ФАКТИ.БГ

Топ 10 на най-бързите "масълкари", правени някога

От самото си създаване, мускулестите коли са насочени към това да донесат вълнуваща скорост за средностатистическия купувач, а тези 10 го направиха по-добре от всички останали

Публикувана: 30 Март, 2021 12:17 Обновена: 30 Март, 2021 12:22
34 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5714
Топ 10 на най-бързите
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.4 от 19 гласа.

Т.нар. мускулести автомобили се появяват за първи път към края на 40-те години в отговор на жаждата за скорост и сурова мощност, най-вече на северноамериканския пазар. Един от първите масълкари на сцената е Oldsmobile Rocket 88 - кола, която съчетава лека рама със здравословна доза конски сили.

Именно тя зададе тона на това, което последва и не отне много време на другите американски автомобилни компании (а именно „Голямата тройка“) да отговорят със собствените си версии на мускулест автомобил - лансирайки някои от най-емблематичните американски класики като Ford Mustang, Dodge Charger и Chevy Camaro. И тенденцията продължава и до днес.

Масълкарите винаги са били свързани с това да донесат скорост и вълнение на средностатистическия потребител и през годините тези 10 го правят по-добре от всеки друг. Сега ви показваме най-бързите масълкари, правени някога въз основа на техните времена от 0-60 mph (0 - 100 км/ч). Ето ги.

Топ 10 на най-бързите

10. 1970 Chevelle SS454 (1970 г.) - 6,0 секунди от 0 до 100 км/ч

Топ 10 на най-бързите

9. Plymouth Hemi Cuda (1971 г.) - 5,8 секунди от 0 до 100 км/ч

Топ 10 на най-бързите

8. Buick GS Stage 1 (1970 г.) - 5,5 секунди от 0 до 100 км/ч

Топ 10 на най-бързите

7. Ford Mustang Boss 429 (1969 г.) - 5,3 секунди от 0 до 100 км/ч

Топ 10 на най-бързите

6. Shelby Cobra 427 Super Snake (1966 г.) - 4,5 секунди от 0 до 100 км/ч

Топ 10 на най-бързите

5. Dodge Challenger R / T Scat Pack (2019 г.) - 3,8 секунди от 0 до 100 км/ч

Топ 10 на най-бързите

4. Chevrolet Camaro ZL1 (2020 г.) - 3,5 секунди от 0 до 100 км/ч

Топ 10 на най-бързите

3. Dodge Charger SRT Hellcat Widebody (2020 г.) - 3,4 секунди от 0 до 100 км/ч

Топ 10 на най-бързите

2. Ford Mustang Shelby GT500 (2020 г.) - 3,3 секунди от 0 до 100 км/ч

Топ 10 на най-бързите

1. Dodge Challenger Demon - 2,3 секунди от 0 до 100 км/ч

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.4 от 19 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
1
Този коментар е премахнат от модератор.
Реалност
2 Отговор
Хубави машини които ги има ще им се наслаждава ,за жалост не се подържат с БГ заплата и БГ цени на горива и консумативи.

Коментиран от #8, #30


Оценка:
-4 +54

напускам
3 Отговор
факти се превърна в автосайт , никой не го интересуват тези трошки жалко жалко

Коментиран от #5, #19, #23, #24


Оценка:
-84 +2

Рюселхайм
4 Отговор
Само вижте предните и задни гуми на SRT Демона. Такъв звяр да яхнеш и газ колкото може, докъде стига. Но на нормален път удара е в кърпа вързан, трудно ще е овладяването на толкова мощ-една затворена писта, никой да няма наоколо и каквото може колата-да се извлече от нея. Ще е адски кеф.

Коментиран от #10, #14


Оценка:
-0 +33

Маката
5 Отговор

До коментар #3 от "напускам":


М@ЛОУМНИК, ИМА РУБРИКИ В САЙТА. АВТО Е СЕКЦИЯ НА МОБИЛЕ И Е НАЙ-ДОБРАТА В БГ НЕТА. КАТО НЕ СЕ ИНТЕРЕСУВАШ ОТ КОЛИ, ОТИВАЙ В ДРУГА РУБРИКА, НЕЩО ШЕВ И КРОЙКА, КАТО ЗАПДЖЕНДЪРИ КАТО ТЕБ.

Коментиран от #6


Оценка:
-2 +47

напускам
6 Отговор

До коментар #5 от "Маката":


Митко с мозъчето плитко :) то има още 100 рубрики бе , ама тук всяка 5-та новина е за някакви куци машини , като искаш да гледаш коли отивай на улицата бе или в ютюба да тааааа ...:)

Оценка:
-36 +0

Рено ентусиаст
7 Отговор
Само вижте още 60-те и 70-те какви коли са правили Сащ къде са немците и джапонеску тогава а сега сивици и гоуфове смееех

Коментиран от #9


Оценка:
-9 +23

Haha
8 Отговор

До коментар #2 от "Реалност":


Да ти кажа доста по изгодни са от европейските им конкуренти на половина от цената

Оценка:
-1 +15

Haha
9 Отговор

До коментар #7 от "Рено ентусиаст":


Така още от 50-60те американските имат ел стъкла ,климатици,борд компйтри и какво ли още не докато европейските марки саси бъркали в носа

Коментиран от #11


Оценка:
-4 +27

Komapak
10 Отговор

До коментар #4 от "Рюселхайм":


За огромно съжаление го спряха от производство.

Оценка:
-1 +4

Рено ентусиаст
11 Отговор

До коментар #9 от "Haha":


Ти мани екстрите глей че набирят за под 5 секунди вземи един мерцедес или бмв от тоя период набират за по над 10

Коментиран от #12


Оценка:
-5 +13

Митко
12 Отговор

До коментар #11 от "Рено ентусиаст":


Все пак четем за топ версиите им с биг блокове и с по 2-3 карбуратора.
Трябва и да си карач за да го можеш.
Дори и сега с по 6-литрови мотори са си голям кеф

Оценка:
-1 +13

Турбо
13 Отговор
Супер са ,само една газова им липсва

Оценка:
-3 +2

Христо
14 Отговор

До коментар #4 от "Рюселхайм":


Тея гуми дето ги виждаш са за драг пистата. От завода колата си идваше с два чифта гуми, тези за драг пистата и стандартни за пътната мрежа. Та никой не кара по официалните пътища с такива тънки предни гуми и мега широки сликове отзад.

Коментиран от #15


Оценка:
-1 +11

Рюселхайм
15 Отговор

До коментар #14 от "Христо":


Знам това. Дай нещо друго за щатските коли, ще е интересно за читателите тук.

Коментиран от #16


Оценка:
-0 +5

Komapak
16 Отговор

До коментар #15 от "Рюселхайм":


Додж деймън си пристига с гумите деймън. Има си клипове в тубата, гледай. Освен това има две дистанционни. Едното е за сина и му пуска "само" 600 коня. Оригиналното дистанционно е за 850 коня. Хелката също не е за подценяване, но деймън е трепач.

Коментиран от #18, #20


Оценка:
-1 +6

Borislav Popov
17 Отговор
Наскоро гледах драг проведен в САЩ между шелби джти500 ,750 коня срещу топ бавареца М8 с 625 коня......ускорение и доускоренае....ами да си кажа честно по жалка картинка от американският ке_ еф,не бях виждал,нищо че има 150 коня отгоре, бавареца си направи тотална гавра с него

Оценка:
-11 +5

Тенекеджия
18 Отговор

До коментар #16 от "Komapak":


A ти , виждал ли сина живо такива коли,/ та комнтираш ожесточено/ или само на картинки в автосписания,а

Оценка:
-1 +0

Хайл
19 Отговор

До коментар #3 от "напускам":


От теслата още по малко...със здраве се мести другаде и го пази в тайна

Оценка:
-1 +1

Роналд Рейгън
20 Отговор

До коментар #16 от "Komapak":


И кое му е трепач на деймъна! Най доброто време постигнато от него на четвърт миля и то с 850 коньовият агрегат е 11.3 секунди,ма тя новата М3 с 500 коня прави това време,хаха

Коментиран от #26


Оценка:
-12 +2

Хахх
21 Отговор
Демона 911turbo s го остави на място на 400 метра без да си е сменяло гумите.

Оценка:
-3 +2

Кракра
22 Отговор
Огромните американски купета от 70-те са най-великите коли, създавани някога.

Оценка:
-1 +16

Японеца
23 Отговор

До коментар #3 от "напускам":


Напускай веднага и запалвай гоуфа! Тези коли са невероятно красиви и мощни за годините си и дори сега!

Оценка:
-0 +12

старият рокер
24 Отговор

До коментар #3 от "напускам":


....я напускай,напускай! Това са най-хубавите статий в сайта!

Оценка:
-0 +7

Хайл
25 Отговор
От 6 до 10 са си класическите-голям мотор,карбуратори,няма електроники...КЛАСИКИ

Оценка:
-0 +6

Хайл
26 Отговор

До коментар #20 от "Роналд Рейгън":


За 210 метра ги прави...бмв едвам имаха двигател 200 коня тези години...що не се надбягват най-слабия американец от тези години с най-якия бенве от тогава...ай къш с туй бенве

Коментиран от #27


Оценка:
-1 +7

Роналд Рейгън
27 Отговор

До коментар #26 от "Хайл":


ама това в селската кръчма ли ти го казаха! хаа,когато БМВ са мачкали по пистите на Нюрборгринг,ДТМ и т.н. каубоите са зяпали с отворени уста и са се опитвали да научат нещо,ама и до ден днешен нищо не са зааапали,а за конете,ами М поделението започва работа през 70те години,та една стара Е36М от 90те спокойно може да сгъне всички каубойски реликви/1960-2021/ от нейният сегмент

Коментиран от #34


Оценка:
-8 +2

РУССКИЙ
28 Отговор
По принцип като обикновен Руснак презирам американците но не мога да отрека че правят хубави ретро мощни таратайки и красиви мощни американси коли с голямо съжаление и болка ще призная че правят по качествени и мощни коли от нашите руски трошки в това нещо поне са добри. Лично ако имах толкова пари бих си купил един американски додж чарджър.

Коментиран от #29


Оценка:
-0 +9

0000
29 Отговор

До коментар #28 от "РУССКИЙ":


Един чалънджър ако си боцна направо ще му напукам ританките

Оценка:
-0 +3

Не само за българия
30 Отговор

До коментар #2 от "Реалност":


Това са коли тип разхищение на горивото

Оценка:
-1 +1

Гост
31 Отговор
масЪл някаква турска дума ли е?

Оценка:
-0 +0

желяз каменноff
32 Отговор
ПОЛУДЯХ ПО НЯКОИ МАСЪЛЧЕТА ТУК ПОСТНАТИ

Оценка:
-1 +0

Антон
33 Отговор
Интересни коли, изглеждат готино и днес, с фрапиращи ускорения за времето си. Обаче коли за даване на газ в права линия. На писта са гола вода, ама на американците забавленията са такива - драг, газ в овална писта и други подобни извращения

Оценка:
-0 +2

един от стадото
34 Отговор

До коментар #27 от "Роналд Рейгън":


DTM шампионата го отварят 84та г. До тогава подобни състезания в Европа няма. И БМВ е една редова кола в тия години. На мода са Ланча, Ауди куатро, Косуърд. ДТМ още няма имидж, а когато тръгва 90те дори една Алфа с Ларини сгъва беенветата и мерцовете. И Калибра не им прощава. А Дайтона от кога е, а Ролекс Дайтона, а Стив Маккуин с неговия ''Булит'' и ''Льо Ман'' кога са- 68а и 71ва г. Тогава и Алпината на Рено късаше БМВе. БМВ Моторспорт влезе в играта по късно, но Порше беше там вече и играта загрубя..

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Радан Кънев
Лидерът на ДСБ коментира пред „Здравей, България“ по Нова телевизия размяната на реплики между ГЕРБ и Реформаторския блок, така и стачката на полицаите:
Слава Богу, мафията в България се ръководи от тъпи хора. Може би те са много силни и имат много пари, но не умеят да си сменят стратегиите."

Още бисери
ТОП 5