ФАКТИ.БГ

26 януари 1891 г. Умира Николаус Ото

В съдебно дело немският патент на Ото за четиритактовия двигател му е отнет в 1886 г.

Публикувана: 26 Януари, 2021 04:29
25 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3035
26 януари 1891 г. Умира Николаус Ото
Снимка: Архив
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.9 от 16 гласа.

На 26 януари 1891 г. в Кьолн умира Николаус Ото.

Той е самоук автомобилен изобретател на четиритактовия двигател, наречен от него Отомотор.

Ото израства в бедно семейство, баща му е управител на пощата на градчето. Ото преминава обучение за търговец и се препитава, като работи като търговски служител в градовете Франкфурт на Майн и Кьолн. Оженва се за Анна Госи и им се раждат седем деца. Синът му Густав Ото става самолетен конструктор.

Още през 1862 г. той започва първите си експерименти с четиритактови мотори. Едва през 1876 г. той успява да създаде модел, който да се наложи на пазара. Междувременно през 1863г. построява първата си машина, задвижвана с газова сила.

През 1864 г. заедно с инженера Ойген Ланген основават първата фабрика за двигатели в света. Първоначално името е „N.A.Otto Cie“, през 1869 става „Gasmotorenfabrik Deutz“, а в днешни дни е позната като „Дойц АГ“ (Deutz AG). През 1876 г. Ото и Ойген Ланген успяват да създадат четиритактов мотор със сгъстен заряд. Този тип мотор е основата за направата на четиритактови двигатели и до днес.

В 1867 г. техният двутактов мотор печели златен медал на Парижкото изложение. Оттук нататък търговията потръгва бързо и печалбите на компанията растат стремглаво. В 1872 г. двамата наемат Готлиб Даймлер, блестящ инженер с опит в ръководенето на фабрика, за да им помогне в производството на двигателя.

Далеч по-добрата ефикасност и работа на четиритактовия двигател са очевидни и той се радва на незабавен успех в продажбите. Само през следващите десет години са купени 30 000 броя и скоро всички разновидности на Леноаровия мотор са вече демоде.

В съдебно дело немският патент на Ото за четиритактовия двигател му е отнет в 1886 г. Оказва се, че някакъв французин на име Алфонс дьо Роша е измислил в 1862 г. подобен на Отовия модел и го е патентовал. Дьо Роша обаче не произвежда нито един двигател.

Фирмата на Ото продължава да печели. Когато умира в 1891 г., той е много състоятелен човек.

Междувременно в 1882 г. Готлиб Даймлер напуска фирмата. Той твърдо е решил да приспособи Отовия двигател за превозно средство. А как това става ще ви разкажем по-нататък.

Германия

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.9 от 16 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
РАДИО ЕЛТО
1 Отговор
учен гении инжинер за своето време

Коментиран от #4, #9, #23


Оценка:
-4 +38

браво на вас
2 Отговор
" Той е самоук автомобилен изобретател на четиритактовия двигател" ????
Ами от къде да се научи след като той го изобретява?
И второ - прави само двигатели а не автомобили.

Оценка:
-0 +30

моторист
3 Отговор
Има корабни двигатели марка Дойц , много са корави !!

Оценка:
-0 +29

Точно обратното. Не е учен, Не е инженер
4 Отговор

До коментар #1 от "РАДИО ЕЛТО":


Поредното доказателство, че повечето гениални изобретатели не са минали класическото обучение за времето си, където да им поставят границите за максимално възможно. И понеже не са знаели къде са границите, не са били ограничавани в очакванията си и винаги са искали повече и повече, а когато си гений го постигаш! Реално по документи не е бил инженер, но очевидно е разбирал повече от всичките тях взети заедно. Подобни примери има хиляди в историята. Ото е един от тях!

Коментиран от #24


Оценка:
-1 +27

Друг
5 Отговор
подобен пример е с братята Райт - не се съобразили с това, че професорите тогава били доказали, че по-тежко тяло от въздуха не може да лети и изобретили самолета.

Оценка:
-0 +20

Готлиб Даймлер
6 Отговор
твърдо е решил да приспособи Отовия двигател за превозно средство.
Е добре де, успял ли е Хер Даймлер да го направи?

Коментиран от #8


Оценка:
-3 +2

Бум
7 Отговор
Ако не беше франсето, Ото и Даймлер пасти да ядат.

Оценка:
-4 +5

Хайл
8 Отговор

До коментар #6 от "Готлиб Даймлер":


Е за триколката на Даймлер-Бенц не си ли чувал??!?!?!

Оценка:
-0 +9

гост
9 Отговор

До коментар #1 от "РАДИО ЕЛТО":


Крайно време е и "изобретението" му да го последва в отвъдното , достатъчно проблеми вече създаде !! А и без това е твърде прехвалено по всякакви показатели и гледни точки !!

Коментиран от #11


Оценка:
-15 +4

Точно така
10 Отговор
Всички отровно димящи бангии - на скрап! Ниакви ауспуси повече!

Оценка:
-15 +3

Интересна гледна точка
11 Отговор

До коментар #9 от "гост":


Като се замисля, неговото изобретение е отнело много повече човешки животи, отколкото всички войни взети заедно от изобретяването на двигателя до наши дни.

Това по никакъв начин не го прави виновен! На практика му дължим голяма част от техническия прогрес, който нямаше да се случи без двигателите с вътрешно горене. Просто сме съвременници на следващата ера в задвижването и съхранението на енергия и с умиление ще разказваме на внуците си, Как сме се тровили самички.

Даже си представям с каква гордост и носталгия ще им го разказвам, но времената се менят и спомените са хубави, защото бяхме млади! Не съжалявам за живота който сме живели и живеем, но не го пожелавам на внуците ни.

Коментиран от #12


Оценка:
-5 +5

гост
12 Отговор

До коментар #11 от "Интересна гледна точка":


Никакъв прогрес не се е случил с пушилниците ,това е само и единствено начин да се продава петрола , който иначе би бил отдавна безполезен и забравен !!! Това което става днес с електромобилите и батериите можеше да стане още преди 60-70 години , ако не беше заверата на петролопроизводителите с тъпото двг !!!

Коментиран от #13


Оценка:
-12 +4

Може и да си прав
13 Отговор

До коментар #12 от "гост":


Но най-вероятно не си. Развитието на технологиите е процес, а не действие. Съвременните електромобили не са само батерии и двигател както си мислят много хора. Както виждаш се използват последните технологии в много сфери, като почнеш от материалознание, преминеш през химия на батериите, електроника, софтуер, последно поколение чипове, които харчат много малко ток и не загряват, производство на ток от фотоволтаици, мощни зарядни станции на прав ток с много прецизно следене на десетки параметри и т.н. и всичко това на приемлива цена. Най-важно е това последното с цената когато говорим за масови автомобили.


Ако преди само 20 години беше станало масовото навлизане на електромобилите, щяхме да се изтровим от въглищни сажди, а електропреносната система нямаше да издържи, защото тогава не беше измислена дори концепцията за смарт грид, да не говорим за изграждане на такава мрежа. Сега всичко е възможно благодарение на технологиите от последните 15-20 години. Тогава ако бяха почнали всички, щяхме да сме с пет години по-напред, но не повече.

Коментиран от #14, #16


Оценка:
-4 +8

Антиелектрика
14 Отговор

До коментар #13 от "Може и да си прав":


Обяснявай му ти на Госта ... въобще няма и да те разбере. Петрола е открит и разработен като източник на енергия и това го прави един от основните "двигатели" на прогреса в периода 18ХХ-19ХХ години. Такива източници преди това са били въглищата, китовата мас (отчасти и за кратко) и т.н. Но госта такива неща не го интересуват, той има задача да си заработи стотинките които му плащат за коментарите.

Коментиран от #15


Оценка:
-1 +6

За миналото не е прав
15 Отговор

До коментар #14 от "Антиелектрика":


Но пък за бъдещето съм съгласен с него. Двигателите с вътрешно горене са на изживяване и последните поколения ще бъдат произведени през следващите най-много 10 години, а след това производството на автомобили с ДВГ рязко ще намалее и ще останат екзотика за колекционерски автомобили и държави от третия свят, както и специализирани автомобили за места без зарядна инфраструктура.

Оценка:
-2 +0

проф Сафев
16 Отговор

До коментар #13 от "Може и да си прав":


А сега има ли кой да произведе ел.енергията, коят аще е необходима на 5-6 милиарда превозни средства? Без да се използват изкопаеми горива?

Коментиран от #17, #20


Оценка:
-2 +2

Разбира се че има!
17 Отговор

До коментар #16 от "проф Сафев":


При това произведена по най-евтиния и екологичен начин - от слънцето и вятъра! При това мощностите за производство на електрическа енергия нарастват в пъти по-бързо, отколкото производството на електромобили. Само за миналата година в Европейския съюз производството от ВЕИ е нараснало с 50 тераватчаса.
В същото време, в цяла Европа са продадени по-малко от милион електромобили. За един милион електромобили с годишен пробег 15000 км (средния за Европа е по-малък) ако тези електромобили са Тесла модел Х 700 коня, ще са достатъчни само 3 тераватчаса. Както виждаш производството и то на 100% чиста енергия не е проблем!

Коментиран от #18


Оценка:
-2 +2

проф Сафев
18 Отговор

До коментар #17 от "Разбира се че има!":


Нищо не виждам за съжаление, освен нахвърляни размисли по разчети на полуграмотни тунгберовци. То и едни телевизионери ни надуваха ушите как ходели навсякъде с колелета, пък ги щракнаха с мощни джипове из центъра.

Коментиран от #19


Оценка:
-1 +5

Посочи коя цифра е грешна
19 Отговор

До коментар #18 от "проф Сафев":


След като не е така, както аз казвам че е, ти кажи правилните цифри? Иначе си оставаш професор в кавички, който говори празни приказки без никакво покритие.

Оценка:
-1 +1

Все пак си казал цифри
20 Отговор

До коментар #16 от "проф Сафев":


Споменал си бройка пет-шест милиарда електромобила. Да ми кажеш откъде я взе тази цифра, като за 100 години развитие, в света има натрупани максимум два милиарда автомобила, при това не всички са в движение и половин милиард от тях са просто моторизирани рикши в Индия и Китай.

Като гледам си професор на маса!

Коментиран от #21


Оценка:
-1 +3

проф Сафев
21 Отговор

До коментар #20 от "Все пак си казал цифри":


А тия теравати какво правят при затишие и облачност??? Енергия от слънце и вятър НЕ МОЖЕ да задоволи и домакинските потребности на 8 милиарда души, какво остава промишленост и транспорт. И не са 2 милиарда, а над 5-6 милиарда - влакове, камиони, автомобили, мотоциклети, тротинетки и т.н. Бъдещето е в природния газ и АЕЦ, затова всички големи проекти и полемики са свързани с диверсификацията.

Коментиран от #22


Оценка:
-1 +3

Ех професоре, професоре
22 Отговор

До коментар #21 от "проф Сафев":


Научете ги тези факти накрая. Електромобилите със своите огромни батерии не са проблемът на непостоянността на възобновяемите източници, а са тяхното решение. Хайде Сега сметни само в два милиарда електромобила по 100 киловатчаса батерия, за колко седмици ще стигнат, да захранят цялото земно кълбо, ако веднъж са заредени. Е как пък няколко седмици няма да духа вятър и да пече слънце никъде по земята?

Атомните централи ще са само резервен източник дори за такива случаи, но няма да произвеждат повече от 10% от енергията.

Коментиран от #25


Оценка:
-4 +2

Николаус
23 Отговор

До коментар #1 от "РАДИО ЕЛТО":


И най важното Грък.

Оценка:
-0 +1

Димов
24 Отговор

До коментар #4 от "Точно обратното. Не е учен, Не е инженер":


А къде отиде онзи приятел, който спореше, че като не е учил някой за нещо си, нямало как да изобрети нещо в нея област? И на база тия си шльокавици заключи, че хора като Калашников, Менделеев, Рахмануджан и т.н., били крали трудове на други хора, и така били станали велики. Много се смях, като го четох това.

Оценка:
-0 +3

Димов
25 Отговор

До коментар #22 от "Ех професоре, професоре":


Днес ще мина 30км с личен електромобил. Довечера ще се прибера и ще се закача към колонката за ток, пред блока. Няма да го правя всяка вечер, но да речем през вечер. Зависи колко ми е батерията на миксерчето. Пред блока сме 40 коли. Поне 20 от тях ще се закачат към зарядните, също като мен, горе-долу по същото време, като се приберат. В района сме 10 блока на един трафопост. Това са поне 200 коли в района, вързани на зарядните, по едно и също време. Зарядни колонки има от 7 до 25квт. 200 коли х 7000Вт (слагам минималното) са 1 400 000Вт. Дори при 380В трифазно, това са ти към 3700А ток. Поне по 1200А на жило. Какъв кабел ще сложиш за да захраниш само нашият район? Един кабел се избира с условието за натоварване, 5А/мм2, че дори до 10А/мм2, но второто е при условие, че кабелът е с охлаждане и товарът е само кратковременен. Т.е. ще ти трябва кабел с 240мм2 жило, само за нашия район. И това са сметки с условие, че всичко е на минимум и няма претоварване. А една мрежа се смята при максимален товар, че и с процент презапасяване отгоре. Ами ако се вържат повече коли да зареждат, че и някой на по-силен ток? Някой, дори на максимален? Да речем, всичките ни 400 коли се вържат на 25000Вт мощност на колонките си. Това са 10 000 000Вт мощност, което прави 26 300А трифазен ток, по 8780А на жило. Нагласи кабел с 1250мм2 жило и почвай да захранваш нашият жилищен район.

Оценка:
-0 +3

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Йорданка Фандъкова
Кметът на София коментира проблемите на висшето образование.
Университетите, които бълват кадри без покритие, не трябва да получават държавно финансиране."

Още бисери
ТОП 5