21 Януари, 2011 11:21 25 933 109

Първият дизелов автомобил стана на 75 г.

  • mercedes-benz-
  • diesel-
  • 260 d-
  • дизел

На Международната изложба за мотоциклети и коли в Берлин през февруари 1936 г. дебютира първият сериен автомобил с дизелов двигател Mercedes-Benz 260 D. До 1940 г. са продадени 1 967 бройки, а такситата на базата на модела продължават да се движат по германските пътища до 50-те години на миналия век.

Mercedes-Benz 260 D се оборудва с 2.6-литров четирицилиндров дизел с мощност 45 к.с. при 3 200 об/мин. Моторът има горивна помпа, разработена от Bosch. Със среден разход от 9 л/100 км автомобилът може да измине 400 км с едно зареждане, а след 1937 г., когато 260 D е модернизиран, автономният пробег нараства на 500 км. За сравнение бензиновият Mercedes-Benz 200 от същата епоха харчи по 13 л/100 км.

През септември 1936-а Mercedes-Benz представя удължена версия Pullman и кабриолет. Малко по-късно се появява модификацията 240 D с нова скоростна кутия, по-широка предна и задна колея, увеличен обем на резервоара (50 вместо 38 литра) и различна външност.

След края на Втората световна война, през 1949 г., започват продажбите на напълно нов дизелов модел с индекса 170 D. Колата се екипира с 1.7-литров четирицилиндров мотор. През 1974 г. пък Mercedes-Benz представя първия автомобил с петцилиндров дизел в света. Според немците 1997-а става рождена за първия двигател със система за впръскване на горивната смес от типа Common rail в модела C 220 CDI. (Всъщност Benz-ът излиза на пазара няколко месеца след Alfa Romeo 156 1.9 JTD).


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 DBS

    35 37 Отговор
    alfa 165 1.9JTD е parvata seriina kola s Common rail C220 CDI izliza po kusno prez 1997

    Коментиран от #21

  • 2 BDS

    29 25 Отговор
    off 156 estesveno izvinqvam se za gre6kata :D
  • 3 BDS

    24 23 Отговор
    off 156 estesveno izvinqvam se za gre6kata :D
  • 4 Цеци Пунто

    23 18 Отговор
    Аз много обичам дизели мога да ги карам с олио масло и харчат малко.

    Коментиран от #7

  • 5 Iv4o TDS

    33 10 Отговор
    Diesel power :)
  • 6 M_SUX

    36 32 Отговор
    Benz razbira se koi drug?
  • 7 Дошо

    45 7 Отговор

    До коментар #4 от "Цеци Пунто":

    Пробвай някой дизел след 2005г да го караш с олио.
  • 8 954

    36 3 Отговор
    Карал съм 190 D със изгоряло масло и пак си вървеше ! Вечни са !
  • 9 transporter

    16 5 Отговор
    е как така върви с изгоряло масло и олио дизелов мотор?
  • 10 Стефан

    39 1 Отговор
    Лесно, имай предвид, че дядо ти Дизел когато го е проектирал го е проектирал да върви на растителни масла, нафтата се появява по-късно
  • 11 CIUXT

    32 18 Отговор
    Мерцедес разбирасе!Така е!И така ще бъде!
  • 12 Mercedes-Benz

    25 2 Отговор
    tozi ekzempliar sigurno i na vugli6ta 6te se driji :D
  • 13 Vlado

    27 3 Отговор
    kolegi az karam 124 300 dizel karam go an smes ot kerosin i izgorqlo maslo pres zimata i si pali i e nared samo kompresiqta malko spadna no vsi4ko e nared prosto vechen dvigatel
  • 14 user

    52 25 Отговор
    Прекрасен екземпляр от чудесните години, когато инженерите имаха думата при производството на автомобилите, а не киселите мениджъри с печалбите и малоумните дизайнери с отчаяните опити да привлекат внимание с грозни нововъведения. Тъжното е, че фирма като Мерцедес Бенц близо 100 години беше на върха в инженерно отношение и беше пример за качество, надеждност и гениална инженерна мисъл в тях, а днес е пример за неадекватност между цена и качество, защото продължават да продават автомобилите си на високи цени, но не дават достатъчно в замяна - някой сеща ли се последните 10 години какво дадоха от Мерцедес Бенц на автомобилният свят, освен честите сервизни посещения при надути механици завършващи с умопомрачителни сметки за ремонт? Лежат на стара слава, това е тъжното - парите които изкарват от високите им цени не отиват за развойна дейност като преди, а отиват право в джобовете на алчните акционери и затова допуснаха основните им конкуренти да ги задминат почти във всичко ! Например Е320 cdi 2003 г. е 220 к.с., през 2011 Е350 cdi е ... 250 к.с. - за 8 години вдигнаха мощността с 30 к.с. - браво! За сравнение дизелът на БМВ 535 е над 300 к.с., на по-ниска цена, с доста повече екстри и изглежда несравнимо по-добре отвън и отвътре в сравнение с пенсионерската W212 със стопове като на Хюндай Соната ! Жалко ... бяха на върха и всички бяхме доволни от автомобилите им ...

    Коментиран от #15, #39

  • 15 socialnia

    30 8 Отговор

    До коментар #14 от "user":

    Напълно вярно съждение колега user!
  • 16 user

    17 15 Отговор
    Малко уточнение - Е350cdi 231 к.с., Е535D - 299 к.с. Пиша набързо и затова е неточно, но идеята е същата. Разбира се не всичко са к.с., но е малко обидно да си създал дизел преди 75 г. и да те задмине конкуренцията, която прави дизели от 20 и нещо години - защо спят ? Защото не им пука - някой друг се е трудил да създаде имиджа, от който сега си пълнят гушите, а какво ще стане след сегашните провали ... друг да му мисли !
  • 17 Петър

    45 5 Отговор
    Добре е, че си се постарал, но не подвеждай хората с грешна информация :) . Първо Мерцедеса е 265 к.с. , не 250.На едната и трябва 5.7 сек. ,а другата 6.2 .Второ БМВ-то е по-скъпо с 10300 лева. Базовия Бенц 350 ЦДИ е 99600, а базовото БМВ 535д 109900. Трето за пример най-новата Ц класа на тестовете за качество, не е дала никакъв проблем за 170000 хиляди километра. Единствената забележка, която е отбелязана е, че капачката на маслото се отваряла трудно !!! :) И не на последно място - Какво означава пенсионерска кола? Ти няма станеш пенсионер или какво... Няма смисъл да ти обяснявам повече. Те все още са едни от най-добрите, продават си колите доста добре на всички пазари, а ти си пишеш глупости!!! Коя е по-добра от 2те ли ? Въпрос на вкус . Аз харесвам много и двете !

    Коментиран от #26

  • 18 G klasa

    25 14 Отговор
    mercedes si e kolata to e iasno.

    Коментиран от #73

  • 19 mercedes w220 user

    11 3 Отговор
    procheti kolegata Pepi kakvo ti e napisal
  • 20 Alex

    18 3 Отговор
    Точно тази кола я видях на живо в началото на годината в един музей в Германия в град "Speyer". Изглеждаше просто удивително!
  • 21 АрттрА

    8 13 Отговор

    До коментар #1 от "DBS":

    А FIAT, създадоха първия TDI мотор.

    Коментиран от #24, #89

  • 22 ВДВ

    12 10 Отговор
    Всъщност комън рейл е италианско изобретение. Трябва да им се признае заслугата.
  • 23 Рост

    4 8 Отговор
    Можеш ли да го опишеш това италианско изобретение
  • 24 DBS

    12 3 Отговор

    До коментар #21 от "АрттрА":

    Много си заблуден нещо.Вместо да иронизираш прочети някои неща.

    Коментиран от #38

  • 25 socialnia

    5 3 Отговор
    Да, наистина все още са едни от най-добрите, но от 15 години насам една фамилна фирма акумулира двойно по-голям капитал от създателите на първия сериен дизелов автомобил. Информация в нета има бол кой всъщност какъв е! Все пак официалната статистика си е официална - нали така?

    п.с - и аз като теб харесвам и двете, едната обаче малко в повече.

    http://spisanie.mobile.bg/avtomobili/bmw-pak-vodi-sreshtu-mercedes-benz-i-audi.html
  • 26 socialnia

    0 5 Отговор

    До коментар #17 от "Петър":

    Последния ми пост беше във връзка коментара на колегата Петър.
  • 27 venci

    8 1 Отговор
    Дизела е хубаво нещо.
  • 28 hahaa

    5 4 Отговор
    hahaa koq e markata be
  • 29 Joro montiora

    11 8 Отговор
    ...Italiancite mogat da praviat samo operi i mafii..Triabva dosta da se mrazia za da si kupia italoianska kola..,
  • 30 john_doe

    5 8 Отговор
    predpochitam benzinoviq dvigatel.prosto reva e nesravnim,osobeno ako e amerikanski avtomobil.da ne govorim za dodge ram.edin takav mina pokrai men i trese zemqta.strahoten rev ...

    Коментиран от #37

  • 31 bavareca

    6 7 Отговор
    osnovata na dvigatelite e nemska.Ot tam na tatak jabari si govorete kakvoto si iskate.
  • 32 toni

    14 11 Отговор
    mecedes i sichki ostanali
  • 33 benzinsider

    11 4 Отговор
    През 1974г.Mercedes-Benz представя първия автомобил с петцилиндров дизел в света.
    Това е!
  • 34 Бачката

    9 2 Отговор
    ИСКАМ ГО !!!!!! Ненормален е
  • 35 хехе

    4 3 Отговор
    до no.14 USER. Аман от дис-разбирачи. Що не станеш световен анализатор - я кажи какво трябва да направят на световната борса, за медицината.. , че чак пък почна квалификации за инжeнери и дизайнери да даваш
  • 36 MAZDA original

    8 4 Отговор
    Рудолф Дизел е роден във Франция!
  • 37 devl1

    2 7 Отговор

    До коментар #30 от "john_doe":

    a ako mine chevrolet camaro ss model 69 pokrai teb shte si pomislish che ima zemetresenie. AMERICAN MUSKLE
  • 38 АрттрА

    24 6 Отговор

    До коментар #24 от "DBS":

    Не те иронизирам!Ти се информирай! ФИАТ КРОМА Е ПЪРВИЯ АВТОМОБИЛ С ТУРБОДИЗЕЛОВ МОТОР ИЗЛЯЗЪЛ НА ПАЗАРА!!!
    А за Алфата си повече от прав! Италианците имат гениални инженери и дизайнери. Повечето революционни конструкции на автомобилни купета са тяхно дело.Писал съм реферат по темата преди години!

    Коментиран от #59

  • 39 ti lud li si

    5 6 Отговор

    До коментар #14 от "user":

    Какво е дал Мерцедес на автомобилния свят...??????
    ТИ ЛУД ЛИ СИ????
  • 40 MAZDA original

    31 5 Отговор
    Първият дизелов мотор се разработва в завод на MAN.Аlfa Romeo първи лансират на пазара комън рейл двигателите, а фиат първи пускат турбодизелов двигател!
  • 41 donbaro75

    8 19 Отговор
    MERCEDES BENZ N-1.NE SPORETE ITALIANZITE TRIABVA DA IZIADAT OSCHTE MNOGO XLIAB,DO KATO STIGNAT MB.NIAMA BAZA ZA SRAVNENIE.NEMSKIA DIZEL-MERCEDES BENZ,BMW,AUDI, VW E MNOGO STUPALA PO NAGORE,OT ITALINZITE.ITALINZITE IMAT GENIALNI INJINERI DA KATO,CHICHOLINA,BAREZI,MALDINI I JAKOMO KAZANOVA.ZA DRUGI NE SE SESCHTAM.

    Коментиран от #44, #45

  • 42 alfatony

    15 10 Отговор
    Алфата си е с невероятен дизел. Карам 2.4JTD, повече от 6 години.Невероятно бърз и икономичен.
    Имам и Benz 124 E.
    Невероятно учуден съм как 300Д е само 116 кс, да после има и малко повече

    Коментиран от #54

  • 43 Mercedes- Benz

    10 2 Отговор
    Ти не си италианец ;)!Не си и немец!Ти си си баш, ама баш българин... съжалявам те
  • 44 Mercedes- Benz

    9 1 Отговор

    До коментар #41 от "donbaro75":

    Ти не си италианец ;)!Не си и немец!Ти си си баш, ама баш българин... съжалявам те
  • 45 MAZDA original

    6 3 Отговор

    До коментар #41 от "donbaro75":

    Дано това "75", не е рожденната ти година. Наистина ще си за съжаление, ако си толкова възрастен, а използваш тинейджърски шаблонни изрази и лафове.А и май тези ти "умозаключения" за мерцедес се базират на махленски приказки от не толкова технически грамотни сладкодумци.
  • 46 alfatony

    5 5 Отговор
    Въпреки, всичко имайте предвид, че ако Мерцедес правят дизел от 75г, Италианците го правят само от 20-на.
    Италианките са страхотни, като мотор и дизайн, липсва им здравината на купето и най-вече окачването.
    Ако ги караме на "нормални" пътища са Ок. За съжаление в България почти не се срещат!!

    Коментиран от #55

  • 47 donbaro75

    9 4 Отговор
    BDB-PRIATELU, SISTEMATA -COMMON RAEL E OT BOSCH.ITALIANZITE NIAMAT NISCHTO OBSCHTO.GRESCHNO SI OSVIDOMEN.

    Коментиран от #56

  • 48 alfatony

    2 7 Отговор
    Мерцедес и ти си българин, ама не се самосъжалявай,недей

    Коментиран от #50

  • 49 donbaro75

    2 5 Отговор
    NE RUDOLF DIZEL E RODEN V STRANATA NA CHICHOLINA.
  • 50 Mercedes- Benz

    11 1 Отговор

    До коментар #48 от "alfatony":

    Е да, ама има българи, като Алеко Константинов, а има и други, като най-известния му герой. За жалост, "героите" изобилстват. Те са неграмотни,зле образовани, слушат чалга,далеч са то изкуствата, изглеждат зле, агресивни са, задължително са простовати с елементарни житейски потребности.Ти от кои си?
  • 51 donbaro75

    8 18 Отговор
    ALFA ROMEO-TOVA SIGORNO E NIAKAKAV SLADKISCH S ISTEKUL SROK
  • 52 Sony

    3 5 Отговор
    Sajalqvam pi4ove no italiancite sa parvi s JTD nemcite sa posle
  • 53 Sony

    3 3 Отговор
    I opel kato po prosti slagat to4no tozi dvigatel ot 2000g na kolitesi
  • 54 АрттрА

    13 8 Отговор

    До коментар #42 от "alfatony":

    Е, да ама мерцедес и останалите марки след 75 години(диз.мотори) ползват двигатели разработени от италианци.Какво правиха от мерцедес, бмв, ауди,vw, толкова дълги години, че не можаха да измислят нещо по- добро от италианците
  • 55 АрттрА

    3 6 Отговор

    До коментар #46 от "alfatony":

    Е, да ама мерцедес и останалите марки след 75 години(диз.мотори) ползват двигатели разработени от италианци.Какво правиха от мерцедес, бмв, ауди,vw, толкова дълги години, че не можаха да измислят нещо по- добро от италианците
  • 56 АрттрА

    7 2 Отговор

    До коментар #47 от "donbaro75":

    Ти си грешно осведомен, италианците разработват системата, а бош я купуват от тях. Чети в Wikipedia!А първия комонрейл дизел на пазара е на Алфа Ромео!!!
  • 57 diesel

    8 15 Отговор
    Я кажете на италианците като са и толкова хубави дизелите защо немските дизелови мотори печелят награди и състезания/ЛЕ МАН/ а италианците остават втори? То е лесно да купиш алфа 156 за 4000 лева и да разправяш на света колко е добра но има и хора като мен които търгуват с коли и са карали почти всичко и знаят ,че италианския дизел изобщо не е надежден.
  • 58 123 FOREVER

    11 22 Отговор
    ALFA TVA E PARODIQ NA KOLA ITALIANCITE PRAVAT SAMO PIZZA I SPAGETI MAKARONI I PIPERONI FRANCUZITE PRAVAT NE KOLI A PUK QPONCI TE SA HIL QKO VIE 6E SE KA4ITE LI NA KOLA KADE Q E PRAIL NEKOI NISAK DRUPNAT KOMPLEKSAR KOITO NE E VLOJIL KA4ESTVO MATERIALI EKSTRI VOZIQ ZDRAVINA KOLATA NA KOLITE E MERCEDES SI4KO DRUGO E PARODIQ NA KOLA .
  • 59 DBS

    15 0 Отговор

    До коментар #38 от "АрттрА":

    Да,прав си,но така написан "А FIAT, създадоха първия TDI мотор",кометара ми прозвуча иронично,защото TDI си е запазена марка на VW.Просто трябваше да драснеш още един ред за уточнение.
  • 60 :)

    14 4 Отговор
    квося ще кажете,че френският дизел не става ли!сигурно за него са само слухове,че е признат!
  • 61 mitak

    6 4 Отговор
    kolkoto do frenskiqt dizel. izvinqvam se, no imah ne6tastieto da sam sobstvenik na Citroen Xsara 2.0 HDI 2004g. no za 6tastie ve4e go prodadoh. stra6ni problemi s kompiutara. estestveno hodeh v servis na Citroen, no i te bqha bezsilni. vseob6to e mnenieto, 4e nemskoto ka4estvo e na visota. kolegi zarejete tezi italianski, frenski i .... koli.
  • 62 donbaro75

    3 7 Отговор
    xvaliai italianska -karai nemska.????,zaschto li?
  • 63 голфаджия

    12 0 Отговор
    Абе кой квото иска да си говори - на съдрана черга не отива да ходиш с лачени обувки. Вижте какви пътища имаме - няма равно, или ще е шахта под или над нивото на асфалта, или дупка или неравност...Много се бъзикат с нас голфаджиите и по специално голф 2 - е аз карам такава кола от 7 години и съм изминал над 100 000 км - дребни ремонти , само консумативи , никакви грижи, сервизите са пълни с нови коли - повечето са за моргата след 5-тата година заради фалшиви части , многото екстри (за сметка на това обаче ниско качество в основните елементи) да не забравяме че колата е да се придвижиш от точка а до точка б, а не да демонстрираш материално състояние!Аман от комплексари...
  • 64 ne sum fen

    16 17 Отговор

    До коментар #64 от "ne sum fen":

    Не съм фен на голфовете, ама не мога да не се съглася с коментар 64. Най-важното е двигателя и ходовата част на колата да са здрави и издържливи. Ето защо хората по тия форуми хвалят 124-ките толкоз много, просто защото са здрави. Но на всеки, който не му се вози в такъв ковчег мога да препоръчам само едно:
    ЗДРАВА ЯПОНСКА КОЛА.
    айде лека нощ...

    Коментиран от #64

  • 65 donbaro75

    5 10 Отговор
    FRENSKIA DIZEL E MNOGO PO-DOBUR OT ITALIANSKIA.CITROEN I PEUCIOT PRAVIAT -OTLICHNI DIZELI.RED E I NA ITALIAZITE,NO NA TIAX IM TRIABVA OSCHTE 20g,A MOJE BI POVECHE.
  • 66 merc 190e

    18 7 Отговор
    Мерцедес са уникални автомобили
  • 67 donbaro75

    5 0 Отговор
    DO KOMENTAR 42-PICH PRAVESCH LI PAZLIKA MEJDU OBIKNOVEN DIZEL I jtd-turbo dizel.DA ti obiasnia li.?????.kogato ima turbo moschnosta e uvelichena.MERCEDES 300 D E BEZ TURBO.FERSCHTEIN ZI BITE.
  • 68 mitko n

    4 2 Отговор
    zemja vazduh i voda tova e markata na ka4estvo i stil poznai koq e markata
  • 69 VW&Mercedes

    33 2 Отговор
    Teka purviq deisel e Mercedes purviq Turbo Didesel ne VW a purviq Common rail e na Fiat,svichko drugo sa gluposti deto se pishat.Mercedes sa dali strashno mnogo na avtomobilostroeneto kato purviq airbag i purviq ABS ...........
  • 70 специалиста

    9 2 Отговор
    А ГУНДИ ЛЕКА МУ ПРЪС НЕ МОЖЕШЕ ЛИ ДА КАРА МЕРЦЕДЕС,А КАРАШЕ АЛФА.ЗАЩО ЛИ.АЗ КАРАМ ЛАНЧИЯ ДЕДРА 1929 КУБИКА ТДИ,ПОЦИНКОВАНО КУПЕ ВЕЧЕ 4 ЗИМИ.КАРА СЕ ВСЕКИ ДЕН.ПАЛИЛ СЪМ Я НА -24 ГРАДУСА.КОЛАТА НЕЕ ГАРАЖНА И Е ,,ДЕЖУРЕН ВЛЕКАЧ,, НА ДОСТА ГАРАЖНИ НЕМСКИ ДИЗЕЛИ.ДА СИ ПРИЗНАЯ ПОМПАТА Е БОШ,НО ДООСЪВЪРШЕНСТВАНА ОТ ИТАЛИАНЦИТЕ.ШЕФА МИ ИМА J55 НА ПО-МАЛКО ОТ ГОДИНА,А СЕ РАЗКЪРЦИКА КАТО НЯКАКЪВ 30 ГОДИШЕН МОСКВИЧ.

    Коментиран от #78

  • 71 до специалиста

    4 6 Отговор
    Големи хвалби, голямо нещо.Аз имам голф 2 турбо дизел от 7 години е навън , преди това дойде от Германия (не знам дали там е бил в гараж),не е палила два или три пъти за тия 7 години, поради елементарни причини - изхабен акумулатор (единия път) и изгорели подгряващи свещи - когато всички консумативи се сменят редовно и горе долу сменяш всичко навреме , а не да чакаш да те остави на пътя - всичко е ок!Няма дефекти в немските коли, има износване и амортизация, което е нормално!Каквато и кола да е ако я оставиш без поддръжка няма да пали.Аз съм свидетел на куриозен случай - едно БМВ 7-ца на не повече от 7,8 години не можа да запаля и собственика от срам чакаше да стане 12 посред нощ за да го дърпат, да не се излага, щото нали как БМВ - няма значение ква е колата и дали е в гараж или дали е карана - въпроса е редовната грижа за колата!аз дори си водя записки кое кога съм сменял и т.н. Има по-нови коли от моята - просто директно за моргата да ги вкараш...Алфите са много модерни в момента защото са евтини-алфи 2000 г и даже след 2000 година за по 2000 лв.. моя голф го купих за 3500 лв - тогава беше 13 годишен.Качеството и хубавото винаги ще държат цена!
  • 72 Miro

    1 0 Отговор
    Кoеги имам едно вапросче. Карам форд фокус 1.8tdci 2004 100 кончета та вапроса ми е коман реил ли е или е помопа дюза тъй като сам карал и 115 коня и в варвенето няма кой знай каква разлика.???

    Коментиран от #75

  • 73 спиро

    1 5 Отговор

    До коментар #18 от "G klasa":

    от москвича по хубаво няма
  • 74 Спиро

    4 5 Отговор
    ще ви закача зат москвича всшчки и ще ви развявам като свадбарски пешкир
  • 75 ex alfa

    61 6 Отговор

    До коментар #72 от "Miro":

    Аз имам алфа 146 boxer.По здрава кола от тази не съм виждал!!! Стой на село в двора от няколко години.Карал съм я дълго преди да я заменя. Сега само я припалвам преиодично през няколко месеца за да направя някое кръгче. По тази кола няма ръжди,боята и лака са в идеално състояние, пали от раз и върви като изтребител, а звука е като на порше.Интериора е супер ергономичен и удобен. Преди да я пенсионирам не съм правил скъпи ремонти дори и след нелека катастрофа.Освен всичко колата е с разчупен и нехарактерен дизайн дело на великия Валтер Де Силва.Обожавам я!!! И дума не може да става да я сравня с немска кола. Все едно да сравниш баварска краварка с манекенка от "Виктория Сикретс". Абсурд е, че алфите са слаби или некачествени коли, просто си имат изявен характер който не понася на всеки.
  • 76 Спиро

    9 5 Отговор
    лошото на вашите лъскави возила е че като спре на пътя и почвате да се чудите каквои е.А на москвича му правя ремонт на пътя
  • 77 до спиро

    6 1 Отговор
    Спиро , ще те разочаровам може би , но руски машини със някаква стойност са само Волгата и Чайката! Москвича - дори ретро модели на половин век и нагоре не струват повече от 2000 , 3000 лв . Виж колко струва един ретро Мерцедес. Иначе може да са здрави външно , но са с много слаби двигатели , не изкарват много километри. За справка виж колко км е живота на един мерцедес и изобщо немските машини до колко км живот издържат , а руските машини - харчат много, а не си заслужава, добре че частите са им евтини, само това им е плюса!
  • 78 Exxx

    9 6 Отговор

    До коментар #70 от "специалиста":

    Как, че първия турбодизел е на VW??? Не мога да повярвам, че в днешни дни в които всеки може да чете и има достъп до неограничена база от информация, има хора които твърдят абсурди!
  • 79 GOLF

    13 18 Отговор
    Не мисля така, толкова ако я хвалеше тази алфа - трябваше и да си я караш и сега.Аз ти казвам нещо, което е проверено с годините, колко коли се явяваха и изчезваха от бг пътищата, пълно е със стари голфове - защо ли? ти какво си мислиш че аз нямам пари за по-нова кола- имам,но залагам на качественото немско автомобилостроене от времето когато се правеха истински коли, сега всичко е бизнес, еднообразна визия и пласмаси...включително и при немските!Но искам да ти кажа че това е т.нар естествен подбор - виж кои коли оцеляха, кои се карат, кои държат.Колата не е създадена за да бъде красива , а да върши работа!И въпреки това и дизайна на колите от 80-те е по-як от днешните изгъзици - нормално изразена форма, очертани линии, прилични и красиви коли - ауди 80 , мерцедес 124 и т.н. Сега се правят много нежни , чупливи коли с прекалено изнежен дизайн , по-скоро кичозен.... лично мое мнение !

    Коментиран от #88

  • 80 GOLF 3 1.9TDI

    5 9 Отговор
    И аз подкрепям колегата голф. Питате ли се защо има толкова много голфове. Защото са здрави с ефтина поддражка, непретенциозни мощни. Не сам им фен, но за нашите условия са перфектни. Моето то го взех точно рпеди една година автоматик 90 коня 97година. Върви неземно, а гори 6 градско максимум и 4,5 5 изванградско.
  • 81 razumen sum

    6 1 Отговор
    Kolegi ne sum fen na mercedes,nito na golf 2 no da vi kaja nikoga nqma da suzdadat koli malko blizki do zdravina s w123,w124 golf1,2 i tqhnata bezkapriznost verno e 4e sa stari 6taigi no sa mn ka4estveno napraveni i s mn ka4estveni materiali eto vi edin link preporu4vam da go gledate : http://www.youtube.com/watch?v=mP8KCp9PJjU
  • 82 ha,ha

    2 5 Отговор
    А някой да каже нещо за трошенето на ГАЗ 21 с еленчето отпред.А що се отнася до броя на западни коли,има доста опелчета и фордчета,които не стават и за скраб,защото освен ръжда друго не им е останало.
  • 83 DO HAHA

    2 4 Отговор
    Аз казах вече - Волга и Чайка - това се признава от руското , ест и Газ 21 - това е отново Волга, по-стария модел, както и да е. Въпроса е в това че днес всичко се свежда до това да има повече продажби на нови коли, да могат да печелят и да стават все по-богати онези, които и без това са такива.Как беше преди години - всеки втори с москвич и лада,да може да нямат стойност,но тези коли все още се виждат.Сегашните коли са пълни боклуци, произвеждани с китайски части, а доколкото знам и от китайци- ами естествено по-евтина работна ръка!Един пример - нов шевролет - собственика се спука от проблеми , а частите ремонтите - като за министри, имаме и служебен форд куриер - над 800 хил.км - е тва животно и да искаш не можеш да го разбиеш...И това е един пример само а колко подобни случаи има , хиляди!
  • 84 .....

    14 11 Отговор
    Чудя се само щом Алфите са толкова ''здрави'' ,защо стойноста им пада за една година с 40 хиляди лева. Една Алфа на 2-3 години струва колкото една немска кола на 10 години, и то не от луксозния клас. Без да се засягате, но Алфата има само дизайн и донякъде вървене. Немските са по-хубави, повече бягат, по-здрави са и съответно имат по-голяма стойност.
  • 85 C5

    4 10 Отговор
    1919 - Citroen Type A, първият автомобил, произвеждан серийно в Европа...
  • 86 Meet the Meat

    0 2 Отговор
    а разхода, а разхода ?????
  • 87 lgalardo

    14 1 Отговор
    Абе хора никой от вас не е познал за Common rail,нито грманците нито италианците са го измислиси а е измислен от Robert Huber в Швейцария през 1960 година и е доработен от Др. Marco Ganser в Swiss Federal institute of Technology в Цюрих а по късно в Ganser-Hidromag AG (1995).А първия серен автомобил на който е монтиран успешно тоя двигател започва в Япония през средата на 1990 год.Др.Shohei Itoh и Masahiko Miyaki ot DENSO Corporation ,откриват common rail fuell system и я пускат в производството на товарни автомобили ECD-U2.Монтирана е на тоарните автомобили Hino Rising Ranger trhck,и са продадени за общо ползване през 1995 година.......отворете уикипедия и там ще прочетете по подробно за останалата информация .
  • 88 VW&Mercedes

    5 1 Отговор

    До коментар #79 от "GOLF":

    Abe ei absurdniq kato tolkova razbirash zashto ne napisa koi e purviq umniko??????????Nali znaesh kaji mi i az da razbera
  • 89 МБ

    15 7 Отговор

    До коментар #21 от "АрттрА":

    FIAT създадоха сервизите!!!
  • 90 еu

    10 5 Отговор
    Готфрид Дизел преди 125 години е създал първия дизелов двигател кръстен на него естествено, а системата Комън рейл е италианска - японци и други мишки нищо не са направили освен таратайки !
  • 91 еu

    10 5 Отговор
    Готфрид Дизел преди 125 години е създал първия дизелов двигател кръстен на него естествено, а системата Комън рейл е италианска - японци и други мишки нищо не са направили освен таратайки !
  • 92 Atkins

    18 5 Отговор
    Автомобилите преди 20 -30 години се проектираха от инженери,а сега-от счетоводители.Механик сам от много години и имам много наблюдения.Никой няма интерес да прави здрава кола.Изумен сам от некомпетентността на коментиращите-не може да делите на немски,френски и т.н.,защото от поне 20 години марките са смесени и използват обши платформи за да им излезе по-евтино производството.Нямате си на идея колко еднакви коли има с различна марка.Относно това кой какво е измислил първи-няма никакво значение,защото всяко нововъведение е измислено от някой изобретател,който го продава на големи фирми,като БОШ,ВАЛЕО и т.н.,които после го продават на автомобилните производители.В европа на всеки 200-300 км има голям автомобилен завод,които произвежда модели и на ?конкурентни? марки.Аз имам ХОНДА ACCORD Дизел 1996 год. с двигател ПЕРКИНС с помпа и технология ТДИ,брат близнак на РОВЕР 620,произведена в завода на РОВЕР :)))На нея пише ХОНДА,но не отдавам никакво значение на надписа.В момента е на 340 000 км и ще изкара поне още толкова.Глупаво е в 21 век да делите колите на марки.Това е минало.След 5-10 години Китай ще бъдат номер 1 в автомобилостроенето и всички вие ще карате китайски коли,защото ще струват 5-10 000 лв.След още 20 години ще са и най-качествените на пазара.
  • 93 Vesko

    14 1 Отговор
    До колегите, които твърдят, че турбодизела е измислен от FIAT или VW: Двигателят OM617.950, произведен от Mercedes-Benz е три литров, 5 цилиндров редови турбодизелов двигател. Монтиран е в W116, W123, W126. Производството му започва през 1978 година.
    Поздрави!
  • 94 Митко

    2 2 Отговор
    Ами какво да се коментира?!? Накратко: Auto mit Stern! Това обяснява всичко. ....на онези, които са наясно за какво иде реч.
  • 95 Митко

    7 5 Отговор
    Браво, Аткинс!!! Това е наистина компетентно мнение. Наистина. Няма какво да се добави. Само ще добавя, че точно затова нямам автомобил, произведен след 1991 година, въпреки че притежавам 4 броя. На улицата да намеря 500 000 евро, не бих си купил съвременна кола.
  • 96 petar

    7 4 Отговор
    samo Mercedes dizel
  • 97 panaiot

    1 0 Отговор
    ei tava e acki qko taq kola sigorno struva ot edno bogati pove4e
  • 98 Ivan

    5 18 Отговор
    Dizelovite koli sa nai-golemite bokluci benzinovite sa 1000 pati po-dobri!!!!!!!!!
  • 99 leon_mm

    5 1 Отговор
    do Ivan- zatova vsi4ki kamioni i tirove sa dizelovi 6toto sa bokluci dizela ne e po zdrav ne e po ikonomi4en i vaob6te po prakti4en a nemcite davat 1 000 000 kilometra garanciq na dizelovata 124
  • 100 Ivan

    2 10 Отговор
    Kamioni da ama za koli benzinovite sa po dobri.
  • 101 AMG

    10 11 Отговор
    Какви са тези глупости.Италиански Френски Японски боклуци.Има само една немска кола за мен. Това Мерцедес и вскички останали.Тази кола е направена с немска прецизност която държи на километри.Един мерцедес искарава по заводски настройки един милион километри и повече.Също така един стар мерцедес струва мног-повече от вашите тъпи алфи.Които дрънчат.
    Искам да ви разкажа една случка в една автокъща в Германия какво е казал шефа на автокъщатъ.И си направете сметка от каза ното за опел.Едни Българи гледали коли в германия.И шефа на автокъщата ги питал вие за коли ли сте дошли или за опел.Немога да разбера хората които газифицират.Мерцедес като нямат пари да карат на бензин да не се гаврят с тази хубава марка.
  • 102 V40

    7 8 Отговор
    Държава,в която опел,форд,рено,пежо,фиат,алфа ромео са по-предпочитани от волво,е държава на завършени авто инвалиди и автонеграмотници.
  • 103 Bai Danio

    4 3 Отговор
    Samo MB=tova e markata razberete be hora-dizel bez pari,.....E-220CDI.Az sam 6ofior,na mene ni6to ne mi gori,samo karam.
  • 104 Митко

    7 7 Отговор
    Момчета млади, карали и каращи мерцедес. Не се хабете да си говорите с такива,които карат алфички-дралфички,фолксвагенчета, пасатчета,вектрички (Нормално е да видиш 10 годишна Вектра,задният мост на която се държи само на маркучите за спирачките.)и всякакви подобни. Все едно човек да си приказва със стената! Аз притежавам 4 мерцедеса - 2 бр.W123 240 D, W123 300 D и W124 250 TD. В града се придвижвам с една фиеста, която мога да паркирам лесно. Когато обаче реша да карам кола, качвам се където трябва. Вчера например "яхнах" едно волво-ново. Пълна скръб. Това си е една френска -рено, маскирана като волво. Волво няма от 1994 г. Волво беше примерно онова 850 с оригиналния шведски мотор - произведение на изкуството, здрав и сигурен. Само че, който иска да кара такава кола, не задава тъпия въпрос: " Колко "арчи"?" и не мисли да й слага бомба в багажника. А това да сложиш пър.алник на колата със звезда, е все едно да се изтупаш с елегантен костюм и на боси крака да навлечеш джапанки. Но защо не, такива неща се виждаха по улиците на нашите градове някога. Защо да ги няма и сега?!
  • 105 spi11

    6 1 Отговор
    Браво Atkins за компетентното мнение!Наистина разумен коментар. А за газовите уредби - пак ще си говорим, когато бензина стане 6лв. за литър.

    Коментиран от #108

  • 106 miro

    2 1 Отговор
    kompresiqta na dizela e 3 pyti po golqma ot benzinoviq dvg.ot tam i kpd e po-visok i ima po nisyk razxod na gorivo.ne e nujno da pylni6 oborotomera za da ka4i6 nqkoi bair i srednite oboroti sa dostaty4ni.ako go kombinira6 s avtomati4na sk. kutiq stava perfekten damski avtomobil.miro
  • 107 indieca

    3 4 Отговор
    Ти алфа не си карал никога, а и като гледам какви мерцедеси караш... ахахахахахахахахахахаа аз по-добре трамвая да си хвана ахахаха :)
  • 108 indieca

    1 0 Отговор

    До коментар #105 от "spi11":

    Това долу се отнася до теб, Мите.
  • 109 Митко

    5 1 Отговор
    Благодаря за съвета,индиецо! Сърдечно благодаря, но животът е твърде кратък, за да караме лоши коли, нали?