Китайският стартъп WM Motor най-накрая представи своя водещ електрически седан, M7. Машината практически не се различава от концептуалната Maven, но има необичайна система на покрива.
На първо място, трябва да се каже за външния вид на иновацията. Екстериорът, както вече споменахме, не се е променил по отношение на концепцията Maven, която беше демонстрирана миналата година.
Тясната оптика все още изглежда свежа. Но най-интересното е скрито на покрива. Тук са монтирани лидар и три камери „в кръг“. Още два лидара пък са вградени в предните калници.
Това оформление е продиктувано от наличието на усъвършенствана система за автономно шофиране на седана. Както обещават от компанията, той е в състояние самостоятелно да открива други превозни средства на разстояние от 120 до 200 метра.
Компанията все още не е разкрила техническите характеристики. Съобщава се обаче, че пробегът с едно зареждане ще бъде около 700 километра, само че според остарялата методология NEDC.
Моделът ще влезе в производство през 2022 г. Основните конкуренти ще бъдат флагманите на други две китайски марки - седаните NIO ET7, XPeng P7 и вероятно бюджетните конфигурации на Tesla Model 3.
Припомняме, че марката вече има един базов седан E5. В сравнение с M7, този автомобил има относително непретенциозен екстериор и много разпространен електрически силов тракт, състоящ се от един двигател с мощност 163 к.с.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Директора
Коментиран от #2, #3
14:38 25.10.2021
2 Гост
До коментар #1 от "Директора":
Радарът използва радиовълни да намира обект докато лидара използва светлина ( в този случай лазерен лъч) който прецизно обхожда обектите на близко растояние и дава сведения на бордовия компютърКоментиран от #7, #14, #18
14:47 25.10.2021
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Кози
Коментиран от #5, #6
14:48 25.10.2021
5 Прости журналя
До коментар #4 от "Кози":
лидар е лидер ама написано грешно14:53 25.10.2021
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Дааа
Коментиран от #10
15:13 25.10.2021
9 ДатчикЕдин
Коментиран от #11
15:35 25.10.2021
10 Дааа
До коментар #8 от "Дааа":
И да цъкате минуси, не помага! Това е новината, Hertz Global са поръчали 100 хиляди Тесла, за подмяна на автопарка! Новината ще излезе скоро и тук!15:50 25.10.2021
11 Пълни глупости
До коментар #9 от "ДатчикЕдин":
Ако са ти мръсни камерите, автопилота просто няма да се включи. Елементарно, а?15:52 25.10.2021
12 Shamata
Лидар
от Уикипедия, свободната енциклопедия
Направо към навигацията
Направо към търсенето
Лидар (на английски: LIDAR, /ˈlaɪdɑːr/, също LiDAR, LADAR) е технология за дистанционно измерване на разстояния (вж. далекомер) чрез осветяване на целта с лазерна светлина и измерване времето, за което отразената светлина се връща до сензора (датчика). Разликите във времената за връщане на лазерния лъч, заедно с различни дължини на вълната след това могат да се използват за създаване на цифрови триизмерни изображения на целта. Съществуват наземни, бортови и мобилни устройства.
Това се постига чрез сензори – активни оптични системи, използващи за целта лазери и камери, и явленията на отражение на светлината и нейната дисперсия в прозрачна и полупрозрачна среда.
Произведено чрез лидар изображение на националния паметник Ефиджи Маундз в САЩ
Обектите се осветляват с лазер и отразената светлина се анализира.
Приема се, че терминът е акроним на английски език от Light Identification Detection And Ranging (военна употреба), като други интерпретации са, че е производен на Light (светлина) + Radar, както и Light Detection And Ranging 1.
LiDAR се прилага с успех в различни области – геодезия, минно дело, фотограметрия и дистанционни методи, геоинформатика, география, геология, геоморфология, сеизмология, физика на атмосферата, археология. За целта са разработени съвременни лазерни инструменти, наричани лидари, чрез които се събират простра
Коментиран от #13
16:09 25.10.2021
13 Коментара
До коментар #12 от "Shamata":
Тази технология не е нова, ползва се доста на широко отдавна. Археолозите и геодезистите доста често я ползват например при проучване на неизследвани терени в джунгли и планини. Поради спецификата на ЛиДАР технологията много лесно и бързо се премахва растителноста от триизмерното изображение което дава точна и ясна картина за терена под "зеления килим". Хардуера се монтира много бързо и лесно на средно голям дрон. Друго предимство е изключителната точност и детайлност на изображенията.16:32 25.10.2021
14 Голям Слон
До коментар #2 от "Гост":
А лазерният лъч не е ли своего рода радиация? :-) Мисля, че сериозно уврежда ретината тоя лидар. Един глидер по тавана и да се свършва..16:40 25.10.2021
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 chaina
17:52 25.10.2021
17 Гостенина
06:25 26.10.2021
18 Шишо Бакшишо
До коментар #2 от "Гост":
Значи очите ни са вид лидари.Коментиран от #19
11:23 26.10.2021
19 Иванов
До коментар #18 от "Шишо Бакшишо":
Не. Очите не излъчват , те само приемат отразената светлина. За тва , в тъмното не мойш да виждаш. Напъни го малко тоя мозък...18:21 28.10.2021