Търговецът на коли в Джорджия Кристофър Баша изпреварва Илон Мъск с години, като отдавна приема биткойни като валута за продажба на превозни средства. Дилърът казва, че плащанията с биткойн са пазарна ниша, която той отдавна е открил.
Баша разказа, че е научил за криптовалутата от съквартирант, който е добивал биткойни. „Още когато разбрах, че някой си купил пица с биткойни се замислих, че и купуването на кола с криптовалута е възможно." Така няколко години след това той започва да приема плащания с биткойни, като това се случва през 2015 година.
Първоначално обаче клиентите не се интересуват от такива сделки. "Почти забравих за тази услуга", казва Баша.
През 2017 година обаче, когато цените на биткойните скочиха, един клиент използва криптовалутата, за да купи четири автомобила Kia на обща стойност над 150 000 долара. Така започва търговията на Баша с криптовалута, а плащанията се увеличават постепенно, а от края на миналата година - драстично.
Баша обаче е един от малкото автодилъри, които приемат биткойн и други криптовалути от клиенти - при това, много преди разкритието на Tesla Inc, че е купило криптовалута на стоойност 1.5 млрд. долара и скоро ще я приеме като форма на плащане за автомобили.
Експертите казват, че приемането на криптовалута при покупката на автомобили е добър инструмент, но за сега все още е нишов бизнес.
Нестабилността на цените и отсъствието на доверени банки и други финансови посредници правят плащанията с биткойни рисковани за дилъри, които не са на "ТИ" с криптовалутите. Баша, дилърът на Kia, който работи с биткойни казва, че преобразува биткойните в пари веднага след получаването им, тъй като смята, че е рисково компания с неговия размер да притежава такъв променлив актив. А всъщност му отнема няколко минути, за да превърне биткойните в щатски долари, въпреки че от време на време такъв тип сделки водят до загуби средно от 300 до 400 долара за всяка транзакция поради движението на цените на криптовалутата.
Пиетро Фриджерио, дилър на Lamborghini в Ървайн, Калифорния, също е от тези, които приема криптовалута за покупка на автомобил
Той разказва, че когато цените на биткойните скачат през 2017 година, магазинът му е продал 20 коли за един месец, като плащанията са били с биткойни. Сега обаче, наблюденията му са, че по време на последния скок на криптовалутата, не се наблюдава увеличен брой на сделките с биткойни.
"Хората очакват обменните курсове да се повишат още повече", казва Фригерио, който продава и други луксозни спортни автомобили като Bugatti и McLaren. Той твърди, че клиентите, закупили автомобили с биткойн, имат нещо общо: "това са млади хора, които имат силна вяра във виртуалната валута."
„Все повече и повече биткойнът се превръща в обичайна форма за плащане“
Това заявяват официално от Lamborghini пред Ройтерс, като добавят, че дилърите на компанията са свободни да решават начините на плащане.
Най-изгодната сделка
Питър Садингтън, основателят на криптовалутния стартъп Emrit, е един от клиентите, купили кола с криптовалута. Той купува Lamborghini Huracan през 2017 година, използвайки биткойни, които е купил през 2011 година за 115 долара, в опит да привлече внимание към своята компания.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 S Class
Коментиран от #6, #8
12:05 24.02.2021
2 Ауди а4 30 тди
Коментиран от #9
12:06 24.02.2021
3 Treyse Love
12:06 24.02.2021
4 Ламбо
12:07 24.02.2021
5 Никой
Че може да се търгува с биткойн, или?
Ако чакат намен да почна да купувам биткойн за 50-69к$ , няма да стане.
Предпочитам врабче в ръцете отколкото лебед в небето
12:08 24.02.2021
6 Яйде са S Class
До коментар #1 от "S Class":
Какъв S Class си ти ? Кичиш се с лаврите на немските инженери, нямаш нищо сходно с S Class . . . .Коментиран от #11
12:11 24.02.2021
7 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
12:12 24.02.2021
8 Типично мислене на Петролопитеците
До коментар #1 от "S Class":
Когато видите стоповете в далечината на някоя Тесла, която спокойно е тръгнала на светофара, докато вие сте въртяли гуми при тръгването заедно за да я стигнете, после се правите че това е несъществуващ автомобил и това не може да бъде вярно нали?12:15 24.02.2021
9 Някой аутобан
До коментар #2 от "Ауди а4 30 тди":
Единствено на германски аутобан, някое Ламбо може да задмине Tesla, защото там няма максимална скорост. Навсякъде другаде по света, ако спазва ограниченията, само ще гледа задния номер на Тесла без възможност да я стигне, да не говорим да я задмине. До 140 километра в час Ламбото няма шансове срещу Тесла. А в града хич! Да не говорим че се палят и горят поне 10 пъти по-често от Тесла.Коментиран от #10, #12, #15
12:18 24.02.2021
10 Чочо
До коментар #9 от "Някой аутобан":
Много смотана кола.12:25 24.02.2021
11 S Class
До коментар #6 от "Яйде са S Class":
w222 момче и всичко друго да минава в дясно за да не го минат от дясноКоментиран от #16
13:16 24.02.2021
12 ауди
До коментар #9 от "Някой аутобан":
че колко са 140 някои джигити с най нормални 330ки бмвта ги вдигат в градаКоментиран от #13
13:17 24.02.2021
13 Бмв фен
До коментар #12 от "ауди":
Еми така е баце БМВто си понавървява не е като Аудито.13:46 24.02.2021
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 обяснение
До коментар #9 от "Някой аутобан":
Глупости, първо че никой не купува ламбо за да спазва ограниченията. Състезание от 70-80 до около 200км спокойно може да си направиш на магистралата на празна отсечка.Теслата има предимство до 140 ЕДИНСТВЕНО от НУЛА и то заради двойно задвижване.
Просто е много мощна. Коли с по 7-800 коня 4х4 дават подобни времена.
НО намагистрала, където старта няма значение, теслата губи от всички останали.
21:21 24.02.2021
16 kkk
До коментар #11 от "S Class":
Да ти дам координатите на последният такъв оли гоф рен дето се помисли за изключително велик и преди 2 седмици ме удари- моите щети са около 2500лв., неговите са за над 95 000лв. и познай защо няма да получи и стотинка... Мдаааа- беше дрогиран пикльото, а баща му е един хубав човек който познавам отдавна и ми направи кефа лично да пребие идио тчето и да ми плати на момента щетите13:40 25.02.2021