3 Август, 2020 08:55 8 744 48

Половината от продаваните коли у нас са над 20-годишни

  • автомобилът на старо-
  • mobile.bg-
  • продажби-
  • 2020-
  • употребявани автомобили

Българинът продължава да залага най-много на бензинови автомобили

Половината от продаваните коли у нас са над 20-годишни - 1

Пандемията от коронавирус засегна сериазно автомобилния бранш, но сега нещата постепенно се завръщат в предишните си релси. От бранша се надяват да няма втора вълна и да не се стигне отново до затваряне на градове и държави, защото това вече може да е пагубно за много от вносителите, особено на употребявани автомобили.

Статистиката на КАТ показва, че за първите шест месеца от годината само пет процента от регистрираните нови автомобили са на възраст по-малка от пет години. Останалите са по-стари, като най-тревожен е факта, че почти половината (47%) са на възраст над 20 години.

Последният факт се обяснява с това, че все още вноса на употрепявани автомобили от Западна Европа и в частност от Италия е затруднен, а и самите италианци към момента се въздържат от смяна на автомобилите си с нови. Така много сделките се осъществяват с вече внесени в страната автомобили. Но според собственици на автокъщи, вносът постепенно се нормализира.

Още един интересен факт, свързан с регистрацията на автомобили в България е съотношението между дизелови и бензинови автомобили. Oт 2 870 080 лeĸи коли 1 319 975 изпoлзвaт дизeлoвo гopивo, така че бензиновите си остават най-предпочитани. Що се отнася до модерните електромобили и хибриди, то процентът им все още е пренебрежим за нашата страна. Регистрираните "елeĸтpички" ca 1 500, а хибpидитe ca мaлĸo 9 000.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 А другата половина

    53 9 Отговор
    Над 30!🤘🤘🤘🤘🤘🤘
  • 2 Флинстоун

    5 13 Отговор
    КО? НЕ!
  • 3 jар

    122 12 Отговор
    Докато парите на народа са по чекмеджетата на властта ще караме отпадъците на западна Европа.Когато минималната заплата у нас стане 900 евро колкото е там,тогава в авто парка може да спрат да преобладават бракми и трошки.

    Коментиран от #15, #26, #47

  • 4 Анализаторр

    18 30 Отговор
    Но затова пък данъците са най–ниски парадокс. Сигурно е от високия стандарт на живот вследствие управление на ГЕРП.

    Коментиран от #32

  • 5 да де

    59 6 Отговор
    Това за 20 годишните автомобили просто не е вярно, а че се предпочитат бензиновите отговора е много прост хората слагат газови уредби за да им е по-евтино.

    Коментиран от #29

  • 6 Дизел 3500см

    18 37 Отговор
    Елементарно е.Читав дизел втора употреба се намира по трудно и е доста по скъп от същия модел бензинова "бегачка"....Освен това умен човек си взима дизел ако може сам да си го ремонтира и потдържа...

    Коментиран от #10, #37

  • 7 Ммммммм

    79 1 Отговор
    Живот втора употреба.Колата 10-15г.Дрехи втора употреба-*бутикови*,техника втора ръка-*маркова*. За съжаление това е по възможностите на голямата част от суверена.

    Коментиран от #17

  • 8 Господа антиелектрици

    35 1 Отговор
    Ето ви с цифри и факти българската реалност. А вие сте се притеснили че някой ще ви кара насила да карате електромобили. Ако това стане в България, ще е най-рано след 40 години. Не знам за вас, но аз най-вероятно няма да доживея този момент.

    Коментиран от #33

  • 9 101

    40 13 Отговор
    По-старите коли са по-здрави. Може за няколко стотин лева да ги оборудвате с модерна аудио система и готово.Тези които ги продават в момента за нови, след 30 години ще са във формата на панти за врати или пералня.

    Коментиран от #13, #14

  • 10 Шофьор на тролейбус

    22 1 Отговор

    До коментар #6 от "Дизел 3500см":

    Или има откъде да точи дизел за да пълни резервоара на личния си..:)

    Коментиран от #12

  • 11 пилот на Ферари

    27 4 Отговор
    Ами те все хубави автомобили - двайсет годишни. Я да скочат сега ония с двайсет годишните печки и да вземат да ни убеждават , че от стария материал по хубаво няма .
    Нека знае народа , че двайсет годишните таралясници са за ценители , а не защото са ни скъсани чорапите !
    И не че сме трета ръка хора , а сме каймака на ЕС . Направиха ни клошарите на ЕС.
    Продават ни автомобили които ако ги поддържаме още 10 години ще минават вече за ретро !
  • 12 Дизел 3500см

    16 3 Отговор

    До коментар #10 от "Шофьор на тролейбус":

    така невъзпитано не се говори.Ще докараш инфаркт на тарикатите дето сложиха на камионите по скъпи от тях жИпИеСИ..Таман се поуспокоиха..малко..
  • 13 пилот на Ферари

    18 16 Отговор

    До коментар #9 от "101":

    Само да ти кажа , че двайсет годишните коли не са като двайсет годишните жени.
    Няма здрава двайсет годишна кола.
    Но ги караме по принуда.

    Коментиран от #16

  • 14 Някой си

    39 4 Отговор

    До коментар #9 от "101":

    Напълно съм съгласен . При производството на автомобили от 90-те години наистина се е наблягало на качеството и фактът , че се движат още по пътищата доказва това твърдение. Новите коли може да с много екстри , да са красиви , макар че аз намирам за по-симпатични старите автомобили , което си е мое лично мнение и не задължавам никой да се съгласява с мен , но тези нови коли са еднодневки ....

    Коментиран от #19, #20

  • 15 Мед ти капе от

    18 3 Отговор

    До коментар #3 от "jар":

    “Устата”! Но първо трябва да разчистим от гербав боклук, другарите от бесеперската ОПГ и Дупесарите! След това ни чакат светли дни!
  • 16 неразбрал

    15 5 Отговор

    До коментар #13 от "пилот на Ферари":

    не си прав. Може и да намериш дваисет годишна кола потдържана и с един собственик. За двайсет годишна жена силно се съмнявам.

    Коментиран от #18

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 пилот на Ферари

    27 7 Отговор

    До коментар #16 от "неразбрал":

    Трудна работа да намериш читава двайсет годишна кола. Е , ако питаш по автокъщите ще ти кажат че имат такава.
    Дядото починал , после едно дърво пораснало пред гаража и се наложило да го отрежат за да извадят колата!

    Коментиран от #22

  • 19 Трифонов

    7 8 Отговор

    До коментар #14 от "Някой си":

    Идиотщини са това. И като ги приказваш, не забравяй, че независимо от това кой каква кола кара сега, то повечето от нас са карали и стари. Но онези от нас, които са карали и нови знаят, че за някои марки си прав, но за повечето не си!
  • 20 пилот на Ферари

    25 4 Отговор

    До коментар #14 от "Някой си":

    Никой производител не залага на това , че някой ще кара и поддържа колата по вече от 10 години. И това се вижда по разликата на автопарковете в Германия , Италия - и у нас!
    Ние сме мазохисти по принуда , не по наше желание.
  • 21 Driving pleasure

    20 5 Отговор
    А най-жалкото е, че това, че са над 20 г не е най-лошото... в повечето случаи това са бракувани удряни или на по 4-500 хил километра кошници. И изведнъж с тази статистика получавате и отговор на това защо има толкова много жертви по пътищата...

    Коментиран от #28

  • 22 неразбрал

    17 2 Отговор

    До коментар #18 от "пилот на Ферари":

    В автокъща влизам много рядко като хептен нямам какво да правя години карах автовоз та са ми ясни нещата. Иначе си прав тия лафове от преди 25 години още минават...при някои....
  • 23 Боцко

    21 1 Отговор
    Пълни глупости бараки лежат по автокъщите с години истината е, че българина няма пари на никой не му се кара барака над 500 000 км в най - добрият случай.....
  • 24 факт

    11 18 Отговор
    Нормално е да се купуват стари коли защото са по-качествените от новите.
  • 25 Гост

    6 7 Отговор
    Ми че те са най-здрави и надеждни.😉
  • 26 palopin

    7 13 Отговор

    До коментар #3 от "jар":

    Искаме западни заплати, но с нашенски данъци нали? Хехе...къде дават така.....те на запад хората затова имат по-високи заплати защото се трудят здраво, произвеждат продукт и плащат високи данъци! А не като у нас андрешковците да чакат да стане 17:30 за да си бият камшика както правят мн. българи.
    Отделно у нас болшинството са се загробили с кредит за 30/40 години...на запад хората са под наем в по-голям процент от случаите. Е защо да не карат по -нови автомобили.
    Но на запад някак силно ме съмнява хора със заплати между 2000 и 3000 евро(средната раб.заплата) да може да си позволят ново возило. Голяма част от българите си скъсват задника за 2000/3000 евро и живеят като скотове за да си пестят парите. Ако започнат да си позволяват да плащат кредит за жилище+кола, да си смянат гардероба и мебелите като му дойде времето плюс всички битови разходи....някак разликата в заплатите се стопява доста бързо.
    В една Германия/Франция за да живееш нормално ти трбват едни мин. 4/5к евро.
    Та такива сравнения с техните заплати и нашите данъци много ги обичам...
    Да не говорим, че точно заради ниските заплати и данъци много фирми отвориха офиси и фабрики у нас и вдигнаха стандарта на средния българин.

    Коментиран от #34, #36

  • 27 Нз ама немое

    11 3 Отговор
    Една кола ползвана за нивата у германия взета за 300€, тука след автомивка и пастиране да ми иска 5500....я се таковайте
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 не само

    12 0 Отговор

    До коментар #5 от "да де":

    Покрай газовите уредби за да им е по-евтино, та се отървават от щракане, вибрации и чувалче с капризи и консумативи, които вървят с дизела. А за кофите отровни сажди дето бълват старите дизели да не говорим, че покрай евтиното на газ старите бензини се оказват и по-екологични. Не че последното някой го мисли у БГ....
  • 30 Алфа Ромео

    1 2 Отговор
    Що така ве, Баце каза че вървим мощно напред и нагоре, а ся де!

    Коментиран от #43

  • 31 Бедната българия

    8 2 Отговор
    Аз съм от разградския край при нас понеже няма работа хората нямат избор освен да блъскат за жалки те 610 лв минимална заплата следователно нямат и голям избор освен да карат 20 и кусур годишни коли а и от друга страна тея 20 години брак и са направо луксозни лимузини за нашите пътишта тъй като един хубав и равен път нямаме а дупки кратери и неравности колкото изкате но така е в тайна крадлива държава никога ништо няма да се оправи това е
  • 32 mexikano

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "Анализаторр":

    Сигурно мислеше за ГЕРБ.
  • 33 ΞLΞVΛTΞ

    2 7 Отговор

    До коментар #8 от "Господа антиелектрици":

    Ооо я стига! Един Volt ти е 18 заплати от българските. Ако си в по-голяма чужда фирма - 10. Пари се броят само когато се печелят. Искайте, договаряйте по-големи заплати, бонуси, актуализации, повишения дори с едни 8-10%. Говорете им на тея, че инфлацията и повишените цени ядат парите и трябва да актуализират заплатите поне веднъж годишно. Който търси - намира. "Искайте и ще ви се даде. Почукайте и ще ви се отвори".

    Коментиран от #35

  • 34 Йо Несбьо

    9 1 Отговор

    До коментар #26 от "palopin":

    Ами, точно в Западна Европа като свърши смяната и работника не можеш го намери, защото си е бил камшика. В Бг може и 5 часа отгоре да те държи чорбаджията и според зависи си, даже и да не ти плати извънредния труд. А как се работи у нас и в чужбина е относително. Работата на склададжийка, магазинерка, продавачка си е все същата, даже в България обикновено са далеч по-квалифицирани и е по-лесно да ги притиснеш за смешни пари на месец. А що е отнася до необходимите пари на месец в чужбина и България за нормален живот, то трябва да поясниш - със собствено жилище там и собствено жилище тук или там под наем? Защото половината германци разполагат с около 2 хил евро месечно и ако не плащат наем са царе. Стигат за всичко, че и остават. Пък и повечето разполагат с допълнителен доход от нещо, както и са големи скъперници. Откъде ще дойдат парите в България? От производство на високотехнологични изделия и привличане на чужди инвестиции, за които обаче правителството поставя веднага въпроса "заплатата не бива да е под ...". Ако чуждият инвеститор е готов да предложи средната заплата за обикновен работник във високотехнологичното прозводство, то пазарът ще свърши останалото, за да изравни доходите и в останалите клонове на икономиката.
  • 35 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #33 от "ΞLΞVΛTΞ":

    Аз съм шлосер и получавам 850 лева. Работя по 40 часа седмично, а понякога и събота. Ще ме назначиш ли при тебе за повече пари?

    Коментиран от #38

  • 36 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #26 от "palopin":

    Виждам, че никога не си работил нито на запад, нито в България. Смучи си палеца и не се обаждай.
  • 37 123

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "Дизел 3500см":

    Колега, и кой по точно дизел сам ще ремонтираш? От чисто любопитство питам! Ти монтьор ли си? Ако да, то поназнайва нещо, ама какво ще ремонтираш? Дюзи, помпа, турбо, съединители с маховик, друго?

    Коментиран от #40, #42

  • 38 бачкатора

    2 0 Отговор

    До коментар #35 от "Гост":

    ЩОМ ИМАШ ВРЕМЕ ПОЧТИ 24 ЧАСА ДА ПИШЕШ ТУК ЗНАЧИ МНОГО ТИ ДАВАТ
  • 39 сиганин

    4 0 Отговор
    ИМАМ ОПЕЛ МЕРИВА ОТ 16ГОД КАРАМ Я 6-7000 НА ГОДИНА СЕГА Е НА 105000КМ ЗАЩО ДА Я СМЕНЯМ ЩЕ Я КАРАМ ОЩ ТОЛКОВА ПЪК ПОСЛЕ ПЕШ
  • 40 Дизел 3500см

    2 0 Отговор

    До коментар #37 от "123":

    колега като професионален шофьор работех до преди година.В момента се занимавам с друго.Не съм монтьор професионален правя всичко което е механично по моите си автомобили няма да те лъжа че съм велик не съм. Опирам и до професионалисти но рядко.Жив и здрав.

    Коментиран от #41

  • 41 123

    1 1 Отговор

    До коментар #40 от "Дизел 3500см":

    Ок, ама се съгласи с мен, че във един съвременен дизел, а те са едни и същи от 15 години, няма нищо механично с което да се справиш? Може би окачването, и си дотам! За всичко друго си трябват специализирани инструменти, стендове, а за някои неща, направо ново или рециклирано! Жив и здрав и ти!
  • 42 Иван

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "123":

    Ремонтира се спокойно, колега! Има форуми, в които подробно се обяснява какво се проверява, споделят се проблеми и техните възможни решения... Не е лъжа, трудно е, понякога трябва да си платиш за канал, да си купиш инструменти, да извикаш някой да помогне, но ако смяташ да си караш тази кола още дълго, то е добре да се запознаеш отблизо с двигателя. Колеги примерно оправяха дизелов Фиат Мареа със спукана гарнитура, без никога да са го правили преди това, други зацепваха Ванос на БМВ...
  • 43 Алфа Ромео

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "Алфа Ромео":

    Явно греша, като съдя по минусите, значи наистина вървим яко напред и нагоре.
  • 44 Над 20 годишни, но !

    2 0 Отговор
    Над 20 годишни, но уникати на по 120 000 до 190 000км. с нормален пробег за 3 годишни коли.
    За справка : kobila.bg и fars.bg
  • 45 Софиянчето

    2 2 Отговор
    За цигари и алкохол пари имате,а за нови коли пари нямате,трябва с закон да се забранят 20 и нагоре годишни димящи трошки

    Коментиран от #48

  • 46 Пешката

    2 0 Отговор
    Аз още гледам коли 99, 2000 година и си викам те са нови, обаче то неусетно станало 2020. Не сме виновни, просто времето лети много бързо. Карам Фокус дизел от 98 г. и не я сменям за нищо, вярно като се замисля тя станала на 22 години ама е пушка и не е капризна, пробвал съм я със старо олио от фритюрник и със стара битова нафта, върви та пушек се вдига. Не се дразня от нови коли, те ще дойдат на мойта 2500 - 3000 лв. само да сме здрави.
  • 47 джоджен

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "jар":

    Прав си много. Със тези 600 лв мин. Заплата, пълна мизерия, българинът да се радва че кара и 20 годишни боклуци, със тези пари не можеш да караш и 50 год. коли, стигат за РИКША.Беднотия невиждана.
  • 48 георги

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Софиянчето":

    Много остроумно изказване....