17 Март, 2021 10:05 4 538 25

Акциите на Volkswagen скочиха с почти една трета след обещанията да изпреварят Tesla до средата на десетилетието

  • volkswagen-
  • акции-
  • печалба
Акциите на Volkswagen скочиха с почти една трета след обещанията да изпреварят Tesla до средата на десетилетието - 1
Снимка: Shutterstock

Акциите на Volkswagen AG демонстрираха най-висок ръст през последните десет години. Това се случи след няколко брифинга, по време на които концернът говори за плановете си да свали Tesla от лидерската позиция на пазара на електрически превозни средства.

Така стандартните акции на VW повишиха стойноста си с 29%. Причината е, че компанията обяви планове за стандартизиране на ключови технологии и мащаби, които трудно биха могли да бъдат осъществени, както от Tesla, така и от останалите по-големи производители на автомобили.

От VW заявиха , че ще изградят шест нови завода за батерии само в Европа. Компанията планира да продаде 1 милион електрически автомобила още тази година и се стреми да стане лидер на световния пазар на електромобили не по-късно от 2025 година.

Делът на изцяло електрическите превозни средства в Европа се очаква да нарасне до 60% от общите доставки до 2030 година. VW заявява още, че ще ускори процеса на трансформация, започвайки това през 2021 година, за да адаптира производствения си капацитет към електрическите превозни средства.

В момента WV преразглежда обширния си списък от операции, за да освободи средства за разработване и внедряване на новите технологии. Компанията планира да разшири своя персонал за разработка на софтуер до 10 000 души.

Това е така, защото VW се фокусира върху функциите за автономно шофиране и развитието на автомобилните операционни системи. Съобщава се, че наемането на голям брой програмисти ще направи VW един от най-големите европейски разработчици на софтуер.

Това ще увеличи шансовете на компанията да настигне Tesla и да се противопостави на рисковете, породени от автомобилните амбиции на Apple и Alphabet. Ще припомним, че миналата година, поради пандемията от коронавируса, печалбата на марката Volkswagen спадна до 454 милиона евро от 3.8 милиарда евро през 2019 година.

Оперативната печалба за марката Audi, също собственост на VW, е спаднала от 4.5 млрд. евро на 2.7 млрд. евро. Печалбата на марката Porsche е спаднала с 200 милиона евро до 4 милиарда евро. Концернът обяви миналия месец, че очаква рентабилността тази година да се подобри.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 5 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Смеех

    19 5 Отговор
    Икономика която се базира на обещания и лъжи.
  • 2 S Class

    13 12 Отговор
    Ще ги изпреварят и още как. Тесла са боклуци само батерията им е силна. Още няколко месеца и ще извадят по-мощна дори. Вече немските електрички са ги изпреварили по всички други показатели, без пробега. Само това остана и Тесла може да започнат да подковават ковчега.

    Коментиран от #3, #5, #6, #23, #25

  • 3 Гоуст

    16 13 Отговор

    До коментар #2 от "S Class":

    Хаха колко ти плащат за тия глупости.Тайкан който е гордостта на германия е по-зле от първата тесла ама щели да ги догонят.Смех!
  • 4 БАЙ Х@Й‼

    16 0 Отговор
    ...🤔🤔🤔 VW 🤔🤔🤔заявява още, че ще ускори процеса ......В момента 🤔🤔🤔WV 🤔🤔🤔преразглежда ...
  • 5 Тесла

    18 6 Отговор

    До коментар #2 от "S Class":

    произвеждат електромобили от времето когато VW още си "манипулираха" TDI-тата така,че тези прогнози са твърде оптимистични.

    Коментиран от #7, #17

  • 6 Тесла маниак

    9 4 Отговор

    До коментар #2 от "S Class":

    Поредните глупости.Тесла не оптимизират само батериите напротив батериите им не са по-добри от ЛГ например Тесла оптимизират мотора най-продуктивния имат сума патенти.Ел колата не е само батерия.

    Коментиран от #8

  • 7 S Class

    1 10 Отговор

    До коментар #5 от "Тесла":

    а електрическата мерцедес 190 или 124ка май беше - тя от кои години е ? всичко е модни тенденции
  • 8 S Class

    6 10 Отговор

    До коментар #6 от "Тесла маниак":

    много революционери тия тесли нещо

    Коментиран от #10, #12

  • 9 Футуролог

    8 1 Отговор
    2044г. кв.Люлин, нощ, Филиповци спи, 2021г. нямаше места за паркиране, а сега и за зареждане, кеф:)
  • 10 Тесла маниак

    7 5 Отговор

    До коментар #8 от "S Class":

    Е и то и ГМ и Пежо и тн имат ел коли даже имаше сериино Пежо 106 електеическо докато 190 е само прототип.Ама оче не беше дошло времето за ел коли.А това което Мъск направи че разви целята мреза от зарядни станции и инфраструктура нещо ноето нилой преди това не беше правил.И сега Тесла са най-разумни с цел местата на които можеш да заредиш при това безплатно за някои модели нещо което никой друг няма.
  • 11 xxx

    10 3 Отговор
    VW е огромен концерн! Ако започне да реализира плановете си и набере скорост, само друг голям може да се включи в подобна битка за пазари и продажби. Тесла е иновативна, взе още има предимство, но докога? Определено ще става все по-трудно за Тесла, защото не вярвам, че Тойота, GM, Daimler, BMW, KIA и Hyundai, Honda, Renault, PSA и т.н ще спят още дълго... А когато се включат и новите играчи? Не ми се мисли какво пък може да дойде и от Китай... Революцията е факт! Искаме или не искаме това деситилетие автомобилите ще се променят драстично.

    Коментиран от #16, #18

  • 12 Аха

    4 1 Отговор

    До коментар #8 от "S Class":

    Я виж кои батерии и мотори ползва електрическата B класа!

    Коментиран от #13, #19

  • 13 Вероятно

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "Аха":

    произведени от "Балканкар".

    Коментиран от #14

  • 14 Не не

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "Вероятно":

    Произведени от Тесла! Мерцедес използваха мотори и батерии на Тесла за B клас!
  • 15 БАЙ Х@Й‼

    10 0 Отговор
    Електромобилите се появяват преди двигателите с вътрешно горене. ‼‼‼
  • 16 БАЙ Х@Й‼

    8 2 Отговор

    До коментар #11 от "xxx":

    Тесла все още печели от търговията с вредни емисии !
  • 17 😀 не само

    7 2 Отговор

    До коментар #5 от "Тесла":

    оптимистични, а просто - нереалистични. Фв могат да обещаят всичко на хартия, но практиката е друго нещо. И тези са като телефоните "Сименс" - ширпотреба, за чието съществуване Apple дори не разбраха. Фв са лъжци и манипулатори.
  • 18 Личи си, че

    7 2 Отговор

    До коментар #11 от "xxx":

    малко четеш. Преди 20 години Стийв Джобс беше казал "IBM са огромен концерн и ние не се сравняваме с тях. Просто разработваме нашите идеи."... Знаеш ли къде е сега IBM и колко му е пазарната капитализация? А каква е пазарната капитализация на Apple в момента, знаеш ли?... В ерата на Знанието, значение има единствено качественият човешки потенциал, а не политическите приятелства и корупционни практики.

    Коментиран от #22

  • 19 S Class

    2 2 Отговор

    До коментар #12 от "Аха":

    я виж кои части в интериора ползва Теслата? На Ц класа от 2011та година

    Коментиран от #20

  • 20 Хихи

    7 2 Отговор

    До коментар #19 от "S Class":

    Аз знам! Нормално, 2011 Тесла бяха бедна малка фирма, а Мерцедес бяха ухууу! Та как не ги беше срам Мерцедес да купят от Тесла, а да не си направят сами, нали бяха много богати и умни?
  • 21 Ждхсйа

    3 3 Отговор
    Ще минат никога. Ваг и технологии
    Дай им да правят калпави бензини и дизели с мъгляв софтваре
  • 22 xxx

    4 4 Отговор

    До коментар #18 от "Личи си, че":

    Защо да чета малко, въпрос на време е големите да се включат в надпреварата. Тук не говорим IBM и Apple. Разбирам идеята за асоциация, но не съм съгласен с нея. Нито Tesla са Apple, нито VW са IBM. Съгласен съм, че колелото се върти и едни идват, а други си заминават, но трудните моменти за Tesla тепърва предстоят- лесно е когато си хегемон, ами когато и другите вземат парче от тортата???
  • 23 Нико

    6 2 Отговор

    До коментар #2 от "S Class":

    Абе, батка, великите VW гонят Тесла... Муааааааххахахаххахаххаа. Ти какво въобще пишеш? Автомобилопроизводители на по 100 години гонят някаква фирма на 10. Майкооооо! Смех пълен. Истината е, че Елън обърна света. Колкото и да хейтиш това е положението
  • 24 двг мъка

    5 1 Отговор
    Не е заради китайския вирус, а защо дебилно упорстваха, че ще правят пушилници още много време. Най-накрая и дебилите в немско разбраха, че двг-то е история макар и с огромно закъснение. Но ако си мислят, че при електриците ще властват като при дизелите много са се сбъркали.....
  • 25 TSLA

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "S Class":

    Дрън-дрън ярина. Вземи за тест стария вече Хюндай 64 кВтч и след това новото ID.3 и ги изкарай на магистрала. ПРОБЕГ значи нисък разход, ефективност. Немеца години не може и да види стоповете на корееца, какво да говорим за американеца. Ioniq 5 е с 800-волтова архитектура. Да си чул нещо подобно при Фауве?