ФАКТИ.БГ

Турбо мотор и 24-сантиметров клиренс: Подробности за новата Lada Niva

Премиерата на новото поколение Niva е насрочена за 2024 година

Публикувана: 26 Януари, 2021 11:12
63 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 8499
Турбо мотор и 24-сантиметров клиренс: Подробности за новата Lada Niva
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.9 от 29 гласа.

На разположение на "Autoreview" има подробности за "Niva" от новото поколение. Позовавайки се на собствените си източници в АвтоВАЗ, журналистите от Autoreview излезнаха с интересна публикация, която разкрива информация за размерите и двигателя на руското SUV, което ще замени остарялата Lada Niva.

Според последните данни на размерът на новата Niva ще бъде съпоставим с версията с пет врати на сегашното SUV. На дължина тя ще достигне 4 280 милиметра (40 милиметра повече от Niva Legend с пет врати), но разстоянието между осите ще отстъпи на сегашната „петвратка“ със 100 милиметра. Междуосието ще бъде 2 600 милиметра.

АвтоВАЗ подготвя две модификации, които ще се различават по тип на каросерията и предназначение - за асфалт и офроуд, като последният обещава впечатляващ 24-сантиметров просвет. За сравнение, сегашният клиренс на Niva е 200 милиметра. Подобно на сегашната Lada Niva Legend, иновацията ще се предлага само със задвижване на всички колела. Всъдеходът ще бъде оборудван с електромагнитен съединител на задната ос и с редуктор.

Гамата от двигатели също е разсекретена. Тя ще включва атмосферния 1.8-литров двигател, познат ни от Lada Vesta с мощност 122 конски сили, както и нов турбо двигател с работен обем 1.3 литра, като този агрегат ще е заимстван от Renault. Вероятно става дума за мотор с мощност от 150 конски сили, познат ни от кросоувъра Arkana. Трансмисиите ще са шестстепенна механична скоростна кутия или безстепенна Jatco CVT, като турбодвигателят ще се предлага само със CVT.

Част от информацията за бъдещата Niva беше разкрита преди това от самия АвтоВАЗ. Автомобилният гигант в Толиати публикува първото изображение на SUV-то и потвърди, че то ще се основава на платформата CMF-B, която ще бъде обща за моделите Lada и румънските Dacia. Премиерата на новото поколение Niva е насрочена за 2024 година.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.9 от 29 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
🇷🇺🇷🇺🇷🇺🇷🇺
1 Отговор
Всеки даси купи по една Лада нива аз само предпочитам да карам Руски автомобили защото много ги обичам.Я люблю Россией

Коментиран от #11, #44, #59


Оценка:
-40 +17

гостгост
2 Отговор
Продължавате да занимавате хората с някакви руски подобия на автомобили от които нито някой се интерсува ,нито някой би си купил...Да не говорим ,че тези кенефи не покриват нормите за продажба извън русия..

Коментиран от #5, #32


Оценка:
-51 +35

йода
3 Отговор
Пак ли?

Оценка:
-10 +14

УРААААА
4 Отговор
Ахааа ,занчи това ЩЕ Е новта НИВА !!! Ми то всеки месец все излиза статия за нея в последните тридесет години. Обаче смятам ,че има печатна грешка в статията ,защото (съдейки по всичко) смятам ,че новата НИВА ще излезе не през 2024 г. ,ми ще излезе през 2240 г.

Оценка:
-13 +29

мародер
5 Отговор

До коментар #2 от "гостгост":


Друго си е когато си "разбирач"! Гладен няма да останеш даже и там където и царят ходи сам!

Оценка:
-12 +18

Пурко
6 Отговор
ЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ стига вече де .... Само картинки и измишльотини за руски подобия на автомобили! Те руснаците не искат да ги купуват пък камо ли други! Руските тролове на заплата са ни достатъчни в сайта!

Коментиран от #22


Оценка:
-20 +24

7
Този коментар е премахнат от модератор.
комшийка
8 Отговор
Тестис госпожа ,тестис ! Руснаците щели на направят кола ???!!! Ха ,ха ,ха ,ха !!!

Оценка:
-19 +11

1234
9 Отговор
Супер като да откриеш частна фабрика на 9 .9.1944. До тогава турбото ще е като делкото, какво беше това?!? Всичко става на ток тия турбо ще преоткриват

Коментиран от #14, #57


Оценка:
-12 +15

10
Този коментар е премахнат от модератор.
11
Този коментар е премахнат от модератор.
оксиморон
12 Отговор
Руски + автомобил.

Оценка:
-11 +15

шегобийци
13 Отговор
В този сайт работят големи майтапчии, на всеки два дни излиза статия посветена на новите ,ултрамодерни ,съвършени и неповторими достижения на руското автомобилостроене ,а па ние добре знаем ,че в действителност ,единствените им (що годе) свестни коли (и до ден днешен) се базират на ФИАТ 124 от 1961 г.

Коментиран от #16, #19, #27


Оценка:
-14 +23

Знае се
14 Отговор

До коментар #9 от "1234":


Ленин е казал, че комунизма е съветска власт плюс електрификация. :)) Руснаците произвеждат неимоверно много ел енергия, но се "давят" и в петрол. А електро автомобилите имат не само плюсове. Особено пък за условията в Русия. Москва не е Русия, също както и София не е България. Всяка оценка е вярна и още повече субективна. :))

Оценка:
-2 +14

Чукча тираджия
15 Отговор
Аз френски нужник не кара !

Оценка:
-14 +6

Чичо Тончо
16 Отговор

До коментар #13 от "шегобийци":


Ако не ме лъже паметта ФИАТ 124 беше кола на годината през 1964! В руския вариант ЛАДА 2101 и комбито се оказаха държеливи и лесни за поддръжка! Още си държа на село комбито вместо магаре и ми върши добра работа - до ракиджийския казан с матряла и дървата в ремаркето и обратно! Товарил съм го с 500-600 килограма и ги мъкне без да мрънка! Ако някой държи на лукса - не му трябва магаре в обора! Да си вземе арабски жребец!

Коментиран от #17


Оценка:
-7 +13

шегобийци
17 Отговор

До коментар #16 от "Чичо Тончо":


Извинявам се ,грешката е моя (но е правописна) - ФИАТ 124 ( в производство от 1966 г.) е кола на годината за 1967 година , СССР започва лицензното му производство през 1970 г. под името "Жигули" (ВАЗ 2101) ,всички следващи модификации на ВАЗ (вкл. ЛАДА НИВА) са на базата на първообраза (и така - до ден днешен). Модификациите на ВАЗ с предно предаване са с различна конструкция на ходовата част и шасито но двигателите и скоростните кутии (с малки изменения) пак са на базата на ФИАТ-а.

Коментиран от #31, #35


Оценка:
-4 +15

майтап
18 Отговор
Ладата е като комунизма ЩЕ, ЩЕ, ЩЕ и нищо насреща.

Оценка:
-7 +17

Случаен
19 Отговор

До коментар #13 от "шегобийци":


Алооо, 2107 и 2104 ги спряха 2012г. Обнови си информацията

Коментиран от #20


Оценка:
-6 +4

шегобийци
20 Отговор

До коментар #19 от "Случаен":


Нещо бъркаш - влезни в ЛАДА (motor page)и ще се убедиш сам : производството на ЛАДА 2107 е от 1982 г- до днес ,а на ЛАДА 2104 (комби) от 1984 г. - до днес. ПП. И това е добре ,защото са много по надеждни от съвременните ЛАДИ (Веста ,Приора ,Калина и Гранта) .

Коментиран от #30


Оценка:
-2 +9

зачуден
21 Отговор
Много ми е чудно, дали някой от апологетите на руската автомобилна индустрия тук в сайта е карал някога руска кола? ПП.Ама не преди трийсет години ,нали.

Оценка:
-4 +10

Българин
22 Отговор

До коментар #6 от "Пурко":


Бе номера е всеки ден да ти напомнят,че някъде живеят Руснаци.Да не би случайно да ги забравиш....И ахааа да ги забравя и хоп статия какво Щяло да има там след две години......Руснаците карат Тойоти,Мерцедеси,БМВ та щото са некадърни даже един телефон да си направят.....Бегай от тука с техните боклуци...

Оценка:
-6 +16

руски скрап
23 Отговор
Да беха пуснали поне анимацийка нещо


ЩЕ ЩЕ ЩЕ а напоследък и АКО

Оценка:
-3 +11

оня с коня
24 Отговор
Отново ни занимават с това Руско Недомислие по прякор "Лада",като най-безсрамно се Презентира и Недъгавият му двигател 122 коня.Така и няма да си признаят "Братушките" че това Возило е СБЪРКАНО още при Проектирането си!То пък на кого ли му е нужно въпросното "Признание"...

Коментиран от #25


Оценка:
-5 +16

25
Този коментар е премахнат от модератор.
26
Този коментар е премахнат от модератор.
Ивчо
27 Отговор

До коментар #13 от "шегобийци":


Абе нека излиза, а в бг какво излиза? Кажи бе чушкопек? Сетих се за 11 години мизерия и дадени от бюджета 500 милиарда а настрана нищо, забравих 300км магистрала. Хайде със здраве

Оценка:
-11 +8

28
Този коментар е премахнат от модератор.
Щирлиц
29 Отговор
Новото "ще" на руснаците пак е рисунка. Поне 3D визуализиране да се научат да правят... ааа, казват, че "ще" се научат.

Оценка:
-2 +13

Случаен
30 Отговор

До коментар #20 от "шегобийци":


Гледаш некъдето трябва. Влезни им в сайта или в уикипедия. Пък и новините може да потърсиш. На ти клипче

Коментиран от #34


Оценка:
-5 +2

Случаен
31 Отговор

До коментар #17 от "шегобийци":


Нивата няма нищо от фиат. А двигателите и трансмисиите на 2108 и насам нямат нищо общо с фиат. Даже двигателя е донастроен от Порше.

Коментиран от #58


Оценка:
-7 +4

Търпин
32 Отговор

До коментар #2 от "гостгост":


А твоят коптор да не би да ги покрива,сигурно и годините не му знаеш а дали имаш книжка е друг въпрос но си тръгнал да пишеш.

Оценка:
-8 +3

Знайко
33 Отговор
Това недоразумение вероятно ще е базирана на платформа на Дачия/Рено с напречен двигател.

Оценка:
-1 +7

34
Този коментар е премахнат от модератор.
Търпин
35 Отговор

До коментар #17 от "шегобийци":


Колега и ти си в грешка 2108-2109 двигатели и скорости са разработка на Порше информирай се по подробно и тогава пиши.

Коментиран от #38, #39


Оценка:
-5 +6

36
Този коментар е премахнат от модератор.
Червена пенсия
37 Отговор
Добре изглежда НИВАТА. Дано дочакам 2024г да си купя!

Оценка:
-2 +7

шегобийци
38 Отговор

До коментар #35 от "Търпин":


Не е тайна, че ВАЗ-2108 (по-известен като Lada Samara) е разработен с помощта на Porsche. Германските инженери вършат основната работа по настройките на двигателя, най-вече върху системата за подаване на въздушно-горивна смес. „Осмицата” става първият сериен автомобил сп предно предаване в СССР, като се произвежда през периода 1984-2013 г.
Никъде не намерих информация ,че двг. или пък скоростната кутия са разработка на Порше. Настройките - да ,но - до тук.

Коментиран от #40, #41


Оценка:
-0 +8

Случаен
39 Отговор

До коментар #35 от "Търпин":


Не са 100% разработка на Порше. Като цяло са руски, порше само са пипнали където са видяли че не е както трябва.

Оценка:
-2 +5

Случаен
40 Отговор

До коментар #38 от "шегобийци":


Веднъж да напишеш нещо вярно

Оценка:
-4 +3

ДРЪГЕЛ
41 Отговор

До коментар #38 от "шегобийци":


Демек ,от ПОРШЕ са им настроили карбуратура ,щото Ваня и за това не го бива.

Коментиран от #42


Оценка:
-8 +10

Случаен
42 Отговор

До коментар #41 от "ДРЪГЕЛ":


Вземи прочети, не пиши глупости

Коментиран от #43


Оценка:
-4 +3

ДРЪГЕЛ
43 Отговор

До коментар #42 от "Случаен":


А ПА ТИ СИ КУПИ ЛАДА 2108 И ВДИГАЙ СТОЙКИ !

Коментиран от #45, #52


Оценка:
-4 +6

Буха ха
44 Отговор

До коментар #1 от "🇷🇺🇷🇺🇷🇺🇷🇺":


Единственото което им харесвам са рускинките докато са млади. Е, имат и една хубава водка във Берьозката.

Оценка:
-2 +9

Случаен
45 Отговор

До коментар #43 от "ДРЪГЕЛ":


Дай ми от твоите пари и ще си взема.

Коментиран от #48


Оценка:
-4 +2

Джуган
46 Отговор
На Jatco автоматиците са боклуци, познати са от куп модели на Нисан, гърмят на по 30-40 хиляди км. Ако ще е японска скоростната кутия, правилният избор е Aisin, но явно гледат да минат тънка лайсна,

Коментиран от #47


Оценка:
-1 +8

Случаен
47 Отговор

До коментар #46 от "Джуган":


Не гледат да минат тънката лайсна, ами нисан държат джатко, пък тойота аисин. Рено-Нисан нещо да ти говори?

Коментиран от #49


Оценка:
-3 +4

ДРЪГЕЛ
48 Отговор

До коментар #45 от "Случаен":


Ми в Мобилето има една за 888 лева ,ама съм сигурен ,че и за 200 лева ще ти я харижат (а ,ако нямаш и 200 лева ,ясно ми е защо пишеш оди на възхвала за руската техника)

Коментиран от #50


Оценка:
-2 +6

Джуган
49 Отговор

До коментар #47 от "Случаен":


Съгласен съм, не съобразих връзката Нисан-Рено-Лада, все пак може да се предположи че цената на кутията ще е като за член от семейството.

Оценка:
-3 +3

Случаен
50 Отговор

До коментар #48 от "ДРЪГЕЛ":


Чакай сега, ти предлагаш да си взема. Мен не ми трябва. Като искаш да си взема ми дай пари.

Оценка:
-4 +1

инж Химик
51 Отговор
Няма да е лоша , ама хич. Само дето са го набили тва л@йно -CVT.
Не се спряха с тия боклуци CVT - само проблеми правят и то от много скоро- не могат и 100 000 км да изкарат. Да не говорим пък на офроуд кола да сложиш CVT - тва е върха на тъпотията. CVT най-лесно се чупи и износва от боксуване.

Оценка:
-0 +5

трола стоян георгиев
52 Отговор

До коментар #43 от "ДРЪГЕЛ":


ас съм фърлил око на лада гранта, само да изкочи накоя по 2000лв и веднагя я зимам. чичо сорос го е закъсал напоследък ама захгрантаджия като мене е идеална.

Оценка:
-2 +2

Другия с коня
53 Отговор
Един ден във Факти,дилърите на Лада в лицето на редакторите на сайта ще публикуват статия за новата Лада и няма да има Нито един читател,който да помни каква е тази Кола....Мечтая си да доживея този ден.....Тогава ще има Най- вероятно един Балък да си я купи ,а както знаем Балъците никога не си признават,че са ги направили на Балъци и кви хвалби ще паднат,само да я литне без да губи.....Абе,Радослав Славчев,хайде да си говорим за Рускини....Дай ТТ данни...

Коментиран от #54


Оценка:
-1 +7

Оня с каруцата
54 Отговор

До коментар #53 от "Другия с коня":


При положение че толкова много хора превъзнасят Дачия, ще се намерят и няколко любители на Лада Нива

Оценка:
-1 +2

gost
55 Отговор
Това вече не е Лада а Мерцедес. Мерцедес също ползва двигатели на Рено

Оценка:
-2 +1

Лорчето
56 Отговор
Мярна ми се заглавие 24-сантиметров и се зачетох, ама то било клиренс

Коментиран от #62, #63


Оценка:
-0 +4

Инджинер
57 Отговор

До коментар #9 от "1234":


Това е най новата технология ТУРБО ЕЛЕКТРИК

Оценка:
-0 +2

Русуфил
58 Отговор

До коментар #31 от "Случаен":


Донастроен бил, голем тюнинг е паднал. Стейдж 4, 1.7 80 коня.

Оценка:
-0 +4

🇧🇬🇧🇬🇧🇬 Гъчко 🇧🇬🇧🇬🇧🇬
59 Отговор

До коментар #1 от "🇷🇺🇷🇺🇷🇺🇷🇺":


А Болгарский коженой лост люблюш на задна???

Оценка:
-0 +1

60
Този коментар е премахнат от модератор.
DARKNET
61 Отговор
Братишките бяха много добри на Фото-шопа ама се излагат с тая грозна картинка правена под MS-DOS.

Оценка:
-0 +0

62
Този коментар е премахнат от модератор.
Ташаков
63 Отговор

До коментар #56 от "Лорчето":


Палавница!!

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Симеон Дянков
Бившият финансов министър коментира пред bTV Бюджет 2016:
Дори и да можеш да овладееш ситуацията, накрая плащаш големи лихви."

Още бисери
ТОП 5