Tesla почти постигна невероятната си цел да продаде 500 000 електрически автомобила през 2020 г. Общо към 1 януари 499 550 платени автомобила са прехвърлени директно на клиентите, а от конвейерите на заводите са слезли 509 737 електрически автомобила.
Освен това, ако компанията гарантира броя на произведените автомобили, тогава цифрите за продажбите все още могат да се променят с около 0.5%, така че целта от половин милион продадени коли след точни изчисления да бъде постигната.
Четвъртото тримесечие се превърна в рекорд, когато компанията успя да продаде 180 хиляди електрически превозни средства. Това е приблизително същата цифра, каквато беше тя през цялата първа половина на годината - период, през който икономиката беше най-тежко засегната от коронавирусната криза.
През третото тримесечие са продадени около 140 хиляди автомобила, което все още се счита за рекордна цифра. Целта да се продадат половин милион коли на Tesla бе поставена от Илон Мъск в началото на 2020 година. Поради пандемията почти никой не вярваше във възможността за постигане на такъв показател.
-8 +5
-8 +4
Коментиран от #17
-12 +20
Коментиран от #9
-9 +8
-6 +12
Коментиран от #8, #10, #11, #23
-6 +11
-2 +8
До коментар #6 от "123":
Тъй , тъй , минала ги Ауди , ама само в неосъществимите ти мечти , хах !! А догодина по това време пак ще четем за новия рекорд на Тесла и"умните " ти коментари как някой щял да пусне нещо , а друг щял да мине нещо , ама друг път !!
-9 +12
До коментар #4 от "Хи хи":
За това във Великобритания стана най-продавания модел от всички видове коли за декември!
Коментиран от #12
-9 +5
До коментар #6 от "123":
Що не добави и статистиката за декември като си много отворен ?? Щото Тесла пак е първа , както и за годината общо , хахахаххахаха !!!
Коментиран от #16
-11 +7
До коментар #6 от "123":
Тесла победи ИД3 с продажбите декември, когато дойдоха доставките! А ИД3 има много продажби, защото имаше поръчки от 2 години!
Коментиран от #19
-2 +10
До коментар #9 от "Аха":
Има си някакво обяснение пак бякакви помощи при покупката им а и във ВБ е слабонаселена малка по площ територия с концентрирано население там от тия електрички може и да има смисъл
Коментиран от #13
-4 +5
До коментар #12 от "Хи хи":
Има си обяснение естествено , хората прогледнаха и вече не щат да чуят за пушилници !!! И избират най-доброто от електричките , естествено Тесла !!
Коментиран от #14
-10 +9
До коментар #13 от "гост":
Смисъла от електеички няма.Дори и локално да намалят цо2 и фпч и NOx планетята е обща а ел колите са неприложими в голямоплочни региони със слаба електрификационна мрежа за зареждане а замурсяването където и да става оказва глобален ефект.Та в тези региони винаги ще се използват мочни двг което намалява ефекта и смисъла на ел автомобилите освен ако не ислаш да пълниш сметката на електричарите като Мъск.
-6 +11
Коментиран от #18
-9 +13
До коментар #10 от "гост":
Нали ти казах да спреш да лъжеш във всеки коментар. Тесла не са първи за годината в Норвегия, а както ти каза човекът, това е Ауди
-2 +9
До коментар #3 от "Гост":
Да, прав си. И на 10та година си на абсолютна нула, никаква остатъчна стойност. За разлика от нормалните коли.
Коментиран от #21
-9 +9
До коментар #15 от "сега,":
Може ама едва ли как се добива никел и кобалт каква енергия се използва при добива и тн?Колко е чисто?
Коментиран от #22
-3 +9
До коментар #11 от "Глупости":
И пак най продавана ел кола в Европа за 2020-та е Рено Зое
-3 +9
-1 +3
До коментар #17 от "Антиелектрика":
Сериозно? Да видим ли Лийф 2012, колко му искат? Дай някой, без пари?
-2 +7
До коментар #18 от "Факт!":
колко е чисто някъде си. Тук, ще е по-чисто, по-тихо и ще ми е евтино. транспортът като себестойност като падне, ще паднат и цените на милиони продукти и стоки. Разходите ми на година свързани с колата, ще са не повече от една пета от сегашните, което ще повиши стандарта ми на живот. И не на последно място. Най накрая ще карам нов автомобил.
Коментиран от #24
-6 +13
До коментар #6 от "123":
Само декември Тесла достави в Норвегия 4500 коли и изпревари ИД3 за годината! ИД3 събира поръчки от 2 години! Не очаквай ИД3 да изпревари Тесла! Може би Ениак или ИД4!
Коментиран от #27, #33
-5 +2
До коментар #22 от "въобще не ми пука":
Пука ти щото планетата е обща.
Коментиран от #25
-2 +6
До коментар #24 от "Факт!":
аз съм егоист. Второ новите батерии, които пускат от тази година са с капацитет милион и шестотин хиляди километра. Кога ще ги направя, че да се наложи да ги сменя, и да замърся още планетата ти. А това, че ще изчезне нуждата от енергоемки и ресурсоизяждащи индустрии свързани с производството на милионите части и механизми в един конвенционален двигател, не коригира ли баланса. А производството на горива, транспорта и съхранението им?
Коментиран от #26, #34
-7 +6
До коментар #25 от "не, не ми пука":
И кой е казал че всички ел коли ще са Тесла и с такива батерии второ кой е казал че Тесла иьобщо ще отвори в Германия.Трето замърсяващото производство и каране на ел коли от китай с контейнеровози ще обезмисли това нещо.Кой ти е казал че електеичката не използва много компоненти освен задвижващите агрегати.При направата на ел двигател батерии и тн не се ли консумира енергия.Китай използва още въглища при производството най-замърсяващият и изостанал метод и тн.
-1 +7
До коментар #23 от "Хи хи":
Което не променя факта че Рено Зое е по-продавана и от Тесла и от ФВ
Коментиран от #29
-1 +8
Коментиран от #32
-5 +4
До коментар #27 от "Рено Фен":
просто е много евтино изпълнение като материали. Но за градска кола е перфектно. Возил съм се. Чудничко.
-0 +6
-0 +2
-2 +9
До коментар #28 от "хи-хи, ми хи":
Има да гледаш индианци закачени с кабели към зарядните станции да се топлят хахахахаха
-1 +6
До коментар #23 от "Хи хи":
Глупости! За цялата 2020 в Норвегия Етрон са продали 9227 автомобила. А Тесла М3 са продали 7770. Абе господин специалист. Сядал ли си в тесла и Етрон. Като седнеш ще разбереш разликата. Ако човек е богат като норвежците не би правил много компромиси с качеството. Ще видите, че тесла е надценена кола, защото нямаше конкуренция до момента. Ще задържат продажбите и позициите само ако намалят цените с поне 30 %. Няма много ид*оти да платят почти 120 000 лева за модел 3. Доста недодялано автомобилче.
Коментиран от #35
-1 +7
До коментар #25 от "не, не ми пука":
Ало, двигател ли? Ти нова кола на живо виждал ли си? Знаеш ли колко десетки хиляди части има един автомобил. Дори почвам да си мисля, че двигателя е най-елементарния агрегат в него. Да не говорим, че всяка кола вече 10 пъти повече компютър от лаптопа ти. А да си си чувал, че производството на батерии е едно от най-мръсните производства, да не говорим за добива на елементите му. Ако добавим и рециклирането, което сигурно е още два пъти по замърсяващо, макар и както казваш след милион километра, нищо че производителите дават гаранция на батериите между 100 и 200 хил. км. А като сметнем и това, че доста над 50 % от ел. енергията идва от ТЕЦове на въглища. Прав си, доста е екологично.
-2 +6
До коментар #33 от "123":
Ти не си запознат! В Норвегия Ауди Е-трон се продава този с малката батерия, която изминава 250 - 300 километра! Той е на цена, малко по-висока от Модел 3, която изминава доста повече километри. Но понеже, Ауди Етрон е доста по-голяма кола, хората правят компромис за пробега! За това е така! И всеки би избрал, Ауди ако му стига пробега! Колата е по-голяма и луксозна! Но проблема е, че е с нисък пробег и липса на бързи зарядни! Или, зарядни има, но там цената е на много по-висока от зарядните на Тесла!
-4 +1
-1 +6
Коментиран от #39, #40, #41, #42
-4 +4
До коментар #37 от "гост":
А ти ще си от многото безпаричници ТРИстотинери ха-ха-ха-ха
-0 +4
До коментар #37 от "гост":
Но Тесла скоро ще струва трилион. Само преди 3 дни струваше по-малко от 700 милиарда, а вече е 834,17. Малки остана да постигне и това "невъзможно"
Въпреки че не го виждат Антиелектиците, това означава почти неограничен достъп до пари. За суми под 20% от пазарната капитализация на компанията, Илон Мъск има право да вземе еднолично решение, без да се изисква разрешение от управителния съвет.
Това са 200 милиарда. Тоест може да купи която и да е автомобилна компания с щракане на пръсти. Даже едновременно може да купи няколко броя, все едно си пазарува от рафта в супермаркета. Само дето няма никаква полза от това! Тези компании за в бъдеще ще носят само загуби и проблеми, заради наследството си от ДВГ с което в момента се гордеят.
Коментиран от #43
-4 +1
До коментар #42 от "Не знам за Илон":
Не можеш да купиш нещо,което не се продава.Колите с двг могат да се продават в целия свят,където няма забрани.Така,че пазари ще има.
-0 +3
-0 +3
Коментиран от #46
-0 +2
До коментар #45 от "Лошо":
мда, в норвегия през зимата въобще не е студено и няма снегове, студове, ветрове, ледове и т.н. там не ползват парно в ел. колите си ама верно то пък там и ел коли няма, м - м.
-0 +0