Учени от института по транспортни изследвания в Калифорнийския университет са направили проучване за това колко голяма част от хората, които са закупили електрифициран автомобил биха се върнали към такъв с двигател с вътрешно горене.
Според данните, един на всеки пет човека, който е закупил plug-in хибрид, би се замислил за евентуална обратна покупка на автомобил с вътрешно горене. При изцяло електрическите автомобили изчисленията са почти същите, като тук хората, които са склонни към това да заменят тока с бензин са равни на 18%.
И в двата случая причината, която е изтъквана от повечето хора е една и това е инфраструктурата за зареждане. Според по-голямата част от анкетираните, тя не е достатъчно развита и на високо ниво.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 S Class
Коментиран от #89
10:31 03.05.2021
2 Дъстър
Коментиран от #50, #59
10:33 03.05.2021
3 БАЙ Х@Й ‼
Коментиран от #5
10:36 03.05.2021
4 Дъстър
Коментиран от #6, #7, #37
10:38 03.05.2021
5 Е така де!
До коментар #3 от "БАЙ Х@Й ‼":
Нали затова са ти ги дали поотделно - за плъгин хибрид 20%, за електромобил 18%. Или ти е трудно да сметнеш колко процента е един на всеки пет човека!Коментиран от #8, #25, #60
10:41 03.05.2021
6 Всеки според джоба,бре Дъстър
До коментар #4 от "Дъстър":
Нящо за чисто ново БМВ,Мерцедес и прочее над Дъстъра на по 100 км пробег да кажеш?!10:42 03.05.2021
7 Купил си Дъстър току що забогателият
До коментар #4 от "Дъстър":
селянин.Продал земите на дедите си и си мисли вече за богаташ с чисто новата си каруца наречена Дъстър,боже,боже,мале,мале!!!Коментиран от #10
10:46 03.05.2021
8 Turbo
До коментар #5 от "Е така де!":
Отказали се от електромобили 18%.Кои карат сега електромобили?Ами богатите.Бедните няма и да си помислят за електромобили при тях ще е 100%,а бедни са 99% от хората.Коментиран от #38
10:51 03.05.2021
9 jap
Коментиран от #24, #43
11:07 03.05.2021
10 Дъстър
До коментар #7 от "Купил си Дъстър току що забогателият":
И какво като злобееш, ще спечелиш с нещо ли? Истината боли, приятелю, не ти говоря конкретно за Дъстър, има много здрави коли днешно време дори и да си богат - ето ти Лексус например, марка която прави уникално добри двигатели (бензиновите им, не хибридите, че и там има едни проблеми...). Що годе са адекватни ако можеш да преживееш ЦВТ скоростната им кутия която е отвратителна, но горят малко, възпитан вид имат и за разлика от повечето нови БМВ-та Мерцедеси и Аудита, когато погледнеш в двигателя им няма да видиш половината тръби и части и монщуци вътре да са от пластмаса, защоот пластмасата е направена след време да се чупи. Имал съм такива ситуации с които просто щипки пластмасови на капаци и части за двигатели се разпадат буквално след време. Докато като погледнеш всяка тойота нова или лексус ще видиш че първо нямат тия смешните пластмаси отгоре да крият пластмасите вътре по мотора с цел "оптимизация и олекотяване" ами всичко си е сложено правилно без компромиси по мотора. Тия неща просто ги поддържаш и не се чупят, това е. Докато при премиум колите, да били са неубиваеми на времето ама новите такива не са правени за тази цел, правени са да не си купува всеки такава кола, ами само хора които ще ги изхвърлят като излезе новия модел. Ако си такъв тип човек, с удоволствие си ги карай, радвай се на айпада вътре и на екстрите защото наистина са хубави и приятни. Въпроса е, че не са вечни, няма нищо вечно всичко се чупи евентуално и това като се счупи някой моКоментиран от #21
11:09 03.05.2021
11 Дъстър
11:12 03.05.2021
12 6a13tt
11:13 03.05.2021
13 Муха
Коментиран от #14
11:14 03.05.2021
14 Дъстър
До коментар #13 от "Муха":
Има и висок клас здрави автомобили нови, въпрос на личен избор е. Доколкото до новия нисък клас не знам кое е оправдано ама има сандерота на по 400 000 км които още вършат работа и собствениците им не ги интересуват такива глупости и комплекси. До избора е. Висок клас има Лексуси има дори корейски висок клас които са с истински изчистени двигатели. Дори мазда залагат на старата добра механика с много подбрения по техните бензинови дизели. Хонда може да не са висок клас ама все още са една от най-здравите марки на света.Коментиран от #15, #17, #34, #88
11:21 03.05.2021
15 Дъстър
До коментар #14 от "Дъстър":
"Дизелови бензини". Та.. никой не ви кара да си взимате дъстър ама като си вземете ауди Q5 от 2013та година и се чудите защо под него има локва с масло, пак ще ви дойде до акъла дали да взимате осма употреба премиуми повече. "Ама как вървиииии кат усъ". Е то... и бизнеса на сервиза на такива бангии "вървииии" .11:24 03.05.2021
16 Статията беше друга
11:29 03.05.2021
17 Муха
До коментар #14 от "Дъстър":
Наслушал съм се на подобни приказки. И като ги питаш що взе нова киа спортидж, а не сийд, що взе нов тусон, а не i30 и т.н. да не изброявам всичките ми познати "капацитети" с нови автомобили и почват да мигат на парцали и да не знаят кво да кажат. Иначе, не, не е комплексарско да караш в града сув само на предно! Ма той нов ма! Мухаха.....ах!Коментиран от #19, #53
11:33 03.05.2021
18 НЕнаЕЛколите
1. защото батерията ще се скапе преди 10-та година. Съжалявам, но като купувам нова кола, която струва една чанта с пари очаквам да издържи поне 15-20 години, за да си струва инвестицията, а и съответно през това време да съм имал възможността да събра пари за нова кола.
2. Цената на една нова батерия за електромобил е прекалено висока и не си заслужава инвестицията. По-добре тия пари да се спестят за нов автомобил.
3. Технологията е такава в момента, че с едно зареждане мога да измина прекалено малко километри. Електромобилите не стават за дълъг път.
4. Няма достатъчно места в страната, където мога да си заредя електромобила.
5. Няма в страната достатъчни облекчения за собствениците на електромобили.
Коментиран от #40
11:34 03.05.2021
19 Дъстър
До коментар #17 от "Муха":
Не знам, аз искам само да ми върши работа. Въпрос на личен избор просто.11:36 03.05.2021
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Komapak
До коментар #10 от "Дъстър":
Лексуса гори малко! Да бе да. Под 14 на сто не слиза. Личен опит....Коментиран от #22, #23
11:40 03.05.2021
22 Дъстър
До коментар #21 от "Komapak":
Еееми, за да имаш пари за бензинов 6так си иска и бензинче11:43 03.05.2021
23 Дъстър
До коментар #21 от "Komapak":
иначе хибридите на лексус ги гледах 6, 7 средноКоментиран от #36
11:44 03.05.2021
24 KENEPHBG
До коментар #9 от "jap":
Ела в Европа да видиш таксита Приус на половин милион км как продължават да вървят без геле. Проблемът ви е че живеете в отходната канализация на Европа и нищо друго не сте видели. Страната - KENEPH, Главата - KENEPH. Битието определя съзнанието.Коментиран от #27, #30
11:48 03.05.2021
25 БАЙ Х@Й ‼
До коментар #5 от "Е така де!":
Мога да смятам. Просто доводите за отказ от двата РАЗЛИЧНИ типа автомобил не е нормално да са ЕДНАКВИ‼ С единия мога да отида посред зима от Варна до София ,без да търся зарядна станция , като кондуктор тоалетна на последна спирка, а с другия не! Дано си ме разбрал !
Коментиран от #48
11:51 03.05.2021
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 sbs
12:24 03.05.2021
30 jap
До коментар #24 от "KENEPHBG":
Приус е хибриден а не електрически модел.13:59 03.05.2021
31 Гост
Коментиран от #33
14:56 03.05.2021
32 Не 20
14:59 03.05.2021
33 Turbo
До коментар #31 от "Гост":
Тук е но се крие многониковия тесльо.Показва се когато му е удобно.15:17 03.05.2021
34 НИЩО ЛИЧНО
До коментар #14 от "Дъстър":
НИЩО ЛИЧНО БРААТ ,АМА ВОЗИХ СЕ НА ЕДНО ТАКСИ ДЪСТЪР ,Е НЯМА ТАКАВА КАРУЦА .ДРУГИТЕ ИМ МОДЕЛИ ПО СТАВАТ15:22 03.05.2021
35 авто фен
Коментиран от #41, #61
16:08 03.05.2021
36 Komapak
До коментар #23 от "Дъстър":
Подозирам, че крака ми много "тежи". Иначе е хибрид. И това за 6, 7 дето си го написал си е чиста фантастика.Коментиран от #51
16:18 03.05.2021
37 Гост
До коментар #4 от "Дъстър":
Само най-д0лнит€ с€ляни си купуват скъпа кола, за да са истински г.3ари.16:36 03.05.2021
38 Гост
До коментар #8 от "Turbo":
ама нали електромобилите щяха да поевтиняват и да завземат пазара на 100% до 2022?16:38 03.05.2021
39 Има се предвид друго
16:52 03.05.2021
40 MegaVolt
До коментар #18 от "НЕнаЕЛколите":
Некомпетентен си по всички точки. $12,500 е цена на 40 кВтч за Лийф, от която ти свалят за връщане на старата. Франсиско Каранса (Renault-Nissan Energy Services): "Батерията на Nissan Leaf е с 22 години живот".Свен Бауер (BMW battery): "BMW i3 има никел-кобалт-манганови клетки с твърда сърцевина. Конструирани са за 20 години живот. Потвърдено от множество серийни тестове". Т.е. батерията няма да се сменя. Автомобилния клас клетки се ползват за стационарно съхранение на ток от перки и фотоволтаици след 10-13 години служба в автомобила. Дунев сервиза могат да подменят единични клетки ако нещо се скапе. Като няма да сменяме батерия, имаме 4 бона напред годишно САМО от гориво. Аз карах по 20 хил. точно Лийф първа генерация фейслифт. Сега съм с Айоник. DC зарядни вече има навсякъде да се оринеш. Финес Чарджинг, Елдрайв, еКарс, Волтспот, EV Point, Kolkotok, Nexton и други. Отвори PlugShare да видиш. Който иска, кара на ток за 2 лв/100. Който не иска, само мрънка като свекърва.
Коментиран от #42, #70
16:59 03.05.2021
41 БАЙ Х@Й ‼
До коментар #35 от "авто фен":
Как си с процентите 🤔🤔🤔 /92+18= ???/17:05 03.05.2021
42 дада
До коментар #40 от "MegaVolt":
ще ти ги вземе тея 4 000 лева само репатрака като се скапе някоя частот електрониката като я закара до русе отделно ремонта
Коментиран от #46
17:14 03.05.2021
43 8899
До коментар #9 от "jap":
Кое е надцрнено бе пичага.Я прочети мнения и анкети в чуждестранните форуми да видиш дали не можело да се разчита на ел автомобилите.Колите с ДВГ са повреда на колела в сравнение с ел автомобилите.При електричките мъката със сервизите изчезва.Няма какво да им се чупи.Повече няма да имаш проблеми с течове на антифризи ,масла ,прегрявания на двигатели,бобини,свещи,ремъци,обслужвания и тем подобни простотии.ДВГ вече е стара технология и и то проблемна ако трябва да се сравняват двата вида.Коментиран от #44, #71
17:17 03.05.2021
44 Бръм
До коментар #43 от "8899":
И ДВГ и електричките са все стари технологии, само че при ДВГ каквото са могли да измислят и подобрят са го направили, та чак изгъзици мислят вече, а при електричните тепърва има какво да се развива, най-вече при батериите. Защото ако една електричка стигне ниво от 1000 км с едно зареждане лятото с включен климатик и примерно нормално зареждане за една нощ, а с бързо 30 минутно да кажем 200 км, имам ли възможност, бих си взел, вместо такава с ДВГ. Въпрос на време и желание автопроизводителите да постигнат такива резултати.Коментиран от #45
17:37 03.05.2021
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Да да
До коментар #42 от "дада":
Той репатрака и с ДВГ да си, пак ще ти ги вземе! Или ти мислиш, че си с предимство, щото караш ДВГ кола? 😂😂Коментиран от #72
18:05 03.05.2021
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Ицо
До коментар #25 от "БАЙ Х@Й ‼":
Масата тука са виждали Ел кола само като ги подмине спарк. Карал съм служебен e-up, за града е идеален. Целта на Ел колата не е да замени изцяло такава с ДВГ, а да предложи адвкватно возило за града. В момента в София има инфраструктура за зареждане, дефакто цяла Европа вече е с type2 и няма драми както в щатите, да не пропускам и безплатното паркиране в синя или зелена зона. За менидеялното е една малка електричка за в града (e-up, citygo или id3 ) и голям suv дето побира багаж и е удобен за извънградско.19:40 03.05.2021
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 ТАБСО
До коментар #2 от "Дъстър":
..особенно три цилиндровите-върха на сладоледа..20:29 03.05.2021
51 Дъстър
До коментар #36 от "Komapak":
ето много удачен примерКоментиран от #52, #67, #90
20:33 03.05.2021
52 Хайл
До коментар #51 от "Дъстър":
Какво слушаш бе човек?!?!Коментиран от #55, #56
21:23 03.05.2021
53 илия
До коментар #17 от "Муха":
Купих чисто нов КИА СПОРТИДЖ само с предно.На две години става и е на 30 хил. км. Перфектна возия и никакви проблеми.Коментиран от #54
21:30 03.05.2021
54 Аз имах
До коментар #53 от "илия":
Киа Спортидж от 2016-та 1.6 бензин с предно предаване и ръчни скорости.Харчеше много,вървеше мудно и ''удоволствието'' да я карам около 2.5 години ми струваше 12000 лева загуба когато я продадох(със 300 зора).Коментиран от #73, #77
23:38 03.05.2021
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Дъстър
До коментар #52 от "Хайл":
хаха ахха00:55 04.05.2021
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Кольо Тесларов
11:03 04.05.2021
59 Волвар
До коментар #2 от "Дъстър":
До голяма степен подкрепям идеята за простотата. На мен ми трябва голяма кола, с голям двигател, с големи седалки, предпочитам РСК. Но не и когато простотата е Дачия. Широчината ми е недостатъчна, двигателят - малък, всичко е прекалено пластмасово.13:51 04.05.2021
60 7395
До коментар #5 от "Е така де!":
Даже и не схващаш измамата в "изследването", нали? При 100% електричка зависиш от станциите които са малко и зареждаш ДЪЛГИ ЧАСОВЕ (забрави да зареждаш някоя Теслъ вечер от домашния контакт- я заредиш за 40км., а не) и реално София-Бургас-София за по-малко от 24 часа е почти невъзможно. И хората с основание недоволстват.От друга страна при плъг-ин хибрида максимума днес е 100км. на ток (мерцедес някакъв мисля), повечето са около 50км. Спокойно ти стигат да ходиш на работа и вечер за 6 часа да заредиш батерията догоре от нормалния контакт. Да не говорим, че на обществените станции тоя хибрид се зарежда 1-1,5 часа- аз в Кауфланд-а обикалям поне 30 минути и ей ти го зареден ток за 20+км.
Тоест хората с хибриди НЯМАТ повод да се оплакват (и не се оплакват) от липсата на зарядни станции- за тях не е критично. Но понеже ще е грубо да изкарат изследване как 50+% от хората каращи 100% електрички искат да ги разкарат набутват и плъг-ин хибридите в схемата.
Жокер- 3-ма човека с Тесли ги смениха за плъг-ин хибриди, и това у ФАЩ където има колкото щеш Суперчарджъри, ще познаеш ли що?
Коментиран от #62
15:15 04.05.2021
61 авто фен
До коментар #35 от "авто фен":
Тоест 82% не биха си купили отново кола с двигател.Нормално. Ел.колата е много по-модерна,динамична и безшумна.15:49 04.05.2021
62 Ееееее
До коментар #60 от "7395":
В истинската статия въобще не е това което пишеш! В истинската статия, пишеше че проблема е в това, че в Америка нямат 240 волта в къщи и им се налага да зареждат на зарядни станции, от което се губи смисъла за ел. кола, защото цената е по-висока и се губи време! Ако е в къщи, не се губи време (1 секунда за включване и една за изключване) и цената е по-ниска! Другото беше, че главно се връщат хора които имат например Фиат 500Е, която няма нищо особенно, освен че върви на ток! Докато хора с Тесла, почти не се връщат обратно! Статията е в electrek.co! Който не вярва какво пише, да влезе да чете!Коментиран от #63, #74
16:25 04.05.2021
63 Turbo
До коментар #62 от "Ееееее":
Нали имаха 240 волта в САЩ бе тесльо?Пак се измяташ, както на теб ти е удобно.Коментиран от #66
21:37 04.05.2021
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Научи се да четеш, чушкопек
До коментар #63 от "Turbo":
След като 20% се отказват защото нямат 240 волта зарядно вкъщи, значи останалите в 80% имат. Ти защо не се оплакваш че нямаш 110 волта у вас? Ами защото никой в България няма, за да имаш и ти!Ти ако можеш да се зареждаш директно от контакта 240 волта, в Америка ти трябва скъпо зарядно устройство, което трябва да бъде монтирано от правоспособен електротехник.
Коментиран от #76
23:34 04.05.2021
67 Komapak
До коментар #51 от "Дъстър":
RX450h. Ми.... Пак казвам, под 14 на сто не пада, но не това ми е целта. Чиста статистикаКоментиран от #84
01:35 05.05.2021
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Гост
До коментар #40 от "MegaVolt":
Ти си назад с 20 бона само то продажна цена, какви сметки за евтин ток правиш?14:55 05.05.2021
71 Гост
До коментар #43 от "8899":
Не вече няма да трябва да си сменяш сам маслото, което за л€в@ците е много трудно. Сега ще трябва да търпиш проблемните ъпдейти на електрониката и несработването й като последица от това.14:57 05.05.2021
72 Гост
До коментар #46 от "Да да":
Мен са ме теглили няколко пъти приятели без да ми искат пари. Теглил ли си Тесла?14:59 05.05.2021
73 Гост
До коментар #54 от "Аз имах":
Кой гл0п@к си купува чисто нова кола за да я продаде след 2 години? Прави си сметката по-добре и няма да си толкова на загуба.15:01 05.05.2021
74 Гост
До коментар #62 от "Ееееее":
Не вярвам че електрическа кола предназначена за пазарите в САЩ няма да е адаптирана за техният ток. Всяка марка която прави коли за САЩ ги адаптира според пазарите там. Мисли малко като четеш съмнителни източници.15:05 05.05.2021
75 Turbo
До коментар #69 от "Turbo":
Щом ти ползвам ника, значи не е твой.Но ако мислиш, че е твой, пък оплачи се на някоя арменска религиозна личност.
15:07 05.05.2021
76 Гост
До коментар #66 от "Научи се да четеш, чушкопек":
Да правиш електрическа кола или какъвто и да е уред на ток за САЩ на 220 В е все едно да правиш за Европа електроуреди за 110 В. Пак са те метнали от Тесла ТВ и ти пак си налапал въдицата. Утре като станат 40% отказали се ще се оправдаят сигурно, че колите са били с десен волан, правени за САЩ и ти ще им повярваш нали?15:08 05.05.2021
77 Гост
До коментар #54 от "Аз имах":
... освен ако не ти се е наложило, за което се надявам да не съм прав. Както и да е. Българите си купуваме нова кола с намерение да я караме десетина години, преди да я пробутаме на някой друг.15:10 05.05.2021
78 Еееейййй
Коментиран от #80
15:11 05.05.2021
79 Гост
До коментар #68 от "Turbo":
Аз съм Гост. Ти си гост.15:12 05.05.2021
80 Гост
До коментар #78 от "Еееейййй":
Поредният вярващ на Тесла ТВ. Абе момче! Има ли електрически уред предназначен за пазарите на САЩ, без опция да работи на 110 В? Мисли бе мисли!Коментиран от #81, #82
15:13 05.05.2021
81 Абе ей
До коментар #80 от "Гост":
Прочети статията, преди да плямпаш! И виж за кои електрически коли, хората не искат! В статията си пише, че това е основната причина! Другата е, че всъщност хора които карат коли като електрическия Фиат 500 решават да се върнат към ДВГ, а такива които са например с коли като Тесла, не се връщат към ДВГ коли! Прочетете, все пак статията е преписана от там, макар и невярна!16:39 05.05.2021
82 Абе ей
До коментар #80 от "Гост":
Пак да ти напиша, статията е преписана от electrek.co! Но не е преведена или преписана вярно!16:40 05.05.2021
83 Бай...
Някога, не да имаш, а да ли ще можеш да си мечтаеш за нова кола като ауди, бмв или нещо подобно. Все едно да ти обяснявам колко е вкусно кебапчето ти като ядеш баничка с боза.
12:17 06.05.2021
84 Дъстър
До коментар #67 от "Komapak":
това е UX20:24 06.05.2021
85 гост
Коментиран от #86, #87
22:05 06.05.2021
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Turbo
До коментар #85 от "гост":
Норвегия да не е село в Пловдивско бе гост хахахахахахаха теслъта закачена на стената ли я държиш хахахахаха то бива лъжи.13:48 07.05.2021
88 Mnogo si umen
До коментар #14 от "Дъстър":
Новата NSX сигурно не е висок клас?шматка...
23:19 07.05.2021
89 Баварец
До коментар #1 от "S Class":
Не е Тесла, защото Тесла си има 500 км пробег, а е това, че пушилниците са все още доста по-евтини от EV и PHEV. Също PHEV са все с малки ДВГ, което изяжда кефа, но скоро ще имаш 50% въглероден данък, което ще вдигне със 70-80% цената на изкопаемите горива, защото ДДС идва отгоре, а после идва по-висок данък МПС, а накрая и ограничение за влизане в градовете и така, барутарника S-klass сам ще го закараш в Надин (вторични суровини). И така!19:41 23.05.2021
90 Баварец
До коментар #51 от "Дъстър":
Еб@ти селянията, ужас!19:51 23.05.2021