Last news in Fakti

8 Януари, 2021 10:14 7 529 56

Антирекорд в продажбите на автомобили в Европа и у нас

  • нови автомобили-
  • продажби-
  • пандемия

Слабото търсене на автомобили застрашава икономиката на еврозоната като цяло

Антирекорд в продажбите на автомобили в Европа и у нас - 1

През 2020 г. продажбите на автомобили в европейските страни спаднаха значително, като спадът в някои страни надхвърли 30%. Миналата година беше най-лошата за автомобилния пазар в Европа от няколко десетилетия насам.

Спадът в продажбите на автомобили на ключови европейски пазари през 2020 г. се оказа най-силният от няколко десетилетия, съобщи Bloomberg, позовавайки се на статистически данни от бизнес асоциации и транспортни министерства в различни страни. Спадът в зависимост от пазара варира от 20% до 32% в сравнение с резултатите от 2019 г. - тоест спадът е с до една трета от обема на продажбите.

В Германия броят на новите регистрации на автомобили е намалял с около 20%, пише Bloomberg, позовавайки се на данни от Федералната администрация за автомобилен транспорт. В Испания спадът е бил 32%, в Италия - 28%, във Франция - 25.5%. Във Великобритания продажбите са намалели с 29%, което е най-големият спад от 1943 г. насам, според данни на местната асоциация за автомобилна търговия.

Слабото търсене на автомобили застрашава икономиката на еврозоната като цяло, защото възстановяването ѝ след карантината и ограниченията през миналата година до голяма степен ще зависи от индустрията, припомня агенцията. „Изпаднали сме в дълбока криза. Тя е по-мащабна от всичко, с което сме се сблъсквали в миналото “, казва Пиер-Луи Дебар, ръководител на статистиката в Комитета на френските автомобилни производители (CCFA).

Новото нарастване на случаите на коронавирус през есента принуди няколко правителства да въведат отново ограничителни мерки. Тези мерки вероятно ще ограничат търсенето на автомобили и в началото на 2021 г., предполагат експертите на Bloomberg. Анализаторът Майк Дийн заявява, че европейският автомобилен пазар може да започне възстановяване през второто тримесечие на 2021 г., но ако карантините бъдат премахнати.

Въпреки това очакванията са, че и през 2021 г. продажбите на нови коли все още ще бъдат с 15% по-малко от 2019 година. Първото тримесечие на 2021 г. ще бъде най-трудно за пазара, сигурен е експертът. През четвъртото тримесечие на 2020 г. хибридните автомобили и електрическите превозни средства изпревариха за първи път в Европа леките автомобили с течно гориво, отбелязва Bloomberg Intelligence.

Германският транспортен орган изчислява, че през 2020 г. продажбите на електрически превозни средства в страната са нараснали с 200%. Във Франция електрическите превозни средства представляват 6.7% от всички продажби за годината, докато през 2019 г. те са били само 1.9%.

У нас положението също не е розово. Нoвитe рeгиcтрaции нa лeки aвтoмoбили в Бългaрия ca нaмaлeли c 35.6%, кaтo cтaтиcтикaтa oтчитa пeриoдa януaри - oктoмври 2020-a и e нa гoдишнa бaзa. Oтчeтeният cпaд e в cрaвнeниe c aнaлoгичния пeриoд oт 2019 гoдинa, a дaннитe ca oт дoклaд нa АСЕА (Eврoпeйcкaтa acoциaция нa aвтoмoбилнитe прoизвoдитeли), публикувaн в крaя нa минaлата година.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 12 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Мъдрият

    51 2 Отговор
    Това е нормално!

    Вие какво очаквате бе?

    Че хората ще си купуват нови и скъпи коли до безкрайност?

    Е няма да стане! Особено в момент на криза като този, хората просто си пазят парите, защото могат да остана без работа!

    Тъй че не се чудете, а свивайте разходите, произвеждайте по-малко коли (според потреблението и търсенето) и намалете цените!
  • 3 qwerty

    46 1 Отговор

    До коментар #1 от "Аха":

    Не - това е смъртта на оялите се дилъри-хиени. Ако се откажат от 20-30%ните си печалби от продажбата на 1 брой автомобил, бизнеса може и да потръгне.

    Коментиран от #6, #9, #37

  • 4 Дизела

    10 5 Отговор
    Надявай се.Има да чакаааааш.
  • 5 трикстер

    41 4 Отговор
    Надули са цените като за световно, продават дърти кочини на безбожни цени, е, няма да им стане номера, ще си карам 15 годишната барака и това е.
  • 6 Пурко

    17 16 Отговор

    До коментар #3 от "qwerty":

    И за какво да работят тогава? Предполагам че ако ти случайно станеш представител на марка и ще ни продаваш колите с 2% надценка нали?!?

    Коментиран от #7, #48

  • 7 Ганьо мрази да мисли

    32 3 Отговор

    До коментар #6 от "Пурко":

    Никой не е казал да работят за без пари,а просто не с бомбастични надценки
  • 8 Японеца

    17 3 Отговор
    Интересна статия! Досега само ръст и печалби отчитаха! Кризата дава отражение! Никой няма да купува и 2021г, защото кризата се задълбочава! Европа се мога с ваксината! Израел са 2 седмици, милион ваксинирани!
  • 9 Буко Баламата

    8 3 Отговор

    До коментар #3 от "qwerty":

    Стани дилър и ти като има кяр.

    Коментиран от #39

  • 10 БАЙ Х@Й

    27 2 Отговор
    ‼Западните автомобилни концерни бяха в същото положение в края на 80-те. Тогава "събориха стената" и започна великото изриване на старите коли на изток. И пазара им живна. Сега започнаха с друга хватка - властите се загрижиха за екологията и започна Евро 0,1,2,3,4,5,6,...
  • 11 Японеца

    12 7 Отговор
    Евро 6 и 7 ще затрие ДВГ-то!

    Коментиран от #49, #54

  • 12 оня с коня

    9 5 Отговор
    КАТЕГОРИЧНО не съм съгласен с Твърдението в Статията че По-слабата Продажба на НОВИ КОЛИ в Европа застрашава ИКОНОМИЧЕСКИ Еврозоната/от там и целия ЕС/,защото Заводите на всяка Марка БЪЛВАТ на Макс РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ за вече Продадените си Автомобили.
  • 13 Ники

    16 1 Отговор
    Ами сега да пуснат истински промоции у нас представителставата за да си продадат колите на склад, ще се намерят купувачи, като намалят едни коли от 50+ на 30тина хил. ще ги изкупят бързо бързо :)

    Коментиран от #15

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Японеца

    2 9 Отговор

    До коментар #13 от "Ники":

    Пълно е с намалени нови коли! Огледай се малко! Особенно хит в момента е кола под наем за 36 и 48 месеца!
  • 16 Янко

    13 11 Отговор
    Трябва да си мнго органичен да си купиш нов автомобил при положение, че това е един от най-бързо обезценяваштите се активи. Има много по-разумни опции човек да си инвестира парите. Но живеем в консуматорско общество което има тежки липси на информираност.
    Не бъдете тъп консуматор който като се види с пари си купува кола... инвестирайте!

    Коментиран от #56

  • 17 Честита 2021

    14 0 Отговор
    Ваксинирането е вяло, слаба икономика, липса на пари, безработица, фалити, бунтове!
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Аха

    9 4 Отговор
    След като продажбите падат, защо се увеличават продажбите на ел. коли?

    Коментиран от #34

  • 23 естет с шалче

    11 7 Отговор

    До коментар #1 от "Аха":

    Сега е момента балъците да се набухат с ел коли а през това време цената на петеолните продукти да падне бензина да стаане стотинки и да си карам аз двг-то осмак 5 литра с 500-600 коня под капака а другите да карат по 200-300 км пробег и да кретат с по 30-40 км в час по третокладните пътища и градско.

    Коментиран от #24

  • 24 Аха

    4 13 Отговор

    До коментар #23 от "естет с шалче":

    Да се набутат? Кой се набутва, момче? Скоро ДВГ ще бъде забранено за ползване и ще разрешават само с ел. коли, и ДВГ коли няма да се продават до няколко години в западни държави! За кое набутване говориш! За мен статистиката (за тези които разчитат добре статистики) говори, че хората си карат още малко колите с ДВГ, преди да си купят електрически, модели които искат. Например чакат да излезе електрическия Мустанг или Ениак или Модел У или ИД4 или електрическото Ауди ГТ и т. н. Хората разбраха, че времето на ДВГ колите изтича и никой не бърза да взима нова. Но това е за тези които разчитат добре статистики! За останалите заблудени, е просто временно и се надяват продажбите да скочат двойно!

    Коментиран от #25, #26

  • 25 естет с шалче

    10 2 Отговор

    До коментар #24 от "Аха":

    Няма да бъде забранен.Може да не се влиза в сити центъра само с двг това могат да забранят но извънградско или в околностите на градовете примерно вилни зони и тн ще може да се ходи с двг.А в ситицентъра мое и колело да си наемеш или ел кола под наем или метро не е проблем.Въпроса е че нема се набуташ със скъпа електричка да я ползваш само в радиус 20 км.Все пак едно ел.Туинго което в бг го няма е 20-30 хилки обърнато в лева.Едно Ситроен Ами най-евтината ел кола даже е четирицикъл поради конструктивната невъзможност за каране извън града е 6к евро няма голям смисъл от тая инвестиция за толко ограничено ползване.

    Коментиран от #27, #28

  • 26 123

    8 1 Отговор

    До коментар #24 от "Аха":

    Е, скоро - колко да е скоро?
    Някъде между 2030 и 2040-та. А за България може би към към 2050-та. Много дълъг кръгозор имаш пич. Все пак автомобилите се сменят през 3-4 години...

    Коментиран от #29

  • 27 Аха

    11 5 Отговор

    До коментар #25 от "естет с шалче":

    Човек ходи всеки ден на работа и ползва кола и веднъж в годината може би, ще кара 1000 километра без да спира (малко вероятно)! И ти казваш, че за този ден той ще купи нова ДВГ кола? Защото МОЖЕ БИ веднъж в годината ще му се наложи и всеки ден ще си хваща автобуса? От къде си взимате образованието?

    Коментиран от #30, #36, #46, #47

  • 28 Аха

    2 4 Отговор

    До коментар #25 от "естет с шалче":

    А и не пиша за коли, които карат 100 километра, а за коли с 500 километра пробег на ток!

    Коментиран от #31

  • 29 Аха

    3 4 Отговор

    До коментар #26 от "123":

    Това ще стане тогава, но до 2024 цените на двата вида, ще се изравнят! А тогава кое ще се купува? Това което ти дава по-нисък разход за 100 километра!
  • 30 естет с шалче

    4 1 Отговор

    До коментар #27 от "Аха":

    Мое да купиш пикап примерно с него мое одиш на море да влачиш джет сърф лодка моторна шейна кросов мотор еври уикенд няпример. Да инвестираш и то немалко пари в кола която ползваш само в града не виждам смисъл в града има градски транспорт има и ел коли под наем които можеш да ползваш.

    Коментиран от #32

  • 31 естет с шалче

    6 1 Отговор

    До коментар #28 от "Аха":

    Има две коли които с мъка докарват този пробег Тесла струваща бая и Порше Тайкан който дори не ги докарва а пробега му варира между тоя на Пежо 208-е и Рено Зоуи вярно че е голям и луксозен ама и цената му е още по бая та не виждам голям избор.

    Коментиран от #33

  • 32 Аха

    5 3 Отговор

    До коментар #30 от "естет с шалче":

    Че кой ти е казал, че това не можеш с ел. кола? Почти всички нови ел. коли са с теглич! Ениак, Мустанг, ИД4, Модел У, Модел 3, Модел Х и други! Кое не можеш да правиш? Имат възможност за багажници на покрива, също! Без Модел Х! Кое не можеш?
  • 33 Аха

    6 3 Отговор

    До коментар #31 от "естет с шалче":

    България от край до край е 500 - 600 километра! Като че ли никой тук не работи, а само пътува! Все са им малко километрите!
  • 34 Японеца

    3 0 Отговор

    До коментар #22 от "Аха":

    Заблуждават те с проценти! Например 2019 са продали 20000 коли, а за 2020 ако продадат 40000, ръста е 100%!

    Коментиран от #35

  • 35 Аха

    1 3 Отговор

    До коментар #34 от "Японеца":

    Стига с тези проценти, заблуждават хора като теб! Във Великобритания за 2019 са продадени 581 хиляди дизелови автомобили, 2020 са 261 хиляди! Електрически 37 хиляди 2019 и 108 хиляди 2020! Как е, не е 40, нали? Това е само във Великобритания! 108 са почти 50 процента от пазара на дизелови коли! Четете статистики и ги разбирайте, какво означават!

    Коментиран от #38

  • 36 Японеца

    5 1 Отговор

    До коментар #27 от "Аха":

    Не съди по себе си! Работим и въртим по 100км в София! А за образованието, гледай си твоето! Нашето е отдавна с изпити, не с тестове!

    Коментиран от #41, #42

  • 37 дзверо

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "qwerty":

    20-30% друг път...не са под 50-60% МИНИМУМ!
  • 38 Японеца

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "Аха":

    Разбирач, давам пример! Не цитирам статистика!
  • 39 дзверо

    5 1 Отговор

    До коментар #9 от "Буко Баламата":

    Е, не всеки може да лъже човечеца сбрал всичките си пари, за да му пробутат трошката описана от дилърчето като УНИКАТ!

    Коментиран от #43

  • 40 ьььь

    10 1 Отговор
    Цените надути с по около 10 хиляди отгоре, качеството смъкнато заради проблемите в производството свързано с пандемията, новите коли страшно капризни заради европейските изисквания, със скъпи части, ненадеждни и за капак по-шумни заради високите компресии, и аз как да си купя такава нова кола?
  • 41 Аха

    2 3 Отговор

    До коментар #36 от "Японеца":

    И 100 километра една Ел. кола не може? Той един електрокар от фабриките, ще ги измине!
  • 42 февф

    7 0 Отговор

    До коментар #36 от "Японеца":

    ти ако въртеше по 100 км на ден отдавна щеше да се ослушваш за електричка! само глупав човек си мисли че другите са глупави да знаеш!

    Коментиран от #44

  • 43 Буко Баламата

    5 1 Отговор

    До коментар #39 от "дзверо":

    Каква трошка уникат те гони като става дума за нови коли. Българина много мрази да си плаща за каквото и да било.Като не Ви изнася тук ходете при немски дилър си купете да видите там цени и отношение.

    Коментиран от #45

  • 44 Нямаш явно кола

    4 1 Отговор

    До коментар #42 от "февф":

    Умник, по тая твоята логика всички фирмени коли се услугата за електрични! За сега е много по скъпо с ел.кола!
  • 45 дзверо

    4 1 Отговор

    До коментар #43 от "Буко Баламата":

    Говоря по принцип...баламурник! Мислиш ли, че има някаква разлика между автоджамбазите и дилърчетата с костюми? И едните и другите лъжат като разпрани!
  • 46 Фен

    5 1 Отговор

    До коментар #27 от "Аха":

    Ами уважаеми колега след колко километра електричката става по-екологична от ДВГ? Знаеш колко е екологично производството на батерии. А колко мед трябва да се добие за допълнителна електрификация? А колко електроцентрали трябва да се построят? А колко ще се подобри екологията в света, ако такива крути мерки се приемат само в Европа. А като става въпрос за четене, прочети биографията на Мъск. Ще разбереш какво мисли за енергетиката. Сигурно ще си неприятно изненадан!
  • 47 Фен

    3 1 Отговор

    До коментар #27 от "Аха":

    Ами уважаеми колега след колко километра електричката става по-екологична от ДВГ? Знаеш колко е екологично производството на батерии. А колко мед трябва да се добие за допълнителна електрификация? А колко електроцентрали трябва да се построят? А колко ще се подобри екологията в света, ако такива крути мерки се приемат само в Европа. А като става въпрос за четене, прочети биографията на Мъск. Ще разбереш какво мисли за енергетиката. Сигурно ще си неприятно изненадан!
  • 48 Фен

    4 1 Отговор

    До коментар #6 от "Пурко":

    Преди няколко години в Германия големи вериги магазини и супермаркети поискаха да продават автомобили, закупени от тях директно от производителя. ЛЕЛЕ какъв вой нададоха дилърите! Тогава "изплуваха" 20-30% надценка. Мъск тоя въпрос го реши, по неговия си начин.
  • 49 Фен

    2 3 Отговор

    До коментар #11 от "Японеца":

    Ще го затрие в Европа. А Китай и САЩ не искат да си ограничават емисиите. Тръмп блъсна по масата и европейците плащат на Мъск за да си оправят въглеродния баланс. За каква екология говорим?
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Японеца

    4 1 Отговор
    Повечето фенове на ел.коли нямат никакво понятие от екология и са зомбирани яко! Плюенето на двг ги прави значими!
  • 52 Гост

    0 0 Отговор
    Много скъпоооо
  • 53 Буха ха

    2 0 Отговор
    Загледах се в снимката, мацката ми се видя позната, казвам си, брей, да не е някое бивше гадже, а после се сетих че я помня от статията за употребявани автомобили и писах че с удоволствие ще и помогна да си избере хубава.
  • 54 Да,да

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Японеца":

    Надявай се. Има да чаааааааакаааашшшш....
  • 55 pbdan

    10 0 Отговор
    По повод строителството на 199 зарядни станции у нас само в Южна България?! Явно е далавера защото станциите са по 22 и 50кВт, на цена 48ст/кВтч.
    При 0,48лв/кВтч и 20кВтч/100км излизa 9,60лв/100км. Тoвa e 6 литрa дизeл, тaкa чe нe e пo-eвтинo. Aкo oтбeлeжим, чe пoлoвинaтa тoк e oт Мaрицитe и бoклуцитe нa Кoвaшки и eкoлoгиятa oтивa нa кинo. Oтдeлнo, чe при 22кВт щe ce зaрeждa пoчти 3 чaca бaтeрия oт 60кВтч зa 300км прoбeг.
  • 56 Пурко

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Янко":

    И колко ще вземеш от инвестициите си като те повика Дядо Боже или вездесъщия Ковид?!?