4 Октомври, 2020 19:11, обновена 6 Октомври, 2020 14:24 103 117 128

Пазарът на коли "втора ръка" по света се побърка

  • употребявани автомобили-
  • сащ-
  • европа-
  • българия
Пазарът на коли "втора ръка" по света се побърка - 1
Снимка:Shutterstock

Едно интересно явление, което се наблюдава на много от основните пазари за употребявани автомобили по света, но най-вече в САЩ, привлича все повече вниманието на различни анализатори. Става дума за цените на употребявани автомобили, които през последните шест месеца стремглаво растат нагоре.

Добре известен факт е, че когато един нов автомобил излезе от шоурума, цената му автоматично пада с около 20%, а за три години - с повече от 40%. Примерът, който изследват специалисти от Bloomberg, касае пазарът на коли "втора ръка" в САЩ, където вследствие от пандемията Covid 19, тригодишните употребявани автомобили са поскъпнали c повече от три процента за последните шест месеца.

Това "нечувано поскъпване", както го определят американците, се дължи на любопитна комбинация от фактори. Първият от тях е, че автомобилната промишленост преустанови производството на нови автомобили за доста голям период, а за капак се добави и уплахът на населението от пандемията и несигурното му финансово бъдеще.

Наред с това обаче хората, изплашени от коронавируса, спряха да използват масовия градски и междуградски транспорт и предпочетоха да се возят сами в автомобили. Тези, които нямаха, не си купиха нови, защото искаха да спестят пари и се обърнаха към значително по-евтините употребявани коли.

Продавачите на употребявани коли от своя страна, започнаха да изпитват недостиг от стока и започнаха да изкупуват по-стари коли на по-висока цена. Естествено надценката не е в техен ущърб и респективно те повишиха цените на колите втора употреба. Това към момента касае основно САЩ, но тенденцията постепенно започва да се пренася е в Европа.

Което означава, че ще стигне и до нашата страна. Към момента на родния пазар на употребявани автомобили не се наблюдава сериозно поскъпване на моделите, като това лесно може да се провери в най-големия сайт за автомобили у нас mobile.bg. Може да се прогнозира обаче, че такова ще има, но то едва ли ще е повече от 10%.

Ако това се случи, то, пак според прогнозите, тенденцията няма да се задълбочи, защото автомобилните производители пуснаха конвейерите на пълна мощност и постепенно би следвало нещата да се нормализират. Но дали ще се случи така, едва ли някой може към днешна дата да предвиди със сигурност, предвид непрекъснато изменящата се пандемична обстановка.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 117 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    299 19 Отговор
    Интересен анализ, браво. Моето мнение е същото. Ще пъскъпнат у нас с десетина процента, но липсата на пари у българите бързо ще нормализира нещата и пак цените ще се върнат на днешните нива.

    Коментиран от #13, #45, #103

  • 2 Сергей

    91 20 Отговор
    Добър коментар, поздравления.
  • 3 Ама надали

    169 39 Отговор
    Само Ганьо верва,че хубавата кола и на малко км може да е на ниска цена.

    Коментиран от #24

  • 4 волен сидеров

    96 16 Отговор
    ДА БЕ ДА ,МАНИПУЛАТОРИ КОЛКОТО ИСКАШ ОТ ДЖУРНАЛИСТИТЕ.НЕ РАЗБРАХТЕ ЛИ ВИЕ ДЖУРНАЛИСТИ ,ЧЕ ЖИВЕЕТЕ НА ТАЗИ ПЛАНЕТА И ВСИЧКО КАСАЕ И ВАС В ТОВА ЧИСЛО
  • 5 Геррманицъ

    34 74 Отговор
    Дано поскъпнат двойно
  • 6 Не се връзвайте

    124 25 Отговор
    Новите коли са буклук и се продават само като услуга. Или още казано лизинг. Ако ти трябва кола за пустинята, не става нищо ново. Там няма подмяна с друга до 1 час. Там ти требва кола.

    Коментиран от #7, #9, #94, #104

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Бай Ганьо

    258 26 Отговор
    Това което се продава като втора ръка в България,е по голямата си степен((90+%) скрап с изчерпан ресурс. Ниския километраж и обяснението на джамбазина,че автомобила е шофиран от 80годишна германска баба която си ходела до близкия магазин с него,е стръвта за шарани.Веднъж закачил се на куката,усмивката на шарана се стопява когато го налазят акулите в сервиза и се окаже,че напрактика трябва да въстоновява барутнка.След като види сметките по няколко поредни ремонта,от устата на жертвата започват да излизат хрипове,погледа му се замъглява,на усните му излиза пяна ...и от там насетне услугите на кардиолог,а даже и на Поп може да са му необходими.

    Коментиран от #10, #11, #97, #109

  • 9 бай Киро

    61 7 Отговор

    До коментар #6 от "Не се връзвайте":

    На 100% си прав!
  • 10 Джамбо

    56 7 Отговор

    До коментар #8 от "Бай Ганьо":

    Който иска евтинко и “мн хубаво”-така е. Вътре и само по -дълбоко.
  • 11 Така е

    223 7 Отговор

    До коментар #8 от "Бай Ганьо":

    защото Ганьо много често купува модели чиято поддръжка е много по скъпа от възможностите му само и само да изпъкне пред съкооператорите в панелката.Много често разни "играчи" каращи вехти S-класи или Х5 са с по няколко запора на заплатата и оцеляват благодарение на бурканите от село.
  • 12 Иванов

    270 10 Отговор
    3 % - Публикувано във факти.бг: стремглаво растат нагоре. Чудите се вече каква сензация да извадите. Три процента. Ами в ЛИДЛ примерно - една консерва свинско струваше 3 лв, сега същата е 4 лв. Това са 33 % - за това дума никой не обелва.

    Коментиран от #34

  • 13 един от стадото

    38 10 Отговор

    До коментар #1 от "Караиванов":

    по скоро очакван анализ. Редовно следя по мои си канали търговията на вторичния пазар в щатите. Още като падна процента на редовния, мой човек от там ме осведоми- Или сменяй веднага, или задръж колата и се грижи за нея. От студент до бизнесмен минават на секъндхенд. А там втората ръка е като първа. Наводнени, обгазени не вървят. Преситен е и няма място за тарикатщини. Нищо, така или иначе за сега съм много доволен от Акурата. Пожелавам на всеки да попадне на своята кола..
  • 14 гост

    48 82 Отговор
    Да , ама не , както викаше Петко Бочаров !! Новите коли по представителствата никога не са свършвали , няма такъв филм !! Просто хората спряха да ги купуват , щото усещат , че до 3-4 години предстоят големи размествания и най-вече масово поевтиняване и навлизане на електричките и окончателем залез на пушилниците ! И никой не ще да си купува "фабрика на 8 септември" !!! Който е на зор и не може да избута със старата си кола още 3-4 години , турси нещо на старо и то не на 3 години , а на 5-6 , щото не мисли да го кара повече от още 4-5 , щото после ще си купи нова , ама електричка !! Така че продажбите на пушилници няма да се възстановят , свърши тая , единствено ще растат продажбите на електрички , останалите ще ги купуват главно фирми , дето за 2-3 години им виждат сметката така или иначе !!

    Коментиран от #15, #16, #17, #20, #21, #31, #32, #38, #52, #111

  • 15 Домакин

    80 16 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Добре че си ти та да ни "светнеш"крушката,за да видим как "пушишниците"ще останат в историята.хихихихихи..
  • 16 един от стадото

    42 5 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    може и да си прав, но. Кажи го на оня от Скалистите планини, от каньоните на Юта и Колорадо. Всеки влак си има пътници, поне за сега. Апропо, в Аляска само дизел локомотив, електрички не вървят. Иначе по много позиции си прав, сякаш аз говоря. Реално мнение имаш по много въпроси, не сектанско..тука се разминаваме леко по въпроса, но проблем. Утре заран и двамата ще запалим ДВГто нали. Това е реалноста все още, не само у нас...

    Коментиран от #22, #30

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Пимпарев

    42 7 Отговор
    Пич,пробвай се да си купиш новия модел на сузуки джимни?Просто направи опит.ако си от по старата генерация ще останеш с чувството,че си се върнал в комунизма.Плащаш вноска,слагат те в списъци...защо?Ами един от малкото автомобили които можеш да си поръчаш без ши*баните екстри.Без седалки да ти нагряват за*дника...без круз и климат контрол,нормална за автомобил визия...проходимост,малолитраж,размер...Е няма ги.При това мащабно търсене в световен мащаб японците декларират,че ги спират от производство и заменят с електрички.Къде да ходя в гората с тая електричка...в картуната ли да си блъскам?Уж капитализъм,ама див комунизъм.

    Коментиран от #23, #41, #126

  • 19 Да бе

    39 3 Отговор
    Къде Ямбол, къде Истанбул.Нашите автодилъри са най ербапите на балканите,що за скраб изнесоха от Европа, че чак наситиха и съседните държави.
  • 20 Даде,ама

    49 6 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    България няма да минем скоро на електрички,спокойно. Не,че има нещо против( много искам да се повозят в една от тях),но просто такава е системата. Да не се карат нови коли,още повече пък ЕЛ. Чета коментарите ти и виждам,че си голям "разбирач и маниак по ЕЛ.лолите,та ако можеш ми разясни малко как след 2-4-5 години ще започнат в България да се купуват ЕЛ.коли? Просто няма как в период от 10-20 години в България да се изгради ел.мрежа със зарядни станции. Другото което е хората в западните държави все някъде трябва да си изхвърлят "пушилниците" и къде мислиш ще ги прекратят?! Ами сигурно тук при нас. Така,че споко п'ич;) още многото ще гълташ дим от нашите пушилници,колкото и да не ти се иска//#×

    Коментиран от #36, #116

  • 21 Пимпарев

    15 8 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Пич,прoбвaй ce дa cи купиш нoвия мoдeл нa cузуки джимни?Прocтo нaпрaви oпит.aкo cи oт пo cтaрaтa гeнeрaция щe ocтaнeш c чувcтвoтo,чe cи ce върнaл в кoмунизмa.Плaщaш внocкa,cлaгaт тe в cпиcъци...зaщo?Aми eдин oт мaлкoтo aвтoмoбили кoитo мoжeш дa cи пoръчaш бeз ши*бaнитe eкcтри.Бeз ceдaлки дa ти нaгрявaт зa*дникa...бeз круз и климaт кoнтрoл,нoрмaлнa зa aвтoмoбил визия...прoхoдимocт,мaлoлитрaж,рaзмeр...E нямa ги.При тoвa мaщaбнo търceнe в cвeтoвeн мaщaб япoнцитe дeклaрирaт,чe ги cпирaт oт прoизвoдcтвo и зaмeнят c eлeктрички.Къдe дa хoдя в гoрaтa c тaя eлeктричкa...в кaртунaтa ли дa cи блъcкaм?Уж кaпитaлизъм,aмa див кoмунизъм.

    Коментиран от #26

  • 22 Да де,ама

    42 3 Отговор

    До коментар #16 от "един от стадото":

    Няма смисъл да се хабиш прекрасните думи колегата.Прочети 20-и коментар и пи една ракия със салата или една купа младо вино с мезе някакво и не им обръщай много внимание на тия ЕЛ.манияци. Като че ли някой им е гушнал контакта в г**а,та са толкова захласнат по ЕЛ.колите. Ние я сме живи да си купим такива коли,я не сме....

    Коментиран от #27

  • 23 Мария Тъмасова

    18 26 Отговор

    До коментар #18 от "Пимпарев":

    Е, ти пък искаш истински японски всъдеход, произведен в Япония, а си в Бълхарията на ГЕРБ. Защо ти е? Вземи си Дъстър Дачия, и тя е истинска и обича баирите.

    Коментиран от #120

  • 24 е да де ама

    46 5 Отговор

    До коментар #3 от "Ама надали":

    и само Ганьо мисли, че като даде една торба пари да 10-15 годишна немска ръжда, ще я изпържи 2-3 години да покаже бабайтлък и ще я продаде с печалба. Това са само купчини ламарина и е време да слезнат на земята продавачите. 3 коли на цената на една двуетажна къща с двор. Няма да стане
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 123

    33 3 Отговор

    До коментар #21 от "Пимпарев":

    Бая глупости си напляскал, колега! Искаш или не, дори и в базовото ниво на Джимни ги има изброените екстри,.дори и подгрева! Явно си гледал листата за друга държава, ве за БГ, знам ли? А иначе, няма вече такива автомобили, каквито на теб ти се иска! Стандартите за последните 30 години се измениха, ииии, това е положението 'Минке'! Ако толкова искаш стара и проходима, без излишни екстри машина, то тогава -2 употреба! За марката акъл не мога да дам,.ама лидерите всеки ги знае. Взимаш един за 20 000, наливаш още толкова и за следващите 20 години си ти! Разходите са равни на ново Джимни за 40 000 лева! Пропуснатите лихви по лизинга, таксите, надутото Каско и 'дрането' във фирмения сервиз ги пиши сейвинг!

    Коментиран от #35

  • 27 един от стадото

    17 5 Отговор

    До коментар #22 от "Да де,ама":

    и да сме живи така ще си отида.. Обожавам от четвърта на трета с междинна газ..
  • 28 Порно

    60 4 Отговор
    Почнаха с номерата на брокерите на имоти. Постоянно статии как цените растат.

    Коментиран от #42

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 гост

    13 18 Отговор

    До коментар #16 от "един от стадото":

    Ония от Скалистите планини и Аляска са под 1 процента от колите в Щатите !! Щото там живее под 1 процент от населението на щатите и то най-НЕплатежоспособното !! Така че те са последните , дето ще влияят на пазара !! Ако искаш да знаеш какъв ще е пазара , гледай Калифорния , Тексас , Флорида , големите градове !! А тия по чукарите и къра , те и без това си купуват по един пикап на 20 години и то обикновено с държавни помощи като нашите "земеделци" , така че те са последната дупка на кавала !! Следващия път като им кажат , че помощи ще има само за електрически пикапи и да видиш как бързо ще се преориентират !! А Калифорния , дето държи почти една четвърт от икономиката на Америка , от 2030 ЗАБРАНЯВА петролки !!! А те ще ми чакат да се вдигали продажбите , хахахах !!!

    Коментиран от #33

  • 31 Да де,ама

    16 2 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Да ама,не. Просто се опитах да те попитам как ще стане това нещо специално в България,без да те обиждам и опонирам,както правят повечето коментирали тук,но по неизвестни за мен причини МОДЕРАТОРЧЕТО КРОТКО МЕ ИЗСТРИ!!! Та да караме по темата: Как според теб за 3-4 години специално в България ще стане това по въпроса за електрическите? Първо няма как за период от 10-20 години да се изгради тук ЕЛ.мрежа със зарядни станции. Другото което е хората в западните държава като си купят електрички и старите пушилниците НАЛИ все пак трябва да ги разкарат на някъде ще ги пробутат мислиш,ААА?! Ами сигурно тук при нас. За това многото още ще си търкаляне старите "пушилници"искаш-не искаш. Поради тази действителност,точно заради това няма да минем скоро на ЕЛ.коли. Такава е системата в България-не е по възможностите ни да караме нови коли,още повече пък ЕЛ.
  • 32 Да де,ама

    13 0 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Да ама,не. Просто се опитах да те попитам как ще стане това нещо специално в България,без да те обиждам и опонирам,както правят повечето коментирали тук,но по неизвестни за мен причини МОДЕРАТОРЧЕТО КРОТКО МЕ ИЗСТРИ!!! Та да караме по темата: Как според теб за 3-4 години специално в България ще стане това по въпроса за електрическите? Първо няма как за период от 10-20 години да се изгради тук ЕЛ.мрежа със зарядни станции. Другото което е хората в западните държава като си купят електрички и старите пушилниците НАЛИ все пак трябва да ги разкарат на някъде ще ги пробутат мислиш,ААА?! Ами сигурно тук при нас. За това многото още ще си търкаляне старите "пушилници"искаш-не искаш. Поради тази действителност,точно заради това няма да минем скоро на ЕЛ.коли. Такава е системата в България-не е по възможностите ни да караме нови коли,още повече пък ЕЛ.
  • 33 Да де,аме

    14 0 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    По скоро от 2035-та,ама карай,до тогава може да си променят законите сто пъти и да си карат и там дизеловите влакчета и кораби.
  • 34 Гошо

    7 5 Отговор

    До коментар #12 от "Иванов":

    Ами не е в щатския ЛДЪЛ за тва не е сензация!
  • 35 Пимпарев

    20 3 Отговор

    До коментар #26 от "123":

    Колега,ако съм се замислил за нова кола,то е не защото парите ме бият в ръцете.Ходил съм по майстори със стари коли и знам какво чудо е.Нямам свестен майстор.А живея в балкана.При нас бойковите пътища и магистрали не стигат.Тука по трънско сме все едно снаряди са падали по нашия път.Не става с еднодневки и електрички.Тия брошури които аз изтеглих ми казват,че мога да си поръчам джимни без всякакви екстри.Даже без ел заключване на вратите и автоматични прозорци.Но явно и други са стигнали до това заключение и дилъра ми казва по телефона да се запивам и може след година две....Руснаците пък ус*раха Лада Нива.Не е същата кола,но ще видя и там.С електрички при мен не става....вярвай ми.Всяка екстра ти излиза на носа.

    Коментиран от #37, #39

  • 36 гост

    6 30 Отговор

    До коментар #20 от "Даде,ама":

    Първо никъде не съм споменал България ! Второ ще бъдеш много изненадан само след няколко години , да не кажа 1-2 !! София вече е осъдена и вече тихомълком плаща солени глоби , щото Фандъкова не ще да си докарва допълнителни проблеми ! Скоро същото ще стане и с всичките по-големи градове , а за София втори път , след което глобите стават на ден и в милиони !! Което ще рече непосилни и щеш не щеш да се разправяш с "избиратели" , трябва да се взимат мерки , а и тия дето са за мерките вече са доста повече от половината избиратели !! И само гледай как веднага след следващите кметски избори , които са скоро , ще има здраво затягане на нормите !! И то така , че всичко под Евро 6 , което вече ще е СТАР стандарт , щото догодина идва Евро 7 (!!!!) , ще иде под ножа !! За какво са ви направили метро хората , та ще ми димите , хахахахха !!!

    Коментиран от #43, #46, #50, #56

  • 37 123

    8 2 Отговор

    До коментар #35 от "Пимпарев":

    Аз нямам нищо против новите автомобили, напротив, твърдо ЗА! Но разбери, не можеш да избягаш от екстрите! А и не трябва да те плашат, стават все по сигурни всяка година, ама пък натоварват цената драстично! Щом Лада Нива ще ти свърши работа, ми мятай се! Поне е познато зло😀, А и парите са и никакви, а има и яки доработки на супер цена! Една газова и си ти! После, след гаранцията, за 5 000 лева ще си я рециклираш доволно и газ пак по дупките
  • 38 Иван

    17 1 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Да ти кажа честно и аз така възнамерявах с тези забрани за продажба на нови бензинови автомобили от 2030. Работата е там обаче, че остават още 9 години до 2030. Освен това, нови ДВГ може и да не се продават, но втора употреба ще има масово. Не исках да държа стария дарак Рено Меган 1.9 дни, защото през 2 месеца беше в сервиза. И сега ще юркам своя нов Хюндай поне още 8 години, а после ще видим. За мен електрическата не е практична все още, няма как да я зареждам.

    Коментиран от #44, #48

  • 39 Предложение

    12 1 Отговор

    До коментар #35 от "Пимпарев":

    Панда 4х4

    Коментиран от #40

  • 40 Пимпарев

    5 9 Отговор

    До коментар #39 от "Предложение":

    За машина говорим бе пич,не за този италиански говнарник.Това ще умре тука при мен.Такива лайнарници бол и лопата да ги ринеш.Говоря за Машина без екстри която може да носи на тежък терен...(тойота ландкрузер 79 серия,Г вагон,лада нива или джимни).За първите два пари нямам.

    Коментиран от #98, #119

  • 41 Бай Ставри

    11 0 Отговор

    До коментар #18 от "Пимпарев":

    Видях го новото Джимни. Макета ми хареса , чакам да видя колата. Че макетчето става само за дребни китайци.

    Коментиран от #51, #64

  • 42 НЕ БЛАГОДАРЯ

    11 1 Отговор

    До коментар #28 от "Порно":

    В първия момент и аз се замислих за това,но ситуацията и икономиките в световен мащаб предполагат покачване на всичко,втора ръка.
    Колата отдавна вече не е лукс а и като се има в предвид факта,че всички производители на автомобили вече правят еднодневки,умишлено набъкана с електроника-НЕ БЛАГОДАРЯ!
  • 43 А бе овча главо слънчасала

    24 1 Отговор

    До коментар #36 от "гост":

    Отговори хубаво! Не е въпроса в еконормите и евростандартите,а кога системата в България ще позволи навлизането на ел.колите??! И не си ти този който ще ми каже какво да карам,гледай си работата! Като си толкова голяма "еколог"що не каже колко вредни емисии се отделят при производството на ел.батерийте и рециклирането им?! Най-накрая всички измислени "еколози" УМИШЛЕНО ПРЕМЪЛЧАВАТЕ този факт ААА??! Между другото не ми пука СПЕЦИАЛНО ТИ какво дишаш! Слагай противогази!😁😁😁

    Коментиран от #93

  • 44 гост

    6 21 Отговор

    До коментар #38 от "Иван":

    А чувстваш ли как бързо окъсяват нещата , хахха !! Само преди година две се кълняхте , още 50 -100 години няма да влезнат електричките , даже никога , хъахах !!! После стана 15 -20 , сега вече на 7-8 скачаш , хахах !!! Няма страшно , догодина и на 3-4 ще кандисаш , хахахха !!!

    Коментиран от #47

  • 45 Клиентс

    35 3 Отговор

    До коментар #1 от "Караиванов":

    Минавам покрай автокъщите до Пловдив, село Труд.....прааааазно, няма кой да влезе да ги напсува, само таралясници се препичат на слънце, а чорбаджиите кършат пръсти. На Горнобански път същата история, даже по-зле там цели автокъщи се дават под наем, клиентите гледат коли.... в движение. На Долни Богров по стария път,....там пък и от прах вече не ги чистят....Абе криза. Нашенецът трошки си има и не дава кинти за хамерикански схеми.
  • 46 Абе овча главо слънчасала

    30 7 Отговор

    До коментар #36 от "гост":

    И да запитам за какво ми е на мен метро като не ми се налага да припарят в смръдливата ви София,хихихихохо....
  • 47 Абе овча главо слънчасала

    9 2 Отговор

    До коментар #44 от "гост":

    А ти още три десетилетия/да не кажа четири/ще дишаш пушек,та белким кандидат да плюеш "старите пушилници"хахахаха...
  • 48 Да де,ама

    21 0 Отговор

    До коментар #38 от "Иван":

    Иване и аз да кажа. На скоро попаднах на една автомобилна статия,в която ставаше на въпрос за подобни забрани някога още през 1990-91ва е имало подобна забрана за движение на тия старите немски возила,тия,с ДВУТАКТОВИ ТЕ двигатели/варбург,трабанчеи д-р./сети ли се? Един приятел го имаше един от тия въпросните варбурзи/1988г.произведен и през 1991г.купен/ И в последствие четох онзи ден,че точно през1991година щяла да влезе в сила подобна забрана. И така слуховете продължили през1994година,но не се стигнало и така после през1998-ма,пак и за това приятелят ми се принуди да го продаде и после си купи Фолксваген пасат комби 1988 година произведен. Вярно не по нов,но по добър и сега тук искам да питам господин гостенина ( този с малкото "г")защо НЕ ГИ ЗАБРАНИХА И ДО ДЕН ДНЕШЕН се подмятат тук-там е някое трабанчеи и тия скутери???!!!

    Коментиран от #53

  • 49 Кос

    16 0 Отговор
    Автора на статията е напукан на бело...
  • 50 Овча главо слънчасала

    9 0 Отговор

    До коментар #36 от "гост":

    АМИ СПОМЕНИЯ БЕ ТРАМВАЙ!!! МАЙ НЕ МОЖЕШ ДА МЕ ОСПОРИШ?!! ЩОТО НЕ ТИ ИЗНАСЯ ХАХАХА
  • 51 Пимпарев

    15 0 Отговор

    До коментар #41 от "Бай Ставри":

    Пич става.Толко опростен автомобил на пазара няма.И е на шаси.вътре е високо(главата ти не се удря в тавана),за двама човека место бол,а отзаде и вързан коча мога да сложа,Но и ти като мен си изпуснал влака.Бързай,пробвай, но трудно се взима джимни.Сигорно с връзки може и да те уредят.Просто няма такъв опростен и надежден автомоил и се харчи.Разбира се и цената му е човешка.Но другите еднодневки на сузуки не пипай.боклуци на степен.Даже ух,че джимни ще го спират и конвеира ще го адаптират за електрички.Не покривал нормативите за екологични емисий.Ех как ми се ще такива "електричари" да ги хакна тук из нашия северозапад и да ги оставя на електричка.Зимата ще измрът като пилци.Тия електрокари са с цел да оставят по бедни хора като нас без кола.

    Коментиран от #55

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Хайл

    18 0 Отговор

    До коментар #48 от "Да де,ама":

    Кво го питаш тоя профан,сега ще почне да ти развива теории колко е велик мъск,тесла,батерии за тесла...не си заслужава вниманието

    Коментиран от #57

  • 54 сфсдф

    8 0 Отговор
    Това и тука го има поскъпването за определени марки, други марки се сринаха тотално, защото от Европа изхвърлиха големи количества от тях. Реално сега хем вдигнаха цената на новите коли, хем качеството оре ли оре все по-надолу със скъпи за поддръжка капризни автомобили, е как да си купя нов?
  • 55 Едва ли

    11 0 Отговор

    До коментар #51 от "Пимпарев":

    Колега Пимпарев ще се стигне до там,че по-бедните ще си останем без кола. По-точно има и оптимистични прогнози,че с годините ще поевтинеят,но едва ли ще стигнат скоро до нас. Важното е,че тук има едно гостенче (този скалното "г"),който пише само врели-некипели и се пише за голям "еколог"за нищо не ставаш и хленчи колкото да има ей така какво да каже.
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Да де,ама

    4 9 Отговор

    До коментар #56 от "Хайл":

    И друго искам да кажа колега. Не знам ти каква кола караш,но аз наскоро си купих една Шкода Фабия 1.9 ДИЗЕЛ Производство 2004г стандарт ЕВРО6. Вярно не е никак нова но е запазена и гледана кола личи и. Даже и двигателят не можеш така тихо работи,че не можеш да я разберат че е дизел. Не му обяснявай на тъпия. Той сигурно и книжка няма,ама се ребчи тук по сайтовете.

    Коментиран от #65, #69, #70, #91

  • 63 Да де,ама

    2 0 Отговор

    До коментар #61 от "Хайл":

    Разбирам те напълно виж ти обърни внимание какво съм написал на коментар 62
  • 64 Хайл

    2 1 Отговор

    До коментар #41 от "Бай Ставри":

    Големички са,в Алпите на Италия,Швейцария и Австрия ги карат много,виждал съм и за продаване ама не съм обръщал внимание на цената...много си го тачат
  • 65 Хайл

    3 2 Отговор

    До коментар #62 от "Да де,ама":

    Моето е субару 2002 г и съм си много доволен от него.съжалявам само че имах и един форестър и го продадох

    Коментиран от #67

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Да де,ама

    3 1 Отговор

    До коментар #65 от "Хайл":

    Я уточни колега,на бензин или дизел? Щото и един тука мой селски и той има подобно като твоето някакво само,че на бензин и газ. Производство 2000-та година и е много доволен също. На два пъти го виждам с него настъпва го яко и така вече 4-5-та година. А за моята Шкода забравих да ти кажа,че и дюзите са и рециклирани преди покупката,та за това сигурно и толкова тихо работи.

    Коментиран от #75

  • 68 Кочат

    8 2 Отговор
    +3% поскъпване -10% пазаркък = -7% от цената или дарака си остава завинаги твой.
  • 69 0000

    29 3 Отговор

    До коментар #62 от "Да де,ама":

    Кво евро 6 през 2004 бе?те тогава половината произведени коли бяха още евро 4.пък ако е произведена за бг сигурно е и тройка
  • 70 Anadolu Manafesi

    19 2 Отговор

    До коментар #62 от "Да де,ама":

    Няма 1.9 дизел на VW , който да е Евро 6 ! Това са си някакви твои фантазии , особенно като говорим за Шкода от 2004-та , тогава дори не са знаели какви ще са узискванията за Евро 6 . Моята кола е 2013-та и е Евро 5

    Коментиран от #79

  • 71 еди

    2 1 Отговор
    Надценката у нас да започне сега!...какво ще чакаме да се пренася от САЩ към Европа
  • 72 Бобобо

    6 0 Отговор
    Актуална дописка, ама започва със САЩ...
  • 73 Авто спеца

    12 2 Отговор
    В България ще се забележи феномена 3 год кошници ще са по - скъпи от тези новите в предствителството!
  • 74 GTE

    20 1 Отговор
    Говори се за пазар на автомобили втора ръка. Това са основно 3-4 годишни коли и по-рядко 5-6 годишни. При нас пазарът на автомобили за СКРАП е наречен пазар за автомобили втора ръка и добре известно е, че той обхваща 8 -20 годишни амортизирани с върнати километражи лустросани и много често след тотал щета МПС-ета. Този пазар го има при нас и в други кавказки, близкоизточни и руски региони, но не и на запад.
    Този пазар няма начин да поскъпне, защото така или иначе тази скрап трудно се пласира.
  • 75 Хайл

    10 1 Отговор

    До коментар #67 от "Да де,ама":

    Бензин е,дизела на Субару не е много сполучлив и всички ги избягват
  • 76 Кристиян

    14 2 Отговор
    В България и Европа това няма да стане. ТУк колите падат надолу, по простата причина, че няма кой да ги вземе. Дори читави коли трудно се продават, особено тези над 20 хиляди.
  • 77 Патриот

    15 0 Отговор
    Аз живея като масовото население на родината в панелен блок. Етаж 7. Някой може ли да ми обясни как вечер ще си зареждам електричката?

    Коментиран от #80, #82, #99

  • 78 Пълна глупост

    15 2 Отговор
    Родните автокъщи са претъпкани с кенефи, на които джамбазите не могат да им намерят купувачи с месеци. Нищо подобно няма да се случи тук, защото всеки вече е набутан със сумати кредити и задължения, и хората в момента нямат ресурс да закупуват личен автомобил, а било то дори и някакъв евтин таралясник!
  • 79 Да де,ама

    1 0 Отговор

    До коментар #70 от "Anadolu Manafesi":

    Ти каква кола караш?
  • 80 Хайл

    10 0 Отговор

    До коментар #77 от "Патриот":

    Спираш я до някой стълб с лампа,правиш си приспособление,сваляш лампата и слагаш приспособлението ама си вземи дълъг кабел че може да е висок стълба 😉😄
  • 81 Аууууу

    12 1 Отговор
    На пръв проглед това не е добре! Но като се напълнят с непродаваеми кошници ще им намалят цените и то доста за да се оттърват от тях! Преди около десетина години в една автокъща в Дупница имаше промоция! Купуваш кола за 15 хиляди и получаваш подарък Голф 3-ка
  • 82 домакин

    3 0 Отговор

    До коментар #77 от "Патриот":

    Питай "гостенчета,той е врял и кипял на тая тема само,че с контакта г##@.💡💡💡😉
  • 83 123698

    15 2 Отговор
    ЗА ТУК НЕ ВАЖИ ЗАЩОТО КОЛИТЕ КОИТО ИДВАТ ТУК НЕ СА ВТОРА СА 7 ИЛИ 8 РЪКА ОТ НАЙ-НИСКОТО КАЧЕСТВО КАКВИТО ТАМ ОТДАВНА СА МИНАЛИ ПРЕЗ АВТОМОРГА И РЕЦИКЛИРАНЕ.
    ЦЕНАТА НА БОКЛУКА НЕ МОЖЕ ДА РАСТЕ ОСВЕН АКО РАСТЕ ЦЕНАТА НА МЕТАЛИТЕ ВЛОЖЕНИ В НЕГО НО ТОВА Е ПАЗАР НА СКРАПБ И Е ДРУГА ТЕМА.
  • 84 Чочо

    17 2 Отговор
    Купих 2016 от германия поло 2004 от автокъща близо до мюнхен.цена 1900 евро.Прибрах го на платформа за да избегна рискове.Все пак няма как да съм сигурен в колата.Четвърта година без никакви проблеми.За цена и клас,отлична.
    В България такива поло 2004 излизаха по евтино.Не знам как нашите джамбази купуват,дали най евтините боклуци за да им легне цената....Автокъщата беше на германец и изглежда колите са били проверявани.

    Коментиран от #85

  • 85 Щерю

    13 0 Отговор

    До коментар #84 от "Чочо":

    Да,от реномирана автокъща в германия,няма да сбъркаш.Обаче,по скъпо и само за лична употреба.

    Коментиран от #86

  • 86 Чочо

    13 0 Отговор

    До коментар #85 от "Щерю":

    За лично отидох.Тия за препродажба купуваха от турски афганистански арабски сръбски автокъщи от най евтините,най евтината.

    Коментиран от #88

  • 87 Даката

    9 2 Отговор
    В германия има 20 милиона тарамбуки,карат и после препродават на нашите.
  • 88 Пацо

    8 4 Отговор

    До коментар #86 от "Чочо":

    Добави и руска,в никакъв случай от автокъща на руснаци.....вътре си с двата крака.
  • 89 Бачо от Бабачково

    17 0 Отговор
    Както не веднъж съм отбелязвал... S класа, МL или Х5 със сликове...БГ хит. Даже ако може ше ги карат дорде теловете се покажат. Щот за тез каруци едни нови гуми струват ЦИФРА... Ма немаааааа кинти...
  • 90 нннн

    7 2 Отговор
    Очаквам у нас да не се усети толкова, понеже при нас втора ръка коли са основния пазар. На другите им е станало скъпо да си купуват нови коли едва сега и за това са прибегнали към старите, а при нас старите ще ни станат скъпи и просто ще купуваме по-нисък клас.
  • 91 Йонко - понко

    10 0 Отговор

    До коментар #62 от "Да де,ама":

    Нещо си объркал еврото, свали още 3 категории до евро 3.
  • 92 Грую

    12 3 Отговор
    Да си ги карат. Това да не би да е някаква подготовка за поскъпване и в България, че покрай кризата като нямата оборот и да избиват от цена и като се навие някой да си купи стара кошница да го натоварят, като диво магаре с цената за някой барутник с превъртян километраж и хлопащи сегменти, пълни с добавки за повишаване на компресията и прочее.
  • 93 Хаха

    12 0 Отговор

    До коментар #43 от "А бе овча главо слънчасала":

    Браво, евала, това ми хареса. Голям еколог ама иска да живее на центъра на голям град с 1000 удобства и всички други да правят на него каквото му изнася. Ще живее в недоволство и ядове понеже на хората хич не им дреме за такива слаби индивиди.
  • 94 Бедуин

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Не се връзвайте":

    Като каза " пустинята" имаш предвид България ли?
  • 95 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 96 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 97 Баро

    6 1 Отговор

    До коментар #8 от "Бай Ганьо":

    Не знам дали знаеш Ама шаранът една от най-умните риби явно нищо не разбираш от риболов Дай друг пример например с българския избирател
  • 98 Мария Тънасова

    5 0 Отговор

    До коментар #40 от "Пимпарев":

    Нов УАЗ-ик или Дъстър-че. Нищо друго за Трънско.
  • 99 Родолюб Петров

    4 0 Отговор

    До коментар #77 от "Патриот":

    Ще я зареждаш от общия електромер. Тайничко и нощем.
  • 100 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 101 Бате бате

    8 1 Отговор
    За САЩ може и да е валидно, за нас не е. Братчеда има автокъща в Дупница и каза, че като тази година толкова зле не е било никога!!!
  • 102 стар шофьор

    10 2 Отговор
    Преди години след като 29 години карах новозакупената си първа кола Лада 1500S и я продадох само защото външно вече си беше с поизтрита боя, си купих кола 2-ра употреба Опел Астра. На пръв поглед и много запазена с нова газова уредба. Скоро обаче започнаха ремонтите по нея. След като наистина я стегнах за около 3 години вече доста се замислям дали да си купя друга кола 2-ра употреба.
  • 103 Toko

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Караиванов":

    Вре вре. Караиванов ти винаги си с първия коментар род всеки материал на Славчев. Случайност ли е това???🙂🙂
  • 104 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 105 Руски xyu

    9 4 Отговор
    Понеже го работя тоя цирк от има-нема 15-на години и то на една идея по-високо ниво от разни тарикати и джамбази ще Ви обясня елементарната причина да се случва това с пазара на употребявани. Пандемията спря разни заводи по света за 1 до 3 месеца. После Август, понеже всички са се претрудили си взеха стандартните отпусчици да не би да се минат нещо. Сега това производство дорде се рестартира ще мине време, щото тава не е лампа да го щракнеш да угасне, па като го пуснеш- да светне. Дотогава ще има липса на коли, забавяне на нови модели, падане на качеството и прочее. Забавяне на пазара е нормално в тая ситуация, още повече че хората, които режисираха обстановката с COVID 19 точно това целяха, да създадат дефицит, за да може по-меко да се избегне навлезналата още в края на миналата година рецесия.

    Коментиран от #113

  • 106 Гн Димитров

    2 5 Отговор
    Моята кола си я купих 2016та година за 1500 лева. Карам я ежедневно (40 км минимум). Имала е един основен ремонт - смяна на радиатор за цялото това време + 1-2 смени на масло годишно. Не мисля да я сменям докато се движи (а изгледите са да се движи още дълго). Не разбирам за какво са ни в България (че и където и да било другаде) нови коли, стига старите да са като моята :)

    Коментиран от #112, #114

  • 107 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 108 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 109 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 110 ЛАПСУС

    4 1 Отговор
    Ами ,че у нас поскъпнаха преди вируса.Хамериканците вървят след нас.Ние на конете,те на кравите.
  • 111 джоджен

    15 0 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Приятелче, май си пил нели? Как виждаш тук на тази мизерия електрички да караме след 4-5 год. На нас са ни скъпи дрънгелите и боклуците от Европа, ти говориш за електрички. Пишеш пълни глупости. Най-бедният народ във ЕС ще кара електрички, нищо де мечтите са безплатни.
  • 112 джоджен

    7 0 Отговор

    До коментар #106 от "Гн Димитров":

    Интересно какво си взел за 1500 лв.колега.Без да те обидя, жив барутарник.

    Коментиран от #118

  • 113 Toko

    3 6 Отговор

    До коментар #105 от "Руски xyu":

    Бааах мааа..у Това е някакъв революционен и иновативен анализ на автотърговец от ''високите етажи'' на този бизнес !!! Брилянтно !!! Но аз като по обикновен човек не можах да разбера как така ЦИТИРАМ ТЕ : ...''хoрaтa, кoитo рeжиcирaхa oбcтaнoвкaтa c СОVID 19 тoчнo тoвa цeляхa, дa cъздaдaт дeфицит, зa дa мoжe пo-мeкo дa ce избeгнe нaвлeзнaлaтa oщe в крaя нa минaлaтa гoдинa рeцecия'' ..... Това е висша форма на икономическа прозорливост и находчиво мислене . Избягването на икономическата криза се бори със изкуствено създаване на дефицит и забавяне на производството . Уаау! ЯКО ! Това може да го измисли сами ''стойностен '' търговец на стари автомобили от '' високите етажи '' на този бизнес!
  • 114 Ричи

    4 2 Отговор

    До коментар #106 от "Гн Димитров":

    Абе колега и аз карам стар автомобил като теб.... ама То само гумите 4 летни + 4 зимни са повече от стойността на колата ти ! Направи ме съсипа с този пост ! Дано автомобили като твоят да стават все по малко
    по пътищата ! То брат ми ходи командировка в Австрия и там някакви техни утрепки му поискали 200 евро за стари гуми в някаква автоморга . Правя си сметка за твоята кола де
  • 115 Цапето

    5 1 Отговор
    Никой от нас пишештите тук няма да е жив да види края на автомобилите с ДВГ.
  • 116 Фен

    5 0 Отговор

    До коментар #20 от "Даде,ама":

    Живея в немско и имам колега шваб, дискутираме автомобилния пазар, и ония вика като излезнаха тия глупости за Евро 6 и веднага си дадох колата и взех Евро 6 (ауди а4). Джамбазина който му я изкупил го излъгал че ги праща за Африка. Викам не всичко, идва към нашия край и ония не вярва че някой ще му купи аудито 2012 на 200 хиляди км
  • 117 каунь

    2 0 Отговор
    побъркал се е у САЩ тука фалира! Там мое са коли с останал ресурс а тука са от моргите по Европата на килограм. Банди от поляци, украйнци, турци, албанци и др. кавали и миндили правят какви ли не мушенгии и нащи автоджамбази са в играта. Кола вози ли се на автовоз НЕ е кола! Ама абдали бол!
  • 118 ГОСТ 26

    1 1 Отговор

    До коментар #112 от "джоджен":

    Не е точно така защото един познат си купи форд скорпио за 1400лв в много добро техническо и визуално състояние единствено е сменял консумативи.

    Коментиран от #121

  • 119 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 120 боби дъстъра

    2 3 Отговор

    До коментар #23 от "Мария Тъмасова":

    Че какво му е дъстъра? От 2009 до края на 2019 в Европа са продадени 1 320 197 броя. Или лазвате, че тези милион и половина клиента са будали, а умния бай Ганьо с купува кукла на 10г.

    Коментиран от #122

  • 121 Хаха

    1 1 Отговор

    До коментар #118 от "ГОСТ 26":

    "форд скорпио"! Ха, бях забравил за такъв модел. Не съм го виждал поне 15 години. Има ли още такива в движение?
  • 122 Смех

    1 0 Отговор

    До коментар #120 от "боби дъстъра":

    Будали да няма само в БГ бе....мъка мъка
  • 123 Jon Tърнар

    0 0 Отговор
    ЗДРАВЕИТЕ!!! МАЛКО МИ Е НЕПРИЯТНО ДА ВИ КАЖА МНИНИЕТО СИ ПО ГОРЕ НАПИСАНИТЕ УМОЗАКЛЮЧЕНИЯ НО НЕ МОГА ДА ПОВЯРВАМ ЧЕ ЗА 10 ГОДИНИ СА СЕ СЛУЧИЛИ ТОЛКО ПРОМЕНИ В ГЛАВИТЕ НА ЧОВЕЦИТЕ И ТО МЛАДЕЖИТЕ НА НАЙ ДРЕВНАТА ЦИВИЛИЗАЦИЯ НА ЗЕМЯТА-БЪЛГАРСКАТА НА 15 ХИЛЯДИ ГОДИНИ СМЕ ПО ТИЯ ЗЕМИ.ЗА ГОЛЯМО СЪЖАЛЕНИЕ ТОВА КОЕТО ПРЕДСКАЗВАШЕ ВАНГА ЧЕ ЩЕЗАПОЧНАТ ДА СЕ РАЖДАТ ХОРА БЕЗ ДУША Е ФАКТ С ТОВА ЩЕ ПРИКЛЮЧИ ПЕТАТА ЧОВЕШКА РАСА НА ЗЕМЯТА .ИЗПИТВАМ УГРИЗЕНИЯ НА СЪВЕСТА ЧЕ СЪМ НА 1000КМ ОТ БЪЛГАРИЯ!!! ДШАТА НА ЧОВЕКА ИДВА С РАЖДАНЕТО ОТ ПЛАНЕТАТА ВЕНЕРА.
  • 124 Jon Tърнар

    1 2 Отговор
    ЗДРАВЕИТЕ!!! МАЛКО МИ Е НЕПРИЯТНО ДА ВИ КАЖА МНИНИЕТО СИ ПО ГОРЕ НАПИСАНИТЕ УМОЗАКЛЮЧЕНИЯ НО НЕ МОГА ДА ПОВЯРВАМ ЧЕ ЗА 10 ГОДИНИ СА СЕ СЛУЧИЛИ ТОЛКО ПРОМЕНИ В ГЛАВИТЕ НА ЧОВЕЦИТЕ И ТО МЛАДЕЖИТЕ НА НАЙ ДРЕВНАТА ЦИВИЛИЗАЦИЯ НА ЗЕМЯТА-БЪЛГАРСКАТА НА 15 ХИЛЯДИ ГОДИНИ СМЕ ПО ТИЯ ЗЕМИ.ЗА ГОЛЯМО СЪЖАЛЕНИЕ ТОВА КОЕТО ПРЕДСКАЗВАШЕ ВАНГА ЧЕ ЩЕЗАПОЧНАТ ДА СЕ РАЖДАТ ХОРА БЕЗ ДУША Е ФАКТ С ТОВА ЩЕ ПРИКЛЮЧИ ПЕТАТА ЧОВЕШКА РАСА НА ЗЕМЯТА .ИЗПИТВАМ УГРИЗЕНИЯ НА СЪВЕСТА ЧЕ СЪМ НА 1000КМ ОТ БЪЛГАРИЯ!!! ДУШАТА НА ЧОВЕКА ИДВА С РАЖДАНЕТО ОТ ПЛАНЕТАТА ВЕНЕРА.
  • 125 Ши напрайм

    0 0 Отговор
    Неможе той да я е купил за 250 франка а у Бг ми вика "кат за тебе 4000лв." Без нищо платено или сменено
  • 126 Иванов

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Пимпарев":

    Това сузуки е едно от малкото коли по света , за които се чака ред. И тва е главно заради Австрлия , която ги купува като топъл хляб, по разбираема причина. Ако толкова ти липсва старата школа- отиваш и изкарваш от магазина една Дачия Дъстер- базова версия- няма кьорава екстра и е 25 000 лв - много по-евтино от Сузукито. И има нормални задни седалки , за разлика от пейката на това Сузуки.
  • 127 гост

    0 0 Отговор
    Искам да се извиня на всички които умишлено опитвах да убедя,че Тесла и Мъск са най-великите.бях жестоко подведен от техните драсканици в разни списания които нямаше как да проверя.ИЗВИНЯВАМ СЕ НА ВСИЧКИ КОИТО МИ КАЗВАХА ИСТИНАТА,а аз мислех че ме лъжат,искам поименно да се извиня на всеки опитвал да ми отвори очите че не съм бил прав...посипвам си главата с пепел,моля за прошка и отново да бъда във вашите редици.нека се знае от тук нататък че ако има нещо в подкрепа на Мъск и Тесла подписано с някой от безбройните ми никове е долна ЛЪЖА И НЕ Е ПИСАНА ОТ МЕН.Благодаря на всички помогнали ми да се отворят очите за истината...ваш гост.
  • 128 Не поскъпват никъде старите коли!!

    0 0 Отговор
    Това което се пише са "примамки" на търговците на коли у нас, копувайте сега, че ще станат по скъпи!!!! Капани за Балъци!!!