53 633 139

BMW с 42 колела, 19 мотора и 8721 к.с.

  • bmw-
  • 4219eli

 

Този уникален проект е вдъхновен от един четиригодишен малчуган, на име Ели, който с помощта на своите родители оставя послание в интернет, че като порасне иска да управлява кола с много двигатели от Porsche. Щутгартските специалисти не обръщат внимание на тази, меко казано налудничава идея, но това правят инженерите от BMW. Те решават да сбъднат мечтата на малчугана поне на хартия и проектират автомобила BMW 4219Eli. Моделното обозначение на автомобила се разшифрова много лесно - 42 колела и 19 двигателя. От баварската компания казват, че това на практика е възможно и всеки един от моторите ще разполага с мощ от 459 к.с.
 Така сумарната мощ на BMW 4219Eli ще стане 8 721 конски сили. Точно поради тази огромна мощ, суперкарът на бъдещето се нуждае от 42 колела. В купето на BMW 4219Eli има три места - за дребосъка и за неговите родители, а така също и специален товарен отсек за играчки. Както се досещате 4219Eli едва ли в близко бъдеще ще замени BMW 5er, например. Тази машина никога няма да се появи по пътищата, но от компанията казват, че не е изключено колата да бъде направена като прототип, който да се използва за шоукар по различни изложения. Независимо от съдбата на този суперкар от бъдещето, баварците сбъднаха една детска мечта.

 


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 бляк

    1 5 Отговор
    Пълни глупости и безмислици...
  • 2 skier

    6 1 Отговор
    супер интересна идея - евала на БМВ
  • 3 ккк

    1 1 Отговор
    ще погорва... :Д
  • 4 BRABUS

    1 9 Отговор
    И без това всичко от бе ме ве изглежда детско и недодялано,така,че по добре към производство на детски играчки да се ориентират

    Коментиран от #139


  • 5 aaxahah

    1 7 Отговор
    елелее ахахахахах некой ще тръгне да се занимава с на бебетата мечтите и сигурно ше си я карат по улиците а ? " и специален товарен отсек за играчки. " кви сте смешни .. а пари от къде ? ахахахах

    Коментиран от #7

  • 6 Мартин

    1 3 Отговор
    19 мотора по 10 литра - 190 литра на 100 километра пробег, премливо е, взимам го :)

    Много забавна и интерсна статийка - браво!
  • 7 Паро

    1 2 Отговор

    До коментар #5 от "aaxahah":

    това е реклама за компанията бе. ще го направят та и още един за всеки случай могат да сглобят. Това е БМВ, нямат пари ли мислиш.
  • 8 PlimP

    1 1 Отговор
    тва дали ще може да пили яко гоми :D
  • 9 някой си

    1 0 Отговор
    еее сещам се какво става акотрябва зимни гуми да му се слагат
  • 10 спиндерман

    1 2 Отговор
    фостатаааа
  • 11 djpi4a

    0 1 Отговор
    dali stawat qki driftowe s tfa :D :D
  • 12 баварски простотии

    4 1 Отговор
    Поредната баварска простотия.Другият път ако някой малък фантазьор си представи че лети с метлата на Хари Потър сигурно и нея ще му направят.
    Да вземата да се концентрират върху дефектиращите си коли а не върху рисунки.
  • 13 БМВ

    0 1 Отговор
    Това е само една детска мечта,иначе БМВ си остава марка номер 1 със здрава тенекия,окачване и динамични мотори.Дори след удар тенекиите им много трудно ръждясват но на когото нему харесва да си купи ауди с платформа на пасат със алуминиева предница или японски боклук със тънка тенекия като хартия и да ви кажа че всичко им се разпада в движение освен мотора хахаха

    Коментиран от #25

  • 14 bmw

    1 3 Отговор
    Това за ламарините на БМВ е вярно:), жена ми огъна желязната гаражна врата с е46 а предницата не мръдна, само лека драскотина по боята:))))))!

  • 15 кико

    1 1 Отговор
    Лек автомобил BMW блъсна 12-годишно момиче и избяга от местопроизшествието. Инцидентът е станал към 15 часа в четвъртък в района на 7 СОУ в Благоевград.
  • 16 Julio

    1 0 Отговор
    Няма лошо че са се постарали да зарадват детето. Това е похвално и достойно за уважение...
  • 17 1232

    1 0 Отговор
    До БМВ,пич ти ако си мислиш,че БМВ-то е много по здраво от аудито много грешиш.То се вижда колко си започнат с колите

    Коментиран от #20, #23

  • 18 Евлоги Георгиев

    1 0 Отговор
    Някой Шейх ще си го поръча да му се накефи яко!!!
    Интересно ми е 8 721 конски сили каква ли максимална скорост биха развили в километри?
  • 19 muhaha

    1 1 Отговор
    Само БМВ може да измисли такава каруца. Пълен кошник, както и другите им модели.
  • 20 Турбото

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "1232":

    Е и ? Какво сега стана БМВ-то ли е виновно или оня скапаняк който е бил зад волана ?!

    Коментиран от #132

  • 21 Турбото

    0 1 Отговор
    Извинявам се ! долният 20-ти коментар е за 15-ти на кико ))
  • 22 Батко

    0 1 Отговор
    уникално тъпо Саше
  • 23 гнида

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "1232":

    братчед , карам jaguar и цялата му предница е от алумин.Колата ми е s-type и не се слави като много здрава по ходова част.Нищо не и хлопа , а е над 250000 километра.Стига сега , че в българия се нашно най-нубу мирише.Разбрахме на какво си фен , дано има повече като тебе.Търси бмв , карай го и го превъзнасяй.Аз съм на друга марка , и заради такива като тебе си намерих добра кола по-евтина от бмв 3-ка на същите години.А малкият е направо за "кой е по-по-най"
  • 24 Батко

    0 1 Отговор
    да го кръстят петокрил седмох..ник :)

  • 25 bayerische money waster

    4 1 Отговор

    До коментар #13 от "БМВ ":

    След като му гръмне мотора на БМВ то може да се радваш на ламарините.
    Баварските боклуци освен да големи кубици за да могат да изкарат някаква мощност друго нямат.
    Абсолютно изостанали копиращи технологии от други фирми и продаващи на комплексари които се мислят за състезатели.
    БМВ е признато за фирмата чиито шофьори правят най много проблеми на пътя.
    Но на пистата БМВ е нула.Там истинските спортисти мачкат жалките баварски боклуци.
  • 26 гнида

    0 1 Отговор
    Коментарът ми е ясно за кой е -13,14
  • 27 xxxxxxxxxxx

    0 1 Отговор
    po dobre sedan sas 8721 konq ,ako tragnesh da smenqsh letni gumi sas zimni neznam gumite she sa po skupi ot kolata bre.
  • 28 въпросче

    4 1 Отговор
    Собствениците на автомобили, произведени от базираната в Мюнхен компания BMW, са на-лошите и агресивни шофьори според данните от изследване проведено от списанието на германския автомобилен клуб ADAC - “Моторвелт”.

    Почти всички от интервюираните описват поведението на водачите като агресивно, грубо и необмислено, и то на немските пътища. В това число твърде бясно шофиране и спазването на твърде малка дистанция с предния автомобил.

    Шофьорите на по-мощни коли по правило се смятат и за по-опасни. БМВ е на първо място в класацията (50, 6%), на второ е Мерцедес (32, 2%), Ауди (25, 9%), Порше (8, 7%) и Фолксваген с 5, 4%.

    От германския автомобилен клуб споделят, че изследването е проведено през август тази година е представително сред 45, 5 милиона шофьори.

    Скорошна анкета на британското сайт за продажба на автомобили втора ръка (compucars.co.uk) също обърна внимание на липсата на уважение към другите участници в движението от страна на собствениците на BMW по британските пътища.

    А какви са вашите наблюдения? Шофьорите на кои автомобили са най-агресивни по родните пътища?

  • 29 BMW never

    3 1 Отговор
    Най-заядливите водачи във Великобритания карат BMW
    Това са данните от изследване направено на Острова от изданието Gocompare.com.
    Това е сайт за сравнения, правени на базата на различни застрахователни събития. От сайтът са направили анкета сред 3000 водачи във Великобритания за да достигнат до подреждането за най-заядливите и ядосани водачи на Острова. Без конкуренция на първо място са поставени водачите на BMW.

    А това е подреждането на най-агресивните и ядосани водачи по пътищата на Острова: 1.BMW 2.Водачите на лекотоварни бели ванове 3.Audi 4.Ford 5.Land Rover 6.Водачи на камиони 7.Opel/Vauxhall 8.Range Rover 9.Volkswagen 10.Mercedes
  • 30 Илия

    0 1 Отговор
    Сякаш около 3 500 километра в час,ми се явява.
  • 31 BUL

    5 1 Отговор
    циганско мечта бмв, в едно друго допитване пишеше че най-ниско интелигентната и образована прослойка от обществото имат симпатий към въпросната марка. В днешно време започва да става излагация да караш тея тромави кошници.
  • 32 кик

    1 1 Отговор
    тва пак ли ще ни лъготят 4е хар4и 9 на сто смесено?хааххаах и вредните емисий са евро 6
  • 33 яверт

    1 1 Отговор
    Такова съм виждал в Перник още преди 2 години! :D:D:D
  • 34 анти бмв

    1 1 Отговор
    По тъпи коли от бмв няма горят много а вървят малко това е истината на писта са нула но на сняг са номер 1 при закъсване на дъжд и мокра трева пак закъсваш,на мокра настилка неможеш да вземеш завоя с 80км в час задницата поднася и си на канафката на лек сняг и баир не може да тръгнеш и като видиш разпадащт се опел кадет за 500лв да те мине се ядосваш и псуваш

    Коментиран от #73

  • 35 БМВ фен

    1 4 Отговор
    BUL, Ти колко комплексирано си и на идея си нямаш.
  • 36 gogo

    0 1 Отговор
    Колесен Изстребителлл!
  • 37 АК-47

    0 1 Отговор
    Така като го гледам и ракети ще хвърля...
  • 38 Мартин Патарински

    1 0 Отговор
    Хората са сбъднали една детска мечта и са си направили реклама. Всички доволни
  • 39 пфффф

    6 1 Отговор
    А мечтите на бездомните деца кой ще ги осъществи?????? Тез от бмв -си нямат работа а осъществяват мечтата на едно разглезено хлапе който иска да кара ракета със 19 мотора и то от порше!!!
  • 40 Мартин Патарински

    2 1 Отговор
    А световния мир ??
    В нашия свят безплатен обяд няма! Направили са проекта, защото имат изгода. Ако бяха подпомогнали дом за деца, навярно нямаше да постигнат тази новина и тези десетки хейтърски коментари, т.е. този публичен интерес
  • 41 some1

    0 1 Отговор
    Това е най-грозното нещо, което съм виждал.
  • 42 Станимир Христов

    1 1 Отговор
    ...абе добре че това дете не е моето че..., със този промит немски мозък незнам докъде ще я докара горкото....
  • 43 yeeeeeeeeee

    0 1 Отговор
    .ax toq dzver
  • 44 inFy

    1 1 Отговор
    Чиста гавра!
  • 45 асен димитров

    0 1 Отговор
    това безмислена работа , онези производетели си нямат друга идеия , това безообразие и безмислено , все е едно едно малко дете на 3 годинки ще командва цяла армия войски , от къде на къде ще учените ще правият компромиси с технологийте
  • 46 Колев

    1 0 Отговор
    До: 45 асен димитров
    Явно имаш остра нужда да повториш началното училище и в частност правописа!!!
  • 47 Vanko

    0 1 Отговор
    А някой дали прави разлика между двете картинки :)
  • 48 заза

    1 0 Отговор
    Идеално за лудите янки ,които местят сгради.
  • 49 ицо баварката

    0 1 Отговор
    И благодарение на четиридесет и двете колела ще влизаме в завоите със 320км в час и можем да ускорим до 600км в час в прав участък
  • 50 320d

    0 1 Отговор
    KAK ZAVIVA TOVA 4UDO WE :D :D :D o6te edno dokazatelstvo 4e po barza kola ot BMW nqma a xeitarite da se prasnat ot qd :D
  • 51 гаврош

    0 1 Отговор
    Тез от бмв пестят от средства ако беше ВАГ щеше да сложи 30 двигателя от Бугати и конете щяхя да са 20 000 между другото ви прероръчвам голф ще останете доволни
  • 52 Fastara98

    1 0 Отговор
    на тва му трябва и един теглич за цистерна с гориво...
  • 53 drobio

    0 1 Отговор
    xaxaxaxax na nai gornata snimka kolata ima 30 gumi a na dolnite 42 tapo
  • 54 Хи Хи

    1 0 Отговор
    Механици от БМВ кацат на Луната. Мениджъра ги строява и им обяснява:
    - Онзи кратер вляво от мен виждате ли го?
    - Да.
    - Там ще ни е спалното помещение. А онзи вдясно?
    - Да.
    - Там ще ни е консерваторията. А онзи зад мен?
    - Да.
    - Там ще ни е обсерваторията. Някакви въпроси?
    Механик Ханс:
    - Разрешете да запитам.
    - Казвай, Ханс!
    - Спалното помещение е ясно - там ще спим, консерваторията е ясна - там ще си държим консервите, но за какво ни е обсерватория?
    - Идиоти, вие да не искате цялата Луна да обсерете!

    П.П. Бмв с техните ПреМиУмм гъвкави (щот биелите им се кривят) и и еластични (щот стапят бутала и лагери) мафори и на луната да са пак ше се Обсерат. Добре поне , че малко горят 6 на 100 ама от Шипка до Казанлък. Па идеята за 19 мафоря не е зле- белким има 1-2 читави да дотътрят курника до сервизя...

    Коментиран от #55

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 ха ха ха

    4 1 Отговор
    Баварски трошки .Интелигентните хора не си дават парите за такива боклуци.
  • 61 330и

    1 1 Отговор
    за едно дете това означа много, това да обърнеш внимание на едно дете и мечтите му е безценно, да му покажеш че са изпълними, човек е голям колкото мечтите си, а това дете е по-голямо от вас хейтъри, не долавяте съпричасността на компания като БМВ към едно дете

    Коментиран от #64

  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Хи Хи

    2 1 Отговор

    До коментар #58 от "сименс":

    Направили швабите Вец. Таман да я пуснат-думм,шалтера пада, пак пускат пак дум. Чешят глави мислят-чешят глави мислят накрая измислят- ша викаме Сименс. Иде Сименс, гледа чертежи мисли па гледа чертежи пак мисли па накрая вика- я веднага дайте клещи и гаечен ключ. сменил 2 кабела и Веца тръгнал. Дошло време за плащане-кач пара думат швабите. 10 010 марки дума Сименс. Доообре платили те па питат-тия 10 марки за кво бяха-ЗА ТРУД казал Сименс.

    п.п. Прецакан не прецакан аз моите 10 марки си ги знам!!!!!!!

    Коментиран от #66

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Хи Хи

    0 1 Отговор

    До коментар #59 от "Хи Хи":

    Молим компотите да си пишат с техните си никове. Колкото и силикон да изядете Саманта Фокс няма да станете.
  • 68 330и

    1 1 Отговор

    До коментар #64 от "бумер":

    така е! едно време всичко беше истинско, сега вси4ко е ... ментак, и хората бяха други
  • 69 Име:

    1 1 Отговор
    Това колко много свещи за сменяне почти като алфа twin spark би имало и като почне да дава тук там дефекти иди ги намери точно къде са....
  • 70 330и

    0 1 Отговор
    дефекти и бмв, това да не ти е субаруто

    Коментиран от #71

  • 71 Име:

    3 1 Отговор

    До коментар #70 от "330и":

    Казвал съм ти по субаруто ми нямам една сменена част! Само консумативи! С теб не искам да коментирам автомобили, защото си се доказал многократно колко си некомпетентен и ограничен...
    Fuji Heavy Industries Ltd.

    Коментиран от #74, #75

  • 72 Byлак

    1 3 Отговор
    ето го типичния Български коментар
    колко ще му гори
    и от къде ще му намери резервни части
    от раковски на пазара хахахаха
    бедни Българчта
    само жигулита за вас или голф 2 дизел
    хахаха
  • 73 ем9в

    1 2 Отговор

    До коментар #34 от "анти бмв":

    Ти понеже само по писти караш та това ти е най-важно, как се представяли БМВ на писта. Аз понеже си го ползвам по нормални улици и пътища, та не ми е проблем това с пистата. Не ме притеснява нито мокрото, нито снега, върви си колата без проблеми. Да, не е кой знае колко бърза (аз и не претендирам,че е), ама е голяма, комфортна, безшумна, кара се много мазно, има приятен звук от 6-те цилиндъра, пък и не ми се струва да харчи много (12-12,5/100 градско)
    Аз не мога да ви разбера! Ауди са кошове, БМВ са боклуци, Мерцедес били кенефи, а гледам, това са най търсените и желани автомобили!

    Коментиран от #78

  • 74 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #71 от "Име:":

    Да бе, те Субару са вечни и никога не се чупят. Я ходи до Митко Субаруто да видиш колко коша седят и чакат ред. Да не говорим, че и Опелите могат да им завидят за ръждата.
    Всъщност не твърдя, че са лоши автомобили, а просто, че са прехвалени. И те се трошат и те си имат проблеми и гният (и то доста). Частите са им скъпи, а някой от двигателите далеч не са безпроблемни (конкретно за 2,5 говоря)

    Коментиран от #92

  • 75 Сейко

    1 8 Отговор

    До коментар #71 от "Име:":

    А ти караш ли го изобщо тва чупено Субаро,че да се развали?За мен по скапана кола от японската няма.
  • 76 Джаро

    0 1 Отговор
    Евала на БМВ, Велика Компания! страхотни автомобили.
  • 77 ха ха ха

    3 1 Отговор
    Една от най дефектиращите талиги е БМВ.
    Сега решили да си правят реклама като угаждат на някакво лапе което искало да вози всичките си играчки в колата.
    Направо да се разплачеш колко мислят баварските смешници за децата.
    Мислят и за възрастните и не напразно във всички класации най тъпите и арогантни шофьори са тези на БМВ.
    Голямо мислене голяма работа.Грижа а клиента ХАХА ХА.
  • 78 Симеон Тасев

    0 1 Отговор

    До коментар #73 от "ем9в":

    ами какво дати кажа това е като лисицата и гроздето за това плюят хората много аз лично от скоро имам бмв е34 и не е хич зле добре си вози нормално си гълта предвид редовия си шестак иначе поздрави предполагам си много доволен от баварката си

    Коментиран от #91

  • 79 Диян Дичев

    0 1 Отговор
    "Една от най-дефектиращите талиги е БМВ ???" Немога да се съглася с това исказване.БМВ е капризен афтомобил като всички останали,но несе сещам за много автомобили които биха се движели продалжително време с някакав сериозен проблем в ДВГ.Аз лично съм имал М52Б20 което съм го карал хиляди километри с износени цилиндри бяха станали конусовидни,доливаш му вода и газ до дупка,пали си без проблем въпреки намалялата компресия,вдигаше си пак километрите колкото ги даваха от завода производител.Сега съм на М52Б28 и тоя ДВГ е е.а.ти и чука няма уморяне кото и да го прая,карах го сигорно около 10 мин с постоянна скорост 230 км/х ( и ми бласкаше прекасвача) и пак нищо му няма той ДВГ даже се растовари след тоя спринт.

    Коментиран от #82, #89

  • 80 до 39

    1 0 Отговор
    А мечтите на бездомните деца кой ще ги осъществи??????
    -------------------
    Ами ти ще ги осъществиш.
    Не искаш ли да отделяш от заплатата си и да помагаш безплатно в свободното си време, за да осъществяваш мечтите на бездомните деца? Толкова е лесно.
  • 81 дани

    1 1 Отговор
    а сега си задаите един вчпрос защо двигателите на БМВ неги слагат на самолети? отговорът е защото как излети прегрява цепи главата и самолета пада.трагнеш ли за велинград и минеш през юндола като го настапиш из баира веднага ще исхварли антифриза на предният прозорец това им е големият дефект на БМВ-тата а на мерцедесите Ц-Е класите специално 2.2 кубика и 2.5 кубика диселите имат проблеми със горивната система през 4-5 месеца сменяш гумичките на горивната система.кат мине 4-5 месеца почва да пада горивото и вартиш на стартер докато подгачи гориво и после като гледаш целия стартер дими.така че онези да неми се хвалят с драгливите БМВ-та. имам 850 000 км. пробек на коли .сменил сам на тези километри 20 коли различни марки и модели.всичките мои коли са били.и по сервизите сам си плащал пари от джоба си.
  • 82 пробвал

    1 0 Отговор

    До коментар #79 от "Диян Дичев":

    Абе братле аз имах Лада някога която гореше 1 на сто масло и беше за основен ремонт , така минах с нея 40 хиляди и точно накрая вървеше дори повече.Това става заради износените цилиндри.
    Недей да говориш глупости скоро имаше класация точно в този сайт и там БМВ заедно с Ауди бяха даденеи като коли с най проблемни двигатели.
    най добри бяха двигателите на Хонда но това всеки го знае Хонда са царе на двигателите БМВ никога не са можели да ги достигнат по качество.Само погледни двигателя им на S2000 2000 кубика 250 коня без турбина 9000 оборота и нито един дефектирал.
    БМВ с неговите смешни водни помпи като го понапънеш малко и криви глави.
    БМв не е за много каране а по скоро да се фукаш насам натам защото освен това и гори яко.
  • 83 waza

    0 1 Отговор
    Егати якото.
  • 84 Пловдив

    0 1 Отговор
    А каква категория е нужна,за да караш това чудо?

    Коментиран от #85

  • 85 ;))

    0 1 Отговор

    До коментар #84 от "Пловдив":

    Жълта книжка ти трябва за да платиш пари за това и да тръгнеш да го караш.
  • 86 330i

    0 1 Отговор
    и земете се спрете с "онази" статия за издръжливите двигатели, аз на англичани не вярвям когато говорят за немско
  • 87 онази статия

    1 0 Отговор
    BMW-Северна Америка разпространи информационен бюлетин чрез сайта F10 M5 Post Forums, в който съобщава за възможни проблеми с 4,4-литровия V8 мотор на M5 и M6. Производителят известява, че е открил сериозни проблеми с маслената помпа на 8-цилиндровия агрегат.

    В детайли – въпросната помпа може внезапно да намали значително дебита си, което до доведе до немалки повреди по двигателите и дори тяхното пълно блокиране. BMW даже съветва собствениците на двата M-модела в САЩ да не карат машините си, докато не бъдат прегледани от специалисти на компанията. Освен това, временно ще бъдат спрени и продажбите на M5 и M6.



    На англичани вяра нямаш ама когато БМВ си спре продажбите и то на уж върхови М модели вярваш ли вече?
    А вярваш ли че в много държави собствениците на БМВ са смятани за нагли и арогантни на пътя.Има доста проучвания по въпроса и БМВ винаги е челото на тези анти класации.
  • 88 Autobild

    1 0 Отговор
    През първите месеци Х3 се движеше напълно безпроблемно, докато при показание на километража 18 500 км в интериора за пръв път замириса на отработени газове. Един проблем, чието локализиране се оказа много трудно – защото отвратителната миризма имаше навика внезапно да изчезва и най-неочаквано отново да се появява. Така например при пробег 26 000 км отработените газове редовно проникваха в интериора и при 58 112 км положението вече стана абсолютно нетърпимо. При проверката в сервиза се установи дефект на байпасния тръбопровод на турбокомпресора, който беше подменен.

    И всичко се оправи? Така си мислите. При пробег 58 378 км смърдящият Х3 отново се озова в сервиза. Този път причината беше в разхлабен температурен сензор на катализатора.

    Иначе баварският бестселър посети сервиза още веднъж извън редовните обслужвания – при пробег 27 705 км климатичната иинсталация престана да функционира – беше се откачил задвиждащият ремък. Допълнително бе подменена и разбитата успокоителна ролка.

    След 60 360 км се наложи да се сменят износените уплътнения на вратите. По време на проверката механиците на BMW подмениха и скърцащия стъклоповдигач на вратата на шофьора.

    По това време Х3 вече не приличаше на нов автомобил. И от пробег 70 000 км тестовите редактори отбелязаха и първите признаци на износване – най-грозният пример бе отлюпващият се лак по волана, ръчната спирачка не държеше добре, скобите, държащи постелките, се бяха счупили – а и окачването сякаш беше загубило познатата прецизност, с която бяхме свикнали.

    След 103 147 км Х3 се справи с маратонската дистанция – беше време да направим равносметка. Той ни струваше 44 цента на километър, което е повече от друг автомобил на продължителен тест – Ford C-Max 2.0 TDCi (34 цента), но е по-малко от Audi A6 Avant 2.7 TDI (48 цента)

    Коментиран от #99

  • 89 неразбрал

    1 0 Отговор

    До коментар #79 от "Диян Дичев":

    Брачед,230-10 мин,ти си гледал температурата бе.
  • 90 Тон

    0 1 Отговор
    Това което разбрах докато чета коментарите е че : 70-80% от хората са заядливи Голфаджии , които разбират абсолютно всичко за колите ,а BMW въпреки че е една от най-утвърдените марки бива оплюта от всеки който неможе да си я позволи :)))
  • 91 штттттт

    1 0 Отговор

    До коментар #78 от "Симеон Тасев":

    Ми каквото имаме,това си хвалим естественно.От нашто по-убаво нема.
  • 92 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #74 от "Гост":

    Хахаха! Ма, големи хейтъри се оказахте! Нещо не ви харесва, че и Субару се чупели.

    Толкова е забавно когато Ганьо дава "компетентно" мнение за автомобили. Един чул, че на друг му казали, че някой гледал по телевизора, как един разказва за нещо което бил прочел един негов познат с който се срещнали в сервиза за газови уредби.

    Коментиран от #96

  • 93 садфгх

    0 1 Отговор
    Само не защо горе са 4-ри реда отзад и 3 реда отпред,а на долната 4 на 4 малко поизхвърлено ама даваите-КАКТО ВИ ДОИДЕ
  • 94 голф

    0 0 Отговор
    бмв най после си осъсзнаха мястото.........хииххи
  • 95 Божидар Миков

    0 0 Отговор
    kolko pari da si vzema edno
  • 96 някой

    1 2 Отговор

    До коментар #92 от "Гост":

    Всичко се чупи само че БМВ се чупи много повече това е разликата.
    И Ганю си мисли че БМВ било здраво но класациите за качество направени на много по големи пазари от нашия показват че баварските произведения са доста чупливи.
    Все пак да се издъниш с върхови модели от М серията с риск за блокиране на двигателя не говори никак добре за уж високо класния производител.
  • 97 Име:

    0 0 Отговор
    ключовото в текста е "с много двигатели от Porsche"
  • 98 Anonimen

    1 0 Отговор
    Българите сме много калпав народ...Защо дори от сбъдването на една детска мечта, успяхте да го обърнете на кой е по-по-най???
    Карам Honda и съм много доволен, но в никакъв случай не мога да плуя по BMW - правят си много добри и луксозни автомобили.Затова има много марки и модели - на кой каквото му харесва.Много злобни сме, ей - народе.....
  • 99 330и

    0 0 Отговор

    До коментар #88 от "Autobild":

    и какво от това, нали си чувал че изключението потвърждава правилото,
    вси4ки автомобили на бмв са на изключително ниво, даже най-добрите

    Коментиран от #103

  • 100 330и

    0 1 Отговор
    а хилядите други статии които казват 4е бмв е на първо място, що не ги показваш

    Коментиран от #102

  • 101 bmw

    0 0 Отговор
    grozdeto e kiselo :)) derzaite
  • 102 ха ха ха

    1 0 Отговор

    До коментар #100 от "330и":

    По кое са на първо място по дефекти ли?Или може би по безотговорно и нагло шофиране.
    Я чети тук

    Собствениците на автомобили, произведени от базираната в Мюнхен компания BMW, са на-лошите и агресивни шофьори според данните от изследване проведено от списанието на германския автомобилен клуб ADAC - “Моторвелт”.

    Почти всички от интервюираните описват поведението на водачите като агресивно, грубо и необмислено, и то на немските пътища. В това число твърде бясно шофиране и спазването на твърде малка дистанция с предния автомобил.

    Шофьорите на по-мощни коли по правило се смятат и за по-опасни. БМВ е на първо място в класацията (50, 6%), на второ е Мерцедес (32, 2%), Ауди (25, 9%), Порше (8, 7%) и Фолксваген с 5, 4%.

    От германския автомобилен клуб споделят, че изследването е проведено през август тази година е представително сред 45, 5 милиона шофьори.

    Скорошна анкета на британското сайт за продажба на автомобили втора ръка (compucars.co.uk) също обърна внимание на липсата на уважение към другите участници в движението от страна на собствениците на BMW по британските пътища.
  • 103 някой

    1 0 Отговор

    До коментар #99 от "330и":

    Май англичаните се оказват прави като казаха в статистиката че БМВ има проблеми с двигателите.Щом не могат върховите си двигатели да направят без дефекти какво да говорим за по масовите.
    Явно баварците наблягат повече на реклама отколкото на качество.
  • 104 БМВ качество

    0 0 Отговор
    запомни едно за дизеловите двигатели като цяло,никога,ама никога не си купувай бмв тдс и ауди 2,5тди веобразния мотор.това са едни от малкото дизели които като си сметнеш парите за части и консумативи излиза че да караш 4,0 бензинов осмак идва по ефтино.всеки иска хем луксозна кола,хем дизел да излиза тънкаж....теглиш ли чертата излиза съвсем друго.като мотори не са лоши,но стане ли нещо с тях много боли,и придобиваш тик за следене на температурата загледай се във форума,всяка втора тема е за проблем с двигателя на тдс,тва ако не ти говори нищо незнам.гледам си чувал легендата че тдс цепели глави... нещо стане ли легенда е много показателно,пък то само глави да бяха....
  • 105 330i

    0 0 Отговор
    ще се повторя: от 1998 година насам (Е46) БМВ диктува как се прави двигател и бензинов и дизел, единствено 136 коньовия има проблемни ГНП но след 300 000 км !!, но за тях години спестените от разликата в цената на горивото са стократно пове4е, 3-4 пъти по-евтина нафта, и при нисък разход, икономията е голяма, но не за сметка на динамиката, една хонда бензинова 1.5 да речем след 150 000 км ще е "изгорила" повече от цената на ново 320д и парите дадени за горивото му на същия 150 000 км пробег, и хондата ще е със поне наполовина сдухан мотор, а след 300 000 хондата отива за скраб, а бмв-то след подмяна на турбо и ГНП - е готово за нови 300000

    Коментиран от #106, #107, #108

  • 106 330и

    0 0 Отговор

    До коментар #105 от "330i":

    като сметнем и себестойността и естествено /на хондата/
  • 107 ха ха ха

    1 0 Отговор

    До коментар #105 от "330i":

    Германската асоциация са техническа инспекция (TÜV) разпространи поредния си доклад за най-здравите и проблемни употребявани автомобили. При изработването на документа са събрани данни за 7.78 млн. коли, проверени в Германия в периода юли 2010 юни 2011 година.

    Всеки от тях е преминал задължителната, основна техническа проверка, за да получи сертификат, разрешаващ му да се движи по пътната мрежа и подреждането е направено на базата на така събраните данни.

    Колите са класифицирани в пет категории, според възрастта си. Най-добре в тестовете се представя "Тойота", която има 19 модела сред десетте най-добри във всички класове. Втората позиция е за "Мазда" с 8 автомобила, следват "Фолксваген", "Порше" и "Форд".


    Нищо не диктуват баварските смотаняци освен лидерство по простотии на пътя от техни клиенти.
    Аи както казаха бягай далеч от ТДС ако не искаш да сменяш глави и да си абоната в сервиза.
    Между другото колата с най ниски разходи обявена от Аутобилд беше Мазда 6. БМВ е далеч назад.
    Твоите сметки са както винаги криви но това е нормално за некомпетентен субект.
  • 108 330 глупости

    1 0 Отговор

    До коментар #105 от "330i":

    Бензинова Хонда 1,5 гори 5 на сто извън градско.БМВ дизел 4,5 в най добрия случай на 100 000 километра са 500 литра. Горе долу 1300 лева.
    А цената на БМВ то е поне 10 000 лева отгоре.
    Кога ще ги избиеш , може би на милион километра?
    Но до тогава почваш да сменяш глави,помпи,дюзи турбини и направо си купуваш още една кола.
    БМВ никога не може да слезе под разходите на Хонда а още по малко да достигне качеството на двигателите им.Хонда са законодатели при бензиновите мотори и най големия производител на такива.

    Коментиран от #109

  • 109 330и

    1 0 Отговор

    До коментар #108 от "330 глупости":

    а какво 6те каже6 зимата в града колко ще гори хондата при следния режим: сутрин отиване до работа - 10 км, на обяд - още 10, и след работа пак - 10, станаха минимум 24 км при студен мотор
    голяма глупост излиза - минимум 200 лв на месец
  • 110 330и

    0 1 Отговор
    ако смяташ на дълго със 130-140 км/ч бмв-то ще изгори около 5.5 - 6, а хондата около 10
  • 111 330 глупости

    1 0 Отговор
    Да бе да личи си колко си карал Хонда.Както взе да ги редиш разходите още малко ще изкараш разход като на Додж Вайпър.
    Щом Мазда 6 има по малки разходи от БМВ си прави сметката.Това е тествано от немски журналисти.Може да видиш долу бяха писали 2,0 дизела на БМВ колко струва за 100 000 километра 44 цента на километър.Форд беше 34 цента.
    В града Хонда с мотор 1,5 гори не повече от 8.А БМВ при същото каране 6- 6,5.
    Ивънградско 140 хондата гори 6,5-7.
    А БМВ 5,5 -6.
    Най много 5 лева да спестиш на 100.
    На 100 000 не можеш да избиеш разликата в цената на дизела.
    А и почват редовните проблеми подгревни свещи скъпи филтри по честа смяна на масло при дизела и само веднъж да смениш турбина цялата ти икономия отива в канала.
    Недей да спориш за неща които не знаеш.Хонда е една от марките с най добро съотношение цена качество получаваш за парите си максимална стойност и минимални проблеми.
  • 112 330i

    0 0 Отговор
    и все пак ако ще сравняваш разход на дълго, при трафик е възможно хондата да изгори двойно пове4е гориво, или пък при едни 150 км/ч все пак може и на магистрала да са, а до 10 км превишение не глобяват, та има го тоя момент, ако таз хонди4ка тръгне със 320д и при натоварен път с изпреварвания ще изгори двойно и тройно
  • 113 330и

    0 0 Отговор
    и съм карал точно такава хонда 1.5, добра колица е, е не може да се сравнява с 320д по нищо, и при гонка си си лапа като всеки бенз, а пък за да не изпуска 320д ще е около червения сектор
  • 114 330 глупости

    1 0 Отговор
    По нищо не може да се сравнява особено по цената.Да сравняваш Сивик с 320 не е много коректно ако говориш за срвнение сравнява се Акорд с 320.Тогава БМВ то по теснотия и комфорт отстъпва.
    И тогава сравняваш 2000 кубика с 2000 кубика.
    Извънградски разход на тази кола при 150 е не повече от 8.
    при 90 слизаш до 5,5.
    Смяна на масло на 20000 километра и на маслен и въздушен филтър.
    Цялата смяна ти излиза 100 лева.
    При БМВ дизел смяна на 15 000 най много и обслужването е 200 лева минимум.
    6 обслужвания 1200 лева 5 при хонда 500 лева.
    Сметни още турбина , филтър за твърди частици,дюзи,свещи, все рискови фактори.
    И стартова цена за Акорд 42 000 лева срещу БМВ 60 000.
    Айде кажи сега кога ще избиеш 18 000 лева.
  • 115 330и

    0 1 Отговор
    това бензин ли е, и как така ще сменяш на 20 000 а при бмв на 15 000, като от завода му дават 25 000 на читаво масло и нова кола, и ти 2000 куб. бензин зимата знаеш ли към колко отива разхода, или пък със 150 че и отгоре на магистралата, да не говорим че въпреки смяната на консумативите при дизела в това число и ГНП и турбо но на 300к км. бмв-то е способно да измине милион км-три а хондата на 300-400к е вече за скрап
  • 116 330и

    0 1 Отговор
    на акорд 2000 куб. бенз 147 коня му дават 6.9 л/100 - колкото на 330и !!!! на 320д - 4.5 л/100 при 2-пъти по евтина нафта тогава, какво да говорим ----- за 300к са 20 700 литра на 300к по усреднена цена 2 лева прави 41 400 лв.
    и 4.5на 100 за 300к са 13 500 литра по 1 лв е 13.500
    28 000 лв разлика в полза на бмв
    АМИ СЛЕД 300 000 ко праим
  • 117 330 глупости

    0 0 Отговор
    Бъркаш колите Акорд 2000 кубика бензин е с мотор 155 коня.И разходът при 90 километра е 5,5-5,8 при същото каране на БМВ дизел в най добрия случай 4,5 -5.Карал съм и двете коли и знам точно какво ти говоря.И не те знам за каква нафта ми говориш крадена ли каква ли дето е 2 пъти по евтина.
    Нафтата даже е по скъпа от бензина.Разлика 1 литър извън града по 2,5 грубо излиза на 100 000 километра 2500 лева.Даже не можеш да си избиеш парите които си дал в повече за дизел.
    А между другото разхода зимата не е много различен защото хондата загрява буквално за 3-4 минути за разлика от дизеляка дето нямаш парно като хората поне 10 минути.
    Що се отнася до маслото с българска нафта да караш 25 000 с едно масло е убийство за двигателя.А това масло за което ми говориш което издържа 25 000 с немска нафта струва 30 лева литъра и е специално за коли с филтри за твърди частици.И отделно дизелите поемат поне 6 литра при 4,5 -5 за бензините.
    С такова масло хондата ще и сменяш на 35 000 маслото.
    А недей да говориш колко ще измине защото двигателя на Хонда винаги издържа повече от БМВ.Аз познавам лично хора с такива двигатели на 300 000 километра които даже не са сменили още веригата.А БМВ то до това време е сменило всичко по горивната система барабар с турбо и много често и глава е отваряна.Да не ти говоря за калпавите съединители с демпфери на дизелите дето струват майка си и баща си.
    Цялата ти икономия отива в канала и само веднъж да попаднеш на калпава нафта или да ти замръзне вода направо ти побелява косата.
    Не ми говори за дизели , дизел карам само нов и служебен когато няма аз да сменям нищо.
    А след 150 000 го хвърлям на глупаците да се мъчат с него ако е доживял.
  • 118 anonimen

    0 0 Отговор
    tuka se govori za edna sbadnata detska mechta dori i samo maket da e... vie kfo ste mi tragnali da govorite za nqkfi hondi motori razhodi kone... .. mn razbirachi mn neshto

    Коментиран от #119

  • 119 реклама

    0 0 Отговор

    До коментар #118 от "anonimen":

    Каква детска мечта бе всичко е реклама.Някакъв мушмурок на 4 години искал да си вози играчките в колата и понеже Порше го отрязали БМВ решили да си направят PR.По добре чети важни неща не глупости от сорта на трансформър.
  • 120 330и

    0 0 Отговор
    http://automedia.investor.bg/catalog/car_31/model_347/cartech_6460/
    не ги бъркам, нали гледаме за 1998 година или ще сравняваш по-нов акорд с по-старо 320,
    даже цената на нова кола няма такава разлика щом си избра акорда,
    около 50 000 лв срещу 60 000 лв.
    а пък за това че акорда ще излезе по-скъп след 200-300к км не се съмнявай, даже много по-скъп излиза, а нафтата през 1998-2003 струваше жълти стотинки

    Коментиран от #121

  • 121 дизел бензин

    0 0 Отговор

    До коментар #120 от "330и":

    Абе ти в коя година живееш?Човека ти говори за БМВ и Хонда след 2002 ра даже 2003 та.Дори тези коли са вече 10 11 годишни.Като вземете да ми се прехласвате по дърти 20 годишни бараки направо ме разсмивате.Сега да не тръгнеш да му обясняваш колко е струвала нафтата при соца.Говори за сега не за преди 20 години.
    Разликата е поне 15 000 лева ако купуваш нов дизел БМВ спрямо Акорд.
    Я вземи да провериш колко струва демпферен маховик на дизелово БМВ.Най много на 150 000 ще трябва да го смениш,ако си по нервен шофьор и по рано.Само от него ще ти хвръкне икономията на вятъра.И смяната на масло на дизеларката е максимум на 15000 километра.Всичко което са ти написали е факт.
    И проблемите с главите и турбините.След 150000 километра почва яко плащане за това и онова по дизела.За това хората на запад се отърват от тях като стигнат тези километри.А за БМВ та след 2006та направо е страшно да говорим.Ще те заболи главата като видиш какво трябва да се сменя до 200 000 не до 300.Само филтъра за твърди частици не можеш да си платиш.
    А това че акорда щял да излезе скъп след 300 000 километра не е много сигурно по съм склонен да мисля че бмв то до тогава ще е спукало и главата и турбото ще си сменил и помпа ще си ремонтирал.Всичко това са цифри съизмерими със стойността на колата така че по добре да го хвърляш на боклука.
  • 122 330i

    0 0 Отговор
    спор няма 4е са дърти, но едните още ги карат, а другите са изчезнали като динозаврите

    Коментиран от #123

  • 123 дизел бензин

    0 0 Отговор

    До коментар #122 от "330i":

    Нищо не е изчезнало хонди има и от 80 те които се движат и без ремонт на двигател за разлика от БМВ.Но не това е темата доколкото видях.
  • 124 330i

    0 0 Отговор
    те темата е ясна:
    чукаш в мобилето хонда 98 година 2.0 бензин 147 коня и няма такава, гледаш по улиците да я видиш и ... пак няма, чукаш 320д за 98 и излизат 9 коли, гледаш по улиците - пълно, пък ти си говори и пиши колкото искаш, а пък колко бмв-та има от 80-те не е истина
  • 125 ха ха ха

    0 0 Отговор
    Няма никой не си ги продава а и все пак живеем в страната на бай Ганю където мечтата на измекяра е Е36.Все едно да кажеш ,че няма много ферарита за продаване и не го виждаш по улиците и за това са лоши коли.
    А и както не веднъж се каза включително и в този сайт БМВ са международно признати с проблемните си двигатели както и с водачите с ниска култура на движение.

    Ето ти Акорд от 1983 и както виждаш е в движение.Така че глупостите които говориш не са верни.

    http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11348206218053700&f1=details&slink=22gx94


    Явно имаш слабост към дърти баварски кошове защото не ти стигат паричките но няма страшно има много такива като теб по нашите ширини.Дерзай събирай парички че ще ти трябват за ремонти при баварските боклуци те са чести и на висока цена.

    А хората които са тръгнали да водят спор с теб просто не знаят колко са ти слаби познанията от други дискусии и за това още спорят с теб.Като няма какво да кажеш по добре си трай и не ставай смешен като пишеш за коли които не си виждал.
  • 126 330i

    0 0 Отговор
    аз за разлика от теб, не си сменям ника на всеки коментар, щото това е подмолно, та ако си настъпвал 2000 куб. бензин трябва да знаеш 4е гори като ламя, и тоз акорд върви подире ми със 320д ще изгори към 30-40 на 100 а бмв-то около 8-9, а ся смятай за кво иде реч

    Коментиран от #128

  • 127 330и

    0 0 Отговор
    .. и ако тоз ...
  • 128 дизел бензин

    0 0 Отговор

    До коментар #126 от "330i":

    за разлика от теб хората имат мнение изградено на опит не на хартиени сравнения.Колко километра си минал с Хонда Акорд 2003 и нагоре че си засякъл 40 разход?И хората не карат като теб 20 годишни антики на които не сменят маслото.Що не каза на всички тук колко струва маховик с демпфер на БМВ дизеларка.А колко струва турбина за БМВ?А тръгнал глупости да говори какво се продавало в мобилето и 90 и някоя година колко била евтина нафтата.
    Типичния не образован балкански субект тръгнал да спори и да критикува.Но какво ли се чудя напълно отговаряш на профила на собственик на дърт баварски боклук.Не говори за коли които нито си карал а още по малко поддържал.

    Коментиран от #129

  • 129 330и

    0 0 Отговор

    До коментар #128 от "дизел бензин":

    именно от опит говоря, 2003 акорд 2000 бензин, и 2003 320д
    при гонка дизела ще го сма4ка при разход под 10, а ламята ще изгори 30-40 и пак ще е отзад, дори при "нормално" каране, с ускорение на макс до позволените километри, с последващо спиране за кръстовище да речем, разликата в разхода пак ще е двоен и троен
  • 130 330и

    0 0 Отговор
    и великите клапани няма да му помогнат
  • 131 дизел бензин

    0 0 Отговор
    Какъв опит бе ти дори не разбра за кой Акорд ти говореха.Кога си горил 40 на сто с Акорд?Позволените километри в България са 140 на магистрала.Извън града са 90.Къде ще ги изгориш тези 40 литра.
    Ще смачкаш друг път толкова неграмотни глупости изписа че ако не беше толкова ограничен щеше да потънеш в земята от срам.
    То бива простотии но ти счупи скалата на глупомера даже и за собственик на БМВ.
    Поздравления!
  • 132 330i

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Турбото":

    20 на 100 ги прави без да я настъпваш зимата, например на къси разтояния и с интервали да речем през 1 час, без да гониш 320д,
    ма само си пишем дай да вземем един акорд и едно 320д с пълни резервоари, караш след мен, и след 100 км. дозареждаме, силно се съмнявам да ти стигне горивото за 100 км

    Коментиран от #134

  • 133 330и

    0 0 Отговор
    за @131 е последния, няква грешка стана
  • 134 дизел бензин

    0 0 Отговор

    До коментар #132 от "330i":

    Готово.Вземаме Акорд пълним резервоара и ако след 100 километра ми стигне горивото какво ще правим?Давай да видим колко ги разбираш нещата.
  • 135 330и

    0 0 Отговор
    абе незнам ти кажи, след 100 км като доливаме, кой колко ще долее, но това е че съумееш да вървиш след мене, аз ти казвам че акорда ще изгори минимум двойно пове4е
  • 136 дизел бензин

    0 0 Отговор
    Виж какво чети какво пишеш а не на всеки коментар да си обръщаш мнението.Караме излизаме на магистралата 140 засичаме.
    Караме после с 90 пак засичаме.Спазваме ограниченията защото глоби не искам да плащам.Хайде да видим къде акорда ще изгори 20-30 или 40 защото това бяха твоите думи.
    После ако искаш и градско ще караме но пак по правилата 50 е ограничението в града.
    И накрая искам да ми извадиш цената на турбина,комплект съединител с демпферен маховик .Да видим колко литра бензин са това и кога ще ги избиеш.Не забравяй и 15000 лева разлика в цената на бензинова Хонда и дизелово БМВ.

    Коментиран от #138

  • 137 gost12

    0 0 Отговор
    и ето отново тъпия български манталитет, каквато и да е статия винаги коментирате и сравнявате бмв с някоя друга марка и се карате, вместо да се коментира темата на статията която не е "Колко ми гори бмв-то" или "Японските коли са най-здрави" и тн.
  • 138 330и

    0 0 Отговор

    До коментар #136 от "дизел бензин":

    караш след мен, най-добре в града, няма да превишам скороста, само дето ще има много ускорения на макс до към 60, и после спирачки за следващото кръстовище, и не искам да ме изпускаш на повече от 30 метра, минаваме 100 км и дозареждаме, става и извън града, примерно по-планински път нагоре, може да натоварим малко колите в допустимото и да речем с климатика включен, знаеш много добре резултата, и не съм си обръщал мнението, само дето силно се съмнявам особено нанагоре дали ще издържи на напъна ламята - за 30 метра става въпрос
  • 139 На баба ти дупката

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "BRABUS":

    Това е най яката идея момчета лично аз бих си взел това яко парче но имам един отзив
    Ако можеше да има перки и крила щях да и дам името СУПЕР ТУРБО АВТО-МОБИЛ.