Независимо дали обмисляте възможността за закупуване на употребяван автомобил или търсите да вземете заем за чисто нов, всяка опция има своите предимства и недостатъци. Предвид общото, незавидно финансово състояние на средностатистическия българин ще се опитаме да ви помогнем да вземете решение, като за целта събрахме няколко причини, поради които можете да си купите употребявана кола. С всички недостатъци, които води след себе си купуването на кола "втора употреба", това действие си има и предимства. Ето ги.
Обезценка
Нека бъдем честни - масовите коли се обезценяват бързо. С някои изключения, купуването на нова кола като инвестиция е лоша идея. Автомобилите вече не издържат толкова дълго, като по-старите и губят голяма част от стойността си в ранните етапи на използване. Докато някои модели понасят амортизацията по-добре от други, повечето купувачи могат да очакват нова кола да загуби до 50% от стойността си в рамките на три години след напускането на шоурума. Въпреки всички предимства, които идват с новите автомобили (гаранции, безплатна поддръжка, ниско финансиране), неизбежният закон за амортизация остава значителен разход и голяма причина да купувате употребявани автомобили.
Повече коли за вашите пари
Това е мястото, където закупуването на употребявана кола може да бъде много по-добро от бюджетирането за нова. Ако бюджетът ви може да позволи само основна малка нова кола, то за същите пари купувате употребявана кола от по-висок клас и по-добре оборудвана.
Гаранция
За много купувачи наличието на гаранция, която ги предпазва от автомобилни дефекти, си струва цената, която плащат за нова кола. Днес обаче на практика всички производители на автомобили предлагат някаква форма на допълнителна безопасност след изтичане на срока на гаранция, което прави покупката на употребявана кола малко по-малко притеснителна. Всички превозни средства, сертифицирани от производителя, включват определено ниво на гаранция (въпреки че пробегът и времето варират) и често има и допълнителни предимства, като безплатна пътна помощ или безплатни коли под наем, но трябва да прецените дали всичко това е по джоба ви.
Разнообразие
Годишно на българския пазар се предлагат много по-малко нови модели от употребяваните. А всеки от нас има различни вкусове и може би колата, която искате, вече не се произвежда. За щастие пазарът на употребявани автомобили, който у нас е съсредоточен в най-големия сайт за автомобили mobile.bg ще ви дойде на помощ.
По-ниски застрахователни разходи
Цената на вашата кола е основният фактор, който вашата застрахователна компания взема предвид при определяне на тарифите. Логично е - колкото по-скъпа е колата, толкова повече пари да трябва да се отделят в случай на инцидент. Ясно е, че закупеното употребявано BMW например, ще е с по-евтина застраховка от закупеното ново и може да не забележите разлика между вашето 3-годишно BMW и ново такова, но бъдете сигурни, че вашата застрахователна компания ще го направи.
По-ниски такси за регистрация
Зависи къде живеете, но регистрацията на стари автомобили често е и по-евтина.
Запазените употребявани коли издържат по-дълго
Има причина, че днес никой не продава толкова качествени автомобили, каквито се правеха само до преди десетина години. Що се отнася до пробега, 200 000 може да не са новите 100 000, но въпреки това автомобилните производители постигнаха впечатляващи крачки назад, най-вече заради т.нар. даунсайзинг. Купувачите на употребявани автомобили трябва да бъдат уверени, че потенциалните покупки ще бъдат проверени от механик, но често опасенията относно оставащия живот на употребяван автомобил не са основателни. Старите коли издържат повече
Употребяваната кола се взима на момента
Това помага на купувачите да имат повече спокойствие при избора на употребявани автомобили. Те ги виждат на живо, а основното е, че пазара на употребявани автомобили има неизчерпаем потенциал. И разбира се, спестявате много пари за закупуване на кола. Също така, когато купувате нова кола, обикновено трябва да изчакате известно време (понякога и половин година), а употребяваната я взимате на момента, само трябва да сте внимателни при избора си и да се консултирате преди покупката с доверен механик.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бангеев
Коментиран от #14
12:50 09.10.2020
2 Съгласен
Да не говорим, че максималното използване на ресурса на вече произведен автомобил, е по екологично от произвеждането на нов, макар и по икономичен (за гориво)
12:57 09.10.2020
3 Мммммм
13:02 09.10.2020
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 111
13:02 09.10.2020
6 '.........
Коментиран от #9, #47
13:04 09.10.2020
7 гост
13:09 09.10.2020
8 да де
13:09 09.10.2020
9 асад123
До коментар #6 от "'.........":
Колкото и да е поддръжката, винаги ще ти е по-евтино по-стара колаКоментиран от #11
13:09 09.10.2020
10 123
13:14 09.10.2020
11 123
До коментар #9 от "асад123":
А баш, това е истината, парите! Всичко друго са локуми!Ако човек има възможност, избора е ясен!
13:15 09.10.2020
12 дада
13:17 09.10.2020
13 ма как
13:42 09.10.2020
14 Plovdiv
До коментар #1 от "Бангеев":
Новите автомобили днес са бомба със закъснител за джоба, здравето, че и живота на собственика си. Ако имам парите, никога няма да си взема нов автомобил! Ще ги дам за запазена 5-6-7 годишна кола.Коментиран от #18, #33
13:48 09.10.2020
15 Джин
13:58 09.10.2020
16 Буко Баламата
14:19 09.10.2020
17 onq s konq
14:21 09.10.2020
18 123
До коментар #14 от "Plovdiv":
Той всеки така вика, ама накрая ни 5,6 годишна кола, ни пари в банката от разликата между нея и новата!14:22 09.10.2020
19 Carsense
14:40 09.10.2020
20 перничанин
Коментиран от #23, #24, #52
14:44 09.10.2020
21 ИСТИНА
Коментиран от #48, #51
14:48 09.10.2020
22 Гоуст
Коментиран от #43
14:48 09.10.2020
23 Гоуст
До коментар #20 от "перничанин":
Щом е на комшията - пишеш от второ лице. Освен ако не сте си много близки, в библейския смисъл на думата. Тогава - може и първо лице, множествено число.Коментиран от #31
14:52 09.10.2020
24 Дфен
До коментар #20 от "перничанин":
При дачия не е така там всичко работи и ти само палиш и караш.14:54 09.10.2020
25 Кольо Тесларов
16:47 09.10.2020
26 Пежо
Коментиран от #27
17:21 09.10.2020
27 Пежо
До коментар #26 от "Пежо":
За 1 км пробег17:22 09.10.2020
28 номад
Коментиран от #36
17:27 09.10.2020
29 Моргата на EU
Коментиран от #32
18:45 09.10.2020
30 Моргата на EU
19:31 09.10.2020
31 перничанин
До коментар #23 от "Гоуст":
Е ее, опазил ме Бог, брат ми е.20:30 09.10.2020
32 перничанин
До коментар #29 от "Моргата на EU":
Приятелю, всички знаем кое е на баницата мекото. Мислиш ли, че тука нямаше и ние да караме нови коли, АКО взимахме заплати като Ханс и Гюнтер, АКО полицаите хващаха крадците и съдията ги праща за дълго в кафеза, АКО имаше реална конкуренция при дилърите на автомобили, а не картел, АКО финансовите институции не бяха такива обирджии и лизинга на колите беше нормален. При тези условия и тези заплати , поне за мен е по-изгодно да караш кола втора употреба.20:40 09.10.2020
33 Хъгжоа
До коментар #14 от "Plovdiv":
А след 5-6-7 години какво ще си вземеш?21:00 09.10.2020
34 Бедния
21:09 09.10.2020
35 Кокъл
Коментиран от #46
22:54 09.10.2020
36 Кокъл
До коментар #28 от "номад":
Браво,на100%си прав.БРАВО22:56 09.10.2020
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 ФауВе
09:17 10.10.2020
39 асдфг
Коментиран от #42
10:59 10.10.2020
40 aз бре
Маркуч 23 евро,масло 70евро,24 евро антифриз,филтър 15,другото е труд по 68 евро на час
18:28 10.10.2020
41 мнение
19:47 10.10.2020
42 мда
До коментар #39 от "асдфг":
доста хора сме минали по този път, но винаги има рибки, които да се вържат на въдицата с новото....19:48 10.10.2020
43 мнение
До коментар #22 от "Гоуст":
колега, купувал съм ново и набутвацията е огромна. От тогава все втора ръка, не особено стари, но пък на поне половин цена от тази в магазина. Хем при продажба що годе избиваш парите, хем поддръжката е никаква. Новите коли дори в гаранция дефектират, влизат в сервиз, губят ти времето....една кола на 50-100000 км е вече с отстранени детски дефекти и далеч по-безпроблемна от новата от магазина. Това от личен опитКоментиран от #44
19:52 10.10.2020
44 Хухуху
До коментар #43 от "мнение":
Напълно прав за моите ги купувам от германия официално представителство на две три години до 100 000км карам още 5 и продавам губя по 10 000 лв на година но това е за премиума ако я купя нова загубата ми ще е огромна20:28 10.10.2020
45 Фау Ве
Коментиран от #49
21:12 10.10.2020
46 Някой
До коментар #35 от "Кокъл":
Заплатата отива в сервиза казваш? А за чисто нова кола заплатата ще остане недокосната сигурно..?Поне да бяха по-надеждни и безпроблемни, ама то хем еднодневки, хем безбожно скъпи...
И реално новата кола не може да ти предложи почти нищо по-различно от една 10-15 годишна.
08:34 11.10.2020
47 12345
До коментар #6 от "'.........":
Това го кажи на новия служебния Авенсис на който на 36000 му смениха демферна шайба. На 36 хил.км!!!14:32 11.10.2020
48 Гост
До коментар #21 от "ИСТИНА":
Преди 3 коли си взех точно такава - 2 годишна на 80 000 км. Цена по ценова листа 62000 лева. Цена след 2 години - 32000.14:37 11.10.2020
49 ама си
До коментар #45 от "Фау Ве":
Баце, кой те кара да купуваш кола на 200 хиляди. В официалните дилъри има един куп коли на 40-50-60 хил.км в гаранция. С цена 30% надолу от нова. Ами мерси ама кола на 60 хил. за 16500 лева и 2 години ост. гаранция срещу цена на същата нова - 35000.14:43 11.10.2020
50 Под шапката
00:01 12.10.2020
51 Иван Лендъл
До коментар #21 от "ИСТИНА":
И аз имам същия опит със старите автомобили. То всеки месец-два трябваше да ги бутам в сервиза, пък едно разузнаване какво може да бъде, пък четеш и питаш по форумите... Три автомобила бяха и постоянно поне един развален. Майтапът дойде като се развалиха наведнъж и трите. Изпсувах бясно, хванах брадвата и ги натроших на сол. После ги хвърлих за скрап. Никога повече стопли дарак, ако е в моите възможности. Накрая мога да се преквалифицирам в механик... Купих си нова кола от магазина и досега забравих за поддръжка. Сравнение даже не може да има! Вярно е, че наливаш много пари наведнъж, но в случая със старите даром и даваш същите пари, но поетапно. Хем майсторът доволен, хем ти си пак без пари, хем старо караш...00:43 12.10.2020
52 123
До коментар #20 от "перничанин":
Айде пернишки винкели.. 800 лева за масло. Направо се изхврли. На Фабия е около 350 лева с лонг лайф масло и всички филтри. Но, за разлика от повечето марки маслото се сменя между 20 000 и 30 000 или 2 години, в зависимост от начина на каране. Колата си преценява кога. А за гаранцията - може и така да е. Ама това е недостатъка да караш гаранционна кола. Оправят я безплатно, но отнема време - производителя да одобри ремонта, да се изпрати частта, ако я няма и т.н.11:19 12.10.2020
53 село
00:06 13.10.2020
54 Петър Величков
16:54 24.10.2020
55 Фиат
18:58 26.09.2021