"Представете си, че изхвърляте всеки чифт чорапи шест месеца, след като сте ги купили, независимо от състоянието им. Така винаги ще носите нови, но пък със сигурност ще изхвърляте на боклука и чифтове в съвсем прилично състояние. Точно това се случва, когато спазвате указанията за смяна на маслото в колата си на всеки еди колко си хиляди километра, без да се замисляте дали има действителна нужда".
Така рекламират продукта си създателите на Lubricheck, компактно устройство за проверка на автомобилни масла. Джаджата има размери на кредитна карта и анализира проби от смазката в двигателя. Достатъчно е върху сензора й да се капне малко с щеката на маслото, за да стане ясно дали се налага смяна.
Lubricheck проверява капацитивните и съпротивителни свойства на смазката, киселинността, съдържанието на метални частици и нагари, както и наличието на несвойствени течности като вода или антифриз. Течнокристален дисплей описва състоянието на маслото.
Собственикът на миниатюрния анализатор може да влезе в базата данни на производителя, за да сравни показанията с вече установени алгоритми за конкретния модел и марка автомобил. Ако цифрите се разминават, от Lubricheck ще го посъветват да провери за пробелми с двигателя.
Устройството се продава както във вариант за минерални и синтетични масла за бензинови двигатели, така и за дизели. Цената му е $30.
27 Май, 2011 10:38 26 545 49
Проверете сами маслото
Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 666
16:02 08.09.2011
2 maistor4eto
16:02 08.09.2011
3 111
16:02 08.09.2011
4 Радо
16:02 08.09.2011
5 .
16:02 08.09.2011
6 Ogi
Коментиран от #42
16:02 08.09.2011
7 играч
16:02 08.09.2011
8 graver
Едно масло има над 10 основни физико-химични показателя и още куп специфични харектеристики. Какви съпротивлителни свойства ще мери?!?! Може би се има в предвид вискозитет...
И как се оценява колко се е изменило маслото като не се сравнява със свежо такова? С какво го калибрираш този уред? Много отдавна няма само М16Д или М10Е е пълно със една камара спецификации по сайтовете на прозиводителите на масла. Този уред с какво точно го сравнява?
Не случайно производителите дават определени пробези спрямо типа на каране. Така например смяната на маслото намялява ако се кара предимно в градски условия или в много запрашени райони и т.н.
п.п. До редакцията на Моблие:
"Lubricheck проверява капацитивните и съпротивителни свойства на СМАЗКАТА, киселинността..."
Масло и смазка са съвсем различни понятия. Смазка в българския език се използва като синоним на грес.
Коментиран от #14
16:02 08.09.2011
9 shadow
п.п.Какво трябва де се разбира под съпротивителни свойства на СМАЗКАТА?Първо е масло и втори има наколко основни характеристики:1.вискозитет(при 100 и при 40 градуса)как точно ще ги измери идея си нямам...,2.пламна темперетура,3.pour point( или темперетура на замръзване),
и 4.вискозитетен индекс,за СЪПРОТИВЛЕНИЕ на маслото не съм чувал.И все пак ако деиствително усеща антифриз в маслато ще си е от голяма полза.
16:02 08.09.2011
10 аналогия...
Същото е с разни ултразвукови "перални"...Идеята е добра , но реализацията...
То затова си има и лаборатории.В Германия я има тази услуга-вземаш си проба от маслото , пращаш го по пощата на дадената фирма , предлагаща услугата , правят му анализ , и ти казват-има толкова концентрация от този метал, толкова от онзи...И пак ти казва ПРЕДПОЛАГАЕМ проблем еди - какъв си.Докато не се отвори мотора , или не се види с ендоскоп,какво е станало вътре - всичко друго е спекулации...
Автопроизводителите работят и в тази насока - да има подобни датчици,монтирани в двигателя, но още нищо готово за пазара няма(за съжаление...).
Но това е положението-няма единен стандарт , предписващ ХИМИЧЕН състав на маслата , а само спецификации , и пет производителя на масла ще ги постигнат със пет различни рецепти.Същото е положението със сплавите в двигателите.Всеки производител сам си решава какво точно да е съотношението на различните метали в сплавта.Затова няма как да се направи "универсален тестер" за масло.Трябва да се натрупа огромна база данни за комбинациите"двигател-масло-пробег-експлоатационни условия" за да може смислено да се каже има или няма проблем при еди какви си показания на уреда.Иначе в момента - който има излишни 30$ да ги дава, щом му "вЕрва"...
16:02 08.09.2011
11 shadow
http://www.zr.ru/a/269074/
16:02 08.09.2011
12 Ogi
Коментиран от #16, #17
16:02 08.09.2011
13 MM
Коментиран от #36
16:02 08.09.2011
14 123
До коментар #8 от "graver":
Става дума за съпротивление на молекулярно ниво заради наличие на частици въглен и метал. От официалния сайт: Lubricheck analyzes a physics property inherent in every tangible object in the universe, it's called the "dielectric" or "permittivity" property of a molecular structure. The device also measures the high impedance (resistivity) of the oil molecules under test for high carbon content and metals.16:02 08.09.2011
15 TDI PoweR
Ogi 10-15000км и трябва да сменяш маслото.
16:02 08.09.2011
16 Prelude
До коментар #12 от "Ogi":
С каква кола си, че ми е интересно? Не може съвсем в прав текст защото зависи и от състоянието на двигателя. Ако е износен маслото се разрежда по бързо, добър двигател го пази дълго време. На чист бензинов двигател никога не трябва да става толкова черно че да не е прозрачно когато е тънък слой върху щеката. Броят студени стартове е важен (особено зимата). 10 000 км са достатъчно за да няма големи проблеми като този с запушвавнето, но са множко за запазване на двигателя в дългосрочен план (100тици хил километри), освен ако ги правиш бързо - за по малко от половин година.Коментиран от #19
16:02 08.09.2011
17 ~
До коментар #12 от "Ogi":
Защо си мислиш,че италиянците са по големи "пердета" от нас.90% от хората,които познавам си сменят маслото на 3-4 години,което е страшно много.16:02 08.09.2011
18 Ogi
16:02 08.09.2011
19 graver
До коментар #16 от "Prelude":
По-голяма част от производителите предписват смяна след "Х" км или един път в календарна година, което настъпи първо като събитие (това важи предимно за двигатели до Евро 3, след това има доста с удължен пробег, понякога до 35 000 км)Няма двигател който да пази маслото - Маслото е консуматив! За него е важно да се сменя на време с това което е предписал като експлатационно ниво Производителя.
Всичко останало са или грандомания и грешно похарчени пари или излишни разходи.
Една камара инженери и хора с умни глави са мислили и смятали за да ни кажат с какво масло да караме и кога да го сменяме, но ние нали сме си българи и все си мислим, че сме по-умни и повече разбираме от другите.
Коментиран от #20
16:02 08.09.2011
20 Prelude
До коментар #19 от "graver":
Не смятам да споря. Който иска да слуша. Деградацията на качествата на маслото зависи в най голяма степен от състоянието на двигателя. Производителите дават данни за нов двигател.16:02 08.09.2011
21 user
16:02 08.09.2011
22 Живко
16:02 08.09.2011
23 520 zender
16:02 08.09.2011
24 docenta
16:02 08.09.2011
25 roromir
Това е все едно да караме на извънградско с 60, за да пестим гориво- определено ще спестим, ама кой го прави.
Според мен от масло не трябва да се пести, ако пък на някой му е толкова зор, гледах едно масло на Кастрол го даваха на 50 хил. км смяна или нещо подобно.
16:02 08.09.2011
26 laverda
16:02 08.09.2011
27 hienata До коментар [#12] от Ogi
16:02 08.09.2011
28 Sly
16:02 08.09.2011
29 no_name
16:02 08.09.2011
30 термит
16:02 08.09.2011
31 :)
16:02 08.09.2011
32 Васото
16:02 08.09.2011
33 ДО ТЕРМИТ
Никой не може да ЗАДЪЛЖИ ВСИЧКИ производители на масла да ПОСТИГНАТ ПОСОЧЕНИТЕ В СПЕЦИФИКАЦИЯТА ПОКАЗАТЕЛИ(ВСЯКАКВИ!) със ЕДНАКЪВ ХИМИЧЕН СЪСТАВ и ЕДНАКВО СЪОТНОШЕНИЕ НА КОМПОНЕНТИТЕ СИ.Иначе се губи логиката всеки производител да се занимава в свои лаборатории да тества разни комбинации и съставки-те щяха да са ПРЕДПИСАНИ от СТАНДАРТА / СПЕЦИФИКАЦИЯТА , ако беше изцяло вярно , това което си писал.Що се касае за публикуването - да бе , да , всеки производите си умира да си публикува "рецептата" за всяко масло , за да може да се анализира и изкопира от конкуренцията.Единственото , което са ЗАДЪЛЖЕНИ да публикуват , са токсичните и вредни компоненти(от сорта на 2,3 дифенилалкиламинсулфо.. и други подобни), както и общи насоки(напр. "трисинтетична технология" или "естери.."),но не и точния състав и рецепта.
Така-а-а.
А сега моля да обясниш как е възможен следния пример , публикуван в немския Ауто Билд преди години - от Ауто Билд проведоха сравнително изследване на синтетични масла (API 5W40 , ACEA A3/B3/B4) в лаборатория.
Естествено , всички изпълняваха СПЕЦИФИКАЦИЯТA .Но все пак имаха различни показатели в рамките на спецификацията.И последно-за капак-пипнаха Шел , че маслото им HELIX ULTRA 5W40 има около 4% минерални съставки, въпреки декларираното на опаковката fully synthetic motor oil.И тяхното масло се представи отлично , като обяснението за минералните съставки бе , че те подобрявали разтворимостта на ТЕХНИТЕ ПРИСАДКИ.А другите производители нямаха такива.Значи поне едно от маслата е било с различен състав.
Въпросът ми е - как е възможно при ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН СТАНДАРТ ЗА ХИМ.СЪСТАВ всеки производител да си"разиграва коня " и да си забърква масла по свое усмотрение?
Ако бяха с еднакъв състав , и еднакво съотношение на всички компоненти , предписани по стандарт , то трябваше показателите им да са еднакви до стотна от процента.Но не бяха...
Така-а-а-а.
Любопитно е да се чуе обяснението и ,ако може още малко инфо...
16:02 08.09.2011
34 maksito
16:02 08.09.2011
35 CLK 320
16:02 08.09.2011
36 w221
До коментар #13 от "MM":
znaesh drajki.hodi i vij v italia dali v servizite im ne e palno s avtomobili za obslujvane.mi kupi si gniloch ot avstria.16:02 08.09.2011
37 Valioto
16:02 08.09.2011
38 520 zender
16:02 08.09.2011
39 520 zender
16:02 08.09.2011
40 Васото
16:02 08.09.2011
41 The driver
16:02 08.09.2011
42 дичо
До коментар #6 от "Ogi":
Истината, приятелю ,е че жабарите (по-голямата част от тях) наистина не е.ават да сменят масло! Карат по 100-150 000 км- на кой колкото му издържи колата и само доливат, и накрая ние си купуваме 7-8 годишни коли с перфектно купе и малък пробег. И като ги обслужим тук се получава твоя случай - всичката глеч, която се е отаила в картера се разбива с новото масло, което си сипал и запушва маслопроводите в мотора! Иначе аз лично сменям масло на 10-12 000 км. което ми се връзва 2-3 пъти годишно.Коментиран от #44
16:02 08.09.2011
43 4x4
Преди да започнем с полемиката (коята безспорно ще има), съветвам всички да прочетат малко повече за BMW. А на собствениците на BMW са си прочетат инструкциите за експлоатация. Доста полезни неща се намират там, въпреки че сме природно интелигентни и не ни трябва акъл от "очилати германски инженери"!
16:02 08.09.2011
44 CLK 320
До коментар #42 от "дичо":
mi kopuvai te si ot grmanci(arabi)koli be.italiancite vi vinovni ne smeniali masloto 150000km.palni idiotshtini.Коментиран от #45, #46
16:02 08.09.2011
45 дичо
До коментар #44 от "CLK 320":
Оооо, прости на нас- простолюдието , че си купуваме коли втора ръка от германци и араби! Ти си карай предполагам чисто новия Мерцедес CLK 320 (долколкото мога да съдя по ник-а ти), закачен на плакат в детската ти стая и му се радвай! А ,че голям процент от италянците не обслужват двигателите си е истина! Казвам го от лични наблюдения и никой не е в състояние да ме убеди в обратното!!!16:02 08.09.2011
46 транспортер
До коментар #44 от "CLK 320":
да бе 4овек не сменят маслото на мой познат 1 италянец каза 4е е сменил 2 пъти маслото,а колата показваше 160 хил.км. е колко пъти си сменят маслото?16:02 08.09.2011
47 Nutsmatik
16:02 08.09.2011
48 тцтцт
16:02 08.09.2011
49 citroen
Аз съм на газ и карам с YACCO Полусинтетика VX 500 ( или WX не помня точно )предназначено и за коли на газ.около 12 лева на литър и вече три години нямам проблеми . Сменям го на 10000 ,даже ми прави икономия на гориво.
16:02 08.09.2011