ФАКТИ.БГ

Нови, стари и още по-стари коли: Какво се прави в Румъния и какво у нас

Публикувана: 27 Март, 2021 08:30
80 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 18754
Нови, стари и още по-стари коли: Какво се прави в Румъния и какво у нас
Снимка: Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.7 от 52 гласа.

Румънското правителство обяви, че увеличава с 15% бюджета за 2021 година на програмата за замяна на най-старите автомобили от автопарка на държавата с нови чрез връщане за скрап. Програмата е въведена преди повече от 10 години и подпомага успешно процеса за обновяване на автопарка на северната ни съседка. Очакава се между 55 000 и 60 000 собственици на остарели МПС-та в Румъния да се възползват от програмата през тази година и да подменят автомобилите си с нови.

Съгласно условията на програмата, собстениците на стари автомобили ще получават 1 500 евро при връщане за скрап на техните МПС-та и съответно до 10 000 евро бонус при покупката на ново електрическо превозно средство и до 4 500 евро при покупката на плъг-ин хибрид. Очакванията на правителството на Румъния са чрез тази мярка да се подобри качеството на автопарка, да намалеят значително жертвите при пътни инциденти и да се подобри качеството на въздуха в големите градове.

Асоциацията на автомобилните производители в България предложи създаването на подобна скрапинг програма у нас още през изминалата година, но все още няма отговор от съответните интституции. Въведените в европейските държави подобни програми с икономически стимул за увеличаване на пазарното търсене на нови автомобили са подобрили значително състоянието на автопарка в тези страни, намалили са броя на ПТП и са подобрили състоянието на чистотата на въздуха, допълват от ААП.

Тяхното предложение е да се осигури бюджет от 50 милиона лева за държавни бонуси, които да се предоставят при покупка на нови МПС и връщане за скрап на автомобили на възраст над 15 години, както следва:

- Електрически - 10 000 лв.;
- Автомобили с хибридно/плъгин хибрид задвижване - HEV/PHEV – 7 500 лв.;
- С екологична категория „Евро 6d” – 5 000 лв.

Ако бъде приета програмата може обхване подмяната на 9 000 броя от най-старите коли в нашия автопарк.

От ААП казват още, че връзката между възрастта на автомобилите и тяхната сигурност, безопасност и надеждност е задълбочено изследвана и многократно доказана в световен мащаб. Използването на стари коли (такива на възраст над 15 години), в лошо техническо състояние, без да са оборудвани със съвременни технологии за безопасност и екологичност, пряко води до значително по-висока смъртност при пътни произшествия и до замърсяване на въздуха с вредни емисии, което също е изключително важен фактор за продължителността и качеството на живота.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.7 от 52 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Анонимен
1 Отговор
При нас нищо не се прави, само се краде от европейските фондове. В земеделието Танева е уредил цялата си рода да получава милиони на година от евро фондовете.

Коментиран от #6, #24, #57


Оценка:
-12 +214

Гостенин
2 Отговор
Румъния си е Румъния, ние сме третия свят

Коментиран от #64, #71


Оценка:
-11 +213

хо ха
3 Отговор
къде бяха те ния къде сега те къде са и ния къде

Коментиран от #7


Оценка:
-10 +146

никога
4 Отговор
Румъния прави ,строи ,помага на гражданите си , а тук само се руши , краде и лъже !!!!!Кога е ги стигнем румънците !

Коментиран от #13


Оценка:
-9 +208

Петър
5 Отговор
България няма политика за автопроизводство, с 200км.ч. се вкарват кочини от Италия,Австрия,ФРГ, и народа се радва на поредният отрошляк каран от ветринарният доктор на две села,или пък колата е била на баба протестантка.

Оценка:
-8 +129

един от многото
6 Отговор

До коментар #1 от "Анонимен":


Защо ли е така?

Оценка:
-4 +66

Синдикат на Ало Измамниците
7 Отговор

До коментар #3 от "хо ха":


Как къде!? Стоим си в кочната, и само увеличаваме количеството кал и 💩💩💩 с които се зариваме все по-дълбоко и по-дълбоко.

Оценка:
-4 +79

Nfocer
8 Отговор
И в България има програма за подмяна на стария автопарк - вдигат се данъците, таксите и ограниченията на старите автомобили.

Оценка:
-10 +124

Kумчо Вълчо
9 Отговор
Ганьо пак тарикатее, румънците 10 000 евро , а ганьо 10 000лв.

Коментиран от #65


Оценка:
-6 +82

Ел боклук
10 Отговор
не искам освен,ако не ми го подари държавата,и 20000 евро за ток!!! От ония пък "плъхин хибридите" изобщо,ще потдържам две коли събрани в една??

Коментиран от #20


Оценка:
-41 +36

Милен
11 Отговор
Ей нашите автоджамбази как не са почнали да внасят скраб от Румъния?

Коментиран от #17


Оценка:
-7 +53

Директора
12 Отговор
Нека продължаваме да караме най-старите кочини и да дишаме най-мръсния въздух. Ние това заслужаваме, защото нищо не правим. Седим и мълчим. Значи ни е добре.

Оценка:
-16 +79

Фен
13 Отговор

До коментар #4 от "никога":


Явно скоро не си ходил в Букурещ. Там от времето на Чаушеску един пирон не е забит.

Коментиран от #15, #16, #80


Оценка:
-60 +21

Лопатата
14 Отговор
Но има и друго. Румънците масово карат Дачия. У нас обаче не е престижно да караш Дачия. По-добре стар и пушещ немски ке-неф на 20 години, от колкото нова Дачия. Защото сме си пурковци.

Оценка:
-19 +80

15
Този коментар е премахнат от модератор.
гост
16 Отговор

До коментар #13 от "Фен":


Явно ти не си ходил,
До двореца на чаушеску са вдигнали огромна ОГРОМНА църква.
И строят здраво.

Оценка:
-6 +52

Комбайнер
17 Отговор

До коментар #11 от "Милен":


Откъде знаеш че не внасям?!?

Оценка:
-7 +6

М3Х7
18 Отговор
Тези пари които се споменават като субсидия отиват като печалба в представителствата на дадените марки коли. Не си мислете, че например ако една нова кола струва нормално след отстъпка 20 000 лева ще ви я дадат за 15 000 лева. От представителството или дилъра знаят че има субсидия и я продават за 25 000 лева като 5000 лева са субсидия и на крайния клиент ще я продадат отново за 20 000 лева, но ще имат още 5 000 допълнителна печалба. Трябва да сте много наивни ако си мислите, че формулата е друга.

Коментиран от #47


Оценка:
-11 +59

Ердоган
19 Отговор
Вие първо румънците настигнете, и после след 50 години ще си говорим

Оценка:
-8 +39

Порно
20 Отговор

До коментар #10 от "Ел боклук":


Мислене от миналия век. Ако мога да купя електричка на румънски цени и ако паркирането наистина ми е безплатно/а не на съществуващите само на теория парко места/ веднага вземам. Но у нас предпочитат да облагат новите коли. За Мазда на 3 години плащам местен данъс над 600 лева на година , а съм с Евро 6/лез добавката d/. Пушещите таралясници плащат по 30- 40 лева , и се оплакват , че им вдигнали данъка. Ама нали са повече и са избиратели , никой не ги пипа.

Коментиран от #23, #27, #36, #51


Оценка:
-30 +38

За новата Дачия трябват Пари!!! А
21 Отговор
Сорта кола е купена преди 10-15год.Сега хората нямат пари и за Стара!!! Тъпотии пишете, всичко е въпрос на Стандарт на живот!!! С по високи данаци, не се копуват нови коли!!! Копуват си чиновници, Политици, Мафиоти, тези където източнат Държавни пари!!! Не вие Ясно и ли сте тъпи???

Коментиран от #66


Оценка:
-9 +54

СЛОНА
22 Отговор
ТУК. СЕ ПРАВИ АСФАЛТ И ОРАТА СЕ ДВИЖАТ С СТАРИ КАРУЦИ НАПОДОБАВАЩИ НА КОЧИНИ , ТИКВОИЗБРАНИТЕ СЕ ДВИЖАТ С ДЖИПКИ И НЕОДАТ ПО ВТОРОКЛАСНИ ПЪТИЩА ИЛИ АКО ИДАТ ОТИВАТ САМО ЗА ЕДНА МИНИЕТКА И СА ВРЪЩАТ ,ТА АКО СЕ ПРИЕМЕ ТАЗ ПРОГРАМА ЩЕ ИСКАТ 20ПРОЦЕНТА ПОДКУП ЗА ДА СЕ ДОРЕДИШ И ПА ТЕ ДА СА ДОБРЕ

Оценка:
-6 +29

Нормално
23 Отговор

До коментар #20 от "Порно":


имаш пари,за нова мощна кола,ще си плащаш като поп!! Ти нали не мислиш,че и оня който взима 800 лв. храни две деца,и кара"пушеща" кола не си мечтае,за нова???..Твоята явно гори въздух,и от ауспуха и излиза минерална вода???

Коментиран от #30, #46


Оценка:
-8 +63

Име123
24 Отговор

До коментар #1 от "Анонимен":


И нали я чухте миналото лято : "Да се придържаме, че няма такива злоупотреби (с европейското финансиране за земеделците ни), защото ще ни спрат и това."
И Ганьо е готов на драго сърце пак да си избере тия.

Оценка:
-5 +41

Анонимен
25 Отговор
Подкрепата с чужди пари наречени субсидии на каквито и да е политики е едно прахосничество на средства ! Особено видимо е в субсидиите за електромобили - ако тази технология беше жизнеспособна щеше сама да привлича интереса без нужда от изкривяване на пазара .

Оценка:
-3 +30

Манипулация
26 Отговор
Това е лоби , за да ви накара да правите разходи за нови коли. Старите ако се поддържат са много по надеждни. Нова кола на 50хил вече започват проблемите , до 100хил.км. вече е за основен ремонт. Всичко е пластмаса. С нова кола влизате в спирала на огромни разходи и проблеми. Всичко е за да ви вземат повече пари.

Оценка:
-7 +51

Гоуст
27 Отговор

До коментар #20 от "Порно":


Няма да те разберат, брат. ГанЮ има само права и всички сме задължени да се равняваме по неговото ниво - финансово, интелектуално и културно. А на теб не ти е чиста работата, от къде пари за нова кола, някакви далавери на негов гръб въртиш!

Коментиран от #52


Оценка:
-6 +22

Старата
28 Отговор
Старата

Оценка:
-0 +11

Фен на Сектанта
29 Отговор
В Румъния си имат завод за автомобили. Вече е от основните играчи в продадените автомобили. Вижте статистиката. Извадиха бюджетни коли с добро качество и всеки иска да си купи нова. Държавата помага за това!!! България какво правим?- Кабели за японци и германци. Караме трошки от моргите на "Асан" в Германия и т.н.

Оценка:
-2 +47

30
Този коментар е премахнат от модератор.
ОСТВКА
31 Отговор
Е как ние сме по-богати, защо ще се плащат по-високи компенсации. Защо да дишаме чист въздух като може да глобяваме. Да лепиме еднифни лепенки и да пълним касите от синя, сива,зелена, бенбена зона. ВРЕЧНО СМЕ НА ОБРАТНО!

Оценка:
-3 +18

Цецо
32 Отговор
Тъжно ми е

Оценка:
-1 +12

DBS
33 Отговор
Как пък изчислиха, че 9000 от най-старите коли щели да се подменят . Човека кара Астра '93, не защото му е кеф ( е има и единици такива) , а защото няма праи за по- нова.Дори не казвам "нова ". И досега едв е крепил астрето и сега с тия 7500 ще скочи в Приус от магазина. Аха... и аз така си викам. Ми останалите пари ... вноски каско и тн.... и заплатата отиде. Айде малко по-сериозно. Тия дето ги разправят тези и подобни неща сигурно от жипката гледат .

Коментиран от #35


Оценка:
-5 +34

Бай Шиле
34 Отговор
Тази "асоциация" доста нагло лобира за интересите си,ама да не се наиграят при ново правителство.

Оценка:
-0 +11

Дизел смърт
35 Отговор

До коментар #33 от "DBS":


Айде малко по-сериозно. Нямам пари, обаче г.за ми не слиза от колата и цигарата от устата. Дизела бил 1500 лв и го взех. Дизел преси 2017 няма очистване на азотни окиси - най-голямата отрова във въздуха. Твърдите дизелови частици са с нано размери и навлизат директно в кръвта. Кой е с работещ DPF? Двама на 100. Защо не се спират от движение? Защото електората ще се разбунтува и ще спре лапачката

Коментиран от #44


Оценка:
-4 +27

Бай Шиле
36 Отговор

До коментар #20 от "Порно":


Нещо цифрите ти са продиктувани от емоциите.Плащам точно 198 лева за 20 годишна кола с мощност колкото Мазда 3.

Оценка:
-2 +14

Zxcv
37 Отговор
Състоянието на автопарка е функция на стандарта. Аз миналата година ходих 2 пъти до Румъния в Букурещ и Констанца.Автопарка им е масовия 1,2 поколения автомобили по нов от нашия.Дори и по старичките коли са по свежи и неамортизирани.Дачиите процентно не знам дали не са и по малко от тук.Явно са фенове на немските марки и има много шкоди

Оценка:
-2 +18

Zxcv
38 Отговор
Румъния вече гони по стандарт Португалия.Жена ми е представител търговски на строителни материали румънски и казва че там начинаещ търговец започва на 1200 евро без бонусите .

Коментиран от #77


Оценка:
-1 +25

ЕИИ
39 Отговор
Евтината кола е далаверата на българина ,давш три бондака и една гражданска и си ти нисък данък не правиш каско ,не че няма пари просто се отделят за пукница ,цигари ракии салати кафенета ресторанти.До като позволява държавата да се карат стари коли така ще е.Вие какво си мислите ,че на немците им се карат нови бюджетни коли ли ,като може да вземе три годишна почти нова от официалния дилър.Тук всичко се смята излиза от магазина цената пада и мн други

Оценка:
-5 +13

Wsx
40 Отговор
"То кола няма той радиото гледа"...думи на стар джамбазин

Оценка:
-0 +13

волен сидеров
41 Отговор
ПЪРВО ИМ ВИЖТЕ ЗАПЛАТИТЕ И ПЕНСИИТЕ -ТОГАВА ПИШЕТЕ СТАТИИ ЗА ГЛУПОСТИ-радославчо

Оценка:
-0 +24

666666
42 Отговор
За Винету няма далавера .За това държавата не отпуска пари .

Оценка:
-3 +18

Случаен
43 Отговор
Това са пълни глупости

Оценка:
-6 +5

DBS
44 Отговор

До коментар #35 от "Дизел смърт":


Да 100% съгласен. Но все пак на доста хора си им трябва по един таралясник. Но пак ... един ... не като един съсед има 4 и слиза с 4те ключа и кой запали с тоя се вози . Да им се чуди човек на акъла ,верно.

Оценка:
-5 +12

чиче
45 Отговор
каква финансова подкрепа у нас за нови автомобили когато парите са опоскани

Оценка:
-2 +12

Имай и ти бе
46 Отговор

До коментар #23 от "Нормално":


и ние гледаме деца ама се работи и през почивните дни и извънредно, на Ганьо все някой му е крив. пишете минусите ама съм прав, за дърта 18 годишна дюза-помпа която пуши като трактор трябва да има по-високи данъци от за новите по-чисти коли

Коментиран от #53


Оценка:
-10 +15

Някой си
47 Отговор

До коментар #18 от "М3Х7":


Точно,тия са абсолютни ........Исках да закупя японски SUV/ нарочно така го изписвам ,за да няма реклама/ .Ппеди три години у нас струваше 74 бона . А сега изненадата.Абсолютно същия модел,със абсолютно еднаква конфигурация на ,,екстрите" в Германия беше .....точно 65 хил.лева. Без никакъв еко-меко и пр.бонус .Айде сега някой от тия дето предлагат разни схеми,да обясни как аджеба , се извършва ценообразуването в Бъргария.

Коментиран от #78


Оценка:
-1 +15

48
Този коментар е премахнат от модератор.
23232222323
49 Отговор
Браво на мамалигарите. Нищо чудно да взема и техен паспорт. Поне ще доживея остатъка от живота си по добре отколкото тука. Срам.

Оценка:
-1 +14

Обеля 9
50 Отговор
Имаше пари за такава програма, но Боку ги окраде и тех!

Оценка:
-4 +13

дядо Йоцо гледа
51 Отговор

До коментар #20 от "Порно":


Защо му слагате минуси бе, пед.ли?

Оценка:
-3 +2

Ха ха
52 Отговор

До коментар #27 от "Гоуст":


Ми той си се е представил.Звезда от филми за възрастни.

Оценка:
-3 +3

Само питам
53 Отговор

До коментар #46 от "Имай и ти бе":


Селски даскал на първа линия ли си?

Коментиран от #74, #75


Оценка:
-4 +3

Има и друга
54 Отговор
страна. Това не е вярно!: "Публикувано във факти.бг: че връзката между възрастта на автомобилите и тяхната сигурност, безопасност.... ...е многократно доказана в световен мащаб." Точно обратното е доказана в хилидя ПТП-та по света. По-големите, тежки и с по-висока структура коли са по-безопасни от рекламираните със субсидии малолитражни и малки елколи (нищо против електричките, а класа). Малка нова кола няма шанс примерно при челен сблъсък с по-голяма и тежка. Само пример без пристрастие към марки и модели: рекламираните малки (а субсидии се дават само за такива) срещу ML 2005-2015 г. , XC90 2002-2011 г. и т.н., та били те и на по 15-20 години. Нямам нищо против екологията, но в желанието да я прилагат дезинформират хората по отношение на безопасността. Никога нова и малка кола няма да бъде по-безопасна от по-стара десетина годишна, но голяма, докато не стане целия трафик автономен и управляван в мрежа при което просто ще стане невъзможно сблъсъка между автомобили независимо от състоянието на водача (алкохол, дрога, инфаркт, безразсъдно шофиране и т.н.), а това няма да е в близките десетина години, че и много повече.... Е, ако става въпрос за автомобили от един и същ клас, това е друго – ясно е, че ID3 ще е по-безопасна от Голф 3. Но доста от автомобилите 10-15 г. са висок клас и трудно ще накарат хората да се откажат от сигурност и комфорт, като се наврат в субкомпактни. Става за градско, но само в малък град с ниски скорости. В град като София например,

Коментиран от #60


Оценка:
-1 +9

Има и друга
55 Отговор
страна.
...В град като София например, малката кола си е по-опасна и в градско ....

Оценка:
-0 +7

Каскетя
56 Отговор
В Румъния няма русофили, там е разликата.

Коментиран от #76


Оценка:
-13 +6

АУУУУУ
57 Отговор

До коментар #1 от "Анонимен":


А ти знаеш ли че половината от курниците които се продават на Илиенци, не можеш да ги внесеш в Румъния и съответно регистрираш. Затова много румънци карат курниците си с български номера. То нашите ако предложат такова нещо всички тарикати ще вземат боклуци от Италия за 100 евро и ще ги предават в България за еко програмата за по 1500 евро. Тогава пък ще ревете че ви лишават от автомобил защото ви дават 1500, а новия струва 15000 евро... И пак недоволни 😭😭😭😭😭😭

Коментиран от #67


Оценка:
-2 +6

Доко
58 Отговор
Защото сме овче стадо и всеки се е смирил да го мачкат а тези около власта и парите да се ширят в лукс. НЕКА ВСИЧКИ имащи право на глас на прдстощите избори излезнат и гласуват.

Оценка:
-2 +4

Лада Веста Крос
59 Отговор
Нас ни заповядаха да сме кофата за боклук на ЕС, и чинно изпълняваме. Даже в Румъния тия помощи са в Евро, а у нас намалени като предложение наполовина в лв. Но не това е проблем, проблема е че у нас се толерира карането на пълни димящи дараци като дори на ГТП ги пускат да минат! А това няма общо с това стара ли е нова ли е, само с това поддържана ли е или не. У нас 80% от колите са директно за скрап!

Оценка:
-3 +3

Лада Веста Крос
60 Отговор

До коментар #54 от "Има и друга":


Има VW Id.4. Отговаря на всичките ви изисквания и е еко, така че бегом към дилъра! А пък те много от ML-те и подобните им не могът да се движат бързо защото са все в авариен режим и собственика им не мое да си позволи от да ремонтира. Чака нещо втора ръка да се появи в морката по евтинко та да я оправи поне временно, да покаже как се вдига 240км/ч към Бургас.Така де, да се види че е преуспел! Пък той пушека черния е от чипосването да е мноу мощна.

Оценка:
-3 +0

небрежнев
61 Отговор
Държавата да даде бонус... Държавата никога нищо не дава - тя взема от едни и го дава на други, като си задържа част за администрация и корупция.
Ако даде за покупка на нова електричка 10 000 лв. то нека видим колко е взела от продажбата на нова кола с ДВГ и Евро 6+ : 20% ДДС; винетка; пътен данък; регистрация в КАТ; около 5000 евро е глобата затова че СО2 емисиите са над 95 гр./км; обложила е производителя с 10% данък печалба и е прибрала от заплатите на работниците около 50%... Ако новата кола е за 50 000 лв, то държавата е получила около 30 000 лв. от тях. Вече нови коли за 50 хиляди са само от най-ниския клас и по-близо до реалността ще сме, ако смятаме за кола около 100 х.лв. и държавата ще е получила около половината от тази сума.
Ако направим сметката за продажба на електромобил, то сумата която държавата ще вземе, ще е с 5000 евро по-малко, или около 40 000 лв.
Който мисли, че държавата нещо ще даде - много се лъже. Просто ще остави производителите на електрички да си приспадат някаква сума от глобите, които им наложиха за ДВГ. По този начин се оскъпяват драматично новите коли с ДВГ, поевтиняват се електричките, и най-достъпни остават старите пушилници, които ще стават основния и единствено достъпен за масовия човек личен транспорт. От това ще пострада най-вече екологията и ще спечели държавата, защото ще прави по-големи преразпределения (повече бюрокрация, администрация, корупция, кръгове от фирми и наши хора).

Оценка:
-0 +10

Васил
62 Отговор
А у нас 0 къде е сега диктатора да се изкаже?

Оценка:
-0 +7

Изберете тиквата
63 Отговор
Той ще ви подари по една електричка с дистанционно.

Оценка:
-1 +4

Тра-ла-ла
64 Отговор

До коментар #2 от "Гостенин":


А преди време нашия министър прецедател- слънце се обиждаше, че ни слагат в един ,,кюп" с Румъния!

Коментиран от #68


Оценка:
-1 +5

Тра-ла-ла
65 Отговор

До коментар #9 от "Kумчо Вълчо":


А ми те щот в Румъния нямат левове!😂😂😂

Оценка:
-1 +1

Тъпи
66 Отговор

До коментар #21 от "За новата Дачия трябват Пари!!! А":


Тъпи са и до маломозъчност!

Оценка:
-1 +1

Wsx
67 Отговор

До коментар #57 от "АУУУУУ":


Това беше хит преди няколко години.Аз лично съм виждал в италия с бг номера таратайки но в тях румънци с кафяв цвят

Оценка:
-0 +2

Wsx
68 Отговор

До коментар #64 от "Тра-ла-ла":


Така беше.А сега се правят че не са чули като им дават примери.щото на румъния с тези темпове на развитие дават за 20 години да се изравнят със средноевропейските заплати в ес,а на България......62

Оценка:
-1 +2

ХАН КРУМ
69 Отговор
КОГАТО ДЪРЖАВАТА МИСЛИ ЗА ХОРАТА И ХОРАТА МИСЛЯТ ЗА СТРАНАТА СИ.КОГАТО НАЧЕЛО НА ДЪРЖАВАТА СТОЯТ ЛЪЖЦИ, КРАДЦИ И КОРУМПЕТА МИСЛЕЩИ КАК ДА ОКРАДАТ ОБЩЕСТВЕНИЯ РЕСУРС И ДА ОДЕРАТ РАБОТЕЩИТЕ И БИЗНЕСА С БУХАЛКИТЕ ,ДЪРЖАВАТА ПРЕСТАВА ДА Е НА ХОРАТА,А Е СОБСТВЕНОСТ НА МАФИЯТА.

Коментиран от #70


Оценка:
-0 +4

Винету
70 Отговор

До коментар #69 от "ХАН КРУМ":


Абсолютно прав си. Само ще добавя, румънците, както и другите нормални държави са по добре, защото се опитват да ограничат влиянието на Империята на злото!

Оценка:
-0 +4

Голем смях
71 Отговор

До коментар #2 от "Гостенин":


Да но в Румъния няма руски патоци,руски АЕЦ,продажни русофили.А има пълно съгласие с полотоката на ЕС ,САЩ и НАТО.Разполагат натовски бази и ракети Пейтриът на румънска територия и не бръснат Русия за слива.

Оценка:
-4 +5

Димитър
72 Отговор
Всичко това добре, само не разбирам логиката на ценообразуването на производителите. Защо едно електрическо рено примерно струва над 60 000 лева, когато производствените му разходи са много по-малки от колите с ДВГ? Какво ме топли мене, че държавата ще ме подпомогне с 10 000 лева, ако не мога да си позволя останалите 50 000?!

Оценка:
-0 +6

ттт
73 Отговор
Нищо не правят румънците. Облекченията, които предлагат са само за богатите. За хората, които си купуват по-евтини, стари и замърсяващи коли няма никакво облекчение, следователно те ще продължават да си купуват такива. Трябваше да дадат възможност на хората с по-ниски доходи, да си купят коли с категория ЕВРО 5 или Евро 6.

Оценка:
-0 +2

не, инженер
74 Отговор

До коментар #53 от "Само питам":


в Германия съм

Оценка:
-0 +0

при това
75 Отговор

До коментар #53 от "Само питам":


съм завършил ВМЕИ и после още една хуманитарна специалност.С успех 5.50 преди "демокрацията" когато посещението на лекции и упражнения беше задължително и не можеще да се работи по време на следването

Оценка:
-0 +0

там де работи
76 Отговор

До коментар #56 от "Каскетя":


а ца сорепция има затвор. Презния коментар е моя, имам колеги оттам и много пъти съм бил и служебно

Оценка:
-0 +2

Футуци мамата
77 Отговор

До коментар #38 от "Zxcv":


Така е, потвърждавам! Румънците ни задминаха с 200, а вие тука си се плюнчете и им викайте Цигани и Мамалигари...само дето вече само праха можем да и дишаме! Еле пък на тия в Северозападната част на Румъния - там си е жива Европа!

Оценка:
-0 +5

Мъдурко
78 Отговор

До коментар #47 от "Някой си":


Да ти кажа, и аз гледах една и съща нова Хонда в Абсурдистан и в Румъния - е в Румъния колата беше по-евтина с 9500лв!!! Едно и също оборудване! Е айде някой да ми обясни, моля?

Оценка:
-0 +3

79
Този коментар е премахнат от модератор.
80
Този коментар е премахнат от модератор.
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка