ID.4 е втората изцяло електрическа кола след хечбека ID.3, базирана на платформата за модулно електрическо задвижване (MEB). Според генералния директор на марката Ралф Брандщетер, в бъдеще автомобилът ще се произвежда и продава в Европа, Китай, а след това и в САЩ.
Любопитно е още, че автономният пробег на ID.4 надвишава 500 километра (в цикъла на WLTP). Първоначално моделът ще бъде оборудван с задвижване на задния мост, а версията със задвижване на всички колела ще се появи по-късно.
В интериора на кросоувъра ID.4 ще се появят големи екрани, подсветката на автомобила ще може да "общува" с водача и да променя цвета си. Автомобилът ще предложи възможност за управление с гласови команди.
Ралф Брандщетер в завода в Цвикау

От екстрите интерес представляват още безжична връзка със смартфон, актуализация на фърмуера „по въздуха“, озвучителна система с 400 W усилвател, система за проектиране на изображение пред очите на водача, „полуавтопилот“ и други.
Volkswagen също обяви, че концернът планира да инвестира около 33 милиарда евро на пазара на електрическа мобилност до 2024 година, от които 11 милиарда евро са за марката Volkswagen. През 2025 г. обемът на производството на електромобили Volkswagen трябва да достигне 1.5 милиона бройки.
Преди това в Цвикау са сглобявани само автомобили с двигатели с вътрешно горене, сега там се произвеждат модели от семейството на ID. VW отбеляза, че за първи път голям завод за сглобяване на автомобили се прехвърля изцяло към производството на електрически превозни средства.
Обемът на инвестицията не е никак малък - около 1,2 милиарда евро. През 2021-а, първата пълна година на производство на електрически превозни средства, VW планира да построи около 300 000 електрически превозни средства само в Цвикау.
ID.4 е втората изцяло електрическа серийна кола, базирана на платформата MEB

Коментиран от #3
-16 +14
До коментар #2 от "Хуантарамера фани ма за Водомера":
Какво искаше да кажеш с това?
-3 +11
Коментиран от #13, #19
-29 +26
Коментиран от #8
-10 +29
-8 +14
Коментиран от #9
-8 +18
До коментар #5 от "Сектант":
така е да му се не види
-3 +4
До коментар #7 от "12345":
Но това е добре за клиентите! Конкуренцията дърпа света напред (може би, напред). Тесла е пред ФВ, но конкуренция трябва да има!
-3 +12
Разправят всеки ден как има суши, наводнения, бури, урагани, топене на ледници, ГЛОБАЛНО ЗАТОПЛЯНЕ, а в същото време ми промотират електрички, произвеждани с батерии, съдържащи минно добит кобалт и други труднополучавани елементи, които се зареждат с ел. енергия главно от въглища и петрол (справка уикипедиа-световна консумация на ел енергия)?????
Ееееей капитализъм прогнил, по нищо не се отличаваш от комунизма! Ако няма икономически ръст, според капитализма сме обречени! Та и за това сега автопроизводителите се въртят като мухи без глави и предлагат всичко друго, но не и еко автомобили!!!!!!
Коментиран от #14
-1 +17
За всичко друго не е много сигурно.
-2 +10
-0 +6
До коментар #4 от "Ганьо":
Това беше сарказъм нали? Щото ако е насериозно: откога точно Ганьо с нафтата го керти екологията? И ДИЗЕЛ не е кола, а марка дрехи!
Коментиран от #15
-2 +15
До коментар #10 от "Коментар":
Спри с тия речи, легни по-удобно, на мен от теории ми е писнало. Всички вече дишат свободно - едни с пълни гърди, други с провиснали. Ако се правеше ток от изкопаемите горива, вместо да се гори 10 към 1 в допотопни двигатели от Викторианската епоха, те тогава планетата щеше да си отдъхне. От 10 сипани литра ЕДИН се превръща в кинетична енергия сиреч в движение напред. Вместо излияния, първо се въоръжи с факти.
-0 +13
-4 +8
-0 +4
До коментар #4 от "Ганьо":
Ганьо ,с твоя паметник никъде по Европа не може да отидеш. Ще плащаш данък колкото ми е сметката за горивото за цялата година.
-1 +5