ФАКТИ.БГ

Как пандемията кара хората да си купуват електромобили вместо коли с ДВГ

Публикувана: 9 Април, 2020 10:03
33 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2916
Как пандемията кара хората да си купуват електромобили вместо коли с ДВГ
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.1 от 14 гласа.

Според последното проучване на Venson Automotive Solutions, в резултат на коронавирус пандемията, много шофьори осъзнават, че електрическите коли влияят положително на околната среда.

Как пандемията кара хората да си купуват електромобили вместо коли с ДВГ

Факт е, че сега по пътищата във Великобритания (както и в цяла Европа) има много по-малко автомобили. А 45% от анкетираните шофьори в Англия казват, че липсата на автомобили с двигатели с вътрешно горене прави въздуха много по-чист.

И именно тези хора започват да мислят за закупуване на електромобил! Други 17%, които преди това са се чудели какъв автомобил да си купят казват, че сега са твърдо убедени в това, че бъдещето на автомобилите е на ток.

Как пандемията кара хората да си купуват електромобили вместо коли с ДВГ

Подобна е ситуацията и в САЩ. Там много жители на големите градове казват, че въздухът без автомобили с двигатели с вътрешно горене е станал много по-чист. А американският портал Gizmodo публикува снимки, които ясно показват какво негативно влияние имат бензиновите и дизелови коли върху околната среда.

Сателитните изображения, които ви показваме, дават представа за качеството на въздуха - какво е било в големи градове, като Ню Йорк и Лос Анжелис на 20 януари, тази година и какво е сега. Изводите оставяме на вас, но е факт, че въздухът в големите градове е станал значително по-чист.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.1 от 14 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
fake news
1 Отговор
Да, в кризата най-много се купуват брашното, тоалетната хартия и електрическите коли.

Оценка:
-3 +51

Караиванов
2 Отговор
Кара хората по света и по-конкретно тези в цивилизованите държави, но не и Бай Ганьо, който ей сега ще се прояви под множество лица в коментарите, под тази, иначе доста интересна статия. Но тя не е за всеки - само за мислещи хора е.

Коментиран от #31


Оценка:
-25 +26

Последния софиянец
3 Отговор
Точно пък в кризата ще купуват скъпи електромобили по 100 000 лв. ХА ХА!

Коментиран от #5, #19


Оценка:
-10 +32

Фреди Меркюри
4 Отговор
Само на простия бугарин му се привиждат 190-тки с джанти петолъчки

Оценка:
-14 +16

Тия па ,тия па.....
5 Отговор

До коментар #3 от "Последния софиянец":


Да бе верно е;аз си купих даже две за всеки скучай.

Коментиран от #9


Оценка:
-7 +15

Behemoth
6 Отговор
Ми и в България е така сега смело отварям да проветря и спокойно а не тичайки минавам на пешеходна пътека...

Оценка:
-5 +4

Шопо
7 Отговор
Че си купим такова ауто другио пат.

Оценка:
-5 +12

Jeep
8 Отговор
Дa. Точно по cредaтa нa кризaтa и увеличaвaщaтa cе безрaботицa, точно когaто може дa ми cе нaложи дa cи нaтовaря cемейcтвото нa джипa и дa изчезнa зa няколко cедмици, ще рaзчитaм нa електричкa c 200км пробег. A зa чиcтия въздух, дaйте и еднa cнимкa нaд зaводите зa бaтерии зa тия коли

Коментиран от #30


Оценка:
-10 +27

Jeep
9 Отговор

До коментар #5 от "Тия па ,тия па.....":


Екcтрa. Връзвaш еднaтa нa букcир и кaто cвърши бaтериятa нa първaтa caмо ги рaзменяш.

Оценка:
-4 +14

Олигофрен шофьор, лъже и сам си не вярва
10 Отговор
А не бе, колата ми не замърсява въздуха, а той замърсява нея.

Оценка:
-5 +6

Йонев
11 Отговор
Поредна глупава публикация! ОК, забраняват колите с ДВГ и въздуха става кристален. Обаче остават самолети, кораби, влакове, камиони, пикапи и други МПС които движат световната търговия. Спираме и тях, въздух кристал но трябва да се яде нещо. Спиране и заводите и фишаме кристален въздух. Навсякъде електрички със скелети които гледат безумно и дишат ли дишат. Горите са изсечени за отопление, градинките прекопани за зеленчуци, овошките обрани, но дишаме чист въздух. Но не се казва, официслно е забранено, да се казва колко замърсява средата производството на батериите, колко рециклурането им! Обработвснето на общественото мнение за замърсена среда започна от платени лица сцена цел, измукването на милиярди от правителствата за "борбата" срещу Глобалното затопляне. Успяха да принудят над 140 държави да отпуснат пари ни скриха информацията, че климата е цикличен и че замърсяването от ДВГ, отделенето на CO2 е 0.48 от всички газове отделяни на звмното кълбо. И последно, колко струва една елкола у нас, над 100 000 лева!!!!! Кой миже да си я позволи, като 2.5 милиона живеят под границата на бедността????

Коментиран от #14


Оценка:
-7 +12

пенсионер
12 Отговор
славчо, рарсмя ме с тази статия ! сто пъти го казаха умните хора , че пушекът дори ще стане повече ! само ще си смени мястото.

Оценка:
-4 +12

Анонимен
13 Отговор
Е как може да се прави сравнение за чистотата на въздуха през различни месеци! Ясно е ,че през април, с неговите птички и пчелички с нацъфтелите дравчета, и зелената трева в парковете! Въздухът ще е винаги по- чист от въздуха през януари- най студеният месец в северното полукълбо! Без значение дали се движат или не коли и камиони на бензин, и дизел!

Оценка:
-5 +8

bai ivan
14 Отговор

До коментар #11 от "Йонев":


точно г.н Йонев

Оценка:
-2 +4

TSLA
15 Отговор
I. В града живеят хора (в това число деца и възрастни) - няма място за машини с отровни газове на всеки метър.
II. Във времена със сътресения, всяка държава започва да мисли за национална сигурност и как ще осигури транспорта си, след като не произвежда петрол. Линейка с 200 км пробег и максимална скорост 160 км/ч или волска каруца с неограничен пробег и максимална скорост 3 км/ч - както си прецениш! Само че във втория вариант по-добре да ти пратят направо попа.

Оценка:
-8 +5

Гост
16 Отговор
Как пък го извъртяхте това?

Оценка:
-2 +7

гост
17 Отговор
Най сетне всички почват да разбират това което повтарям от години. Събирам пари за Тесла и ще я имам един ден!!! Хахахахаха

Коментиран от #21, #29


Оценка:
-13 +2

Driving pleasure
18 Отговор
Поредните елоктро малоумия и жалка нискотокова пропаганда! дали пък въздуха не е по-чист, заради масовото затваряне на предприятията а! Електрофилите е крайно време поне по една мозъчна гънка да си направят!

Оценка:
-7 +11

Ганьо
19 Отговор

До коментар #3 от "Последния софиянец":


Скъпи са за нас бе, Ганьо. Колко е цената на нова бензинова с гориво и поддръжка в период от 5 години. Не минава ли 100 хил. лв.?

Коментиран от #20


Оценка:
-7 +5

Driving pleasure
20 Отговор

До коментар #19 от "Ганьо":


Хах разбира се че не! Първо, че има много по-евтини алтернативи при бензиновите, второ че електричките също плащат "гориво" особено на суперчарджърите си е дране!

Ще ти дам пример на две напълно сапоставими коли понеже са в и в двете версии ДВГ и ЕВ - Опел Корса 1.2 бензин и Опел е-Корса. Бензиновата за около 32 000 лв получаваш почти всички екстри и достатъчна моторизация. Електрическата за под 66 000 лв доколкото помня (над 60 със сигурност) не ти казват и добър ден.
Сметни си сам само за лизинг и каско с колко ще се вътриш за тия 5 години и пробвай да се изкараш на +

Същото важи за почти всички съпоставими като клас автомобили. Само ако добавиш ускорението като фактор при покупката електричката може да излезе на "кяр" ама това си е много скъп кяр щото пак не ти дава кефа от шофирането, а просто ненужно ускорение, което виждайки как изцежда батерията така или иначе няма да ползваш.

Та електричката нито е разумен избор за хората нуждаещи се просто от превозно средство, нито е емоционален за тези обичащи пътищата с много завои. На всичко отгоре поддръжката и в смисъл на ежедневния, даже ежечасния ангажимент да и закаиш кабела и да я включиш в мрежата е идиотска. С ДВГ зареждаш 2 пъти в месеца до горе и не се занимаваш с глупости и не трепериш!

Коментиран от #22


Оценка:
-7 +5

Jeep
21 Отговор

До коментар #17 от "гост":


И когa ще е този ден...3025г. ли? Или ще я взимaш нов вноc от от Горубляне? Cпомнете cи нaводениятa от урaгaнa Кaтринa в caщ. Тогaвa теcлa увеличихa пробегa нa колите диcтaнционно. Aми aко утре някой реши дa ти резне квитaнциятa и дa не можеш и нa метър дa мръднеш колaтa, зaщото имa нaложено извънредно положение? Не cъм против прогреca, и нa електричкте ще им дойде времето, но нямa дa е cегa. Aз колa, дето друг може дa я упрaвлявa нямa дa ползвaм или поне нямa дa ми е единcтвенaтa в гaрaжa.

Оценка:
-4 +3

Боби
22 Отговор

До коментар #20 от "Driving pleasure":


Така е да! И Опел колко електрически продаде? Хората да не са прости, могат да смятат. Гледай тези които продават, защо продават. Не гледай тези които не продават. Те е ясно защо не продават.

Коментиран от #23


Оценка:
-3 +6

Driving pleasure
23 Отговор

До коментар #22 от "Боби":


Опел прави електрички от преди Илончо! дадох ти го за пример като съпоставими 1:1 модели. Нисан Лийф струва 70 хиляди + а е в класа на Голф, там също има мегдан за 30 000 лева разлика Рено Зое почва от 60 00 а е градска цикалка.

Говориш ми за боклуците на Тесла, да ама Модел 3 с приличен пробег (базовия никой не го купува) струва над 100 000 - за тия пари си купуваш Mercedes E- клас и компания, за 60 000 лв получаваш Ц-класа с повече от достатъчните за ежедневието 180 коня и ти хартисват около 40 000 лева а Цедката е значително повече кола от дръгливя Модел 3...

Просто нема начин баце!

Коментиран от #24


Оценка:
-5 +6

Боби
24 Отговор

До коментар #23 от "Driving pleasure":


Ами нема начин, ама продават. В Америка Модел 3 изпревари Цедки-метки, тройки-бройки и т. н. Модел 3 е за хора, които искат да карат Ц АМГ на цената на Ц200. Все пак не пишеш и нищо за поддръжката на тези коли. Защото ако я купиш и я оставиш в гаража 5 години, по-евтино ще ти излезе на бензин.

Коментиран от #25


Оценка:
-4 +4

Driving pleasure
25 Отговор

До коментар #24 от "Боби":


1во пак говориш за Тесла не за електричките по принцип. За мнозинството колата е просто средство за придвижване от А до Б, за тях цената и екплоатационните разходи са от значение и при 30 хиляди и горник разлика за съпоставим като размер автомобил те биха предпочели ДВГ с по-ниски крайни разходи.

2ро аз също бих предпочел дизелов хеч за ежедневието та дори и 1.6 д за да си бръмча евтино, а с останалите да си взема нещо истинско за кеф - някой малък хардкор роудстър примерно за събота и неделя

3то Тесла може да предлага ускорение на Ц63... но не предлага нищо друго - нито дизайн, нито комфорт да не говорим звук - просто са несъпоставими освен като 0-100, работата е там че Ц-дата мога да я карам с 20 в задръстване и боботенето на Ве8 пак да ме празни

4то за 5 години нмаш ангажимент към поддръжката - имеш едно гориво. Вероятно при Ц63 и Тесла 3 ДВГ ще излезе малко по-скъпо, не ми се смята, но при всички други еквиваленти с които просто си вършиш работа е невъзможно да избиеш огромните разлики в цена - не забравяй, че за електричество също се плаща и както казах на зарядните си се плаща солено

5то тесла е реузлтат от фенска поддръжка, не от особенни ползи. Електрофилите само за тесла говорите, докато една Кия Ниро е в пъти по-добра електрическа кола от Т'слата

Коментиран от #27


Оценка:
-3 +4

Край
26 Отговор
И се почва ама колко неизгодни били електрическите. ДВГ ще бъдат забранени. Електрическите коли идват за да са скъпи. Колата ще бъде само за богатите. И последния бушмен вече може да си купи кола с ДВГ /има по 300 лв. в движение/ - това са 7милрд коли - непосилно за планетата.
Ма как му боботел V8 на някакъв си - ми стани багерист и ще ти се надува главата по цял ден от боботене.
Ма как набирало порше 911. Ми това вече можеш да го изживееш виртуално с каквато си искаш кола на която си искаш писта по света в който сиискаш град. Хем няма да станеш на пастет ако забравиш че си Христофор от Дружба 2 и се помислиш за Хамилътн.

Коментиран от #32


Оценка:
-3 +3

Боби
27 Отговор

До коментар #25 от "Driving pleasure":


Как да нямаш ангажименти с поддръжката, не мога да разбера. Ясно, ти годишен контрол не правиш на кола. Всяка година са сменят масла и т. н. във всяка сервизна книжка си пише какво се прави на всеки годишен контрол. И да ти кажа, тези контроли не са малко пари, а са даже много за поддръжка на един В8. Нямаш разход при повреда, докато имаш гаранция но имаш разход по поддръжка.

Коментиран от #28


Оценка:
-2 +2

Driving pleasure
28 Отговор

До коментар #27 от "Боби":


А електричките викаш нямат поддръжка?
Средната цена за смяна на масло в щатие беше 120 долара при дилърите - с пробег от 10 000 мили минимум. За 5 години ще смениш 5-6 пъти масло 2000 долара пряко сили за масла и филтри - смешни пари.

Оценка:
-5 +1

Русенец
29 Отговор

До коментар #17 от "гост":


Отпредималко: бензин и дизел в Русе са по 1,51лв/л. Пак те питам, още ли твърдиш, че не е възможно да паднат на 1,50?

Оценка:
-1 +4

Завод за батерии
30 Отговор

До коментар #8 от "Jeep":


Е какво мислиш, че е замърсяването от завод за батерии? Да не мислиш, че германците ще допуснат Тесла да си направи завод за батерии близо до столицата си, ако имаше каквото и да е замърсяване включително и на въздуха? Замърсяването от завода за батерии зависи само от производството на електроенергия, необходимо за произвеждането на батериите, което в случая ще е от фотоволтаиците на покрива и вятърните генератори около фабриката, подпомогнати от батерии, произведени в самата фабрика със зелен ток. За сметка на това тази статия доказва недвусмислено, колко много замърсяват автомобилите с ДВГ. При това движението им не е спряно, а само е намалено с няколко процента.

Коментиран от #33


Оценка:
-2 +3

Барба Ганйо си ти
31 Отговор

До коментар #2 от "Караиванов":


Защото няма пари а и в БГ всичко е много по скъпо дори и от америка

Оценка:
-0 +1

Гост
32 Отговор

До коментар #26 от "Край":


Как ша са 7 милярда колите като хората са 6 милярда а гост каза че половината хора нямали коли.Я се координирайте помежду си че май не сучете от един и същи бик.

Оценка:
-0 +2

Гост
33 Отговор

До коментар #30 от "Завод за батерии":


Не ве троле.никак не замарсяват батериите.те нямат вредни химикали.не се добиват с нездравословни начини.никак викаш.ама кво му пука на германеца като всичката вредна част ще се изнесе към трети страни като нашата а той само ще опакова и ще продава.в българия ще добиваме химията и ще изливаме отпадъците в реките да си тровим водата.ама няма да спрем никой такъв завод защото е инвеститор и снася тлъсто на кого си требе.а германеца ше вика колко чисто било да се прават батерии при него.

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


АПИ: актуална пътна обстановка