ФАКТИ.БГ

Какво ще се случи с бензиновите и дизеловите коли след 2035 година?

Европейската комисия внесе предложение за тяхното спиране от движение

Публикувана: 15 Юли, 2021 11:17
56 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 11160
Какво ще се случи с бензиновите и дизеловите коли след 2035 година?
Снимка: Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.4 от 27 гласа.

След като по-рано тази седмица ви разказахме за плановете на властите в Европа да забранят автомобилите с двигатели с вътрешно горене през 2035 година, ето че това вече се случва. През изминалия ден от Европейската комисия официално обявиха решението си, като разкриха и някои планове за това.

Първата част на плана включва намаляване на вредните емисии с 55%, като от Европейската комисия предвиждат това да се случи до края на 2030 година. Едва 5 години по-късно вредните емисии трябва да се намалят със 100%, което на практика означава, че ще се сбогуваме с конвенционалните двигатели, които сме свикнали да използваме.

Какво ще се случи с бензиновите и дизеловите коли след 2035 година?

Новината не е изненада, взимайки под внимание, че редица автомобилни производители вече се подготвят към преминаване на ток в близките години и сходните крайни срокове които те си поставят.

За да подпомогне преминаването към автомобили, които не замърсяват, властите ще задължат градовете да предвидят зарядни станции за електрически автомобили на всеки 60 по важни пътища и магистрали, както и станции за водород на всеки 150 километра. Според Reuters това означава, че ще има поне 3.5 милиона обществени зарядни станции през 2030 година и 16.3 милиона през 2050 година.

Очаквано, новината не бе посрещната добре от всички, като от Европейската асоциация на автомобилните производители заявиха, че намаляването на вредни емисии с 55% до 2030 година ще е голямо предизвикателство, а без задружни усилия от всички, целта няма да е постижима.

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.4 от 27 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Ти да видиш!
1 Отговор
"Европейската комисия внесе предложение за тяхното спиране от движение"

Хайде познайте Дали това предложение ще бъде прието? Да започнем залаганията? Кой какво мисли? Аз мисля, че ще бъде и всички мечти да си купиш автомобил 2035 година и да го караш до 2050 отиват по дяволите.

Коментиран от #6, #21, #53


Оценка:
-11 +23

тия сега
2 Отговор
ще почнат да надуват цените на горивата со тавана, че после идва фалита с тоя бизнес.

Оценка:
-4 +24

🤔🤔😁
3 Отговор
Махат двигателя и на негово място слагат батерията то е много трудно да се сетим.Махат и излишните чаркове и готово

Коментиран от #5


Оценка:
-20 +12

4
Този коментар е премахнат от модератор.
Гост
5 Отговор

До коментар #3 от "🤔🤔😁":


Електромобилите са по-тежки от ДВГ. Ако махнеш ДВГ и сложиш 50 киловатчаса батерия с електромотор и другите му работи спирачките няма да държат. Окачването също.

Коментиран от #8


Оценка:
-9 +32

Какво да видя?
6 Отговор

До коментар #1 от "Ти да видиш!":


Не забравяй,че си в България все пак!

Коментиран от #10


Оценка:
-3 +10

К Георгиев
7 Отговор
А дали до тогава ще съществува ЕС и ако то в какъв вид ще бъде. Любопитен съм всички тези коли които се паркират по тротоари , градинки , паркове , улици и къдели не още ,как ще ги зареждат собствениците им. Може би ще ги зареждат по балконите. А електропреносната система ще издържи ли. Не затова се разработват двигатели с водородно гориво. Най-голямата компания в света за производство на техн. газове AIR LIQUIDE започна изграждането на мега заводи за добиване на водород из целия свят.

Коментиран от #25


Оценка:
-5 +33

Спокойно
8 Отговор

До коментар #5 от "Гост":


И на това се намира чалъма. Те електричните с времето ще ги олекотят и подобрят.

Оценка:
-10 +9

ахъ
9 Отговор
Как и колко екологично се произвеждат батериите и след изразходване на капацитета им какво ще стане с тях?Как ли се добиват елементите за батериите, литий, кобалт и др.?По какъв начин ще се произведе тока за зар. станции-за милионите автомобили?За тези въпроси ще са ми интересни отговорите!А най-важния въпрос-кой ще наложи на Китай и на другите големи държави извън ЕС /Индия, Африкански държави, държави от Южна Америка, Турция, Иран/ да се откажат от ДВГ?

Коментиран от #18, #19, #51


Оценка:
-6 +32

Така де
10 Отговор

До коментар #6 от "Какво да видя?":


Не забравяй, че България е в ЕС!

Коментиран от #17, #54


Оценка:
-5 +7

Бай Вълчан
11 Отговор
2035!? "Ануар Садат, я хамилата, я хамиларя! Имаше някога такава фраза.

Коментиран от #26


Оценка:
-3 +11

БАЙ Х@Й ‼️
12 Отговор
Добре дошли в робовладелския строй ! Просто името е друго- ЕКО !

Оценка:
-4 +29

Тъпите европейски бюрократи си
13 Отговор
Взимат решения, ама че са неизпълними, ама че са малоумни - кой ти гледа! Хора, които през живота си не са пипвали истинска работа, определат как другите да работят! Пълен абсурд! Все едно малки деца си играят на желания.

Оценка:
-4 +33

Механик
14 Отговор
Представям си следната картинка.
Война. Две страни воюват. 6:30 суринта е. По бойното поле се движат електрически танкове и стрелят с електрически оръдия. в 7:15 и двете страни спират войната. Трябва да заредят батериите, а на полето няма зарядни станции. ЕС не разрешава, защото полето е за производство на хибридни, пластмасови домати. Танковете се отправят към най-близката зарядна станция. Там докато изчакват реда си, танкиситие от двете враждуващи страни се отдават на мулти-култи-джендър-ЛГБТ игрички. Скоро на някои от войниците не им издържат задните уплътнители и теренът се разкалва. Мирише лошо и е кафяво, но войниците са корави. Те са калени да издържат на всичко, Даже и на магарешки.
Часът е вече 2:30. Танковете са заредени, но Европейската КОмисия е разпоредила ЗАДЪЛЖИТЕЛНА почивка от 2:30 до 17:30.
Идва време и танковете тръгват. Някои закъсват в "калта" която е останала след джендър-изпълненията, но нищо. Останалите машинисе спускат да помагат. Тъкмо се отправят към бойното поле и вече е станало 19:00. По това време според ЕК се вечеря. какво да се прави, трябва да се вечеря и да се спи. Утре продължаваме.
п.п.
Ако има ток.

Коментиран от #20, #46


Оценка:
-6 +49

хитачи
15 Отговор
Що пък трябва да минаваме на електромобили.Газта също не замърсява.Слагаш газовата уредба и въпроса е приключен.ЕС не си задава въпроса колко българи могат да си закупят електромобили.

Оценка:
-11 +24

БАЙ Х@Й ‼️
16 Отговор
Хорат си купуват цветни телевизори, но никой не е забранявал черно-белите! Хорат ползват смартфони, но никой не е забрабявал ония с бутоните! Сещате ли се!

Коментиран от #23


Оценка:
-4 +39

Механик
17 Отговор

До коментар #10 от "Така де":


До 35-та година, няма да има ЕС.
п.п.
Вероятно и България.

Оценка:
-5 +35

К Георгиев
18 Отговор

До коментар #9 от "ахъ":


По немския канал AMS доказаха че до 6-тата година един електромобил замърсява повече околната среда отколкото един дизелов двигател среден клас . Съпоставиха вредните емисии при изработването на съответният автомобил както и гориво или ел. енергия. В това число е включено и рециклирането .

Коментиран от #22


Оценка:
-4 +28

Гробища
19 Отговор

До коментар #9 от "ахъ":


Е то се знае какво, има една статия за гробищата на ел коли във франция Париж прочети я. Хората като чуят колко трябва да платят за нова батерия и ги захвърлят. Колите стават като смартфоните и апъл модата всичко капсулирано, счупи ли се една част на боклука.

Оценка:
-2 +21

Танкове манкове
20 Отговор

До коментар #14 от "Механик":


А ти си представи Хитлер и неговият блиц криг. Как ли щяха да се развият събитията ако Хитлер навлезе в необятната руска шир с ел танкове?

Оценка:
-3 +12

Turbo
21 Отговор

До коментар #1 от "Ти да видиш!":


Аз мисля,че ти тесльо 2035 година ще си пешеходец.Може да караш колело или тротинетка хахахахаха.А аз ще се возя на електромобил.

Оценка:
-12 +8

Да де
22 Отговор

До коментар #18 от "К Георгиев":


Те, тези същите не обичат електромобилите! Колко опорки още ще вадят, ако знаеш!

Оценка:
-5 +4

Не не
23 Отговор

До коментар #16 от "БАЙ Х@Й ‼️":


Това което пишеш, няма общо! Колите пушат, както и цигарите. И двете се забраняват! Както и ТЕЦ! Както и печките!

Коментиран от #34


Оценка:
-7 +6

гост
24 Отговор
Казах , че ще гледам как петролопитечетата се гърчат като настъпени глисти , ама те надминават очакванията ! Хахаха !!

Оценка:
-14 +5

Ти да видиш!
25 Отговор

До коментар #7 от "К Георгиев":


Да те питам, ако въпреки неудобствата може да хвърлиш един дълъг разклонител от 11-я етаж до градинката на съседния блок където си успял да паркираш, все пак можеш да си заредиш електромобила, къде точно смяташ да си заредиш водородния автомобил като в България няма нито една зарядна станция? Производството на водород е за други цели и никога няма да стане масово при леките автомобили! Мина му времето без да се възползва от това. Преди десетина години имаше някакви шансове когато батериите бяха 10 пъти по-скъпи, живота им беше шест пъти по-кратък, а зареждането 20 пъти по-бавно от сегашните технологии на батериите. Предимствата на водорода пред батериите вече се изчерпаха, а останаха само недостатъците които не са малко.

Коментиран от #27


Оценка:
-8 +3

Прав си за камилата и камиларя
26 Отговор

До коментар #11 от "Бай Вълчан":


Със сигурност до 2035 година много неща ще се променят. Само забележи колко прогнози се промениха само за две години. Само преди две-три години целта за дял на електромобилите и плъгин хибридите в Европа беше 10% за 2025 година, за което автомобилните производители обясняваха че е невъзможно. Не ми се рови за точната цифра, но беше около 25% пазарен дял за последния месец в Германия. Колко ли ще е през 2025 година? Дали въобще ще се налагат забрани за продажби през 2035 година или дотогава няма да има какво да забраняват, защото никой няма да ги произвежда?

Оценка:
-4 +5

К Георгиев
27 Отговор

До коментар #25 от "Ти да видиш!":


По принцип съм съгласен с теб но , ако си сам или са няколко автомобила . Ако успеят да направят така че да бъдат с автономно т.е. да се зареждат с фотосоларни клетки то тогава това ще бъде може би единственото задвижване.

Оценка:
-0 +3

Диамантената ръка
28 Отговор
Сйздай проблем, продай решение...

Оценка:
-0 +22

Едмонд Дантес
29 Отговор
Да видим дали ще съществува светът до 2035. Автомобилите е лесна работа . Каквото има това ще караме .

Оценка:
-2 +6

Кекса
30 Отговор
Ми за електричните не знам може да е добре,ама се чудя ,като гледам енергийната политика на България дали ще има ток да ги зареждаме.А и каква ще бъде цената на тока.

Коментиран от #31


Оценка:
-1 +8

Не се притеснявай
31 Отговор

До коментар #30 от "Кекса":


Ток ще има! Ей ги къде са Турция и Гърция дето щяхме да им продаваме ток от АЕЦ Белене, а вече втора година си купуваме евтин ВЕИ ток от тях, защото е по-евтино отколкото да си го произведем сами от въглища. Ако не ни стигат мощности, те ще ни построят и ще ни продават тока за да печелят, а ние ще продължим да лапаме мухите. В най-лошия случай ще построят АЕЦ Белене и ще ни принуждават да купуваме скъпия му ток, защото в региона никой няма да го иска на тази цена. Но в никакъв случай няма да позволят на хората да си изградят фотоволтаични централи по покривите или да им позволят да направят енергийни кооперативи като в Германия, за да си изградят вятърен генератор в региона, от който да се захранват и дори да продават излишъка на пазарни цени.

Коментиран от #38, #39, #50


Оценка:
-3 +9

.......
32 Отговор
ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ ,ЧЕ ПРОПАН БУТАНА И МЕТАНА СА ПО ЕКОЛОГИЧНИ ОТ ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ ,ЗАЩО ГО КОМЕНТИРАТ ДОРИ

Оценка:
-2 +7

ГОСТ
33 Отговор
АМЕРИКАНЦИТЕ И ТЕ ЛИ ЩЕ КАРАТ ЕЛЕКТРОМОБИЛИ.И КАМИОНИТЕ ЛИ ЩЕ СТАНАТ ЕЛЕКТРОКАМИОНИ.

Оценка:
-3 +9

БАЙ Х@Й ‼️
34 Отговор

До коментар #23 от "Не не":


О има ! Нарича се ПАЗАРНА ИКОНОМИКА! Нали с това ни се хвалеше западът! Защо почти всички страни предлагат бонуси за електромобили. Не и нашата. Колите пушат, а камионите и автобусите НЕ , така ли ? Или те имат мощно лоби, гражданите не! С тази ЕКО експанзия ЕС се самоубива !

Коментиран от #35


Оценка:
-2 +18

Не не
35 Отговор

До коментар #34 от "БАЙ Х@Й ‼️":


Всичко ще мине на ток! И камиони и автобуси и трактори и т. н.! Те вече ги има!

Коментиран от #36, #55


Оценка:
-6 +4

БАЙ Х@Й ‼️
36 Отговор

До коментар #35 от "Не не":


То така 45 години щеше да дойде комунизма, сега 32 години ще дойде демокрацията ! И животът ни все ще става по-лесен и по-приятен ..... А се оказхме като киражийски коне !!!!!

Коментиран от #37, #41


Оценка:
-1 +12

Тук става въпрос за пари
37 Отговор

До коментар #36 от "БАЙ Х@Й ‼️":


Ако превозът с електрически камион е по-евтин отколкото с дизел, ако си транспортна фирма или минаваш на електрически камиони или фалираш. Ти какво би направил, ако си шеф на такава фирма?

Оценка:
-2 +3

Желание нямаш
38 Отговор

До коментар #31 от "Не се притеснявай":


Строй бе кой те спира какво само ревеш, слагаш панела режеш кабела към трансформатор и си ти. Желание да имаш никой няма да те спре. А такива хора има и не са единици.

Коментиран от #40


Оценка:
-2 +2

Хлебар
39 Отговор

До коментар #31 от "Не се притеснявай":


Ееер супер след домати и краставици сега и ток от Турция да си купуваме. А хляб от там няма ли да си купуваме ще е супер, ех колко пр..... сти хора има на този свят.

Коментиран от #43


Оценка:
-1 +3

К Георгиев
40 Отговор

До коментар #38 от "Желание нямаш":


То желание почти всеки има - пари няма , пари , мъни ,денги ,пара казано на чист български йок .

Оценка:
-0 +4

гост
41 Отговор

До коментар #36 от "БАЙ Х@Й ‼️":


За твое най-голямо съжаление на планетата има още 7 милиарда , дето искат по-добър живот ! И се увеличават всяка секунда !! За всички е повече от ясно , че не може да има , така че трябва да си по-добър от тях в нещо и то много по-добър ! Плещенето на глупости в сайтовете и воя , че някой трябва да ти дава наготово не се броят за твое съжаление !

Оценка:
-5 +1

Тротинетки
42 Отговор
Купувайте тротинетки докато все още не са станали 3/4 К бройката.

Оценка:
-0 +3

Някога мислил ли си
43 Отговор

До коментар #39 от "Хлебар":


Че ще си купуваме домати от Гърция и Турция, като бяхме основен производител и изнасяхме с вагони към Русия? Но сега купуваме, нали?

Същото ще стане и с тока, защото там прегърнаха ВЕИ, а тук политиците направиха така, че това да е мръсна дума ти да вярваме в мантрата за евтиния атомен ток, който вече го няма никъде по света.

Коментиран от #44, #56


Оценка:
-1 +2

Хлебар
44 Отговор

До коментар #43 от "Някога мислил ли си":


Хехе в Турция знеш ли колко атомни централи строят??? Хайде сега мажи вазелина щото тока от Турция идва с бонис за ду пето ти.

Оценка:
-2 +2

ПАРЕН ЧУК
45 Отговор
В ЕВРОПА ПЪРВО СЕ ВЗИМАТ ПОЛИТИЧЕСКИ РЕШЕНИЯ НА ЦЕНТРАЛНО НИВО, А ПОСЛЕ СЕ ТЪРСЯТ ИКОНОМИЧЕСКИ И ТЕХНИЧЕСКИ ОБОСНОВКИ ЗА РЕШЕНИЯТА,В РЕЗУЛТАТ,ИКОНОМИКАТА НА ЕС Е ЕФЕКТИВНОСТТА НА КЪСИЯ СОЦИАЛИЗЪМ!

Оценка:
-1 +2

TESLA®
46 Отговор

До коментар #14 от "Механик":


Играеш твърде много Battlefield. Когато внасяш петрол и някой ти спре доставките, можеш да свалиш фуражката и да сложиш келнерската престилка да сервираш на чуждите солдати бира, кебапчета и шопска салата.
Петролът е геополитика и щом не го добиваш, си няма никой. Ердо затова строи АЕЦ-и като бесен и разпореди да се създаде TOGG
А м/у другото ЕК въвежда и въглероден данък, който поетапно ще оскъпи горивата с 40-50%

Коментиран от #47


Оценка:
-2 +0

Кражба
47 Отговор

До коментар #46 от "TESLA®":


Цената на литър петрол е около 10 цента. Да го преработиш и разпространиш да ги сложим 50 цента. Тоест литър бензин в България да дойде на 1 лев да кажем. Ти сега смятай държавата и търговците правят 2,5 пъти повтарям 2,5 пъти печалба. Хайде сега да видим ако бензина беше 1 лев. Тогава една кола ако гори 7 на сто средно това е 7 лева за 100 км. За електричката ако е 50 стотинки тока което е реалната цена ако гори 20 кВч за 100 км тогава ето ти 10 лева!!!!!
Естествено всичко е да това колко пари и как да вземат от народа, ясно е че от тока трудно се вземат щото народа скача а бензина като скочи на никой не му пука, могат да сложат акциз отгоре ДДС което е абсурд да сложиш данък на данъка ама айде да си ги крадът със здраве политиците. Важното е че крадът за наше здраве.

Оценка:
-1 +3

един от многото
48 Отговор
Ще стигнат до ЕВРО стандарт – 10.

Оценка:
-0 +2

Бла
49 Отговор
Не се притеснявайте колеги. До 2035 няма да има ЕС, респективно ЕК :)

Оценка:
-0 +3

50
Този коментар е премахнат от модератор.
Баварец
51 Отговор

До коментар #9 от "ахъ":


Това "Ахъ" е много подходящо за Анадола. Китай е вече абсолютен лидер по въведени електрически автомобили! А кой ще откаже всички от ДВГ? Липсата на въздух за дишане - елементарно е!

Оценка:
-2 +0

Гошко
52 Отговор
Винаги съм предпочитал технологиите сами да се доказват, а не с побутване оттук оттам. Преди години се отоплявах с въглища, после с дърва, накрая преминах на климатици без никой да ме е карал, просто се виждат предимставата и недостатъците на различните видове енергия. Сега обаче ЕС иска силово да наложи една технология (за предвижване) заради спорни предимства пред доказалите се такива, ей това е кофти. Не може, няма как чиновник седнал на бюро да прави кръчмарски сметки за половин милиард души, да налага забрани и да си мисли, че последствията него не го касаят, това е безумие. Има милиони превозни средства, които движат цялата икономика на съюза и колите са най-малкия проблем. А камионите, бусовете, автобусите, самолетите и корабите? Те какво? Няма как да се спазят безумните срокове, наложени от Брюксел, абсурд. Дори и да има заместваща технология на ДВГ-то проблемът е в нейното мултиплициране, съюзът няма такъв ресурс. Нещата трябва да се случват естествено, а не със забрани и мисля, че преди 2050-60-та е абсурд да преминем само на електрически превозни средства, също и на водородни такива. Ако все пак се случи, ще излезе, че технологиите са били развити отдавна и сега просто се вадят на яве. А дано (ама надали)...

Оценка:
-0 +1

Няма как
53 Отговор

До коментар #1 от "Ти да видиш!":


да стане, по-скоро ЕС ще се самоунищожи.

Оценка:
-0 +1

За сега .
54 Отговор

До коментар #10 от "Така де":


Не е имало референдум по въпроса и никой наш политик няма да се самоубие приемайки подобна глупост. А и хората няма да го приемат,ще стане революция.

Оценка:
-0 +1

Стига писахте глупости
55 Отговор

До коментар #35 от "Не не":


ще ги забранят петролните коли,ама някой друг път.

Оценка:
-0 +1

Никакво
56 Отговор

До коментар #43 от "Някога мислил ли си":


ВЕИ не са прегърнали съседите - Турция строи 3 АЕЦ, Румъния удвоява мощностите на своята АЕЦ,така, че фалшивите ти новини не вървят.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Константин Тренчев
Лидерът на КТ "Подкрепа" коментира скандала с досиетата на митрополитите от Светия синод и как Българската православна църква да се изправи от този тежък удар:
Истината е единственият шанс да се оздрави тази вековна и безкрайно необходима на хората институция."

Още бисери
ТОП 5