На разположение на "Autoreview" има подробности за "Niva" от новото поколение. Позовавайки се на собствените си източници в АвтоВАЗ, журналистите от Autoreview излезнаха с интересна публикация, която разкрива информация за размерите и двигателя на руското SUV, което ще замени остарялата Lada Niva.
Според последните данни на размерът на новата Niva ще бъде съпоставим с версията с пет врати на сегашното SUV. На дължина тя ще достигне 4 280 милиметра (40 милиметра повече от Niva Legend с пет врати), но разстоянието между осите ще отстъпи на сегашната „петвратка“ със 100 милиметра. Междуосието ще бъде 2 600 милиметра.
АвтоВАЗ подготвя две модификации, които ще се различават по тип на каросерията и предназначение - за асфалт и офроуд, като последният обещава впечатляващ 24-сантиметров просвет. За сравнение, сегашният клиренс на Niva е 200 милиметра. Подобно на сегашната Lada Niva Legend, иновацията ще се предлага само със задвижване на всички колела. Всъдеходът ще бъде оборудван с електромагнитен съединител на задната ос и с редуктор.
Гамата от двигатели също е разсекретена. Тя ще включва атмосферния 1.8-литров двигател, познат ни от Lada Vesta с мощност 122 конски сили, както и нов турбо двигател с работен обем 1.3 литра, като този агрегат ще е заимстван от Renault. Вероятно става дума за мотор с мощност от 150 конски сили, познат ни от кросоувъра Arkana. Трансмисиите ще са шестстепенна механична скоростна кутия или безстепенна Jatco CVT, като турбодвигателят ще се предлага само със CVT.
Част от информацията за бъдещата Niva беше разкрита преди това от самия АвтоВАЗ. Автомобилният гигант в Толиати публикува първото изображение на SUV-то и потвърди, че то ще се основава на платформата CMF-B, която ще бъде обща за моделите Lada и румънските Dacia. Премиерата на новото поколение Niva е насрочена за 2024 година.
Коментиран от #11, #44, #59
-40 +17
Коментиран от #5, #32
-51 +35
-10 +14
-13 +29
До коментар #2 от "гостгост":
Друго си е когато си "разбирач"! Гладен няма да останеш даже и там където и царят ходи сам!
-12 +18
Коментиран от #22
-20 +24
-19 +11
Коментиран от #14, #57
-12 +15
-11 +15
Коментиран от #16, #19, #27
-14 +23
До коментар #9 от "1234":
Ленин е казал, че комунизма е съветска власт плюс електрификация. :)) Руснаците произвеждат неимоверно много ел енергия, но се "давят" и в петрол. А електро автомобилите имат не само плюсове. Особено пък за условията в Русия. Москва не е Русия, също както и София не е България. Всяка оценка е вярна и още повече субективна. :))
-2 +14
-14 +6
До коментар #13 от "шегобийци":
Ако не ме лъже паметта ФИАТ 124 беше кола на годината през 1964! В руския вариант ЛАДА 2101 и комбито се оказаха държеливи и лесни за поддръжка! Още си държа на село комбито вместо магаре и ми върши добра работа - до ракиджийския казан с матряла и дървата в ремаркето и обратно! Товарил съм го с 500-600 килограма и ги мъкне без да мрънка! Ако някой държи на лукса - не му трябва магаре в обора! Да си вземе арабски жребец!
Коментиран от #17
-7 +13
До коментар #16 от "Чичо Тончо":
Извинявам се ,грешката е моя (но е правописна) - ФИАТ 124 ( в производство от 1966 г.) е кола на годината за 1967 година , СССР започва лицензното му производство през 1970 г. под името "Жигули" (ВАЗ 2101) ,всички следващи модификации на ВАЗ (вкл. ЛАДА НИВА) са на базата на първообраза (и така - до ден днешен). Модификациите на ВАЗ с предно предаване са с различна конструкция на ходовата част и шасито но двигателите и скоростните кутии (с малки изменения) пак са на базата на ФИАТ-а.
Коментиран от #31, #35
-4 +15
-7 +17
До коментар #13 от "шегобийци":
Алооо, 2107 и 2104 ги спряха 2012г. Обнови си информацията
Коментиран от #20
-6 +4
До коментар #19 от "Случаен":
Нещо бъркаш - влезни в ЛАДА (motor page)и ще се убедиш сам : производството на ЛАДА 2107 е от 1982 г- до днес ,а на ЛАДА 2104 (комби) от 1984 г. - до днес. ПП. И това е добре ,защото са много по надеждни от съвременните ЛАДИ (Веста ,Приора ,Калина и Гранта) .
Коментиран от #30
-2 +9
-4 +10
До коментар #6 от "Пурко":
Бе номера е всеки ден да ти напомнят,че някъде живеят Руснаци.Да не би случайно да ги забравиш....И ахааа да ги забравя и хоп статия какво Щяло да има там след две години......Руснаците карат Тойоти,Мерцедеси,БМВ та щото са некадърни даже един телефон да си направят.....Бегай от тука с техните боклуци...
-6 +16
ЩЕ ЩЕ ЩЕ а напоследък и АКО
-3 +11
Коментиран от #25
-5 +16
До коментар #13 от "шегобийци":
Абе нека излиза, а в бг какво излиза? Кажи бе чушкопек? Сетих се за 11 години мизерия и дадени от бюджета 500 милиарда а настрана нищо, забравих 300км магистрала. Хайде със здраве
-11 +8
-2 +13
До коментар #20 от "шегобийци":
Гледаш некъдето трябва. Влезни им в сайта или в уикипедия. Пък и новините може да потърсиш. На ти клипче
Коментиран от #34
-5 +2
До коментар #17 от "шегобийци":
Нивата няма нищо от фиат. А двигателите и трансмисиите на 2108 и насам нямат нищо общо с фиат. Даже двигателя е донастроен от Порше.
Коментиран от #58
-7 +4
До коментар #2 от "гостгост":
А твоят коптор да не би да ги покрива,сигурно и годините не му знаеш а дали имаш книжка е друг въпрос но си тръгнал да пишеш.
-8 +3
-1 +7
До коментар #17 от "шегобийци":
Колега и ти си в грешка 2108-2109 двигатели и скорости са разработка на Порше информирай се по подробно и тогава пиши.
Коментиран от #38, #39
-5 +6
-2 +7
До коментар #35 от "Търпин":
Не е тайна, че ВАЗ-2108 (по-известен като Lada Samara) е разработен с помощта на Porsche. Германските инженери вършат основната работа по настройките на двигателя, най-вече върху системата за подаване на въздушно-горивна смес. „Осмицата” става първият сериен автомобил сп предно предаване в СССР, като се произвежда през периода 1984-2013 г.
Никъде не намерих информация ,че двг. или пък скоростната кутия са разработка на Порше. Настройките - да ,но - до тук.
Коментиран от #40, #41
-0 +8
До коментар #35 от "Търпин":
Не са 100% разработка на Порше. Като цяло са руски, порше само са пипнали където са видяли че не е както трябва.
-2 +5
До коментар #38 от "шегобийци":
Веднъж да напишеш нещо вярно
-4 +3
До коментар #38 от "шегобийци":
Демек ,от ПОРШЕ са им настроили карбуратура ,щото Ваня и за това не го бива.
Коментиран от #42
-8 +10
До коментар #41 от "ДРЪГЕЛ":
Вземи прочети, не пиши глупости
Коментиран от #43
-4 +3
До коментар #42 от "Случаен":
А ПА ТИ СИ КУПИ ЛАДА 2108 И ВДИГАЙ СТОЙКИ !
Коментиран от #45, #52
-4 +6
До коментар #1 от "🇷🇺🇷🇺🇷🇺🇷🇺":
Единственото което им харесвам са рускинките докато са млади. Е, имат и една хубава водка във Берьозката.
-2 +9
До коментар #43 от "ДРЪГЕЛ":
Дай ми от твоите пари и ще си взема.
Коментиран от #48
-4 +2
Коментиран от #47
-1 +8
До коментар #46 от "Джуган":
Не гледат да минат тънката лайсна, ами нисан държат джатко, пък тойота аисин. Рено-Нисан нещо да ти говори?
Коментиран от #49
-3 +4
До коментар #45 от "Случаен":
Ми в Мобилето има една за 888 лева ,ама съм сигурен ,че и за 200 лева ще ти я харижат (а ,ако нямаш и 200 лева ,ясно ми е защо пишеш оди на възхвала за руската техника)
Коментиран от #50
-2 +6
До коментар #47 от "Случаен":
Съгласен съм, не съобразих връзката Нисан-Рено-Лада, все пак може да се предположи че цената на кутията ще е като за член от семейството.
-3 +3
До коментар #48 от "ДРЪГЕЛ":
Чакай сега, ти предлагаш да си взема. Мен не ми трябва. Като искаш да си взема ми дай пари.
-4 +1
Не се спряха с тия боклуци CVT - само проблеми правят и то от много скоро- не могат и 100 000 км да изкарат. Да не говорим пък на офроуд кола да сложиш CVT - тва е върха на тъпотията. CVT най-лесно се чупи и износва от боксуване.
-0 +5
До коментар #43 от "ДРЪГЕЛ":
ас съм фърлил око на лада гранта, само да изкочи накоя по 2000лв и веднагя я зимам. чичо сорос го е закъсал напоследък ама захгрантаджия като мене е идеална.
-2 +2
Коментиран от #54
-1 +7
До коментар #53 от "Другия с коня":
При положение че толкова много хора превъзнасят Дачия, ще се намерят и няколко любители на Лада Нива
-1 +2
-2 +1
Коментиран от #62, #63
-0 +4
До коментар #9 от "1234":
Това е най новата технология ТУРБО ЕЛЕКТРИК
-0 +2
До коментар #31 от "Случаен":
Донастроен бил, голем тюнинг е паднал. Стейдж 4, 1.7 80 коня.
-0 +4
До коментар #1 от "🇷🇺🇷🇺🇷🇺🇷🇺":
А Болгарский коженой лост люблюш на задна???
-0 +1
-0 +0
До коментар #56 от "Лорчето":
Палавница!!
-0 +0