навсякъде ,аз имам мазда 3 2004година внос от Италия и няма петънце ръжда,пък вие си карайте горящите МАСЛО вагени и си мислете ,че карате най яката кола на планетата19:49 16.12.2019
115 123
19:50 16.12.2019
116 i sega
20:07 16.12.2019
117 Златин
21:01 16.12.2019
118 БОЯН НАЙДЕНОВ
До коментар #110 от ":D:D:D:D":
Незнам защо наричаш Мазда ---С ТАКИВА ЕПИТЕТИ --но само ще ти кажа да погледнеш една статия на аутобилд от далечната 2003, та там тестваха мазда 6 100хил км и за това време тази кола не даде нито един дефект даже и крушките на фаровете не изгоряха ---та тоя голф след 100хил км знаеш ли на какво ще прилича?НА ЕДНА ОСРАНА ТОАЛЕТНА.21:07 16.12.2019
119 не се набутвайте с TSI
21:15 16.12.2019
120 Иван
21:19 16.12.2019
121 Бай ганьо
22:15 16.12.2019
122 ЯСЕН
22:34 16.12.2019
123 ТОСГ
До коментар #89 от "пилот на ферари":
Много добре са го джаснали в жълто. Всичките така да ги боядисат ! Да се знае кой ги купува тия каручки !..Правилно си Забелязал, та Те, за тва' емблемата на ферРари е на Жълт фон и това е официалния цвят на марката...Ама иначе обичат червеното!
Ама то, за Далтонистите и Дебелите ..Жълто,Червено ..Зелено е все едно..
И с колите при тях е така ..Е щом не е моето ферРари значи е 'там няква 'каручка'
22:58 16.12.2019
124 Този коментар е премахнат от модератор.
125 Ок съм
До коментар #16 от "също":
Имате в предвид тези с единичните ли?! Защото ако застане например до нова 3-ка ще изглежда като Хърби... а по-нагоре......дано не сравнявате марката бмв с голф или бмвистите с голфаджии. Голфаджиите са много, но ще видим колко от верните ще карат новия гнилоч на премиум цена.
Иначе отвън е супер голфчето.
01:17 17.12.2019
126 Бат Мута
08:31 17.12.2019
127 Бат Мута
08:32 17.12.2019
128 Комбина
До коментар #68 от "audi a8":
Само като видя AUDI A8 и съм сигурен, че няма никакво "мозъче" в главата ти. Питам се какъв човек трябва да си, за да си купиш АУДИ, когато има БМВ и Мерцедес, Лексус и още какво ли не на пазара!?!09:54 17.12.2019
129 филолог
До коментар #86 от "Паталогоанатом":
Защо си написал патАлог???10:10 17.12.2019
130 бмв
18:41 18.12.2019
131 джоджен
До коментар #7 от "777":
Ей,лонгур не се пише така,неук.КУПУВАЙТЕ е правилно.Имаш ли поне 3 ти клас?10:31 23.02.2020
132 Радостин
19:52 21.10.2020
133 Хари
12:09 29.03.2021