За моделите на Honda в повечето случаи могат да се кажат все хубави неща. Ако попитате един японец хвалбите му дори няма да спрат с часове, нищо че вие ще ги мислите за критики - освен ако не сте на ти с техния сърдит език.
Въпреки това автомобилите с тази марка остават по-скоро рядкост по европейските пътища. Нашите не правят изключение. Единственият по-популярен модел на Honda, който се бори с българските дупки, е Civic, и то в по-ранни години на производство.
Следва въпрос за първа сигурна сума: Коя е най-голямата лимузина на Honda на нашия пазар? Жокер? Компютърът елиминира три от възможните отговори. Правилно, Legend. И това е моделът, който си остава най-рядко срещаната Honda на нашия континент.
Не че японците не се мъчат да променят нещата. Напротив, напоследък дори направиха сериозна за схващанията в този клас модернизация на дизайна. Предницата вече гледа с по-големи очи. Бронята прави тънка усмивка в средата. Емблемата в радиаторната решетка е уголемена.
В този консервативен сегмент обаче, завладян много отдавна от Mercedes, Jaguar и други наложили се европейски продукти борбата за оцеляване е нещо като битка с вятърни мелници. Затова освен обновен дизайн Legend предлага и повече екстри в оборудването си.
Японската лимузина обаче скоро няма да може да предложи онзи имидж, който имат гореспоменатите конкуренти. А той е жизненонеобходим сред големите. Всеизвестно е, че за преуспелите мениджъри не са толкова важни отделните качества, колкото цялостния авторитет на колата - все пак не им е все едно с какво ги виждат по пътищата.
За индивидуалиста, който би могъл да се качи на нещо по-различно Legend предлага сериозно количество лукс. Кожата и дървото в салона са съвсем истински и скъпоструващи. Сглобката така или иначе при Honda е отлична. Шумоизолацията е на ниво луксозен сегмент.
По отношение на простора в купето може да се отбележи, че Legend не предлага кой знае колко повече от конкурентите си, макар в дължина да достига пет метра. За коленете на задните пътници разбира се не съществува никаква опасност, единственото притеснение (пак по традиция) би могло да дойде за главите на по-височките от тях.
Тъй като дължината е употребена повече за купето на багажното отделение не е останала прекалено много. Вместимостта му остава в рамките на обичайното за класа, без да претендира за нещо повече. Макар да би било добре да има повече място за багажа на петима.
Защото Legend е отличен автомобил за продължителни пътувания. Както споменахме, комфортът за ушите и очите (с изключение може би на скучноватото табло) е на ниво. Возията е това, което ще радва пасажерите през цялото време. Стегнато в известна степен, окачването плъзга лимузината изключително стабилно по магистралата като убива колебанията след завои или вълнисти участъци моментално.
В града известен дискомфорт може да предизвика преминаването по релси (трамвайни) например, когато вибрациите достигат почти краката на пътниците. Управлението също е близо до идеалното. Освен това усилието е зависимо от скоростта, което е плюс за активната безопасност, а и за удоволствието. Към автоматичната скоростна кутия не може да има забележки. Единственото в тази насока, което може да се подобри, е замяната є с по-съвременна от тип x-tronic.
За никаква замяна не трябва да става дума при мотора. Единственият двигател, с който се оборудва Legend, е 3.5-литров V6. Машината може да се гордее със спокойния си и много тих ход.
Що се отнася до динамиката и тук са напълно валидни актуалните съотношения от Формула 1. Моторът на Honda е конципиран по-скоро за спокоен круиз по пистите, а не за спечелване на полпозишън.
Ако обаче си мислите, че това ще води само до едно спиране в бокса за зареждане, може да останете на пътя. Разходът на гориво не е толкова нисък. По-скоро е вярно, че 3.5-литровата машина проявява типичната за работния си обем жажда.
След границата от 100 000 лв. за цената едва ли имат толкова голямо значение няколко хиляди допълнително. Това обаче не означава, че не може да се направи сравнение по отношение на предлаганото оборудване за определена сума.
За съжаление Legend не прескача рамките на обичайното и в тази дисциплина. Явно мениджърите на Honda стриктно се придържат към една стара бизнес стратегия, според която налагането срещу по-силни противници не трябва да е обвързано с по-ниска цена.
Каквато и да е идеята на японците обаче, ясно е чe Legend ще си остане рядкост по европейските пътища. Освен ако измежду клиентите не се намерят достатъчно индивидуалисти със смело сърце.
Петър Иванов
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА