ФАКТИ.БГ

Как се променя VW Golf GTI през годините (ЧАСТ II)

Публикувана: 14 Април, 2021 10:00
20 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3092
Как се променя VW Golf GTI през годините (ЧАСТ II)
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.6 от 10 гласа.

"ЧАСТ I


2004 година – Golf GTI V

Как се променя VW Golf GTI през годините (ЧАСТ II)

Завръщане с мощност до 230 к.с. През месец септември 2003 година Volkswagen отбелязва великолепното завръщане на своя спортен класик на изложението IAA във Франкфурт с прототипа на петото поколение GTI. При тази генерация на модела инициалите GTI се превръщат в синоним на екстремна динамика в компактния клас - по-силно и по-ярко от когато и да било преди. През месец септември 2004 година Volkswagen представя серийната версия на спортния модел на автомобилното изложение в Париж, а пазарната премиера на новия Golf GTI V се състои през месец ноември. Сред отличителните черти на новото поколение са значително по-агресивната външност, внедряването на двигател с турбокомпресор с мощност 200 к.с. и върховите характеристики по отношение на управлението и поведението на пътя. С тази версия на спортния автомобил, GTI философията на Volkswagen поема своя път към бъдещето. Особено впечатление в стилистично отношение правят новите колела с дизайн „Denver” и черната радиаторна решетка с V-образна форма. Аплодисментите на спортните ентусиасти печели и новият двигател с турбокомпресор, благодарение на който GTI с механична предавателна кутия се ускорява от 0 до 100 км/ч само за 7,2 секунди. Внедряването в модела на новата трансмисия с два съединителя (DSG) намалява допълнително това време, свеждайки го до поразителните 6,9 секунди, а максималната скорост вече достига впечатляващите 235 км/ч. Рекламният слоган в първата брошура на модела гласи „Високите спортни постижения никога не са били толкова забавни!“. По повод 30-годишнината на емблематичния спортен модел през 2006 година, Volkswagen зарадва почитателите на GTI със специалното издание „30 години GTI“ с максимална мощност 230 к.с. Със същия двигател през 2007 година на пазара излиза и преродената легенда „Pirelli GTI“.


2009 година – Golf GTI VI

Как се променя VW Golf GTI през годините (ЧАСТ II)

Отлично съотношение мощност-тегло и до 235 к.с. Шестото поколение на Golf GTI излиза на пазара през 2009 година, като за усъвършенстването на настройките на новия автомобил отговаря лично състезателната легенда Ханс-Йоахим Щук. Новото поколение на Golf GTI разкрива изцяло нови измерения на сцеплението с пътя благодарение на внедряването на електронно управляваната блокировка на диференциала (XDS). Благодарение на двигателя с турбокомпресор и максимална мощност 210 к.с., това издание на GTI предлага максимална скорост от 240 км/ч и страхотна динамика на пътя. При това поколение на спортния модел вече се използва саундгенератор и изцяло нова конструктивна схема на изпускателната система (с по една ауспухова тръба отляво и отдясно) за осигуряване на допълнителна звукова динамика. На практика този GTI пренася внимателно и последователно традициите на оригинала в бъдещето на автомобилните технологии. През 2011 година GTI за първи път е представен и в открита версия Cabriolet, а кулминацията в гамата на това поколение е „Golf GTI Edition 35“ с максимална мощност 235 к.с.. За да отбележи подобаващо 35-годишнината на спортната легенда, през 2011 година Volkswagen представи новия GTI флагман на пистата Нюрбургринг. Мощността от 235 к.с. на юбилейния модел го направи първият в историята на GTI, който се приближи плътно до 250 км/ч - за да бъдем съвсем точни, максималната скорост при него е 247 км/ч. И това далеч не е всичко, защото благодарение на отличното съотношение мощност-тегло от 6 кг/к.с. GTI е по-пъргав от когато и да било, спринтирайки от място до 100 км/ч само за 6,6 секунди.


2013 година – Golf GTI VII

Как се променя VW Golf GTI през годините (ЧАСТ II)

Върхова форма с максимална мощност до 310 к.с. Седмото поколение на GTI дебютира в две версии през пролетта на 2013 година, когато Volkswagen представи новия Golf GTI пред журналисти от световните медиите в Сен Тропе. За първи път в историята на модела той излиза на пазара директно в две версии по отношение на максималната мощност – при базовата тя е 162 кВт/220 к.с., докато при Golf GTI Performance достига 169 кВт/230 к.с. GTI Performance е и първият Golf GTI, който разполага с блокировка на диференциала на задвижващия преден мост и използва технологичната основа на модулната платформа за автомобили с предно предаване и напречно разположен двигател MQB на Volkswagen. Тази изцяло нова конструктивна архитектура спомага за намаляване на теглото на GTI с до 42 килограма в сравнение с предходното поколение, което го прави още по-бърз и динамичен на пътя. Версията с 230 к.с. и механична предавателна кутия е първият Golf GTI, който достига максимална скорост от 250 км/ч и се превръща в основа за Golf GTI Clubsport, представен на състезателното трасе в Портимао през месец ноември 2015 година. Мощността на тази версия е в състояние да достигне максимум от 213 кВт/290 к.с. благодарение на новата boost функция, а пазарната ѝ премиера през 2016 година доведе до практическо стопяване на границата между любителския и професионалния автомобилен спорт - ускорението до 100 км/ч при Golf GTI Clubsport отнема само 5,9 секунди. Година по-късно поредният впечатляващ пробив по отношение на екстремната динамика направи версията Golf GTI Clubsport S със своята мощност от 228 кВт/310 к.с., а през пролетта на 2016 година пилотът на Volkswagen Бенямин Лойхтер разби предишния рекорд за време на обиколка за автомобили с предно предаване на Северната отсечка на пистата Нюрбургринг зад волана на развиващия максимална скорост 265 км/ч Golf GTI Clubsport S с постижение от 07:49:21 минути – какъв по-добър начин за тържествено отбелязване на 40-годишнината на Golf GTI!


2020 година – Golf GTI VIII

Как се променя VW Golf GTI през годините (ЧАСТ II)

Дигитализиран, комуникационно свързан, с по-отчетлив дизайн и по-активна динамика на пътя от когато и да било преди - с новия Golf GTI марката Volkswagen отново вдига значително летвата в спортния сегмент на компактния клас. Резултатът от положените усилия е новият Golf GTI, който съчетава максимална динамика и максимален комфорт на пътя.

Подобно на всички свои предшественици, последната версия на Golf GTI също е изпълнена с революционни технически характеристики и динамични възможности. Двигателят със система за принудително пълнене с турбокомпресор вече развива максимална мощност от 180 кВт / 245 к.с., а максималният въртящ момент достига 370 Нм. Бързината на реакциите и динамиката на пътя са усъвършенствани с помощта на новия главен блок за контрол на динамиката на автомобила Vehicle Dynamics Manager, който се възползва от предимствата на пълната мрежова свързаност. Става дума за нова система за управление от по-високо ниво, която координира централизирано всички електромеханични функции на ходовата част. По желание новият GTI се предлага и с DCC окачване с адаптивни амортисьори, което дава възможност на водача да подбере свои собствени настройки със строго индивидуални характеристики, използвайки познатата система за избор на профил на шофиране и да се наслади на още по-прецизно и отговарящо на личните му предпочитания поведение на пътя.

Цифровите показания на дисплея на включения в стандартното оборудване на новия модел блок на контролните прибори Digital Cockpit и на екрана на инфотейнмънт системата се активират веднага след отварянето на вратите. Неизменна част от всеки GTI е системата Discover Media с онлайн и стрийминг възможности, докато инфотейнмънт системата Discover Pro с 10-инчов диагонал на екрана се предлага допълнително като максимално ниво на оборудване. Нова възможност за индивидуализация е функцията за активиране на специално създадено GTI оформление на показанията, при което оборотомерът се показва в средата на екрана на Digital Cockpit. Новото индиректно осветление, осигуряващо меко сияние в 30 свободно избираеми цвята на екраните и редица други осветени зони в купето, е част от стандартното оборудване на GTI.

Типичните за GTI детайли са запазени и в новото осмо поколение на спортния модел. Доказалият се във времето класически кариран десен на тапицериите се отличава със свежа стилистична интерпретация и естествено се използва при изцяло новоразработените спортни седалки. В новия Golf вече няма ключ за запалване - той е заменен от Start/Stop бутон (част от стандартното оборудване), който след отваряне на вратите на GTI започва да пулсира в червено, докато двигателят не се стартира. Класическото изпълнение на спортния волан с три спици е трансформирано в нов, облицован с кожа мултифункционален спортен волан със сензорни панели и опционален бутон Travel Assist за включване на системите за асистирано шофиране на Golf със скорост до 210 км/ч.

Дизайнът на новия Golf GTI е органично отражение на нарасналата динамика на пътя при новото поколение. Големите въздушни отвори, ниско разположените стандартни LED фарове и емблематичната светлинна графика на радиаторната решетка в предната част са особено ярки примери в тази насока. За първи път при осмото поколение решетката е допълнена от тясна LED лайстна, която отляво и отдясно прелива в светлините на фаровете. Спойлерът на покрива в задната част, дифузьорът и двете разположени от външните му страни кръгли изпускателни тръби също са сред поразителните черти на спортния GTI вариант.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.6 от 10 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
БатП
1 Отговор
Кола със скучен дизайн, скучен интериор, за скучни хора.

Коментиран от #5, #15


Оценка:
-20 +27

пеуник
2 Отговор
голф след втората серия вече не е голф !!!

Оценка:
-8 +13

миролюб бенатов
3 Отговор
Жалко, че са само с 4 врати

Коментиран от #20


Оценка:
-4 +4

jap
4 Отговор
Хонда Сивик Тайп Ар е автомобил с много по спортно излъчване и много по добри динамични характеристики а качеството и надеждноста му са доказани.При Голф,GTI по скоро е нещо като ниво на оборудване отколкото различна концепция и ако не са емблемите само заклетите фенове на марката биха го различили.

Коментиран от #13


Оценка:
-10 +18

Гост
5 Отговор

До коментар #1 от "БатП":


Средняшки масов автомобил за немската работническа класа която се облича, държи и мисли по един и същ униформен начин. Нулева индивидуалност и вдъхновение...

Коментиран от #16


Оценка:
-11 +16

БАЙ Х@Й ‼
6 Отговор
Нещо за Гоуфо без един цилиндър и 0.9 литра ‼

Оценка:
-2 +7

Запознат
7 Отговор
Всички модели с турбо (от 4-ката нататък) са "масларки" даващи куп дефекти чието обслужване и ремонти не са никак евтини.

Оценка:
-6 +17

IV PK
8 Отговор
Кефа моята масларка да има динамиката на Мерцедес е неоценим.Нищо, че си нося в багажника Испанско масло и Немски антифриз.

Оценка:
-4 +7

Японеца
9 Отговор
Жалко за феновете, всички голфове са еднакви и силно трошливи, без голф2!

Оценка:
-6 +9

Монтанчанин
10 Отговор
Променя се от нужник в кенеф.

Оценка:
-8 +6

VI TR
11 Отговор
Това е уникална кола. У нас чудесно средство да изхарчи парите.Мой бял и 122 коня.Лира ефтина, голф скъп.

Оценка:
-4 +2

Аха
12 Отговор
Колите у Перник са в Част I. Тук са бъдещите коли в Перник!

Оценка:
-2 +17

Психо от Курило
13 Отговор

До коментар #4 от "jap":


Дизайна на Цвика тип Трансформърс се харесва от пъпчиви пубери. Не е случаен израза "ГОЛФОВ" клас. Плюйте колкото искате, но продажбите на GTI са повече от колкото продажбите на Цвик и Ренде взети заедно.

Коментиран от #14


Оценка:
-8 +12

ТАБСО
14 Отговор

До коментар #13 от "Психо от Курило":


Он вагино,отрови сащ със пушаци-и още си плащат за лъжливите софтуери,тия вече са аут от сащ-оти изоставените летища са пълни с не продадени вагини..

Коментиран от #17


Оценка:
-7 +6

Тъпака
15 Отговор

До коментар #1 от "БатП":


винаги си е тъп

Оценка:
-3 +4

Аман
16 Отговор

До коментар #5 от "Гост":


от прости селски разбирачи

Оценка:
-4 +5

Кой
17 Отговор

До коментар #14 от "ТАБСО":


Го боли фара за краварският пазар

Оценка:
-5 +6

антрашпиц
18 Отговор
А ве обичам Фолксваген,ама да попитам феновете на марката :За ко харчат бензиките им толкоз масло.Имам колега със Голф 5 ,жули масло кат за световно...Че то дори и мобта коруба я е срам да гълта толкоз масло....

Оценка:
-4 +3

А1111
19 Отговор
всички са еднакви от 5 цата на горе.

Оценка:
-3 +2

Случаен
20 Отговор

До коментар #3 от "миролюб бенатов":


Това да не ти е хюндай велостер та да е с 4? 5! 5! 5!(до 7 имаше и с 3)

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Доц. Стоян Миланов, директор на Пирогов
Коментира намерението на болницата да преустанови плановия прием на пациенти, след като НЗОК обяви, че ще изплати само 80% от дейността на болницата.
Ножът не е опрял до кокала, кокалът вече е прерязан. Това е една остра фантомна болка на липсващ крайник. За съжаление, изход не виждам...."

Още бисери
ТОП 5