Last news in Fakti

28 Септември, 2021 10:00 9 468 46

Dacia продължава да доминира над Volkswagen в Европа

  • европа-
  • dacia-
  • sandero-
  • volkswagen-
  • golf

Sandero е най-избираният модел на Стария континент

Dacia продължава да доминира над Volkswagen в Европа - 1

Данните за продажби на чисто нови автомобили в Европа изненадаха голяма част от автомобилната общественост след като Dacia Sandero измести Volkswagen Golf от първото място. Данните на JATO за изминалият месец август показват, че това вече се превръща в тенденция и Golf отново остава на второ място.

Dacia продължава да доминира над Volkswagen в Европа

За втори пореден месец, Dacia Sandero е най-продаваният чисто нов автомобил в Европа, като води класическия хечбек на Volkswagen с близо 1300 автомобила. Челната тройка се затваря с Toyota Yaris от която са продадени близо 12 600 автомобила.

Dacia продължава да доминира над Volkswagen в Европа

На четвърто място се нарежда още един автомобил на румънската марка, който съвсем скоро получи фейслифт, а именно Duster. Кросоувърът на Dacia се е продал точно 11 327 пъти, докато следващият го Volkswagen T-Roc е постигнал точно 11 179 продажби.

Останалите пет автомобила в класацията са Fiat 500 с 10 966 продажби, Volkswagen Polo с 10 283 продадени екземпляра и Toyota Corolla с 9912 сделки. На последните две места в десятката се нареждат Hyundai Tucson с 9739 реализирани продажби и Ford Puma с 9304.


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 21 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 хъхъ

    61 26 Отговор
    Европейците обедняха.

    Коментиран от #3, #8

  • 2 Съдията Дред

    49 4 Отговор
    Сектанта да почерпи!

    Коментиран от #25

  • 3 бай ганьо

    88 21 Отговор

    До коментар #1 от "хъхъ":

    Хаха,палячо, европейците са просто прагматични и не са, като Ганьо да избиват комплекси!

    Коментиран от #43

  • 4 бай ганьо

    99 24 Отговор
    В Белгия е пълно с Дачии, карат ги, докато им свърши гаранцията и си купуват нови, не са хитри, като бълхара да си купуват стари мерцедеси!
    Българинът е най-големият комплексар в Европа и не само!

    Коментиран от #5

  • 5 Komapak

    57 2 Отговор

    До коментар #4 от "бай ганьо":

    Във Франция жандармерията е с Дачия, но бензинови. Гледам доста километри им въртят. Та не май само докато им свърши гаранцията.
  • 6 Иван

    87 8 Отговор
    Който е пътувал из Румъния е забелязъл колко се промени държавата им последните 5 години.Бойко ни върна в 1 клас.Румънците бяха много след нас.Сега 1000 евро е средната заплата там.Затворите са пълни с министри и депутати.Армията им се обновява с бързи темпове.

    Коментиран от #10

  • 7 kkk

    61 2 Отговор
    Не са интересни бройките, а % растеж или спад... Скъпите коли като Голф бележат зверски спадове в последните 2г., а по-евтините модели в същата категория и моделите 1 клас по-долу бележат растеж. Просто играта се промени:

    - "престижните" марки стават все по-скъпи без да предлагат кой знае какво ново и интересно.
    - евтините марки като Дачия се опитват да вдигат качеството и да предлагат всичко нужно на клиента и при тях напредъка е силно забележим.
    - много хора рязко установиха, че не им е нужен Голф за да ходят само на работа с него- могат и с Ярис да ходят...
  • 8 гошо

    50 1 Отговор

    До коментар #1 от "хъхъ":

    Не вярвам , може би поумняха.... тези "народната кола" са се замозабравили от алчност и не са толкова "народни" вече и качеството им куца. защо да се дават много пари за еднодневка?
  • 9 Qwerty

    20 24 Отговор
    Когато евтиното и с компромисно качество се налага, веднага обяснението е че избиването на комплекси е свършило! Сакви комплекси може да имаш като си купиш Голф, например? И то сравнен с модел от по нисък клас? Апропо, няма друг в класацията от калибъра на Голф! Нито Фокус, нито Астра, нито Сивик, нито Меган, дори! Само Королата е там! Това какво ли говори? Сега да чакаме на обявят Сандерото за по добро от Корола или Сивик? Не бих се учудил!

    Коментиран от #18

  • 10 Сестра Галева

    17 14 Отговор

    До коментар #6 от "Иван":

    Говориш глупости за това има само в Италия почти 2 милиона румънски емигранти дето са толкова добре не знам за другите държави Германия и Франция и Испания по колко са
  • 11 666

    12 65 Отговор
    Дачия е нищо повече от евтин подвижен кенеф за безлични и скопени ментално хора. Тоя невървелник не може да държи повече от 120 по магистралата, а доускорението се мери с календар, пълна бангия. Нормален човек ще предпочете да се вози в автобуса, отколкото да шофира и притежава подобно недоразумение на автомобилостроенето.

    Коментиран от #24

  • 12 👍👍👍

    19 6 Отговор
    И преди и сега швабите у г за!
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Мунчо юмручето

    28 7 Отговор
    Тая кола само се зглобява в Румъния всички важни решения се взимат в Франция и се налагат на румънците не го интересува никои румънско мнение важно е да носи печалба за Рено

    Коментиран от #17

  • 15 Гого

    3 0 Отговор
    Да ама фавия имат 3 модела в класацията
  • 16 Гого

    1 0 Отговор
    35000 на 25000 хм
  • 17 Алф

    6 6 Отговор

    До коментар #14 от "Мунчо юмручето":

    Затова ли няма едно Рено в класацията?

    Коментиран от #27

  • 18 Не всичко е до качество и цена

    17 6 Отговор

    До коментар #9 от "Qwerty":

    Клиента търси баланса между двете, а не само да е евтино или само да е качествено. Ако търсеха само едното на върха на класацията от години щяха да са Mercedes S класа и Дачия. Досега Volkswagen golf предлагаше най-доброто съотношение качество-цена, затова беше на върха на класацията толкова години. Очевидно има проблем с едно от двете и баланса вече е нарушен.

    Като доказателство може да видиш класацията за септември, в която предполагам че Тесла ще е на върха като задмине и продажбите на Дачия, въпреки че е всеизвестно ниското качество на Tesla и високата и цена. Следователно няма как да си прав, че хората просто търсят евтинкото, защото на цената на една Тесла можеш да си купиш три дачии.

    Коментиран от #20, #22

  • 19 ВикиЛексъсВарна

    5 2 Отговор
    Нищо не доминира в момента на паза на чисто нови коли - тъй като няма такъв в момента! За едно керливо Сандеро Степуей се чака 5 месеца!! За едно Поло същата работа! Чак до Великден 2022 г. ще бъде толкова дълга доставката на ново МПС.
  • 20 Turbo

    5 4 Отговор

    До коментар #18 от "Не всичко е до качество и цена":

    Тесла я няма в нито една Европейска класация.А за истински автомобил с двг се чака с месеци.Сега предлагат за доставка най рано 2022г.,налични на склад има малко бройки.

    Коментиран от #21

  • 21 Пътуващият във времето

    4 2 Отговор

    До коментар #20 от "Turbo":

    Разбирам че не те интересува коя година е и плещиш глупости всяка живееш в 20 2050 година а още в следващото мнение пишеше от 1950 година. По моя календар Септември месец 2021 година още не е завършил за да търсиш каквато и да е Европейска класация за продажбите на Тесла този месец. Като се има предвид, че днес 28 септември 2021 година публикуват класацията за август месец, те съветвам да отскочиш до 28-ми октомври и да кажеш какви са класациите за септември. Знам че няма да ти е проблем и предварително благодаря за услугата че ми е любопитно колко ще продадат от Тесла за този месец. Очаквам отговора ти с нетърпение!

    Коментиран от #33

  • 22 7473

    19 0 Отговор

    До коментар #18 от "Не всичко е до качество и цена":

    Всеки нов модел голф струва все повече и все повече а реномето на марката пада. Според мен това е маст от проблема.
  • 23 С фен

    2 0 Отговор
    А на 4то място е и неговото име е …..пак Дачия
  • 24 Komapak

    22 1 Отговор

    До коментар #11 от "666":

    Баничарката им върши доста работа и за 155000 км нито веднъж не е била в сервиз. Е.... Комфорт няма, но малкия бизнес може да си позволи нова а не втора употреба немско недоразумение. Цената на немските в същия клас е точно двойна....
  • 25 сектант

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "Съдията Дред":

    Дачия gelöscht
  • 26 Пешо

    17 3 Отговор
    Голф отдавна не е народен автомобил, защото голф с екстри ти почти 50000лв, за сравнение Дачия с всички екстри, както и глезотии, например, подгрев на седалки, автопилот и така на татък е около 25000лв, това че повечето бакшиши и фирми вземат най-ниското оборудване за 18-20 хиляди и вие повечето сте се качвали в такива Дачи, не ги прави лоши автомобили, даже напротив за България са идеални, а както се вижда по статистиката, явно и не само за България са идеални, лошото е, че с българските доходи, дори и чисто нова Дачия не може да си позволим, защото вноската е 300+, а масово хората са на минималната 650лв с леки изключения до 800лв

    Коментиран от #28, #37

  • 27 факт

    5 7 Отговор

    До коментар #17 от "Алф":

    Рено са най-мразените коли в Европа щяха да бъдат сигурно и в Света ако се продаваха навсякъде

    Коментиран от #29, #30

  • 28 Komapak

    11 4 Отговор

    До коментар #26 от "Пешо":

    Това че се осигуряват на толова не означава че взимат толкова. Не познавам нито един със споменатата от теб заплата. Моите познати се въртят около 2200 в България. Спокойно могат да си позволят Дачия, но не го правят. Въпрос на вкус, все пак. Като прибавиш и ипотеката и разни други екстри сумичката в крайна сметка набъбва до размера на заплата... 😜Всичко са измилили ев.еите ама докато го разберете ще е вече късно.
  • 29 Komapak

    29 1 Отговор

    До коментар #27 от "факт":

    Най-продаваната кола във Франция е рИно, както го произнасят франсетата. И не е чак толкова лоша колкото я описваш. При бусовете, баничарките и камионите разликата с останалите е просто убийствена. Толкова са зле горките че имат двигател във F1. И още по-зле, чак мерцедес ползва техен двигател. За успешната им политика с Дачия иЛада няма да говорим защото е излишно. Ако успеят и да разтоварят от гърба си Нисан направо ще полетят. Не подценявайте френската индустрия. В много случаи критериите им за качество надвишават DIN. Куха статистика, но който робува на старата слава на с нищо неподплатеното немско качество, ще страда. Огледай се в Германия. Всики кранове са potain. Чудно защо ли? Огромна част от промишлените климатици също. Огромна част от соларните панели. Атомна индустрия за която Германия може само да мечтае. Пътувам много и сравнявам. Фактите не са в полза на Германия, определено.

    Коментиран от #35, #39

  • 30 Ханонимка

    3 0 Отговор

    До коментар #27 от "факт":

    Дълги години вносител номер 1 в швабско, шъ знайш...
  • 31 Made in Shmeiz

    7 0 Отговор
    БОЙКОТ НА ВСИЧКО НЕМСКО !
  • 32 браво

    10 2 Отговор
    Увират постепенно главите на европейците.Аз виждам тотално доминиране на Тойота в тази класация.Далечният производител без подкрепа от държавите продава сериозни бройки. А цените им въобще не са ниски нови в Европа.С 10 години гаранция, с максимална вероятност ,че ще стигнеш там за където си тръгнал,а не в сервиза постепенно се променя поведението на клиента. А и като всички други качества са на най-високо ниво за класа.Какво му трябва на европееца.

    Коментиран от #42

  • 33 Turbo

    5 0 Отговор

    До коментар #21 от "Пътуващият във времето":

    А ти тесльо твърдеше за отрицателни цени на тока хахахаха Тесльо-Нострадамус пак не позна.
  • 34 Иво

    2 9 Отговор
    Животът е прекалено кратък да се задоволя с посредствен варел като дачия!!! Утре като затворя очи няма да съжалявам че не съм карал нещо истинско което ми е давало кеф всяко пътуване да съм в лявата лента седнал в кожа и всички удобства на истинска кола...

    Коментиран от #44, #46

  • 35 Абсолютно си прав

    11 1 Отговор

    До коментар #29 от "Komapak":

    Франция е в пъти по хубава държава от Германия. Всъщност това Германия не е държава , това е един гигантски промишлен комбинат. И там не работят хора , а роботи които нямат право да мислят.....а само да изпълняват.

    Коментиран от #41

  • 36 foriner

    1 1 Отговор
    Вчера прочетох в фейса коментар на българин в САЩ, че от 5 години винаги зарежда по 60$, и за пръв път си е позволил да долее до 3/4 от резервоара...
  • 37 ВикиЛексъсВарна

    1 4 Отговор

    До коментар #26 от "Пешо":

    Дачия и автопилот са несъвместими понятия все още! И Дачия Дъстър фейслифт 2022 г. 1.3 тци 150 коня 4х4 също не е народен с цената си от 42 000 лева с ддс. - Проблема не е толкова във вноските - те могат и да бъдат 430 лв. при 5 г. лизинг за Сандеро Степуей 2021 г. 1.0 тце газ. Проблема е първоначалната вноска от 10 000 лева с вслючени всички други първ.такси към банката и първа задължителна вноска каско и накрая на 5-тата година пак има зловеща вноска от 10% - за Степуей Комфорт е 3 000 лв.+ още 425 лв. - 3500 лв. на 61-ви месец за да придобиеш колата на твое име! Та първата и последната вноска общо са 15 000 лева!!! Кой ги има тези пари който има пари само за Дачия Сандеро Стпеуей 27 500 лева с лихвите за лизинга - 35 000 лева???
  • 38 Ролан

    4 1 Отговор
    Народът обеднява, затова...
  • 39 Ганьовци,сър

    3 4 Отговор

    До коментар #29 от "Komapak":

    Няма да е лошо да погледнеш колко е задлъжняла “могъщата” Франция и тогава да бръщолевиш глупости!
  • 40 Komapak

    7 0 Отговор
    Абсллютно нищо не казвам за могъща Франция. Казвам само, че към момента се справят доста по-добре от германците и техниката им изобщо не е за подценяване. Живях и работих 9 месеца там в Германия малко повече. Чисто сравнение, защото живота над 2400м е доста суров и предполага едни други умения и сурови хора. А колкото до политиката им да приобщават бившите си колонии към "правилния" начин на мислене и работа с в пъти по-добре от германците с техните напъни да направя т от бежанците работници. Не знам докога ще игнорират източна европа, но голяма част от иконимиката им се върти от тъмни балкански субекти. Както искаш така го разбирай. Разговора е много дълъг, но немците много грешат.
  • 41 Komapak

    5 0 Отговор

    До коментар #35 от "Абсолютно си прав":

    Не си виждал Ница за това така говориш. Има си и предимства и недостатъци. Аз съм за това да се огледа българина къде е и да не робува на стари традиции. Германия има и много хубави страни. За 9 месеца там съм посетил 43 града според гугъл. Повечето по работа, но има 20% които са били за купона и повярвай ми рускините правят разликата. С часове мога да споря за двете държави и в крайна сметка моята голяма любов е Копенхаген. Не Дания, Копенхаген. Защото това е половината им държава. Само човек, който не е бил там може да има различен поглед. Това е любов от пръв поглед. Е.... Доста е скъпичко. Обиколих цяла Европа. Копенхаген е мястото, повярвайте ми.
  • 42 Komapak

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "браво":

    Има едно мещо, което ги бърка и то се нарича Република Корея. Има едно "клипче" в тубата. How big is samsung. Изгледай го и пак ще спорим. Защото дългът на ЯПОНИЯ надминава или поне е сравним с този на щатите. Уважавам японците, но не и финансовите им решения. Колкото доколко са им здрави машините, аз съм се доверил на луксозната Тойота, лексус и 6г. съм много доволен. Отделен е въпроса, че на европееца му трябва и престиж.
  • 43 Юръп

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "бай ганьо":

    Напротив,човека е прав.Вече никой,нищо не изхвърля както преди 20 години и всеки гледа най-евтиното.Европа обеднява и ще бара меча скоро.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Кокъл

    0 0 Отговор
    Българина плуе по ФИАТ, те най-много продават,нищо хората си карат нови фиати и се радват,българина да си кара премиум колите на 20 год и мисли че има кола..Хи,хи,хи.
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.