5 Ноември, 2020 16:34 8 338 41

Продава се едно от най-ранните "жигулита"

  • ваз-
  • ваз-2101-
  • лада-
  • жигули-
  • обява-
  • продажба

Един от първите произведени преди точно половин век екземпляри ВАЗ-2101 се продава в гр. Толиати. Принадлежността на тъмнозеления седан към първите серии на модела се познава по множеството вносни части, за които през лятото на 1970 г. все още няма съветски аналози.

"Жигулата" има фарове Corello, които са монтирани малко по-навътре от обичайното - по онова време във ВАЗ тепърва ще усвояват тънкостите на сглобката. Предният капак пък е с по-къс фиксатор, а долна му страна е залепена за структурните ребра.

 

Кормилните щанги на реликвата са от първообраза FIAT 124. Италиански са също всички кабели, на чиято изолация пише Cavis (компанията се преименува на Brevetto Cavis по-късно), релетата, седалките и дори контактният ключ.

За ранните серии на ВАЗ-2101 са използвани и много други вносни части и компоненти, които подобно на самата кола са запазени в оригиналния си вид. Реликвата се намера в отлично състояние, но цената не е никак ниска - 3 500 000 рубли (€38 223).


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 18 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Японеца

    25 82 Отговор
    Такъв боклук имах! Гори, не върви, смърди, чупи се и не можеш да смогнеш на разходи!

    Коментиран от #4, #7, #18, #25

  • 2 Бай Ганьо

    27 13 Отговор
    Продавача явно е по-голям оптимист и от прочутия Мърфи....хахахаха.
  • 3 Бум

    26 2 Отговор
    Говориш абсолютни глупости!
  • 4 ДВГ

    45 4 Отговор

    До коментар #1 от "Японеца":

    Нещо си се пообъркал.Явно си карал "Зис - 5" ! А може би "ЗАЗ-965" !
  • 5 ето

    16 6 Отговор
    Малко материал за руското качество.

    Коментиран от #19

  • 6 ВМОРО

    22 16 Отговор
    Моля някой скромен комсомолец да спаси "реликвата"! Срещу скромните 40 000 евро, разбира се, не се стеснявайте другари, развържете кесиите!

    Коментиран от #12

  • 7 В такова Жигули ..........

    29 5 Отговор

    До коментар #1 от "Японеца":

    Изклатих първото си гадже.
  • 8 Софиянец

    5 16 Отговор
    Ще му тича на полезния идиот Малинов
  • 9 Димов

    15 6 Отговор
    На най-ранните не им ли се късаха шарнирните болтове?

    Коментиран от #11, #28

  • 10 Заски

    13 15 Отговор
    Междувременно докато запада е вдигал качеството , сссссссср прави назадвания като дори премахват задните дискови спирачки и ги заменят с барабанни...
  • 11 Данте

    15 1 Отговор

    До коментар #9 от "Димов":

    Да също като на Тесла в днешно време.
  • 12 🐷 Боко ТИКВАТА

    7 4 Отговор

    До коментар #6 от "ВМОРО":

    А скромен партиец като мен, може ли?! :-)

    Коментиран от #17

  • 13 Фрг

    31 4 Отговор
    Баща ми имаше жигули,но по късно го карах аз.вървеше си доста прилично,бързооборотна колица за времето имаше и страхотно парно.но ладата си беше класа над жигулата.
  • 14 Ретро поп фолк

    8 7 Отговор
    Нищо по хубаво от стара чалга песничка пусната в едно старо голфче не съм изживял в живота си!

    Коментиран от #15

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Аз като дам газ

    8 1 Отговор
    Само.... Уфф

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Много правилно

    18 28 Отговор

    До коментар #1 от "Японеца":

    ...не мога да разбера увличането на Факти.Бг по разни руски кокали, които бяхме принуждавани да купуваме. Далеч съм от мисълта, че при отворен пазар българина би купувал тези самоходни клозети. Щото те и сега правят такива, но хората масово предпочитат втора ръка кола бред нов клозет с фарове и четири колела...Нищо лично, но руска кола съм имал и точно като аз. Беше 1971 година производство, наистина няма такъв боклук,не влагам никакъв хейт а споделям мнение. За толкова проста кола имаше токова много пробл ми и дефекти. Единствено прословутото парно беше, както трябва. Всичко друго беше мизерия, дефекти, ръжда и масло...

    Коментиран от #21, #23

  • 19 ето

    9 2 Отговор

    До коментар #5 от "ето":

    Путин не можел да отвори врата на Уаз патриот

  • 20 ЗА БЕДНИЯТ ЧОВЕК

    5 3 Отговор
    ТОВА Е @МЕРСЕДЕС @
  • 21 стоян

    6 9 Отговор

    До коментар #18 от "Много правилно":

    До 18 ком -Много си прав -на нашата Лада баща ми смени още в гаранция коляновия вал защото като я взе от мото техника нямало достатъчно масло в двигателя и голямо приключение му се случи и после два разпределителни вала през 25 хиляди километра

    Коментиран от #34

  • 22 Гост

    19 8 Отговор
    Един съвременен тротинеткаджия няма как да разбере емоцията от тези коли.
  • 23 Гост

    8 12 Отговор

    До коментар #18 от "Много правилно":

    Ще обясниш ли как хората ги купуват и днес? Дори при отворени пазари и конкуренцията на западните кочина че и внос втора ръка, ВАЗ пак правят големи продажби.

    Коментиран от #30, #41

  • 24 Вълко Червенков

    12 1 Отговор
    Мечта за средностатистическият соцбългарин.Много тегав волан,на сняг с калпавите "видинки" ставаше неуправляема,но парното бе
    страхотно.Като цяло е за предпочитане пред повечето соц каруци от онова време.
  • 25 batkata

    12 4 Отговор

    До коментар #1 от "Японеца":

    Даже и неможеш да осъзнаеш колко си далече от истината. Карал съм такава и зная за какво става въпрос. Не пишете глупости ако не сте запознати.

    Коментиран от #27

  • 26 мизерия

    12 7 Отговор
    Какво парно сънувате? Две кръгли амбразури на таблото духаха под ъгъл по-голям от 90 градуса предното стъкло. Стъклото по края беше изпотено, задните стъкла също. Десният ми крак потен, левият кочан.

    Коментиран от #35

  • 27 Японеца

    6 2 Отговор

    До коментар #25 от "batkata":

    Колко я кара, 2000км на година? Сега гледам в София пред блоковете, отлежават моргите на Европа, но с прегледи и гражданска@
  • 28 Алфа Ромео

    3 3 Отговор

    До коментар #9 от "Димов":

    Да, явно не са били италиански както става ясно от клипа, братушките пак са били в издънка, после са им показали как се прави явно.
  • 29 Туко нЕма

    3 6 Отговор
    Все си пишете статии са някоя друга Джугула, масквич и газ и маз , кой го вълнува освен хора над 50 години ?
  • 30 руска смрад

    4 4 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    Пий си хапчетата ,долен и продажен коми русофилистик !
  • 31 авто

    2 3 Отговор
    Тези пари за какво са,кое му е ценното на руска реплика на Фиат 124.Не разбрах само вносните части екстра ли са или недостатък и колко ли трябва да струва оригинала тогава.
  • 32 Смешници

    14 3 Отговор
    Да точно това сте тук някои от пишещите. Търсите минутната си слава, но ставате смешни. Първи собственик съм и на двете коли на снимката. Лявата е на 47 години 2101, а другата 2107 е на 36 години. За нищо на света не бих писал глупостите които някой от вас са писали за тези коли. За да дадеш оценка на нещо трябва да го имаш много време, а не за 2 дена и да търчиш да купуваш друго и пак така. И двете коли са в движение и с платени застраховки. Вярно че непрекъснато се налага реанимация (с незначителни средства), но вървят безотказно.
    За тия които ще се напънат да ме "съжаляват" мога да им кажа, че имам и други автомобили. Най-новата ми е Тойота, купена преди две години от ТМ.
    Всеки автомобил има качества които не трябва да пренебрегваме и да се изказваме неподготвени.
    Каквито и да са ви коментарите по написаното нямам намерение да отговарям. Просто не си струва. :)

    Коментиран от #33, #40

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 ШЕФА

    9 2 Отговор
    Към този японец ли какъв си ти бе бръмбар такъв. Карах такава жигулка 2101 близо 23 години и изминах 300000 км без ремонт и каквото и да е. Просто невероятна количка за времето.Проста за обслужване и всеки с малко технически познания може да я ремонтира.Но японецо ти сигурно си взел някой таксиметър на старо и пишеш глупости но тогава с 150 лв бутала сигменти основни и биелни лагери и шлайф и пей сърце..................
  • 37 Киккй

    4 0 Отговор
    Аз имах 82г. На брат ми беше 74г. Стигаше до морето и се връщаше пет години. Зимата палеше. Единственото ми оплакване е, че много гореше, ако искаш да караш в съвременния трафик.
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 чичо

    3 0 Отговор

    До коментар #32 от "Смешници":

    Няма лоши коли има лоши стопани! Аз винаги съм изпитвал удоволсвие от шофирането , започнал съм със ЗиЛ 157 !
  • 41 инж Илич

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    Де толкоз акъл в ушанките Това си е чист талянски Фиат