27 Май, 2011 10:38 26 545 49

Проверете сами маслото

  • lubricheck

"Представете си, че изхвърляте всеки чифт чорапи шест месеца, след като сте ги купили, независимо от състоянието им. Така винаги ще носите нови, но пък със сигурност ще изхвърляте на боклука и чифтове в съвсем прилично състояние. Точно това се случва, когато спазвате указанията за смяна на маслото в колата си на всеки еди колко си хиляди километра, без да се замисляте дали има действителна нужда".

Така рекламират продукта си създателите на Lubricheck, компактно устройство за проверка на автомобилни масла. Джаджата има размери на кредитна карта и анализира проби от смазката в двигателя. Достатъчно е върху сензора й да се капне малко с щеката на маслото, за да стане ясно дали се налага смяна.

Lubricheck проверява капацитивните и съпротивителни свойства на смазката, киселинността, съдържанието на метални частици и нагари, както и наличието на несвойствени течности като вода или антифриз. Течнокристален дисплей описва състоянието на маслото.

Собственикът на миниатюрния анализатор може да влезе в базата данни на производителя, за да сравни показанията с вече установени алгоритми за конкретния модел и марка автомобил. Ако цифрите се разминават, от Lubricheck ще го посъветват да провери за пробелми с двигателя.

Устройството се продава както във вариант за минерални и синтетични масла за бензинови двигатели, така и за дизели. Цената му е $30.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 666

    21 12 Отговор
    ne e lo6o tova kato ideq da razbere6 s ureda v kakvo e stastoqnie masloto ti
  • 2 maistor4eto

    20 12 Отговор
    mnogo tarikatsko xem si proverqva6 masloto i razbira6 ako ima6 nqkakvi problemi na dvigatelq bilote4ove i taka natatayka bravo mnogo dobro
  • 3 111

    38 7 Отговор
    Сега чакаме китайците да го направят за 2 долара и да се възползваме. Много е тарикатска джаджата и определено има нужда от нея. Една лоша новина за производителите на масла :D
  • 4 Радо

    25 3 Отговор
    Отдавна ги има тези ойл-чекери, незнам каква новина е това?
  • 5 .

    13 5 Отговор
    буклука ?
  • 6 Ogi

    16 12 Отговор
    Да споделя малко опит. Колата ми дойде от Италия и беше в отлично състояние. Смених веднага консумативите и както си знаем в България - на по 10 хил. км. още два-три пъти. Двигателят спеше, на малко километри е и не пипа маслото. И след втората смяна изведнъж взе да почуква. После се усили и отидох на майстор. Оказа се, че е запушен маслопровода на разпределителния вал и е заминал. Гръмнах с пет стотака и нямам другообяснение, освен че в Италия маслото не е сменяно редовно, както си знаем тук. Постоянно чувам, че там такъв норматив 10 хил. км. за смяна на маслото няма и карат по 30 хил. км. Кажете къде е истината?

    Коментиран от #42

  • 7 играч

    55 1 Отговор
    В България se prodawat масла,които дори неизползвани ще бъдат определени като негодни :D
  • 8 graver

    35 13 Отговор
    Този уред е пълна глупост!

    Едно масло има над 10 основни физико-химични показателя и още куп специфични харектеристики. Какви съпротивлителни свойства ще мери?!?! Може би се има в предвид вискозитет...
    И как се оценява колко се е изменило маслото като не се сравнява със свежо такова? С какво го калибрираш този уред? Много отдавна няма само М16Д или М10Е е пълно със една камара спецификации по сайтовете на прозиводителите на масла. Този уред с какво точно го сравнява?

    Не случайно производителите дават определени пробези спрямо типа на каране. Така например смяната на маслото намялява ако се кара предимно в градски условия или в много запрашени райони и т.н.

    п.п. До редакцията на Моблие:
    "Lubricheck проверява капацитивните и съпротивителни свойства на СМАЗКАТА, киселинността..."
    Масло и смазка са съвсем различни понятия. Смазка в българския език се използва като синоним на грес.

    Коментиран от #14

  • 9 shadow

    18 1 Отговор
    Може и да влезе в употреба,обаче чак пък да му се доверя кога да сменям маслото....
    п.п.Какво трябва де се разбира под съпротивителни свойства на СМАЗКАТА?Първо е масло и втори има наколко основни характеристики:1.вискозитет(при 100 и при 40 градуса)как точно ще ги измери идея си нямам...,2.пламна темперетура,3.pour point( или темперетура на замръзване),
    и 4.вискозитетен индекс,за СЪПРОТИВЛЕНИЕ на маслото не съм чувал.И все пак ако деиствително усеща антифриз в маслато ще си е от голяма полза.
  • 10 аналогия...

    20 0 Отговор
    Както преди малко друг написа , има толкова показатели за мерене , че е невъзможно да се съберат в някакъв "чекер" за 30 долара.То ако беше така , производителите и на автомобили , и на масла и т.н. щяха вече да го ползват.То е все едно по аналогия с уредче за мерене дълбочината на грайфера да се изкаже някой за качеството на гумената смес на гумата-освен че я има , или вече се е изтрила - нищо друго не можеш да кажеш...
    Същото е с разни ултразвукови "перални"...Идеята е добра , но реализацията...
    То затова си има и лаборатории.В Германия я има тази услуга-вземаш си проба от маслото , пращаш го по пощата на дадената фирма , предлагаща услугата , правят му анализ , и ти казват-има толкова концентрация от този метал, толкова от онзи...И пак ти казва ПРЕДПОЛАГАЕМ проблем еди - какъв си.Докато не се отвори мотора , или не се види с ендоскоп,какво е станало вътре - всичко друго е спекулации...
    Автопроизводителите работят и в тази насока - да има подобни датчици,монтирани в двигателя, но още нищо готово за пазара няма(за съжаление...).
    Но това е положението-няма единен стандарт , предписващ ХИМИЧЕН състав на маслата , а само спецификации , и пет производителя на масла ще ги постигнат със пет различни рецепти.Същото е положението със сплавите в двигателите.Всеки производител сам си решава какво точно да е съотношението на различните метали в сплавта.Затова няма как да се направи "универсален тестер" за масло.Трябва да се натрупа огромна база данни за комбинациите"двигател-масло-пробег-експлоатационни условия" за да може смислено да се каже има или няма проблем при еди какви си показания на уреда.Иначе в момента - който има излишни 30$ да ги дава, щом му "вЕрва"...
  • 11 shadow

    0 12 Отговор
    Едно интересно сравнение на масла:
    http://www.zr.ru/a/269074/
  • 12 Ogi

    7 12 Отговор
    Добре де, кажете в прав текст 10 хил. км. ли е правилният срок за смяна на маслото. Имам предвид полусинтетика и грамотно каране предимно в градски условия без навлизане във високи обороти. Защо постоянно чувам, че италианците изобщо не сменят масло. Абсурдно е, но такива ли са пердета?

    Коментиран от #16, #17

  • 13 MM

    21 2 Отговор
    Да Оги, жабарите не сменят масла на коли нисък и среден клас,само доливат и после ни ги дават на нас.Знам го от опит.

    Коментиран от #36

  • 14 123

    2 14 Отговор

    До коментар #8 от "graver":

    Става дума за съпротивление на молекулярно ниво заради наличие на частици въглен и метал. От официалния сайт: Lubricheck analyzes a physics property inherent in every tangible object in the universe, it's called the "dielectric" or "permittivity" property of a molecular structure. The device also measures the high impedance (resistivity) of the oil molecules under test for high carbon content and metals.
  • 15 TDI PoweR

    16 5 Отговор
    Аз карам с Мотул 5w40 и го сменям на всеки 15000км.
    Ogi 10-15000км и трябва да сменяш маслото.
  • 16 Prelude

    5 13 Отговор

    До коментар #12 от "Ogi":

    С каква кола си, че ми е интересно? Не може съвсем в прав текст защото зависи и от състоянието на двигателя. Ако е износен маслото се разрежда по бързо, добър двигател го пази дълго време. На чист бензинов двигател никога не трябва да става толкова черно че да не е прозрачно когато е тънък слой върху щеката. Броят студени стартове е важен (особено зимата). 10 000 км са достатъчно за да няма големи проблеми като този с запушвавнето, но са множко за запазване на двигателя в дългосрочен план (100тици хил километри), освен ако ги правиш бързо - за по малко от половин година.

    Коментиран от #19

  • 17 ~

    20 2 Отговор

    До коментар #12 от "Ogi":

    Защо си мислиш,че италиянците са по големи "пердета" от нас.90% от хората,които познавам си сменят маслото на 3-4 години,което е страшно много.
  • 18 Ogi

    4 14 Отговор
    Ами ако карат малко, годините са повече. Колата ми е 1,4 бензин и моторът без грешка освен че изведнъж без видима причина се запуши разпределителния вал и го смениха заедно с повдигачите. Не пипа маслото и преди и сега, карам на кратки разстояния предимно градско. Колегата 15 казва, че кара по 10-15 хиляди, ама точно там е въпросът - 10 хил. или 15 хил.?
  • 19 graver

    21 6 Отговор

    До коментар #16 от "Prelude":

    По-голяма част от производителите предписват смяна след "Х" км или един път в календарна година, което настъпи първо като събитие (това важи предимно за двигатели до Евро 3, след това има доста с удължен пробег, понякога до 35 000 км)
    Няма двигател който да пази маслото - Маслото е консуматив! За него е важно да се сменя на време с това което е предписал като експлатационно ниво Производителя.
    Всичко останало са или грандомания и грешно похарчени пари или излишни разходи.
    Една камара инженери и хора с умни глави са мислили и смятали за да ни кажат с какво масло да караме и кога да го сменяме, но ние нали сме си българи и все си мислим, че сме по-умни и повече разбираме от другите.

    Коментиран от #20

  • 20 Prelude

    11 6 Отговор

    До коментар #19 от "graver":

    Не смятам да споря. Който иска да слуша. Деградацията на качествата на маслото зависи в най голяма степен от състоянието на двигателя. Производителите дават данни за нов двигател.
  • 21 user

    11 16 Отговор
    Много добър коментар - маслото се сменя когато е преценил производителя, а не когато ми казва някакъв кисел и неграмотен квартален майстор - над 6 000 инженери участват в разработките на Европейските автомобили (в япония са шест - толкова са необходими на копирната машина да снимат Европейските оригинали) и след като те са преценили, че е необходимо да се сменя на определените километри - значи тогава ! А не когато един неизвестен цървул предполага !
  • 22 Живко

    4 6 Отговор
    Искам да си взема такова чудо. Някой да знае къде се продава?
  • 23 520 zender

    12 2 Отговор
    ВЪПРОСА Е ТОЗИ ПРЕДИ ТЕБЕ НА КОЛКО ХИЛЯДИ ГО Е СМЕНЯЛ
  • 24 docenta

    3 7 Отговор
    Уреда е страхотен,не е нужно да му се доверяваш на 100 процента но ти дава насока,жалко, че е доста скъп за нашия пазар
  • 25 roromir

    10 4 Отговор
    Е всичко е много хубаво, ама аз сменям масло за 60 лв с труд веднъж годишно, макс 2 пъти, за какво ми е такава джаджа.
    Това е все едно да караме на извънградско с 60, за да пестим гориво- определено ще спестим, ама кой го прави.

    Според мен от масло не трябва да се пести, ако пък на някой му е толкова зор, гледах едно масло на Кастрол го даваха на 50 хил. км смяна или нещо подобно.
  • 26 laverda

    15 2 Отговор
    да и се сменя с двигателя ;-))))))))))))))))))))))
  • 27 hienata До коментар [#12] от Ogi

    10 4 Отговор
    Колега в България всичко е доста по-разлино от останалия свят,маслото също.Съвет кава марка и колко да го караш не мога да ти дам,но мога да ти кажа аз с какво съм се сблъсквал.Сипах на Корсата 5W30 GM (според сервизната книжка трябваше да го сменя след 15 000км)след 6000км започнаха да тропат повдигачи,смених го с 5W40 на Titan 12 000 безшумна и безпроблемна работа(така си реших да го сменям на 12-13000,а не на 15000) сега 3пъти сипвам YACCO и отново никакви проблеми.Както ти казва user не слушай гаражните спецове,аз попаднах на един който с най-достолепния си глас ми каза да не сипвам 5W40 на Корсата защото била на газ,за газта трябвало по-мазничко масло щото тя изсушавала мотора, при което мигах насреща му близо 5мин.
  • 28 Sly

    1 9 Отговор
    Сложи двоен естер може и 100хил км да изкара.
  • 29 no_name

    5 5 Отговор
    V bulgaria ima razlichni masla i razlichni koli. Poznavam mnogo hora, koito samo si dolivat maslovo v kolite i kolite im vse pak nqkak si sushtestvuvat... Drugi si go smenqt na 10 000km ili 15 000 km spored tova kokvo e kazal "velikiqt" maistor. Lichniq mi opit pokazva, che vseki koito ima malko poveche mozuk i e gramoten ne stoi v kvartalniq garaj da smenq maslo. Za po-starite koli (da kajem pod evro 4) ima opredeleni kilometri koito nqkoi put sa dori samo 5 000 km (provereno v knijkata na kolata i spravka vuv chujdi forumi zashtoto ne mi se vqrvashe che e vqrno ...) a v BG sled 350 000 navurtqni kilometra na sushtiq avtomobilmasloto se smenqha na 15 000 km zashtoto taka e kazal maistora ... i posle zashto kolite se chupeli ... drug problem e che za smazvaneto na dvigatelq kliuchova rolq igrae i gorivoto ... (nqma da vi govorq po tazi tema zashtoto veche e tvurde izturkana). Prost test na masloto pochti vseki moje da si go narpavi - s prusti lipsa na tvurdi chastici nachina po koito razmazva i t.n. (nali vsichki bulgari sme specialisti i razbirame ot vsichko edno maslo li ne mojem da opravim) t.e. ne vqrvam che nqkoi bi si kupil tazi mashinka po-dobre da si smenish vuzdushniq filtur ili sveshtite otkolkoto da si harchish parite za neshto koeto e prakticheski neipolzvaemo pri nashite usloviq.
  • 30 термит

    1 3 Отговор
    Уредчето е полезно, наистина. Такаааа - значи само за инфо - има стандартизация на маслата по цял свят. Стандарта за състава на маслото (независимо от тип, предназначение, физико-механичен състав и т.н.)е официално публикуван и поддърйан от всеки производител. С определяне качеството на работилото масло (към ново масло) се прави косвен анализ на състоянието на двигателя. Показателите по които се сравнява едно масло савсем не са много и пробата в оторизирана лаборатория не е скъпа - Shell лабораторията в UK прави анализ за 15 паунда. След анализ на маслото се правят и препоръки - маслото е ОК за продължителна употреба или малото има следи от гориво, или маслто има съдържание на вода и т.н. Така. А сега си помислете колко пари компаниите производители на масло ще загубят ако на 1000 автомобили (само пример) анализа покаже че маслото е ОК (15 паунда = 15000) и няма нужда от смяна (5лтр / кола x 50 паунда = 50000). Друга е темата какво се прави масово в БГ и по света....
  • 31 :)

    4 8 Отговор
    Кажете ми с какво масло карате вашите коли...като забелязвам,че коли преди 1997 се карат(не всички) с наливно и то колко се може по ефтино да бъде!едни само доливат,други не стига че е за по 4лв литъра ми и на 15хил.го сменят!макар че за тея стари коли какво да ти пука вече тя си изпяла песента отдавна :D ...за по старите не практично да си го вземеш това!
  • 32 Васото

    0 1 Отговор
    вижте това www.amsoil.com/testimonials/409000.aspx
  • 33 ДО ТЕРМИТ

    5 1 Отговор
    Може да има стандартизация и издадени и приети СПЕЦИФИКАЦИИ за ПОКАЗАТЕЛИ и ОПРЕДЕЛЕНИ ХИМИЧЕСКИ КОМПОНЕНТИ/СЪСТАВКИ -да ги има или да ги няма.
    Никой не може да ЗАДЪЛЖИ ВСИЧКИ производители на масла да ПОСТИГНАТ ПОСОЧЕНИТЕ В СПЕЦИФИКАЦИЯТА ПОКАЗАТЕЛИ(ВСЯКАКВИ!) със ЕДНАКЪВ ХИМИЧЕН СЪСТАВ и ЕДНАКВО СЪОТНОШЕНИЕ НА КОМПОНЕНТИТЕ СИ.Иначе се губи логиката всеки производител да се занимава в свои лаборатории да тества разни комбинации и съставки-те щяха да са ПРЕДПИСАНИ от СТАНДАРТА / СПЕЦИФИКАЦИЯТА , ако беше изцяло вярно , това което си писал.Що се касае за публикуването - да бе , да , всеки производите си умира да си публикува "рецептата" за всяко масло , за да може да се анализира и изкопира от конкуренцията.Единственото , което са ЗАДЪЛЖЕНИ да публикуват , са токсичните и вредни компоненти(от сорта на 2,3 дифенилалкиламинсулфо.. и други подобни), както и общи насоки(напр. "трисинтетична технология" или "естери.."),но не и точния състав и рецепта.
    Така-а-а.
    А сега моля да обясниш как е възможен следния пример , публикуван в немския Ауто Билд преди години - от Ауто Билд проведоха сравнително изследване на синтетични масла (API 5W40 , ACEA A3/B3/B4) в лаборатория.
    Естествено , всички изпълняваха СПЕЦИФИКАЦИЯТA .Но все пак имаха различни показатели в рамките на спецификацията.И последно-за капак-пипнаха Шел , че маслото им HELIX ULTRA 5W40 има около 4% минерални съставки, въпреки декларираното на опаковката fully synthetic motor oil.И тяхното масло се представи отлично , като обяснението за минералните съставки бе , че те подобрявали разтворимостта на ТЕХНИТЕ ПРИСАДКИ.А другите производители нямаха такива.Значи поне едно от маслата е било с различен състав.
    Въпросът ми е - как е възможно при ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН СТАНДАРТ ЗА ХИМ.СЪСТАВ всеки производител да си"разиграва коня " и да си забърква масла по свое усмотрение?
    Ако бяха с еднакъв състав , и еднакво съотношение на всички компоненти , предписани по стандарт , то трябваше показателите им да са еднакви до стотна от процента.Но не бяха...
    Така-а-а-а.
    Любопитно е да се чуе обяснението и ,ако може още малко инфо...
  • 34 maksito

    3 0 Отговор
    6te ytneme mnogo vreme dokato se v1vede.
  • 35 CLK 320

    3 0 Отговор
    bih si go kupil s kef
  • 36 w221

    2 5 Отговор

    До коментар #13 от "MM":

    znaesh drajki.hodi i vij v italia dali v servizite im ne e palno s avtomobili za obslujvane.mi kupi si gniloch ot avstria.
  • 37 Valioto

    2 0 Отговор
    искам и аз ено такова - независимо от цената !!!
  • 38 520 zender

    6 1 Отговор
    Авеи аматьори-ако карате много едва ли ще ви трябва това устройство.А ако карате малко и то градско -сменяйте маслото под 10 000км-изпитано..
  • 39 520 zender

    7 7 Отговор
    Истината е че много се шашкате.Повечето маслаци финтират аматьорите които нямат повече от 20 000 хиляди км.Всеки иска да си запази двигатела-ако е стара машина на 20-30 години и м10д за бензинови ще свърши работа -не се вайкайте-преди 12 години така карах голф 1 и беше перфектен но беше лаком за масло ама пък вървеше.Не се заблуждавайте не винаги добрите масла си заслужават и ако нямате пари за тях просто преминете на по-евтини наливни-невярвате ли-ок
  • 40 Васото

    0 3 Отговор
    409 000 miles without oil change
  • 41 The driver

    3 0 Отговор
    А от къде се купyва това нещо?
  • 42 дичо

    10 2 Отговор

    До коментар #6 от "Ogi":

    Истината, приятелю ,е че жабарите (по-голямата част от тях) наистина не е.ават да сменят масло! Карат по 100-150 000 км- на кой колкото му издържи колата и само доливат, и накрая ние си купуваме 7-8 годишни коли с перфектно купе и малък пробег. И като ги обслужим тук се получава твоя случай - всичката глеч, която се е отаила в картера се разбива с новото масло, което си сипал и запушва маслопроводите в мотора! Иначе аз лично сменям масло на 10-12 000 км. което ми се връзва 2-3 пъти годишно.

    Коментиран от #44

  • 43 4x4

    11 3 Отговор
    Абсолютно безполезна вещ за собственици на BMW произведени след 2002г. и оборудвани с CBS (Control Based Service) информационна система. За разлика от SII (Service Internal Indicator) при другите автомобили, освен количеството CBS контролира и качеството на повечето консумативи на автомобила - масло, накладки, спирачна течност, филтри и др. CBS автоматично калкулира интервала на живот на съответния консуматив, като спестява на шофьора излишни сервизни разходи.

    Преди да започнем с полемиката (коята безспорно ще има), съветвам всички да прочетат малко повече за BMW. А на собствениците на BMW са си прочетат инструкциите за експлоатация. Доста полезни неща се намират там, въпреки че сме природно интелигентни и не ни трябва акъл от "очилати германски инженери"!
  • 44 CLK 320

    6 9 Отговор

    До коментар #42 от "дичо":

    mi kopuvai te si ot grmanci(arabi)koli be.italiancite vi vinovni ne smeniali masloto 150000km.palni idiotshtini.

    Коментиран от #45, #46

  • 45 дичо

    9 1 Отговор

    До коментар #44 от "CLK 320":

    Оооо, прости на нас- простолюдието , че си купуваме коли втора ръка от германци и араби! Ти си карай предполагам чисто новия Мерцедес CLK 320 (долколкото мога да съдя по ник-а ти), закачен на плакат в детската ти стая и му се радвай! А ,че голям процент от италянците не обслужват двигателите си е истина! Казвам го от лични наблюдения и никой не е в състояние да ме убеди в обратното!!!
  • 46 транспортер

    7 0 Отговор

    До коментар #44 от "CLK 320":

    да бе 4овек не сменят маслото на мой познат 1 италянец каза 4е е сменил 2 пъти маслото,а колата показваше 160 хил.км. е колко пъти си сменят маслото?
  • 47 Nutsmatik

    0 0 Отговор
    www.nutsmatik.com ЗА ВАШЕТО ЗАВЕДЕНИЕ !!!
  • 48 тцтцт

    2 2 Отговор
    Като знам в нашата лаборатория какви анализи за масла се правят,едва ли тази елементарна "китайска" джаджа умее нещо свястно да направи
  • 49 citroen

    0 0 Отговор
    Веднъж на бензостанция на Шел ми предложиха да ми замерят качеството на маслото.Бях го сменил пореди месец и щях да откажа но реших да си направя пас и казах ОК . Резултата от "теста " им беше ,че трябва да си сменя маслото.... Как пък не!!! Всичко е реклама ,лобизъм и финансови интереси.
    Аз съм на газ и карам с YACCO Полусинтетика VX 500 ( или WX не помня точно )предназначено и за коли на газ.около 12 лева на литър и вече три години нямам проблеми . Сменям го на 10000 ,даже ми прави икономия на гориво.