Според последното проучване на Venson Automotive Solutions, в резултат на коронавирус пандемията, много шофьори осъзнават, че електрическите коли влияят положително на околната среда.
Факт е, че сега по пътищата във Великобритания (както и в цяла Европа) има много по-малко автомобили. А 45% от анкетираните шофьори в Англия казват, че липсата на автомобили с двигатели с вътрешно горене прави въздуха много по-чист.
И именно тези хора започват да мислят за закупуване на електромобил! Други 17%, които преди това са се чудели какъв автомобил да си купят казват, че сега са твърдо убедени в това, че бъдещето на автомобилите е на ток.
Подобна е ситуацията и в САЩ. Там много жители на големите градове казват, че въздухът без автомобили с двигатели с вътрешно горене е станал много по-чист. А американският портал Gizmodo публикува снимки, които ясно показват какво негативно влияние имат бензиновите и дизелови коли върху околната среда.
Сателитните изображения, които ви показваме, дават представа за качеството на въздуха - какво е било в големи градове, като Ню Йорк и Лос Анжелис на 20 януари, тази година и какво е сега. Изводите оставяме на вас, но е факт, че въздухът в големите градове е станал значително по-чист.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 fake news
10:07 09.04.2020
2 Караиванов
Коментиран от #31
10:08 09.04.2020
3 Последния софиянец
Коментиран от #5, #19
10:11 09.04.2020
4 Фреди Меркюри
10:13 09.04.2020
5 Тия па ,тия па.....
До коментар #3 от "Последния софиянец":
Да бе верно е;аз си купих даже две за всеки скучай.Коментиран от #9
10:14 09.04.2020
6 Behemoth
10:17 09.04.2020
7 Шопо
10:22 09.04.2020
8 Jeep
Коментиран от #30
10:22 09.04.2020
9 Jeep
До коментар #5 от "Тия па ,тия па.....":
Екcтрa. Връзвaш еднaтa нa букcир и кaто cвърши бaтериятa нa първaтa caмо ги рaзменяш.10:24 09.04.2020
10 Олигофрен шофьор, лъже и сам си не вярва
10:40 09.04.2020
11 Йонев
Коментиран от #14
10:59 09.04.2020
12 пенсионер
11:07 09.04.2020
13 Анонимен
11:09 09.04.2020
14 bai ivan
До коментар #11 от "Йонев":
точно г.н Йонев11:11 09.04.2020
15 TSLA
II. Във времена със сътресения, всяка държава започва да мисли за национална сигурност и как ще осигури транспорта си, след като не произвежда петрол. Линейка с 200 км пробег и максимална скорост 160 км/ч или волска каруца с неограничен пробег и максимална скорост 3 км/ч - както си прецениш! Само че във втория вариант по-добре да ти пратят направо попа.
11:47 09.04.2020
16 Гост
11:51 09.04.2020
17 гост
Коментиран от #21, #29
11:58 09.04.2020
18 Driving pleasure
12:14 09.04.2020
19 Ганьо
До коментар #3 от "Последния софиянец":
Скъпи са за нас бе, Ганьо. Колко е цената на нова бензинова с гориво и поддръжка в период от 5 години. Не минава ли 100 хил. лв.?Коментиран от #20
12:14 09.04.2020
20 Driving pleasure
До коментар #19 от "Ганьо":
Хах разбира се че не! Първо, че има много по-евтини алтернативи при бензиновите, второ че електричките също плащат "гориво" особено на суперчарджърите си е дране!Ще ти дам пример на две напълно сапоставими коли понеже са в и в двете версии ДВГ и ЕВ - Опел Корса 1.2 бензин и Опел е-Корса. Бензиновата за около 32 000 лв получаваш почти всички екстри и достатъчна моторизация. Електрическата за под 66 000 лв доколкото помня (над 60 със сигурност) не ти казват и добър ден.
Сметни си сам само за лизинг и каско с колко ще се вътриш за тия 5 години и пробвай да се изкараш на +
Същото важи за почти всички съпоставими като клас автомобили. Само ако добавиш ускорението като фактор при покупката електричката може да излезе на "кяр" ама това си е много скъп кяр щото пак не ти дава кефа от шофирането, а просто ненужно ускорение, което виждайки как изцежда батерията така или иначе няма да ползваш.
Та електричката нито е разумен избор за хората нуждаещи се просто от превозно средство, нито е емоционален за тези обичащи пътищата с много завои. На всичко отгоре поддръжката и в смисъл на ежедневния, даже ежечасния ангажимент да и закаиш кабела и да я включиш в мрежата е идиотска. С ДВГ зареждаш 2 пъти в месеца до горе и не се занимаваш с глупости и не трепериш!
Коментиран от #22
12:46 09.04.2020
21 Jeep
До коментар #17 от "гост":
И когa ще е този ден...3025г. ли? Или ще я взимaш нов вноc от от Горубляне? Cпомнете cи нaводениятa от урaгaнa Кaтринa в caщ. Тогaвa теcлa увеличихa пробегa нa колите диcтaнционно. Aми aко утре някой реши дa ти резне квитaнциятa и дa не можеш и нa метър дa мръднеш колaтa, зaщото имa нaложено извънредно положение? Не cъм против прогреca, и нa електричкте ще им дойде времето, но нямa дa е cегa. Aз колa, дето друг може дa я упрaвлявa нямa дa ползвaм или поне нямa дa ми е единcтвенaтa в гaрaжa.12:50 09.04.2020
22 Боби
До коментар #20 от "Driving pleasure":
Така е да! И Опел колко електрически продаде? Хората да не са прости, могат да смятат. Гледай тези които продават, защо продават. Не гледай тези които не продават. Те е ясно защо не продават.Коментиран от #23
13:01 09.04.2020
23 Driving pleasure
До коментар #22 от "Боби":
Опел прави електрички от преди Илончо! дадох ти го за пример като съпоставими 1:1 модели. Нисан Лийф струва 70 хиляди + а е в класа на Голф, там също има мегдан за 30 000 лева разлика Рено Зое почва от 60 00 а е градска цикалка.Говориш ми за боклуците на Тесла, да ама Модел 3 с приличен пробег (базовия никой не го купува) струва над 100 000 - за тия пари си купуваш Mercedes E- клас и компания, за 60 000 лв получаваш Ц-класа с повече от достатъчните за ежедневието 180 коня и ти хартисват около 40 000 лева а Цедката е значително повече кола от дръгливя Модел 3...
Просто нема начин баце!
Коментиран от #24
13:15 09.04.2020
24 Боби
До коментар #23 от "Driving pleasure":
Ами нема начин, ама продават. В Америка Модел 3 изпревари Цедки-метки, тройки-бройки и т. н. Модел 3 е за хора, които искат да карат Ц АМГ на цената на Ц200. Все пак не пишеш и нищо за поддръжката на тези коли. Защото ако я купиш и я оставиш в гаража 5 години, по-евтино ще ти излезе на бензин.Коментиран от #25
13:26 09.04.2020
25 Driving pleasure
До коментар #24 от "Боби":
1во пак говориш за Тесла не за електричките по принцип. За мнозинството колата е просто средство за придвижване от А до Б, за тях цената и екплоатационните разходи са от значение и при 30 хиляди и горник разлика за съпоставим като размер автомобил те биха предпочели ДВГ с по-ниски крайни разходи.2ро аз също бих предпочел дизелов хеч за ежедневието та дори и 1.6 д за да си бръмча евтино, а с останалите да си взема нещо истинско за кеф - някой малък хардкор роудстър примерно за събота и неделя
3то Тесла може да предлага ускорение на Ц63... но не предлага нищо друго - нито дизайн, нито комфорт да не говорим звук - просто са несъпоставими освен като 0-100, работата е там че Ц-дата мога да я карам с 20 в задръстване и боботенето на Ве8 пак да ме празни
4то за 5 години нмаш ангажимент към поддръжката - имеш едно гориво. Вероятно при Ц63 и Тесла 3 ДВГ ще излезе малко по-скъпо, не ми се смята, но при всички други еквиваленти с които просто си вършиш работа е невъзможно да избиеш огромните разлики в цена - не забравяй, че за електричество също се плаща и както казах на зарядните си се плаща солено
5то тесла е реузлтат от фенска поддръжка, не от особенни ползи. Електрофилите само за тесла говорите, докато една Кия Ниро е в пъти по-добра електрическа кола от Т'слата
Коментиран от #27
14:08 09.04.2020
26 Край
Ма как му боботел V8 на някакъв си - ми стани багерист и ще ти се надува главата по цял ден от боботене.
Ма как набирало порше 911. Ми това вече можеш да го изживееш виртуално с каквато си искаш кола на която си искаш писта по света в който сиискаш град. Хем няма да станеш на пастет ако забравиш че си Христофор от Дружба 2 и се помислиш за Хамилътн.
Коментиран от #32
14:32 09.04.2020
27 Боби
До коментар #25 от "Driving pleasure":
Как да нямаш ангажименти с поддръжката, не мога да разбера. Ясно, ти годишен контрол не правиш на кола. Всяка година са сменят масла и т. н. във всяка сервизна книжка си пише какво се прави на всеки годишен контрол. И да ти кажа, тези контроли не са малко пари, а са даже много за поддръжка на един В8. Нямаш разход при повреда, докато имаш гаранция но имаш разход по поддръжка.Коментиран от #28
14:53 09.04.2020
28 Driving pleasure
До коментар #27 от "Боби":
А електричките викаш нямат поддръжка?Средната цена за смяна на масло в щатие беше 120 долара при дилърите - с пробег от 10 000 мили минимум. За 5 години ще смениш 5-6 пъти масло 2000 долара пряко сили за масла и филтри - смешни пари.
15:18 09.04.2020
29 Русенец
До коментар #17 от "гост":
Отпредималко: бензин и дизел в Русе са по 1,51лв/л. Пак те питам, още ли твърдиш, че не е възможно да паднат на 1,50?17:17 09.04.2020
30 Завод за батерии
До коментар #8 от "Jeep":
Е какво мислиш, че е замърсяването от завод за батерии? Да не мислиш, че германците ще допуснат Тесла да си направи завод за батерии близо до столицата си, ако имаше каквото и да е замърсяване включително и на въздуха? Замърсяването от завода за батерии зависи само от производството на електроенергия, необходимо за произвеждането на батериите, което в случая ще е от фотоволтаиците на покрива и вятърните генератори около фабриката, подпомогнати от батерии, произведени в самата фабрика със зелен ток. За сметка на това тази статия доказва недвусмислено, колко много замърсяват автомобилите с ДВГ. При това движението им не е спряно, а само е намалено с няколко процента.Коментиран от #33
21:09 09.04.2020
31 Барба Ганйо си ти
До коментар #2 от "Караиванов":
Защото няма пари а и в БГ всичко е много по скъпо дори и от америка17:23 11.04.2020
32 Гост
До коментар #26 от "Край":
Как ша са 7 милярда колите като хората са 6 милярда а гост каза че половината хора нямали коли.Я се координирайте помежду си че май не сучете от един и същи бик.22:45 11.04.2020
33 Гост
До коментар #30 от "Завод за батерии":
Не ве троле.никак не замарсяват батериите.те нямат вредни химикали.не се добиват с нездравословни начини.никак викаш.ама кво му пука на германеца като всичката вредна част ще се изнесе към трети страни като нашата а той само ще опакова и ще продава.в българия ще добиваме химията и ще изливаме отпадъците в реките да си тровим водата.ама няма да спрем никой такъв завод защото е инвеститор и снася тлъсто на кого си требе.а германеца ше вика колко чисто било да се прават батерии при него.22:51 11.04.2020