Last news in Fakti

10 Август, 2021 10:59 13 575

10 автомобила, които не бива да продавате, поради значителното увеличение на стойността им (ЧАСТ I)

  • автомобилът на старо
10 автомобила, които не бива да продавате, поради значителното увеличение на стойността им (ЧАСТ I) - 1

Купувай евтино, продавай скъпо. Това е житейската мъдрост, която всеки брокер на стокови борси, агент недвижими имоти или търговец на автомобили следва.
Вторичният пазар за автомобили действа по същия начин. Именно поради тази причина не е изненада, че има безброй възможности да се придобиват коли като превозни средства за инвестиция.
Въпреки това, да бъдеш колекционер на висок клас автомобили изисква значителна инвестиция, както и съвсем не скромни съпътстващи харчове. Друго задължително условие са наистина дълбоките познания по колите.
Експертите от регистрите за автомобилни истории carVertical анализираха автомобилния пазар и изготвиха списък с 10 коли, които не бива да продавате поради значителното увеличение на стойността им. Те също така използваха базата си данни, която съдържа хиляди доклади на автомобилни истории, за да изследват някои от статистиките за тези специфични модели. Ето финалния списък:

Alfa Romeo GTV (1993 - 2004)

10 автомобила, които не бива да продавате, поради значителното увеличение на стойността им (ЧАСТ I)


Специалистите по дизайна на Alfa Romeo, които винаги са предпочитали дръзките и необичайни решения, отново не изневериха на своите дизайнерски наклонности с Alfa Romeo GTV.
Както повечето купета от това време, Alfa Romeo GTV се предлагаше с четири или шест-цилиндрови бензинови агрегати. Въпреки, че четири-цилиндровият двигател се слави със своята еластичност, най-ценената версия на GTV е оборудвана с изумителния шест-цилиндров Busso мотор.
Този агрегат, който в последствие се превръща в асо в ръкава на Alfa Romeo, е основната причина за значителното нарастване на цената на Alfa Romeo GTV. И въпреки, че както при повечето италиански коли, цената тук не се увеличава със същите темпове, както при конкурентните модели от Германия, добре поддържаните екземпляри днес се търгуват за повече от 30 000 евро.
Според проверките на история от carVertical, 29% от тези автомобили са показали някои дефекти, които могат да дадат отражение върху работата на превозното средство.

Audi V8 (1988 - 1993)

10 автомобила, които не бива да продавате, поради значителното увеличение на стойността им (ЧАСТ I)


Днес Audi A8 се счита масово за върха в техническото и инженерно чудо на компанията. Но дори преди седанът Audi A8, Audi V8 за кратко беше знаменосецът на концерна.
Елегантният седан се предлагаше единствено с V8 двигател, който накара този тип каросерии да изпъкнат по онова време. Някои от най-мощните модели разполагаха и с ръчна 6-степенна скоростна кутия.
Audi V8 не е толкова зашеметяващ, колкото серия 7 на BMW, нито пък престижен, колкото Mercedes-Benz S-Class, но е удивителен поради някои други причини. Audi V8 проправя пътя на компанията към високия сегмент и директно изправя бранда като конкурент на BMW и Mercedes-Benz. Нещо повече – Audi A8 е значително по-рядък от други еквиваленти и затова не е изненада, че цената на този луксозен седан е започнала да се увеличава.
Според докладите за автомобилна история на carVertical, 9% от тестваните екземпляри показват неизправности, а манипулиране на пробега се наблюдава в 18%.

BMW 540i (1992 - 1996)

10 автомобила, които не бива да продавате, поради значителното увеличение на стойността им (ЧАСТ I)


Десетилетия наред серия 5 се намираше в авангарда на сегмента на луксозните седани. И все още, Е34 поколението успява да задържи средата между разумната покупка и по-скъпите Е28 и Е39, които и към настоящия момент са в криза на средната възраст.
Осем-цилиндровия вариант беше единствения, който се предлагаше няколко години. В резултат на това е относително рядък и не се среща толкова често в Европа и Съединените щати, колкото BMW M5. В допълнение на това, мощта на V8 агрегата е много сходна с тази на BMW M5.
Най-приятният аспект от този модел е неговата достъпност. И докато стойността на BMW M5 се е покачила до небесата, 540i е много по-евтин, но това няма да трае дълго.

Jaguar XK8 (1996 - 2006)

10 автомобила, които не бива да продавате, поради значителното увеличение на стойността им (ЧАСТ I)


Jaguar XK8, който дебютира през 1990 се предлагаше като купе или кабриолет. Разполагаше с различни двигатели и набор от удобства, които да задоволят повечето собственици на XK.
Jaguar XK8 е един от първите наистина модерни модели на Jaguar, който вдигна летвата на качеството, технологиите и себестойността.
Пригответе се да похарчите най-малко от 15 000 до 20 000 евро за добре поддържан, добре обгрижван екземпляр. Междувременно, Jaguar XK-R, който е много по-търсен от автомобилните ентусиасти, е дори по-скъп от Jaguar XK8.
Въпреки това, според проверките на автомобилна история от carVertical, 29% от представителите на този модел показват грешки, а 18% са с манипулиран пробег.

Land Rover Defender (Series I, Series II)

10 автомобила, които не бива да продавате, поради значителното увеличение на стойността им (ЧАСТ I)


От Land Rover не крият факта, че първите поколения на SUV модела Defender са изработени като практични превозни средства с множествено предназначение, насочени най-вече към фермерите.
Базовият дизайн и способността да преминава през всякакви препятствия са заслужили статуса на Land Rover Defender на офроудър, способен да преминава през всякакви терени.
Днес, стойността на серия I и серия II може да изненада много от нас. Ето например, всъдеходи, които са видели и лоши и добри дни струват между 10 000 и 15 000 евро, докато такива, които са били реставрирани или са с минимално износване и следи от употреба често стигат до 30 000 евро в себестойност.
Според проверките на автомобилна история от carVertical, 15% показват проблеми, а тези с манипулиране на пробега са 2%.

ЧАСТ II