Last news in Fakti

11 Януари, 2013 08:10 10 397 44

Въглеродни нишки за новото Audi Q7

  • audi-
  • q7-
  • mlb-
  • vw-
  • vag

В силовата структура на следващото поколение на най-големия (засега) всъдеход в гамата на Audi ще бъдат включени въглеродни нишки, твърди Car Magazine. Високотехнологичният и свръхлек материал ще бъде комбиниран с алуминий и стомана.

За бъдещата Q-седмица все още липсват особени подробности. Източник на повечето сведения за модела е абревиатурата MLB. Зад тези три букви се крие новата платформа на VW Group, върху която ще бъдат изградени също следващите генерации на Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne и луксозните всъдеходи на Lamborghini и Bentley.

До момента се смяташе, че новото Audi Q7 ще използва удължен вариант на MLB с алуминиево-стоманена структура. Сведенията на Car Magazine добавят към уравнението и въглеродни нишки.

Скъпоструващото решение е взето най-вече заради напълно алуминиевото ново поколение на Range Rover. В интервю за британското списание шефът на развойния отдел на Audi Волфганг Дюрхаймер твърди, че инженерите на компанията вече разполагат с технологии за заваряване на авиационния метал със стомана, за слепянето му с въглеродни нишки и за съединяване на композита със стомана, а в момента изучават възможностите за използване на карбон вътре в самата алуминиево-стоманена структура.

Ако успеят в начинанието, инголщадските конструктори ще разполагат с изключително лека и здрава основа за следващата Q-седмица. Основните проблеми са свързани с разработката на технология за масово производство и съкращаване на времето за производство на каросерийни детайли от новите сплави.

По оценки на Audi комбинацията от въглеродни нишки, алуминий и стомана ще помогне за снижаване на теглото на грамадния всъдеход с поне 350 кг. Така базовата модификация на Q7 ще стане по-лека от Range Rover най-малко със 100 килограма.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Уха

    1 0 Отговор
    Не съм виждал много сгънали се на две Аудита, че да е нужно да се правят по-здрави и по-скъпи!
  • 2 Дошо

    1 11 Отговор
    Зад тези три букви се крие новата платформа на VW Group, върху която ще бъдат изградени също следващите генерации на Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne и луксозните всъдеходи на Lamborghini и Bentley.

    На баламите, които ще дадат пари като за Бентли пък ще получат Фолксваген - ЧЕСТИТО

    Дюрхаймер твърди, че инженерите на компанията вече разполагат с технологии за заваряване на авиационния метал със стомана
    Твърди той ама, никой не го е виждал на практика направено от тях.Тоя фокус HONDA го патентова миналата година.
    Ауди патентова названията А6,R8 и TDI - мноу патенти има тая марка ей :-)

    Не съм виждал много сгънали се на две Аудита, че да е нужно да се правят по-здрави и по-скъпи!
    Пък аз съм виждал Ауди-та с изпаднали мостове

    Коментиран от #4

  • 3 САЩ

    1 3 Отговор
    Този така наречен нов материал се използва в САЩ от поне преди 15 години. Виждал съм Корвет , с въгл. нишки леко блъснат и изглеждаше все едно е направен от картон и някой го е хванал с две ръце и го е разпрал. Целта на Ауди е да направят евтин автомобил , да изглежда добре и да го продават скъпо. Това ще е съвременният Трабант, носталгия по миналото. Щом на специалистите от Ауди им минават такива идеи в главата, се замислете, колко са им качествени автомобилите. Явно от БМВ яко са ги стресирали и Ауди вече се чудят каква глупост да направят да правят по-големи печалби.

    Коментиран от #13

  • 4 Турбото

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "Дошо":

    МноГО не много имат си хората,тебе какво те бърка !? То си е нормално след като,измислиш нещо умно да го запатентоваш.

    Коментиран от #5

  • 5 Дошо

    1 2 Отговор

    До коментар #4 от "Турбото":

    И кое му е умното на цифрено-буквено означение?

    Коментиран от #7

  • 6 братчет

    0 1 Отговор
    ьси курника , тез ваг.ни с една плотформа 5-марки , 30 - модела
  • 7 Турбото

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "Дошо":

    Щях да ти обесня но мисля,че няма да можеш да разбереш. Не си струва труда ))
  • 8 М_Sux

    1 1 Отговор
    Глупаво е, взимаш си Бентли за 300 хиляди, но се оказва, че за далеч по-ниска сума си взимаш таурег, който се различава по качеството на кожата само. Колкото и пари да имаш, няма как да не си направиш сметката, че караш само една обвивка. И веднага се пренасочваш към друга марка, която ще отговаря на благосъстоянието ти и имиджа ти. Не става въпрос за друго, а за това, че когато си успял бизнесмен или какъвто и да било.... достойнството никога няма да ти позволи да те лъжат по такъв начин. Грешката на повечето заможни хора е такава, че те знаят доста по-малко за автомобилите от нас - не толкова заможните. И гледате по улиците милиони аудита, ами ако хората знаят цялата помия която правят ауди, никога няма да си го купят.
    Поздрави!

    Коментиран от #9

  • 9 Бързия

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "М_Sux":

    Да ве те заможните хора са все едни такива глупаци,направо нямам думи. Добре че има такива като нас малко по-умни та да им даваме ценни съветчета за без пари.

    Коментиран от #12, #18

  • 10 The Devil

    1 2 Отговор
    Тези пък от VW Group какво са тръгнали да се сравняват с Range Rover като не могат да го стигнат, тъй като този джип е от друга гласа супер луксозна. Да си развиват моделите и да ги осавършенстват и това е. Да сравниш Audi Q7 с Range Rover е все едно да сравниш Mercedes S 500 L с Rolls Royce Phantom - няма възможност са сравнение
  • 11 пепи

    1 4 Отговор
    Вече съм сигурен че Дошо бачка в мобиле и сам пуска статиите за Ауди и след това коментира ,десетина дни нямаше статии и него го нямаше никакъв или може би заради някакъв ремонт на хондичката не е имал пари да си плати нета.Извинявам се то вярно че на японските автомобили даже и консумативите са им направени да карат по 15-20години

    Коментиран от #14

  • 12 alfa

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "Бързия":

    M_Sux е напълно прав. Богатия и умен чавек(изключвам БГ мутри и чалгаджии) си хвърля цялата енергия как да изкара пари, и последната му грижа е колко му гори колата и колко е ремонта.Те не са и монтьори и не ги интересува. Те си купуват коли за престиж. Не можеш да сравняваш Туарег с Бентли и Порше, макар че е едно и също, а плащаш повече.
  • 13 ддд

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "САЩ":

    Корвет се прави от фибростъкло,което не е карбон. И там се използва за купето,а не за самата платформа,на която е изградено купето. Този материал е евтин,но не е много лек и здрав. Докато карбона наистина е много перспективен и вече не е толкова сложна продукцията на масови детайли от карбон.Въпросът е колко добра и дълготрайна ще е сглобката?
    А и после рециклирането ще е много поп-сложно,отколкото ако е само от алуминий или стомана.

    Коментиран от #16

  • 14 Дошо

    0 1 Отговор

    До коментар #11 от "пепи":

    Пепи, Пепи не се заяждай Пепиииии.Хондето е БЕТОН а Алудито е кашкавал

    Коментиран от #15

  • 15 пепи

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Дошо":

    Дошо,Дошо,Дошееееее не го приемай като заяждане просто коментирам
  • 16 САЩ

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "ддд":

    Благодаря за информацията, явно си доста запознат с тези неща. Аз мислех, че купето е от карбон. Бях учуден, как на такава скъпа кола слагат неудачни материали, купето на Корвета беше буквално разпрано. Мисля, че в самолетите се използва карбона за лекота и здравина.
  • 17 Джаро

    1 0 Отговор
    Ауди А8 лошо ли е ? ;) лошо е за тези които не са се возили , Ауди Q7 лошо ли е ? отново същият отговор, ами не бива така да се плюе по нещата,хората с достатъчно добър вкус обикновенно си купуват Ауди

    Коментиран от #19

  • 18 М_Sux

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "Бързия":

    Просто повечето заможни хора нямат време да се интересуват от автомобили(четат, гледат). Заможните хора изкарват пари и отиват и си взимат ЛАМБОРГИНИ джип, те от къде да знаят, че карат Таурег. Това ми е мисълта.

    Коментиран от #30

  • 19 ИВО

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "Джаро":

    Точно така Джаро, АУДИ не е лошо!!!
  • 20 W164

    0 1 Отговор
    ЗА МЕН АУДИ ПРАВЯТ НАЙ КРАСИВИТЕ НЕМСКИ КОЛИ СЪЩО И КОМБИТАТА ИМ СА НАЙ КРАСИВИТЕ НЕ СА КАТО НА БМВ ИЛИ МЕРЦЕДЕС КАТО НЯКОЙ КАТАФАЛКИ.АЗ СЪМ СЕ КАЧВАЛ ВЪВ А8 4.2 ТДИ ЧИСТО НОВО ЗА 280 000 ЛЕВА СЪС ВСИЧКИ ЕКСТРИ И БЕШЕ СТРАШНО ЯКО СЪЩО ТЪКА СЕ КАЧИХ И ВЪВ А7 3.0 ТДИ ЗА 160 000 ЛЕВА И ТО БЕШЕ МНОГО ЯКО.ТЕЗИ КОИТО ПЛЮЯТ АУДИ ИЛИ ВАГ ПРОСТО НЯМАТ ПАРИ ЗА ТАКИВА КОЛИ И ЗАВИЖДАТ И ЗАТОВА ПИШАТ ГЛУПОСТИ
  • 21 pfff

    0 0 Отговор
    interesno mi e ke e tolkova skupo na tezi vuglerodni ni6ki? na zemiata po4ti vsi4ko e vuglerod, ne iziskva nikakvi sredstva. da ne bi lepiloto za lepeneto im da e skupo? kolko da e skupo v kitai sigurno e stotinki! ili moje bi kato svetodiodnite dnevni svetlini, prodavat gi po 1200 evro a realno struvat 2 leva i 45 stotinki broikata.... po 20 dioda na far...ne pove4e ot 100 kinta sus vse pe4alba otgore!
  • 22 Ingolstatdier

    0 0 Отговор
    Dosho goshooo, nikoga nqma da stignete Audi s evtinite si plastmasi i skyrcashti sglobki!! Honda sa pred falit moeto momiche!!! i ne go kazvam sys zadovolstvo (neka si rabotqt i da imat hlqb), a da ti pokaja, che ako praveha koli nqmashe da e taka... Daje i s evtinite si modeli ne mogat da se zakrepqt, da ne govorim za luks segment, tam Acura sa v reanimaciqta s 0,02 procenta dql ot segmenta samo v US, i skoro i ot shte izcheznat!!! i vsichko tova, shtoto vidish li pravqt hubavi koli... Naskoro testvah edin Civik i shtqh da povyrna ot evtina obstanovka v kupeto, tvyrda plastmasa (ot nai-evtinata), raznoobrazie ot butoni NE na mqstoto si, neudoben dostyp do priborite, a da ne govorim, che na nai-malkata pytna neravnost skyrcaha plastmasi i vibriraha kapaci!!! Ideqta na syvremenniqt avtomobil, osven po prednaznachenie e i da dostavq udovolstvie ot shofiraneto - tova, koeto s honda nikoga nqma da izpitash...da ne govorim, che na tqh ne mostove, a celi dvigateli im padat i izpushvat...
    Edin priqtel raboti na spec korab prevozvach na qponski taligi (car carry). Sled vsqko raztovarvane dvama novobranci hodqt s metlite i sybirat po 3 kofi s gaiki, vintove, prujini i kakvoto se setish oshte leko izpadnali ot stomanenite sglobki na velikitee djapanski koli....

    A be oshte mnogo moga da ti govorq, ama ti ne vdqvash... ;-)

    Коментиран от #23

  • 23 Дошо

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Ingolstatdier":

    Абе HONDA тази година са продали 4000000 автомобила и са подписали договор със скандинавските държави за изграждане на мрежа от станции за зареждане с водород и производство на модела им с водородно задвижване.Те са си осигурили производството за години наред на база задълбочени изследвания в носа си разбрал, че HONDA MOTOR CO е пред фалит.Не е истина какви пишат тук
  • 24 Ingolstatdier

    0 0 Отговор
    Га направят ауто с водород тез крадливи, автомобилите на ВАГ вече ще летят на въздушни възглавници захранени от слънчева енергия...

    Коментиран от #26

  • 25 Ingolstatdier

    0 0 Отговор
    Днешна новина от Файненшъл таймс! Влез и прочети , ако знаеш английски... И това увеличение на дял не е, защото потреблението на автомобили се е увеличило, а е за сметка на екзотични, недомислени и ненадеждни автомобили тип Хонда и подобните й...

    Volkswagen's rising dominance in Europe: from 2005 to 2012 VW’s market share in Europe rose from 18 to 24 per cent. Such growth rates imply that by 2020 roughly one in three cars sold in Europe could be a VW marque. What's behind VW's European success?
  • 26 Дошо

    4 1 Отговор

    До коментар #24 от "Ingolstatdier":

    Интересно размишляваш.И как мислиш че ще стане това след като нискотехнологичната фирмичка ВАГен разчита единствено на производството на дизелови двигатели?Те горките убитаци нямат един хибрид, какво остава за електромобил или задвижване с водород.
    Ако ВАГените някога направят нещо задвижвано с ресурс различен от фосилно фориво другите марки ще се телепортират.
    Тази година Фолксваген е трети в световен мащаб като отстъпи второто място на GM.Само стой и гледай как скоро РЕНО-НИСАН ще ги измести.Хюндай-КИА също им дишат във врата а са концерн от 2 мерки за разлика от 12-те на Фолксваген.
    Недомислени?Ненадеждни?
    Фолксваген и дериватите му близките години не са попадали в десетката на най-качествените автомобили докато ХОНДА, Тойота и даже Хюндай винаги са били там.
    В 100000км тест самите германци се подиграват с трошките на ВАГ като заглавията на статиите свързани с тях са с имена:
    Моят дом беше сервиза и Вечния пациент

    Коментиран от #32, #33

  • 27 Julio

    0 1 Отговор
    Голема "иновация" - нема що. Ще й свалят малко килата. Все едно хотелиера дето си вози с нея клиентите (ако не е препочел нещо по-читаво) или рент-а-кар-ите по чужбина които са основните купувачи на тая бракма, много ги брига че ще е със 100 кила по-лека...

    Коментиран от #31

  • 28 росен куката

    0 0 Отговор
    do Djaro i Ivo:
    koito mnogo gleda filmi ,sashto haresva audi.
    A,sega kato vi vzema biznesa shte karate Golf 3
  • 29 Гаро

    1 0 Отговор
    Аудито си е супер ! Като вземеш от А-1 и стигнеш до Q-7 това са все коли убийци !
  • 30 хахах

    0 1 Отговор

    До коментар #18 от "М_Sux":

    Ми добре че ги светна,те богатите са много прости и затова имат пари а.Ще си купуват каквото си искат и твоeто мнение ,знаеш ли колко ги интересува ?Ех да можеше и ти да си го купиш това Q7.Мечти ,мечти.То гроздето кисело,казала лисицата.
  • 31 хахах

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Julio":

    Кисело гроздетооооооооооо
  • 32 хахах

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Дошо":

    Ами ако не стане така.Ти ли си най-големия капацитет ,че да знаеш какво ще стане.

    Коментиран от #35

  • 33 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Дошо":

    АА ауди имат хибрид имат и минава забележи цели 3 км на ток. (поне според статия тука някъде из мобилето)
  • 34 Дошо

    0 0 Отговор
    Знам, знам, но знам и че този хибрид дава разход колкото и нехибридната версия.

    п.п. Знам и за един техен план, който щеше да минава 5км на ток.Оня ден в Аутомедия имаше статия как Алди ще прави А6 хибрид(тепърва ще покажат прототип-някога и те не знаят кога.Уж да е есента ама на дали) с 2.0 300к.с ДВГ и ел.двигател 100к.с и ще има разход 2,5л/100км.Мани другото ами има хора, които им вярват.
  • 35 Дошо

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "хахах":

    Следя какво казват и какво в действителност става последно време и си правя изводи.
  • 36 123

    0 0 Отговор
    Те Ауди още 1997 имаха хибрид който минаваше близо 30км по смътни спомени на ток,още тагава се видя че няма смисъл от такива простотии,иначе мисля че без проблем ще ги направят тия 5км
  • 37 яя2у

    0 1 Отговор
    Да бе да.Защото разхода му е като и на нехибридната версия.Германия никога не е успяла да създаде ефективен хибрид, а японците ги правят сериино от 15години.
  • 38 БУМЕР КАМОР

    0 1 Отговор
    klozet
  • 39 агента

    1 0 Отговор
    пълен кенеф
  • 40 марто

    0 0 Отговор
    ей агнета и ти бе бумер вие вобще качвали ли сте на ауди Q7 бе не знаете за какво ста въпрос само плямпате вуйчо ми има Q7 и е много доволен като возия здраво окачване мотора не мърда а и колко пише на километраж си ги пълни джипа си е голема работа
  • 41 САВС

    0 1 Отговор
    Виждал съм Ауди Q7 да отсича бетонен стълб стълб за електричество и да бутне бетонна ограда с височина 1,5м на 3 метра след бетонния стълб, смениха и маските и престилките радиатора и колата върви без проблем. И от там от където се засили пияния, който я караше до стълба бяха 100м. Не че я хваля но и предния прозорец не бе спукан или счупен. Направо премина като танк.

    Коментиран от #42

  • 42 БУМЕР КАМОР

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "САВС":

    strashna rabota.xaxa

    Коментиран от #44

  • 43 САВС

    0 0 Отговор
    Вярно БУМАР истина е направо не повярвах какво видях тази кола какво издържа хем бетонен стълб, хем бетонна ограда.
  • 44 Турбото

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "БУМЕР КАМОР":

    Това Ауди ако нахака някое Беемвенце ще го направи мат и маскара