Заедно с премиерата на електрическия Mercedes EQS SUV по-рано днес, конкурентната германска марка Audi също представи нов автомобил, също на ток. Urbansphere Concept дебютира като третото и последно возило от „sphere“ серията на марката, показвайки плановете на компанията за бъдещето на електрическите автономни возила. Концептът е построен по иновационен начин, като първо е направен интериорът, а след това по него е оформена и външната обвивка на колата.
Това е направено с цел приоритизиране на мястото в интериора, което поне от снимките изглежда е постигнато максимално добре. Както подсказва и името на концепта, моделът е направен за китайските мегаградове, а в разработката са участвали потенциални клиенти от азиатската страна.
Макар да е създаден за огромните градове, размерите не Urbansphere съвсем не са малки. С дължина от 5.5 метра, ширина от 2 метра, височина от 1.78 метра и междуосие от 3.4 метра, концептът съвсем не е малък. Джантите с размер от 24 цола изглеждат точно на място, а усещането за кола от бъдещето е подчертано с изчистените форми, дигиталната решетка в предната част и задницата с подобен мотив. Огледалата са заменени от камери, а светлините са LED технология.
Интериорът е мястото, където нещата стават много сериозни по отношение на технологиите. От Audi описват интериора като мобилен офис на колела, който може да служи като трето място за живеене по време на престоя в трафика. Вратите се отварят в противоположни посоки, а липсата на колонка между тях подсилва усещането за пространство. Четири индивидуални кресла осигуряват комфорт за пътниците и на двата реда седалки. Воланът е скрит в таблото и може да бъде използван само при нужда, тъй като колата разполага с автономна система за шофиране от ниво 4.
Пасажерите на задния ред седалки имат достъп до различни екстри като голям прозрачен екран, дисплеи върху седалките, VR очила и други. Те могат да бъдат командвани чрез докосване, жестове или пък гласови команди. Колата също така предлага отпускащи сесии като анализира човека посредством гласово и лицево разпознаване.
Задвижването се осигурява от два електромотора със сумарна мощност от 401 конски сили и максимален въртящ момент от 690 нютон метра, които се предават към четирите колела. Батерията е с капацитет от 120кВч и осигурява пробег от около 750 километра с едно зареждане. Бързо зареждане осигурява пробег от 300 километра в рамките на 10 минути, а зареждане от 5 до 80% отнема по-малко от 25 минути.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Поредната картинка
16:05 19.04.2022
2 Пич
16:24 19.04.2022
3 ДЖАНТИ КАТО НА ЗИЛ
16:35 19.04.2022
4 vasik atanasova
20:29 19.04.2022
5 Jacques Yves Moineau
21:44 19.04.2022
6 Идеална ми е
13:43 08.05.2022
7 Идеална ми е
13:43 08.05.2022