ФАКТИ.БГ

До 500 лв. глоба за димяща кола

Публикувана: 2 Февруари, 2021 12:25 Обновена: 2 Февруари, 2021 20:08
198 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 28328
До 500 лв. глоба за димяща кола
Снимка: Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.3 от 81 гласа.

Нови санкции, които са предложени в поправки на Закона за чистотата на атмосферния въздух. Те са внесени за разглеждане от група от девет депутати от ГЕРБ. Новите предложения предвиждат глоби от 50 до 500 лева за автомобили, които димят повече.

За фирмените превозни средства предвидената санкция е от 200 до 2 000 лева. Ще бъдат затегнати и т.нар. годишни технически прегледи, след които коли, неотговарящи на нормите, няма да бъдат пускани в движение.

От лятото на тази година във всички пунктове за ГТП ще започнат да се издават и новите екостикери. Те ще са задължителни за всички леки автомобили. Те ще са разделени в пет категории.

Най-високата ще са електромобили, след това хибриди, коли с ДВГ с висок евростандарт и на последно място ще са старите дизели и двутактовите автомобили. Тези правила, ако бъдат приети, няма да се отнасят до превозни средства от обществения транспорт или такива със специален режим на движение.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.3 от 81 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Русенец
1 Отговор
Само в България те държат беден и те глобяват затова.

Коментиран от #5, #13, #18, #56, #61, #88, #94, #115, #121, #166


Оценка:
-71 +755

Закони бол
2 Отговор
Проблемът не е в законите, в прилагането и спазването им - най-вече в манталитета на българина. На него все някой друг му е виновен - дори за бедността му, материална и духовна.

Коментиран от #120


Оценка:
-272 +154

А за
3 Отговор
ревящ мотоциклет?

Коментиран от #53


Оценка:
-14 +270

Миризлив пор
4 Отговор
"видимо димят повече"? Та всяка бензинова кола и още повече карана на къси разстояния още повече на газ има конденз по гърнетата. Много ясно, че сутрин като запалиш и започне да се нагрява, докато се изпари конденза то отзад има бял "дим".

Коментиран от #16, #147


Оценка:
-47 +281

ГлобаОтчет
5 Отговор

До коментар #1 от "Русенец":


Бюджетите са опоскани вече, а глобите не са към годишните бюджети ... колкото повече глоби измисляш и прилагаш ... толкова повече може да заделящ и никой даже и да не ти иска отчетност....

Оценка:
-15 +218

Ааа
6 Отговор
Аааа органи дали ще следят за нарушения

Оценка:
-1 +98

7
Този коментар е премахнат от модератор.
пенчо
8 Отговор
След всички заеми ,се почва голямото дране,трябва да се пълни хазната,без работеща икономика ,ама то си е нормално,все пак сме доказали че търпим

Оценка:
-8 +235

SDEЧЕВ
9 Отговор
РАЗГЕЛЕ .СЕГА ТРЯБВА И ГОРЕЩ ТЕЛЕФОН И ВСИЧКИ ДИМКИ НА СКРАП

Оценка:
-102 +71

Перник
10 Отговор
Сега какво ще правя моя голф го карам с изгоряло масло къди кат скъсана печка ще го закарам пред парламента и ще го запаля ако имам пари ще го карам с нафта.

Коментиран от #31


Оценка:
-14 +118

гадно
11 Отговор
И как точно ще се определя колко е пушека в студено време докато двигателят загрее общо взето всички пушат .

Коментиран от #15


Оценка:
-20 +151

Чочо
12 Отговор
Да спрат да внасят бракуваните автомобили от Европа! Има страни където немотат да се внасят автомобили над пет години.

Оценка:
-93 +66

123
13 Отговор

До коментар #1 от "Русенец":


Ооо, нещо си в грешка. Ако те видят в Берлин или Мюнхен с пушещ комин, няма да те питат изобщо дали си социално слаб. Глобите са солени, автомобилът ти се спира веднага от движение, докато не го оправиш. Там минаването на преглед не като тук, разбити талиги за да минат прегледа, трябва да се бръкнаш с едни 2-3000 евро. Затова като станат боклуците им на 15 години и не покриват никакви норми ги пордават на такива като нас, при които няма никакви правила и екология. С други думи си изхвърлят бокулците при нас. А ние с радост си ги караме и се тровим. Като си беден има метро или автобус. Никой не е дължен да ти диша пушека.

Коментиран от #25, #26, #33, #68, #87


Оценка:
-182 +118

Учуден
14 Отговор
А глоби за видимо пияни или дрогирани ще има ли? Направо да изхвърлят дрегерите, даже и тестовете за коронавирус, ако си видимо кихащ - глоба и в карантина

Оценка:
-11 +111

Хахаха
15 Отговор

До коментар #11 от "гадно":


Ще се молиш катаджията да не е добре с очите:)

Оценка:
-7 +49

321
16 Отговор

До коментар #4 от "Миризлив пор":


Абе има уреди за тази работа. И изобщо не говорим за конденз. Все едно не ти се случвало да караш зад някого и да не виждаш пътя пред теб, докто в устатата ти е вече натрапчивия вкус на изгоряло масло. Нямам против старите автомобили, но да са поддържани. За съжаление стар автомобил и добра поддръжка са почти взаимноизключващи се понятия, освен за феновете на класиките.

Коментиран от #30, #173


Оценка:
-33 +120

9999
17 Отговор
Тия екостикери ще направят на някой гушата по-голяма.
Сигурен съм, че чиповете на тия екостикери ще могат да
се неутрализират било с нагряване или пък с електрошок
и това веднага ги обезсмисля, но дори и да ги има това
изобщо няма да оправи въздуха в големите градове и
кой ще поеме отговорност за тези разходи.Някой ще се
налапа с много пари за изработката и поставянето на тия
ненужни стикери, и това няма да са обикновените хора.
Герберастите всякак се чудят как да ни опоскат.

Оценка:
-21 +142

Бойко
18 Отговор

До коментар #1 от "Русенец":


Ами работи и няма да си беден!

Коментиран от #104, #123


Оценка:
-108 +34

Гост
19 Отговор
Пунта мара - пак наш човек ще печата стикери и ще печели по левче от всеки, щото на външен вид много трудно се различава електрическа Тесла от Голф 1.9 тди...

Коментиран от #99


Оценка:
-10 +102

Селчо
20 Отговор
Това е много хубаво решение. Но пак опорочено. В големите градове таратайките ни убиват, бавно и славно. За кой глобата, обаче ще е 50 и за кой 500 лв.? Не може ли за всички димящи да е 500 или 300 лв?

Коментиран от #38


Оценка:
-64 +50

Дедо Клец
21 Отговор
Любителите,на прахосмукачки--нали нямаше да плащате,незнам какво,щели да ви"облекчават"??? Кой ще ви изпусне облекчението е само на джобчето! Дебелия момент е,че милиционера ще ни таксува как прецени! Да "няма" корупция,не за друго????

Оценка:
-4 +67

голф2- комина на Титаник
22 Отговор
Аз карам с изгоряло моторно масло. Ся трябва да минавам на нафта.

Оценка:
-15 +47

Мутка Пайна
23 Отговор
Крайно време беше да се направи... всяка втора кола е димялка!

Оценка:
-89 +51

Киро
24 Отговор

До коментар #7 от "Николай Жребеца":


Честито и на тебе тулуп.Мръсен гербаджия

Оценка:
-17 +66

Стига глупости
25 Отговор

До коментар #13 от "123":


, живея в Мюнхен. Имам си вече 30 годишно возило, но досега не съм имал забележка от TÜV и винаги си плащам нормалните сума за преглед. Е,да колицата ми е амо на 110000, няма ръжа, тук пътищата са хубави...Скоро ще си взема и "исторически" номер...Сполай ви и всичко добро.

Коментиран от #66, #77


Оценка:
-10 +134

Да ама не
26 Отговор

До коментар #13 от "123":


Пълни глупости си написал, в Германия се минава преглед веджъж на две години и струва 100 евро при минимална заплата 1677 евро, ако не ти се разпадне колата няма да имаш проблем също като в Бг. Моя позната декември мина преглед на VW 2002г. точно в Берлин без проблем

Коментиран от #55, #78


Оценка:
-12 +108

adжож
27 Отговор
А тез който внасят автомобили и им режат катализаторите,тез няма кой да ги закача.Има сервизи само с това се занимават премахване на катализатори.Ама тия се надесогайми.Хайде спрете ги тия далавираджий и да видим какъв ще е въздуха,ама трябва закон с наказателно преследване.

Коментиран от #40, #140


Оценка:
-5 +84

един от многото
28 Отговор
Тези от обществения транспорт и такива със специален режим на движение по какъв критерий се изпускат от строгите правила? Или пак ще е: "Кучета и котки може , а прасета не! Няма по пушещи от транспортните автобуси и микробуси и специализираната тежка техника и камиони. Какво да кажем за остарелите локомотиви или автопарка от преди 40 - 50 години на Толум войвода.

Коментиран от #39


Оценка:
-6 +99

Азззззззззз
29 Отговор
КАТ да проверяват и изгорелите газове при проверка. Вече има преносима техника за измерване.

Коментиран от #35


Оценка:
-48 +23

Хахаха
30 Отговор

До коментар #16 от "321":


Щом усещаш изгорелите газове на автомобила пред теб и твоя сигурно не ще да е първа младост:)

Коментиран от #79


Оценка:
-21 +40

Нема се пуашиш
31 Отговор

До коментар #10 от "Перник":


тоя номер сме го играли! още едно резервоарче,със нафтичка и бенз.смес. Оня докато те гони превключваш две минути,и...магия пушек нема.....

Коментиран от #167


Оценка:
-16 +39

съвет
32 Отговор
По 50 грама двутактово масло на резервоар нафта и пушека намалява значително.

Оценка:
-14 +31

Гост
33 Отговор

До коментар #13 от "123":


Много лошо викаш в Мюнхен. Затова ли ходиш там? Защото много е лошо? Само на цени и данъци се сравнявате със запада. А заплатите ги държите като в чукотка. Сигурно си поредното фирмено синче, което търси майстори бачкатори от някое село, да му работят за минимална. Я да ми обясниш, като спрат бедните в България да карат коли, кой ще пълни хазната с данъци и кой ще докарва оборот на бензиностанциите и застрахователите? Ти ли? И къде има метро? В София ли? Малко ти е тясна географията, миличък. България не се изчерпва със София.

Коментиран от #48, #51, #80


Оценка:
-11 +127

Перо
34 Отговор
Манталитета на Барба Ганьос и от това ще направи корупционни възможности за контролните органи,затова и резултата е предизвестен.За това с никакви закони няма угодия!

Оценка:
-9 +44

Гост
35 Отговор

До коментар #29 от "Азззззззззз":


Но КАТ няма компетентни служители за да проверяват с техника. Едвам имената си пишат.

Оценка:
-3 +88

Шекел
36 Отговор
В България ако имаш хора на правилните места глобите не важат.

Оценка:
-1 +73

MMM
37 Отговор
Нови данъци , нови глоби още такси за издръжка на ПОЛУ-МИЛИОННАТА АДМИНИСТРАЦИЯ ОТ "Наши "хора

Оценка:
-6 +84

Може селчо
38 Отговор

До коментар #20 от "Селчо":


щом ти се вижда малка глобата,плащаш твойта,чакаш да спрат още трима плащаш,и техните,и беж при мама,на село да плачеш!!!! селчо!

Оценка:
-20 +23

123
39 Отговор

До коментар #28 от "един от многото":


Браво! Точно това исках и аз да кажа.

Оценка:
-3 +11

Махмуд
40 Отговор

До коментар #27 от "adжож":


Катализаторите се режат щоро са скъпи съдържат частици от благородни метали платина злато мед сребро и тн.

Оценка:
-2 +44

41
Този коментар е премахнат от модератор.
ОСТАВКА, СЪД И ЗАТВОР
42 Отговор
На най ГНУСНО и КРАДЛИВО ПРАВИТЕЛСТВО В ЦЯЛАТА ИСТОРИЯ НА БЪЛГАРИЯ НАЧЕЛО С ДИКТАТОР бойко методиев борисов и коалиции престъпници симеонов, марешки, ШИШИ ПЕЕВСКИ И БУХАЛКА КАСКА ГЕШЕВ. ВИЕ СТЕ УВОЛНЕНИ ОТ НАРОДА И СТЕ ВРЕДНИ ЗА ДЪРЖАВАТА!!!

Оценка:
-13 +67

ГлобОс
43 Отговор
А глоби за шума от ревяшите мотоциклети и тунимговани коли има ли? И може би по-правилно е да се пита - Някой да е глобяван?

Оценка:
-4 +76

44
Този коментар е премахнат от модератор.
Дфен
45 Отговор
Най-после нещо позитивно в тази държава.

Коментиран от #46, #54


Оценка:
-49 +23

Шекел
46 Отговор

До коментар #45 от "Дфен":


ама само на думи.Ако се приложат всички мерки Ганя ще остане без транспорт.Защото е ясно че Ганя няма стандарта да кара нова кола още по малкото немски премиум на която е фен.А и самите политици са като Ганя така че и те нямат кяр от това.

Оценка:
-2 +52

Стига глупости
47 Отговор
Издаването на стикер е пълна идиотщина! Цялата имформация я има в кат и техническите пунктове, коя година е, мощност кубатура, евро стандарт и т.н., държавата издава талон на МПС, не си го издавам аз. Все едно да си лепнеш нотариалния акт на фасадата на сградата, за да вижда бирника как да ти изчисли данък сгради!

Коментиран от #90


Оценка:
-4 +88

48
Този коментар е премахнат от модератор.
любител
49 Отговор
модераторче какво не ти хареса явно и ти си селско герберче.

Оценка:
-6 +32

Гошо
50 Отговор
Аз съм за, да направят прегледите истински, като в Германия и талигите да ги спрат от движение завинаги, какво като половината автомобилен парк ще се спре, като не отговаря на изискванията, да се спира, преди седмица минах моята кола на преглед, тестваха само спирачките и фаровете на къси светлини, този влезе в канала за 10сек. И излезе, еми не Ок, моята коле е изправна, но по същия начин минават преглед и неизправните!

Коментиран от #65


Оценка:
-41 +24

Лило
51 Отговор

До коментар #33 от "Гост":


Евала,добре казано.

Оценка:
-5 +17

DrivingPleasure
52 Отговор
Дайте ми дефиниция на "димящи", на око ли ще го гледат - поредните тъпизми!

Коментиран от #84


Оценка:
-3 +50

гост
53 Отговор

До коментар #3 от "А за":


чалга от съседа? говори се за екология не сменяй темата

Коментиран от #67


Оценка:
-19 +4

Ххххх
54 Отговор

До коментар #45 от "Дфен":


Сигурно и ти си много позитивен , честит ти празник.

Коментиран от #91


Оценка:
-1 +12

no name no face no number
55 Отговор

До коментар #26 от "Да ама не":


Да бруто, бруто , бруто и чисто? Я кажи на хората колко е чисто заплатата, квартирата храната услугите една елементарна подстрижка на косата им кажи колко.Не ми хвалете това място и Швейцария, няма с какво. Хубавото там и хубавото тук свършиха отдавна

Коментиран от #58


Оценка:
-10 +27

Простите и некадърните
56 Отговор

До коментар #1 от "Русенец":


И при извънземните ще си останат бедни!

Оценка:
-17 +5

сектант
57 Отговор
САЖДИ ИМА ЛЕ САЖДИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИ

Оценка:
-2 +20

58
Този коментар е премахнат от модератор.
59
Този коментар е премахнат от модератор.
БОби
60 Отговор
С премахнат ДПФ съм и на 3-те ни семейни коли, абсолютно в нормите са им показателите на техническия преглед - евро 4 са и трите. Е като намачкаш газта си подпушват но в рамките на нормалното. Те по-скоро да гледат дали колите са технически изправни , че гледам на тъщата полото с 4 различни гуми, дот 2011 година си кара и наскоро мина технически без проблем. Купих и 4 нови гуми веднага ама бива ли да пуснеш кола с десет годишни гуми да се движи по пътя. Те вече парчета се отчупваха от бордовете. Тя и тя е за бой, но да речем че е жена и не разбира от тия неща просто се вози. Та когато имаме истински контрол от страна на властите, тогава и ние ще се научим на хубавото.

Коментиран от #89, #127, #130, #178


Оценка:
-32 +30

И в рашата е така
61 Отговор

До коментар #1 от "Русенец":


Тиквата гледа от жужето там

Оценка:
-12 +6

62
Този коментар е премахнат от модератор.
Денис
63 Отговор
Значи пушещия градски транспорт може в центъра, а евро 3 евентуално няма да може :DDDDDDDDD Пародия

Оценка:
-3 +52

osemshest
64 Отговор
Чудни ми е само автомобилите с газови уредби къде ще влязат?

Оценка:
-0 +56

Гост
65 Отговор

До коментар #50 от "Гошо":


Хората карат стари коли не защото им харесва. Заплащането в България, за час труд, е мизерно. Същите хора, в западна държава, изкарват много повече пари. Затова емигрират българите. Тук няма добри условия за живот, в икономическа среда. И затова са виновни само онези, по върховете. И 24/7 да работи единна секретарка, няма да й платят повече, защото е на договор с твърда заплата. За извънредни да не съм чул! Това е тема табу. Да не говорим, че работодателите осигуряват на минимална. Западният работодател е изтеглил заем, който ще покрива 10 години, при добри заплати на служителите си. Българският тарикат, далавераджия, също е теглил заем за 10 години, но иска да го изплати за 2. И не само това, но иска и още преди да е изплатил дълга си, да се фука с нов жип, и да си води силиконовото чудовище на спа, на Малдивите. Затова дере работниците си, като ги кара да мизерстват, колкото да не умрат от глад, и прибира огромни печалби, които всъщност би трябвало да са справедливите заплати на служителите му.

Коментиран от #83, #129


Оценка:
-3 +79

osemshest
66 Отговор

До коментар #25 от "Стига глупости":


Какво представлява "исторически" номер?

Коментиран от #181


Оценка:
-11 +3

Гост
67 Отговор

До коментар #53 от "гост":


Къде видя да се говори за екология? В статията се говори за поредното дране. Плащаш си и караш. Никъде не пише, че ще забранят движението на димящите коли. Пише, че само ще събират пари от тях. Пушенето продължава с пълна сила.

Коментиран от #86


Оценка:
-3 +51

Геро
68 Отговор

До коментар #13 от "123":


Пич нали тези норми си ги измисли някой си чантаджия. От къде на къде някой ще ми държи сметка за емисии и тн. Преди 30години, защо нямаше никакви проблеми с емисии. Сега колите може да са 15 годишни, но това е 2006г- 2011г.

Коментиран от #74, #81


Оценка:
-5 +22

Дърт Шофьор
69 Отговор
Добре де, моята кола дими. Ще ме глобят и ще ми стане даже хубаво, заради справедливото ми наказание. Ще бъдат ли глобени лилавите жители на всички маали, които обвиват в смрад цели градове и градски квартали. Да не говорим за изсечените от дървета.

Коментиран от #73, #85, #111


Оценка:
-2 +65

Срамота
70 Отговор
Ами метана? Той трябва да е по екологичен и от колите на ток. Газта? Никой нищо за тях.

Оценка:
-0 +44

Екогерп
71 Отговор
Първи увисват такситата, защото нито едно не е с катализатор.
Второ, нищо не правят за крадците и тези които изкупуват катализаторите, всеки с 5 бона става прекупвач. Трето, и аз искам да карам нов автомобил,НО Нямам възможност. За дизела съм съгласен, че трябва да се затегне, всеки е карал зад дизелов автомобил без катализатор или дпф и знае как се диша.

Оценка:
-3 +33

домакин
72 Отговор
Ама до лятото тия боклуци няма да са на власт,както е тръгнало бе! Защо си мислят,че ще прокарат поредният лобистки закон,който да ощетява гражданите???! ЗАЩО???!!!

Оценка:
-9 +36

Гост
73 Отговор

До коментар #69 от "Дърт Шофьор":


Не нееее, не си разбрал. За тебе са глобите, а за лилавите са социалните помощи. Има си хора за всичко в тази държава.

Оценка:
-2 +51

Гост
74 Отговор

До коментар #68 от "Геро":


Защото преди 30 години нямаше толкова голяма държавна администрация, пълна с калинки, чакащи по-високи заплати.

Оценка:
-5 +35

асдад
75 Отговор
най-накрая!

Оценка:
-18 +8

Гост
76 Отговор
Публикувaнo във фaкти.бг: Тeзи прaвилa, aкo бъдaт приeти, нямa дa ce oтнacят дo прeвoзни cрeдcтвa oт oбщecтвeния трaнcпoрт или тaкивa cъc cпeциaлeн рeжим нa движeниe.
И що? Те с какво са по-заслужили от обикновените шофери?

Оценка:
-1 +34

123
77 Отговор

До коментар #25 от "Стига глупости":


Да, ама от ауспуха ти не излиза прегоряло автомобилно масло, нали? И колата и прилижно преглеждана на всеки тест пред ТЮВ. И вероятно си я поддържаш в приличен сервиз, с прилични части, нали?
И тук има коли на по 30-40 години в идеално състояние. В статията се говори за моргите, които едва се държат на изгнилите си ламарини, в двигателя не са останали сегменти и горят повече масло, отколкото бензин.

Оценка:
-4 +19

123
78 Отговор

До коментар #26 от "Да ама не":


Абе то и моя позната мина тук на ГТП, а колата е гробница във всяко отношение. И не ми говори глупости, купувал съм коли от Германия и Австрия преди вереме. Германците вихака - давам ти я за 2000 евро, защото на ТЮВ за да ми заверят сертификата ми дадоха списък с ремонти за 2500 евро.

Оценка:
-10 +17

321
79 Отговор

До коментар #30 от "Хахаха":


Защо, искаш да кажеш, че с новите автомобили върви противогаз ли? Щото вилтъра на купето с активен въглен не спира смрадта на изгоряла масло и сегменти.

Коментиран от #186


Оценка:
-2 +24

123
80 Отговор

До коментар #33 от "Гост":


Не, не си ме разбрал. Много е хубаво. И искам тук да стане като там. Понеже със заплатите нещата вървят по-бавно. Поне да имаме контрол и глоби за каруците по пътя, които тровят въздуха. Иначе, да ти кажа ти леко си сбъркал географията. Писал съм или автобуси. Във всички големи градове на БГ вече има доста добра автобусна инфраструктура, като последните години повечето нови са или на метан или на ток. И сега, понеже сравняваш стандарт. Айде да сравним Мюнхен с алтернативен град в БГ - не столица - например Пловдив. Средна цена на кв. метър жилище - Мюнхен - 8000 - 9000 евро. Пловдив 750-800 евро. Тоест над 10 пъти. Сега за заплатите. Бачкатор в Мюнхен 2500 евро на месец, бачкатор в индустриалната зона на Пловдив - 1500 лева. Така. Значи бачкатора в Пловдив може да си купи с една заплата 1 кв.м. жилище за месец работа. А бачкатора в Мюнхен може да си купи някъде към 30 кв. сантиметра за същия период. Затова богатите германци в по-голямата си нямат собствен дом. И ако почнеш да ми пишеш, че по провинцията къщите били евтини там - за 150 000 евро купуваш, то и тук за 20 000 лева на 20 км. от голям град имаш къща с декар двор. Така че тука ще е мизерия защото сме бедни не върви в тази сметка.

Коментиран от #125


Оценка:
-20 +18

123
81 Отговор

До коментар #68 от "Геро":


Ти нали не задаваш сериозно този въпрос. Къде си жилвял преди 30 години? Преди 90-та около всеки блок имаше по 1 кола на 2-3 апартамента. Сега на всеки апартамент има по 2-3 коли. В София на глава от населението има тройно повече автомобили спрямо средно европейските норми. Айде стига всеки идиот, който има 1000 лева да се качва на каруца. Проблемът е, че после няма 1 стотинка за поддръжка и гумите дори са му като сликове от Ф1.

Оценка:
-5 +32

Лерой
82 Отговор
Имам чисто ново Пежо Рифтър дизел 1.5 130 коня, на което съм му махнал ДПФ-а и катализатора, колата беше на 180 км, когато ми ги свалиха. Прибрал съм ги и си седят при мен. На преглед за отработени газове, със свалените ДПФ-а и катализатор, стойностите са такива, че покриват Евро 6. Колата е тествана няколко пъти, винаги с добре загрял двигател, на празен ход, на 1500 оборота, на 2000 оборота, на 2500 и на 3000 оборота. Основното при дизела е дюзите. Когато те не са наред и не разпрашават, всичко отива по дяволите. Другото е турбото, когато от там започне да набива масло в смукателния колектор, пак всичко отива по дяволите. Не говоря за тези с безобразния селски чип тунинг, защото има и интелигентен такъв. Та който иска да кара дизел, без да дими, трябва да си провери дюзите. Смаяната е скъпа, една дюза, рециклирана е поне 600 лв. А нова е 3000 и повече хиляди, на 1 бройка.

Оценка:
-14 +17

123
83 Отговор

До коментар #65 от "Гост":


Абе ти колко време си работил навън. Стига с глупостите за коректните западни работодатели. Навън, като си гастарбайтер, шансът да те излъжат е с пъти по-голям от това тук да ти се случи. Вайкането ни е много силна страна. Срещу всяка държава, която по-добре от нас има три, които са по-зле. Ама рева е голям. Знаеш ли, че тук програмист в средна фирма със средна заплата - например 5000 лева живее като цар, а същия програмист, ако е в Швейцария например на двойна заплата - защото е някъде там - 5000 франка, ще е сетен бендяк. Не казвам, че няма накъде още - поне 1000 лева трябва да МРЗ, ама няма да стане утре.

Оценка:
-10 +12

321
84 Отговор

До коментар #52 от "DrivingPleasure":


Да, на око ще гледат. Като димиш - палката и у десно. После мобилен газомер. Като си в норма - приятен ден. Като не си - спиране от движение и глоба. А трябва и глоба за ГТП пункта, който те е пуснал няколко дена преди това+отнемане на лиценза.

Оценка:
-7 +22

123
85 Отговор

До коментар #69 от "Дърт Шофьор":


Ей, старото си е умно. По-актуален коментар от този не успях да прочета под темата. Само ще добавя, че няма европейска столица, в която да е разрешено топленето на твърдо гориво. Пуши ли ти комина, отнасяш сериозна глоба, а на някои места и затвор. Без значение какво гориш. Ако искаш на дърва - на село - там може..

Оценка:
-4 +22

321
86 Отговор

До коментар #67 от "Гост":


И ти не си много умните. Като платиш 2-3 пъти по 500 лева, ще се окаже, че е по-добре да дадеш боклука на вторични суровини.

Оценка:
-8 +14

Баба ти
87 Отговор

До коментар #13 от "123":


Живея в Мюнхен и от време на време ходя до Берлин. Достатъчно пушещи коли с немска регистрация има.

Оценка:
-5 +26

Електра
88 Отговор

До коментар #1 от "Русенец":


Много си прав, но каква е причината. Защото само в България имаме най ретроградните комуняги сега БСПдирасти, които ни докараха до това дередже. Където си пратиха комуняцте в Сибир, се развиват добре...

Оценка:
-12 +7

Миро
89 Отговор

До коментар #60 от "БОби":


А катализатор?

Оценка:
-0 +4

Дфен
90 Отговор

До коментар #47 от "Стига глупости":


По талон може да е евро 5 но в действителност може да е между 2 и 3.

Оценка:
-3 +16

Дфен
91 Отговор

До коментар #54 от "Ххххх":


Разбира се моята е евро 6b

Оценка:
-8 +3

Мъдефикация
92 Отговор
Има пари, няма дим.Няма пари, има дим.

Оценка:
-0 +18

Tdi++++
93 Отговор
Само да попитам как така ше се преценява кой колко дими 🤣🤣🤣 и тая тема с тъпите ви катализатори дето ги дъвчате , само ще ви разкрия една тайна . При неизправен катализатор колата пуши повече. От личен опит ИЗПРАВНА КОЛА ДОРИ И БЕЗ КАТАЛИЗАТОР НЕ ПУШИ .

Оценка:
-1 +20

чичака
94 Отговор

До коментар #1 от "Русенец":


ама и ние си седим като пу_ _ци и ходим на протести да друснем едно хорце и някое кебапче,такаче........

Оценка:
-2 +11

Радев
95 Отговор
Вето одма

Оценка:
-1 +7

Христо Иванов
96 Отговор
Всичко по Евро 5 ТРЯБВА да се спре от движение веднага!!

Оценка:
-24 +5

Хемус
97 Отговор
Ае стига с ваше глупости как било на запад!И там карат 20 +годишни автомобили,просто хората наблягат на велосипеди и обществен транспорт,а автомобила е за неделен пазар или екскурзийка през уикенда!Работих и живях известно време в Дания и Норвегия,мога да ви кажа,че такива корозирали автомобили в движение не съм срещал във България!

Оценка:
-0 +14

РАЗГЕЛЕ
98 Отговор
РАЗГЕЛЕ

Оценка:
-9 +7

МАК
99 Отговор

До коментар #19 от "Гост":


мога да та уверя че голф 3 тди е 100 пати по екологичен от тесла!!! моат голф тди гори 3.7 на 100 и като му сложат сондата да му мерат газовете не верват на по казаниата!!! При това е без катализатор!!!

Оценка:
-11 +13

дада
100 Отговор
А дано ...но не вярвам че ще стане.Нямам нищо против старите коли защото са много по здрави от новите...НО трябва да се потдържат!!!!!

Оценка:
-0 +19

яцека
101 Отговор
На мен ми дими аналат.

Оценка:
-0 +7

Гост
102 Отговор
Най-после и в България да се случи нещо положително!!! Сега автоджамбазите ще си заврът отзад боклука който внесоха от чужбина! Никой нормален човек няма да си даде парите за барутник на дванайсет, петнайсет години и да му остане скъп спомен след първия ГТП. Всички тарикати с нафтови печки дето си избушиха катализаторите за да ги чипосат, след юли 2021г. ще го духат!!! Не отговарящите на еконормите, или с нови катализатори или на скраб!!!

Коментиран от #106


Оценка:
-15 +14

Даниел
103 Отговор
За съм с две ръце. Няма как да се подобри качеството на въздуха с тези бараки.Но нека и да се помисли за бедните хора които от немотия карат старите коли. Защото и те искат нови но нямат финансова възможност да си ги позволят.

Коментиран от #136


Оценка:
-4 +10

ВВС
104 Отговор

До коментар #18 от "Бойко":


Ти от къде знаеш че русенеца не работи , може да е от "работещите бедни" това са хората който работят на минималната работна заплата и малко над нея.

Оценка:
-1 +12

Ззз
105 Отговор
И сега какво, нова врътка, всички коли със специален режим на движение.

Оценка:
-1 +14

106
Този коментар е премахнат от модератор.
Истиначо
107 Отговор
Малко са тези 500лв трябва да е минимум 1000лв и спиране на колата от движение ,постоянно някакви дръгели карат , пушещи и гърмящи ,А шофьорите им някакви миризливи , ниско интелигентни , бивши и бъдещи пандизчии .

Оценка:
-8 +19

Всички
108 Отговор
печки на въглища от бързи и яростни по улиците отпадат от първия път. Тези, които са по 16000 коня, предимно голфчета Ауди а3 и себеподобните им гурели. Те тръгнали на за бензина да реват...... БГ

Оценка:
-4 +15

Боби
109 Отговор
Крайно време беше!

Оценка:
-11 +7

Без Емоции
110 Отговор
Контрол трябва да има, много станаха дрисльовците с чипосани уродливи франкенщайни!Това не е нормален дим на износен автомобил ,а извращение !За такива и 500лв е малко!!!Но иначе за бедния с износения дизел не съм съгласен да има глоба, това ли е решението-никаква социална политика,защо не се предложат еко-бонуси(например 30 % от цената на нов автомобил(естествено до 130 кс да се избегнат спекулациите) на тия хора с износените коли,или да се договори изкупуване с преференция от държавата?Така ще се даде шанс на хората да си напазарят модерни коли - на автодилърите да вдигнат продажбите, на Света да гледа на нас като на нормални хора!Има една прослойка от инати балкански примитивитос,дори и при такива положителни опции пак ще искат да си димят - е, за това ще са и глобите!Но държавната политика трябва да даде възможност на по-бедните да си закупят нови автомобили, и чак тогава да въвежда глоби и то за умньовците които не искат!Кошмарен е въздуха в градовете ни, мислете за децата и внуците си, за бъдещето, стига балканизъм и простотия !!!И не ми пробутвайте извиненията с горенето на боклука, ами си задайте въпроса кой го разреши,кой разреши и безпощадното изсичане на горите ни, кой разреши частни "мини-вец"ове на язовирите ни, те затова и изчезнаха нивата им, дори ще пресъхнат,кой, господа и бивши "другари"???!Избори идват!

Оценка:
-0 +22

Босия
111 Отговор

До коментар #69 от "Дърт Шофьор":


а може ли някой да сметне за последните 10 години колко тира с дърва са напуснали България

Коментиран от #132


Оценка:
-1 +24

vasik atanasova
112 Отговор
чудят се от къде хазната да пълнят за това останахме 2 500 000 българи а над 3000000 емигрираха и голяма част от тях няма да се върнат повече никога живеем във финансово робство защото сме търпеливи
търпим търпим ама като ти ревне детето гладно се свършва с търпението

Оценка:
-6 +14

Ракета Пейтриът
113 Отговор
КРААЙНО ВРЕМЕ БЕШЕ! Всички дизели в Надин, всички останали без катализатор - на трупчета! Здравето над всичко!

Оценка:
-17 +6

1520
114 Отговор
в студено време това дето излиза от ауспуха е водна пара от конденза които се е образувал в изпускателната система колите на газ образуват повече конденз и докато загреят изкарват повече пара

Оценка:
-1 +18

115
Този коментар е премахнат от модератор.
Жоро
116 Отговор
И за какво мрънкаш ? Бедни бедни ама в София имат по 2 трошки на апартамент. Защо се допуска това ? Да направят данъците като в чужбина - 1000 лв за корса , поло , пунто и по 5000 лв за джип да видиш как и въздух ще е чист и паркоместа ще има и трафик няма да има и градския транспорт ще цъфти. В западна европа е така.

Коментиран от #143


Оценка:
-9 +11

Дааа
117 Отговор
И СЕГА СЪЗДАВАТ НОВА АГЕНЦИЯ С КАЛИНКИ ДА ГЛЕДАТ ПО УЛИЦИТЕ ,КОЯ КОЛА ПУШИ.ТОВА ЩЕ СА НОВИТЕ ГЛАСОПОДАВАТЕЛИ НА ДЪРЖАВНА ИЗДРЪЖКА.А Е ТОЛКОВА ПРОСТО ДА СЕ НАПРАВИ.ЗАБРАНА ЗА ВНОС НА КОЛИ ПОД ЕВРО 5

Оценка:
-2 +9

ферари
118 Отговор
Поръчайте добавка за гориво и масло сега от Юнак-Мермерски, Бардал или Нано. Двигателят е подмладен и няма да пуши

Оценка:
-2 +6

Гост
119 Отговор
Да ви го слагам на устата, нали за това е направено гърнето за да излиза дим от него!!!

Оценка:
-2 +12

120
Този коментар е премахнат от модератор.
РЕАЛИСТА
121 Отговор

До коментар #1 от "Русенец":


ВИЕ ТАМ ДА МЪЛЧИТЕ, ЩОТО ХЕМ БРЪМЧИТЕ ХЕМ ДИМИТЕ ХАХХАХАХАХА

Оценка:
-2 +6

Софиянец
122 Отговор
305 днес щеше да педизвика катастрофа на румънското след тръгването си от спирката и изпуснатия облак дим :))))

Оценка:
-1 +7

123
Този коментар е премахнат от модератор.
Анонимен
124 Отговор
Българките коли нямат катализатори! Ганьо решава да ги изкорми срещу определена сума. Има и тарифи даже за различните модели. Няма и кой да ги контролира. Толкова е лесно иначе. Бъркаш в аспуха мериш газовете и ако не са в нормите няма преглед,но.... тогава няма да останат коли които да се движат и да пълнят джобовете на Нефтопроизводителите, данъци да плащат и винетки.... Забатачена работа

Оценка:
-3 +9

125
Този коментар е премахнат от модератор.
126
Този коментар е премахнат от модератор.
Жоро
127 Отговор

До коментар #60 от "БОби":


За да кажеш, че колите ти с премахнати ДПФ-и са в нормата, първо трябва да знаеш за какво служи ДПФ и после, че няма как на пункта за технически преглед да измерят финните прахови частици. Иначе можеш да живееш в заблудата си, че ДПФ-ите са за намаляване на азотни оксиди. За азотни оксиди при новите дизелови автомобили с ЕВРО 6 и нагоре, се грижат системи за връскване на урея (adBlue)

Оценка:
-1 +12

Боко
128 Отговор
Нов законен рекет🤑

Оценка:
-0 +5

Лада Веста Крос
129 Отговор

До коментар #65 от "Гост":


Не си прав! У нас все не стигат парите за някакво по нова кола, затова се купува Мерцедес. Всичко е начина на мислене, не е толкова беден народа щом почти всеки който има повече от 10000лв си купува стара кола, в повечето случай премиум кошник да се покаже пред блока. А тези който купуват за по малко от тази сума влагат всичките пари в самата покупка и то пак с предимство премиум модели. Навместо за под тази сума 50% от цената да се отдели за първоначален ремонт! Така че народа ни е просто прост.

Оценка:
-3 +9

Хейтър
130 Отговор

До коментар #60 от "БОби":


Само ти си мислиш че колите ти са в норма
Те тези филтри ги слагат ей така за красота

Оценка:
-0 +7

Лудост
131 Отговор
Дразните хората и зорлем се самосваляте от власт. На всеки му се кара нов автомобил но това е невъзможно за 95% от българите а всички малко или много ви хранят с данъците които плащат. Автомобилът отдавна не е лукс а необходимост а вие я отнемате от хората и те няма да ви простят това.

Оценка:
-2 +17

Нищо неразбиращ
132 Отговор

До коментар #111 от "Босия":


Такъв математик няма все още

Оценка:
-1 +1

Крокодил
133 Отговор
Колко ще дими колата зависи и от качеството на горивото, а там е трудно да се говори за качество особено в България!!! Тааа там какво правим???

Оценка:
-3 +15

Димитър Тодоров
134 Отговор
къде са автомобилите на ГАЗ
Те са достатъчно екологични
и винаги са умишлено заобикаляни от власта
Всички си плащаме данъците но Държавата е мащеха за нас

Коментиран от #148


Оценка:
-1 +15

Ник
135 Отговор
Всеки ден като карам из града и срещам по няколко коли, които димят на повреден двигател. Който е шофьор от поне 5-6 години ясно може да различи дали дима е от конденз както е при бензиновите коли и дали е от горене на масло, антифриз или неправилно изгаряне на горивото или липсващ катализатор, а може и съвкупом от всички. В Европа отдавна има такива глоби, така че е време и в БГ, която е поне 20 години назад от такива мерки да се налагат подобни глоби.

Оценка:
-4 +7

Дфен
136 Отговор

До коментар #103 от "Даниел":


Не е така имам познати които имат 15 хил.лева за мерц. но не искат дачия за тези пари

Оценка:
-0 +13

БЪЛГАРИЯ
137 Отговор
Ако Бай Ганьо не си купува "премиум" ауди от Италия, за което не му остават 5лв за ремонт, а кола по джоба, няма да има пушешти масларки!

Оценка:
-2 +9

PlimP
138 Отговор
никви глоби, табелите долу и като я отремонтира отива на тест, ако си покрие овронормата обратно на пътя

Оценка:
-1 +5

Вальо
139 Отговор
Що за глупост е това ?!? Всички автомобили на газ в по-студено време димят много - това е конденз вода

Оценка:
-1 +6

Моряка от Хамбург
140 Отговор

До коментар #27 от "adжож":


многа е лесно да се направи, щампова се на катализатора уникален за БГ номер или се гравира с лазер, ако е "нов внос" не може да се регистрира без този номер, на старите се прави на следващия преглед. Това го има при корабните дригатели, всяка част влияеща на горивния процес..си има IMO номер... После тези номера на DPFа влизат в талона за преглед и се проверява всеки път. КАТ като спират за рутинни проверки могат и да погледнат отдолу дали катализатора е свален, може и с огледало на "селфи стик" има си начини, ако го няма а на талона от прегледа пише че има тогава глоби. Ще кажете за годишния реглед как ще се контролира - нали преди години почнаха да вдигат колите да ги гледат отдолу, някой да си спомня след една катастрофа с прегазени баби как това го въведоха уж да се проверяват спирачки и окачване, вдигна се цената на прегледа и после го махнаха а прегледа не поефтиня ами си остана така. Държавата ако иска заради въздуха може да го направи но пак е само за кинти от стадото

Оценка:
-0 +7

DRIVER
141 Отговор
А, дали при първоначална регистрация в КАТ ще има измерващ уред ??!!! Питам, щото ако се минава преглед, както трябва да е по закон, то джамбазите трябва да дадат за скрап 80% от дизеловите коли, които продават нов внос !!! Най-вероятно ще е пак "пунта-мара" - 1 година караш кола минала фиктивен преглед в КАТ при регистрация и след това почват реалните ГТП-та !!! Няма такъв смях :D :D :D

Оценка:
-1 +11

ГоЩо
142 Отговор
Демек,милиционери с дръгливи,димящи патрулки ще глобяват хората с подобни коли?!?!

Оценка:
-1 +10

Pokoloko
143 Отговор

До коментар #116 от "Жоро":


що да е 5000 лв за джип, като е с Евро 6 и с фабрична гаранция дори да е 260 коня да не замърсява повече от Корса дизел без евро сертификат

Оценка:
-3 +3

Ехооо
144 Отговор
Публикувано във факти.бг: Тези правила, ако бъдат приети, няма да се отнасят до превозни средства от обществения транспорт или такива със специален режим на движение.
АААаааааа такива да ги нямаме! Като вкарвате такъв закон си слагайте и вашите димялници. Значи разни автобуси на играчи от парламента ще пушат, патрулките на куките също, а пребитият народ да сменя.

Оценка:
-2 +19

Всеки ден
145 Отговор
Пред мен има непоносимо смърдящ дизелов автомобил и то в повечето случаи на Фолксваген груп. Дизелите ни тровят най-много. Трябва да се стимулират шофьорите да карат на газ и да има данъчни облекчения за тях!

Коментиран от #149


Оценка:
-6 +11

гост
146 Отговор
А какво се очаква да карам с 1600 лева заплата и сумати данъци, сметки и разходи за семейството!? Тесла последен модел ли!? Боклуци от Европа да горим може а кола на 10-15 години дакараме не може...усетете в София нощно време, каква воня се носи около квартал "Дружба" от горене на боклуци, такава, че и най-старите дизели на куп не могат да я докарат.

Коментиран от #154


Оценка:
-3 +10

ivan
147 Отговор

До коментар #4 от "Миризлив пор":


Това не е дим, а пари.

Оценка:
-0 +3

Коментара
148 Отговор

До коментар #134 от "Димитър Тодоров":


Въпросът ви е правилен защото наистина в редица европейски държави има данъчни облекчения за автомобилите на Газ, именно заради покриване на установените еко норми. Според мен тези еко стикери са абсолютна простотия, трябва да се затегнат много сериозно ГТП, това е. И естествено мобилен контрол, познавам хора които махат двигател!!! ...Отиват на ГТП, връща се обратно и сбирщайна се връщапод капака.... това е съвсем сериозно! Със сигурност димящите таралясници без значение от възрастта трябва да разкарат. Аз ще дам друг пример ...купете си кола(20-25г) от Швейцария с валиден технически, погледнете генерацията и филтрите.... Най вероятно струват повече от колата защото за да караш такава кола там, трябва да покриваш еко норми. И няма не искам, скъпо ми е....

Оценка:
-1 +4

Ооо
149 Отговор

До коментар #145 от "Всеки ден":


Предпочиташ мириса на неизгоряла газ? Мен не ме кефи! Другата драма е бензин меришещ на ацетон... но това отива да бръкне в други джобове не на дребните собственици...

Оценка:
-1 +5

БПФ
150 Отговор
Разбира се - гнъсният хелекторат на ГРОБ все така ще гори пластмаси, гуми и стари дрехи абсолютно безнаказано !!! Уж им пишат някакви актове, ама те не плащат и стотинка и пак горят б0клуци. Глобите са само за Българите !!!

Оценка:
-3 +9

koko
151 Отговор
Целта не е да спират пушещи коли от движение,ще намалеят овцете за стригане.Целта им е да ни стрижат. Реален резултат ще има ако се затегнат прегледите.

Коментиран от #153


Оценка:
-0 +7

Българин
152 Отговор
Ще си карам Вартбурга и това е. Нека ме слагат в n- та категория.

Оценка:
-2 +8

любо
153 Отговор

До коментар #151 от "koko":


В последното проучване на ХМС-София се установява ,че МПС в София замърсяват 7% въздуха.

Оценка:
-0 +7

Дфен
154 Отговор

До коментар #146 от "гост":


И аз взимам толкова и карам с евро 6b.

Коментиран от #169


Оценка:
-1 +1

Гост
155 Отговор
Стига сте оплаквали 'бедните' дето всяка вечер се наливат с 5/6 ракии и после едно кило вино, пушат по две кутии цигари, за тези жизнено необходими неща имат средства, но за колата да бъде технически изправна нямат пари!?! Щом не можеш да си потдържаш колата, има ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ!!!

Оценка:
-8 +10

onq s matorq
156 Отговор
аре чипосаните бмв-та и тди-та да си заминават!

Оценка:
-2 +8

Шаран БГ
157 Отговор
"......автомобили, които димят по-вече "
Ха сега де ! Кой и как ще определи един автомобил, е ли димящ или не? Кой и как ще определи кой автомобил пуши по-малко, нормално и по-вече ?
Преди по-вече от 15 години израелското правителство не знам какви мерки предприе -- за две години по пътищата им нямаше стара / над 5 години/ кола...!?
Нашитеи балкански субекти, родните наши пишман-политици. Че не знаете - не знаете, че не можете - не можете..... Ами научете се, че направете едно нещо като хората. Българският Парламент - извор на скудоумие !!!

Оценка:
-1 +5

майна
158 Отговор
Еснафи са всички- искат да живеят на чисто ама ако може без да плащат и да се съобразяват. Кат нямаш пари няма и да караш .

Оценка:
-7 +5

Инженерът 1917
159 Отговор
Първо доходите, после глобите. И защо разрешават вносът им?

Оценка:
-2 +7

БХОРТЕИ
160 Отговор
Абе всичко е свързано трябва да се дере българина за да може богатия добре да живее.Парите от данъци и такси отиват на запад или да се купят ненужни хвърчила и данък спокойствие.

Оценка:
-1 +4

ПАРИ ДА ИМА
161 Отговор
ДРЕМЕ МИ ЗА СОФИЯ, ЩЕ СИ КАРАМ КАКВОТО СИ ИСКАМ ХАХАХАХА

Оценка:
-3 +2

Георги
162 Отговор
А защо няма да важат за обществения транспорт?!?

Оценка:
-0 +4

Да да
163 Отговор
ИЗЕДНИЦИ

Оценка:
-2 +4

Консултант
164 Отговор
Поредната недомислица, прекратете вноса на стари коли под някяква категория и оставете старите на доизживяване. Жалко е че искат да направят това, защото канали за втора ръка автомолбили отдавна са под протекцията на властимащите. Също така и това не е логично да се случи, тъй като старите автомобили плащат по-високи данъци заради вредните емисии, а кой бяга от по-висок приход в хазната?

Оценка:
-2 +5

Еврогей
165 Отговор
От утре и глобя за пръдня

Оценка:
-1 +7

гост
166 Отговор

До коментар #1 от "Русенец":


Не си прав. Никъде не пише, че всеки беден е задължен да има автомобил. Просто манталитета на хората е такъв и това не оправдава употребата на тровещи дизели, защото не сме 80те години с 3 коли блок, а сме вече с 3 коли на семейство и отровата е страшна. Само че никой не го мисли това, даже се гордеят, че са изкормили системите за пречистване. И данъците не са справедливи. Навремето в Германия един голф 2 имаше 400евро данък и струваше пак толкова, а у нас 30лв на година и си дими колкото искаш, нали, защото си беден. Като си беден нямаш кола, това е екстра.

Коментиран от #179


Оценка:
-9 +10

167
Този коментар е премахнат от модератор.
desperado
168 Отговор
Ииии.. нито дума за облекчения на тези с газови уредби. В целият свят плащат поне двойно по-малко данъци. НЯМА да псувам

Оценка:
-0 +9

гост
169 Отговор

До коментар #154 от "Дфен":


Ами кажи как го постигаш, каква кола караш и колко време ще я изплащаш? И имаш ли семейство или не?

Коментиран от #190


Оценка:
-0 +4

панагюрец
170 Отговор
А за градските автобуси, КОЛКО?

Оценка:
-0 +6

Истината
171 Отговор
Подкрепям. На запад било по-хубаво ами отивайте. Тук също искаме да дишаме чист въздух. Като нямаш пари за нормална кола има си градски транспорт. Сакън ако спирката не е пред входната ти врата. Калпазани сме - това ни е проблема. Който иска ще намери добреплатена работа. Най-вероятно няма да е на бюро.

Коментиран от #176, #177


Оценка:
-5 +2

Сериозността
172 Отговор
Докато ГТП се извършва отгоре отгоре няма да се реши проблема. Защо няма контрол там не ми е ясно. Всяка община да си прави фиктивни преглети на коли, които няма как да минат и да види как ще ги претупат. В България все още си казваме - карай да върви. Трябва глобата за ГТП пунктовете да е толкова голяма, че и през ум да не им минава да пускат ей така.

Коментиран от #175


Оценка:
-1 +4

Да ама Не
173 Отговор

До коментар #16 от "321":


В грешка си !Един бензинов двигател произведен преди 20 години има двойно по-голям ресурс от днешните !Ако е стопанисван правилно и на 500 000 км пробег ще отделя по-малко вредни емисии !А и ако е на газ то тогава ще изхвърля в атмосферата само пара !Карам 21 годишна Ситроен Ксара на газ . За целият пробег от 10 хил. километра до смяната на маслото масломерната пръчка отчита едва 3-4 мм разход на масло !Като загрее двигателят отзад излиза само безцветна пара !

Оценка:
-0 +12

Бай Шиле
174 Отговор
Пак "стари коли"! Пак ли Данчето и Менда са специалистите по автомобили?

Оценка:
-0 +5

любител
175 Отговор

До коментар #172 от "Сериозността":


ти май си герберче с нова кола и си говориш с г-з-.

Оценка:
-1 +3

Пламен
176 Отговор

До коментар #171 от "Истината":


Дишаш смрад от 'Мариците', а колите ти пречат? Кой замърсява повече? Само питам, не се заяждам.

Оценка:
-1 +10

177
Този коментар е премахнат от модератор.
Хояняги Сан
178 Отговор

До коментар #60 от "БОби":


Да му правиш като вятъра, съединител такъв астроганотегски. Подпушвали били малко.. Ципур крив такъв, нали като подпушвате над 1 милион коли какво става, един голям корен, не се диша вече и в колата като застанеш зад някой Магистър Ганентелект като тебе. Думкайте се в противоположното на отпред.

Оценка:
-1 +4

любител
179 Отговор

До коментар #166 от "гост":


защо не пишеш каква е заплатата в германия а само каво плащат.наясно ли си че на нова кола и тук и в германия цената е една и съща къде според теб е по добре.а колата и в Б-я вече не е лукс а необходимост.като толкова искаш чист въздух отиди си на село там ще ти мирише готино на фъшкии.

Оценка:
-0 +9

abv
180 Отговор
Да видим какви норми ще въведат при този остарял автопарк в страната и при тази беднотия и пандемия.
Забележете внасят го тези , които ни управляват и знаят ,че сме най-бедни в Европа. Браво.

Оценка:
-1 +6

лиолио
181 Отговор

До коментар #66 от "osemshest":


СССР1945

Оценка:
-1 +2

Гошето
182 Отговор
Общините и държавата знае, че сама не може да спазва закона, за това се освобождава от него още със създаването му. Яко. Колко дни ще издържи това преди някой адвокат да осъди държавата?

Оценка:
-0 +5

Да ги махат от пътищата
183 Отговор
Тези кандилки.и без тва заради тях карам с противогаз.време е да останат на пътя само евро 5 и 6

Оценка:
-3 +2

Да ги махат от пътищата
184 Отговор
И без тва повечето не могат да шофират,да ги намалят и то веднага

Оценка:
-1 +2

ежко
185 Отговор
О...Боже.Понеже депутатите от ГЕРБ нямат "димящи коли", са се загрижили за околната среда....Оставете ги на 800 -1000 лв. на месец и ще жидите как същите хора ще обърнат палачинката....

Оценка:
-0 +4

Гост
186 Отговор

До коментар #79 от "321":


Напротив, спира всякакъв дим. Опита ми е с BMW 430i, 2018г.

Оценка:
-2 +0

данчето
187 Отговор
...няма да се отнасят до превозни средства от обществения транспорт или такива със специален режим на движение...
автобусите и полицаите ще задимяват

Оценка:
-1 +2

Дивака
188 Отговор
Всичко ли оправихте в държавата та се захванахте за старите автомобили на хората. Мислите ли,че на някой му се кара стара кола ? Девет тиквари тръгнали да мислят за екологията,но за държавата и държавните МПС не ! Бок.... и Ута... такива !!!

Оценка:
-2 +5

Васил
189 Отговор
Миналата година в Хамбург когато бях на преглед старият ми Форд от 2000 г.Фокус бенаин ми дадоха зелен стикер защото колата беше в нормите а не дали е някъв евро стандарт. Докато на моят приятел с Пежо 308 дизел от 2008 година му дадоха оранжев нещата у нас винаги са наопаки.

Оценка:
-1 +3

Дфен
190 Отговор

До коментар #169 от "гост":


Имам с 2 деца съм жена ми работи за 1000 и имам едно помещение под наем и взимам 1600 лв.

Оценка:
-1 +0

101
191 Отговор
Ако имаше субсидия за закупуване на чисто нов автомобил, повечето хора щяха да се възползват. Но сега цените на новите автомобили догонват цените на недвижимите имоти?!За някаква купчина пластмаса скапана , няма да дам толкова много пари- никога! Карам си 15 годишен дизелак - 5/100 и си свиркам.

Оценка:
-3 +3

Онзи
192 Отговор
Стига с тия Дизели, като стари изпрошнати Чавдарки димите с печките си. А детето ми седи в колата и ви диша саждите...

Коментиран от #195


Оценка:
-2 +1

ИМА НАЧИНИ
193 Отговор
КОЛКО ПУШИ И ТРОВИ ЕДНА 20 ГОДИШНА КОЯТО ИЗМИНАВА 3000 КМ/ГОД. И КОЛКО ЕДНА НОВА С ПРОБЕГ 60 000 КМ/ГОД? ДА СЕ СЛОЖИ ДАНЪК ЗАМЪРСЯВАНЕ - 20 СТ./Л. И ЗАБРАНА ЗА ВНОС НА КОЛИ НАД 10 ГОД.ДА ВНЕСАТ МАЛКИ ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ЗА ГРАДА ПО 5 000ЛВ.

Оценка:
-1 +1

Иван
194 Отговор
САЖДИ ИМА ЛИИИИ

Оценка:
-0 +1

195
Този коментар е премахнат от модератор.
196
Този коментар е премахнат от модератор.
терор
197 Отговор
Това е целенасочен терор над гражданите. Как да си купиш например нов автомобил, който струва около 40 бона със заплата от 600 лв. И след като забранят в големите градове движението на определени коли, как бедният човечец от провинцията /или инвалид, пенсионер и т.н.– ще отиде на лекар в София?
А в същото време основните замърсители си остават - камиони, градски транспорт и т.н. Явно става въпрос за лобистки закон, защото като те принудят и нямаш пари, ще теглиш кредит - това е целта. Да заробят всички българи, които на практика няма да могат да карат колите си.
Гадове и отгоре, които само тероризират народа си. Горим боклука на цяла Европа и политиците си траят като.......за това, а стари коли - не можело. Ромите горят цялата пластмаса и гума, която се изхвърля и си траят пак - защото нали си гласоподаватели.
А коментиращите отворковци, които пишат за Европа, да напишат какви са заплатите там. Защото един беден, стар и болен човек от Северна България няма как да отиде в столицата на лекар с метрото, както му препоръчват ?
За мен лично хората не трябва да допускат този геноцид, защото колите замърсяват най-малко. Ако някой гласува такъв закон - нито глас за него. Нито сега, нито никога.

Оценка:
-0 +0

Защо
198 Отговор
си махнах катализатора и защо няма да си купя нов - докато не оправят качеството на дизеловото гориво, няма да влагам пари в екология на автомобила! Основно карам градско и за 2 години 3 пъти чистихме ДПФ и катализатор, както и други ремонти и накрая се принудих да махна ДПФ, катализатор, да чистя многократно ЕГР. Държа да отбележа, че зареждам качествени горива - не ходя по някакви шумкаджийски бензиностанции. Защо в други части на света - визирам З.Европа нямат такива проблеми?

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери