Пандемията от коронавирус засегна сериазно автомобилния бранш, но сега нещата постепенно се завръщат в предишните си релси. От бранша се надяват да няма втора вълна и да не се стигне отново до затваряне на градове и държави, защото това вече може да е пагубно за много от вносителите, особено на употребявани автомобили.
Статистиката на КАТ показва, че за първите шест месеца от годината само пет процента от регистрираните нови автомобили са на възраст по-малка от пет години. Останалите са по-стари, като най-тревожен е факта, че почти половината (47%) са на възраст над 20 години.
Последният факт се обяснява с това, че все още вноса на употрепявани автомобили от Западна Европа и в частност от Италия е затруднен, а и самите италианци към момента се въздържат от смяна на автомобилите си с нови. Така много сделките се осъществяват с вече внесени в страната автомобили. Но според собственици на автокъщи, вносът постепенно се нормализира.
Още един интересен факт, свързан с регистрацията на автомобили в България е съотношението между дизелови и бензинови автомобили. Oт 2 870 080 лeĸи коли 1 319 975 изпoлзвaт дизeлoвo гopивo, така че бензиновите си остават най-предпочитани. Що се отнася до модерните електромобили и хибриди, то процентът им все още е пренебрежим за нашата страна. Регистрираните "елeĸтpички" ca 1 500, а хибpидитe ca мaлĸo 9 000.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 А другата половина
08:59 03.08.2020
2 Флинстоун
09:00 03.08.2020
3 jар
Коментиран от #15, #26, #47
09:03 03.08.2020
4 Анализаторр
Коментиран от #32
09:04 03.08.2020
5 да де
Коментиран от #29
09:14 03.08.2020
6 Дизел 3500см
Коментиран от #10, #37
09:23 03.08.2020
7 Ммммммм
Коментиран от #17
09:27 03.08.2020
8 Господа антиелектрици
Коментиран от #33
09:29 03.08.2020
9 101
Коментиран от #13, #14
09:38 03.08.2020
10 Шофьор на тролейбус
До коментар #6 от "Дизел 3500см":
Или има откъде да точи дизел за да пълни резервоара на личния си..:)Коментиран от #12
09:39 03.08.2020
11 пилот на Ферари
Нека знае народа , че двайсет годишните таралясници са за ценители , а не защото са ни скъсани чорапите !
И не че сме трета ръка хора , а сме каймака на ЕС . Направиха ни клошарите на ЕС.
Продават ни автомобили които ако ги поддържаме още 10 години ще минават вече за ретро !
09:42 03.08.2020
12 Дизел 3500см
До коментар #10 от "Шофьор на тролейбус":
така невъзпитано не се говори.Ще докараш инфаркт на тарикатите дето сложиха на камионите по скъпи от тях жИпИеСИ..Таман се поуспокоиха..малко..09:44 03.08.2020
13 пилот на Ферари
До коментар #9 от "101":
Само да ти кажа , че двайсет годишните коли не са като двайсет годишните жени.Няма здрава двайсет годишна кола.
Но ги караме по принуда.
Коментиран от #16
09:45 03.08.2020
14 Някой си
До коментар #9 от "101":
Напълно съм съгласен . При производството на автомобили от 90-те години наистина се е наблягало на качеството и фактът , че се движат още по пътищата доказва това твърдение. Новите коли може да с много екстри , да са красиви , макар че аз намирам за по-симпатични старите автомобили , което си е мое лично мнение и не задължавам никой да се съгласява с мен , но тези нови коли са еднодневки ....Коментиран от #19, #20
09:46 03.08.2020
15 Мед ти капе от
До коментар #3 от "jар":
“Устата”! Но първо трябва да разчистим от гербав боклук, другарите от бесеперската ОПГ и Дупесарите! След това ни чакат светли дни!09:50 03.08.2020
16 неразбрал
До коментар #13 от "пилот на Ферари":
не си прав. Може и да намериш дваисет годишна кола потдържана и с един собственик. За двайсет годишна жена силно се съмнявам.Коментиран от #18
09:51 03.08.2020
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 пилот на Ферари
До коментар #16 от "неразбрал":
Трудна работа да намериш читава двайсет годишна кола. Е , ако питаш по автокъщите ще ти кажат че имат такава.Дядото починал , после едно дърво пораснало пред гаража и се наложило да го отрежат за да извадят колата!
Коментиран от #22
09:57 03.08.2020
19 Трифонов
До коментар #14 от "Някой си":
Идиотщини са това. И като ги приказваш, не забравяй, че независимо от това кой каква кола кара сега, то повечето от нас са карали и стари. Но онези от нас, които са карали и нови знаят, че за някои марки си прав, но за повечето не си!10:00 03.08.2020
20 пилот на Ферари
До коментар #14 от "Някой си":
Никой производител не залага на това , че някой ще кара и поддържа колата по вече от 10 години. И това се вижда по разликата на автопарковете в Германия , Италия - и у нас!Ние сме мазохисти по принуда , не по наше желание.
10:00 03.08.2020
21 Driving pleasure
Коментиран от #28
10:11 03.08.2020
22 неразбрал
До коментар #18 от "пилот на Ферари":
В автокъща влизам много рядко като хептен нямам какво да правя години карах автовоз та са ми ясни нещата. Иначе си прав тия лафове от преди 25 години още минават...при някои....10:36 03.08.2020
23 Боцко
10:39 03.08.2020
24 факт
11:51 03.08.2020
25 Гост
12:35 03.08.2020
26 palopin
До коментар #3 от "jар":
Искаме западни заплати, но с нашенски данъци нали? Хехе...къде дават така.....те на запад хората затова имат по-високи заплати защото се трудят здраво, произвеждат продукт и плащат високи данъци! А не като у нас андрешковците да чакат да стане 17:30 за да си бият камшика както правят мн. българи.Отделно у нас болшинството са се загробили с кредит за 30/40 години...на запад хората са под наем в по-голям процент от случаите. Е защо да не карат по -нови автомобили.
Но на запад някак силно ме съмнява хора със заплати между 2000 и 3000 евро(средната раб.заплата) да може да си позволят ново возило. Голяма част от българите си скъсват задника за 2000/3000 евро и живеят като скотове за да си пестят парите. Ако започнат да си позволяват да плащат кредит за жилище+кола, да си смянат гардероба и мебелите като му дойде времето плюс всички битови разходи....някак разликата в заплатите се стопява доста бързо.
В една Германия/Франция за да живееш нормално ти трбват едни мин. 4/5к евро.
Та такива сравнения с техните заплати и нашите данъци много ги обичам...
Да не говорим, че точно заради ниските заплати и данъци много фирми отвориха офиси и фабрики у нас и вдигнаха стандарта на средния българин.
Коментиран от #34, #36
15:52 03.08.2020
27 Нз ама немое
18:24 03.08.2020
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 не само
До коментар #5 от "да де":
Покрай газовите уредби за да им е по-евтино, та се отървават от щракане, вибрации и чувалче с капризи и консумативи, които вървят с дизела. А за кофите отровни сажди дето бълват старите дизели да не говорим, че покрай евтиното на газ старите бензини се оказват и по-екологични. Не че последното някой го мисли у БГ....18:59 03.08.2020
30 Алфа Ромео
Коментиран от #43
19:12 03.08.2020
31 Бедната българия
19:44 03.08.2020
32 mexikano
До коментар #4 от "Анализаторр":
Сигурно мислеше за ГЕРБ.20:26 03.08.2020
33 ΞLΞVΛTΞ
До коментар #8 от "Господа антиелектрици":
Ооо я стига! Един Volt ти е 18 заплати от българските. Ако си в по-голяма чужда фирма - 10. Пари се броят само когато се печелят. Искайте, договаряйте по-големи заплати, бонуси, актуализации, повишения дори с едни 8-10%. Говорете им на тея, че инфлацията и повишените цени ядат парите и трябва да актуализират заплатите поне веднъж годишно. Който търси - намира. "Искайте и ще ви се даде. Почукайте и ще ви се отвори".Коментиран от #35
20:59 03.08.2020
34 Йо Несбьо
До коментар #26 от "palopin":
Ами, точно в Западна Европа като свърши смяната и работника не можеш го намери, защото си е бил камшика. В Бг може и 5 часа отгоре да те държи чорбаджията и според зависи си, даже и да не ти плати извънредния труд. А как се работи у нас и в чужбина е относително. Работата на склададжийка, магазинерка, продавачка си е все същата, даже в България обикновено са далеч по-квалифицирани и е по-лесно да ги притиснеш за смешни пари на месец. А що е отнася до необходимите пари на месец в чужбина и България за нормален живот, то трябва да поясниш - със собствено жилище там и собствено жилище тук или там под наем? Защото половината германци разполагат с около 2 хил евро месечно и ако не плащат наем са царе. Стигат за всичко, че и остават. Пък и повечето разполагат с допълнителен доход от нещо, както и са големи скъперници. Откъде ще дойдат парите в България? От производство на високотехнологични изделия и привличане на чужди инвестиции, за които обаче правителството поставя веднага въпроса "заплатата не бива да е под ...". Ако чуждият инвеститор е готов да предложи средната заплата за обикновен работник във високотехнологичното прозводство, то пазарът ще свърши останалото, за да изравни доходите и в останалите клонове на икономиката.08:11 04.08.2020
35 Гост
До коментар #33 от "ΞLΞVΛTΞ":
Аз съм шлосер и получавам 850 лева. Работя по 40 часа седмично, а понякога и събота. Ще ме назначиш ли при тебе за повече пари?Коментиран от #38
11:13 04.08.2020
36 Гост
До коментар #26 от "palopin":
Виждам, че никога не си работил нито на запад, нито в България. Смучи си палеца и не се обаждай.11:15 04.08.2020
37 123
До коментар #6 от "Дизел 3500см":
Колега, и кой по точно дизел сам ще ремонтираш? От чисто любопитство питам! Ти монтьор ли си? Ако да, то поназнайва нещо, ама какво ще ремонтираш? Дюзи, помпа, турбо, съединители с маховик, друго?Коментиран от #40, #42
12:34 04.08.2020
38 бачкатора
До коментар #35 от "Гост":
ЩОМ ИМАШ ВРЕМЕ ПОЧТИ 24 ЧАСА ДА ПИШЕШ ТУК ЗНАЧИ МНОГО ТИ ДАВАТ15:22 04.08.2020
39 сиганин
15:33 04.08.2020
40 Дизел 3500см
До коментар #37 от "123":
колега като професионален шофьор работех до преди година.В момента се занимавам с друго.Не съм монтьор професионален правя всичко което е механично по моите си автомобили няма да те лъжа че съм велик не съм. Опирам и до професионалисти но рядко.Жив и здрав.Коментиран от #41
16:23 04.08.2020
41 123
До коментар #40 от "Дизел 3500см":
Ок, ама се съгласи с мен, че във един съвременен дизел, а те са едни и същи от 15 години, няма нищо механично с което да се справиш? Може би окачването, и си дотам! За всичко друго си трябват специализирани инструменти, стендове, а за някои неща, направо ново или рециклирано! Жив и здрав и ти!16:56 04.08.2020
42 Иван
До коментар #37 от "123":
Ремонтира се спокойно, колега! Има форуми, в които подробно се обяснява какво се проверява, споделят се проблеми и техните възможни решения... Не е лъжа, трудно е, понякога трябва да си платиш за канал, да си купиш инструменти, да извикаш някой да помогне, но ако смяташ да си караш тази кола още дълго, то е добре да се запознаеш отблизо с двигателя. Колеги примерно оправяха дизелов Фиат Мареа със спукана гарнитура, без никога да са го правили преди това, други зацепваха Ванос на БМВ...17:38 04.08.2020
43 Алфа Ромео
До коментар #30 от "Алфа Ромео":
Явно греша, като съдя по минусите, значи наистина вървим яко напред и нагоре.01:05 05.08.2020
44 Над 20 годишни, но !
За справка : kobila.bg и fars.bg
07:25 05.08.2020
45 Софиянчето
Коментиран от #48
16:06 05.08.2020
46 Пешката
10:35 06.08.2020
47 джоджен
До коментар #3 от "jар":
Прав си много. Със тези 600 лв мин. Заплата, пълна мизерия, българинът да се радва че кара и 20 годишни боклуци, със тези пари не можеш да караш и 50 год. коли, стигат за РИКША.Беднотия невиждана.20:20 06.08.2020
48 георги
До коментар #45 от "Софиянчето":
Много остроумно изказване....21:30 08.08.2020