Преди месец от КАТ започаха масови проверки за използване на колани на задните седалки. Целта е фаталните инциденти да намалеят с поне 30 на сто. Глобата за неизползван заден колан е 50 лева и според Закона за движение по пътищата се наказва пътникът, а не шофьорът.
За мнозина обаче поставянето на предпазен колан на задната седалка е досадна и напълно излишна процедура. Експериментален тест на немците от TUV SUD показва доста нагледно, че това съвсем не е така.
В демонстрационното изпитание на подвижна платформа е поставено купе от Skoda Fabia. В салона се намират водач и двама пасажери. Този, който седи на задната седалка, не е закопчан с предпазен колан. Платформата ускорява до скорост от 50 км/ч, след което спира рязко.
Тестът симулира съвсем обичаен удар, който се случва най-често в градски условия. Резултатите са повече от показателни. Освен че е силно увреден, манекенът на задната седалка чупи предната облегалка и нанася сериозни контузии на водача.
Нашият съвет е дори да имате излишни 50 лева не изпадайте в положението на манекена отзад. Просто поставете предпазните си колани.
8 Април, 2011 11:49 18 495 81
Ползата от колан на задната седалка
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Николай Й.
Всеки сам прави избора за себе си.
Лек път на всички
16:01 08.09.2011
2 waltuo
На задната седалка също... особено, ако си сам, за да не се размяташ наляво-надясно... не е драма да го сложиш... пък и току виж ти спажи живота помеждудругото :)
Коментиран от #35, #47
16:01 08.09.2011
3 Бляхмлях
Мн хубава статия.
16:01 08.09.2011
4 WKK
16:01 08.09.2011
5 mtg
16:01 08.09.2011
6 TTTSPS
Аз съм твърдо "За" поставянето на коланите на задната седалка .
16:01 08.09.2011
7 rosko
16:01 08.09.2011
8 dizzle
16:01 08.09.2011
9 fotoface.eu
Коментиран от #14
16:01 08.09.2011
10 LASGO
Коментиран от #13
16:01 08.09.2011
11 gigs
16:01 08.09.2011
12 go66
16:01 08.09.2011
13 go66
До коментар #10 от "LASGO":
nee vinagi e takaa ...Коментиран от #16
16:01 08.09.2011
14 Бляхмлях
До коментар #9 от "fotoface.eu":
То отначало докато свикнем, опъва ти.. Ся като не ме е хванал и ми е несигурно. Всичко е до начина ни на преценка, какъв филм си набиеш. Ние не сме прости хора, българите. Ние се правим на прости. Така ни е набито. От нас зависи дали ще го променим. Защото накрая всеки иска да се прибере у дома при любимите хора, жив и здрав. :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))16:01 08.09.2011
15 ahaha
16:01 08.09.2011
16 Бляхмлях
До коментар #13 от "go66":
Да, не винаги е така. Нещата са относителни, да речем в 92% помагат. Другите 8 убиват. Но всичко, освен природните закони е относително. Няма крайни неща, нещата се променят, движът се, тече... Течееее и всичко течеееее (Васко Дагама от село Рупча ако си гледал :)Та, да и аз имам 1 познат дет си карал бързо лимуто и изхвърча на завой с голяма скорост, върти се и се удря странично от към драйвъра в 1 дърво, се усуква. И добре, че бил без колан, щот нямало да го бъде. И ся си кара без и вика: не ми пука дори и да ме спират, няма да слагам. И да в този случай го е спасило, ама никога не знаеш, ти ако знаеше, ехееее :))) И затова има статистика и тя сочи, че спасява. Ти да избираш ония 8 процента си е чиста руска рулетка. Тъпото е,че ще завлечеш и хора покрай себе си....
16:01 08.09.2011
17 Бляхмлях
16:01 08.09.2011
18 Morientes
16:01 08.09.2011
19 cekata
Ама айде и някой хора по пътищата да се научат да карат.
Тия с купените книжки - щото иначе ше ни накарат и ролбари да слагаме.
Коментиран от #26
16:01 08.09.2011
20 user
Коментиран от #33, #34
16:01 08.09.2011
21 520 zender
16:01 08.09.2011
22 PANDORA
16:01 08.09.2011
23 520 zender
16:01 08.09.2011
24 520 zender
16:01 08.09.2011
25 Пичага
16:01 08.09.2011
26 aligator
До коментар #19 от "cekata":
bravo be kaza ne6to umno ne se znae ti kolko kara6 ama seki sa misli za golqm kara4 za tva stava taka16:01 08.09.2011
27 BMW fanatic
16:01 08.09.2011
28 123
16:01 08.09.2011
29 4x4
16:01 08.09.2011
30 4x4
16:01 08.09.2011
31 6x6
Поставянето на предпазен колан помага и да не си удряме главите в тавана на МПС-то, или да не излетим от кабриолета, след преминаване през поредната дупка(яма) по родните пътища(магистрали).
16:01 08.09.2011
32 Deo88
Относно колана на задните седалки , напълно подкрепям , че трябва да си ги слагаме . Аз на моята кола нямам , но като се кача в друга кола отзад и си слагам колана .
Някой път заради колана неможеш да избегнеш дадена ситуация ...
16:01 08.09.2011
33 scar
До коментар #20 от "user":
Този път написа нещо смислено и истинско. Браво!16:01 08.09.2011
34 mediator37
До коментар #20 от "user":
Като се замислих върху написаното от теб, май си прав.16:01 08.09.2011
35 VW&Mercedes
До коментар #2 от "waltuo":
Da i az bqh taka.Predi 5-6g kato zapochnaka masovo da proverqvat za kolani zapochnah i az da slagam.V nachaloto mi beshe tursene a sega e obratnoto ako ne go sloja imam chustvoto che shte izpadna.Hora slagaite kolani che vednuj se mre.16:01 08.09.2011
36 Jojo
16:01 08.09.2011
37 A6
Коментиран от #38
16:01 08.09.2011
38 зрънчо
До коментар #37 от "A6":
Ми за да не те рекетират си слагай колана и си карай по ограниченията, да видим тогава как ще те рекетират,като си изряден. Даже и по-солени трябва да са глобите и по-чести проверките,докато такива ревльовци като теб се научат..А тя хазната с няколкостотин хиляди лева няма да се напълни..
16:01 08.09.2011
39 Gadulcho
16:01 08.09.2011
40 Бъдещ шофьор
Коментиран от #46
16:01 08.09.2011
41 atanasov
16:01 08.09.2011
42 колю
Коментиран от #43
16:01 08.09.2011
43 ddinchev
До коментар #42 от "колю":
Мхм, държавата ти налага глоба, за да се сетят тиквите да си сложат колана. Защото държавата няма да излезе напред с 50те ти лева еднократно, особено имайки предвид, че са малко тия, дето не се учат да слушат. Но на държавата й излиза адски скъпо да губи данъкоплатци, хора, за чието образование са заделяни пари, хора които са трудоспособни кадри, които връщат в хазната. Още повече й е неизгодно на държавата да плаща за инвалиди.Така че скъпи ми Ханс (или колю, както си се писал), щракни си колана, така че да не те рекетират, а и като си караш спокойно без колан с 60 ти изкочи някой от някой ъгъл с бронирания джип, да може да отвориш по-малко работа на ония в Пирогов (или водещата болница в твоят район).
С Българския си манталитет тук много хора се опитват да плюят по това как било в тая държава, какъв рекет имало, как можело да вдигат глоби и тн, вместо просто да се спазват правилата. Понеже после ще каже някой "ама в Германия взимат по 2-3 хиляди евро заплата", да де ама в Германия хората от 2 десетилетия си слагат колана отпред и отзад, спазват си законите и не се чудят как да минат метър. Хората изграждат държавата.
Коментиран от #69
16:01 08.09.2011
44 vgi
16:01 08.09.2011
45 biz_boy
16:01 08.09.2011
46 halil
До коментар #40 от "Бъдещ шофьор":
Ами като е добре да се носи колан - НОСИ СИ ГО.16:01 08.09.2011
47 halil
До коментар #2 от "waltuo":
Много хора са свикнали с инерционните колани и имат чувството че ще изпаднат ако не са ги сложили, включително и аз. Но когато седна на задната седалка нещата седят по съвсем друг начин - там въобще не мога да се настаня удобно с колан. На никоя кола.Коментиран от #53
16:01 08.09.2011
48 termit
Ako 4etete angliiski - tova sa crash test na novi avtomobili ot nezavisima organizacia. Pove4eto ot avtomobilnite proizvoditeli podlagat avtomobilite si na takava proverka. Izvodite sa o4avidni:
1. ne vinagi golemite avtomobili sa po-bezopasni;
2. merkite za aktivna i pasivna bezopasnost MOGAT da spasiat jivot.
Vajno e - nikoi ne tvardi 4e ako si s kolan - ti si OK pri incident. Tvardenieto e - ako si s kolan veroiatnostta da ojivee6 e po-goliama.
Az sam tvardo ZA kolanite.
16:01 08.09.2011
49 520 zender
16:01 08.09.2011
50 520 zender
16:01 08.09.2011
51 520 zender
16:01 08.09.2011
52 Filip Zanev
16:01 08.09.2011
53 PlimP
До коментар #47 от "halil":
pri opel signum, otzad se sedi po4ti kato otpred ;), 6toto e s 4 avtonomni sedalki16:01 08.09.2011
54 G777
16:01 08.09.2011
55 20лв
Живот ли спасявал ?
92% от глобите за колан са в градовете.
В МАЛКИТЕ ГРАДОВЕ КАК СПАСЯВА ЖИВОТ колана А ?
СМЕШНИ АЛЧНИ КОРУМПИРАНИ МАЛОУМНИЦИ С ВЛАСТ !
КОВАРНИ ЗЛИ ЧОВЕКОПОДОБНИ МАЙМУНИ пишат закони !
ЛЪЖЛИВИ СВИНЕ !
ЛЪЖЛИВИ СВИНЕ !
ЛЪЖЛИВИ СВИНЕ !
ЛЪЖЛИВИ СВИНЕ !
ЕВТИНА ПРОПАГАНДА ЗА БЕЗМОЗАЧНО НАСЕЛЕНЕ ОТКАЗВАЩО ДА ЕМИГРИРА ОТ КЕНЕФИСТАН !
Коментиран от #59, #60
16:01 08.09.2011
56 поУицай
НЕ ГИ ГЛОБЯВАТ ЗА НИЩО, 1 ЛЕВ НЕ ВКАРВАТ В БЮДЖЕТА.
НЕ ПЛАЩАТ ОСИГУРОВКИ(НИТО ИМ СЕ ВНАСЯТ ОСИГУРОВКИ ОТ ДЪРЖАВАТА, ОСВОБОДЕНИ СА ОТ ВСИЧКИ ВИДОВЕ ОСИГУРЯВАНЕ), ОСВОБОДЕНИ СА И ОТ РЕДИЦА ДАНЪЦИ.
ИМАТ КОЛОСАЛНИ ПЕНСИИ, ПЕНСИОНИРАТ СЕ НА 40 ГОДИНИ.
ПИЯВИЦИ С БЕЗКРАЙНИ НЕОГРАНИЧЕНИ ПРИВИЛЕГИИ.
ЧЕНГЕТАТА НЕ СЪЗДАВАТ НИКАКЪВ ПРОДУКТ А ТОЧАТ ПОВЕЧЕТО ПАРИ ОТ БЮДЖЕТА.
ЗАЩО ?
16:01 08.09.2011
57 VIP
16:01 08.09.2011
58 VIP
16:01 08.09.2011
59 ddinchev
До коментар #55 от "20лв":
Ще ти кажа как в градско колана може да те спаси. Там е работаата, че ТИ можеш да караш с 50км/ч градско, което е сравнително безопасна скорост, която дава време за реакция на повечето ситуации, но ТИ забравяш, че катастрофата може да не стане по твоя вина. Не отдавна в София стана челна катастрофа с пиян таксиметраджия в 23ч вечерта, който е изкочил в насрещното. Ти си караш с 50-60км/ч, тоя в насрещното кара с 50-60км/ч, в последния момент глупака срещу теб дали защото е пиян и не може да се държи на крака, ка моли да държи волана или просто е заспал, изкача срещу теб. Ти скачаш на спирачките и дори да убиеш скоростта си до 10-20км/ч при сблъсъка, сумарната скорост отново е 60-70км/ч. Тук ефекта е същия като това да се удариш в неподвижен обект с тази скорост.Пример номер две - отново от градската реалност - София, бул. България от около преди половин година. Да ти го пресъздам - караш си с 60-70км/ч, обаче някакъв с нова X6-ца кара на зиг-заг изпреварвайки колите с доста по-висока скорост без да е ясно под влиянието на какво е, и както минава покрай теб при прибирането му в твойта лента те удря странично и ти изхвърчаш от пътя и се разбиваш в първия стълб сложен, за да държи осветително тяло.
Преди 50 години колите не са имали колани масово. От това са загинали стотици хиляди хора по пътищата, променили са се закони, променили са се правила и стандарти. Защо? Проблемът е, че на запад никой не реве, от десетилетия вече колани и отпред и отзад се слагат, докато в България се търсят конспирации, кои били свине, как било всичко за пари, но по новините пак ще слушаме довечера как някой, някъде си в нашата мила родина е загинал при катастрофа и не е имал колан. Няма гаранция, че колана е щял да го спаси, но може би ако е имал колан е щяло да има една по-малко лоша новина.
Коментиран от #62
16:01 08.09.2011
60 ddinchev
До коментар #55 от "20лв":
А, до колкото коментара с емигрирането - по-добре заминавай. Вместо да плюеш мястото, за което се отнася този сайт, отивай в чужбина, карай градско без колан, там ще те посрещнат с цветя и бонбони.Най-мразя хора, които плюят страната, в която живеят и правят сравнения с нещо, което никога не са виждали на живо. По-добре съществата, които мразят България, управлението й, законите й и всичко останало да изчезват. Понеже когато някой такъв комплексиран индивид по някоя нелепа случайност се добере до власт, започва и той да краде, да не спазва закони, да се изживява като бог. Ако останат предимни интелигентни хора у нас, нещата ще се променят драстично.
16:01 08.09.2011
61 Milen
16:01 08.09.2011
62 ВРЪЗКАРОВ
До коментар #59 от "ddinchev":
в тази държава ще останат само свръх-привилигированите чудовища от системата и циганите.
и двете съсловия са мързеливи неграмотни и крадливи и лъжливи.
16:01 08.09.2011
63 doktora
16:01 08.09.2011
64 forif1
16:01 08.09.2011
65 docenta
16:01 08.09.2011
66 forca germany
16:01 08.09.2011
67 forca germany
16:01 08.09.2011
68 doktora
16:01 08.09.2011
69 111
До коментар #43 от "ddinchev":
"В Германия си слагали колана отпред и отзад", и на нас ниго слагат така, обаче не е колан..Не си прав, че на държавата и пука за живота на данъкоплатеца - ако беше така, кажи ми защо етническите "малцинства" имат по няколко деца, нискоинтелектуални, необразовани и напълно безполезни от фискална гледна точка, а така наречените данъкоплатци имат максимум по едно дете, защото няма пари за второ...?
16:01 08.09.2011
70 111
16:01 08.09.2011
71 проф.Владко Мурдаров
16:01 08.09.2011
72 PROFESIONALISTA
Аз лично предпочитам да демонтирам задните колани. Така не могат да глобят никого заради това, че не са поставени. А доказването на наличието им фабрично в автомобила е дълга процедура, и полицаите не знаят какво да пишат в акта и обикновено нищо не предприемат, защото после може да го обжалвате и да отпадне в съда.
Коментиран от #76
16:01 08.09.2011
73 ВЕЧНО БРЕМННАТА
Коментиран от #75
16:01 08.09.2011
74 forca germany
16:01 08.09.2011
75 TeodorM
До коментар #73 от "ВЕЧНО БРЕМННАТА":
Ти явно не прочете статията в която ясно беше упомената ниската скорост от 50км/ч. Горко на децата ти, ако заради твоята глупост да не си сложиш колана и стане беля. Всичко се случва, всичко. Ще спукаш предна гума и а в стълба. Колкото и внимателен шофьор да е човек, никога не се знае кога нещо по колата ще откаже. Спирачки отказват, шарнири се късат, гуми се пукат, хидравликата на волана спира, ако ще и с ел усилване да е пак се случва, педала на газ-та блокира в натиснато положение, сега в силния вятър и дървета падат. Предтавете си какво ще направите в тези ситуации - по-скоро почти нищо. И какво стълбове колкото искаш, както и дървета, че и трафик. Добре, ще кажете на моята не може да се случи, гледам я като писано яйце. Ами да ама на тоя пред или срещу вас може и какво, пак във вас. Живота си е ваш, правете каквото искате с него, високи блокове, скали и пещери много, само недейте да поучавате хората в глупостите, които е родило вашето съзнание.16:01 08.09.2011
76 TeodorM
До коментар #72 от "PROFESIONALISTA":
Какъв роб си бе човек. Роб на какво, на какво робуваш, като си поставиш колана. Едно мога да ти кажа, че при инцидент и непоставен колан, спокойно може вече на никой да не робуваш, а близките ти да робуват на теб, я в гипс отгоре до долу, я в нещо друго. Гледай какво става с манекена, ами това ако е майка ти? С манахането на коланите от задните седалки си налагаш мението на хората, които ще седят отзад. Това пак е вид поробване. Ти ако искаш не си го слагай, той си проблем. Но остави другите сами да преценят.16:01 08.09.2011
77 ВАЛЕРИ
16:01 08.09.2011
78 nemo
безопастността на първо място !
Слагайте колани и отзад и отпред !
16:01 08.09.2011
79 митко
16:01 08.09.2011
80 ivo
Неутрално 08:31 17.04.11
Отговор
АКО НА ТАЗИ ДЪРЖАВА И ПУКА ЗА НАС,НЯМА ДА ПРОВЕЖДА ПОЛИТИКА НА ГЛАД И УМИРАНЕ.Коланите са само да има глоби!!!
Ti si edin ot malkoto trezvomisleshti ! podkrepqm te s 2 ruce!
16:01 08.09.2011
81 valentin
16:01 08.09.2011