22 Декември, 2020 13:05 13 336 103

Издигнаха паметник на ВАЗ-2101 (Жигули)

  • ваз-2101-
  • жигули-
  • паметник

В Толиати е инсталирано копие на първата кола, която е слязла от поточната линия преди 50 години

Издигнаха паметник на ВАЗ-2101 (Жигули) - 1

Миналият уикенд в парка Толиати по случай 50-годишнината от Първата кола беше открит паметник на автомобила ВАЗ-2101 - първият Жигули, който напуска поточната линия. Автори на проекта станаха ентусиасти от клуб Lada History.

Инсталацията включва точно копие на първия ВАЗ-2101, който се появява на бял свят на 19 април 1970 година. Твърди се, че автомобилът е направен съгласно сертификатите на Волжкия автомобилен завод с оригинални италиански и съветски части от стари автомобили.

Издигнаха паметник на ВАЗ-2101 (Жигули)

„Трябва да кажа веднага, че тази кола не е в движение, но е пълно копие на тази, която се излиза от поточната линия преди 50 години. Тя е сглобена от резервни части, които са били използвани през първата година на производство, а корпусът е направен в цвят "морска вълна". Опитахме се да пресъздадем този исторически момент и външния вид на автомобила, доколкото е възможно “, казва Сергей Диогрик, от LADA History club.

Ще припомним, че ВАЗ-2101 се произвежда от 1970 до 1988 година. Общо са произведени около 4.85 милиона автомобила във всички модификации. Машината е монтирана в стъклен "куб", над нея има устройство, наподобяващо поточната линия.

Издигнаха паметник на ВАЗ-2101 (Жигули)


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 27 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Буха ха

    78 54 Отговор
    Да благодарим на редакторите за редовните, изключително важни новини за двата модела ВАЗ и всички останали технически чудеса от страната лидер в автомобилостроенето. Моля за още и в раздел Технологии - матрьошки, самовари и пр.

    Коментиран от #8, #93

  • 2 Бертоне

    59 45 Отговор
    Направили са паметник на ФИАТ,това са направили.На български му викаме"С чужда пита,помен".
  • 3 Вълко Червенков

    36 3 Отговор
    Първата Жигула,която е продадена официално на служител от завода е била винено червена и още е цяла.Да я бяха откупили нея.
  • 4 сектант

    21 13 Отговор
    браво. следващия паметник ще е на Дъстъра в Клуж, Напока или в София

    Коментиран от #27

  • 5 оня с коня

    53 34 Отговор
    Някакси Е ПРОПУСНАТО в Статията да се спомене,че ОСНОВНА ЗАСЛУГА за продажбата на тия 4,85 млн. Жигулита има ЖЕЛЯЗНАТА ЗАВЕСА наложена от Русия на Източна Европа и ПЪЛНАТА ЗАБРАНА Държавите/вкл. България/ да внасят Коли от Запада под каквато и да е форма.Е как няма да се купуват Тия Курници,след като няма Друго?Че и се чакаше по 10-15 г. Ред!Ама да е жив и здрав Горбачов...

    Коментиран от #6, #9, #12, #14, #15, #48, #49

  • 6 БАЙ Х@Й

    28 8 Отговор

    До коментар #5 от "оня с коня":

    Уикипедия: "Желязната завеса“ е израз, използван за първи път от Йозеф Гьобелс и популяризиран от Уинстън Чърчил, който описва границата, която символично, идеологически и физически разделя Европа на две отделни зони от края на Втората световна война до края на Студената война, приблизително в периода от 1945 до 1990.
  • 7 гост

    30 25 Отговор
    Ми то хора , дето вдигат паметници на Ленин и Сталин , че и на джуджето как няма да вдигнат и на тоя кошник , хахаха !!
  • 8 Ами аку седнат да пишът за

    8 11 Отговор

    До коментар #1 от "Буха ха":

    Беге чудесата химикала изведньж ша им са развали.... Хаааааааааааааааааааааа бухааассссааа..
  • 9 БАЙ Х@Й

    17 3 Отговор

    До коментар #5 от "оня с коня":

    Как Чърчил подели Европа : Самата идея за разделяне на сфери на влияние е на Чърчил, както и написаната бележка. Тайната си договорка двамата лидери сключили на среща в Кремъл на 9 октомври 1944 г., няколко месеца преди конференцията в Ялта.

    Коментиран от #16

  • 10 факти

    22 27 Отговор
    И това им е гордостта на тея неандарталци....

    Коментиран от #11

  • 11 Тва е ИСТОРИЯ

    23 15 Отговор

    До коментар #10 от "факти":

    Те се учат и я ценят пьк тука някои не знаят кй е ботюв и кой левски.....
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 W124,W201-190

    22 9 Отговор
    СЛАВЧЕВ , ПРОДАЖНИК ДОЛЕН ,ЗАЩО МИ ИЗТРИ КОМЕНТАР12 , НЯМА СВОБОДА НА СЛОВОТО ОТАЯ БАНКЯВСКА ДИКТАТУРА, ДА ВИ ГО ТУРА !.
  • 14 Джуган

    45 22 Отговор

    До коментар #5 от "оня с коня":

    По онова време България е произвеждала Рено 8, 10 и Алпин по лиценз, много добри коли за нашите условия. Вместо да ни позволят да разширим производството и евентуално да преминем на иновативните Рено 12 и 16, те затварят завода, натрапват ни руските боклуци и на всичкото отгоре преустройват завода в Ловеч за сглобяване на селяндурския кютук известен като Москвич.

    Коментиран от #17, #41

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Хайл

    10 0 Отговор

    До коментар #9 от "БАЙ Х@Й":

    Написана е на салфетка на всичко отгоре.
  • 17 Random

    19 29 Отговор

    До коментар #14 от "Джуган":

    Глупости, заводът тук е произвеждал мизерно количество. За капак обменния курс се е променил и производството е станало нерентабилно. И тия рена за нищо не са ставали.

    Коментиран от #18

  • 18 Джуган

    32 18 Отговор

    До коментар #17 от "Random":

    Ха ха, по онова време френските коли бяха на високо ниво, Рено 8 и 10 бяха добри коли, а след това 12 и 16 бяха направо авангардни. Тези които цъкате минуси сигурно като деца сте мечтали за Москвич. Като дете, до нас имаше един майстор който подготвяше ралиджийски автомобили и се навъртах там. Двата автомобила-мечта ми бяха БМВ 2002 и Рено 12 Гордини. Някакъв беше купил старото БМВ на Янчо Таков и колата седеше там защото чакаха да докарат някаква част от Германия. Ходех да помагам, само и само за да ми позволят да седна в БМВто, да бръмча с уста и да си въобразявам че го карам. Ти за Лада ли мечтаеше?

    Коментиран от #19, #21, #103

  • 19 Random

    15 15 Отговор

    До коментар #18 от "Джуган":

    8 и 10 са малолитражки от 50-те, горе-долу на нивото на ЗАЗ, 12 си е Дачия, 16 е по-висок клас и надали са щели да се продават тук. Впрочем, руснаците са тествали и Рено 16, обаче в крайна сметка са избрали фиат 124(тествали са и пежо, те обаче не са били подходящи за производство в желаното количество). БМВ си е БМВ, висок клас, говорим за нисък-среден клас.

    Коментиран от #37

  • 20 Японеца

    24 20 Отговор
    Паметник на съветската некадърност, глупост и простота! Няма по скапана кола от ваз излизаща дефектна и с недозавити болтове и тракаща отвсякъде!

    Коментиран от #23, #26, #34

  • 21 Ха така Джугане

    21 8 Отговор

    До коментар #18 от "Джуган":

    Обясни му на Рандомчо. Скоро почина ВЕЛИКИЯТ Бачо Илия Чубриков. Имаше кратка история на спортните му успехи и то точно с Рено. Само че заради точно такива промити мозъци, като него все още дълбаем... надолу!

    Коментиран от #22, #30

  • 22 Random

    12 12 Отговор

    До коментар #21 от "Ха така Джугане":

    Alpine A110 няма много общо с 8, 10, 12 и другите боклуци

    Коментиран от #31

  • 23 Някой

    9 15 Отговор

    До коментар #20 от "Японеца":

    Вие с дефектните еърбегове не се обаждайте

    Коментиран от #25

  • 24 Софиянец

    22 11 Отговор
    Ало руснаците, в Космоса може и да сте най-великите, но откак го няма Корольов яко изоставате и още ползвате неговите ракети. Американците с помоща на нациста Фон Браун още преди 50 години стъпиха на Луната. Руснаците слезте на Земята. Фолксваген и Тойта произвеждат по 5 млн. автомобила за половин година, а не 5 млн. брички за 20 години.
  • 25 Софиянец

    23 6 Отговор

    До коментар #23 от "Някой":

    На Ладите не им се повреждат еърбеците, просто защото нямат такива.

    Коментиран от #35

  • 26 Софиянец

    13 16 Отговор

    До коментар #20 от "Японеца":

    Има, има "оригинала" ФИАТ. Карал съм Лада, карал съм и ФИАТ, по-капано от ФИАТ не съм карал. Е може в Индия или Иран да произвеждат по-скапани френски "копия" на коли.
  • 27 abc

    10 8 Отговор

    До коментар #4 от "сектант":

    Защо не, ако и той се прозвежда 50 години. Коя друга марка или модел може да се похвали с такова нещо. Пък и хора които не са опитали нова кола макар и Дъстър да не се изказват неподготвени. Те просто са невежи и изказванията им са смешни. Гроздето винаги е кисело ако не може да се достигне. Какво ли си мисли като кара нова колапроизведена 2000 година и вигаща 200 км в час олекотена от изгнили ламарини
  • 28 Жигуладжия

    16 3 Отговор
    Я си признайте братушки,кой открадна тасовете на Жигулата от паметника...?!Така,де-няма ги ония никелираните и излъскани до блясък тасове...!Освен това първите жигулита бяха с джанти с множество кръгли отворчета по периферията...!Тези с елипсовидните отворчета на джантите бяха на следващите жигулита...

    Коментиран от #70

  • 29 Реплика

    29 3 Отговор
    Няма ли отвертка на прозореца, не е истинска жигула
  • 30 Джуган

    20 8 Отговор

    До коментар #21 от "Ха така Джугане":

    Какво да му обясняваш, след като за него Рено 12 е Дачия (а не обратното) сигурно ще каже че и ФИАТ е Жигула, радва се че ватниците са избрали старомодната форма и задното предаване пред предното предаване и хечбек формата на Рено 16 и после им отне не знам си колко години за да я представят с Москвич Алеко, а за успехите на Рено 8 Гордини, Рено 12 Гордини и Рено 5 Турбо едва ли подозира. Не съм фен на френските автомобили, но не мога да кажа на черното бяло.

    Коментиран от #32, #38

  • 31 Джуган

    17 4 Отговор

    До коментар #22 от "Random":

    Пич, по онова време не беше много сигурно кои бяха по големи боклуци. Бях докопал един ФИАТ 124 Spider (кабриото), беше в окаяно състояние отвсякъде, двигателят го направихме, задния мост целия го сменихме, гюрука закърпихме, намерих истински магнезиеви джанти, леки като перце, но ръждата така го беше разяла че нямаше смисъл да се прави, интериора беше тотална щета, изкарвах го със свален гюрук, хубаво вървеше и много кефеше рева на карбуратора като му дадеш пълна газ и отвори дроселите, но винаги си казвах, ех да можеше същия този автомобил да е изработен от немци, да не се разпада като картонена кутия на дъжд. Ладата е още пи зле.
  • 32 Ха така Джугане

    13 4 Отговор

    До коментар #30 от "Джуган":

    Благодаря а пък нали знаеш, мускал алеко е Талбот. Имам приятел тираджия и казва/това става на запад, през соца/ А кога Алекото проби и тук? Отивам да го разгледам...? Таалбоот!

    Коментиран от #33

  • 33 Джуган

    8 5 Отговор

    До коментар #32 от "Ха така Джугане":

    Знам ги, шантава марка, бяха Симка, бяха Крайслер Европа, бяха Талбот, общо взето най зле от френските. По едно време в БГ се появи един Талбот с формата и големината на Голф, не си спомням модела, много тъпо парче беше.
  • 34 ТЪПАНАР ДОЛЕН

    1 7 Отговор

    До коментар #20 от "Японеца":

    ТРАКА ТИ МОЗЪКА НА ТЕБЕ И НА ОНЯ ГОУЕМИО СОФЯНЕЦ , ТИ ДА НЕ СИ РИПАШ ПО СТЪЛБИТЕ С НЕЯ НА ПЛОЩАДА ИЛИ У БОРИСОВАТА ГРАДИНА , ДА НЕ СИ СЕ ОПИТВАЛ ДА ИЗКАЧВАШ С НЕЯ ВРЪХ ШИПКА , ТРАКАЛА МУ БИЛА , ТИ КАТО КОМШИЯТА ОТВАРАШЕ СИ ВЪНШНИТЕ ПОРТИ В ДРАГАЛЕВЦИ НА ВИЛАТА , НЕГОВАТА ЛАДА , ПА ПОСЛЕ СКЪРЦАЛА БИЛА , ЕПА НЕ ЧЕ СКЪРЦА А И ЩЕ ТРОПА , КАТО МУ БЕ ПРАЗНА КРАТУНАТА ОТ МАНЕЧОК .

    Коментиран от #42

  • 35 ТЪПАНАР ДОЛЕН

    3 5 Отговор

    До коментар #25 от "Софиянец":

    НА ТЕБЕ АЕРБЕГО ТИЕ У КОРЕМО , НЕМА НУЖДА ДА Я КАРАШ С АЕРБЕГО , ТЯ Е БИЛА СПЕЦЯЛНО НА ТЕБ НАПРАВЕНА БЕЗ АЕРБЕГО ,ИНАЧЕ ЩЕШЕ ДА СА ДВА!.😆😄😃😁
  • 36 Bella Ciao

    8 11 Отговор
    Класика! От времето когато България не беше страна от третия свят!
  • 37 Танко

    11 7 Отговор

    До коментар #19 от "Random":

    "12 си е Дачия"...!? След написването на тази тъпотия,всеки НОРМАЛЕН човек,имащ претенции,че разбира от автомобили,би се засрамил и би спрял да пише.Ти,пък си продължавай в този дух! Важното е, да изкараш руската кошница,че е най- добре оплетената в света.Карал съм нова руска, сега карам стара немска кола.Твърдението,че руснаците са спечелили Втората световна война,просто не е вярно.Ти,пък си продължавай.....

    Коментиран от #39

  • 38 Random

    3 15 Отговор

    До коментар #30 от "Джуган":

    Рено-Дачия, Дачия-Рено, все тая, една и съща кола е. И задното предаване превъзхожда предното по всички параграфи
  • 39 Random

    4 5 Отговор

    До коментар #37 от "Танко":

    Еднаква кола е, не че Реното произлиза от Дачията.
  • 40 До путинистите

    13 8 Отговор
    Представям си невежите зомбирани русофили как подсмърчат от носталгия по скапаните съветски таралясници. Тоест робът мечтае за мизерията и си иска обратно оковите.Нека обаче другарите откровено да си кажат: колко от тях карат руски коли в момента. И коя тяхна вещ е руска - телевизорите,лаптопите,телефоните им? Или може би на кухненските им уреди пише "Сделано в России"?

    Коментиран от #44, #71

  • 41 Да добавя

    8 0 Отговор

    До коментар #14 от "Джуган":

    Биню от Долно Камарци казваше Москвич с ударение на първата сричка.
  • 42 Японеца

    15 11 Отговор

    До коментар #34 от "ТЪПАНАР ДОЛЕН":

    Дръгел, с чукче и наковалня! Гуми тесни, педали един до друг неудобни настрани разположени! Смурдящ мокет! Твърди неудобни седалки! Водата за чистачките натискаш гумена помпичка! Парно в краката лед, в лицето ще те запали! Геният калници, прагове, гърнета! Тракат шарнири, волана тежък! Климатик, радио, касетофон, дясно и ляво огледало НЯМА!

    Коментиран от #45, #69

  • 43 Иво Форсажа

    10 5 Отговор
    Брей,не знаех че Жигулата била такова страхотно парче! Още утре продавам бавареца и ще си купя този шедьовър на съветския автопром.
  • 44 Random

    3 7 Отговор

    До коментар #40 от "До путинистите":

    И двете имам, сега какво? Нищо против Япония нямам ако говорим за телефони.
  • 45 Специалиста

    11 6 Отговор

    До коментар #42 от "Японеца":

    Вярно, бе... бях забравил за педалите. Бях си купил от тези "вървежни" обувки тип кубинка с широка подметка , кожено яке, гел и познай като се перчех в червеното Жигули лъснато до блясък... Спирачки да натиснеш без да настъпиш газта беше невъзможно. Седалката низка и изсипана с губерче отгоре... Ех спомени... Забравих плюшените зарчета закачени на огледалото. Смених две Жигули, два Москвича , Лада петица , седмица и само добри спомени съм натрупал. Неволите и ядовете се забравят, но определено не бих се качил отново на тези коли от соцлагера.

    Коментиран от #47

  • 46 Крадец

    13 3 Отговор
    Много лесно им отварях на Жигулата предният и задният капак...!Отпред с подкривена арматура,бъркам през решетките и дърпам жилото...!Отзад- с подкривен тел през дупчицата над номера...!Освен това задният капак го отварях и с длани опряно в двата края на капака и рязко посукване...!
  • 47 Жигуладжия

    9 2 Отговор

    До коментар #45 от "Специалиста":

    Забрави махащата ръчичка ,залепена на задното стъкло с вакуумна гумичка и сантистатика,захванат за задната броня и стържещ по асфалта,отвеждащ статичното електеичество...

    Коментиран от #65, #72

  • 48 Дженев

    6 12 Отговор

    До коментар #5 от "оня с коня":

    Колега стига повтаря тая програмна лъжа.Намери един достоверен клиент на Мототехника който е чакал 15 г. за кола.Стига с тия папагалски истории.Кола можеше да се вземе и за една седмица.
    Имаше разни селски тарикати които неможеха да изкарта книжка ,после записваха на курсове жените си,после синовете си инакрая, ако накой изкара отиваха да си вземат кола, като през туй време постоянно презаписваха бордерото.И пак никой не чакал реално 15 г.Казвам ти го то първо лице.

    Коментиран от #50, #51, #52

  • 49 Петър

    6 8 Отговор

    До коментар #5 от "оня с коня":

    Стига с тая глупост че се чакаше по 10-15 години за кола,баща ми купи без ред москвич 2140Д през 1983г.,трабанта беше без ред,ФИЯТ125,126,ЗАЗ също бяха без ред,даже от мототехника продаваха коли и на изплащане,ето такива като теб подвеждат по малките и изкривяват истината.

    Коментиран от #58

  • 50 Петър

    3 6 Отговор

    До коментар #48 от "Дженев":

    Евала за коментара колега.
  • 51 Петър

    5 7 Отговор

    До коментар #48 от "Дженев":

    Програмна лъжа е и че кръщенетата бяха забранени,аз два път кръщавам деца на пищни церемонии в Рилският и Рожвнският манастир.
  • 52 оня с коня

    8 3 Отговор

    До коментар #48 от "Дженев":

    Естествено че Кола "на старо" можеше да се купи не за Седмица,а за 24ч.И понеже си специалист по Сроковете за чакане да излезе Вноската,кажи КОЛКО ГОДИНИ се чакаше за ЛАДА 2106,2107,2108,ВОЛГА...Трабант и Запорожец просто НЕ БЯХА КОЛИ и не ги слагам в Сметката.Повтарям:КОЛКО СЕ ЧАКАШЕ за посочените от мен коли?

    Коментиран от #53, #60

  • 53 Петър

    6 6 Отговор

    До коментар #52 от "оня с коня":

    А бре човек,тоя дето е купил ВАЗ 2107 през 1983г. по твоята логика трябва да е направил вноска през 1968г.,а как да направиш вноска за кола която я няма през 1968г. даже и на чертожната дъска?

    Коментиран от #54

  • 54 оня с коня

    10 4 Отговор

    До коментар #53 от "Петър":

    Омръзва ми да обяснявам,а е Просто като фасул:Прави се вноската за Дадена Марка и Модел и се чака.Междувременно може тая Вноска да СЕ ПРЕХВЪРЛЯ към всякакви други Марки и модели- това е като ПРАЗЕН ПОДПИСАН ЧЕК - колкото е по-малък номера,толкова по-добре!Та излиза Вноската за Лада 2107 ПРИМЕРНО,но Собственикът на вноската е чул по Новините че предстои излизане на пазара на 2108.И появи ли се в Мототехника,той е Пръв.Сега разбра ли как се прави Вноска за Модел,който дори и не подозираш че ще се появи на пазара?

    Коментиран от #55

  • 55 Петър

    3 7 Отговор

    До коментар #54 от "оня с коня":

    Ама аз това го знам много добре,другото чакане беше поради липса на пари,а ти сега сам си разбиваш опорката за чакането от 15 години,като си прехвърляш бордерото от модел на модел или от марка на марка реда няма да ти излезе не за 15,а и за 215 години,ааа сетих се че и ФИЯТ 125П(тогава така се пишеше,а не ФИАТ като сега) беше без ред
  • 56 abc

    9 2 Отговор
    Без ред бяха само колите за партийните лидери, герои на соц. труда,ДС и други такива. А обикновените хора чакаха в години *10 и повече* да си купят нужния автомобил. Даже някой наистина си променяха пърнвоначалните вноски, но за да им излезе реда по-бързо т. е купуваха комби вариант или други за които се чакаше по-малко

    Коментиран от #57

  • 57 Петър

    8 8 Отговор

    До коментар #56 от "abc":

    Баща ми купи без ред москвич,нищо общо не е имал с БКП,обикновен човек беше-бояджия в един завод,промиха ви мозъците за последните 30 години.

    Коментиран от #61

  • 58 Танко

    11 3 Отговор

    До коментар #49 от "Петър":

    През април1987.купих от Мототехника Ст.ЗагораВАЗ2105 с вноска с номер над 62х..Вноската беше на 11.5 години!На очите и на ума си ли да вярвам,или на тъпи комунистически опорки?

    Коментиран от #59

  • 59 Петър

    4 9 Отговор

    До коментар #58 от "Танко":

    А защо не купи ВАЗ 2101 през 1979 година,или москвич 2138 през 1977 година?Пращаха ти телеграми за тия коли,нали?

    Коментиран от #62

  • 60 Батко

    4 4 Отговор

    До коментар #52 от "оня с коня":

    Вноската ми в Мототехника беше от февруари 1975 за 2103 .номер 108748. През август 77 г.я прехвърлих за 2161 и на 5 септември същата година я изкарах от Мототехника . Имаше и опция за избор на цвят. И дълго време след това беше красавицата на квартала

    Коментиран от #64

  • 61 abc

    9 0 Отговор

    До коментар #57 от "Петър":

    Никой нищо не е промивал. Тук става въпрос за жугули лада и др. Без да обиждам някого, но москвичите отначало даже не се търсиха и бяха без ред. След като на хората не им се чакаше и започнаха да купуват москвич, тогава в един момент и те станаха с ред, но се чакаше по- малко за тях. Имал съ вноска за лада 2107, а в по-късен етап и за москвич и зная за какво става въпрос от първо лице. Единствено първите жигули са били без ред в началото, защото не е имало доверие в тях- има ли са проблеми в окачването. Карал съм и притежавал жигули от 73 год.- закупена без ред.
  • 62 Танко

    7 3 Отговор

    До коментар #59 от "Петър":

    "ХИТЪР"Петре,като ти чета писанията,струва ми се, че ти,за разлика от баща си,имаш много общо с БКП!Не ми давай наклон на един от органите ми, каква кола да си купя.Купил съм тази,за която съм ЧАКАЛ 11.5г..Дефицитът беше основна черта на комунизма ви!

    Коментиран от #63

  • 63 Петър

    1 7 Отговор

    До коментар #62 от "Танко":

    Ама като ти е направена вноската не е имало ВАЗ 2105,как така си чакал за нещо дето го е нямало и на чертожната дъска,добре че не си си направил вноска за за ЛАДА ГРАНТА,защото тя е модел 2018г. и хептен щеше да чакаш,до преди две години.

    Коментиран от #66

  • 64 Петър

    2 4 Отговор

    До коментар #60 от "Батко":

    Чакал си само две години за ЛАДА?
  • 65 Наблюдателен

    11 0 Отговор

    До коментар #47 от "Жигуладжия":

    Това за махащите пластмасови ръчички,залепени с вакуумна гумичка за задното стъкло бе точно така- нещо като задължителен аксесоар...!Но още по- интересното бе,че на ръчичката имаше надпис и то на...- английски език-,,HЕLlO"...!Същото бе и с разни зелепени зелени и червени ивици от слюда против слънце -в горният край по протежение на цялото предно стъкло...!Но и тук задължително надписа бе на английски език- с огромни букви...- ,,TEAM"...,,RALLYE"...,,GRAND PRIX"... и т.н...!Бяха модерни и доста кичозните топки на скоростният лост от шарен плексиглас- вътре с разни фигурки...- закупени от сергиите на разни панаири...!Има и още...- тъй като се крадяха чистачките,предварително се сваляха вечер,или като я оставиш на паркинг...!И за да не се надраска стъклото при неволното им пускане се слагаха бели,или червени тапи от бутилки- оцет...!При това мераклиите ги нарязваха на ивици- под формата на цъфнала роза...!Еееххх...какви времена бяха...😀😉😀!

    Коментиран от #75

  • 66 Танко

    7 0 Отговор

    До коментар #63 от "Петър":

    Прочети пак#54 и недей да пишеш глупости.Не ми се спори повече с радиоточка.Поне това знаеш какво е.

    Коментиран от #73

  • 67 Още един крадец

    5 1 Отговор
    С по здрава тел във форма Z два броя се отваря триъгълното стъкло на вратата. С едната натискаш бутончето с другата, завърташ ръчката! И още- с ножовка бъркаш близо до ключалката и бутона щръква. Е трябва да знаеш къде!

    Коментиран от #68, #95

  • 68 Реплика от Крадеца...

    6 0 Отговор

    До коментар #67 от "Още един крадец":

    Уж си ,,Още един крадец",ама явно си ,,Любител- крадец"...!Какъв тел...,какви ножовки...,кви 5 лева...!Само нагряваш отвън със запалка ,където е залепено рогчето,лепилото се разлага,рогчето пада и триъгълното стъкло е готово- отворено....!От там посягаш вътре към ръчката на вратата и отваряш Жигулата...

    Коментиран от #94

  • 69 Иван

    3 6 Отговор

    До коментар #42 от "Японеца":

    Климатик може да се сложи на всяка една кола без значение марка и модел. А и колко коли от клас малък - малолитражен автомобил имаха климатик през 1970? Ще ти кажа НИКОЛКО. Радио също имаха.
  • 70 Иван

    2 3 Отговор

    До коментар #28 от "Жигуладжия":

    С кръглите малки отвори са на 2103. Точно тези с елипсовидни те отвори са си на първите Жигули
  • 71 Иван

    4 6 Отговор

    До коментар #40 от "До путинистите":

    Кухненски те ми уреди - печка, хладилник, съдомиялна и микровълнова са сделани в России - на Снайге. Пералня и сушилня немски на Миеле. Коли - една Нива за лов и риболов и също да ходя с нея на работа през люта зима, една Лада Веста Крос и една Киа Каденца. Та нещо да кажеш. А телефона ми е китайски Huawei.

    Коментиран от #74, #99

  • 72 Специалиста

    7 0 Отговор

    До коментар #47 от "Жигуладжия":

    Посмях се от сърце.... Така се беше, бях си купил щори за задното стъкло и допълнителни стопчета. Кич ти казвам ама се кефих много... 😁😁😁
  • 73 Петър

    0 5 Отговор

    До коментар #66 от "Танко":

    Защо си прехвърлял бодерото?

    Коментиран от #76

  • 74 Танко

    4 3 Отговор

    До коментар #71 от "Иван":

    Снайге е литовска фирма.Ушанките,ако произвеждат нещо по лиценз,(или е крадено)е отделен въпрос.

    Коментиран от #82, #84

  • 75 Браво колега...

    7 0 Отговор

    До коментар #65 от "Наблюдателен":

    Това с тапите за оцет го бях забравил...😂😂😂. Имаше и слюди за предните странични прозорци, да не ти духа през лятото като караш със свалени прозорци.... да не ти се схване вратът. Лявата ръка сгъната на Г и лакета отвън през прозореца си беше класика😎😁😆😅🤣. Смях... Лудост ти казвам ама си беше готино по някакъв начин. Посмях се на глас и от сърце 👍

    Коментиран от #77, #100

  • 76 Танко

    4 1 Отговор

    До коментар #73 от "Петър":

    Въпросът ти е доказателство,че това,което четеш,не стига до мозъка ти.

    Коментиран от #78

  • 77 Жигуладжия

    7 1 Отговор

    До коментар #75 от "Браво колега...":

    Да добавя още от кичозните елементи...!Поставяне на рошав губер отпред- отгоре по цялото табло и отзад- на поличката на задното стъкло ...!Като тупнеш с длан по тях и се вдигаше облак прах...😂😂😂!

    Коментиран от #80, #81

  • 78 Петър

    1 6 Отговор

    До коментар #76 от "Танко":

    Питам те сериозно,знаел ли си 1975г. че 1984г. Ще има нов модел ЛАДА та си го чакал 11г.?
  • 79 Специалиста

    6 0 Отговор
    Момчета, не се вземайте толкова насериозно да спорите за нещо което отдавна е отминало. Усмихнете се и погледнете с ирония, насмешка дори.... Бъдете здрави
  • 80 И още...

    8 0 Отговор

    До коментар #77 от "Жигуладжия":

    Изпуснах приклекналото кученце- сувенир- отзад на поличката с клатеща се главичка от тръскането ,футболните топки,всевъзможно-кичозните възглавници ....!И не на последно място,който е военен,или катаджия-задължително отзад-фуражката и палката...-ей така- за респект и избиване на комплекси...😂😂😂😂!
  • 81 😂😂😂

    7 0 Отговор

    До коментар #77 от "Жигуладжия":

    Ами нещо да кажеш за барчето между таблото и скоростния лост 😆😆😆. С рафчета за цигари и кибрит...

    Коментиран от #86

  • 82 Иван

    2 5 Отговор

    До коментар #74 от "Танко":

    Била е литовска. От 2010 г е собственост на Русия, като седалището на управата остава в Литва, а борда на директорите в Москва.

    Коментиран от #85, #88

  • 83 😂😂😂

    7 0 Отговор
    Ами триъгълните байрячета наредени на връвка и закичени на стъклото като на стар Тир...!? Гледахме ги и цъкахме с възторг 😆😆😆

    Коментиран от #87

  • 84 Танко

    5 2 Отговор

    До коментар #74 от "Танко":

    До ушанката,която не вярва,че Снайге не е руска и е сложила минус-провери в Гугъл.Да бе,забравих,че вие не вярвате на нищо,измислено
    от американец.Вярвате само в светлото бъдеще.
  • 85 Иван

    2 4 Отговор

    До коментар #82 от "Иван":

    Като забравих да допълня, завода за хладилници и фризери фсе още си е в Литва, но завода в който произвеждат печки, съдомиялна и т.н., е в Калининград Русия. Имам и още една малка неточност, не от 2010 а от 2011г повече от 75%от акцийте на Снайге са собственост на руската Полар.

    Коментиран от #89

  • 86 Жигуладжия

    7 0 Отговор

    До коментар #81 от "😂😂😂":

    Да...,барчето си бе екстра и гъзарийка...!Сещам се още...- пластмасовите капачета над решетките на предният капак...!Един вид -да загребват повече въздух и да духа повече топло парното...;Освен това и пластмасови планки,със светлоотразителни,закопчани на ръба на вратите,като отваряш на паркинг,да не се чука боята от съседната кола,или стена...
  • 87 Жигуладжия

    6 0 Отговор

    До коментар #83 от "😂😂😂":

    Вярно...бях забравил за гирляндите от триъгълни байрячета,полепнали с дебел слой прах...!Искрено ме разсмя...😂😂😂!Еееххх...спомениии...!Може да бе кичозно,но бяхме млади, имаше тръпка и се радвахме на обикновените неща...,😂😂😂😃😃😃👍👍👍!!!
  • 88 Танко

    7 2 Отговор

    До коментар #82 от "Иван":

    Все едно ,да кажеш,че москвичите,произведени на конвейра на Опел,който ушанките откраднаха преди края на войната,уж репарация,е руски. Да се напънат да произвеждат нещо,което те са измислили.

    Коментиран от #91

  • 89 Танко

    5 1 Отговор

    До коментар #85 от "Иван":

    Щях да съм изненадан,ако не ги правиха в Кьонингсберг,отколкото да речем в Иркутск.
  • 90 😂😂😂

    6 0 Отговор
    А... за парното имаше балатумче отпред на решетката отдвете страни разцепено на триъгълници, което зимата се затваряше нацяло, но имаше и опция да се отварят наполовина за ограничаване на студения въздух 😆😆😆
  • 91 Иван

    2 5 Отговор

    До коментар #88 от "Танко":

    Виж сега. Снайге е открита още през 1963г. по времето на СССР. На дали са им го измислили американците. А Кьонигсберг от много отдавна се казва Калининград и в него живеят руснаци. Германците, бягат от там още преди края на войната. Два пъти годишно ходим с жена ми там при приятелско семейство.

    Коментиран от #92

  • 92 Танко

    6 1 Отговор

    До коментар #91 от "Иван":

    Не само германците навремето,руснаците сега не ги свърта в русията.Няма руски сайт без реклама за придобиване на гражданство в ЕС
  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 Вярно

    4 1 Отговор

    До коментар #68 от "Реплика от Крадеца...":

    Не съм крадец а автомобилен състезател и механик. Състезавал съм се с Жигули, което автоматично означава, че му зная и кътните зъби. Защото.... темата е дълга. За запалката, разбира се, че зная но ми се вижда вандалско.
  • 95 Ооо...Боже...!

    2 3 Отговор

    До коментар #67 от "Още един крадец":

    Твоят прекалено сложен метод,не знам в кой филм си го гледал,но той отпада автоматически,тъй като 99% от Жигулитата имаха забодена отвертка отвътре на триъгълното прозорче...!

    Коментиран от #96

  • 96 Да да

    6 0 Отговор

    До коментар #95 от "Ооо...Боже...!":

    Отверката се забождаше защото стъклото се свличаше заради кофти повдигащ механизъм.!!

    Коментиран от #97

  • 97 Не си разбрал...?!

    3 0 Отговор

    До коментар #96 от "Да да":

    Това също...!НО!Говорим за малкото-триъгълното стъкло...!Почти всички Жигуладжии забождаха отвътре отвертка- един вид като стопор- против злоумишленото му отваряне отвън...!

    Коментиран от #98

  • 98 турбо жигули

    1 1 Отговор

    До коментар #97 от "Не си разбрал...?!":

    Ключалките на вратите бяха по прости и от такава на гардероб.

    Коментиран от #101

  • 99 9344

    0 0 Отговор

    До коментар #71 от "Иван":

    Да те съжали човек...Истински русофил си.А парите в рубли ли си ги държиш ?

    Коментиран от #102

  • 100 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 101 Hungary

    1 0 Отговор

    До коментар #98 от "турбо жигули":

    Не е така...,говориш наизуст- такива бяха на Москвича...отваряха се всички с един ключ...!Но на Жигули ключалките на вратите бяха по-сериозни- унгарски- на ,,Elzep"...!
  • 102 Иван

    0 0 Отговор

    До коментар #99 от "9344":

    В български левове. Обменям левове за рубли когато ходя в Русия.
  • 103 след като си толкова умен

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Джуган":

    я покажи едно от тия “здрави и хубави рена” ? но за сметка на това жигули лади и москвичи има още много по пътищата и ще ги има още много време за да може такива като теб да се самоизяждат от яд …