27 Март, 2021 08:30 22 491 80

Нови, стари и още по-стари коли: Какво се прави в Румъния и какво у нас

  • нови автомобили-
  • стари коли-
  • програма-
  • румъния-
  • българия
Нови, стари и още по-стари коли: Какво се прави в Румъния и какво у нас - 1
Снимка: Shutterstock

Румънското правителство обяви, че увеличава с 15% бюджета за 2021 година на програмата за замяна на най-старите автомобили от автопарка на държавата с нови чрез връщане за скрап. Програмата е въведена преди повече от 10 години и подпомага успешно процеса за обновяване на автопарка на северната ни съседка. Очакава се между 55 000 и 60 000 собственици на остарели МПС-та в Румъния да се възползват от програмата през тази година и да подменят автомобилите си с нови.

Съгласно условията на програмата, собстениците на стари автомобили ще получават 1 500 евро при връщане за скрап на техните МПС-та и съответно до 10 000 евро бонус при покупката на ново електрическо превозно средство и до 4 500 евро при покупката на плъг-ин хибрид. Очакванията на правителството на Румъния са чрез тази мярка да се подобри качеството на автопарка, да намалеят значително жертвите при пътни инциденти и да се подобри качеството на въздуха в големите градове.

Асоциацията на автомобилните производители в България предложи създаването на подобна скрапинг програма у нас още през изминалата година, но все още няма отговор от съответните интституции. Въведените в европейските държави подобни програми с икономически стимул за увеличаване на пазарното търсене на нови автомобили са подобрили значително състоянието на автопарка в тези страни, намалили са броя на ПТП и са подобрили състоянието на чистотата на въздуха, допълват от ААП.

Тяхното предложение е да се осигури бюджет от 50 милиона лева за държавни бонуси, които да се предоставят при покупка на нови МПС и връщане за скрап на автомобили на възраст над 15 години, както следва:

- Електрически - 10 000 лв.;
- Автомобили с хибридно/плъгин хибрид задвижване - HEV/PHEV – 7 500 лв.;
- С екологична категория „Евро 6d” – 5 000 лв.

Ако бъде приета програмата може обхване подмяната на 9 000 броя от най-старите коли в нашия автопарк.

От ААП казват още, че връзката между възрастта на автомобилите и тяхната сигурност, безопасност и надеждност е задълбочено изследвана и многократно доказана в световен мащаб. Използването на стари коли (такива на възраст над 15 години), в лошо техническо състояние, без да са оборудвани със съвременни технологии за безопасност и екологичност, пряко води до значително по-висока смъртност при пътни произшествия и до замърсяване на въздуха с вредни емисии, което също е изключително важен фактор за продължителността и качеството на живота.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 52 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Анонимен

    215 12 Отговор
    При нас нищо не се прави, само се краде от европейските фондове. В земеделието Танева е уредил цялата си рода да получава милиони на година от евро фондовете.

    Коментиран от #6, #24, #57

  • 2 Гостенин

    215 11 Отговор
    Румъния си е Румъния, ние сме третия свят

    Коментиран от #64, #71

  • 3 хо ха

    148 10 Отговор
    къде бяха те ния къде сега те къде са и ния къде

    Коментиран от #7

  • 4 никога

    210 9 Отговор
    Румъния прави ,строи ,помага на гражданите си , а тук само се руши , краде и лъже !!!!!Кога е ги стигнем румънците !

    Коментиран от #13

  • 5 Петър

    130 8 Отговор
    България няма политика за автопроизводство, с 200км.ч. се вкарват кочини от Италия,Австрия,ФРГ, и народа се радва на поредният отрошляк каран от ветринарният доктор на две села,или пък колата е била на баба протестантка.
  • 6 един от многото

    66 4 Отговор

    До коментар #1 от "Анонимен":

    Защо ли е така?
  • 7 Синдикат на Ало Измамниците

    80 4 Отговор

    До коментар #3 от "хо ха":

    Как къде!? Стоим си в кочната, и само увеличаваме количеството кал и 💩💩💩 с които се зариваме все по-дълбоко и по-дълбоко.
  • 8 Nfocer

    125 10 Отговор
    И в България има програма за подмяна на стария автопарк - вдигат се данъците, таксите и ограниченията на старите автомобили.
  • 9 Kумчо Вълчо

    84 6 Отговор
    Ганьо пак тарикатее, румънците 10 000 евро , а ганьо 10 000лв.

    Коментиран от #65

  • 10 Ел боклук

    36 41 Отговор
    не искам освен,ако не ми го подари държавата,и 20000 евро за ток!!! От ония пък "плъхин хибридите" изобщо,ще потдържам две коли събрани в една??

    Коментиран от #20

  • 11 Милен

    55 7 Отговор
    Ей нашите автоджамбази как не са почнали да внасят скраб от Румъния?

    Коментиран от #17

  • 12 Директора

    81 16 Отговор
    Нека продължаваме да караме най-старите кочини и да дишаме най-мръсния въздух. Ние това заслужаваме, защото нищо не правим. Седим и мълчим. Значи ни е добре.
  • 13 Фен

    21 61 Отговор

    До коментар #4 от "никога":

    Явно скоро не си ходил в Букурещ. Там от времето на Чаушеску един пирон не е забит.

    Коментиран от #15, #16, #80

  • 14 Лопатата

    81 19 Отговор
    Но има и друго. Румънците масово карат Дачия. У нас обаче не е престижно да караш Дачия. По-добре стар и пушещ немски ке-неф на 20 години, от колкото нова Дачия. Защото сме си пурковци.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 гост

    54 6 Отговор

    До коментар #13 от "Фен":

    Явно ти не си ходил,
    До двореца на чаушеску са вдигнали огромна ОГРОМНА църква.
    И строят здраво.
  • 17 Комбайнер

    6 7 Отговор

    До коментар #11 от "Милен":

    Откъде знаеш че не внасям?!?
  • 18 М3Х7

    59 11 Отговор
    Тези пари които се споменават като субсидия отиват като печалба в представителствата на дадените марки коли. Не си мислете, че например ако една нова кола струва нормално след отстъпка 20 000 лева ще ви я дадат за 15 000 лева. От представителството или дилъра знаят че има субсидия и я продават за 25 000 лева като 5000 лева са субсидия и на крайния клиент ще я продадат отново за 20 000 лева, но ще имат още 5 000 допълнителна печалба. Трябва да сте много наивни ако си мислите, че формулата е друга.

    Коментиран от #47

  • 19 Ердоган

    41 8 Отговор
    Вие първо румънците настигнете, и после след 50 години ще си говорим
  • 20 Порно

    38 30 Отговор

    До коментар #10 от "Ел боклук":

    Мислене от миналия век. Ако мога да купя електричка на румънски цени и ако паркирането наистина ми е безплатно/а не на съществуващите само на теория парко места/ веднага вземам. Но у нас предпочитат да облагат новите коли. За Мазда на 3 години плащам местен данъс над 600 лева на година , а съм с Евро 6/лез добавката d/. Пушещите таралясници плащат по 30- 40 лева , и се оплакват , че им вдигнали данъка. Ама нали са повече и са избиратели , никой не ги пипа.

    Коментиран от #23, #27, #36, #51

  • 21 За новата Дачия трябват Пари!!! А

    56 9 Отговор
    Сорта кола е купена преди 10-15год.Сега хората нямат пари и за Стара!!! Тъпотии пишете, всичко е въпрос на Стандарт на живот!!! С по високи данаци, не се копуват нови коли!!! Копуват си чиновници, Политици, Мафиоти, тези където източнат Държавни пари!!! Не вие Ясно и ли сте тъпи???

    Коментиран от #66

  • 22 СЛОНА

    31 6 Отговор
    ТУК. СЕ ПРАВИ АСФАЛТ И ОРАТА СЕ ДВИЖАТ С СТАРИ КАРУЦИ НАПОДОБАВАЩИ НА КОЧИНИ , ТИКВОИЗБРАНИТЕ СЕ ДВИЖАТ С ДЖИПКИ И НЕОДАТ ПО ВТОРОКЛАСНИ ПЪТИЩА ИЛИ АКО ИДАТ ОТИВАТ САМО ЗА ЕДНА МИНИЕТКА И СА ВРЪЩАТ ,ТА АКО СЕ ПРИЕМЕ ТАЗ ПРОГРАМА ЩЕ ИСКАТ 20ПРОЦЕНТА ПОДКУП ЗА ДА СЕ ДОРЕДИШ И ПА ТЕ ДА СА ДОБРЕ
  • 23 Нормално

    63 8 Отговор

    До коментар #20 от "Порно":

    имаш пари,за нова мощна кола,ще си плащаш като поп!! Ти нали не мислиш,че и оня който взима 800 лв. храни две деца,и кара"пушеща" кола не си мечтае,за нова???..Твоята явно гори въздух,и от ауспуха и излиза минерална вода???

    Коментиран от #30, #46

  • 24 Име123

    41 5 Отговор

    До коментар #1 от "Анонимен":

    И нали я чухте миналото лято : "Да се придържаме, че няма такива злоупотреби (с европейското финансиране за земеделците ни), защото ще ни спрат и това."
    И Ганьо е готов на драго сърце пак да си избере тия.
  • 25 Анонимен

    30 3 Отговор
    Подкрепата с чужди пари наречени субсидии на каквито и да е политики е едно прахосничество на средства ! Особено видимо е в субсидиите за електромобили - ако тази технология беше жизнеспособна щеше сама да привлича интереса без нужда от изкривяване на пазара .
  • 26 Манипулация

    51 8 Отговор
    Това е лоби , за да ви накара да правите разходи за нови коли. Старите ако се поддържат са много по надеждни. Нова кола на 50хил вече започват проблемите , до 100хил.км. вече е за основен ремонт. Всичко е пластмаса. С нова кола влизате в спирала на огромни разходи и проблеми. Всичко е за да ви вземат повече пари.
  • 27 Гоуст

    24 6 Отговор

    До коментар #20 от "Порно":

    Няма да те разберат, брат. ГанЮ има само права и всички сме задължени да се равняваме по неговото ниво - финансово, интелектуално и културно. А на теб не ти е чиста работата, от къде пари за нова кола, някакви далавери на негов гръб въртиш!

    Коментиран от #52

  • 28 Старата

    11 0 Отговор
    Старата
  • 29 Фен на Сектанта

    49 2 Отговор
    В Румъния си имат завод за автомобили. Вече е от основните играчи в продадените автомобили. Вижте статистиката. Извадиха бюджетни коли с добро качество и всеки иска да си купи нова. Държавата помага за това!!! България какво правим?- Кабели за японци и германци. Караме трошки от моргите на "Асан" в Германия и т.н.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 ОСТВКА

    18 3 Отговор
    Е как ние сме по-богати, защо ще се плащат по-високи компенсации. Защо да дишаме чист въздух като може да глобяваме. Да лепиме еднифни лепенки и да пълним касите от синя, сива,зелена, бенбена зона. ВРЕЧНО СМЕ НА ОБРАТНО!
  • 32 Цецо

    13 1 Отговор
    Тъжно ми е
  • 33 DBS

    34 5 Отговор
    Как пък изчислиха, че 9000 от най-старите коли щели да се подменят . Човека кара Астра '93, не защото му е кеф ( е има и единици такива) , а защото няма праи за по- нова.Дори не казвам "нова ". И досега едв е крепил астрето и сега с тия 7500 ще скочи в Приус от магазина. Аха... и аз така си викам. Ми останалите пари ... вноски каско и тн.... и заплатата отиде. Айде малко по-сериозно. Тия дето ги разправят тези и подобни неща сигурно от жипката гледат .

    Коментиран от #35

  • 34 Бай Шиле

    11 0 Отговор
    Тази "асоциация" доста нагло лобира за интересите си,ама да не се наиграят при ново правителство.
  • 35 Дизел смърт

    27 4 Отговор

    До коментар #33 от "DBS":

    Айде малко по-сериозно. Нямам пари, обаче г.за ми не слиза от колата и цигарата от устата. Дизела бил 1500 лв и го взех. Дизел преси 2017 няма очистване на азотни окиси - най-голямата отрова във въздуха. Твърдите дизелови частици са с нано размери и навлизат директно в кръвта. Кой е с работещ DPF? Двама на 100. Защо не се спират от движение? Защото електората ще се разбунтува и ще спре лапачката

    Коментиран от #44

  • 36 Бай Шиле

    14 2 Отговор

    До коментар #20 от "Порно":

    Нещо цифрите ти са продиктувани от емоциите.Плащам точно 198 лева за 20 годишна кола с мощност колкото Мазда 3.
  • 37 Zxcv

    20 2 Отговор
    Състоянието на автопарка е функция на стандарта. Аз миналата година ходих 2 пъти до Румъния в Букурещ и Констанца.Автопарка им е масовия 1,2 поколения автомобили по нов от нашия.Дори и по старичките коли са по свежи и неамортизирани.Дачиите процентно не знам дали не са и по малко от тук.Явно са фенове на немските марки и има много шкоди
  • 38 Zxcv

    26 1 Отговор
    Румъния вече гони по стандарт Португалия.Жена ми е представител търговски на строителни материали румънски и казва че там начинаещ търговец започва на 1200 евро без бонусите .

    Коментиран от #77

  • 39 ЕИИ

    14 5 Отговор
    Евтината кола е далаверата на българина ,давш три бондака и една гражданска и си ти нисък данък не правиш каско ,не че няма пари просто се отделят за пукница ,цигари ракии салати кафенета ресторанти.До като позволява държавата да се карат стари коли така ще е.Вие какво си мислите ,че на немците им се карат нови бюджетни коли ли ,като може да вземе три годишна почти нова от официалния дилър.Тук всичко се смята излиза от магазина цената пада и мн други
  • 40 Wsx

    14 0 Отговор
    "То кола няма той радиото гледа"...думи на стар джамбазин
  • 41 волен сидеров

    25 0 Отговор
    ПЪРВО ИМ ВИЖТЕ ЗАПЛАТИТЕ И ПЕНСИИТЕ -ТОГАВА ПИШЕТЕ СТАТИИ ЗА ГЛУПОСТИ-радославчо
  • 42 666666

    19 3 Отговор
    За Винету няма далавера .За това държавата не отпуска пари .
  • 43 Случаен

    5 6 Отговор
    Това са пълни глупости
  • 44 DBS

    12 5 Отговор

    До коментар #35 от "Дизел смърт":

    Да 100% съгласен. Но все пак на доста хора си им трябва по един таралясник. Но пак ... един ... не като един съсед има 4 и слиза с 4те ключа и кой запали с тоя се вози . Да им се чуди човек на акъла ,верно.
  • 45 чиче

    13 2 Отговор
    каква финансова подкрепа у нас за нови автомобили когато парите са опоскани
  • 46 Имай и ти бе

    16 10 Отговор

    До коментар #23 от "Нормално":

    и ние гледаме деца ама се работи и през почивните дни и извънредно, на Ганьо все някой му е крив. пишете минусите ама съм прав, за дърта 18 годишна дюза-помпа която пуши като трактор трябва да има по-високи данъци от за новите по-чисти коли

    Коментиран от #53

  • 47 Някой си

    15 1 Отговор

    До коментар #18 от "М3Х7":

    Точно,тия са абсолютни ........Исках да закупя японски SUV/ нарочно така го изписвам ,за да няма реклама/ .Ппеди три години у нас струваше 74 бона . А сега изненадата.Абсолютно същия модел,със абсолютно еднаква конфигурация на ,,екстрите" в Германия беше .....точно 65 хил.лева. Без никакъв еко-меко и пр.бонус .Айде сега някой от тия дето предлагат разни схеми,да обясни как аджеба , се извършва ценообразуването в Бъргария.

    Коментиран от #78

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 23232222323

    14 1 Отговор
    Браво на мамалигарите. Нищо чудно да взема и техен паспорт. Поне ще доживея остатъка от живота си по добре отколкото тука. Срам.
  • 50 Обеля 9

    13 4 Отговор
    Имаше пари за такава програма, но Боку ги окраде и тех!
  • 51 дядо Йоцо гледа

    2 3 Отговор

    До коментар #20 от "Порно":

    Защо му слагате минуси бе, пед.ли?
  • 52 Ха ха

    3 3 Отговор

    До коментар #27 от "Гоуст":

    Ми той си се е представил.Звезда от филми за възрастни.
  • 53 Само питам

    3 4 Отговор

    До коментар #46 от "Имай и ти бе":

    Селски даскал на първа линия ли си?

    Коментиран от #74, #75

  • 54 Има и друга

    9 1 Отговор
    страна. Това не е вярно!: "Публикувано във факти.бг: че връзката между възрастта на автомобилите и тяхната сигурност, безопасност.... ...е многократно доказана в световен мащаб." Точно обратното е доказана в хилидя ПТП-та по света. По-големите, тежки и с по-висока структура коли са по-безопасни от рекламираните със субсидии малолитражни и малки елколи (нищо против електричките, а класа). Малка нова кола няма шанс примерно при челен сблъсък с по-голяма и тежка. Само пример без пристрастие към марки и модели: рекламираните малки (а субсидии се дават само за такива) срещу ML 2005-2015 г. , XC90 2002-2011 г. и т.н., та били те и на по 15-20 години. Нямам нищо против екологията, но в желанието да я прилагат дезинформират хората по отношение на безопасността. Никога нова и малка кола няма да бъде по-безопасна от по-стара десетина годишна, но голяма, докато не стане целия трафик автономен и управляван в мрежа при което просто ще стане невъзможно сблъсъка между автомобили независимо от състоянието на водача (алкохол, дрога, инфаркт, безразсъдно шофиране и т.н.), а това няма да е в близките десетина години, че и много повече.... Е, ако става въпрос за автомобили от един и същ клас, това е друго – ясно е, че ID3 ще е по-безопасна от Голф 3. Но доста от автомобилите 10-15 г. са висок клас и трудно ще накарат хората да се откажат от сигурност и комфорт, като се наврат в субкомпактни. Става за градско, но само в малък град с ниски скорости. В град като София например,

    Коментиран от #60

  • 55 Има и друга

    7 0 Отговор
    страна.
    ...В град като София например, малката кола си е по-опасна и в градско ....
  • 56 Каскетя

    6 13 Отговор
    В Румъния няма русофили, там е разликата.

    Коментиран от #76

  • 57 АУУУУУ

    7 2 Отговор

    До коментар #1 от "Анонимен":

    А ти знаеш ли че половината от курниците които се продават на Илиенци, не можеш да ги внесеш в Румъния и съответно регистрираш. Затова много румънци карат курниците си с български номера. То нашите ако предложат такова нещо всички тарикати ще вземат боклуци от Италия за 100 евро и ще ги предават в България за еко програмата за по 1500 евро. Тогава пък ще ревете че ви лишават от автомобил защото ви дават 1500, а новия струва 15000 евро... И пак недоволни 😭😭😭😭😭😭

    Коментиран от #67

  • 58 Доко

    4 2 Отговор
    Защото сме овче стадо и всеки се е смирил да го мачкат а тези около власта и парите да се ширят в лукс. НЕКА ВСИЧКИ имащи право на глас на прдстощите избори излезнат и гласуват.
  • 59 Лада Веста Крос

    3 3 Отговор
    Нас ни заповядаха да сме кофата за боклук на ЕС, и чинно изпълняваме. Даже в Румъния тия помощи са в Евро, а у нас намалени като предложение наполовина в лв. Но не това е проблем, проблема е че у нас се толерира карането на пълни димящи дараци като дори на ГТП ги пускат да минат! А това няма общо с това стара ли е нова ли е, само с това поддържана ли е или не. У нас 80% от колите са директно за скрап!
  • 60 Лада Веста Крос

    0 3 Отговор

    До коментар #54 от "Има и друга":

    Има VW Id.4. Отговаря на всичките ви изисквания и е еко, така че бегом към дилъра! А пък те много от ML-те и подобните им не могът да се движат бързо защото са все в авариен режим и собственика им не мое да си позволи от да ремонтира. Чака нещо втора ръка да се появи в морката по евтинко та да я оправи поне временно, да покаже как се вдига 240км/ч към Бургас.Така де, да се види че е преуспел! Пък той пушека черния е от чипосването да е мноу мощна.
  • 61 небрежнев

    10 0 Отговор
    Държавата да даде бонус... Държавата никога нищо не дава - тя взема от едни и го дава на други, като си задържа част за администрация и корупция.
    Ако даде за покупка на нова електричка 10 000 лв. то нека видим колко е взела от продажбата на нова кола с ДВГ и Евро 6+ : 20% ДДС; винетка; пътен данък; регистрация в КАТ; около 5000 евро е глобата затова че СО2 емисиите са над 95 гр./км; обложила е производителя с 10% данък печалба и е прибрала от заплатите на работниците около 50%... Ако новата кола е за 50 000 лв, то държавата е получила около 30 000 лв. от тях. Вече нови коли за 50 хиляди са само от най-ниския клас и по-близо до реалността ще сме, ако смятаме за кола около 100 х.лв. и държавата ще е получила около половината от тази сума.
    Ако направим сметката за продажба на електромобил, то сумата която държавата ще вземе, ще е с 5000 евро по-малко, или около 40 000 лв.
    Който мисли, че държавата нещо ще даде - много се лъже. Просто ще остави производителите на електрички да си приспадат някаква сума от глобите, които им наложиха за ДВГ. По този начин се оскъпяват драматично новите коли с ДВГ, поевтиняват се електричките, и най-достъпни остават старите пушилници, които ще стават основния и единствено достъпен за масовия човек личен транспорт. От това ще пострада най-вече екологията и ще спечели държавата, защото ще прави по-големи преразпределения (повече бюрокрация, администрация, корупция, кръгове от фирми и наши хора).
  • 62 Васил

    7 0 Отговор
    А у нас 0 къде е сега диктатора да се изкаже?
  • 63 Изберете тиквата

    4 1 Отговор
    Той ще ви подари по една електричка с дистанционно.
  • 64 Тра-ла-ла

    5 1 Отговор

    До коментар #2 от "Гостенин":

    А преди време нашия министър прецедател- слънце се обиждаше, че ни слагат в един ,,кюп" с Румъния!

    Коментиран от #68

  • 65 Тра-ла-ла

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Kумчо Вълчо":

    А ми те щот в Румъния нямат левове!😂😂😂
  • 66 Тъпи

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "За новата Дачия трябват Пари!!! А":

    Тъпи са и до маломозъчност!
  • 67 Wsx

    2 0 Отговор

    До коментар #57 от "АУУУУУ":

    Това беше хит преди няколко години.Аз лично съм виждал в италия с бг номера таратайки но в тях румънци с кафяв цвят
  • 68 Wsx

    2 1 Отговор

    До коментар #64 от "Тра-ла-ла":

    Така беше.А сега се правят че не са чули като им дават примери.щото на румъния с тези темпове на развитие дават за 20 години да се изравнят със средноевропейските заплати в ес,а на България......62
  • 69 ХАН КРУМ

    4 0 Отговор
    КОГАТО ДЪРЖАВАТА МИСЛИ ЗА ХОРАТА И ХОРАТА МИСЛЯТ ЗА СТРАНАТА СИ.КОГАТО НАЧЕЛО НА ДЪРЖАВАТА СТОЯТ ЛЪЖЦИ, КРАДЦИ И КОРУМПЕТА МИСЛЕЩИ КАК ДА ОКРАДАТ ОБЩЕСТВЕНИЯ РЕСУРС И ДА ОДЕРАТ РАБОТЕЩИТЕ И БИЗНЕСА С БУХАЛКИТЕ ,ДЪРЖАВАТА ПРЕСТАВА ДА Е НА ХОРАТА,А Е СОБСТВЕНОСТ НА МАФИЯТА.

    Коментиран от #70

  • 70 Винету

    5 0 Отговор

    До коментар #69 от "ХАН КРУМ":

    Абсолютно прав си. Само ще добавя, румънците, както и другите нормални държави са по добре, защото се опитват да ограничат влиянието на Империята на злото!
  • 71 Голем смях

    6 4 Отговор

    До коментар #2 от "Гостенин":

    Да но в Румъния няма руски патоци,руски АЕЦ,продажни русофили.А има пълно съгласие с полотоката на ЕС ,САЩ и НАТО.Разполагат натовски бази и ракети Пейтриът на румънска територия и не бръснат Русия за слива.
  • 72 Димитър

    6 0 Отговор
    Всичко това добре, само не разбирам логиката на ценообразуването на производителите. Защо едно електрическо рено примерно струва над 60 000 лева, когато производствените му разходи са много по-малки от колите с ДВГ? Какво ме топли мене, че държавата ще ме подпомогне с 10 000 лева, ако не мога да си позволя останалите 50 000?!
  • 73 ттт

    2 0 Отговор
    Нищо не правят румънците. Облекченията, които предлагат са само за богатите. За хората, които си купуват по-евтини, стари и замърсяващи коли няма никакво облекчение, следователно те ще продължават да си купуват такива. Трябваше да дадат възможност на хората с по-ниски доходи, да си купят коли с категория ЕВРО 5 или Евро 6.
  • 74 не, инженер

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "Само питам":

    в Германия съм
  • 75 при това

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "Само питам":

    съм завършил ВМЕИ и после още една хуманитарна специалност.С успех 5.50 преди "демокрацията" когато посещението на лекции и упражнения беше задължително и не можеще да се работи по време на следването
  • 76 там де работи

    2 0 Отговор

    До коментар #56 от "Каскетя":

    а ца сорепция има затвор. Презния коментар е моя, имам колеги оттам и много пъти съм бил и служебно
  • 77 Футуци мамата

    5 0 Отговор

    До коментар #38 от "Zxcv":

    Така е, потвърждавам! Румънците ни задминаха с 200, а вие тука си се плюнчете и им викайте Цигани и Мамалигари...само дето вече само праха можем да и дишаме! Еле пък на тия в Северозападната част на Румъния - там си е жива Европа!
  • 78 Мъдурко

    3 0 Отговор

    До коментар #47 от "Някой си":

    Да ти кажа, и аз гледах една и съща нова Хонда в Абсурдистан и в Румъния - е в Румъния колата беше по-евтина с 9500лв!!! Едно и също оборудване! Е айде някой да ми обясни, моля?
  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.