Last news in Fakti

18 Април, 2022 18:35 3 664 47

Шефът на BMW все още вярва в бензиновите и дизеловите двигатели

  • bmw-
  • двигатели с вътрешно горене-
  • бензин-
  • дизел

Той не смята, че целият свят все още е готов за промяна

Шефът на BMW все още вярва в бензиновите и дизеловите двигатели - 1

Изпълнителният директор на BMW – Оливър Ципсе даде интервю пред Reuters по време на автомобилното изложение в Ню Йорк, където обяви своето мнение относно електрическите автомобили и бъдещето, което те имат. Той сподели и прогноза, която най-вероятно ще се хареса не само на феновете на германския бранд, но и на класическите автомобили с бензинов или дизелов двигател като цяло.

Шефът на BMW все още вярва в бензиновите и дизеловите двигатели

„Ако някой не може да си позволи да си купи електрически автомобил поради някаква причина, но все пак се нуждае от кола, ще му предложите ли да кара своята стара кола завинаги? Ако не продавате двигатели с вътрешно горене повече, някой друг ще го направи.“

Освен разходите за самият електромобил, много хора не могат да си позволят да зареждат този тип возила на мястото в което живеят. По този начин те се ограничават до това как да използват електрическия автомобил и как да го зареждат.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 20 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дядо Гъдю

    8 8 Отговор
    И аз вярвам че макета ще разберат че са българи, обаче все още не са готови! Колкото до БМВ, това е диагноза и като раково заболяване, което не прощава на матриала!
  • 2 Прав е човекът

    16 2 Отговор
    Не може да се премине изцяло на електромобили в цяла европа. По-скоро ще са някъде само 90%, а останалите ще карат BMW защото само този умник се е сетил че ще продължи да произвежда ДВГ, а всички останали от утре спират да ги произвеждат.


    Този много умен ще дойде. Да не мисли, че останалите няма да произвеждат автомобили с ДВГ, докато има търсене? Да не си мисли че светът толкова лесно ще премине към електромобили?

    Коментиран от #22

  • 3 Електричката

    11 6 Отговор
    Какъв автомобил е ????
    Пълна пародия ….

    Коментиран от #8

  • 4 Гост

    7 11 Отговор
    Като не могат да правят електрически......
  • 5 Миро

    9 12 Отговор
    Мъск ще им разкаже играта на тези сухари. 100000 тесли на година ще прави в Германия за начало.
  • 6 Трабантов

    3 0 Отговор
    И аз вярвам.
  • 7 Адам Хилтън

    4 5 Отговор
    Няма да се очудя ако вярва че и двигателя може да се направи изцяло от китайска пластмаса. хах
  • 8 ????

    11 4 Отговор

    До коментар #3 от "Електричката":

    Пародия е за теб. Ти едва ли си стожера на автопроизводството, че да ти е меродавно мнението.
  • 9 и ние и ние

    6 4 Отговор
    ние не вярваме на американските електрички
  • 10 Като няма ток зареждайте

    7 5 Отговор
    торти! скоро няма да има ток в Европа

    Коментиран от #12

  • 11 Qwerty

    3 4 Отговор
    И не само той! Ние, феновете от Дъбника поздравяваме бедняците, които не могат и да сънуват 6 редови бензин от Бавария! Аре, спете спокойно лузъри…
  • 12 Ток има достатъчно

    4 3 Отговор

    До коментар #10 от "Като няма ток зареждайте":

    Виж за газ и горива не е сигурно! Кое точно може да ограничи производството на ток в България?

    Коментиран от #14, #15

  • 13 Оььиьоьоъьъьиъзиз

    2 4 Отговор
    Вярва в 3цилиндровите хахаха
    По добре теслъ
  • 14 Тотьо

    3 3 Отговор

    До коментар #12 от "Ток има достатъчно":

    Ще разбереш май и септември още повече.
  • 15 така е

    6 2 Отговор

    До коментар #12 от "Ток има достатъчно":

    Ток наистина има, но заради зелените измамни схеми,цената му е космическа. Вместо 50лв замегават от Козлодуй, плащаме 550 лв. и нагоре. Белене ако го бяхме направили, вероятно щеше да се е изплатило половината поне. Така промишленст не се прави, а без нея все ще сме бедни, без средства за нови коли горивото или тока за тях.

    Коментиран от #18

  • 16 име

    4 2 Отговор
    Имат бъдеще, но само в хибриди. Нищо лошо, скъпо и плашещо няма в хибрида. Хем позволяват ползването на по-малки, евтини и незамърсяващи батерии, хем може да си караш в града педесетина км. на ток и да не става смог, хем имаш ДВГ за дълъг път.

    Коментиран от #19

  • 17 Румпелщилцхен

    7 3 Отговор
    Много ми е смешно да си представя как чичо Гошо се прибира в Люлин 5 и крещи на баба Пена да му хвърли кабела от 8-мия етаж да си зареди е-количката. След час от 50 прозореца фъркат кабели за е-количките. През това време тумба индийци почват да крадат ток, за да си захранят телефоните.
    Някой изобщо усеща ли се за каква пародия говорим с тези електрокари?

    Коментиран от #23

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Дрън-дрън

    0 3 Отговор

    До коментар #16 от "име":

    А къде ще го зареждаш този хибрид и то всеки ден? Нали точно затова не си си купил електромобил, а караш хибрид? За който има къде да зарежда е много по-логично да си купи направо електромобил, който да зареждаш веднъж седмично на мястото където би зареждал всеки ден хибрида.

    Така на това място могат да се зареждат седем електромобила вместо един хибрид.
  • 20 Далновидност

    2 2 Отговор
    Този шеф на BMW се притеснява за глупости, вместо да се вземе в ръце и да си осигури батерии, за да има въобще какво да произвежда в бъдеще. Ето статия от преди няколко часа:

    "Главният изпълнителен директор на Rivian RJ Scaringe предупреждава, че предстоящият недостиг на батерия ще направи настоящия недостиг на чипове да изглежда като „малко предястие“.

    Предупреждението идва почти десетилетие, след като Tesla обяви планове за гигафабрика за батерии, когато автомобилният производител изпрати подобни предупреждения до автомобилната индустрия...
    ...

    Някои, като Tesla, видяха, че това идва рано, и инвестираха на всички нива, за да се справят с проблема. Компанията инвестира в дълбоко партньорство с Panasonic, с водещия проект Gigafactory Nevada. Ние сме около 9 години след това, когато Илон Мъск обяви Gigafactory в разговор за печалба.

    Той инвестира сериозно в осигуряването на суровини за своите партньори за производство на батерии, а наскоро дори започна да произвежда свои собствени батерии."

    А Какво ли прави BMW по въпроса?
  • 21 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #18 от "Ееех, мечти!":

    А когато не пече слънце?Като гледам днес е един прекрасен слънчев ден.Забрави ли кризата в Швеция и Тексас през зимата?

    Коментиран от #27

  • 22 bbб

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "Прав е човекът":

    ами незнам кой колко е умен, но сега се разрових в нета и за миналата година е взимал 780 000 евро на месец. а твоята заплатка колко е ???

    Коментиран от #28

  • 23 3-фазния

    2 3 Отговор

    До коментар #17 от "Румпелщилцхен":

    Колкото и сега пускате маркучи от терасата да зареждате бракуваните дизели. С леката разлика, че като отскочиш веднъж седмично до зарядния хъб, не мислиш дали е дошла цистерната и какви пари е литъра този път. И дали французите няма ти източат нафтата пред блока довечера с тирбушон и леген. Изобщо, докато се махнат изкопаемите бpички, действително ще е голяма пародия.

    Коментиран от #26

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #23 от "3-фазния":

    Французите сега предпочитат да "берат" тока директно от стълба.В бъдеще ще започнат да атакуват и зарядните станции.
  • 27 Тъмен и дъждовен ден

    0 3 Отговор

    До коментар #21 от "Гост":

    Въпреки сарказма ти, преди да се подиграваш за слънчевия ден, можеше първо да провериш дали пък в днешния тъмен и дъждовен ден фотоволтаиците не произвеждат нещо?

    Както виждаш макар и с половин мощност все пак работят:




    Диспечиране
    Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 19.04.2022 14:13:32

    Име MW
    АЕЦ 33,29% 2044.4
    Кондензационни ТЕЦ 45,80% 2812.41
    Топлофикационни ТЕЦ 5,88% 360.98
    Заводски ТЕЦ 2,35% 144.29
    ВЕЦ 3,17% 194.84
    Малки ВЕЦ 4,06% 249.08
    ВяЕЦ 0,01% 0.34
    ФЕЦ 4,95% 303.96
    Био ЕЦ 0,50% 30.67
    Товар на РБ 4821.4

    Винаги можеш да отвориш сайта на ЕСО и да провериш Какво се случва в реално време!

    И това са само фотоволтаиците на големите централи. Тези по покривите на предприятията не се отчитат никъде и няма данни за тях, но произвеждат още толкова.
  • 28 Е така де!

    0 2 Отговор

    До коментар #22 от "bbб":

    Нали и аз това казвам. Човекът е там и си защитава заплатата, която ще взима следващите една-две години и се стреми да увеличи печалбите през това време, за да вземе по-голям комисион.


    Ако компанията през следващите две години инвестира няколко милиарда за технологии, които ще увеличат както продажбите така и печалбите след пет-шест години, означава да вземат тези милиарди от тазгодишната печалба и му отиде бонуса на човечеца. Нали точно това се опитах да ти обясня в мнението което коментираш. Краткосрочните печалби ще им изядат главата.
  • 29 А ти колко да си образован

    1 2 Отговор

    До коментар #24 от "уникално т-п трол соросоиден":

    Я си прочети само в първия абзац колко десетки грешки имаш, за да си губя времето да ти чета целия пост, който започва със забележка за моето образование?

    "Шорошче, ако не беше жертва на оцразователната система, т.е. функионално неграмотет, сигурно щеше да можеш са схванеш разликата между инсталирана мощност и произведена. Няма как тия сорари, ако ще и 1 терават да са, да я хроизведат тая енергия"
  • 30 Къде беше обидата в 18-то мнение

    0 2 Отговор
    Цитата на 18-то мнение без промяна на нито една запетайка:

    Значи казваш трябваше да стане война за да се изплати Белене! Но забравяш че тази война и тези цени на тока трябва да се задържат поне 10 години за да може да стане това, а никой няма да търпи толкова високи цени на тока толкова дълго време.


    АЕЦ Белене щеше да е с мощност 2 гигавата, а само за последните две години има заявки за 10 гигавата фотоволтаични мощности в България, защото повечето предприятия предпочитат сами да си произведат тока когато пече слънце и вместо да изплащат Белене да си изплатят фотоволтаиците на покрива за две години а след това за оставащите 23 години гаранция да си произвеждат безплатен ток всеки път като пекне слънце и да плащат само когато не пече. А то пече през по-голямата част от годината, включително и през зимата. Тоест изплащането на Белене пак нямаше да е сигурно, защото не могат да го "палят" само през зимата, когато има нужда от него.

    Коментиран от #31

  • 31 Варненец

    2 0 Отговор

    До коментар #30 от "Къде беше обидата в 18-то мнение":

    Направо изгорях днес на плажа.Пече слънце не се трае.

    Коментиран от #32, #33

  • 32 Така е! Вали.

    0 3 Отговор

    До коментар #31 от "Варненец":

    Но пък погледна ли сайта на ЕСО за моментната консумация и производство? Погледна ли колко беше преди няколко часа в мнение 27? Тогава бяха 303 мегавата, а сега слънцето пече по-слабо и виж колко са:

    Диспечиране
    Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 19.04.2022 16:17:48

    Име MW
    АЕЦ 34,10% 2043.63
    Кондензационни ТЕЦ 45,37% 2719.48
    Топлофикационни ТЕЦ 6,04% 362.18
    Заводски ТЕЦ 2,46% 147.63
    ВЕЦ 0,87% 51.98
    Малки ВЕЦ 4,35% 260.89
    ВяЕЦ 0,10% 6.24
    ФЕЦ 6,19% 371.27
    Био ЕЦ 0,50% 30.12
    Товар на РБ 4749.36


    Пак напомням, че това само се връща в мрежата 370 мегавата са излишни в това дъждовно време в този тъмен ден, а енергията за лично ползване не е отчетена в тази таблица.
  • 33 Уточнение

    1 2 Отговор

    До коментар #31 от "Варненец":

    Това е мощността на инсталирани около 1000 мегавата фотоволтаици което е около 1 гигават

    Ако предприятията и фирмите изпълнят намеренията си чувствено и инсталират само 10 гигавата фотоволтаици, Това означава че в момента те щяха да дават 3710 мегавата мощност в това дъждовно време при консумация за цялата държава 4750 мегавата. Тоест само фотоволтаиците и АЕЦ Козлодуй могат да захранват цялата държава в дъждовно време и въпреки това да има един гигават мощност за износ или пък зареждане на електромобили и/или батерии. Хайде сега си представи какво ще е като пекне слънце?

    Коментиран от #34

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Гост

    2 0 Отговор
    Запали една цигара, ускопой се.Ако не ти е достатъчно,запали двигателя на екологичния си автомобил и подишай чистия планински въздух излизаш от ауспуха.Колко човека спечели днес с агитация да си купят електрокар или да си сложат фотоволтаични панели?Колко приход ти донесе агитацията?А ти продължаваш да цапаш въздуха с дизеловия си автомобил,битовото си отопление и пушенето на цигари.

    Коментиран от #37, #38, #40, #44

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Ето за какво става въпрос

    0 2 Отговор
    Още 15 200 мегавата ВЕИ мощности - преди всичко соларни централи, се очаква да има в България в близките години. Толкова са заявленията за присъединяване, които инвеститорите са подали в Електроенергийния системен оператор (ЕСО) в последните 3 г. За сравнение, в 11,49 часа в неделя цяла България консумираше ток от 4789 мегавата, а рекордът през зимата е малко над 7000 мегавата.

    В началото на годината ситуацията истеризира - от 1 януари до 10 февруари в ЕСО са внесени 18 заявления за присъединяване към голямата мрежа на 1004 мегавата мощности, 166 са заявленията за 184 мегавата зелени централи. За месец и 10 дни инвеститори са обявили, че ще строят възобновяеми мощности колкото един блок на АЕЦ “Козлодуй”."
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Гост

    2 0 Отговор
    Щом електрокарите са бъдещето, ти защото караш "пушилник" и ми замърсяваш въздуха?Агитираш за електрокари,а караш "пушилник".

    Коментиран от #42, #43

  • 42 Защото не съм екологически трол като теб

    0 2 Отговор

    До коментар #41 от "Гост":

    Затова! Нито съм те агитирал да си купуваш нещо, нито някога съм казвал, че аз ще си купя. Точно както не смятам да купувам ЦСКА или да ставам футболист за да коментирам футбол.

    Не смятам и да си купувам ferrari но мога да ти кажа че е по-хубаво от твоето колело дори без да съм ти виждал колелото, колкото и да ми го хвалиш!

    Мога да направя сравнение и без да съм карал или притежавал ферарито.

    Хайде стига с твоята камбанария! Никой не те кара да слизаш от колелото и да се качваш на автомобил, нито пък да пушиш цигари!
  • 43 Хайде трите го този трол

    0 2 Отговор

    До коментар #41 от "Гост":

    Какво чакате? Не виждате ли че нищо не казва по никаква тема а само се заяжда с коментиращите на лична основа?

    Да не очаквате когато пишете за някакъв автомобил да пишат само собственици с 10-годишен опит, дори когато става въпрос за чисто автомобили за милиони и автомобили чието производство още не е започнало?
  • 44 Отново и отново, а после пак

    0 2 Отговор

    До коментар #36 от "Гост":

    За шести път поствам това и ще го поствам докато остане. Ако ще оставяте онзи наглец да пише, оставете и моите отговори. Аз съм си го копирал и мога да си го поствам докато свят да видим на кой нервите ще издържат повече. Да видим!

    Къде съм ви говорил за екология, за здравословен начин на живот или нещо подобно? Ти си този който лъжеш нагло, че хибридите били по-чисти за да ми се налага да ти обяснявам, че не е така и това е откровена лъжа.

    Аз винаги съм обяснявал защо по напълно пазарни принципи, а не заради екология, фотоволтаиците и електромобилите са бъдещето и вече си проправят път в настоящето. Да не мислиш, че предприятията са се загрижили за екологията, за да си монтират фотоволтаици по покривите или някой ги кара? Просто им бъркат в джоба с цените на тока и са намерили по-евтино решение.
  • 45 Гост

    2 0 Отговор
    Не си притежавал Тесла.Събрал си информацията за Тесла от статии в нета,видео в Ютуб и изявления на Мъск.Мирише ми материална заинтересованост на тесларски трол.
  • 46 Така е

    0 1 Отговор
    Дилър съм на Тесла в България и търся балъци да им ги продавам? Тази седмица не е много добра и продадох само стотина броя. Ама миналата година продадох 10000 броя повечето в модел S и модел Х

    Продадох и около три гигавата фотоволтаици само от рекламата във факти! Четат хората и купуват четат и купуват!

    Обаче ми е любопитно ти какъв материален интерес имаш да пишеш против Тесла?
  • 47 Гост

    0 0 Отговор
    Нямам никакъв материален интерес.С неграмотните си коментари и величаенето на Тесла предизвикваш раздразнение към читателите на факти.Тесла има малко положителни характеристики - ускорението и не пуши там където се движи.Всички останали са отрицателни.