В Америка (Масачузетс) беше пусната за продажба една ЗАЗ-ка, доста добре позната в миналото у нас. Става дума за модела 965, който в разговорния език е наричан "гърбав" Запорожец. Разбира се, за САЩ това е дива екзотика, така че цената, която на нас ни се струва прекалено висока, е оправдана - $19 000 - сума равняваща се приблизително на 30 000 лв.

За тези пари зад Океана можете да си купите 2-3-годишен кабриолет Ford Mustang. И не счупен, а в идеално състояние и с минимален пробег, а у нас можете да си вземете доста прилична чисто нова кола. Според продавача „Запорожецът е известен със забележителното си представяне на лоши пътища благодарение на независимото си окачване и мотора, монтиран на задвижващите задни колела, което им позволява да носят 60% от общото тегло на автомобила."

Друга интересна особеност на "гърбавата" ЗАЗ-ка е абсолютно плоското шаси. "По този начин е почти невъзможно да се счупи нещо при напускане на асфалтов път. Ако някой все пак успее да затъне някъде, собственото тегло на ЗАЗ 965 от само 665 кг позволява буквално да слезе от колата, да я повдигне, да я върне на стабилна повърхност и да продължи пътуването.", допълва още авторът на обявата.

Освен това продавачът пише, че за СССР "гърбавият" Запорожец е бил като Volkswagen Beetle или Trabant в Европа. Ще припомним, че четири години по-рано в САЩ продадоха черен такъв Запорожец (този цвят никога не е съществувал) на цена от 15 000 долара.
Коментиран от #2
-13 +11
До коментар #1 от "Кола":
1968 година
-5 +15
Коментиран от #13
-3 +23
-4 +3
Коментиран от #7
-14 +3
-11 +10
До коментар #5 от "Гост":
модел е БЕНЗИНОВО сложено отпред в багажника.Предполагам и това е такова."суха печка".
Коментиран от #14
-0 +18
-0 +18
Коментиран от #15
-13 +11
-0 +8
-5 +0
До коментар #3 от "ЗАЗ заплаха":
Редовия американец ще кара автомобил,а не подобен кенеф.Това да може да караш подобно нещо не е повод за хвалба или успех,а точно обратното.Да те ожали човек, че се е налагало да имаш допир до подобен руски боклук.
Коментиран от #16
-10 +3
До коментар #7 от "На следващия":
такива са на всичките ЗАЗ-ове,като на всяко следващо е малко доработено от предшестващото го. Такова е и на ЛуАЗ 969 джипчето на ЗАЗ. Печката е страхотна,като калорифер във войнишко спално помещение,лошото е че не се регулира или е адска жега или студено.Ползва бензина от резервуара мисля 250 мл. на час гореше.
-0 +6
До коментар #10 от "Буха ха":
нещо не ги чуваш нещата,защото някой имаха проблеми заради мурдар шофьорите,които са си такива или от незнание. Има едни клапи,които се отварят когато загрее двигателя и се охлажда. Когато се замърсят или се повредят тогава грееха,но ако се почисти или се подмени повредената част/лостче/ нещата се оправяха. За надеждността също може да се коментира,че зависи от кой как си стопанисва колата виждал съм и много добри и надеждни коли,и такива много мурдарести,но и собствениците им си приличаха на колите.За грозна визия е спорно,защото по същото време в Италия са се продавали Фиат 500,който до някъде е вдъхновител за направата на този ЗАЗ.
-2 +5
До коментар #13 от "гостгост":
похваля,че с точно подобна на тази кола в много поддържано състояние от собственика и,който бе доста добър и знаещ тогава младеж говоря за 79г.ме вози мен и моя приятел със 120 км/ч и то не еднократно,просто се прибирахме от лагер и от гарата която е на 40 км растояние от нашият град ни взеха с бащата на моя приятел с точно такъв ЗАЗ и през повечето време с двама възрастни и две деца с по 1 куфар багаж "хвърчахме" с между 80 и 120 км/ч. Хвърчахме го сложих в "" защото за тогавашните стандарти тези скорости бяха нещо необичайно и сравнено към ден днешене е като да караш със 140-200 км/ч,а и не загря по време на това каране. Хубави спомени от прекрасни години.
-1 +5
-1 +3
-5 +4
-2 +0
-0 +1
-1 +0