Last news in Fakti

3 Юли, 2020 13:17 18 233 128

Питаме ви: Трябва ли автомобилите с АГУ у нас да плащат по-нисък данък?

  • автомобили-
  • агу-
  • българия-
  • данъци

Питаме ви: Трябва ли автомобилите с АГУ у нас да плащат по-нисък данък? - 1

Едно предложение на ВМРО от преди десетина дни разбуни духовете сред автомобилиситите у нас. Става дума за искане данъкът върху колите с авто газова уредба да бъде намален с 50%.

Аргументите са, че тези автомобили замърсяват околната среда в пъти по-малко от автомобилите, задвижвани от бензин или дизел. В становището има логика, но за да бъде приложено на практика, според нас е необходимо сериозно затягане на контрола на т.нар. АГУ-та.

Всяка такава система трябва да се проверявазначително по-строго и да бъде придружена от паспорт. Проверките, освен с цел безопасност, трябва да включват и редица други измервания, доказващи по-екологичното им действие.

Защото на всички ни е известно, че далеч не всички коли с АГУ са екологично чисти. . Дали ще бъдат намалени данъците върху автомобилите, работещи на газ, все още не е ясно, но какво е вашето становище по темата, можете да споделите в коментарите под статията.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 112 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Васил Левски

    322 46 Отговор
    Естествено,че трябва колите на CNG и LPG са много по чисти и екологични...
  • 2 селянин без колело

    35 164 Отговор
    те да не летят
  • 3 ДАЖЕ ТРЯБВА ДА ИМ ГО ВДИГНАТ

    62 235 Отговор
    АКО ЗАМЪРСЯВАТ С 15% ПО-МАЛКО ОТ БЕНЗИНА ЗАЩО ЩЕ ИМ НАМАЛЯВАТ ДАНЪКА С 50%?

    Коментиран от #59, #66, #67, #90

  • 4 Mercedes

    111 8 Отговор
    Излишна статия, не е важно какво е правилно, а какво още да ни набутат като данък.

    Коментиран от #11

  • 5 милиционер

    43 255 Отговор
    не, в никакъв случай ! АГУ предполага по-интензивно ползване на автомобила. това води и до повече замърсяване не само с СО2, и до по- голямо ползване на инфраструктурата. единственият компромис може да бъде за метановите или водородни уредби .

    Коментиран от #18, #26, #38, #69, #107

  • 6 1234578

    57 204 Отговор
    НЕ, автомобилите с АГУ трябва да плащат колкото другите също и електромобилите. Данъка за автомобилите се използва за строеж и ремонт на пътища и паркинги в градовете. Ако ще се плаща за замърсявне на въздуха да се увеличи по-някаккъв начин данъка на замърсяващите коли или на замърсяващите горива. Това че на накакъв таралясник са му монтирали АГУ, не означава, че е станал екологичен.

    А така наречените "патриоти" поздрави от мен за сбогом, кажете сбогом на следващи участия във власта. Некадърници с некадърниците ви.

    Коментиран от #17, #23, #29, #125

  • 7 Случаен

    152 7 Отговор
    Като цяло да се плаща данък за екологичността на колата ти е невероятна глупост. Данъкът е данък-доход. Имаш пари да си купиш нова кола - имаш пари да плащаш данък. Номерът е през цената на горивото. Все пак за да замърсиш трябва да караш. Нов дизелов джип или кола, за 20000км ще замърси повече от бай Кольо с Москвича дето го е карал 200км да си вземе лекарствата или до нивата. Затова - данък "екология" по-добре да се интегрира в цената на горивото
  • 8 БЕНТЛИ С АГУ

    89 19 Отговор
    ТИЯ С АГУ ДАЖЕ ИЧ ДА НЕ ПЛАЩАТ.
  • 9 Перо

    15 89 Отговор
    До3: абсолютно е така аз на бензин да не замърсявам повече от Теа смръдели а цакам като арабин

    Коментиран от #86

  • 10 Естествено

    26 90 Отговор
    НЕ.Не Трябва.
  • 11 Караиванов

    95 11 Отговор

    До коментар #4 от "Mercedes":

    Хич не е излишна. Хубаво е да се чуят гласовете на народа, а не само тези на некомпетентни и преяли с власт депутати. Аз съм на мнение, че колите с АГУ трябва да са с по-нисък данък, но както е написано и в статията, да се проверяват значително повече - и за безопасност и за вредни емисии, защото много "гаражни майстори" си оставят ръцете с монтажа на АГУ на някоя 20 годишна издухала кошница, резултатът от което съвсем не е екологичен.

    Коментиран от #21

  • 12 Не знам какво ме питат

    89 8 Отговор
    Задължително данък мпс и гражданската застраховка да спадне с 50 процента. Бензина да е 1,50 газта 70 стотинки

    Коментиран от #102

  • 13 водач

    60 15 Отговор
    Да с 50%
  • 14 НА ГАЗ Е ПО ТЪНКО

    37 7 Отговор
    А ДИЗЕЛИТЕ С АГУ?
  • 15 Батерия

    93 10 Отговор
    Който не разбира от т.н. АГУ и ги е виждал само на снимки, по -добре първо да се пообразова малко и след това да пише остроумия тук.
  • 16 възпитаник

    79 9 Отговор
    трябва на талона от техническият преглед да се вписват показанията от газанализатора и при проверка на пътя кат давиждат и да ги спират от движение като на запад,а тук нафтовата печка като да де газ след него буреносен облак
  • 17 Един

    1 2 Отговор

    До коментар #6 от "1234578":

    Къде?
  • 18 Гост

    86 4 Отговор

    До коментар #5 от "милиционер":

    даже аз мисля че не трябва да има данък въобще. Или поне трябва да се измерва с изминало разстояние или изгорено гориво. Никой не може да ме убеди че нова кола която минава 50 000 годишно замърсява по-малко от стара кола която изминава 5000 за същият период от време!!!
  • 19 ПЕРНИК

    12 6 Отговор
    ТЪРСЯ ГОУФ ІІ С АГУ. РОЛСА МИ Е НА МЕТАН.

    Коментиран от #35

  • 20 Коки

    65 4 Отговор
    Тази тема се тупка от "Обединените патриоти" предизборно вече няколко години. Все не им достига нещо, за да я доведат докрай.
    Редовна газова уредба, фабричен монтаж, отговаря и се продава за Евро 6. Израел, като държава, възприе прехода към електрически автомобили през АГУ, като по този начин далновидно ще използва наличният автопарк следващите 10 - 15 години. За България това също е разумен подход, но иска по-строг контрол. Но, ние имаме много налични стари дизелови автомобили, и тези собственици на дизелови автомобили имат отрицателно отношение към АГУ, което ще видим и от последвалите коментари на темата.

    Коментиран от #87

  • 21 Mercedes

    38 5 Отговор

    До коментар #11 от "Караиванов":

    Ако бяха само на по 20 години щеше да е добре, ясно е и мнението на народа, а най-ясно си остава пак това, че няма кой да се вслуша в това. Аз също съм ЗА по-ниския данък на автомобилите с АГУ, най-вече за новите с фабрична такава, ама да смъкнат данъка и да облекчат хората да изберат по-екологичното... Та ние дори горим боклука на европа като гориво заради тия гадчета...
  • 22 МГГ

    15 86 Отговор
    Тия с АГУ да плащат два пъти по голям данък за да не се имат за много хитри

    Коментиран от #24, #31, #33, #34

  • 23 5656

    61 0 Отговор

    До коментар #6 от "1234578":

    Ти май не живееш в България,пътния данък отива в общината,а парите от винетки и тол такси в АПИ.Та ти точно къде видя път оправен с данъци?Ако всички пари отиваха за пътищата отдавна да караме по пътища-аналог на Германски,Френски ИТН.

    Коментиран от #49, #75

  • 24 НАБЛЮДАТЕЛ

    31 5 Отговор

    До коментар #22 от "МГГ":

    ТИ ДА НЕ СИ ГЕРБАДЖИЯ И МИСЛИШ ЗА ЧЕКМЕДЖЕТО НА ДИКТАТОРА БОЙКО РАЗБОЙКО?
  • 25 Manhart

    47 2 Отговор
    Да, ТРЯБВА!
    И да намалят застраховките трябва!!! :(
  • 26 ей такова

    7 3 Отговор

    До коментар #5 от "милиционер":

    харабия мн си пр0ст!
  • 27 Александър

    55 10 Отговор
    Да, трябва да има. Но ако има 50% намаление за тях, трябва да има 50% увеличение за дизела според мен. Пълно е с пушещи чипосани кенефи.
    Изобщо ако пунктовете работеха и се мереха реално газовете и съответно има норми като на запад щеше да е лесно. Сега мерят, но доколкото знам лимита за димност при дизела е нереално висок.

    Коментиран от #43

  • 28 Българин

    43 3 Отговор
    Да кажа из мнението си зная че ви е през онова за него г-да. управници ама все пак.Защо не наложите данъци и задължително плащане на ток вода и всичко друго на тези дето им давате всевъзможни помощи и ги "интегрирате"/неуспешно/. Защо "грешника" който ви работи денонощно и няма пари за ЕЛЕКТРО БОКЛУК или кола от магазина ДА плаща в пъти в повече от "бизнесмена"......Питам и отговор не искам.
  • 29 qwerty

    21 1 Отговор

    До коментар #6 от "1234578":

    ти да не работищ в Център за градска мобилност? и те очертават зани за паркиране, защото от приходите щели да строят многоетажни паркинЗи в центъра на софия 😂 гомем смех
  • 30 бг брат

    30 1 Отговор
    чета и се радвам, че сме на тоя хал, честно! Още 100 години ше на еб*т такива като тиквата. Толкова прости хора има, че не ми се и коментира даже нищо
  • 31 бг брат

    27 7 Отговор

    До коментар #22 от "МГГ":

    ти с твоя мършав дизел изобщо не трябва да излизаш на пътя тогава, смешко!
  • 32 Перничанин

    37 17 Отговор
    Требва разбира се да са най-нисък понеже не замърсяват както дизела.Всички трябва да са на газ долу дизела!Който кара дизел да плаща много голем данък та да се откаже и мине на газ.
  • 33 Николай

    13 39 Отговор

    До коментар #22 от "МГГ":

    Само така ще карат на газ. Щом има пари за газова уредба значи има пари и за по голям данък. При бай Тошово време беше така. Колите с газово плащаха 500 кинта годишно. Другите заедно със застраховката 40-50 лева на година. Общински и пътен данък.

    Коментиран от #79

  • 34 Николай

    11 34 Отговор

    До коментар #22 от "МГГ":

    Само така ще карат на газ. Щом има пари за газова уредба значи има пари и за по голям данък. При бай Тошово време беше така. Колите с газово плащаха 500 кинта годишно. Другите заедно със застраховката 40-50 лева на година. Общински и пътен данък.

    Коментиран от #37

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Гост

    28 6 Отговор
    Щом замърсяват по малко да.
  • 37 бг брат

    48 13 Отговор

    До коментар #34 от "Николай":

    газта е инвестиция ако не знаеш! Ти като караш дизел, значи имаш пари за дюзи, турбина, помпа... значи тряа плащаш и ти повече... страшна логика. Понякога се чудя, как някои хора са оцелели толкова :(

    Коментиран от #48, #77, #103, #104

  • 38 Гост

    25 4 Отговор

    До коментар #5 от "милиционер":

    Ами да вкарат еко такса в цената на горивото. който кара повече ще плаща повече
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 787378

    24 7 Отговор
    Да, зсщото са по-екологични и няма никакви финни прахови частици.
  • 41 вин дизел

    17 33 Отговор
    Слага се гаС, когато карош повече. Трябв да им се вдигне данъка, и винетката, и прегледа!
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Сандо

    17 14 Отговор

    До коментар #27 от "Александър":

    мен ако питаш тези с ел. "колите"трябва да плащат 0лв. данък и 20 пъти по-скъп ток.Нали се сещаш че с нарастване на "еко" електрокарите ще се вдига и цената на битовия ток...А за дизела не е лошо да се информираш относно вредите. Жокер. По безвреден е от бензина....
  • 44 Твърдо

    8 25 Отговор
    НЕ! газарите са опасни!
  • 45 За мотиката

    44 4 Отговор
    Всъщност в всяка нормална европейска държава го има това намаляване под една или друга форма. Много се смях на коментарите на хора дълбоко не образовани и мислещи че разбират от автомобили. За момента автомобилите работещи на газ са доказано по екологично чисти от три те най масови горива , и не говоря просто така , има Гугъл и всеки може да провери колко плащат хората в Англия или Германия в зависимост от горивото на колата.
  • 46 Коментара

    14 17 Отговор
    Определено съм ЗА ...тоест ДА. Никога не съм имал кола с газова и не възнамерявам, но реалноста е такава, че това са действително най-екологичните коли и всички собственици на такива коли са ощетени от закона без значение възраста на автомобила. Естествено контрола трябва да се затегне, също така трябва да се затегне и контролът върху пропускането им в затворени паркинги на МОЛ–ове, жилищни сгради итн. Тоест искаш да караш евтино (за повечето това е фактора, не еко ползата)- Ок, но с бомбата отвън.
  • 47 сиромахуф

    14 38 Отговор
    мерцедес Ес класа вместо 600 лв да плаща 300 лв, а опел астра също 300 лева, каква пародия, вмро са идиоти, защо няма бонуси за хибриди и чисти ел.коли ?? газовите миризливки да се спират от движение, те са бомби !!

    Коментиран от #78

  • 48 Коментара

    5 0 Отговор

    До коментар #37 от "бг брат":

    Най-вероятно си повтаря вдишай- издишай...
  • 49 Гоуст

    9 1 Отговор

    До коментар #23 от "5656":

    Тук бъркаш, парите от винетки минават през мин. на финансите и след това колкото остане към АПИ. Минават трябва да е в кавички разбира се...
  • 50 MuTk0

    16 0 Отговор
    Абсолютно ДА!
  • 51 Komapak

    21 3 Отговор
    Мисля, че данъка всъщност трябва да се определя от изминатите километри а не от вида гориво. Едно време въртях 5000 км. месечно без да съм бакшиш. Сега са по 1000... Не е едно и също, но мен никой няма да ме послуша така, че просто си чешам езика(търкам клавиатурата)

    Коментиран от #53, #105

  • 52 Гост от Съветския съюз

    34 5 Отговор
    Трябва да спрем дизела да ни трови другари безбожно високи данъци за дизела и много ниски за газта.Това ще е новата перестройка.
  • 53 Опа

    11 1 Отговор

    До коментар #51 от "Komapak":

    Ха, ха, споко пич, тук всички си чешаме езиците. А и нали за това са форумите
  • 54 Ввв

    2 9 Отговор
    Ко?!Не!!!
  • 55 Варненския

    12 2 Отговор
    Категорично ДА.
  • 56 крайно време е

    35 4 Отговор
    Естествено поне 50% по нисък - ПОНЕ!
    Във Англия държавата дотира монтажа на газова на колите и ги ОСВОБОЖДАВА от данък !!!
    ние само правим по тежък живота на хората с газови вместо да е точно обратното !

    Коментиран от #71

  • 57 БАРС

    8 28 Отговор
    Твърдо да плащат като всички оствнали.Те да не би да летят и те се движат като всички останали по пътната мрежа и също я рушат.И тия хибриди и електрики същто.Много мие интересно къде отиват тия данъци освен за заплати по градските съвети и за пътища и тротоари ит.н а за екология каво екологично получават хората от тия данъци нищо.Така че всички еднакво.А за преглидите трябва на всеки 6 месеца да са на преглед защото каква е гаранцията че няма да думне на някое голямо кръстовище със сфетофари и си представете че вашата кола отзад такава с газ какво ще стане а останалите на 2 години както германците
  • 58 Марио

    10 28 Отговор
    Не не трябва.Колите с АГУ са предимно стари гнилочи.Моята кола като е нова и замърсява мялко защо да плащам висок данък??!!

    Коментиран от #62, #96

  • 59 Иван

    7 2 Отговор

    До коментар #3 от "ДАЖЕ ТРЯБВА ДА ИМ ГО ВДИГНАТ":

    Пише в пъти по малко
  • 60 Завистта ще ни погуби

    22 5 Отговор
    Чета коментарите и разбирам колко са глупави и завистливи хората.
    Изчисляването на замърсяването е с формулата г/км, а не на изминати километри за период. Също прочетох и глупостта, че трябва данъка да бъде интегриран в цената на конкретното гориво.
    Интересно ми е как ще се пресмята? Когато зареждаш и ще удостоверяваш каква евро категория е автомобила ти и по този начин ще се формира цената конкретно за твоят автомобил.
    Аз смятам, че трябва първо да се провери дали автомобила е снабден с правилно работещ филтър за твърди частици. Чак след това да се направят измервания какво е замърсяването, което причинява на околната среда и на каква евро категория отговаря. Спрямо тези изчисления да се определи данъка. Пък нека сега дизел маняците да помислят какво е правилно.
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Hellish

    33 3 Отговор

    До коментар #58 от "Марио":

    Но ако моята 31 годишна идеално подържана кола която има газ цапа по-малко от твоята,. Я заливаме с горивото на което върви и и драсваме клечката. Съгласен?
    Убеден ли си, че днешата ти пластмасова ежедневка е с по-чист двигател от моята от златната епоха на автомобилостроенето при положение, че и моята е с работещ катализатор не гори грам масло от смяна до смяна и е на мн по-екологично чисто гориво?????
  • 63 Георги

    2 14 Отговор
    Според евро стандарта трябва да се заплаща данъка според мен.
  • 64 оня с коня

    9 31 Отговор
    Нека бъдем точни:Газови уредби се монтират от Собствениците на коли НЕ ЗАРАДИ ЧИСТОТАТА НА ВЪЗДУХА,А ЗАЩОТО Е ПО-ЕВТИН ДА СЕ КАРА НА ГАЗ.И така:Веднъж карат на "Тънка лайсна",Втори път - с намален данък...Е няма ли да им стане Множко?Има и друг аспект на нещата:На хазната й трябват пари за Строеж и Рехабилитация на пътната мрежа и още цяла върволица Неща,което значи че ако се намали данъка на "Газовиците",то следва да се УВЕЛИЧИ Данъка на Останалите!
  • 65 Гражданин

    9 0 Отговор
    Вие се карайте,пък трети ще ви го ..............
  • 66 Бай Миле

    9 2 Отговор

    До коментар #3 от "ДАЖЕ ТРЯБВА ДА ИМ ГО ВДИГНАТ":

    Щото не торляват като печки.
  • 67 Бай Миле

    4 2 Отговор

    До коментар #3 от "ДАЖЕ ТРЯБВА ДА ИМ ГО ВДИГНАТ":

    Щото не торляват като печки.
  • 68 не трябва

    1 21 Отговор
    Не, защото горят масло и пушат повече от трабант. И са по-вредни
  • 69 газаджиев

    18 2 Отговор

    До коментар #5 от "милиционер":

    ти май си се набутал с дизел да ти е по-еФтино и нещо те е яд.

    Коментиран от #91

  • 70 на бас за 5000

    16 0 Отговор
    НЯМА ДА НАМАЛЯТ ДАНЪКА. НЯМА ДА НАМАЛЯТ НИТО ЕДИН ДАНЪК. ОБРАТНО. ЩЕ УВЕЛИЧАВАТ ДАНЪЦИ ИЗЕДНИЦИТЕ НАРОДНИ.
  • 71 Иво

    3 6 Отговор

    До коментар #56 от "крайно време е":

    Пълни глупости!!! Колите с газ в Англия имат отстъпка от 10£ на година от данъка!!!
  • 72 Ненката

    4 6 Отговор
    Хората са го измислили Евро - 3, 4, 5, 6. Евро 6 от 1999г. не съм виждал.

    Коментиран от #73, #92

  • 73 Антон

    19 4 Отговор

    До коментар #72 от "Ненката":

    Естествено че трябва. Все още не съм карал след автомобил с АГУ, и да се задушавам, и да затварям прозорци и клапи. За разлика от това след дизелова (екологична бангия) е някакъв ужас.
  • 74 ЕСТЕСТВЕНО!

    14 1 Отговор
    В цял свят и у нас САМО газокарите са разрешени за работа в полузатворени складове с работници около тях! (в напълно затворени са електрокарите). Това са най-чистите бутални коли. ТОЧКА по въпроса!
  • 75 човек

    8 2 Отговор

    До коментар #23 от "5656":

    Вие си нямате идея какво плащате, вземете се образовайте за да не се излагате. Винетките са междуградските пътища и магистралите. А данъка в общината е за улиците в града. Ако кмета ги краде или използва за друго е въпрос до прокуратурата, защо спи?
  • 76 Алексей

    2 8 Отговор
    Ако харчи литър, два масло и е с АГУ, за каква екология говорим въобще
  • 77 Николай

    3 0 Отговор

    До коментар #37 от "бг брат":

    Бъзикам се бе брато 15 годишен Мерцедес С280 с газово карам, 231 кс. 489 лв. ми е данъка.
  • 78 Николай

    2 2 Отговор

    До коментар #47 от "сиромахуф":

    Данъка за Евро 6 и Електрически автомобили е еднакъв. Евро 5 е вече по висок.
  • 79 Простотията ви ме убива

    14 1 Отговор

    До коментар #33 от "Николай":

    Слага се газ, за да пестиш пари, а не щото ги имаш. Не сравнявай преди 30 години какво е и какви са били бомбите на руските бараки. А и бензина е бил евтин. В Холандия например автомобилите на дизел плащат 3 пъти по-голям данък от бензиновите и 5-6 пъти по-голям от газта. А това е най-уредената държава, така че не е лошо да се вземе пример от нея. В допълнение, когато автомобилът надхвърли 200к км данъка пак скача нагоре. Е така се избягва проблема с 20 годишните бараки с монтирана газ в гаража на комшията, докат си пийват.
  • 80 Мамата

    18 0 Отговор
    ДАААА,ПО НИСЪК ДАНЪК.СЛАБО ЗАМЪРСЯВАТ.който е против просто ЗАВИЖДА И ЗЛОБЕЕ,ТОВА Е ИСТИНАТА
  • 81 Иван Лендъл

    15 1 Отговор
    Има достатъчно изследвания включително на дизел с газова инжекция - нафтата изгаря много чисто, почти без сажди. Да се монтира такава технология е играчка, но цената не е съвсем по джоба на всеки. Бензиновите двигатели също са по-чисти на газ. Вече дали АГУ предразполага към повече км е спорен въпрос, защото АГУ се монтира по финансови причини, не за удоволствие и вероятно никой няма да върти волана излишно, щом отива и се връща от работа. Нека се направи обаче официално проучване с колко точно процента се намаляват вредните фракции и едва тогава се коментира темата. При 15% по-ниски фракции е излишно да се намалява данъка. При 75% по-чист двигател обаче е друго. Гражданската отговорност не трябва да се пипа, монтираната АГУ няма връзка с липсата на нарушения и катастрофи.
  • 82 Борко Отворко разбирач от Каспичан

    10 2 Отговор
    Здравейте скъпи колежки и колеги аз се казвам Борко Отворко така ме знаят в цял Каспичан може да се интересувате и питате за мен и искам да се произнеса по текущата дискусия.Сега започваме искам да кажа че спор няма трябва данъка на автомобилите с АГУ да бъде минимален.Който търси икономий да ги търси в газта не в дизела.Вижте германците ограничиха дизела до евро 5 а пък тук какво става всеки си маха ДПФа прави ремапи чиптунинги на печките и па този начин се замърсява въздуха с тези финни частици който причиняват рак за да су опазим от това трябва до минимум да се ограничат печките това означава много големи данъци за да се откажат тези побърканяци който карат такива да се откажат от тях.Те ако са малко умни да се замислят и да си направят една проста сметка няма да тикономията в дизела понеже после им излиза двойно по-скъпо ама явно акъла не им стига до толкоз.Само едно ще им ги питам дизалчийте как е качеството на нафтата? Защо постоянно все ревете по форумите че дюзите ви са запушени ДПФ и т.н.?Замислете се хора че ако карате на газ няма да ги имате тези проблеми а поддръжката на един бензинов мотор е много е по евтина и елементарна от на печките ви.Това е от мен аз съм Борко Отворко от Каспичан така ме знаят всички там понеже разбирач на автомобили съм голям.
  • 83 Да да да да

    2 1 Отговор
    Да дададададададада
  • 84 Bai hoi

    5 7 Отговор
    Аз съм с газ не за екология, но при 2.50 бензин и среден разход 15 в града газовата я избивам за един сезон. Не карам повече от нормалното 15-20к км годишно. Няма разлика във вървежа, така че защо не. За данъка ми е все тая, но не мисля че амг 55 с газ трябва да плаща 50% по малко, или кайен примерно.
  • 85 хехехехе

    4 4 Отговор
    аз съм за но само за газовите инжекциони а не с ония газови от преди 15-20 години с кюмбетата отзад те не стават а такситата в зълбоката провинция масово са с тях
    да плащат по малък данък но тия дето са се бръкнали със свястна газова уредба
  • 86 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 87 Ввв

    2 14 Отговор

    До коментар #20 от "Коки":

    Карай си газчицата Ганьо и не мисли дизелджиите,дизел ще има още поне 30 години,проблемът е в контрола,не в горивото!В Ганьо си мисли,,че като е сложил газ на 15 годишната каруца и вече покрива евро 7...смех
  • 88 VikiLexus

    5 6 Отговор
    Само ако има минимум Евро 4 в талона на МПС и монтирана в лицензиран сервиз АГУ. Дори в Албания лекотоварно МПС до 3.5 тона без евро 4 не може да се движи по обществени улици от 1 януари 2019 ! - Нека се стимулира купуването на МПС с минимум евро 4 - все пак и те са вече на поне 15 години. Аман от 20 годишни "премиум" щайги на по 650 000 км...всички пушят - тропат без значение марка и гориво на 20 години и 650 000 + км.!!! Крайно време е да ги стигнем албанците по еко стимули и да се забрани продажба - препродажба на МПС над 15 години!

    Коментиран от #108

  • 89 перничанин

    15 1 Отговор
    Няма смисъл да се пипа данъка, а да се преправи изцяло. Първо да подгонят тия от прегледите. Слагат във всеки пункт измервателна техника и табличка. До 100мгр СО2 - 20лв , без значение бензин ,дизел или газ, без значение колко е годишна колата, колко кубика или к.с. Отделя твърди частици +50лв на всеки 10мг. Следваща група от 100 до 140мг данъка по 2 т.е. 40лв ш така на всеки 40мгр по 2. Всеки ще е доволен и ще гледа какво излиза от ауспуха. Проблема единствено е да се ликвидира корупцията в пунктовете.

    Коментиран от #106

  • 90 Прос прос в червата

    1 3 Отговор

    До коментар #3 от "ДАЖЕ ТРЯБВА ДА ИМ ГО ВДИГНАТ":

    Майко мила
  • 91 Чак па

    3 3 Отговор

    До коментар #69 от "газаджиев":

    С дизел да се набуташ е много относително бате ганьо
  • 92 Случаен

    6 2 Отговор

    До коментар #72 от "Ненката":

    Еврото зависи от годината, не от изхвърлените газове. Наглосаксите имат сайт в който пише колко е изхвърлвното co2, nox и др. И сам можеш да провериш как кола 2001г покрива Евро 5
  • 93 Да ва светна

    2 13 Отговор
    Само БЕДНИТЕ карат на газ.

    Коментиран от #94, #97

  • 94 Да го дuhаш на бедните

    5 1 Отговор

    До коментар #93 от "Да ва светна":

    Прочети ми името.
  • 95 Гост

    1 3 Отговор
    1. Не трябва да се намалява данъка - достатъчно е бенефита от по-евтиното гориво
    2. Трябва да се затегнат много изискванията за монтаж и узаконяване на газови уредби
    3. Карам на газ, напълно узаконен и смятам че цялата процедура е ала-бала.
    4. След като изпълним 2 трябва да премахнем ограниченията за подземните паркинги - както е в бялата част на Европа

    Коментиран от #98

  • 96 1234

    4 2 Отговор

    До коментар #58 от "Марио":

    Образ, чисто нова кола дизел или бензин директно впръскване отделя в пъти повече и NOX и твърди частици от стар бензин на газ. Единствено СО2 на стария мотор може да са повече но с 20-30 процента. Проблема е че всеки образ може да си купи на части газова в ОЛХ и да си я монтира сам пред блока. А кажи ми нормално ли е това?
  • 97 Вярвай си

    5 1 Отговор

    До коментар #93 от "Да ва светна":

    Te и холандците са много бедни. Хора с месечен доход по-голям от твоя годишен!
  • 98 Хайл

    2 1 Отговор

    До коментар #95 от "Гост":

    Ти нали имаше тесла? Как я направи на газ?
  • 99 Хайл

    2 5 Отговор
    Що да им намалят данъка,от къде да знаем че ще карат само на газ? Или свалят резервоара с помпи и дюзите или им слагат данък "газова уредба".Не е редно да са на 2 вида гориво и да имат нисък данък
  • 100 4728

    5 2 Отговор
    Тук пишат завистници, които нямат АГУ. Да, трябва данъка да бъде като при Евро 6. Кратко и ясно.
  • 101 Хайл

    5 3 Отговор
    Само беден човек с комплекси кара на газ,особенно мерцедес S класа с десен волан и тъмни стъкла...нима за природата "мислят" или им е скъп бензина? Катализатори да не би да имат?

    Коментиран от #120, #123

  • 102 Специалистта

    1 1 Отговор

    До коментар #12 от "Не знам какво ме питат":

    И пържолите 1 лев
  • 103 Селянина без колело

    1 1 Отговор

    До коментар #37 от "бг брат":

    Ти пък много разбираш ,а кога се случва това след 300 000км за тези км колко си спестил
  • 104 Хайл

    4 3 Отговор

    До коментар #37 от "бг брат":

    Инвестиция друг път,като пишеш за дюзи и турбини не мислиш ли че и бензиновите имат какива части или да си пишеш само си тук...добре че са любителите на газ та да са живи газовите майстори🤣🤣🤣
  • 105 Ногу си прав пич!

    4 1 Отговор

    До коментар #51 от "Komapak":

    Ма нема кой да те чуе! Пътния данък / и не само/требе да включен в горивото... Колкото повече караш повече данъци плащаш... Щот има хора дет карат по 200 300 км на месец, а винетката е 97 кинта колкото и за тези които карат по 30 000 км годишно. Де е Киро на кирия.
  • 106 Прав си

    2 5 Отговор

    До коментар #89 от "перничанин":

    Но има и друг момент. Има такива МПС които на газ мое да покрият Евро 5,ама долива по литър масло на 1000 км. Щот колата му е два бона, а му искат 1500 за ремонт на ДВГ. Сутрин локва масло под него. И ко праим ся? Де отива ЕКОЛОГИЯТА???

    Коментиран от #121

  • 107 АнтиЕС

    1 2 Отговор

    До коментар #5 от "милиционер":

    Верно си милиционер,аз за инфраструктурата си плащам винетка!
  • 108 АнтиЕс

    6 2 Отговор

    До коментар #88 от "VikiLexus":

    Ти кога ходи в Албания? Там се кара всичко без никакви правила и закони!
  • 109 Дани

    6 1 Отговор
    При горенето на пропан бутан или метан не се отделят финни прахови частици и азотни окиси както и въглероден двуокис по-малко с 15-20% така че има смисъл да се насърчи заменчнето на дизел с автомобил на газ.В никой Европейски градове има и местта за бесплатно паркиране в центъра за автомобили с газ.
  • 110 Мхм

    5 1 Отговор
    То контрол не само на колите с АГУ трябва да се засили . Първо трябва да има контрол на качеството на горивата и то за нашите бензиностанций ежедневен ! Първоначално замарсяването се завишава още от лошите горива . После идва ред и на липсата ма контрол на всякакви пушещи бараки с незнайно каде чипосани и издъмени кюнци .. първа радост за българския фен е да майни дпф- а и да тури чиП, че гоуфу после замарсява колкото икарус ги боли у.. Преглед всички знаем как се минава в България .,а колите на газ действително замарсяват много по- малко също няма не изхвърлят финни прахови частици ..
  • 111 Мерцедес

    2 3 Отговор
    Трябва данъка на автомобили,който се движат на газ,да паднат до 50%,спрямо другите автомобили,който замърсяват,най вече става въпрос за дизелови автомобили!!!!!
  • 112 Мерцедес

    1 2 Отговор
    Трябва данъка на автомобили,който се движат на газ,да паднат до 50%,спрямо другите автомобили,който замърсяват,най вече става въпрос за дизелови автомобили!!!!!
  • 113 Николай

    2 1 Отговор
    Трябва да се намали данъка на газ разбира се много ясно и аз съм на газ откога чакам да го свалят?
  • 114 Васил

    1 1 Отговор
    Това няма да стане колкото системата бонус малус заработи всичко е големи лъжи нали все пак са държанки на диктатора
  • 115 волен сидеров

    1 2 Отговор
    РАЗБИРА СЕ ,ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ПО МАЛЪК ДАНЪК
  • 116 gost1

    0 2 Отговор
    Да трябва и то с 50% пропан/бутана LPG и с 100% CNG/природна газ
  • 117 Не не не

    1 3 Отговор
    трябва да се увеличи понеже са опасни за другите при катастрофа. Също всяка година смяна на консумативи и агу преглед. Те спестяват от гориво....
  • 118 Нико

    1 4 Отговор
    И какво от това че кенефа ви е на газ а гори литър масло на1000км,по голяма отрова от това няма. Ам нали все сте сметкаджии и си търсите под вола теле,ама не става така. Щом караш ПЛАЩАШ

    Коментиран от #122

  • 119 ПАВЕЛ

    1 1 Отговор
    ТРЯБВА ДА БЪДЕ ПО МАЛКО ЗАЩОТО Е НА ЕКОЛОГИЧНО ГОРИВО И ПО МАЛКО ЗАМЪРСЯВА ОКОЛНАТА СРЕДА .ДАНО ДА ГО ПРИЕМАТ .
  • 120 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 121 Перун

    2 1 Отговор

    До коментар #106 от "Прав си":

    Сигурно дизел дето да капе масло от него НЯМА А?
  • 122 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #118 от "Нико":

    А твоя дизелов ГОУФ дето харчи по 2 литра масло на 1000 км много ли е еко бе селски?
  • 123 Перун

    3 2 Отговор

    До коментар #101 от "Хайл":

    Колкото и да го трие модератора истината е че холандците вземат в пъти повече от теб ама си карат на газ. Изводите кой е беден и кой не оставям на теб
  • 124 Мемфис

    1 4 Отговор
    Новите дизели с EURO 6 замърсяват много по- малко отколкото бракмите на газ!!!!
    Особено емисиите на азотните окиси.
    Ако газта беше екологична, автомобилните производители щяха да сложат по една газова уредба за 1000€, а не за разработват електромобили за 50000€!

    Коментиран от #126

  • 125 Вуйчо

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "1234578":

    Е като ги сложи всички коли под общ знаменател защо данъка се формира и на база конски сили (kW). По твоята логика да се формира на автомобил с 4 гуми и 250кс да плащат колкото малолитражка с 50кс :)
  • 126 Не лъжи

    2 1 Отговор

    До коментар #124 от "Мемфис":

    Даже най новите дизели с scr отделят по спецификация 2-3 пъти повече азотни окиси от бензин евро 4 дори да не е на газ. А на газ падат NOx
  • 127 Иван Генов

    3 1 Отговор
    Да трябва да плащат по-малък данък разбира се.
  • 128 Томов

    0 0 Отговор
    Задължително да се намалят данъците за всички автомобили с АГУ.