Last news in Fakti

8 Август, 2021 10:30 8 796 77

Бивш дизайнер на BMW разкритикува остро новата “втора серия”

  • bmw-
  • 2 series

Франк Стивънсън не скри недоволството си от новото купе

Бивш дизайнер на BMW разкритикува остро новата “втора серия” - 1
Снимки: BMW

Преди няколко седмици от BMW представиха новата 2 Series и като повечето нови модели на марката в последно време, така и тук дизайнът не беше възприет по най-добрия начин от хората. За разлика от първата генерация, която е любима на голяма част от феновете на „баварските“ машини, то при втората нещата за сега са доста по-различни.

С подобно мнение е и бившият дизайнер на BMW и McLaren – Франк Стивънсън. В едно от последните си видеа той подробно обясни какво точно не е наред със спортното купе и изобщо не спести критиките си. Стивънсън обходи всички страни на автомобила, а суперлативите изобщо не бяха водещото нещо при тази обиколка.

Бивш дизайнер на BMW разкритикува остро новата “втора серия”

Все пак започвайки с нещо добро, Стивънсън споменава, че е приятно изненадан от решението за малки „бъбреци“ и това му допада за разлика от фаровете, които са с много странна форма. Също така отбелязва многото ъгли в предната част, които не играят никаква роля. Той толкова не харесва предната част, че я нарича непоправима, без дизайнът ѝ да бъде започнат от нулата.

Бивш дизайнер на BMW разкритикува остро новата “втора серия”

В страничната част главен елемент за разговора е издължената предница, която той определя като анимационна. Според него тя би била подходяща, а ко колата разполага с огромен V12 или V16. Интересната линия, оформена като буквата „Z” също не обягва от погледа му, както и задния панел, който определя като сложен.

Бивш дизайнер на BMW разкритикува остро новата “втора серия”

Задницата също отнася критика, а заключението на Стивънсън е просто „Това…не е….добре“. Светлините в задната част не споделят нищо с фаровете в предницата, а дизайнерът си задава въпроса дали колата не е правена в тъмното. Добавя още, че има твърде много линии, ъгли и форми.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 21 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Петър

    33 11 Отговор
    Някой знае ли защо тези коли са направени да вдигат 300км.ч.,а максималната разрешена скорост в Европа е 140км.ч.? Това е подтикване към нарушение.

    Коментиран от #9, #10

  • 2 Буха ха

    16 5 Отговор
    Не е чак толкова лоша на външност. Въздържам се да пиша че няма дума "Обягва" за да не ми изтрият коментара
  • 3 анонимен

    22 2 Отговор
    Защото ще им спаднат продажбите. Германците обичат да карат по магистралите с 200-250км/ч, а всеки знае, че при тези скорости рядко има живи след катастрофите. Просто няма да махнат ограниченията единствено и само, за да не им намалеят продажбите на спортни автомобили. Не вярвам с ограничение 140км/ч някой да си купи кола над 200кс.

    Коментиран от #7, #13, #34

  • 4 Пилот на Ферари

    31 0 Отговор
    Проблемът не е толкова в предницата. Странично изглежда нелепо . Прилича на Z4 но не в положителния смисъл . А задницата е направо неудачна.
    При много от моделите им задницата не е издокарана.

    Коментиран от #12

  • 5 от плажа

    17 0 Отговор
    Не ми харесва задната част, в профил и в анфас.
  • 6 Ха ха ха🤣

    10 5 Отговор
    Задната част да не би да е правена от "дизайнерското" бюро на бившия Москвич? Сделана е като с теслата, в час по трудово обучение, , в който учителят е влязъл на две водки и три бири... За расия става! Там едва ли ще забележат нещо (пък и на кого му пука за дизайна, когато в купето има поставка за бутилката).
  • 7 Петър

    8 0 Отговор

    До коментар #3 от "анонимен":

    Да,прав си,но това тогава е едно лицемерие от страна на производителите,а после ще ми говорят за екология.
  • 8 Бай Онзи

    15 0 Отговор
    И я нема да си я купа с пенсията че целу село че ме подиграва оти е толкова грозна.
  • 9 БАЙ Х@Й ‼️

    15 5 Отговор

    До коментар #1 от "Петър":

    Може би не аз съм най-знаещия по темата , но : 1. За да изпревариш кола която кара примерно със 110 км/ч ти трябва резерв мощност , защото със 139км/ч макс би го изпреварвал над половин километър ! 2. Има места, дори в Европа, за които това ограничение не важи . 3. Тези коли се правят не самоза Европа. Това е според моето скромно мнение

    Коментиран от #11, #14

  • 10 Драг

    12 2 Отговор

    До коментар #1 от "Петър":

    Защото не си длъжен да я караш на пътя. Много хорс в Европа си карат личните коли на писта за кеф.

    Коментиран от #16

  • 11 Пилот на Ферари

    17 0 Отговор

    До коментар #9 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Много голяма част от написаните коне са само на хартия . Печелят само данъчните . Даже един и същ автомобил тестван в Европа и Щатите излиза с два различни показателя спрямо конските сили. Данните по документи са от стенд.

    Коментиран от #15, #18

  • 12 Задницата

    8 1 Отговор

    До коментар #4 от "Пилот на Ферари":

    прилича нa Opel Vectra (1998).
  • 13 БАЙ Х@Й ‼️

    9 1 Отговор

    До коментар #3 от "анонимен":

    Аз пък не бих си купил три кенчета за бира и як вентилатор - трицилиндров двигател 0.9 литра с турбо до 250'000об/мин ! Да, развива 140км/ч но .... " Не, мерси!" ( както казваше Т.Колев )

    Коментиран от #75

  • 14 Петър

    4 0 Отговор

    До коментар #9 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Ами колкото и да имаш резерв от мощност тази мощност ти позволява по закон да вдигнеш над 140км/ч. Това че тези коли не се правят само за Европа не значи че точно тези дето ще се продават в Европа не може да ги ограничат на 140км/ч.,В цяла Европа автобусите и камионите как са ограничени съответно на 100км/ч. и 90км/ч.?

    Коментиран от #17, #20, #22

  • 15 БАЙ Х@Й ‼️

    16 2 Отговор

    До коментар #11 от "Пилот на Ферари":

    То при ДВГ конските сили са за реклама. От по-голямо значение е въртящия момент и при какви обороти е налична мощността! Едни поддържат на магистралата 130 с 2-2'500 оборота , други са на милиметри от червения сектор (лютеницата както му викат) !
  • 16 Петър

    7 0 Отговор

    До коментар #10 от "Драг":

    Това са глупости,по твоята логика може да има и хора които си карат личните камиони на писта,защо тогава камионите са ограничени на 90км/ч.?

    Коментиран от #23

  • 17 Пилот на Ферари

    9 1 Отговор

    До коментар #14 от "Петър":

    Това няма как да стане. Представяш ли си да тръгнеш да изпреварваш и на 139 км/ч ти се включва ограничителя на магистралата. Ще има много повече катастрофи.
    А камионите се движат с Крайцерска скорост предимно в дясната лента.

    Коментиран от #21

  • 18 Драг

    3 4 Отговор

    До коментар #11 от "Пилот на Ферари":

    Напротив не си прав. Даните са различни защото американците все още заради Англия работят с първобитни мерни единици които не са съобразени с десетичната броина система. От там при изчисленията се получава разлика от няколко коня което не е фатално.

    Коментиран от #27, #29

  • 19 Знайко

    6 4 Отговор
    Въможностите на съвременните технологии за произвоство на фарове, стопове, брони, външни панели, дръжки на врати са толкова големи, че дизайнерите се самозабравиха и прекалиха.

    Аз пък не съм съгласен с някои от мненията на дизайнера. Да прав е за прекалено многото линии, за стоповете все едно са взети от друга кола и някакси си не се връзват с останалото. Но задната част на модели на Audi и VW с тази грозна ниша за регистрационният номер от последните 10 години, е дори още по-лоша и е дело на най-некадърният дизайнер раждал се някога. Прав е и за прекалено дългата пресница. Но относно предницата, днес предниците са почти еднаква на всички нови коли от всички марки. Това е заради аеродинамика и притискаща сила. Аеродимичния закон е еднакъв за всички дизайнери и марки, ако искат добра аеродинамика, нисък разход и притискаща сила няма накъде да мърдат. Най-аеродинамичната форма е една и съща за всички автомобили, бусове, камиони, автобуси .... Формата на фаровете е много подобна на фаровете на някои модели Ауди отпреди 10 години. Има по-стари модели BMW вероятно дело на критикуващият с още по-грозни фарове и стопове. Отпред имам критика към огромните триъгълни въздухозаборници, които освен, че са грозни са и в различен цвят и това още повече влошава нещата. За мен много по-важен е интериора, преди 20 г. там BMW много се издъниха, баха наели много некадърен дизайнер преди 20 години.

    Коментиран от #33

  • 20 БАЙ Х@Й ‼️

    5 2 Отговор

    До коментар #14 от "Петър":

    Това за автобусите и камионите не е точно така , ама е цяла тема . А иначе и за леките автомобили има такива с ограничител на скоростта . Просто двигателят позволява той да бъде, регулиран или премахнат! А за ограничението - ами аз бих предпочел за кратко да вдигна над разрушената скорост, но да изпреваря без да застрашавам насрещния, изпреварвания и мен ! Ти при ограничение 90км/ч не би ли изпреварил каращия с 75-80км/ч ?

    Коментиран от #36

  • 21 Петър

    6 1 Отговор

    До коментар #17 от "Пилот на Ферари":

    Ама ти нямаш право на повече от 140км/ч., и ограничителят трябва да си ти,камион или автобус карал ли си,защото аз да,и много добре знам как автобус изпреварва друг автобус,не е опасно стига да не се яви някой глупак зад мен и да светка с фаровете без да има ясната представа че ще трябва изчака да изпреваря колегата.

    Коментиран от #30

  • 22 Драг

    4 1 Отговор

    До коментар #14 от "Петър":

    Е то това идва, не си ли чул че Европа гласи такъв закон. Ще стане както с фаровете.
  • 23 Драг

    3 2 Отговор

    До коментар #16 от "Петър":

    Защото няма, и твоето е глупост и то безмерна. Поогледай се малко и ще разбереш не се ли карат коли на писта, дори и в БГ има но тук е рядкост.

    Коментиран от #24

  • 24 Петър

    6 1 Отговор

    До коментар #23 от "Драг":

    Ами продължаваш с глупостите,за това че някой хипотетично може да иска да си кара колата на писта ти си мислиш че авто производителите се съобразяват с неговата хипотетична писта и затова правят колите да вдигат пи 300-350км/ч.?
    Стига глупости-като в рекламата за кредити.

    Коментиран от #28

  • 25 дада

    2 0 Отговор
    на мен пък ми харесва лично мнение
  • 26 БАЙ Х@Й ‼️

    4 4 Отговор
    За мен най-грозния автомобил е фиат "Мултипла" - не бих го взел и като подарък .

    Коментиран от #31

  • 27 Пилот на Ферари

    3 0 Отговор

    До коментар #18 от "Драг":

    Данните от документите и от реалните са различни. Има многократни тестове по ТВ AMS и по списанията. Различават се както по реалните конски сили , така и по разхода на гориво .

    Коментиран от #32

  • 28 Драг

    4 1 Отговор

    До коментар #24 от "Петър":

    Ти пишеш най-големите глупости. Един ограничител на скороста струва нищо, ако има закон ще го сложат. Щом няма БМВ правят спортно ориентирани коли които могат да се карат не само на пътя, но и на пуста, стари летища, затворени пътища и т. н.
  • 29 Пилот на Ферари

    5 1 Отговор

    До коментар #18 от "Драг":

    Ако съпоставиш по документи и в реални условия например Вектра А /Астра Ф с двигател 1,6 I 75кс и Вектра Б 1,6 101кс по документи 101 коня е по бърз и по икономичен .
    Реално обаче е точно обратното .
  • 30 Пилот на Ферари

    4 0 Отговор

    До коментар #21 от "Петър":

    Ами аз не казвам обратното . По закон трябва да изпревариш по възможно най краткия начин. А най краткия начин е когато имаш достатъчно мощност.
    Иначе два камиона се изпреварват в продължение на няколко километра.
  • 31 Пилот на Ферари

    8 0 Отговор

    До коментар #26 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    А ти виждал ли си BMW i3 ? Модернизация на Мултипла.
    А иначе има много хора които го харесват тоя Фиат. Широко и удобно . На предната седалка могат да седнат трима човека.
    Вкусове всякакви.

    Коментиран от #35

  • 32 Драг

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Пилот на Ферари":

    Конете някои дават по-високи но други по-ниски като ауди да казват после нашата кола по малко коне пък мина тези с повече, но това няма общо с Европа и САЩ. Факт е че еднакви коли имат различни данни за конете в САЩ и Европа дължащо се на различните мерни единици, като разликата е 5-10 коня.
  • 33 Пилот на Ферари

    4 4 Отговор

    До коментар #19 от "Знайко":

    Тук предницата няма нищо общо с притискащия ефект и аеродинамиката. Просто са търсили ефекта с Z4. Търсят ефекта на родстар.
    Я сравни с Рено Megane RS ! Такава ли е предницата ?
    Да не говорим ,че Реното ще го отвее отвсякъде това БМВ .

    Коментиран от #38

  • 34 Знайко

    4 1 Отговор

    До коментар #3 от "анонимен":

    Мощността освен, че дава по-висока максимална скорост, дава друго много по-важно нещо, дава по-добро ускорение. Също така трябва много мощност при катерене на баири в планината. Където освен това заради разреденият въздух при атмосферните двигатели мощността пада на половина. При турбо двигателите, турбото компенсира редкият въздух и при тях няма значение. На Витоша на Алеко около 1800 м. над морското равнище от 100 атмосферни коня са останали само 50 коня. За другата половина няма въздух. И колата става немощна, по-трудно качва баира. Мощността ти дава възможност и за по-лесно изпреварване на баир. Друга причина е икономията на гориво, по-високите предавки освен по-висока максимална скорост над 220-240 км/ч, осигуряват по-голяма икономия на гориво при движение на висока предавка със скорост 100-140 км/ч. Да 200 к.с. са предостатъчни за 1-1,3 тона сапунирки като Пежо, Дачия, Рено, Тойота, Шкода, VW Поло, Голф ... Но за 2,5-3 тона джип или ИСТИНСКА КОЛА 2 тона Ауди А6, А8, BMW 7 серия или Мерседес S-класа трябват повиче, трябват над 300 к.с. за да ускорява добре. Аз лично не зная колко може да вдигне моята кола 1,4 литра турбо 120 к.с. и 210 Nm, защото не съм вдигал повече от 180 км/ч. Но това, което зная и ме кефи, е че с 2-ма пътници и багаж на 5-та предавка, катери баира преди тунела Траянови врата с 160 км/ч. и дори може да ускорява. Смятам обаче, че щеше да е по-хубаво да имам бензин 1,8-2,0 литра, 170-200 к.с., 300-400 Nm турбо двигател. Не за да к

    Коментиран от #37

  • 35 БАЙ Х@Й ‼️

    4 0 Отговор

    До коментар #31 от "Пилот на Ферари":

    Пред дома един спира с такова и опъва шнура! Ама то е на ток , а тук говорим за истински коли ! Докато все още можем !
  • 36 Д фен

    3 0 Отговор

    До коментар #20 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Тук не си прав голямата мощност може много лесно да те вкара в по-голяма беля не винаги е в плюс
  • 37 Петър

    3 0 Отговор

    До коментар #34 от "Знайко":

    А ти защо катериш баира преди тунела Траянови врата с 160 км/ч? Не е забранено да се кара със 160км/ч.?

    Коментиран от #45

  • 38 Знайко

    4 1 Отговор

    До коментар #33 от "Пилот на Ферари":

    Аеродинамиката на съвременните коли е много важна за разхода на гориво. Тя е определяща и поставяща ограничения за дизайна. Аеродинамиката цели едновременно 2 взаимно пречещи си неща. По-малко въздушно съпротивление и по-голяма притискаща сила. Прави се комромис, между двете. Да дължината на капака може и да цели прилика със Z4. Но аз в случая говоря за предницата в часта и предна броня, решетка, фарове, предната част на капак двигател до предните гуми. Която част най-много определя аеродинамиката и притискащата сила, а не дължината на предния капак. Дължината на капака има малко влияние върху аеродинамиката. Инженерите(американци, германци, британци, японци) правещи самолети(бързи изтребители) изследвали аеродинамиката на различни форми и още от времето преди Втората Световна Война от 1930-те години. От около 100 години знаят, че най-аеродинамичните форми са на дъждовната капка и самолетното крило.

    Но формата на самолетното крило не е подходящо за автомобилите, тъй като създава подемна сила и влошава сцеплението. За това, колите от Формула 1 имат антикрила, които да създават притискаща сила. И по тази причина(създаване на притисната сила) предницата на съвременните автомобили прилича на клин. За това на днешните автомобили са смъкнати предните части и вдигнати задните части(създава се въздушен клин под автомобила) и се слагат дифузори на задните брони. Защото тези форми създава притискаща сила.

    Коментиран от #40, #42

  • 39 оня с коня

    2 5 Отговор
    Ама наистина е ПРАВ Дизайнера/мака и бивш/ че Формите в тая Двойка можеха да бъдат далече по читави!И ако трябва да съм честен,оформлението на Тройката ми /2004 год/ просто е Несравнимо по-добро от Тази на снимката.Верно че е само 204 дизелови коня и ВСИЧКИТЕ ДО ЕДИН са Налични,верно че я карам все едно че е 300коня,ама...друго щеше да си е ако имаше като тая- хайде да не са 400,ама поне 350 ДИЗЕЛОВИ коня...и пак САМО със Задно предаване и РЪЧНА скор. кутия!

    Коментиран от #41

  • 40 Пилот на Ферари

    3 3 Отговор

    До коментар #38 от "Знайко":

    Пиши по кратко . Няма кой да ги чете тия реферати.
    А относно аеродинамиката - ти на тая кола челното съпротивление виждаш ли го ?

    Коментиран от #52

  • 41 Пилот на Ферари

    7 0 Отговор

    До коментар #39 от "оня с коня":

    Брато , какви ги дрънкаш ? 204 коня ама я караш все едно е с 300 ?
    И че на дъртата кошница всичките коне са там , даже няколко дошли от комшиите.
    Ако е майтап го приемам безрезервно .
    Но ако си се взел на сериозно ......

    Коментиран от #49

  • 42 Драг

    1 2 Отговор

    До коментар #38 от "Знайко":

    Самолетното крило само по себе си не създава подемна сила, това го прави ъгъла на атака. Един самолет и с 1000 кмч да го засилуш няма да излети. За да излети се променя ъгъла на хоризонталният стабилизатор на опашката които повдига носа. При повдигнат нос се получава ъгъл на атака на въздуха към крилото.

    Коментиран от #43, #72

  • 43 БАЙ Х@Й ‼️

    4 1 Отговор

    До коментар #42 от "Драг":

    По физика май си гледал основно физиката на преподавателката!

    Коментиран от #44

  • 44 Драг

    1 2 Отговор

    До коментар #43 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    А ти пакета на преподавателя си. Та кое не е вярно? Знаеш ли че и колите имат крила а не излитат.?! Аааа ти разбираш от портокали и банани верно.

    Коментиран от #46, #74

  • 45 Знайко

    3 1 Отговор

    До коментар #37 от "Петър":

    Рибата се вмирисва откъм главата. Всеки пътувал поне от София до Пловдив или обратно. Знае, че 1/4 от колите на магистралата превишават ограничението на скороста от 140 км/ч. Друга 1/4 от автомобилите, не че спазва закони и огранимениета, просто са неспособни да вдигнат повече от 140 км/ч. Но за сметка на това, част от водачите им карат почерпени или без книжки. След като полицаи, политици, кметове, министри и най-вече депутатите ни, които са гласували законите ни. Не спазват законите, които самите те са гласували. И полицаите, които трябва да следят за спазването на законите, докато самите те не ги спазват. Защо аз да спазвам закони и правила, които значителна част от околните не спазват? Защо не питаш защо за властимащите няма закони и глоби? Също така защото да забранено е, но когато в лявата лента тези зад мен карат със 160 км/ч. и ти светкат и те притискат, ако си по-бавен. А пък в дясната лента е пренаселено с претоварени бавни тирове движещи се с 80 км/ч. и автобуси. Имаш само 2 избора, да караш със скороста на останалите участници в движението. Или със 160 км/ч в лявата лента или с 80 км/ч в дясната откъдето няма излизане, ако направиш път на по-бърз от теб. Другата причина е, че пътна полицията е корумпирана, а началниците там освен корумпирани са и некъдърни. Да безумие е там на баира да се слага патрулки и да се спират коли за проверки или нарушения. Но може да сложат стационарни камери за скорост и да ти пратят глобата по пощата. Има и друго

    Коментиран от #47

  • 46 БАЙ Х@Й ‼️

    4 0 Отговор

    До коментар #44 от "Драг":

    Знаеш да обиждаш, но не знаеш елементарни неща ! Жалко ! Подемната сила, на кратко, я създава разликата в скоростта на въздуха минаващ над и под крилото ! А тя зависи от неговат форма и положение спрямо потока въздух ! Именно положението, ъгъла на атака може ДА Я ПРОМЕНЯ ! Но я създава формат на крилото ! Колите основно имат АНТИКТРИЛА !!! Тяхнат цел е да създават НЕ ПОДЕМНА СИЛА, а СИЛА НА ПРИТИСКАНЕ ! Така теоретически кола от Ф1 може да се движи по писта разположена над нея , а тя да е нагоре с колелата ! Просто тя има нужното притискане и скорост , но няма писта ! Отвори си учебника и разгледай внимателно защо крилото на самолета е изпъкнало повече отгоре ! Приятно четене ! Може да си хапнеш и нещо през това време!

    Коментиран от #48

  • 47 Драг

    4 1 Отговор

    До коментар #45 от "Знайко":

    Напротив камерите за скорост са най-голямото безумие измислено да дере кожста на хората. На запад повечето камери са за средна скорост което е ок. Аз обаче имам над 10 глоби за това че на магистрала съм карал с 120 а имало знак 90, на извънградско съм карал с 80 а трябвало 60. Айде стига имало отбивка и аз да натисна спирачката и веднага да намаля. Слагат камери на места където да вземат пари а не че мислят за хората.

    Коментиран от #63

  • 48 Драг

    0 3 Отговор

    До коментар #46 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Ти сам си отговаряш на въпроса крилото много лесно може да стане антикрило зависи как го позиционираш. Така че стига глупости ръси. Чакам да вдигнеш самолета без вдигнат нос.

    Коментиран от #50

  • 49 оня с коня

    0 3 Отговор

    До коментар #41 от "Пилот на Ферари":

    БМВ-то го купих на 140хил. преди 7 год,сега е на 197 хил,т.е. въртя по 7-8 хил. на година САМО ПРЕЗ Пролет,Лято и Есента през Зимата си е в гаража ПЛЪТНО.И понеже няма и ГРАМ РЪЖДА,не бута И ГРАМ МАСЛО на 10 хил. км,КОЛКО МИСЛИШ че е Живота на подобен ДИЗЕЛОВ ШЕСТАК и какво са 200 хил км за него при редовна смяна на Маслото с Кастрол Ейдж?А факта че преди 3 год го настъпах по магистралата Шумен - Варна и без проблем стигна 239км при Фабрична 242 /по Джиесем,иначе стрелката отиде на 245/ говори ли ти нещо?Ама преди това изпълнение съм сменил ПОЧТИ ВСИЧКО по ходовата част- накладки,дискове,Демпф Шайба,маховик,Щанги разни,Тампони "от-до"/24 бр./Гуми МАРКОВИ "континентал" 245/40/17 и т.н.?А като прибавим и Добавката "Цетан+" на Бардал която винаги слагам на 1 резервоар и която вдига Цетаните на Нафтата с 5% ГАРАНТИРАНО- твърдя го отговорно?И ще обясня на такива като тебе защо ПРИНЦИПНО НЕ ВЯРВАТЕ на Добронамерени индивиди като мене:Защото НЕПРЕКЪСНАТО в Живота някой ви лъже,като вижда Външния ви вид,Интелекта ви и Социалния ви статус!

    Коментиран от #54, #60, #61

  • 50 БАЙ Х@Й ‼️

    2 0 Отговор

    До коментар #48 от "Драг":

    Обичам упоритите ученици ! А сега разбери що е то център на масата на самолета , център на действие на подемната силата и като вземеш предвид , че те не съвпадат , а и двигателя няма как да се мести ЩЕ РАЗБЕРЕШ ЗАЩО ПИЛОТА СИ ВИРВА НОСА !!!

    Коментиран от #51

  • 51 Драг

    0 2 Отговор

    До коментар #50 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Ти си вирнал носа и нищо не разбираш. Няма нищо общо с центъра на масата. За да получи подемна сила на самолета му трябва голям ъгъл на атака. Това като не разбираш незнам, явно имаш проблем. Между другото хвърчили поне виждал ли си?Купи си едно и ще разбереш пивече за аеродинамиката.Подемната сила е пропорционална на скороста на въздуха и на площа на крилото която има контакт с него. Не случаино като каца отваря задкрилките да не падне от липса на подемна сила.

    Коментиран от #53

  • 52 Знайко

    1 1 Отговор

    До коментар #40 от "Пилот на Ферари":

    По правилно е да ме попиташ дали според мен автомобила е "обтекаем" или дали има добро "аеродинамично/въздушно/ съпротивление", а не "челно съпротивление". Аеродинамичното съпротивление не се измерва по снимки с "виждане" от такива "експерти" като теб. Нито пък от мен. То е измерено и го пише в техническите характеристики. Вероятно скоро ще го публикуват. В днешно време при масовите автомобили най-добрият аеродинамичнин коефициент е към Cx=0,2. Преди 30 години беше около Cx=0,29 Опел Калибра, Ауди 100... Измерват се от квалифицирани инженери, с десетки години опит, на които това им е работата. В скъпи лаборатории с аеродинамични тунели, където един ден работа струва милиони евро. Първо се тестват малки глинени макети мащаб 1:8 или 1:10, после глинен макет в реален размер. И накрая на реални тестови прототипи. И да виждам, предпоставки за добра обтекаемост на тази кола. Виждам в предната част дъговидните профили във вертикален и хоризонтален срез. Виждам и лек клиновиден профил с цел да служи като малко антикрило отпред в долната част на предната броня. Ако искаш да видиш как изглижда голямо примитивно предно антикрило разгледай снимки на рали колите серия В Ауди Куатро и Ланчия от 1980-те години. Виждам и вдигната задна броня - т.е. нещо като дифузор. Виждам заоблени форми, там където са основните въздушните потоци. Около фарове, решетка и преден капак, предно стъкло. Там където са ръбовете на предната броня, смятам, че не влошават аеродинамиката. Защото

    Коментиран от #55, #57

  • 53 БАЙ Х@Й ‼️

    2 0 Отговор

    До коментар #51 от "Драг":

    Смесваш две различни неща ! Подемната сила е по закона на Бернули , а ъгъла на атака включва закона на Нютон !!! "
    ... в зависимост от ъгъла на атака, центърът на налягане може да се намира преди, след или да съвпадне с масовия център..."

    Коментиран от #59

  • 54 Пилот на Ферари

    2 0 Отговор

    До коментар #49 от "оня с коня":

    И аз съм купувал на 118 хил реални със сервизна книжка , ама не се знае. Спеца по диагностика при когото ходих се произнесе , че километрите или са реални , или е кадърно манипулирана. Май второто е по вярно.

    Коментиран от #56

  • 55 Пилот на Ферари

    1 2 Отговор

    До коментар #52 от "Знайко":

    Брато , честно много дълги тиради пишеш. Не можеш ли да се изразяваш като хората ? Какви са тия научни трудове ?
    И аз не съм прост и знам за какво става въпрос.
    Сега ако и намеря точните размери и и сметна сечението на предницата и на средната част - мога да ти кажа какъв и е коефициента на въздушно съпротивление !
  • 56 БАЙ Х@Й

    4 0 Отговор

    До коментар #54 от "Пилот на Ферари":

    Преди години бях харесал една кола от автокъща. Извиках едно разтропано монтьорче - оказа се че предните дискове са от дизел, двигателя е 1.6 бензин , а купето по VIN е било с 1.4 бензин !

    Коментиран от #58

  • 57 Пилот на Ферари

    4 0 Отговор

    До коментар #52 от "Знайко":

    Пишеш някакви световно известни неща .
    Между другото въздушното съпротивление на Опел Калибра е 0,26 и е шампион по аеродинамика в продължение на 25 години.
  • 58 Пилот на Ферари

    3 0 Отговор

    До коментар #56 от "БАЙ Х@Й":

    И аз преди години купувах една Омега дизел 2,0 която по документи при регистрацията излезе - 2,0 бензин. Бяха объркали документите още в Германия. В КАТ нямаха право да ги променят. Чак после го промениха правилника и я пререгистрирах.
  • 59 Драг

    0 4 Отговор

    До коментар #53 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Сигурно като сложиш на колата антикрилата те интересува къде е центъра на тежеста. Настроиваш ъгъла на атака и от там притискащата сила. Колкото пи голям ъгъл повече притискаща сила, но по бавна кола. Нищо общо с центъра на тежеста.

    Коментиран от #62, #65

  • 60 Пилот на Ферари

    2 0 Отговор

    До коментар #49 от "оня с коня":

    Това кое е - 3er (E46) 330d (204 Hp) ?
    По принцип много добри двигатели. Но въпреки това износването на двигател на 250 хил/км можеш да го намериш какво е .

    Тоя двигател има проблеми с вихровите клапи и знам за скъсана верига на познат . Обърни им внимание.

    Коментиран от #68

  • 61 Пилот на Ферари

    1 0 Отговор

    До коментар #49 от "оня с коня":

    С какво масло го караш ? За тоя двигател бих препоръчал 10/60 или 10/50 . По принцип ги дават за БМВ М . Аз от 6-7 години само такова ползвам. Дават го за спортно шофиране и натоварени двигатели.
  • 62 БАЙ Х@Й ‼️

    3 0 Отговор

    До коментар #59 от "Драг":

    Това което казваш важи за оптичния тунинг ! Декоративните антикрила можеш да ги сложиш и над шибидаха, ако решиш ! Ако искаш да имат ефект се запитай защо задното антикрило на новите бързи автомобили е там и защо излиза при определена скорост ! Реално ефекта на прилепяне е различен при различната скорост . Да при ниска скорост той не се усеща , а при много висока може да започне да те спира ! Лесно ще го усетиш като си изкараш ръкат през отворения прозорец и започнеш да променяш положението на дланта при различна скорост !

    Коментиран от #64

  • 63 Пилот на Ферари

    2 0 Отговор

    До коментар #47 от "Драг":

    За това си много прав - че на всяка отбивка или разклон са наслагали ограничения .
    По принцип за това си има преди разклон лента за престрояване и завиване .

    Коментиран от #66

  • 64 Драг

    0 3 Отговор

    До коментар #62 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Смешно е ти сам си отговсряш на въпроса. Извади си дланта от прозореца и започни да я накланяш първо по часовниковата стрелка после обратното и ще разбереш какво няма да ти кажа🙂🙂🙂. Но другите ме разбраха за площа и създадената сила. Същото правят и споилерите но ъгълът на атака е само отрицателен.
  • 65 БАЙ Х@Й ‼️

    2 0 Отговор

    До коментар #59 от "Драг":

    Много общо с центъра на тежестта ! При самолета може да получиш и напречно, и надлъжно завъртане ! Затова не всеки става пилот , като по филмите всеки замества ранения пилот ! При колат основно е презавиване ( поднасяне) и това е по-често при задно разположен двигател и шофьор без опит ( може да е с опит на Ауди , но без опит на Порше ) ! Конструкторите неслучайно се стремят към разпреселение 50:50!

    Коментиран от #67

  • 66 Драг

    2 0 Отговор

    До коментар #63 от "Пилот на Ферари":

    Е да ама 90 процента от камерите са на тези отбивки. От 90 на 60 а има места по на 1 км. Е всеки км мога ли да ускорявам намалявам.
  • 67 Драг

    0 3 Отговор

    До коментар #65 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Това няма ниииищо общо с подемната сила а с закона на нютон за инерцията, вземи го прочети.

    Коментиран от #69

  • 68 оня с коня

    0 0 Отговор

    До коментар #60 от "Пилот на Ферари":

    Оценявам че почна да се държиш като Бял човек и ще потвърдя че Това е БАШ за каквото си мислиш-330Д,204 коня.А на препоръката ти да погледна какво е Стандартното износване на Двигатела им на 250 хил. ще ти препоръчам ГОРЕЩО:ПРЕСТАНИ да робуваш на стандартни Статистики,нямащи НИЩО ОБЩО с Индивидуалната Експлоатация на МПС-тата!Междувременно като го купувах от Димитровград не ме интересуваше какво пише на Километража,че Гумите са "Галоши" и че Спирачките и дисковете са за належаща смяна - просто исках Шефа на Автокъщата да го пробва как върви в Мое присъствие ...ами дърпаше като Изоглавено,т.е. на практика купих ДВИГАТЕЛ,а не прилежащите подробности.Колкото до късане на Верига - да,следва да се сменя ПРИ НУЖДА,обаче когато сменях Водна помпа и Вискосъединител/заблуждавал съм се че има само /Класически/ Съединител,майстора ми каза че Веригата е О.К. и да не я бутам.Вихрови клапи...-имат си своето значение за по-добро смесване на Горивото с въздух при постъпване в цилиндрите и Германеца не е толкова прост да ги сложи,за да се чупят и да блокират Двигатела.Пък ако случайно се случи,тогава ще му мислим.Аз пари за колата си НЕ ЩАДЯ!
  • 69 БАЙ Х@Й ‼️

    4 0 Отговор

    До коментар #67 от "Драг":

    Мъка, мъка ... законът за инерцият държи сметка в случая за центробежнат сила на автомобила ! А точно с антикрилото ти увеличаваш силата на прилепяне ( на триене ) и чрез увеличено триене преодоляване опита на ,задницата да те изпревари ! Когато вземеш завой на лед и асфалт увеличеното триене позволява по-голяма скорост ! На асфалт без антикрило и с антикрило ползваш закона на Нютон и закона за запазване на инерцията !

    Коментиран от #70

  • 70 Драг

    0 3 Отговор

    До коментар #69 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    А защо ще те изпревари задницата като няма центробежна сила??? 🙂🙂🙂🙂.

    Коментиран от #71

  • 71 БАЙ Х@Й ‼️

    2 0 Отговор

    До коментар #70 от "Драг":

    Пиша ти бааавно , дано го схванеш ! Има центробежна сила , по закона за запазване на инерцията . При скорост примерно 40км/ч, 80км/ч и 120км/ч с един автомобил , в един завой тя има три стойности ! Когато си на мокро без спойлер сцеплението те удържа на пътя само с 40 и не може при 80 и 120! Когато си на сух път, без спойлер, сцеплението те удържа при 40 и 80 но не и при 120 ! Когато поставиш ПОДХОДЯЩ спойлер той допълнително ( чрез третия закон на Нютон , пише се с главна буква) ще увеличи сцеплението и така ще преодолеш завоя и с 120км ! Съвсем измести темата от първоначалната, но дано си ме разбрал ! /// закона на Бернули отчита създаването на подемната сила от статично крило, а промяната на ъгъла на атаката увеличава или намалява подемната сила НА СЪЩОТО крило чрез третия закон на Нютон /// хубава вечер ///
  • 72 перничанин

    3 0 Отговор

    До коментар #42 от "Драг":

    Това за опашката на самолета не го пиши, че ти се смеят. Друг е елемента който описваш и се казва елерон, и има няколко такива на крилата.

    Коментиран от #73

  • 73 Драг

    1 0 Отговор

    До коментар #72 от "перничанин":

    На тебе ти се смеят, не не е елерон а хоризонтален стабилизатор и се намира на опашката. Елерона е на крилото. Хоризонталният стабилизатор е на опашката при излитане и кара опашката да се наведе надолу, което означава предната част нагоре което създава ъгъла на атака което променя налягането на въздуха отдолу и отгоре на крилото. Това е и за Бай хои ама и бавно да пиша пак няма да разбере. Има спортни самолети с нулев ъгъл на атака иначе пътническите дори в нормално положение имат слаб ъгъл на атака който обаче не е достатъпен при излитане затова се увеличава ъгъла на атака.
  • 74 Знайко

    2 0 Отговор

    До коментар #44 от "Драг":

    Крила имат "летящите коли" и летят. А нормалните коли имат АНТИкрила или спойлери. Наричат се така, защото са обърнати на обратно "самолетни" крила. Служат за да осигурят притискаща сила и така да увеличат сцеплението на гумите с пътната настилка.
  • 75 Валери Божинов

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Айде смени репертоара .откакто е излязъл екобуста не се спря кенчета и обороти
  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 някой

    0 0 Отговор
    90% от времето в сайта прекарвам в четене на коментари под статии за електромобили , тази и изключение но искам да се обърна към драг,гост,оня с коня, дривинг плежър и сектанта : момчета велики сте ! спасявате нощните смени :)