Германският клуб ADAC публикува ежегодния си рейтинг на надеждността на автомобилите на вторичния пазар. Статистиката отчита данните за 3 756 226 повреди сред 113 модела на 25 марки. 37 от колите в класацията са определени като изключително здрави, а 18 - като хронично трошливи.
Победител сред най-малките автомобили е Toyota Aygo. Макар да не е идеален, японският модел получава много високи оценки за всички години на производство (2010-2018). На обратния полюс е аутсайдерът Smart Forfour, при който са отчетени множество проблеми с акумулатора и скоростния лост. Особено уязвими са колите, произведени през 2015 и 2016 г.
В клас В има доста отличници - Audi A1, Citroen C3, Fiat Punto, Honda Jazz, Mazda CX—3, Mitsubishi Space Star, Peugeot 2008, Renault Captur, Suzuki Vitara и Toyota Yaris. Тревожно висок брой повреди праща на опашката Hyundai i20 (най-много проблеми създават произведените между 2011 и 2014 г. коли) и Opel Meriva от 2017 г. Корейският модел страда от неизправности на свещите и патрона на контактния ключ, а Meriva често тормози собствениците си с повреди по охладителната система на двигателя.
Лидери по надеждност в компактния клас са Audi A3 и Q3, BMW 1er, 2er и X1, Mercedes-Benz A- и B-Klasse, CLA и GLA, Hyundai Tucson, Mitsubishi ASX, Skoda Rapid и VW Beetle, които според ADAC ще служат вярно още дълги години. Сред слабаците са Nissan Qashqai и Kia Ceed от 2011 г. При японския кросоувър проблеми създава акумулаторът, а корейският хечбек показва цял "букет" от повреди.
Audi A4, A5 и Q5, BMW 3er, 4er и X3, Mercedes-Benz GLC и GLK са обявени за най-здравите автомобили в долния сегмент на средния клас. За разлика от тези модели, които практически нямат хронични болести, Ford S-Max, Seat Alhambra и VW Sharan често бъркат в джоба на собствениците. При S-Max излиза от строя не само акумулаторът, а и филтъра за сажди, горивната помпа и генераторът.
В същинския сред клас най-малко повреди са отчетени при Audi A6, BMW 5er, Mercedes-Benz Vito, Viano и V-Klasse. Те изпреварват значително произведените през 2010-2011 E-класи на Mercedes-Benz, които вгорчават живота на собствениците с множество неизправности на стартера, патрона на контактния ключ, акумулатора и кормилната уредба.
Тази година новата база данни на ADAC за пръв път дава възможност за оценяване на показателите на автомобили на възраст до 20 години. В Германия обаче толкова стари коли са рядкост, така че статистиката се базира на данни за едва 7 000 возила и оценка получават само 26 вместо 113 модела, които са се продавали добре в началото на новия век.
Абсолютен лидер при най-възрастните употребявани автомобили е Toyota Yaris, която демонстрира висока надеждност във всички години на производство. В положителна светлина се представят също Audi A3 и A4, BMW 5er и Mercedes-Benz A-Klasse. Добри резултати показва и Renault Twingo - особено екземплярите, произведени между 2002 и 2013 г. От 2014 г. качеството на френското мини спада, като слабите места са стартерът и акумулаторът.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 G класата
Коментиран от #8, #40
17:47 12.05.2020
2 Е нема начин
Коментиран от #4, #26
17:53 12.05.2020
3 Bmw
Коментиран от #5, #10
17:53 12.05.2020
4 Е нема начин
До коментар #2 от "Е нема начин":
в германска класация немските да са НЕ на първо място.17:55 12.05.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 фактически
Коментиран от #47, #49, #72, #75
18:04 12.05.2020
7 jар
Коментиран от #84
18:08 12.05.2020
8 гост
До коментар #1 от "G класата":
Това за плюс ли го смяташ? При катастрофа ламарините трябва да могат да се огъват за да поемат кинетичната енергия от удара. В противен случай я поемат пътниците.Коментиран от #25, #27
18:17 12.05.2020
9 Ххх
18:21 12.05.2020
10 Гост
До коментар #3 от "Bmw":
Най-велико е за простолюдието, което го купува на 15 години. За обикновените селяци ФауВе, за турбо селяците Ауди, за селяците пишман гангстери БМВ. Повечето хора с пари и статус карат Мерцедес, Порше, Волво, Субару, Ленд Ровър и т.н.Коментиран от #19, #28, #31, #33, #81
18:42 12.05.2020
11 сектанта
Коментиран от #57
18:48 12.05.2020
12 Един Там
19:00 12.05.2020
13 Мерцедент
19:04 12.05.2020
14 Денислав
През последната година капака съм го вдигаш, точно един единствен път и то не аз а в сервиза за обслужване, веднъж я бях дал баща ми и беше напълнил казанчето на чистачките в събота ще се обслужва пак което значи 3то отваряне на капака за 1 година
Поздрави на всички
Коментиран от #15
19:08 12.05.2020
15 Тесла фен
До коментар #14 от "Денислав":
Крайна лява лента с тая каруца.Ахаха тва 160 прави ли тоя гнилоч.За колко ускоряваш до 100 3 години мейби ахахаКоментиран от #23
19:14 12.05.2020
16 Гостенин
19:15 12.05.2020
17 Майстора
Няма данни за видове задвижване, двигатели, изминат пробег и др.
Едни си пишат, други си четат и така времето да минава
19:23 12.05.2020
18 Аман от цървули
Коментиран от #22
19:34 12.05.2020
19 Случаен
До коментар #10 от "Гост":
Ленд Ровер само мал*умник може да си вземе. Волво откакто ги взеха китайците са полумъртви, два двигателя имат само, 3 и 4 цилиндъра. Как си представяш 2 тонните S90 V90 и XC90 с 2.0 моторче?Коментиран от #51
21:00 12.05.2020
20 Jsb
21:16 12.05.2020
21 SDS
21:17 12.05.2020
22 Стругар
До коментар #18 от "Аман от цървули":
Само цървулите смятат BMW за кола. Добре, че не си купих. Истинските BMW та бяха до 2005 година и трябва да са 6 цилиндрови. Проблема е че са вече много дърти. От 2005 година нататък са дрънчащи кошници с малки изключения и ги карат такива нещастници дето са продали майка си да си я купят а нямат пари да я поддържат. А от 2010 нагоре са още по-зле. Дим без огън няма затова разумните хора ги считат за боклуци. BMW почива на стара слава.Коментиран от #24, #61
21:38 12.05.2020
23 Денислав
До коментар #15 от "Тесла фен":
Що не ми покажеш ква кола и къде я карашИли "ама не бе аз съм само ФЕН"
22:00 12.05.2020
24 Бмв
До коментар #22 от "Стругар":
Бате, ако си вадиш мнението от наблюденията си в Бг-то и "новия внос" който се предлага искам да ти кажа, че си много, много далеч от реалността, или ти бая си махал найлоните от нови бмвта и си направи заключението хахаххаха22:06 12.05.2020
25 Сигурно
До коментар #8 от "гост":
Като бронетранспортьорите и танковете налиС гъвкави ламарини че да пази екипажа
Хахахха
Коментиран от #39
22:22 12.05.2020
26 Хайл
До коментар #2 от "Е нема начин":
И като нямат какво да пиша за повреда изкарват акумулатора който е бош,варта или друг немски...всичкия немски боклук е описан като "надежден"22:38 12.05.2020
27 Хайл
До коментар #8 от "гост":
Шшшш тесларя вземай под ръка сектанта и да дърпате с теслата и дъстъра някой някъде🤣🤣🤣22:43 12.05.2020
28 123
До коментар #10 от "Гост":
Що, ти кво караше бе, професоре? Не беше ли 15 годишен Форестър? Ех това грозде, направо ще ви пощури злобата!Коментиран от #29
22:52 12.05.2020
29 Хайл
До коментар #28 от "123":
Някъв голф беше купил за 1500 лв23:03 12.05.2020
30 Точно
До коментар #5 от "Дада":
Чест ти прави, че подчерта, че това се случва в България иначе щеше да изглежда смешно23:48 12.05.2020
31 Трифонов
До коментар #10 от "Гост":
А-а-а-а-а-а-а-а-а-а-а-а-а-а, ха-ха-ха-хаааааааа... Волво и Субару карали хората с пари и стил... А-а-а-а-а-а-а, ха-ха-ха-ха... Пич, ти някакви силни лекарства пиеш ли? Ако не, започвай веднага! Къде си виждал човек с пари и стил да кара тая гнусна, пластмасова ширпотреба Субару!? Или пък, въроятно най-скучната и безлична марка на този свят - Волво!? Не си добре, честно!!!Коментиран от #82
08:20 13.05.2020
32 Този
08:31 13.05.2020
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Лудогорец8
10:02 13.05.2020
35 Автомонтьор
Коментиран от #38, #56
10:03 13.05.2020
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Пламен
11:01 13.05.2020
38 Ооф
До коментар #35 от "Автомонтьор":
Ма той от таксиджия станал автомонтьор, че и акъл за новите коли дава вечеГолеми версии....
11:04 13.05.2020
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 SS 41
До коментар #1 от "G класата":
Аве Пич ...и Милен Цветков (Бог да го Прости) нагъна 2 коли в автомеле в София и само той самият ""огънат беше -и НИЩО МУ НЯМАШЕ!! Само където вътрешните органи и скелет -са му абсорбирали ВСИЧКАТА КИНЕТИЧНА ЕНЕРГИЯ.Та те така е и с колите, и с танковете, на ония големия Разбирач дето писал. След сблъсъка -Гледаш Здрава машината -Няма външни поражения "Аве Нищо и няма"..Драскотини някои там, само където ,възли ,агрегати, системи, трансмисия ..малко след това (известно кратко време) въз основа на Абсорбираната, от удара енергия -започват да се скапват и дефектират-едно,след друго!
И Причината е точно тази!
Капиш?
Коментиран от #52, #54, #64, #68
12:01 13.05.2020
41 Лора
Коментиран от #42
12:19 13.05.2020
42 тренера
До коментар #41 от "Лора":
Имам 2 Тойоти. Едната е правена в Япония, а другата не. С нито една от двете не съм имал до сега никакъв проблем. Единствено консумативи се сменят и гориво се налива. Японската е на 7 г. 150 000 км а другата е на 10 г и 190 000 км. Абсолютно никаква повреда или ремонт до този момент. Само консумативи. Купувал съм ги нови от магазина. Никога не съм си представял, че може да има толкова здрави и надеждни коли. Преди това само немско съм карал. Бях фен на немските коли и сервизите бяха моят втори дом, но си мислех, че и при другите е така. Непрекъснато имаше нещо за правене, оправяне и смяна. Тъкмо оправиш едно и се развали друго. Немска кола вече никога за нищо на света. Случайно взех първата Тойота, защото ми трябваше спешно кола на приемлива цена и в този момент имаше някаква промоция и доста добър лизинг от Тойота. Малко с нежелание се престраших да взема японско. Оказа се, че съм се лъгал. След това и втора Тойота взех и така намерих моята марка. Тази година ще си вземам РАВ 4 хибрид 4х4. Преди карантината го карах, Страхотен автомобил. Пожелавам го на всеки.Коментиран от #76
12:42 13.05.2020
43 MGewehr
"От както автопроизводителите започнаха да монтират четри колела на "компютър", нова кола избягвам да си копувам, не съм толкова богат и не искам да си късам нервите"!
13:03 13.05.2020
44 onlyhonda
Коментиран от #46
13:52 13.05.2020
45 GTR
14:09 13.05.2020
46 GTR
До коментар #44 от "onlyhonda":
Евала:)14:10 13.05.2020
47 Ахахахаа
До коментар #6 от "фактически":
E как така къде са. Както винаги пред теб и им дишаш прахта, то и за това не знаеш къде са.14:15 13.05.2020
48 еш па тоа
Коментиран от #70
14:44 13.05.2020
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 смех
Коментиран от #53
14:52 13.05.2020
51 S80D5
До коментар #19 от "Случаен":
Приятелю две години и над 200хил.км карах служебен Опел Виваро 2017г. с 1.6 битурбо 145 кончета и 8+1места.Това чудо с 9 човека и всичкия им багаж вървеше като ужилено.В момента е на над 300 хиляди км. и няма признак на умора.Та тоя Швед с 2.0 мотор ти гарантирам само удоволствие с него.В момента карам Шведска кола която доставя само удоволстве от шофирането.14:52 13.05.2020
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 У вас
До коментар #50 от "смех":
Щото за мангала щампата на тениската и изтърканата емблема са най-важни,щото чувал някъде, че са много шик, макар и 24та употреба.Заповяй в Бавария и Баден Вюртемберг и погледай на воля хората, които карат Бмв и мерцедес, осъзнай им статуса, възможностите и професиите пък си свирни с уста и замълчи
15:00 13.05.2020
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Бум
В супер състояние седи в гаража в Троян.
Даже може и да я пусна по инерция само
И да видим коя система пък ще и се счупи от удара, а ти си избери квато гъвкава ламарина си искаш която да ти запази системите 😀😀😀
15:14 13.05.2020
56 S80D5
До коментар #35 от "Автомонтьор":
Планова амортизация или върнат километраж на "нов внос"??? А може и митове от хора с празни джобове?Имам Москвич купен нов 1973г още е в движение и смея да тръгна на край света с него.Към днешна дата е на 132 000 км.смятай средно годишен пробег.Имам и Волво 2004г.на около 200 000км смятай средно годишен пробег на приятел Тойота-та е 2015г на над 400 000км сматай средно годишен пробег и тогава говори за планирана амортизация.
Коментиран от #62
15:20 13.05.2020
57 Хахахаха
До коментар #11 от "сектанта":
Къв сервиз бе, на тази цена направо я изхвърляш.Тя още в магазина си губи половината цена....хахаха15:54 13.05.2020
58 vikilexus
16:31 13.05.2020
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Просто така
До коментар #22 от "Стругар":
Приятел карай си струга и несе занимавай с тия бмв-та явно си далеч от тях17:05 13.05.2020
62 Шишо
До коментар #56 от "S80D5":
400000км за 4 години. Това прави по 274км.на ден. Всекидневно. Повярвах ти. Иначе има и коли на сто години и на много по-малко км. от твоя Москвич, но те си стоят в гаражи на колекционери или в музеи. А планова амортизация е когато нещо се произведе да издържи точно определено време или километри. Затова много от нещата се чупят много скоро след като изтече гаранцията17:17 13.05.2020
63 Булит
17:25 13.05.2020
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 1122
Коментиран от #71
17:45 13.05.2020
67 Бай Хуй
19:12 13.05.2020
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 2.0 tdi
20:13 13.05.2020
70 Стана ли ти ясно
До коментар #48 от "еш па тоа":
Тези немски измамници, дето все си бутат напред в класациите с лъжи техните си немски талиги, да признаят Citroen C3, Fiat Punto, , Mitsubishi Space Star, Peugeot 2008, Renault Captur за здрави, смятай наистина колко надеждни ще са. Пък ти си кърпи изгнилия "немец", че му бил много здрав мотора, а бутала, сегменти, турбини и всичко по двигателя било просто консуматив.Порше, най-здравия автомобил според тях, от предна класация,защото според тях за 10 години средно изминати общо цели 77000 км.
20:19 13.05.2020
71 2 може би 3 дори
До коментар #66 от "1122":
Глупости пишеш. Здрав автомобил е който издържа на километри каране, не на стоене на трупчета.20:21 13.05.2020
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 Бизон
21:35 13.05.2020
74 Оня с коня
22:54 13.05.2020
75 Язе
До коментар #6 от "фактически":
Къде са?Караме си ги,ти като висиш в сервиза как да ги видиш.23:02 13.05.2020
76 Мюнхенец
До коментар #42 от "тренера":
От повече от 30 години живея в Мюнхен. От 2008 работя като инженер за един производител на автомобили в града. От 2003 година карам само Тойота а жена ми Хонда. Сменяме ги на 3-4 години. Винаги купувам чисто нови. Английски, Турски и Японски. Разлика в качеството няма. Още не съм дал един цент за ремонти.ADAC брой само обажданията за помощ който влизат при тях. Всички немски а от скоро и други имат свой телефони за помощ при авария и тези повреди не влизат в статистиката. Преди да има тези телефони японците баха първи в всички класаций както все още са например в USA.
#42 карам RAV4 Нубрид 2016. Супер кола. Новият още повече. 70 000 км. Само вода на чистачките долива.
23:58 13.05.2020
77 Статистика
07:59 14.05.2020
78 Статистика
08:07 14.05.2020
79 Таратайка
08:47 14.05.2020
80 Blackthorn
13:12 14.05.2020
81 Ффф
До коментар #10 от "Гост":
Не можеш да сложиш Volvo и Subaru до мерцедес и порше. Статията е пълни измишльотина, ауди е една от най-трошливите коли, и сервизите и нас са пълни с а6-ци на 2-3 години с прегрели маслени помпи, износен двигатели и пръснати турбини, за окачването да не говорим.15:10 14.05.2020
82 Е да
До коментар #31 от "Трифонов":
Трифонов, карай си БМВ-то и не с мъчи мозъка какво значи хубава кола!23:35 14.05.2020
83 Би ем дабъл ю
06:17 15.05.2020
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Доживяхте
Сега с тоя "нов внос" големи разбирачи станахте
Висите пред банките за заеми да си купите коли 20та употреба и да я изплащате много след като е отишла в моргата,нагледал се бях на разбирачи, карачи и състезатели още ги гледам по новините, за щастие от 19 годишен живея далеч от меката на автомобилистите България 99% от вас не са критерии за компетентно мнение господа!
10:08 17.05.2020
86 гост
12:39 09.10.2020