ФАКТИ.БГ

Докато другите залагат на електромобили, Mercedes вярва в хибридите

Публикувана: 16 Април, 2020 09:46
34 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4803
Докато другите залагат на електромобили, Mercedes вярва в хибридите
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3 от 17 гласа.

Съвременните купувачи на електрически автомобили в по-голямата част от случаите изминават само къси разстояния с тях, казват от германската марка Mercedes-Benz. Според проучване в 90% от случаите пътуванията се извършват не повече от 100 км. А делът на пътуванията на разстояние от 400 км и по-дълги клони към нула.

Ето защо Mercedes-Benz е уверен, че в следващите години повечето купувачи няма да избират електромобили. Точно поради тази причина германците залагат на хибриди с възможност за презареждане на батериите.

Докато другите залагат на електромобили, Mercedes вярва в хибридите

Според представители на Mercedes-Benz, ново поколение хибриден силов тракт, какъвто например има в A-Klasse позволява да карате до 77 км само на ток, което е напълно достатъчно за огромната част от пътуванията.

В същото време мощността на електродвигателя (105 к.с.) е достатъчна за придвижване из града (хибридната A-Klasse може да ускори до 140 км/ч, движейки се само на ток). При кросоувъра GLE пък, 31.2 кВтч батерии позволяват да се дистанция от 106 км без включване на двигателя с вътрешно горене.

Когато обаче са необходими пътувания на дълги разстояния, бензиновият двигател влиза в играта. Освен това той е много икономичен - при модела на Mercedes-Benz A 250e има 1.3 литров агрегат, който разполага с мощност 218 к.с. и харчи под пет литра на 100 километра.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3 от 17 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Салама
1 Отговор
Мерцедес от както ги купиха Geeky станаха просто марка
Но волво друпнаха от тях премиум сегменти и технологии

Оценка:
-20 +4

Шопен
2 Отговор
Мерцедес катайски волво катайски.Затова само френско боклуци ама еврооейски.Няма да пълня азиатски гуши я.

Коментиран от #28


Оценка:
-19 +8

Капитан Америка
3 Отговор
Любимата ми марка, но за съжаления като всеки вековен концерн, не са достатъчно гъвкави и май няма да се адаптират навреме към променящата се среда :(

Оценка:
-10 +8

куку руку ку
4 Отговор
Наистина за момента хибридите са най-удачни. Всеки ден минавам точно 60 км. до работа и обратно, но няколко пъти в годината минавам по 1000-1500 км. за два-три дни. И трябва да държа два автомобила ли, един ел. и един с ДВГ?

Коментиран от #7, #13, #34


Оценка:
-5 +19

Правилно са изброили фактите
5 Отговор
Само че са си направили грешни изводи от тях.

Антиелектриците вместо да градят опорка и около тази статия, нека се замислят какви са им другите опорки. Например че нямало достатъчно зарядни станции, отнемало много време за зареждане, а в къщи нямало къде за да зареждат. Този хибрид ще трябва да се зарежда всеки ден по няколко часа. Дали някой ще го зарежда въобще, ако няма възможност вкъщи нощно време или ще си кара на бензин, а от Mercedes ще отчетат намаляване на въглеродния отпечатък на хартия?

Един чист електромобил, трябва да зарежда два пъти в месеца, като това може да стане и на бързозарядна станция за около половин час. Хибридите нямат опция за бързо зареждане. При тях всяко зареждане отнема часове. За пълноценно използване на хибриди трябват повече на брой зарядни станции, но ако има такива, тогава за какво ти е хибрид, а не чист електромобил?

Коментиран от #17, #22, #33


Оценка:
-12 +6

Шай Агаси
6 Отговор
Ако движиш само извънградско - да. Но за едното море не си струва цяла година да влачиш един двигател. Хибридите са като русалките - като ти трябва риба, получаваш жена; като ти трябва жена - получаваш риба...

Оценка:
-8 +7

Поредният мит
7 Отговор

До коментар #4 от "куку руку ку":


И защо ти е втори автомобил? Съвременните електромобили зареждат 1000 километра за по-малко от час. Този час зареждане ли ти е проблемът? По-скоро проблемът е липсата на зарядни станции където да заредиш, но и този проблем се решава с бързи темпове. Другият проблем е първоначалната цена на електромобилите. При само 60 км на ден, не е икономически обосновано да преминеш към електромобил, но при повече километри и възможност за домашно зареждане, може да ти излезе дори по-евтино, отколкото да си вземеш бензинов.

Коментиран от #9


Оценка:
-12 +4

Ами какво да кажат?
8 Отговор
Решиха че ще продават чисти електромобили, хвърлиха милиони за реклама на EQC, но продажбите на електромобилът им претърпя фиаско. Как да вярват в електромобилите? Веднага търсят вината някъде навън.

Оценка:
-1 +7

Коментатор
9 Отговор

До коментар #7 от "Поредният мит":


Поредната тъпотия!
Липсват зарядни станции, познай защо?!
Имаш батерия от 100 kW, зареждаш я примерно за 30 мин, т.е. ти трябва зарядно с поне 0,2 MW/h мощност!
Сега го умножи това по милиони автомобили и кажи каква централа с каква мощност ще ти е необходима в град като Лондон например???
Друг е въпроса, че тогава цената на ел енергията ще отиде към небесата!!!
А съвсем друг е въпросът за еко частта на автомобили захранвани от централи на въглища!!!

Абсолютно съм съгласен, чи бъдещето (на този етап поне) са именно хибридите!!!

Коментиран от #10


Оценка:
-6 +22

Бъркаш мощност с енергия
10 Отговор

До коментар #9 от "Коментатор":


И как реши, че тази мощност ще трябва денонощно за всеки един автомобил? Както сметнах по-горе, всеки един електромобил, трябва да зарежда по един час на месец. Следователно една такава колонка да гледам го Какво искаш да гледаш това ли искаш да гледаш ще стига за зареждане на 720 електромобила, ако зареждат денонощно. Ако на една зарядна станция има 15 такива колонки, ще трябват 3 мегавата мощност и ще обслужват 10 800електромобила месечно.

Коментиран от #11


Оценка:
-7 +3

Бъркаш мощност с енергия
11 Отговор

До коментар #10 от "Бъркаш мощност с енергия":


За милион електромобила, ще са необходими 92 такива зарядни станции, а необходимата мощност ще е 3мв х 92 = 276 мегавата. АЕЦ Козлодуй е с мощност 2100 мегавата, следователно може да зареди 7,6 милиона електромобила. Разбира се, зареждането няма да е толкова перфектно разпределено, така че зарядните станции трябва да са повече, а мощността ще варира. Енергията е обаче винаги ще е толкова - 15% от произведената от АЕЦ Козлодуй и 5% от общо произведената. 5% промяна по никакъв начин не може да повлияе на цената на тока.

Оценка:
-10 +3

Само Вяра не стига.
12 Отговор
И те като антиелектриците тук, ВЯРВАТ ЛИ ВЯРВАТ, независимо от фактите, че продажбите на електромобили на другите марки продължават да се увеличават.

Оценка:
-8 +2

Боби
13 Отговор

До коментар #4 от "куку руку ку":


Прав си! И от Мерцедес са прави! Но защо слагат ДВГ? За да ти го поддържат след това? Може даже и да не запалиш двигателя, но трябва да му смениш маслото, филтри и ремъци, даже и да не е работил! А от друга страна, разхода на ел. енергия също е по-висок при хибридите от колкото при ел. колите.

Оценка:
-9 +3

Един Антиелектрик
14 Отговор
Мисля че привържениците на електромобили не разбират че единствената причина тази технология да се пробутва е политически мотивирана . От технологична гледна точка е абсолютно недоносче . За пример ще посоча политически мотивираното пробутване на дизела - предполагам всички вече знаят че политическата мотивация може да се смени много бързо. Както дизела беше поощряван така изведнъж стана заклеймяван . Ако извдим от уравнението всички ограничения които се поставят не ДВГ ( ограничения за CO2 емисии , акцизи за горива ) , безсмислеността на електромобилите ще стане още по-очебийна .

Коментиран от #15


Оценка:
-2 +12

Крайната цел
15 Отговор

До коментар #14 от "Един Антиелектрик":


Май не схващаш каква е крайната цел. Тя е цените на бензиновите и електричките да се изравни, а после електричките да станат дори по-евтини. Зарядните станции да са разположени на поне половината паркоместа, като електричките са постоянно свързани и поемат излишната ВЕИ енергия, в повечето случаи генерирана директно от фотовалтаичния навес над автомобила без да се налага пренос и заплащане на съответната такса за него, която струва повече от себестойността на тока.

При тези условия, кажи ми някое предимство на ДВГ за над 90% от шофьорите?

Коментиран от #23


Оценка:
-6 +4

Jack Bauer
16 Отговор
Хибрида е най-големия боклук измисля до сега - един автомобил с два двигателя и два резервоара за енергийните източници, само за да се покрият някакви еко норми. По-голямо разхищение на ресурси няма в нито една друга концепция.

Коментиран от #19


Оценка:
-8 +4

Японеца
17 Отговор

До коментар #5 от "Правилно са изброили фактите":


Хибридите се самозареждат, plug in hybrid се зареждат! Прочети малко преди да цапаш!

Коментиран от #18


Оценка:
-0 +7

Боби
18 Отговор

До коментар #17 от "Японеца":


Човека е написал правилно. Плъг-ин също е хибрид. Няма хибрид, който да изминава над 1 километра на ток (наведнъж), да не се зарежда от мрежата! Ти не можеш да събереш кинетична енергия от спирания и да заредиш батерия която ще кара 100 километра! Няма такова нещо! Тойота са главно обикновен хибрид (малка батерия и на ток изминаваш няколко метра, по-новите изминават малко повече). Тези които изминават 20-30-50-100 километра са Плъг-ин и ти трябва зарядно за да зареждаш от мрежата. Това ще рече, паркомясто със зарядно. Ако нямаш, караш на бензин или дизел (Мерцедес имат с дизел), и зареждаш само при спиране, но от там тока е малко и разхода на бензин ти е висок.

Коментиран от #21


Оценка:
-3 +6

Бъркаш
19 Отговор

До коментар #16 от "Jack Bauer":


Всъщност водородния автомобил е още по-голямо недоразумение от хибрида. При хибрида поне имаш два вида източници на енергия - ток и бензин. При водородния автомобил, източникът на енергия е един и същ - електроенергия. В единия случай, с вече произведената електроенергия директно се зарежда батерията на електромобила. Във втория случай, от произведената електрическа енергия се произвежда водород чрез скъпи съоръжения, после този водород се компресира под високо налягане от 700 бара и се съхранява и транспортира до някъде, където се налива в резервоара на водородния автомобил. После се декомпресира, подава се към водородна клетка, която пък вече зарежда батерията, но от първоначалната електроенергия, която можеше директно да зареди батерията, вече е останала само една трета. Това ако не е разхищение на ресурси, не знам как може да бъде наречено.

Оценка:
-1 +4

20
Този коментар е премахнат от модератор
Японеца
21 Отговор

До коментар #18 от "Боби":


ДавАй, бързо зареждай и се
гръмни!

Оценка:
-1 +2

перничанин
22 Отговор

До коментар #5 от "Правилно са изброили фактите":


Ниорвежец, пак ръсиш глупости. Хибридите са за хора , който искат хибриди и НЕ ИСКАТ електрокари. Това е част от производствената гама на производителя. Аз имам гараж, имам възможност да зареждам всяка нощ батерията . Изминавам ежедневно около 45км, но събота и неделя обичам да ходя по планини и язовири. Ходя често до Сърбия и Македония. На почивка в Гърция и на нашето Черноморие. Хибрид е идеален за моите нужди. Точно заради това разглеждам оферти за Тойота C-HR.

Коментиран от #24


Оценка:
-1 +8

перничанин
23 Отговор

До коментар #15 от "Крайната цел":


Норвежец, гледам имаш си нови "опорки", само още не съм разбрал, "опорката" Боби има ли нещо общо с "опорката" Борето Попов или ти е от новите фенове. Колко станахте теслерастите , трима или четирима? Любопитно ми е , не се заяждам.

Коментиран от #25, #27


Оценка:
-0 +4

Тъкмо си почнал да разглеждаш
24 Отговор

До коментар #22 от "перничанин":


След три-четири години, ако електрически автомобил с реален пробег 500км и 20 минутно зареждане за пробег 400 км струва по-малко от Тойота C-HR и е с нейните размери и характеристики, а през 50 километра има бързи зарядни станции, на които зареждаш малко отколкото бензин, кой автомобил ще избереш? Ако все пак днес си купил Тойота C-HR, при изброените условия мислиш ли, че ще има вторичен пазар за нея и на каква цена ще можеш да я продадеш?

Коментиран от #30


Оценка:
-6 +0

Пий си гинко билобата
25 Отговор

До коментар #23 от "перничанин":


Колко да се нови опорките? Копирам ти статия от факти:9 Декември, 2019 13:209 51774
Цените на електромобилите, колкото на колите с ДВГ през 2024-а
електромобили -автомобили -цени -батерии
Електрическите автомобили ще станат по-евтини: цените на батериите намаляват
Цените на електромобилите, колкото на колите с ДВГ през 2024-а
Радослав Славчев
Радослав Славчев

Според скорошно проучване на Bloomberg, тази година средните цени на литиево-йонните батерии за електрически автомобили са намалели средно до около 156 долара за 1 кВтч - цени, които са с около 87% по-ниски от 2010 година (повече от 1100 долара за 1 кВтч). По-интересното е, че тенденцията за намаляване ще продължи и в бъдеще.

Очакванията се, че през 2023 година 1 кВтч батерия ще струва на производителите около 100 долара. И когато бъде достигната тази цена и батериите започнат да се вграждат в електромобилите, което ще се случи още през 2024-а, електрическите автомобили ще започнат да се сравняват по цена с бензиновите и дизеловите аналози, казват експертите

Оценка:
-5 +0

Пий си гинко билобата
26 Отговор
Какви са причините за намаляване на цената на акумулатора на електрически автомобил? Първо, увеличаването на търсенето: колкото повече поръчки, толкова по-евтино е производството. И второ, непрекъснато усъвършенстване и автоматизиране на производствените технологии: по-специално инженерите гледат да създават батерии със стабилно висока енергийна плътност, като използват катоди.

С други думи, можем да кажем, че значително намаляване на цената на електрическите превозни средства ще настъпи, когато те станат масови. Е, пазарното търсене и развитието на технологиите само ще допринесат за това.

Оценка:
-6 +1

Боби
27 Отговор

До коментар #23 от "перничанин":


Опорката Боби, може само да те опори! Но ти понеже си кухчо и имаш гараж и място за зареждане, ще си купиш хибрид, който не се зарежда от мрежата! На таквиз викам аз бравос!

Коментиран от #29


Оценка:
-5 +2

Va60
28 Отговор

До коментар #2 от "Шопен":


Всички марки имат заводи в Китай,така че Мерцедес,бмв,ауди и т.н. са китайски.

Оценка:
-0 +1

перничанин
29 Отговор

До коментар #27 от "Боби":


Боре ,ти уи си бе пУми*р небесен. Бех се притеснил, нЕмаше те нещо. Включвай се по-активно, тука няколко дни не ти чета глупостите и ми е скучно.

Коментиран от #32


Оценка:
-1 +4

перничанин
30 Отговор

До коментар #24 от "Тъкмо си почнал да разглеждаш":


Чакай да си я купя, тогава ще мислим за продажба. Първо във България едва ли в близките 10-15г ще се случи това което описваш. Второ, ние сме пазар на втората употреба , а с тая криза отиваме към трета и четвърта употреба. Така, че за тука най-оптимистични са след 20г. Дано за батериите си прав, защото взема ли си Тойотата, мисля да си я покарам и наложи ли се смяна на батерия, дано да не е цифра, като в момента. Та както казах, за мен в момента и близките години хибрид си е оферта.

Оценка:
-2 +4

Гурел
31 Отговор
Не е ли чист дизел не го споменавай дори

Оценка:
-0 +3

Боби
32 Отговор

До коментар #29 от "перничанин":


Перничанчето няма какво да напише за глупостите си, та с Боре се управдава. Имал гараж, място за зареждане, карал 45 километра и хибрид му пасвало и за това гледал Тойота! И тя Тойотата от къде се зарежда и по колко минава на ток?

Оценка:
-3 +0

Реститут
33 Отговор

До коментар #5 от "Правилно са изброили фактите":


Не ни бери грижа на нас с мерцедесите.Не познавам човек с нов такъв който да няма и просторна къща с няколко гаража.Та ние няма пред входа на блока да ги зареждаме.Не се притеснявай.

Оценка:
-0 +3

Киню
34 Отговор

До коментар #4 от "куку руку ку":


Не е необходимо купи си Тесла и ходи където искаш без да се съобразяваш вместо да си купуваш два автомобила

Оценка:
-2 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Джо Байдън
Настоящият вицепрезидент на САЩ Джо Байдън не изключва възможността да се кандидатира за президент през 2020 година
Четири години са много време в американската политика. Аз обаче съм тук - няма да ходя никъде"

Още бисери
ТОП 5