16 Април, 2011 18:44 16 392 74

Ще има ли тунел под "Шипка" ?

  • проходи-
  • шипка-
  • стара планина

Стара планина е разположена по цялата дължина на България и в инфраструктурен смисъл разделя условно страната на Северна и Южна България. Именно думата "условно" обаче буди недоумение у водачите, на които им се налага да прекосяват Балкана с автомобил.

По статистически данни проходите през Стара планина, през които са прокарани пътища, са осемнайсет на брой. Ако чужденец прочете тази информация и има бегла представа за географията на страната ни, ще си каже, че предвид ширината на България, бройката съвсем не е малка.

У нас обаче се знае добре, че повечето от проходите се намират в изключително лошо състояние. Пътната настилка е под всякаква критика, а безобразно многото завои, недостатъчната ширина на платното и нередовното снегопочистване допълват факторите, вгорчаващи живота на шофьорите.

Един единствен път, прекосяващ Балкана, отговаря на европейските критерии, които иначе така целеустремено гоним. Благодарение на немалкото виадукти и тунели магистрала "Хемус" спестява много време и нерви. И тук обаче може да се отвори една скоба, защото едва ли някой си спомня момент, когато всички платна по въпросния аутобан да са били отворени едновременно. Предвид състоянието на останалите проходи обаче не можем да имаме претенции към северната магистрала.

"Арабаконак" и "Хаинбоаз" са другите два прохода, които много условно можем да определим като нормални за преминаване. Останалите петнайсет се нуждаят от сериозна рекунструкция и обновяване. Ако живеехме в нормална държава, тези пътища отдавна щяха да са съобразени със съвременните мерки за безопасност и пътни стандарти. Да, ама не живеем в такава страна. У нас всичко става бавно или въобще не се случва.

През 2008 година се заговори за тунел под прохода "Петрохан", който ако беше направен щеше да съкрати със 100 км разстоянието от Видин до София. Този проект обаче беше отхвърлен, като от "Пътна инфраструктура" заявиха, че инвестицията не е оправдана, при положение, че се работи върху изграждането на четирилентов път от Дунав мост 2 до Ботевград.

Сега, една друга идея, датираща още от края на 19 век отново излезе на дневен ред. В най-новата ни история темата за изграждане на тунел под Балкана е възродена от кмета на Габрово Иван Ненов, като през 1994-а дори символично е направена и първата копка. Впоследствие с реализацията на проекта се ангажират правителствата, и на Беров, и на Костов, но и двете не направиха нищо съществено. Виденов тотално вкара проекта в глуха линия с аргумента, че такъв тунел „не стои на дневен ред“. В началото на годината обаче премиерът Борисов заяви: "Ако имаме втори мандат, ще направим и тунела под Шипка". Но всичко отново си остана само на приказки.

Единствената нотка на надежда, относно по-лесното преминаване през Балкана е съвсем "пресното" изказване на министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, според което тунелът под връх Шипка е един от приоритетните обекти на правителството за следващия програмен период и до края на следващата година трябва да получи разрешително за строеж.

Ако това предложение бъде подкрепено с конкретни действия, то с тунелът под Шипка ще се подобрят значително транспортните комуникации между Северната и Южната част на страната. Освен това съоръжението ще благоприятства интегрирането на националната с европейската транспортна система и преодоляването на различията и изостаналостта на отделните региони.  Не е тайна, че с развиването на пътната мрежа в посока Север - Юг ще бъде преодоляно и обезлюдаването на големи територии в северната част на страната.

Проекти има, но на този етап те са само на хартия. А какво е нужно за да може думата "условно" да си дойде на мястото - финансови средства и воля от страна на правителството. Защото ако това не се случи, сега съществуващите проходи ще продължават да разделят вместо да свързват страната ни, ще продължават да създават трудности на обикновените хора, на бизнеса и не на последно място ще си останат предпоставка за сериозни пътно-транспортни произшествия.

Проходи през Стара планина от изток на запад

1. Понорийски проход - Намира се по пътя от Бургас за Варна през Обзор. Това е един от основните пътища, свързващ южното със северното Черноморие. Отворен е през цялата година.

2. Дюлински проход. Намира се по пътя от Варна за Каблешково и Южна България. Основното движение на камиони от и за Варна минава оттам. Отворен е през цялата година.

3. Айтоски проход. Намира се по пътя от Айтос за Шумен и Варна. Движението на автомобили е слабо поради изключително лошия път. Проходът е отворен за преминаване през цялата година.

4. Ришки проход. Намира се по пътя от Карнобат за Шумен. Пътната настилка също е много разбита, но движението е натоварено. Отворен за преминаване през цялата година.

5. Върбишки проход. Намира се по пътя от Петолъчката за Шумен през с. Върбица. Поради състоянието на пътя е почти неизползваем. Отворен за преминаване през цялата година.

6. Марашки проход. Намира се по пътя от Петолъчката за Омуртаг. Всъщност това е нормален за нашите разбирания проход, но с доста опасни завои.

7. Аврамовски проход. По състояние и структура е сходен с Марашкия.

8. Котленски проход. Отворен през цялата година, труден за преминаване.

9. Проход "Вратник". Намира се по пътя от Сливен за Елена. Този път е почети непроходим.

10. Твърдишки проход. Намира се по пътя от Твърдица за Елена. Движението по него е доста слабо.

11. Проход на републиката ("Хаинбоаз"). Намира се по пътя от Гурково за Велико Търново и представлява най-пряката шосейна връзка между границата с Румъния при Русе с Турция и Гърция, заради което е един от проходите с най-натоварено движение. Отворен е през почти цялата година.

12. Шипченски проход. Намира се по пътя от Казанлък за Габрово. Движението на автомобили по този път е натоварено. Отворен за преминаване през цялата година.

13. Троянски проход ("Беклемето"). Намира се по пътя от Кърнаре за Троян. Това е най-високият трако-римски път на Балканите, част от пътя Ескус – Филипопол. Зимно време проходът е затворен.

14. Златишки проход. Намира се по пътя от Златица за Етрополе. Движението е слабо, настилката - лоша. Зимно време проходът е затворен.

15. Ботевградски проход ("Арабаконак"). Намира се по пътя от София за Ботевград. Движението е доста натоварено, но структурата на пътя и настилката са сравнително добри. Отворен е целогодишно.

16. Проход "Витиня". Намира се по пътя от София за Ботевград. Пригоден за автомобили през 1934 г., дублиран от магистрала "Хемус" и служи за резервен маршрут, когато аутобанът се ремонтира. Отворен през цялата година.

17. Прохода "Петрохан". Проходът е дълъг и с много завои, но с малък наклон, затова остава проходим и през зимата, даже и при ненапълно почистен сняг. Още от комунистическо време съществуват планове за изграждане на тунел под връх Петрохан, който би улеснил многократно пътуването до северозападна България и би подобрил транспортните връзки с Румъния. Евентуален тунел би съкратил разстоянието от София до Видин със 100 км. На места пътната настилка е лоша. Частично затворен през зимата.

18. Белоградчишки проход. Намира се на границата на България със Сърбия в близост до гр. Белоградчик. Слабо натоварен.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Стоян Милушев

    45 1 Отговор
    Много силна статия.Дано оба4е се направи нещо по въпроса,защото сега наистина България е разделена на две.
  • 2 Калоян

    64 0 Отговор
    Добър материал по наболял въпрос. :)
  • 3 KRAISO

    15 10 Отговор
    Zatova kolegi, da glasuvame za Bate Boiko i da go po4va :)

    Коментиран от #7

  • 4 серсемина

    15 1 Отговор
    ШЕ име туНиЕл бе не се Косете толко

  • 5 Honda_power

    29 1 Отговор
    Pozdravlenia za statiata!!!!!
  • 6 nikito

    9 1 Отговор
    tazi godina hodih na more vav varna i minah prez aytoskiq prohod u6 za po prqko bez da minavam prez burgas, nastilkata be6e v okaqno sastoqnie, prez celiq prohod nese razminah s edin avtomobil. ta misalta mi e da ne minavate ot tam.
  • 7 ddd

    9 8 Отговор

    До коментар #3 от "KRAISO":

    da pravilno Kraiso ako ne beshe Bate Boiko shtqhme da vidim magistrali na praznika na albanskite jeleznici glasuvaite za 4oveka 4e pone se opitva neshto da napravi kolkoto i da e malko to !!!
  • 8 Feuerwehrmann

    24 2 Отговор
    Защо сте писали "9. Проход "Вратник". Намира се по пътя от Сливен за Елена. Този път е почети непроходим."? Аз пътувам (с кола) доста често по този път - зима и лято. Зимата прохода се почиства редовно и опесъчава. Недостатък - тесен е : )
    Иначе за статията - едно ГОЛЯМО БРАВО : )
  • 9 Ghost_Town

    6 6 Отговор
    Дано да има повече магистрали и пътища ;) Няма как държава без инфраструктура да просперира..... вземете 20-те най-развити държави в света коя няма магистрали???
    А вземете 20-те най бедни страни коя има магистрали???
    Нека сега се строи пък един ден ако комунистите и доган пак са на власт ние да си имаме пътища пък те пак да си тъпчат на място и да крадат...
  • 10 ТЪПОТИЯ

    5 41 Отговор
    МНОГО ИНТЕРЕСНИ ТЕМИ! С НЕТЪРПЕНИЕ ЧАКАМ НЕЩО ЗА ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ В ТАНЗАНИЯ.

    Коментиран от #12, #18, #19

  • 11 Пенев

    8 1 Отговор
    Не прохода Вратник, а Твьрдишки е непроходим.Движението не е слабо а направо никакво.Пьтя от страната на Елена е макадам т.е. каманяк все едно караш по пресьхнало корито на река.Пьтя е затворен целогодишно както и Вьрбишки проход.
  • 12 Тошо

    9 1 Отговор

    До коментар #10 от "ТЪПОТИЯ":

    Като не ти е интересно,защо го четеш?!?!

    Коментиран от #20

  • 13 да бе да

    12 0 Отговор
    То за тоя тунел се говори от сто години
    Аз съм почти сигурен че ще го започнат защото ще има от къде да крадат пари много пари тунела ако струва лев те ще го изкарат два

    Коментиран от #66

  • 14 123

    10 2 Отговор
    цяла зима преминавам през щипка автобусен шофъор съм направо е един малък ужас особено северната страна но не вярвам с този ход освен пупулизъм (реклама) да вземат присърце този проект от пеавителството ако свършат наяве нещо тогава би било добре не само празни приказки щтото тях всеки ден ги слушаме
  • 15 Д

    11 1 Отговор
    "9.Проход "Вратник". Намира се по пътя от Сливен за Елена. Този път е почети непроходим."
    Това е пълна недомислица. Този проход е ремонтиран от "Батко и братко". В интерес на истината е много добре направен.
    Прохода Твърдица - Елена. СЪВЕТВАМ никой да не минава от там освен ако не е с джипка или някоя стара руска машина!!!
  • 16 запознат

    5 1 Отговор
    От Източна България съм и съм минавал през всички проходими проходи от Троян-Кърнаре към морето, за Твърдица-Елена и Върбица-Сунгурларе в една от двете страни на балкана са макадам и практически неизползваеми дори и през лятото, Вратник и Дюлински са със стеснен габарит и много завои забранени за тежкотоварни автомобили, Айтос-Провадия е най-използвания от мен въпреки че е забранен за над 20т. се използва от тираджии заради лошото състояние на Ришки ( това лято се очаква да се ремонтира основно, дано е сполучлив ). Котел-Омуртаг е много добър като настилка но е дълъг с тия три подпрохода, най-добър си остава Хаинбоаз въпреки че заради политически недомислици не е узаконен, от Гурково до Търново се минава за под един час, въпреки трафика на тирове, Шипка си остава по-скоро туристически и резервен за Хаимбоаз.
  • 17 петър

    9 0 Отговор
    Талибанска държава сме ние.Прохода ще започне да се строи само ако някой мерзавец получи много голяма лапаница от проекта и тогава ще го "одобрят" и пуснат за изпълнение.Правят така че да се срамуваме че сме от България.
  • 18 Колев

    13 0 Отговор

    До коментар #10 от "ТЪПОТИЯ":

    материалът е написан много добре
  • 19 KRAISO

    17 2 Отговор

    До коментар #10 от "ТЪПОТИЯ":

    Материалът е страхотен наистина- и ти сам не знаеш, какво значение ще има този тунел за икономиката на България!!! Само колко време и пари ще спести на обикновения български гражданин!!!

    Коментиран от #68

  • 20 ТЪПОТИЯ

    3 2 Отговор

    До коментар #12 от "Тошо":

    НЕ ГО ЧЕТА. ОМРЪЗНАЛО МИ Е ДА ЧЕТА, СЛУШАМ И ГЛЕДАМ КОЙ КАКВО ЩАЛ ДА НАПРАВИ, НИЕ ПЛАЩАМЕ КАТО ПОПОВЕ И НАКРАЯ АКО ВЪОБЩЕ НЕЩО СЕ НАПРАВИ ТО Е ПЪЛЕН БОКЛУК. ТА ДА ПУСКАТ НЯКАКВИ АКТУАЛНИ ТЕМИ ЗАЩОТО ЕТО ТАЗИ "ИНТЕРЕСНАТА" СА Я ОБСЪДИЛИ 15 ЧОВЕКА ЗА 2 ДЕНА.

    Коментиран от #21

  • 21 петър

    0 2 Отговор

    До коментар #20 от "ТЪПОТИЯ":

    Би ли ни казал на колко години си?
  • 22 G777

    4 0 Отговор
    MINAVAL SUM POD DUNAV I POD ALPITE PREZ TUNELI,NAPRAVIXA I TUNEL DO ANGLIA,NO SHTE BUDA GORD S BULGARSKATA ORGANIZACI AKO NQKOIDE NASHITE VNUCI DOJIVEQT ZAVURSHEKA NA TOZI TUNEL
  • 23 kolata

    2 0 Отговор
    naustina za tozi tunel pod 6ipka se prikazva ote ot vremeto na komunizma i o6te ne e zapo4nat ,a ako se postroi naistina 6te bade golqmo oblek4enie.i da kaja tova lqto sam patuval prez troqn-karnare i nastilkata e v sredno polojenie ,no na samiq vrah beklemeto gledkata e unikalna.
  • 24 Stiopata

    8 0 Отговор
    Само няколко корекции:
    3. Айтоски проход. Намира се по пътя от Айтос за Шумен и Варна. Движението на автомобили е слабо поради изключително лошия път. Проходът е отворен за преминаване през цялата година. - Миналата година минах - Пътя е в отлично състояние и няма никакви коли!


    14. Златишки проход. Намира се по пътя от Златица за Етрополе. Движението е слабо, настилката - лоша. Зимно време проходът е затворен. - Пътя е затворен целогодишно. Преминаването е възможно но с джип.
  • 25 ++++

    7 0 Отговор
    petroxan ve4e trudno se preminava s kola moge bi s slugebna kola na opravliava6tite 6tee po lesno danak160lv.g.o.170lv.+vineten stiker67lv.ZA6TO? i vsiako preminavane edna dganta+guma minimum i razhodi po maistori za hodova 4as e ravno na kolko. dnes minah ot tam 4 avtomobila pravexa gumi ???????????????????????????????????????kade otivat tezi pari az pitam ako niakoi znae da kage?
  • 26 ОПАСНОСТ

    3 0 Отговор
    В-Н-И-М-А-Н-И-Е

    МОЛЯ МОБИЛЕТО.БГ ДА НЕ ОРГАНИЗИРА ПОВЕЧЕ ПРОТЕСТИ.
    СПРЕТЕ ПРОТЕСТИТЕ !
    НЕ СИ ИГРАЙТЕ С ОГЪНЯ !

    БЪЛГАРИЯ МОЖЕ ДА СЕ РАЗПАДНЕ ОТ ПРОТЕСТИ.
    БЪЛГАРИЯ МОЖЕ ДА СЕ РАЗПАДНЕ ОТ ПРОТЕСТИ.
    БЪЛГАРИЯ МОЖЕ ДА СЕ РАЗПАДНЕ ОТ ПРОТЕСТИ.
    БЪЛГАРИЯ МОЖЕ ДА СЕ РАЗПАДНЕ ОТ ПРОТЕСТИ.

    В РЕГИОНИТЕ КЪРДЖАЛИ И ПИРИНСКА МАКЕДОНИЯ НАСЕЛЕНИЕТО ОТКРИТО И ГЛАСНО МРАЗИ БЪЛГАРИЯ И НЕ ИСКА ДА Е ЧАСТ ОТ БЪЛГАРИЯ !

    НЕ ПОДБУЖДАЙТЕ КЪМ ПРОТЕСТИ НАСЕЛЕНИЕ СЪС СМЕСЕНИ ЧУВСТВА КЪМ БЪЛГАРИЯ.

    БЕДНОСТТА, СТРАХЪТ, ОТЧАЯНИЕТО И НЕДОВОЛСТВОТО ЩЕ СЕ ТРАНСФОРМИРАТ В ОМРАЗА И ЩЕ СТАНЕ ВОЙНА.
  • 27 В-Н-И-М-А-Н-И-Е

    2 0 Отговор
    В-Н-И-М-А-Н-И-Е

    БЪЛГАРИЯ МОЖЕ ДА СЕ РАЗПАДНЕ ОТ ПРОТЕСТИ.

    В РЕГИОНИТЕ КЪРДЖАЛИ И ПИРИНСКА МАКЕДОНИЯ НАСЕЛЕНИЕТО ОТКРИТО И ГЛАСНО МРАЗИ БЪЛГАРИЯ И НЕ ИСКА ДА Е ЧАСТ ОТ БЪЛГАРИЯ !

    НЕ ПОДБУЖДАЙТЕ КЪМ ПРОТЕСТИ НАСЕЛЕНИЕ СЪС СМЕСЕНИ ЧУВСТВА КЪМ БЪЛГАРИЯ.

    ЩЕ СТАНЕ ВОЙНА.
    ЩЕ СТАНЕ ВОЙНА.
    ЩЕ СТАНЕ ВОЙНА.
  • 28 В-Н-И-М-А-Н-И-Е

    1 0 Отговор
    МОДЕРАТОРА МАЛОУМЕН ЛИ Е ИЛИ ДА ?

    ВОЙНА ЛИ ИСКА И ВЪОБЩЕ КАКВО СИ МИСЛИ ЧЕ ПРАВИ ПИШЛЕМЕКА ?
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

    1 0 Отговор
    Този коментар е премахнат от модератор.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

    2 0 Отговор
    Този коментар е премахнат от модератор.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

    2 0 Отговор
    Този коментар е премахнат от модератор.
  • 32 ТЪП-ГЪЗ ЗА МОДЕРАТОР

    4 0 Отговор
    и Този коментар е премахнат от модератор.
  • 33 МОДЕРАТОРА Е ПЕДЕРАСТ

    3 0 Отговор
    и Този коментар е премахнат от модератор.
  • 34 ЦЕНЗУРИРАТ САМО ИСТИНАТА

    3 0 Отговор
    и Този коментар е премахнат от модератор.
  • 35 МОДЕРАТОРА Е ПРОДАЖЕН

    3 0 Отговор
    и Този коментар е премахнат от модератор.
  • 36 МОДЕРАТОРА Е ГЛУПАК

    3 0 Отговор
    и Този коментар е премахнат от модератор.
  • 37 МОДЕРАТОРА ДА МИ НАПРАВИ СВИРКА

    4 0 Отговор
    и Този коментар е премахнат от модератор.
  • 38 МОДЕРАТОРА КРИЕ ИСТИНАТА

    3 0 Отговор
    и Този коментар е премахнат от модератор.
  • 39 МОДЕРАТОРА ЦЕНЗУРИРА ИСТИНАТА

    4 0 Отговор
    и Този коментар е премахнат от модератор.
  • 40 МОДЕРАТОРА ВРЕДИ НА БЪЛГАРИЯ

    3 0 Отговор
    и Този коментар е премахнат от модератор.
  • 41 и Този коментар е премахнат от модератор.

    4 1 Отговор
    и Този коментар е премахнат от модератор.
  • 42 МОДЕРАТОРА Е ПРЕДАТЕЛ

    4 0 Отговор
    и Този коментар е премахнат от модератор.
  • 43 МОДЕРАТОРА ЗАБЛУЖДАВА ХОРАТА

    3 0 Отговор
    и Този коментар е премахнат от модератор.
  • 44 МОДЕРАТОРА МАНИПУЛИРА ХОРАТА

    4 0 Отговор
    и Този коментар е премахнат от модератор.
  • 45 МОДЕРАТОРА МАМИ НАРОДА

    4 0 Отговор
    и Този коментар е премахнат от модератор.
  • 46 МОДЕРАТОРА ЗЛОУПОТРЕБЯВА

    5 0 Отговор
    и Този коментар е премахнат от модератор.
  • 47 МОДЕРАТОРА E СРЪБСКИ АГЕНТ

    5 0 Отговор
    и Този коментар е премахнат от модератор.
  • 48 МОДЕРАТОРА ИСКА БЪЛГАРИЯ ДА Е ЗЛЕ

    5 0 Отговор
    и Този коментар е премахнат от модератор.
  • 49 МОДЕРАТОРА МАНИПУЛИРА МНЕНИЯТА

    5 0 Отговор
    МОДЕРАТОРА МАНИПУЛИРА МНЕНИЯТА
  • 50 МОДЕРАТОРА МАНИПУЛИРА КОМЕНТАРИТЕ

    4 1 Отговор
    МОДЕРАТОРА МАНИПУЛИРА КОМЕНТАРИТЕ
  • 51 kkk

    8 0 Отговор
    Много интересена и смислена статия.Ето такива искам да чета в сайт за автомобили,а не кой си счупил колата с чукове,кой си я водил на ку**а!Поздравления
  • 52 МОДЕРАТОРА МАНИПУЛИРА КОМЕНТАРИТЕ

    4 0 Отговор
    МОДЕРАТОРА МАНИПУЛИРА КОМЕНТАРИТЕ
  • 53 МОДЕРАТОРА МАНИПУЛИРА КОМЕНТАРИТЕ

    4 0 Отговор
    МОДЕРАТОРА МАНИПУЛИРА КОМЕНТАРИТЕ
  • 54 МОДЕРАТОРА МАНИПУЛИРА КОМЕНТАРИТЕ

    3 0 Отговор
    МОДЕРАТОРА МАНИПУЛИРА КОМЕНТАРИТЕ
  • 55 ...

    2 0 Отговор
    moderatora e prodajnik :d :d
  • 56 МОДЕРАТОРА МАНИПУЛИРА КОМЕНТАРИТЕ

    3 0 Отговор
    МОДЕРАТОРА МАНИПУЛИРА КОМЕНТАРИТЕ
  • 57 МОДЕРАТОРА МАНИПУЛИРА КОМЕНТАРИТЕ

    3 0 Отговор
    МОДЕРАТОРА МАНИПУЛИРА КОМЕНТАРИТЕ
  • 58 МОДЕРАТОРА МАНИПУЛИРА КОМЕНТАРИТЕ

    3 0 Отговор
    МОДЕРАТОРА МАНИПУЛИРА КОМЕНТАРИТЕ
  • 59 МОДЕРАТОРА МАНИПУЛИРА КОМЕНТАРИТЕ

    3 0 Отговор
    МОДЕРАТОРА МАНИПУЛИРА КОМЕНТАРИТЕ
  • 60 МОДЕРАТОРА МАНИПУЛИРА КОМЕНТАРИТЕ

    3 0 Отговор
    МОДЕРАТОРА МАНИПУЛИРА КОМЕНТАРИТЕ
  • 61 Anonymous.

    1 0 Отговор
    АХХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХ
  • 62 Maksito

    4 0 Отговор
    Ako ima tak1v tonel 6te stane mnogo dobre za dvijenieto na vsi4ki MPS-ta.
  • 63 123

    3 4 Отговор
    Незнам ама и "ришкия" е като полигон за изпитване на тежка бронирана техника, миналото лято минавах от там и направо слаумирах като Алберто Томба! А на места за да са по-плитки дупките бяха изрязали доста стабилен слой асвалт по протежението на цялото платно! За Петрохан просто няма какво да говорим, всеки който пътва по тая дестинация предпочита да обикаля през Ботевград за да избегне "потдържания" проход!
    А Тунела под Шипка наистина както каза някой това си е чиста проба популизъм! Ние един мост над дунава неможеме да построиме, копае един багер там та чак през планини ще минаваме типично в стила на Боко супермена е това изказване!
  • 64 321

    5 0 Отговор
    123
    Моста от страна на BG е готов....лично го видях преди 10 дни...до средата на Дунав е Пропагандираш аааа .....социалистическа !!!
  • 65 вай-вай-вай

    5 0 Отговор
    До 123!Можеш ли да преведеш :"слаумирах" ,"асвалт" ,"пътва" , че не съм ги учил тия думички?
  • 66 ЛЕВСКИ

    7 0 Отговор

    До коментар #13 от "да бе да":

    ПО ДОБРЕ ДА ПРАВЯТ НЕЩО И ДА КРАДАТ ОТ КОЛКОТО НИЩО ДАНЕ ПРАВЯТ А САМО ДА КРАДАТ!!!!!!!!!!!
  • 67 321

    2 0 Отговор
    123-
    Я погледни тук....http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=3758211
    Едни багер ли виждаш???
  • 68 ЛЕВСКИ

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "KRAISO":

    НЯКОИ ХОРА НЕ ГИ ВЪЛНУВАТ ТЕЗИ НЕЩА-ЧЕ ЩЕ СЕ ОБЛЕКЧИ ТРАНСПОРТА Т Н Т-ТЕ СЕДАТ И ЧАКАТ НЕЩО ДА СЕ СЛУЧИ ЗА ДА ГО ОПЛЮЯТ ЗА ТОВА СМЕ НА ТОВА ДЕРЕДЖЕ!!!!!!!!
  • 69 nemo

    2 0 Отговор
    21-ви век сме, вече имаме технологичната възможност да надупчим планината като швейцарско сирене, евтино и бързо ...
    иначе, че ще се поприбере по някоя комисионна нема значение - има господ за тези работи той ще накаже грешниците ...
  • 70 vdoshev

    5 0 Отговор
    Не, тунел под Шипка няма да има, тъй като в България 100% от финансирането потъва в джобовете на едни другари. И в другите страни има корупция, но съотношението там е 50/50% или даже 20/80%, затова и се строи.
  • 71 николай

    4 0 Отговор
    да бе да , тунел ,,ако доиде оная българката от бразилия , ще стане,,,
  • 72 хахаха

    0 0 Отговор
    Бат Бойко пътува с хеликоптер, него не му требе тунел
  • 73 Georgi

    0 0 Отговор
    AZ sam ot Shipka i naistina tazi ideq se komentira ot dosta vreme no se molq edno,ako se stigne do tunel dano targa za postroqvaneto mu da go spe4eli BG firma za6toto kato tragnat da probivat ot dvete strani nqma da se sreshtnat i 6te si imame dva tunela ednoposochni -))))))
  • 74 Georgi

    2 0 Отговор
    AZ sam ot Shipka i naistina tazi ideq se komentira ot dosta vreme no se molq edno,ako se stigne do tunel dano targa za postroqvaneto mu da go spe4eli BG firma za6toto kato tragnat da probivat ot dvete strani nqma da se sreshtnat i 6te si imame dva tunela ednoposochni -))))))