Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

История на сервото с променливо усилие

Публикувана: 17 Август, 2011 13:40
22 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 12749
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

По-възрастните шофьори добре си спомнят популярните от соц. времената Жигули, маневрирането с които изискваше доста голямо физическо усилие. Олекотяването на волана обаче е измислено много по-отдавна.

Хидравлични системи, намаляващи усилието върху кормилото, започват да се монтират още през 1950 година. Първоначално това става в САЩ, а впоследствие и в Европа. Тогава тези системи се монтират само на луксозни автомобили.

Оказва се обаче, че те са доста несъвършени, защото при маневриране с ниска скорост намаляват значително усилието върху волана, но при висока са си направо опасни. Даже и леко завъртане на волана можело да доведе до сериозно отклоняване на автомобила от треакторията му.

Оптималното решение се появява точно преди 25 години. През 1986-а е пуснат в производство първият ZF-Servotronic - серво с променливо усилие. Иновацията започва да се произвежда в съвместното предприятие ZF Lenksysteme GmbH.

Принципът на работа на ZF-Servotronic се състои в това, че при маневриране с ниска скорост в системата действа максимално хидравлично усилие, което прави волана много лек. При повишаване на скоростта обаче това усилие намалява и волана става по-твърд и информативен.

Servotronic е построен на основата на специален хидроразпределител, електрохидравличен преобразувател и реактивно цилиндрично бутало (плунжер). Системата получава информация за скоростта от специален електронен блок.

Техническите характеристики на ZF Servotronic еволюират през годините, като последната промяна е през 1998 година, когато основният клапан е сменен с доста по-иновационен. Последното поколение е наречено Servotronic 2.

През 1999 година ZF подписва нов договор с гиганта Robert Bosch GmbH и две години по-късно се появява новата система, която получава името ZF Servolectric. От названието става ясно, че при нея вместо хидравллика се използва електромотор.

По този начин разходът на гориво в автомобила се намалява с 0.4 литра на 100 километра пробег, а при ниска скорост усилието на волана е значително по-малко. При повишаване на скоростта пък информативността на кормилото се подобрява значително.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Аз
(гост)

Весело
1 Отговор
Много интересна статия.Поздравления!
И едно предложение, защо ненаправите отделна графа към новините където да побликувате само информация за развитието на технологийте през годините - скоростни кутий, двигатели, окачване, серво усилватели и т.н.Вярвам че ако са подредени на място извън обичайните новини ще бъдат много го прегледни.

Коментиран от #3


Оценка:
-3 +29

Ицо
(гост)

Весело
2 Отговор
Супер материалче!

Оценка:
-0 +14

e
(гост)

Гневно
3 Отговор

До коментар #1 от "Аз":


къде ви учат да пишете така бе....технологийте, кутий...

Оценка:
-3 +20

1212122
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Интересно ,но щеше да е и по интересно кой наистина е измислил хидроусилвателя внедряван в колите!?! Защото така разбираме само какво са внедрили от ZF, но не и хронологията и производителите коита са работили по еволюцията на тази технология.

Коментиран от #5


Оценка:
-2 +16

Любомир
(гост)

Весело
5 Отговор

До коментар #4 от "1212122":


Заглавието е История на сервото с променливо усилие, а не История на сервото. Така че е ясно кой е измислил сервото с променливо усилие. Другото вече не се използва, а и е споменато, че е измислено в САЩ. Много е интересна статията.

Оценка:
-1 +19

G777
(гост)

Неутрално
6 Отговор
PREDI ZA TOVA POCHTI E NQMALO JENI SHOFIORI,ZARADI DIFICITA NA XIDRAVLIKATA,MOJEBI TOVA E NAI-GOLIMIAT NEDOSTATUK NA SERVO OPRAVLENIETO

Оценка:
-5 +16

Иво
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Даже от БМВ са се сетили да го "вложат" в иконата Е34 ...
Кофтито е че създава само проблеми, както всички иновативни неща на времето ...

Оценка:
-2 +5

ххх
(гост)

Гневно
8 Отговор
Глупости на търкалета.
Първото серво с променливо усилие в зависимост от скоростта е внедрено в Citroen SM през 1970 година под името Diravi, таман 16 години по-рано от германците.
Който не вярва да си провери в Гугъл.......

Оценка:
-3 +14

КУРТИ
(гост)

Весело
9 Отговор
"По-възрастните шофьори добре си спомнят популярните от соц. времената Жигули, маневрирането с които изискваше доста голямо физическо усилие"

КОИ ПО-ВЪЗРАСТНИ БЕ МОБИЛЕ ! ТА АЗ И СЕГА СИ ИМАМ ПОДОБРЕНА ВЕРСИЯ НА ЖИГУЛИ, А ИМЕННО - ЛАДА 2105 СЪС УМОПОМРАЧИТЕЛНИТЕ 75к.с. С КОИТО СЕ РАЗПРАВЯМ НАЙ-НЕБРЕЖНО С ОСТАНАЛИТЕ УЧАСТНИЦИ В ДВИЖЕНИЕТО ! ТЯ ЛАДАТА МИ Е ПО-НОВА ОТ НА ПОВЕЧЕТО ПИШЕЩИ ТУК, ТАКА ЧЕ НЕ МИ РАЗПРАВЯЙТЕ ЗА СОЦ. ВРЕМЕ ! Е И КАКВО КАТО НЯМА СЕРВО, ЗНАЕТЕ ЛИ КАКВИ БИЦЕПСИ СЪМ НАПРАВИЛ ?! АЗ СЪМ КАЗВАЛ, ЧЕ ЛАДА И ЖИГУЛИ СА КОЛИ ЗА МЪЖЕ, А НЕ ЗА КИФЛИ И ФЛЬОРЦИ ! САМО ИСТИНСКИ ШОФЬОРИ МОГАТ ДА КАРАТ ТАКЪВ КУЛТОВ АВТОМОБИЛ ! ТЕЗИ КОЛИ МИНАВАТ ОТВСЯКЪДЕ И НЕ СЕ РАЗВАЛЯТ ДОРИ И КОГАТО СОБСТВЕНИКЪТ ИМ ИМА МНОГО ТЕЖЪК КРАК КАТО МОЯ ! ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ЛЕСНИ ЗА РЕМОНТ И С МНОГО УНИКАЛНИ СПОСОБНОСТИ КАТО ТЕГЛЕНЕ НА РЕМАРКЕТА СЪС СВРЪХ ТОВАР, МИНАВАНЕ ПРЕЗ ТРУДНО ДОСТЪПНИ ПРЕСЕЧЕНИ МЕСТНОСТИ И НЕВИЖДАНИ И НЕИЗПЪЛНИМИ ОТ ДРУГИ АВТОМОБИЛИ КАСКАДИ ! МОГА ДА ВИ ПИША ДО СУТРИНТА, НО СЕГА ИМАМ ДРУГА РАБОТА !

http://wyoutube.com/watch?v=C9oPgpFimyMww.

ТУК СЪМ ВИ ДАЛ ЕДИН ЛИНК, ПОТВЪРЖДАВАЩ ЧАСТ ОТ ДУМИТЕ МИ ! АЙДЕ ЛЕКА ВЕЧЕР НА ВСИЧКИ !!!

Оценка:
-10 +1

КУРТИ
(гост)

Весело
10 Отговор
ЕХ, ДОБРЕ, ЧЕ НЕ СЪМ КОПИРАЛ ЦЯЛАТА СТАТИЯ ! D:

Оценка:
-4 +3

Ikebukuro
(гост)

Неутрално
11 Отговор
Електрическо серво за пръв път се използва в Хонда NSX през 1990. От текста май се опитват да ни внушат че това е иновация на Robert Bosch и ZF. Невярно.

Оценка:
-6 +6

КУРТИ
(гост)

Весело
12 Отговор
http://www.youtube.com/watch?v=C9oPgpFimyM

АБЕ ДНЕС НЕ МИ Е ВЕЧЕР, ТОВА Е ЛИНКА !!!

Оценка:
-3 +3

pavel
(гост)

Весело
13 Отговор
Поздравления за добрата тема.

Оценка:
-1 +6

доцента
(гост)

Неутрално
14 Отговор
Измислено и внедрено от Ситроен.Фирмата е обявена за конструктор на 20век от Световната Асоциация на Автомобилните производители,за най -много нововъведения в авто индустрията.Какви глупости пишете тук не истина. защо не пишете нещо за тази велика марка

Оценка:
-8 +16

НАБЛЮДАТЕЛ
(гост)

Весело
15 Отговор
КАТО ГО Е ИЗМИСЛИЛ СИТРОЕН ЗАЩО ЕЛ.МОТОРА И ЦЯЛАТА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ Е ЯПОНСКА.НА С-3 СЕ ВИЖДА НАЙ-ДОБРЕ ЧЕ Е ПО-ПРОСТА.ОСВЕН ИМИТАЦИИ И КРАЖБИ НА ТЕХНОЛОГИИ НИЩО ДРУГО ОТ ТИЯ.СЛЕД 60-ТЕ ГОДИНИ ЗА ТИЯ ВРЕМЕТО Е СПРЯЛО.ВНЕДРЯВАТ РАБОТИ КОИТО ДРУГИТЕ МАРКИ ОТДАВНА ИЗПОЛЗУВАТ ИЛИ ВЕЧЕ СА ОТХВЪРЛИЛИ.

Коментиран от #17


Оценка:
-2 +9

vrff
(гост)

Неутрално
16 Отговор
Великата марка - Ситроен
Как звучи само :D

Оценка:
-2 +5

Евгени
(гост)

Неутрално
17 Отговор

До коментар #15 от "НАБЛЮДАТЕЛ":


Нищо не е японско, ония жълтурчета нищо не са измислили, само копират американски и европейски технологии.

Оценка:
-7 +4

анониму
(гост)

Весело
18 Отговор
Великата марка - Ситроен
Как звучи само :D

ми велика е..нещо проив СУТИЕНИТЕ ли имаш
те са с най-много нововъведения и на 10-тата година
айде в Надин или я продават за 2-3бона....ей тва е технология

Коментиран от #19


Оценка:
-3 +4

docenta
(гост)

Весело
19 Отговор

До коментар #18 от "анониму":


Ситроен са велики защото са били пионери в въвеждането на нови технологии от които се възползват в последствие и други марки въвеждат стандарти в автоиндустриата които се използват и днес,четете повече и коментирайте

Оценка:
-3 +4

цитрон
(гост)

Неутрално
20 Отговор
Нормално е когато правиш нещо за първи път и го въвеждаш в производство да не е най-съвършеното и качествено изделие,защото няма с какво да го сравниш,но по важно е че другите производители приемат идеята и насоката за правилна и усъвършенстват продукта.Това е Ситроен чертае насоките и стандартите в автоиндустрията.Не пишете глупости за марката тъпо е

Оценка:
-4 +4

C5 HDI
(гост)

Неутрално
21 Отговор
Ми добре ми звучи.., най-вече след като се настаня в моя 10 годишен С5 и го пришпоря... мммммм, мед ми капе...

Коментиран от #22


Оценка:
-3 +2

НАБЛЮДАТЕЛ
(гост)

Весело
22 Отговор

До коментар #21 от "C5 HDI":


ИИИ...КАТО СЛЕЗЕШ ОТ ТВОЕТО С-5;СЛЕД ПРИШПОРВАНЕТО И КАТО ГО ПОГЛЕДНЕШ ОТДОЛУ КАПЕ КЕФ ТИ МАСЛО ОТ ВЕЛИКОТО ХИДРООКАЧВАНЕ КЕФ ТИ ДВИГАТЕЛНО МАСЛО ОТ ИНТЕРКОУЛЕРА ИЛИ ОТ РАЗЛЕПЕНИЯ КАРТЕР НА ДВИГАТЕЛЯ.ЗАВИСИ КОЛКО ГО ШПОРИШ ЗНАЕЛИ ЧОВЕК МОЖЕ И ШАЙБА НА КОЛЯНОВИЯ ВАЛ ИЛИ МАХОВИК СЪС СЪЕДИНИТЕЛ ДА ТЕ ОТПОРЯТ.ТЕ С-5 ИМАХА ЕДНА СИСТЕМА-FAP НА НЕЯ ДА ДОЛЕЕШ СЕЩАЛ ЛИ СИ СЕ.ТРУП НА СИСТЕМИ СА ВСИЧКИТЕ
АВТОМОБИЛИ С ХИДРАВЛИЧНО ОКАЧВАНЕ.НА МЕНЕ СЪЩО МЕД МИ КАПЕ НА СЪРЦЕТО КАТО ВИДЯ НЯКОЙ ТАКЪВ С-5 ЗАЛЕГНАЛ КАТО ДИВО ПРАСЕ В ТРЪНИ И ИЗТЕКЛО МАСЛО ПО ПЪТИЩАТА НА РОДИНАТА.

Оценка:
-1 +6

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Слави Бинев
Евродепутатът Слави Бинев прогнозира за рейтинга на премиера Бойко Борисов:
Разочарованието от Борисов ще набъбва, защото се концентрира върху парата в свирката, а не върху КПД-то на мотора."

Още бисери