ФАКТИ.БГ

Има ли вторичен пазар на електромобили в България?

Проверихме колко коли на ток се предлагат в най-големия сайт за продажба на автомобили в страната ни

Публикувана: 14 Април, 2021 10:12
47 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4246
Има ли вторичен пазар на електромобили в България?
Снимка:Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.4 от 24 гласа.

Електромобилите навлизат на пазара с все по-бързи темпове и както вчера ви информирахме, основният недостатък според повечето хора е именно високата им цена. Макар в последната година да виждаме много нови предложения на пазара, то все пак има и по-стари модели, които вече могат да се намерят на сравнително достъпни цени на вторичния пазар.

За да видим какво е нивото на тези автомобили в страната ни, отворихме най-големия автомобилен сайт в България – mobile.bg и разгледахме какви „електрички“ са обявени за продажба.

Без особена изненада установихме, че можем да открием над 400 обяви за коли на ток, сред които най-много предложения откриваме при Tesla, Nissan, BMW и Hyundai, както и идентичен модел, който се предлага от Peugeot, Citroen и Mitsubishi. Всички резултати може да откриете ТУК.

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.4 от 24 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
голям смях
1 Отговор
хахахахахахахаахахахахаахахахахахахахахахахахахахахаахахахахахахахахахахахахахахахахахахахах

Коментиран от #2


Оценка:
-7 +21

Turbo
2 Отговор

До коментар #1 от "голям смях":


Кой едейот ще си купи електромобил с батерия за смяна хахахахаха електромобила е като грозната жена,никой не я иска!

Коментиран от #18


Оценка:
-10 +33

Gero
3 Отговор
Чудят се как да се отърват от тези бараки ;)

Оценка:
-7 +24

4Х4
4 Отговор
Те затова си стоят, защото никой не иска да ги купи.Клиентите на Тесла били толкова доволни,че не си продавали колите според гост "норвежеца" и Тесла втора употреба се продавала без обезценка хахахахаха

Коментиран от #8


Оценка:
-5 +24

jap
5 Отговор
Липсата на инфраструктура (зарядни станции) и безплатното паркиране в центъра като единствен стимул от страна на държавата са основните причини такива автомобили да са рядкост у нас но пък "чипосването" на дизели и демонтирането на системите им за пречистване на газовете е съвсем невъзпрепятствано.

Коментиран от #16


Оценка:
-1 +23

БАЙ Х@Й ‼
6 Отговор
Електромобилите втора употреба имат много плюсове! Лошото е, че са все на батериите им ‼

Оценка:
-2 +22

Гост
7 Отговор
Рекламка, а? Разбрахме, че има предлагане, а има ли купуване? Колко са регистрираните електрички втора ръка в България и какъв процент от останалите закупени и регистрирани втора ръка коли са?

Оценка:
-4 +20

Гост
8 Отговор

До коментар #4 от "4Х4":


Щом гост го е казал, може даже втора ръка Тесла да се продава по-скъпо от нова.

Оценка:
-3 +9

Гост
9 Отговор
Пазар има , но повечето не знаят какво продават .Hyundai Sonata Plug in hybrid на обява са го писали с електрически мотор вместо хибрид . Иначе джамбазина е член на всички асоциации и дружества за внос на талиги .

Коментиран от #11


Оценка:
-0 +21

Хихи
10 Отговор
Ганьо какво знае от електрическа кола! Ганьо е само за трактор!

Коментиран от #12


Оценка:
-14 +11

Гост
11 Отговор

До коментар #9 от "Гост":


И какъв е делът на втора ръка електрически коли в България, спрямо дизелови, газови или бензинови? Не те питам за обявени, а за продадени.

Коментиран от #20


Оценка:
-2 +8

Гост
12 Отговор

До коментар #10 от "Хихи":


Ганьо е правил електрическа кола, през социализма, когато Илон е бил едноклетъчен в лявата висулка на .........

Коментиран от #13


Оценка:
-6 +18

Хихи
13 Отговор

До коментар #12 от "Гост":


Точно така и стигна до чушкопек!

Коментиран от #29


Оценка:
-10 +7

За България е рано
14 Отговор
Електромобилите започнаха да се произвеждат от миналата година масово. Тоест най-рано след 10-15 години ще дойдат при нас втора ръка на цените които може да плаща българина. Този въпрос ще е актуален чак 2030 - 2035 година. Сега е прекалено рано. Дано дотогава направят поне три-четири бързи зарядни по магистралите да може да ходим на море, че сега и да си купиш електричка, трябва да си я караш около вас, ако имаш и у вас къде да я зареждаш.

Коментиран от #15, #17


Оценка:
-3 +14

Не не
15 Отговор

До коментар #14 от "За България е рано":


В България вече има не малко зарядни! А за зареждане има всеки дом! Отваряш сайта vsichkotok.bg и гледаш! Повече са от метан станциите! А и пробега им е по-голям от колите на метан!

Коментиран от #30, #32


Оценка:
-12 +7

БГ МРЕЖИ
16 Отговор

До коментар #5 от "jap":


Финес Чарджинг, Елдрайв, еКарс, Волтспот, EV Point, Kolkotok, Топ Груп +, Евродизайн, Ampeco, ABB са само част от фирмите, изграждащи зарядна мрежа или произвеждащи зарядни станции. Зарядната мрежа вече е достатъчно гъста за ежедневна употреба и пътувания (вж. PlugShare и приложенията на горните фирми). Като за пътувания не е препоръчително да се тръгва с кола под 64 кВтч (Кона/е-Ниро) и 75 (останалите).

Коментиран от #19


Оценка:
-4 +5

Аха
17 Отговор

До коментар #14 от "За България е рано":


Брат, недей да говориш наизуст. 10 бона Лийф за градско, 20 бона Волт/Ампера за извънградско. Елдрайв и Финес са наболи бързи зарядни на всеки 100-200 км по магистралите. Вие си живеете преди 10-15 години, обаче вече е 2021-ва, а коли на ток се правят масово от края на 2009-та!

Коментиран от #24, #31


Оценка:
-12 +12

TSLA
18 Отговор

До коментар #2 от "Turbo":


Мрън-мрън-мръън! Да убеждаваш баба да се откаже от Партията. Чакаш промитото поколение са си ходи и тогава реална промяна.

Коментиран от #25, #35


Оценка:
-6 +7

jap
19 Отговор

До коментар #16 от "БГ МРЕЖИ":


По магистралите и междуградските пътища не съм виждал станции.

Коментиран от #21


Оценка:
-4 +13

Гост
20 Отговор

До коментар #11 от "Гост":


Да бе го броя бе, Байо . Питай е Кат.

Коментиран от #33


Оценка:
-2 +1

Аха
21 Отговор

До коментар #19 от "jap":


Щот не си търсил! Познах ли?

Оценка:
-5 +5

Милен
22 Отговор
При пробег 300-400км с едно зареждане, не виждам никакъв проблем да се кара ел. кола особено в нашата малка държава. Да не говори че има и модели с по голям пробег и тепърва ще излизат още. Дори да тръгна на дълъг път до морето да речем и се наложи да заредя на бързо зарядно ще се наложи да пия едно кафе или да хапна нещо и да продължа. Ама по живково време като спираха всички да ядът кебапчета на петолъчката не се оплакваха, па и нали ладите трябваше да си починат, че иначе ще прегреят :)

Коментиран от #34


Оценка:
-7 +13

ГДР-иеца който говори на ГДР-ииски!!
23 Отговор
Никаква информационта кампания и тестове с употребявани хибриди и електрички а относно зареждането на живущите в панелки ще е много интересно

Оценка:
-0 +10

Хммм
24 Отговор

До коментар #17 от "Аха":


Наистина съм назад, защото не знаех, че има толкова бързи зарядни. Я погледни на картата и ми кажи, ако не карам Тесла къде има сравнителна бавна бърза зарядна станция, с мощност поне 120 киловата. Наистина бързите са 250-350 kW. За магистрала под 120 кв е мъка.

Коментиран от #26


Оценка:
-4 +5

25
Този коментар е премахнат от модератор.
Що що
26 Отговор

До коментар #24 от "Хммм":


Що да е мъка, не разбрах? 120 кВ зарядно се равнява на 700 - 800 км зареждане в час! Ако си тръгнал с кола, която е заредена и има 400 километра заряд, за половин час стоп, зареждаш още 350 километра и изминаваш общо 750 километра с половин час пауза! Кое му е бавното? Вярно е, че най-бързите са 250-350, но с такава скорост в момента може да зарежда само Модел 3 и Порше Тайкан!

Коментиран от #28


Оценка:
-6 +2

ГЕРБ=БСП=ДПС
27 Отговор
Това, че има 400 обяви за продажба въобще не означава, че има и толкова покупки. Важно е от колко време стоят тези обяви. Ако тези обяви стоян по 1-2 години това означава, че на практика няма вторичен пазар.

Оценка:
-1 +11

Хубаво де
28 Отговор

До коментар #26 от "Що що":


Покажи ми къде има 120 kW зарядно? Нали за такова питах питах? Последно като гледах 50 киловатовите бяха най-мощните и отиваме на поне един час зареждане за 200 км магистрално шофиране. 2 зареждания по час до морето вече не е окей. Половин час се ядва.

Оценка:
-0 +6

Гост
29 Отговор

До коментар #13 от "Хихи":


Ганьо стигна до звездите, още през далечната 1979, когато Турция нямаше какво да яде и беше разкъсвана от ежедневни атентати с по 10 жертви на ден.

Коментиран от #40


Оценка:
-0 +11

Гост
30 Отговор

До коментар #15 от "Не не":


Обясни ми, къде да си заредя електричката, като се прибера след работа? Живея в кооперация и съм на 7 ет. Само не ме карай да си оставям колата на 5 км от дома и да се прибирам с такси.

Коментиран от #39


Оценка:
-1 +14

Гост
31 Отговор

До коментар #17 от "Аха":


За 15 години шофиране всеки ден, само веднъж в годината ми се налага да карам по магистрала. Къде ще заредя през останалото време?

Коментиран от #37


Оценка:
-0 +13

Гост
32 Отговор

До коментар #15 от "Не не":


Стара кола на метан си взимам за 2 бона. Стара кола на ток за 20 бона. С разликата от 18 бона ще карам цели 300 000 км на метан.

Коментиран от #38


Оценка:
-1 +13

Гост
33 Отговор

До коментар #20 от "Гост":


Като не знаеш не коментирай.

Коментиран от #36


Оценка:
-0 +4

Гост
34 Отговор

До коментар #22 от "Милен":


Ладите не губят бензин като седят в студено време, че и в топло. И Ладите няма нужда да са постоянно вързани за бензиноколонката, докато седят.

Коментиран от #41


Оценка:
-0 +12

Гост
35 Отговор

До коментар #18 от "TSLA":


Има да почакаш още доста.

Оценка:
-0 +4

Гост
36 Отговор

До коментар #33 от "Гост":


Защо да не е твой сайта Минчо ?

Коментиран от #42


Оценка:
-0 +4

Хахахаха
37 Отговор

До коментар #31 от "Гост":


Единия по магистралите не виждал зарядни, другия само по магистралите виждал зарядни! 😂😂😂 Ех този Ганьо!

Коментиран от #43


Оценка:
-5 +3

Аха6
38 Отговор

До коментар #32 от "Гост":


Ама старата, ще я караш една година, защото другата може и да не мине прегледа! И ще си назад 2 бона за една година! А електричката ще я караш 5 години и ще я продадеш за 10 бона, пак по 2 бона на година, нали?

Коментиран от #44


Оценка:
-11 +1

Къде?
39 Отговор

До коментар #30 от "Гост":


Ми на паркомястото, ще си имаш кабел под земята с колонка да се включваш! Сложно ли се вижда! Е, поне така е в белите държави!

Коментиран от #45


Оценка:
-9 +0

Вярно
40 Отговор

До коментар #29 от "Гост":


И от тогава е тръгнал да кърти под земята, да търси дъното. Но още продължава, дъното е още надолу!

Коментиран от #46


Оценка:
-6 +0

41
Този коментар е премахнат от модератор.
Гост
42 Отговор

До коментар #36 от "Гост":


Не е мой сайта, Прой4о, просто ти давам съвет да не се излагаш, но и това ти е трудно да разбереш.

Оценка:
-2 +1

Гост
43 Отговор

До коментар #37 от "Хахахаха":


Научи се да четеш какво пишат хората, А6дула. Не съм твърдял, че не виждам зарядни по магистралите. Баш от твойта зелена тик8@ с€м€ не ща.

Оценка:
-0 +4

Гост
44 Отговор

До коментар #38 от "Аха6":


Старата кола на метан за 2 бона я карам вече осма година. А електричката ти ще е вечно твоя, с този никакъв пазар на електрички втора ръка.

Оценка:
-1 +6

Гост
45 Отговор

До коментар #39 от "Къде?":


Белите държави имат ли лилав електорат? Тока от лампите крадат, камо ли от зарядна на парко място. В ме4тите си ли живееш? Имаш ли представа къде сме или още не те пускат да излизаш сам?

Оценка:
-0 +6

Гост
46 Отговор

До коментар #40 от "Вярно":


Абе летяхме в космоса два пъти дори, през 1979 и през 1988. Цели 42 години по-късно вие още нямате и един космонавт. Куба, Виетнам, Монголия и дори Афганистан имат, но турците нямат хахахахахахаха

Оценка:
-0 +5

тш шг
47 Отговор
ще има ако батерииките имат доживотна гаранция от производителя

Оценка:
-3 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Нют Гингрич
Бившият председател на Камарата на представителите в американския Конгрес говори за предстоящите президентски избори в ефира на Фокс нюз.
Хилъри ще бъде като Барак Обама, но негова корумпирана версия."

Още бисери
ТОП 5