30 Юли, 2020 17:38 8 390 51

Полша пуска собствена марка електромобили

  • izera-
  • electromobility-
  • torino design

Полша пуска собствена марка електромобили - 1

Полша вече има собствена марка, под която ще се продават произведени в страната електромобили, съобщава wprost.pl. Izera е кръстена на Изерските планини на границата с Чехия и по план през 2023 г. трябва да пусне в продажба едновременно хечбек и кросоувър на ток.

Полша пуска собствена марка електромобили

Новата марка принадлежи на компанията ElectroMobility, основана през 2016 г. с държавни средства. Засега поляците показват само прототипи на бъдещите електромобили с дизайн от италианското ателие Torino Design, в чието портфолио има разработки за Ferrari, McLaren и Nissan.

Полша пуска собствена марка електромобили

Серийните електромобили ще бъдат построени на една и съща платформа, която Izera смята да придобие от друг производител. Най-сериозен кандидат за технологичен донор е Фолксвагеновата модулна архитектура MEB, проектирана специално за коли на ток.

Полша пуска собствена марка електромобили

Поляците не разкриват никакви технически характеристики с изключение на ускорението до 100 км/ч, което ще отнема около 8 секунди и за двата модела. Известно е също, че автономният пробег ще бъде не по-малко от 400 км по цикъла WLTP.

Полша пуска собствена марка електромобили

Полските електромобили ще се сглобяват в нов завод в Силезия, който ElectroMobility планира да открие в средата на следващата година. Първите серийни "изери" ще се появят през 2023 г. Производственият капацитет на бъдещата фабрика не се съобщава, но от компанията отбелязват, че предприятието ще създаде около 6 000 работни места.

Полша пуска собствена марка електромобили

Полша пуска собствена марка електромобили

Полша пуска собствена марка електромобили

Полша пуска собствена марка електромобили

Полша пуска собствена марка електромобили

Полша пуска собствена марка електромобили

Полша пуска собствена марка електромобили

Полша пуска собствена марка електромобили

Полша пуска собствена марка електромобили

Полша пуска собствена марка електромобили

Полша пуска собствена марка електромобили

Полша пуска собствена марка електромобили

Полша пуска собствена марка електромобили

Полша пуска собствена марка електромобили

Полша пуска собствена марка електромобили


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 26 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 хайде

    23 5 Отговор
    пак гост изквича на умряло!КОНКУРЕНЦИЯ на Тесла!

    Коментиран от #12, #44

  • 2 Гост

    45 7 Отговор
    Добре изглеждат
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Боко Първи Велики

    43 4 Отговор
    Айде и поляците нъ изпревариха............

    Коментиран от #6

  • 5 Факт!

    30 8 Отговор
    Френска кола и Полска жена това е идеалът.!.

    Коментиран от #7

  • 6 Корона глад

    46 0 Отговор

    До коментар #4 от "Боко Първи Велики":

    Ха ха ха , то кои са зад нас

    Коментиран от #42

  • 7 MEMEDALI TURKIYE

    4 13 Отговор

    До коментар #5 от "Факт!":

    мечтата на Арабина

    Коментиран от #21

  • 8 Порно

    9 22 Отговор
    Наследник на Варшава или на уникалноя боклук Сирена. А дизайна можех да го направя и аз като снимам някоя Кия на улицата.

    Коментиран от #10, #28

  • 9 БАРС

    25 5 Отговор
    Като чета колко страни почнаха да правят ЕЛ.леки коли да не казвам и за китайците май скоро американският производител тесла и запъдно европейските известни фирми на леки коли мой скоро щте съжеляват за това че послушаха американците да се минава на ел коли.Идва времето когато щте падне цената на леките коли и тояко.Докато досега спираха китайски коли с ДВГ не отговаряли на еро 5-6 то скоро няма да имат да спират ел.колите на нито една страна.А поляците правят хубави неща и качественни така че няма да се учудв да са конкурентни на запъдните

    Коментиран от #11, #25

  • 10 ХА ХА

    7 11 Отговор

    До коментар #8 от "Порно":

    Варшава - гори много , върви малко
  • 11 Да бе,

    8 18 Отговор

    До коментар #9 от "БАРС":

    Дай пример за нещо хубаво и качествено , което са направили паляците .

    Коментиран от #14, #37, #48

  • 12 гост

    16 7 Отговор

    До коментар #1 от "хайде":

    Дали ??? Хахахах !! Както написах в другата тема , Тесла вече обяви , че ще продава шасита , батерии и задвижвания на други производители !!! Чакай скоро всяка държава да обяви такива програми , Турция даже ги изпревари !! Всеки може да поръча дизайн на едно купе , да го сглоби и да прибере добавената стойност на труда за сглобяване !! Но всички ще предпочетат готово шаси и най-вече батерии , а там Тесла е без конкуренция !!! По-добре си помисли какво става с пушилниците в такъв пазар , където всяка държава ще бута собственото си производство , а то не предвижда двг !!!! А честито !!

    Коментиран от #16, #36

  • 13 Вижте хубаво

    35 4 Отговор
    Полша и България бяха на стартовата лента през 89 година. Техните управници къде ги закараха, а нашите къде ни закараха

    Коментиран от #17, #41, #51

  • 14 wtf

    13 1 Отговор

    До коментар #11 от "Да бе,":

    Електроуреди Zelmer
  • 15 Актуална Антена

    2 11 Отговор
    Още сме в играта за новия завод на wv

    Коментиран от #50

  • 16 кой ще

    11 2 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    купува батерии от Тесла? Не си р*довен

    Коментиран от #18

  • 17 гост

    35 11 Отговор

    До коментар #13 от "Вижте хубаво":

    Полша и България НИКОГА не са били заедно на "стартова лента" !!! Нито през 89 , нито преди , нито след това , ако не ти е известно или по-скоро се правиш на луд !! Нито Полша , нито Чехословакия , Унгария или дори Югославия не са били и на една десета толкова заробени от "братския съветски народ " и подлогите му в България , които и тогава и сега знаят , че без Кремъл ще бъдат изметени на секундата !!! Също така ако не знаеш или се опитваш да скриеш , в споменатите държави НИКОГА през "социализъма" не е имало конфискация и задължителна колективизация на земята , винаги е имало частна собственост и на земята и на частен бизнес , макар и за малки фирми !! И всеки който е стъпвал в тях преди 89 може да го потвърди !!! Ти явно не си или просто се опитваш да ни правиш на балами , ама не си познал !!!

    Коментиран от #22

  • 18 гост

    4 8 Отговор

    До коментар #16 от "кой ще":

    Всеки , който може да се добере до тях , щото далеч не стигат за всички , за твое най-голямо съжаления !!! Само ще ти напомня , че последните купувачи и на батерии и на задвижване бяха Мерцедес и Тойота , хахахах !!!
  • 19 гост

    7 8 Отговор
    Да повторя за феновета на "печелифшия" ВАГ , хахахах !!
    Pеĸоpдьоp не само сpед автомобилните ĸомпании, но и в частния сеĸтоp изобщо, е гигантът от Bолфсбypг Volkѕwagen. Hова ĸласация на най-задлъжнелите ĸомпании, съставена от Кrурtoѕzene. Споpед нея, в момента гpyпата има дългове на стойност 192 млpд. долаpа, ĸоето е повече от дъpжавните задължения на стpани ĸато Унгаpия, Kатаp, Чили и Hова Зеландия, но все паĸ малĸо по-малĸо от ĸpедитите на Саyдитсĸа Аpабия, Обединените аpабсĸи емиpства и Иpландия !! Задлъжнялостта обаче със сигypност не е чyжда и за много от ĸонĸypентите им, ĸато в челната десетĸа попадат още Daіmler на тpета позиция със 151 млpд. долаpа, Тoуota на четвъpта със 138 млpд. долаpа, Ford на седма със 122 млpд. долаpа и ВМW на осма със 114 млpд. долаpа !! Бъpзият пpеглед на тъpсенето на аĸциите на Volkѕwagen поĸазва, че аĸциите на ĸомпанията в момента имат слабо тъpсене", посочват от Кrурtoѕzene. "Tеxният Google Тrend Ѕcore е 13 от 100, ĸоето поĸазва, че те са далеч под пиĸовите стойности." !!!!
    Квo cтaнa бe нaнeeeeee , хaхaххa !!! Къдe ca "гoлeмитe" дългoвe нa Тecлa и "пeчeлившитe " cтoгoдишни , хaхaххa !!!

    Коментиран от #43

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Хаха

    4 0 Отговор

    До коментар #7 от "MEMEDALI TURKIYE":

    Откога назначават китайци в Бълагария.
  • 22 ГОСТ 23

    11 3 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Много правилно написано с изключение за частната собственост която е била от решаващо значение за икономиката на Българиа преди да дойдат комунистите 1944гч
  • 23 гост

    0 7 Отговор
    Е хайде и една добра новина за немските фенове , като не могат да правят електромобили , поне ще правят суровини , хахах !! Разбрахте ли сега що Тесла ще произвежда и батерии в Германия ??
    Изcлeдoвaтeлитe в Каrlѕruhе Іnѕtіtutе оf Тесhnоlоgу (КІТ) вepoятнo ca ce чyвcтвaли вce eднo ca oтĸpили тaйнo cъĸpoвищe, ĸoгaтo ca ycпeли дa извлeĸaт литий oт нeoбичaeн изтoчниĸ: тepмaлнa вoдa, пишe Dеutѕсhе Wеllе. Уcтoйчив литий Koвчeжeтo "бялo злaтo", "нaмepeнo" oт гepмaнcĸия инcтитyт, лeжи в Гopнopeйнcĸaтa дoлинa в югoзaпaднa Гepмaния. Гopeщaтa coлeнa вoдa ce изпoлзвa вeчe в тoплoeлeĸтpичecĸи цeнтpaли. Ho КІТ oтĸpизa, чe във вoдaтa ce cъдъpжa и тeчeн литий, ĸaĸтo и дpyги минepaли. "Oтĸpиxмe дo 200 милигpaмa зa литъp [тepмaлнa вoдa]", ĸaзвaт oт инcтитyтa. Йeнc Гpимep, изcлeдoвaтeл в КІТ, ĸaзвa, чe тaм мoжe дa ce cъдъpжa "знaчитeлнo ĸoличecтвo" oт нyжния нa Гepмaния литий. Гpимep, зaeднo c Флopeнcия Capaвия oт инcтитyтa, ca paзpaбoтили тexнoлoгия, ĸoятo извличa лития пo eвтин и пpиpoдocъoбpaзeн нaчин. Блaгoдapeниe нa дoбpaтa гeoтepмaлнa инфpacтpyĸтypa, вcяĸa гoдинa мoгaт дa бъдaт дoбивaни cтoтици хилядии тoнoвe литий, cпopeд изcлeдoвaтeлитe. Hяĸoи eĸcпepти вeчe твъpдят, чe дeпoзититe в Гepмaния ca нaй-гoлeмитe в cвeтa.

    Коментиран от #38

  • 24 Driving pleasure

    10 5 Отговор
    Глупости. Материалите за батериите са изключително отровни и няма как да се съдържат в изворна вода. Освен това са изключително редки и няма да стигнат да се замести дори една десета от автомобилите по света.

    Коментиран от #26

  • 25 Бай Стою касапина

    0 3 Отговор

    До коментар #9 от "БАРС":

    Ей Барс, тук ли си?Отвори ли си бира? Надявам се да си ударил една, две вече, че голяма жега. И докато я пиеш вземи отвори един учебник по български език и чети, чети, ама много чети, че си много зле с граматиката. И кажи кога ще барнеш хидравликата на багера? Шефа богато ще те възнагради, а аз ще ти купя Радебергер колкото пожелаеш и ще се налюлеем, ама яко.

    Коментиран от #32

  • 26 TSLA

    2 8 Отговор

    До коментар #24 от "Driving pleasure":

    Хах! Сефте да си в грешка. Днешната дата поне знаеш ли я?

    Коментиран от #31

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Хайл

    3 1 Отговор

    До коментар #8 от "Порно":

    Да го беше направил вместо глупости да ръсиш...ти 2 тухли една до друга като оставиш и падат,дизайн ще правиш
  • 29 теслътъ

    6 1 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    са десет години без печалба!

    Коментиран от #34

  • 30 дженко

    3 1 Отговор
    скоро и у нас в ловеч като на барни ръбъл ама досущ същата
  • 31 Хайл

    6 2 Отговор

    До коментар #26 от "TSLA":

    А ти знаеш ли я или мъск не ти е казал още
  • 32 БАРС

    2 1 Отговор

    До коментар #25 от "Бай Стою касапина":

    Днес не съм пил и няма да пия може би утре або събота или неделя.Повсяка вероятност ще пия Gold Ochsen в стъкленна бутилка тъмнокафява.Колкото до хидравликата то тя рядко се поврежда и ако нещо не ще то найчестите са глътна въздух и умря.Такаче най добре иди до квартапното магазинче купи се 2.5 или 2 литра светло пиво от политилен с висока плътност и наздраве.

    Коментиран от #35

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 гост

    3 5 Отговор

    До коментар #29 от "теслътъ":

    И още десет да са без печалба е сто пъти по-добре от 192 МИЛИАРДА дългове разбиращо !!
  • 35 Бай Стою касапина

    2 2 Отговор

    До коментар #32 от "БАРС":

    Пич, ясен си ми като бял ден. Виждал си хидравлика и стъклена бира колкото учебник по български език. И внимавай с тия пластмасови боци, че ги държат на топло в тая жега и течността поема от бутилката. Та да не вземе да те хване рядкото щастие.
  • 36 Гост

    9 3 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Но Тесла ще го сглобява за 100$ на час, докато Китай и Полша ще го сглобяват за 20$ на час. Как мислиш, чия кола ще е по-евтина накрая?
  • 37 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #11 от "Да бе,":

    Оптика за очила Квят.
  • 38 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    На ден има по пет такива статии и нищо по нататък .На всеки слух се хвърляш така сякаш си бебе

    Коментиран от #39, #40

  • 39 гост

    0 6 Отговор

    До коментар #38 от "Гост":

    Е да де , щом ви изнася е новина , щом не ви изнася е слух , хахахах !!!
    Сигурно и дълговете на ВАГ са слух , а , хахахха !!! Вденахте ли що струва пет пъти по-малко от Тесла , ми то всичко е на банката , хахах !! Ма и тя иска да се отърве , щото за нищо не става !!!
  • 40 гост

    3 3 Отговор

    До коментар #38 от "Гост":

    И това също е слух , нали , хаххаха !!
    Над 50 процента от ползваната електроенергия през първото полугодие в Германия е била получена от възобновяеми енергийни източници (ВЕИ), сочат публикуваните днес предварителни данни на Федералното обединение на предприятията за енергийно и водоснабдяване (BDEW), според DW. Това не е първият рекорд на зелената енергетика през 2020 г. Според данните за първото тримесечие на годината, възобновяемата енергетика за пръв път е произвела в Германия повече електроенергия от традиционната – 51,2 %.
  • 41 реалиста

    7 2 Отговор

    До коментар #13 от "Вижте хубаво":

    поляците не джиткат с руснаците за тва
  • 42 Komapak

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Корона глад":

    Горна Волта и ЧАД😂😂😂😂😂
  • 43 теслътъ

    3 0 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    са десе години на загуба! Vw са на загуба заради спирането на производството при корона епидемията.До края на годината ще наваксат.
  • 44 гост2

    6 4 Отговор

    До коментар #1 от "хайде":

    Комкуренция на Тесла????? Ти сериозно ли???? Та те още нямат фабрика,всичко е на картинки като при руснаците.Нищо чудно да са някои руснаци зад проекта.Тях ги бива по картинките и анимацията.

    Коментиран от #45

  • 45 ФауВе

    4 1 Отговор

    До коментар #44 от "гост2":

    Да де, помним от кого купихме самолети на картинка. Няма нужда да ни отваряш очите.
  • 46 погнусен

    3 1 Отговор
    Кьораво и сакато започва да произвежда миксери! Пази Боже слепите да прогледнат!
  • 47 Капитан Клос

    2 0 Отговор
    co będziemy robić, jeśli nie ma prądu
  • 48 Хаха

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "Да бе,":

    Личи си, кой е комунистко чадо хаха
  • 49 2448

    3 1 Отговор
    Маа каKъви Макларъни,това са чисти Полонез"И.🤣
  • 50 Младеж с Пасат

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Актуална Антена":

    Няма колега. ФВ дръпнаха шалтера на проектът заради вирусът. Иначе съседите в Турция го бяха спечелили.
  • 51 12udar

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "Вижте хубаво":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++