ФАКТИ.БГ
  • bmw-
  • i4-
  • мюнхен

BMW започна серийно производство на i4 в Мюнхен

Това е първият електрически модел в основния завод на марката

Публикувана: 23 Октомври, 2021 10:30
31 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2977
BMW започна серийно производство на i4 в Мюнхен - 1
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.4 от 7 гласа.

BMW i4 се превърна в първият изцяло електрически автомобил сглобен в основния завод на марката в Мюнхен в близо 100-годишната ѝ история. Електрическият седан ще се произвежда там на същата поточна линия на която се сглобяват и конвенционалните автомобили.

BMW започна серийно производство на i4 в Мюнхен

За да направят това, инженерите от BMW преустроиха завода през изминалата година, като това не засегна производството. Плановете на марката са през 2023 година, повече от половината от сглобените там автомобили да имат електрифицирано задвижване, а по-голямата част от тях да бъдат изцяло електрически.

BMW започна серийно производство на i4 в Мюнхен

Този резултат се очаква след инвестиция от 200 милиона евро, а промените в завода ще продължат до 2024 година, когато всички автомобили с конвенционални двигатели ще спрат да се произвеждат в Мюнхен и ще бъдат разпределени в други заводи.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.4 от 7 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
РУСИЯ....СУРОВИНЕН ПРИДАТЪК НА...ЕС
1 Отговор
А РУСНАЦИТЕ...КОГА ??????

Коментиран от #2, #17, #22, #24


Оценка:
-7 +9

Хмм
2 Отговор

До коментар #1 от "РУСИЯ....СУРОВИНЕН ПРИДАТЪК НА...ЕС":


А ние кога...

Коментиран от #4


Оценка:
-4 +11

Хассан
3 Отговор
Най обичам таквоз да гу шууфирам

Оценка:
-3 +4

РАДЕВ СА СПИЧА
4 Отговор

До коментар #2 от "Хмм":


АЗ С ЕДИН КОРАБ НЕ МОА ДА ОПРАА, ТИ МИ ГОВОРИШ ЗА БМВ

Коментиран от #6, #25


Оценка:
-8 +8

няма как
5 Отговор
Абе ,както гледам ,скоро-скоро и нафтата и бензина ще са по 5 лв./литъра и щем ,не щем - ще пазаруваме електрокари ,няма как. ПП. Макар че и цената на тока стана - майко мила.

Оценка:
-3 +16

Като те чета
6 Отговор

До коментар #4 от "РАДЕВ СА СПИЧА":


и ти шофираш магаре като дядо си,имаш ли книжка и дървен самар?

Коментиран от #8


Оценка:
-1 +6

Информиран
7 Отговор
Абе като гледам и тук какво пари се правят от тези електрически коли не е истина… все едно си купуваш телефон и след 5г батерията ти умира и какво правиш? При колите е същата работа - Изхвърляш батерията и купуваш нова или направо купуваш нова кола. Какво става с батерията на колата?! Отива в коша - нито може да се рециклира нито да се разгради или да се отървем от нея така лесно. Да не говорим колко замърсяване и токсичност има при изработката на тези батерий. Резултат - след 20г планета пълна с изтощени батерий които капацитета им е отишъл и няма какво да ги правим. За това е помислено но разбира се, понеже парите са по важни, дай да си изиграем номера сега и след 20г ще го мислим пак. Аз ще чакам масовото изработване на колите с водородно задвижване. За сега малко компания ги оферират.

Коментиран от #9, #10, #20


Оценка:
-6 +8

БСП...ЗЛО КОМУНДЕ
8 Отговор

До коментар #6 от "Като те чета":


ПАК ДАВАШ НЕВЕРНИ ОПРЕДЕЛЕНИЯ....ДРУГАРЮ

Коментиран от #26


Оценка:
-3 +0

НАТО НИ БРАНИ, ЕС НИ ХРАНИ
9 Отговор

До коментар #7 от "Информиран":


НЕ ГО МИСЛИ....ЗАПАДА ГО Е ИЗМИСЛИЛ

Коментиран от #27


Оценка:
-5 +3

Komapak
10 Отговор

До коментар #7 от "Информиран":


Ало, информирания!!!!! Батерий да не е някакъв елемент като литий? 🤔

Коментиран от #15


Оценка:
-0 +13

Госта
11 Отговор
Джендърски модел за джендърята

Коментиран от #21


Оценка:
-6 +3

3 в 1
12 Отговор
Сега разбрахте ли защо Тесла напредва толкова бързо и няма стигане? Тези са преправили платформа за автомобили с ДВГ за да могат да монтират на нея батерии и електрически двигатели и си мислят, че са направили електромобил. След това инвестирали жълти стотинки за да сглобяват този електромобил на старата поточна линия, даже без да спират производството и си мислят, че произвеждат ефективно.

При Tesla всичко от самото начало е проектирано специално за електромобил, а самия завод още от самото начало е проектиран за производството на един-единствен конкретен модел в големи мащаби. По този начин хем се получава добър автомобил, хем се произвежда по най-ефективния начин и може да се предложи на по-добро съотношение качество-цена, отколкото от преправен завод на преправена платформа. Точно затова Тесла вече успя да произведе 2 милиона автомобила и скоро ще започне да ги произвежда годишно само от четирите си завода и да задмине BMW по продажби.

Коментиран от #13, #28


Оценка:
-3 +10

Трифонов
13 Отговор

До коментар #12 от "3 в 1":


Тесла нямат стигане... Айде пак да помислиш, искаш ли? Я се огледай по улиците. Ако не схващаш веднага - пак се огледай. Забави отговора си с ден, два или седмица... ако са ти нужни. И после пак пробвай... Защото аз не виждам Тесла по улиците. Виждам БМВ-та. Много БМВ-та. Верно, и стари, но гледам предимно нови... И колкото по на запад отиваш, толкова повече нови виждаш. Гледам, гледам... Тесла не виждам. Е, веднъж седмично може и да видя една нейде. И най-странното е, че не виждам единички. Виждам 5, 7, 8 серия Х5,Х6,Х7... гледам твърде често и М-ки, чисто нови... дето стартират от 230 бона без екстри... Живееш във виртуалната реалност на Мъск. Казва се "Ще"! Осъзнай се и не живей в мечтите си. Това не са твоите мечти!

Коментиран от #14, #16, #19


Оценка:
-9 +7

Годжи
14 Отговор

До коментар #13 от "Трифонов":


българия не е критерии за нищо друго освен мизерия тъ пота и пак мизерия

Оценка:
-1 +13

Не не
15 Отговор

До коментар #10 от "Komapak":


Батерий, е човек като Паисий! Учен в областта на електротехниката! 😂😂

Оценка:
-0 +15

Амммм
16 Отговор

До коментар #13 от "Трифонов":


Е тогава трябва да отскочиш по на север, защото само в Норвегия, Тесла са вече над 75 хиляди!

Коментиран от #29


Оценка:
-1 +7

Руснаците
17 Отговор

До коментар #1 от "РУСИЯ....СУРОВИНЕН ПРИДАТЪК НА...ЕС":


сглобяват БМВ!

Оценка:
-2 +3

Няма да чакам с отговора
18 Отговор
Ще ти го дам още днес. А той е че гледаш, но не виждаш. И как ще видиш като се опитваш да видиш бъдещето в огледалото за задно виждане. BMW са се продавали, продават се и пак ще се продават.

И как няма да ги виждаш по улиците, като за последните 10 години всяка година произвеждат по средно над 2 милиона автомобила, а Тесла за цялото си съществуване е произвела 2 милиона? Но не виждаш тенденцията. BMW произвежда приблизително един и същ брой автомобили за последните 10 години, а Тесла до 2018 година беше произвела половин милион автомобила, през 2020 отпразнува 1 милион, а още не сме завършили 2021-ва и вече празнува втория си милион, като в края на следващата година се очаква да произвежда годишно колкото BMW, а след това да ги задмине по продажби като бърз влак на малка гара само с четирите си завода засега. Вероятно ще ги задмине и по оборот и печалби, ако това намекваш със скъпите модели BMW, които виждаш по улиците. Продажбите на BMW дали ще се вдигнат и те?

Оценка:
-2 +7

Предишното мнение беше до тебе
19 Отговор

До коментар #13 от "Трифонов":


И не, това не са мечти, това е грубата реалност.

Оценка:
-1 +2

3-фазния
20 Отговор

До коментар #7 от "Информиран":


НЕинформиран, туй Батерий да не е някой от учебника по римска история? Ти и другите "информирани" ми кажете къде рециклирахте 32 квадрилиона тона филтри, ремъци, гориво-смазочни материали и стари чаркалаци до момента? Къде и как, кажи конкретно? Аа, ясно, не знаеш.. Изходили сте ги в общия боклук и идвате като плачещи етърви да ми мрънкате за екология! Всички 3-фазни автомобили на пазара са с 8-годишна гаранция и 20+ годишен живот на експлоатация. Франсиско Каранса (Renault-Nissan Energy Services): "Батерията на Nissan Leaf е с 22 години живот". 
Свен Бауер (BMW battery): "BMW i3 има никел-кобалт-манганови клетки с твърда сърцевина. Конструирани са за 20 години живот.  Потвърдено от множество серийни тестове".
Lexus UX300e e с гаранция на батерията 10 години или 1 млн. км. Ето за това ни си чул нищо по въпроса. 2030- та някъде ще почне да се чува. И при дефектни клетки, се подменят само те на места като Dunev EVHybrid service, а не цялата батерия.

Коментиран от #30


Оценка:
-2 +3

21
Този коментар е премахнат от модератор.
22
Този коментар е премахнат от модератор.
Претоплена манджа
23 Отговор
Нищо ново под слънцето. Правят едни и същи автомобили, като им правят различна опаковка е големина и им слагат различни цени и кой на каквото клъвне. Сега на същата платформа просто щели да сложат батерии и да произвеждат "електромобили" на същата поточна линия. Аман от конфекция и автомобили проектирани от икономисти, а не от инженери.

Оценка:
-1 +2

Стига ва
24 Отговор

До коментар #1 от "РУСИЯ....СУРОВИНЕН ПРИДАТЪК НА...ЕС":


Декември кат замръзнат екопидалите в Мюнхен, че спреш да питаш! Смехурко!

Оценка:
-1 +2

Чук
25 Отговор

До коментар #4 от "РАДЕВ СА СПИЧА":


Тикво от жипа ти ли бе?

Оценка:
-0 +2

НКВД
26 Отговор

До коментар #8 от "БСП...ЗЛО КОМУНДЕ":


Ей таквиз гусда в Колима много ги турсят

Оценка:
-0 +1

27
Този коментар е премахнат от модератор.
Стига ва
28 Отговор

До коментар #12 от "3 в 1":


Легенът на южноафриканския моженик има ужасна сглобка за ама който е балък си остава такъв

Оценка:
-3 +2

Бай Соичиро
29 Отговор

До коментар #16 от "Амммм":


Че кои са тия бе...един файтон хора

Оценка:
-1 +1

Чук
30 Отговор

До коментар #20 от "3-фазния":


Трифазна е тъпотията ти...купи си електрика и я карай 22 г или 1 млн км и де обади! Дмехурко!

Оценка:
-3 +1

ТRIF
31 Отговор
Съжелявам за MB, BMW, Toyota, Porsche и още една сюрия добри производители на автомобили от миналото. Да миналото защото изтърваха влака. Лежаха на старта слава и това им изигра много лоша шега. Не съм маняк на тема TESLA но 10тина години в производството на електрички си е 10г. Ходи ги гони сега.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Куиз
Автомобилен куиз: Познавате ли различните генерации на Golf?

Volkswagen Golf е най-продаваният модел в Европа от много години насам. У нас този модел също е изключително популярен и заради това сега решихме да ...

КЪМ КУИЗА

ВСИЧКИ КУИЗОВЕ
АПИ: актуална пътна обстановка
ТОП 5