Last news in Fakti

1 Юни, 2013 11:49 37 397 67

Дядо и внуче: BMW M3 E30 срещу 320d F30

  • bmw-
  • 3er-
  • 320d-
  • e30-
  • f30

E30 смело може да се нарече една най-култовите "баварки" на всички времена, а нейното M-изпълнение и до днес се смята за крайъгълен камък в историята на BMW. Какви обаче са шансовете на тази икона срещу съвременно издание на същия модел с... дизелов двигател.

Британското сп. Auto Express се опитва да даде отговор на този въпрос, изправяйки едно срещу друго M3 (E30) Roberto Ravaglia Edition от 1989 г. и чисто ново BMW 320d (F30). За протокола "дядката" разполага с 215 к.с. и 250 Нм, а "внучето" - със 184 коня и 380 Нм.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 триста итридесети

    1 3 Отговор
    1989 - всички технологии по двигателя се знаят - 16-клапана, инжекцията, променливия ход на клапаните, а дизела тогава се иползваше за оране, и за топлене през зимата,
    а сега е различно,
    макар че новата 320д дори с по-малкия си разход и по-добри показател и фаца, НИКОГА няма да даде това което е дало М3 през далечната 1989 год.

    Коментиран от #2

  • 2 Евгений Чавдаров

    1 8 Отговор

    До коментар #1 от "триста итридесети":

    Напълно съгласен каква кола беше само колата на баровеца и яките момчета в ранните 90-е години спокойно може да се нарече един от символите на прехода.После за съжаление доста поевтиня и почна де се кара от 18 годишни комплексари те пък с ваденки, спойлери, ремуси хем загрозяваха колата хем свалиха престижа на колата под нулата.Сега може да се намери за 600-700 лева запазените са по 1500-2000 лева и пак препоръвмам да се направи отделна статия за този автомобил.

    Коментиран от #5, #7

  • 3 Atom Ant

    12 1 Отговор
    Внучето е напълняло с около 350кг от ядене на чипс пред телевизора и гледане на реалита!

    Дядката си остава Класически Втален бегач без нищо излишно по него!

    Наздраве за М Гмбх!!!!
  • 4 anhhhhhhhhh

    1 1 Отговор
    Напълно очакван резултат: дизела дърпа повече при тръгването, но после увяхва и идва ред на мощния бензин.
  • 5 ludfen

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Евгений Чавдаров":

    Колега, леко си в грешка. Обикновена Е-30 може и да намериш до 1000лв но М-3 Е30 няма шанс. Този автомобил е уникален и скъп по принцип, а предвид и преклонната му възраст вече съществуващите екземпляри са малко и цената им е доста голяма
  • 6 алкап

    1 4 Отговор
    Еми очаквано дизела дърпа в началото и после бензина в високите обороти го изяжда ама с малко. Като цяло тези двигатели са с доста ниско КПД не минават 50% и двете. Не е ли електриюеско не става
  • 7 петър петров

    1 2 Отговор

    До коментар #2 от "Евгений Чавдаров":

    Запазените били по 1500-2000 лева? :D
    Отвори немския мобиле и виж НАЙ-ЕВТИНАТА E30 M3 колко струва! Скъпите Е30 М3 са по 40 000 - 50 000 хиляди ЕВРО! Но каква да обяснявам на невежа като теб, дето знае да хейтва само, тийнеджърите му виновни пък сега...! Нямат право да се радват като са по млади на готина кола със задно ли!?
    Ае бегай, няма кво да пиша само, като прочетох 1500-2000 лева зпазените били
    Даже 318is E30 запазените почват от 5000 евро, да не говорим за E30 M3, за тях казах какви са цените и това може да го види ВСЕКИ!

    Коментиран от #8, #23

  • 8 публик оунер

    1 3 Отговор

    До коментар #7 от "петър петров":

    Най-скъпата в момента E30 M3 е 95 000 ЕВРО(!) точно 215 коня като на клипа, иначе повечето скъпи са по толко колкото казваш колега - 40-50хиляди евро :) Не се ядосвай с хора като Евгений, Чавдаров, хейтъри винаги има, особено бмв хейтърите са най-много, което е така поради факта, че бмв е гъзарска кола и това комплексира много хора.

    Коментиран от #9

  • 9 Easy ryder

    1 5 Отговор

    До коментар #8 от "публик оунер":

    Е това че мразели БМВ щото била "гъзарска" кола малко си го измисли.
    Аз не познавам човек който мрази Ферари например а тя е 10 пъти по "гъзарска" кола от БМВ.
    По скоро има негативно отношение към тях заради грубото и нахално поведение на пътя на шофиращите тази марка.Дали избиват комплекси или причините са други е трудно да се каже но БМВ феновете са известни с това не само в България.

    Коментиран от #10, #13, #14

  • 10 триста итридесети

    0 1 Отговор

    До коментар #9 от "Easy ryder":

    сравнението е неуместно,
    през 1989 г. колко ферарита има в БГ и колко М3,
    негативното отношение е породено най-вече от завистта,
    защото М3 си е М3 особено тогава,
    а тогава дали ще имаш ферари или М3 ефекта е аналогичен,
    МА трябва да си бил поне на 15-на години тогава за да го знаеш

    Коментиран от #21

  • 11 bmw racer

    1 4 Отговор
    последната читава тройка е е30... всичко след него е пълна пародия. Един изключително добър модел, който ще се помни вечно и винаги ще се говори с добро за тази кола, това е е30, доказал се модел, който и до ден днешен продължава да показва, че все още го бива сред съвременните коли и дори е много повече от тях!
  • 12 bmw racer

    0 1 Отговор
    Не исках да кажа, че е много повече от всички съвременни коли а че е много повече от повечето съвременни автомобили... както и, че винаги ще се помни каква изключителна кола е това, малко са колите, които може да ти доставят такова удоволствие от шофирането както е30-ката го прави.
  • 13 Dr. Dick

    1 12 Отговор

    До коментар #9 от "Easy ryder":

    Има ли тема за БМВ, в която ти да не влезеш и да у.ере*? Май нещо много те дразни... Прилича ми на избиване на комплекси

    Коментиран от #18, #19, #20

  • 14 публик оунер

    1 11 Отговор

    До коментар #9 от "Easy ryder":

    Ти си ИМЕННО един от тези за които говорех. хейтър!
  • 15 Bader Imad Bader

    3 1 Отговор
    M3 e30 e 192 коня, тази т.н M3 evolution има много малко произведени такива. Нормалната М3 може и да падне от ново 320d но чара на е30 М3 е, че това е кола за забавление и за ръчкане, ако карате това чисто ново бмв по начина както се кара едно старо м3 след една седмица си сте в бокса и ремонта ще е черти цифрен.
  • 16 Димитър Асенов

    1 1 Отговор
    От тия ми харесват XR2i , M3 i Quattro-то ... Старото BMW си е класика няма нищо общо с сегашните боклуци
  • 17 Maksity Ivanov

    1 1 Отговор
    kak moje da kejete che novite bmw ta sa bokluci.Dizel 184 konq 1800 kg mojebi nz sreshto benzin 215 1100 kg nai mnogo .Ednata dava razhod 7/100 a drugata 15/100
  • 18 Easy ryder

    1 2 Отговор

    До коментар #13 от "Dr. Dick":

    Нещо невярно ли съм казал?Това че изразявам мнение различно от вашето те дразни?
    Съжалявам но аргументи от рода на "бмв го мразят щото било гъзарско" са просто смешни.
  • 19 Easy ryder

    1 7 Отговор

    До коментар #13 от "Dr. Dick":

    Ето ви малко факти от международни източници понеже все обвинявате в ''хейтърство".Хубаво ги прочетете да видите каква е политиката на БМВ и защо много хора не ги харесват.

    "Собствениците на автомобили BMW са най-лошите шофьори на пътя, пише ДПА, като се позовава на резултатите от проучване, направено от специализираното издание "Моторвелт" на германския автомобилен клуб ADAC.

    Почти всички участници в допитването са казали, че са били свидетели на агресивно, грубо и невнимателно шофиране по пътищата на Германия, в това число "агресия на пътя" и неспазване на дистанция с автомобила опред.

    На първо място с 50.6% са поставени собствениците на BMW, следвани от тези на Mercedes (32,2%), Audi (25,9%), Porsche (8.7%) и Volkswagen (5,4%).

    Скорошно проучване, направено във Великобритания от сайта Compucars.co.uk за автомобили "втора ръка", показа, че и британските собственици на BMW не спазват добрия етикет по пътищата на страната.

    Според наблюденията на останалите водачи на МПС шофьорите на BMW най-често карат така, все едно са сами на пътя, и не са достатъчно концентрирани.

    Ново изследване, проведено от независимата организация International Council on Clean Transportation, показва кой от производителите на автомобили с колко лъже при показанията за среден разход на гориво. Оказва се, че всички от водещите автомобилни марки дават различни сведения за разхода в сравнение с тези от реалните тестове.

    Авторите на изследването сравняват официалните данни о

    Коментиран от #31

  • 20 Easy ryder

    1 5 Отговор

    До коментар #13 от "Dr. Dick":

    Ново изследване, проведено от независимата организация International Council on Clean Transportation, показва кой от производителите на автомобили с колко лъже при показанията за среден разход на гориво. Оказва се, че всички от водещите автомобилни марки дават различни сведения за разхода в сравнение с тези от реалните тестове.

    Авторите на изследването сравняват официалните данни от производителите с измерените от тях. Изследването ползва и информация, предоставена от автомобилни клубове, лизингови компании и онлайн портали. Като цяло са взети данните от 500 нови автомобила, на които им е измерено реалното потребление на гориво.

    Оказва се, че BMW дават средно по-нисък разход с 30%. Официалните показатели на Audi са занижени с 28%, а тези на Mercedes-Benz - с 26%. От Toyota изопачават най-малко истината, като дават данни с 15% по-ниски от реалните. Показанията на PSA Peugeot и Citroen, както и тези на Renault отчитат с 16 % по-нисък разход.
  • 21 Easy ryder

    1 6 Отговор

    До коментар #10 от "триста итридесети":

    Да бе направо ти повярвах че да имаш Ферари и М3 е едно и също.

    По добре прочети какво мислят хората в Германия и Англия за шофьорите на БМВ и тогава ела да ми обясниш защо БМВ е поставено на първо място по "простотии" на пътя.
    Който иска да се доказва като състезател си има писти за целта.Вярно че там БМВ го подритват истинските спортисти но все пак може да си освободиш адреналина,а не да си избиваш комплексите по пътя и да застрашаваш живота на другите,
  • 22 милен миленев

    1 1 Отговор
    старите класики само как излъчват агресивност и спортна динамика ,а новите плюнки нищо
  • 23 Евгений Чавдаров

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "петър петров":

    Имах предвид обикновения Е30 бе градски това ли ти е капацитета на логиката и хейтър съм бил невежа съм бил като гледам как лесно може да обиждаш някого така лесно май си в до гуша с комплекси препоръчвам ти лавандулов чай и разходка в гората ще ти мине няма страшно :)))))))
  • 24 aaaaa bbbbb

    0 0 Отговор
    ami to ok E30 bie tuk, no e malko ne chestno da se sravnqva e30 2.3 1240kg 215k.s. sas f30 2.0 1495 kg diesel 184k.s. Ako 6te se sravnqva napredaka na edna legenda kakvato e M3 neka e M3 E30 s M3 E92 :) da se vidi kakvo sa postignali BMW prez godinite.
  • 25 кънчо кънчев

    1 6 Отговор
    easy rider, ти си невероятен комплексар

    Коментиран от #26

  • 26 brake point

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "кънчо кънчев":

    Кънчо,Кънчоо добре ги е написал човека нещата,направил си е труда и факти да ви цитира,но на празни кратуни какво да обяснява.
    Най големите комплексари точно на коли като БМВ налитат за да се покажат колко са велики.И понеже в БГ е пълно с прости и комплексирани хора тази марка е доста популярна.

    Коментиран от #27

  • 27 Dr. Dick

    0 1 Отговор

    До коментар #26 от "brake point":

    Мислиш ли, че никой не се е усетил, че brake point и Easy ryder са един и същи човек.
    Влизаш си в различните профили и си водиш монолози, което те прави много смешен, а още по-смешното е, че си даваш плюсове, а на тия които не ти харесват минуси. А най-смешното е, че май си ДОШО Колко жертви правиш в името на това да ставаш адвокат на самураите
  • 28 Easy ryder

    1 0 Отговор
    Ха ха ха мисля че те гони параноята.По същата логика аз мога да кажа че ти имаш 5 ника и си цъкаш по 5 плюса.
    А това за Дошо е направо върха на конспирацията.Само не видях къде защитавам самураите.
    Браво Шерлок ако беше чел малко по внимателно щеше да откриеш пукнатини в своята теория но за баварско фенче не е учудващо колко ти е малък капацитета.
    По добре коментирай това което ви написах и ни обясни на всички защо хората по света смятат шофьорите на БМВ за нагли и невъзпитани.Сигурно и там съм отишъл да пиша плюсове за да променя статистиката.
    Голям си умник

    Коментиран от #29

  • 29 триста итридесети

    0 1 Отговор

    До коментар #28 от "Easy ryder":

    навсякъде по-света БМВ поражда завист, както и при тебе.
    Има и други статистики за БМВ, но тях не ги споменаваш.
    Иди питай Пикет как са го подритвали истинските спортисти начело с хонда.
    Иди питай в япония виждали ли са, 1500 кубика 1450 коня, ако да - къде са го виждали

    Коментиран от #30

  • 30 Easy ryder

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "триста итридесети":

    Голяма глупост написа.Според теб 50% от хората в Германия завиждат на останалие защото не могат да си купят БМВ.Ами по тази логика трябва да завиждат също толкова и на онези с Мерцедес и Ауди.А още повече трябва да завиждат на собствениците на Порше.
    Някоя друга блестяща мисъл споходи ли те?

    Виждам намесил си в дискусия за агресия по пътищата и Формула 1.
    И отново японците са ти трън в очите.
    Няма нужда по времето на Пикет Ферари и Рено са били пред БМВ.Може да си направиш справка.БМВ НЯМА НИТО ЕДНА КОНСТРУКТОРСКА ТИТЛА.
    И понеже говориш за това какво е мислел Пикет фактите говорят недвусмислено.Когато вижда че баварските некадърници не могат да направят конкурентен двигател се премества в Уилямс Хонда.
    Към Хонда се ориентират и Менсъл,Прост и Сена.Докато БМВ се тътри някъде по опашката след 10 то място Хонда доминира тотално.
    Пише ги тия неща прочети ги преди да се излагаш.

    А тези 1450 коня от 1500 кубика къде си ги видял дай един линк да видим дино теста.Ако съдя по резултатите ако БМВ е имало 1450 коня другите трябва да са били с поне 1600 щом са го побеждавали.
    Големи глупости изписа за пореден път.

    Коментиран от #32

  • 31 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #19 от "Easy ryder":

    .аси, човек, наистина ли си толкова тъп да цитираш тая глупост?
    50% от каращите БМВ са келеши като ТЕБ и са взели някоя стара баварка да я цедят или пък са гепали ключовете от баща си.

    Всеки който кара БМВ обича да КАРА, след това обича марката. Няма кака човек, който не му се отдава карането да държи в къщата си БМВ, няма как защото коли и марки много. А тази е най-шофьорската марка.

    Коментиран от #33

  • 32 Shmeker

    1 2 Отговор

    До коментар #30 от "Easy ryder":

    БМВ правят тоя мотор от 1500 кубиков блок от серийно БМВ. М10 мотор.
    Не са се хвърляли в разработка на НОВ мотор, не са наливали милиарди във формулата. И това им е достатъчна реклама.
    Хонда имат супер технологичен мотор, който в реално време чрез спътникова връзка се е контролирал от Япония. Разбирай вероятно ремап в реално време. И след състезанието вероятно са му връщали "легалните" настройки.

    Когато ФИА забрани тия мурафети хонда взе че се отказа


    Но погледай DTM. Още първия сезон в който се включи БМВ станаха шампиони, а Ауди и Мерцедес бяха в ДТМ години преди тях. И какво?

    Коментиран от #34

  • 33 Easy ryder

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "Shmeker":

    На кое казваш глупост?На проучването на АДАК или на английското проучване?Как така по някакво съвпадение и в двете държави шофьорите на БМВ са посочени като най агресивни и не зачитащи другите на пътя?Едно е да си карач друго е да правиш простотии на пътя.Е след като пречиш на другите на пътя нормално е да има негативно отношение към теб.Така че обясненията за завист и други такива не ми ги разправяйте.Има много по скъпи и бързи коли от БМВ но не виждам да са събрали толкова негативни оценки.
    Просто БМВ се купува много често от комплексирани типове които си мислят че като са с по мощна кола са вече нещо повече от другите.Това е част от мита който БМВ създава за уж някакво спортно превъзходство.Ако се вгледаме в историята на моторните спортове БМВ има най малко успехи.Обаче на пътя са големи герои.
    И въобще не ми говори че са най шофьорската марка.Това са си твои измислици.Всяка марка си има почитатели които си харесват нещо в нея.
  • 34 Easy ryder

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "Shmeker":

    Сега по повод на мотора на БМВ за F1.БМВ както винаги решава с трици маймуни да лови.Ползва 4 цилиндров мотор с огромен турбо компресор.Моторът е ненадежден и има огромен турбо лаг надхвърлящ 2 секунди.Пикет едвам печели 3 победи за сезона и с невероятен късмет само с 2 точки печели.Mежду другото Прост има 4 победи за сезона но получава повреда в последното състезание и така Пикет печели.
    Естествено при конструкторите БМВ остава трето след Ферари и Рено заради слабата си конструкция като цяло.Естествено на следващата година няма този късмет и едвам събира 29 точки за 5 то място в класирането (първият има 72).
    85 та е още по голям провал 8 мо място.
    Пикет вижда че е безсмислено да разчита на БМВ и се прехвърля в отбора на Уилямс Хонда.
    Просто БМВ така и не успяват да направят добър двигател и се провалят тотално въпреки дългогодишните си опити.

    И не ми разправяй за "ремап".Сигурно Ферари,Рено и Таг са ползвали спътници и за това са наритали БМВ като мръсно коте.А само горките баварци нямали спътник и за това се тътрели по опашката.
    Като вземете да си измисляте оправдания за некадърноста на БМВ направо сте смешни.
  • 35 триста итридесети

    0 1 Отговор
    бмв-то е мъжка кола, нормално е на пътя да са по-агресивни, карат се от мъже, ти да си видял баба с бмв,
    и където и да е отишъл пикет, няма значение, нали знаеш кои са болидите променили формулата, хонда не е между тях,
    а хонда има ли конструкторска титла? А?
    или друга японка ?


    когато в германия са измислили ДВГ в япония и каруци са нямали
  • 36 brake point

    1 0 Отговор
    Моето мнение е,че БМВ се предпочита от както ги наричаме в България "келеши".Явно хората купуващи тази марка навсякъде по света са еднакви.Не,че Порше или Мерцедес нямат спортни модели,но явно БМВ приливлича мухите като л...о.
    Историята за Пикет е интересна,наистина през 86-та се мести в Хонда,там отиват и Менсъл Сена и Прост.Печелят много състезания и имат 5 или 6 отборни титли.Сена става световен шампион с Хонда,а също и Прост.Аз помня онези състезания от 80-те когато червено белите коли бяха далеч напред,за БМВ даже не си спомнян на 10-то ли на 15-то ли място бяха и въртяха кръгчета като туристи.
    Това по ми прилича на кола променила формулата отколкото плахия опит на БМВ да направи мотор завършил с тотален крах.
    330-ти колкото и да си кривиш душата Хонда има много повече успехи от БМВ във формулата.И не е само Хонда,Рено,Форд,Мерцедес да не говорим за Ферари.

    Коментиран от #37

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Easy ryder

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "триста итридесети":

    BMW нямат нито една титла като доставчик на двигатели.

    Нелсон Пикет е шампион с двигател на Хонда през 1987.Аиртон Сена 1988,1990,1991
    Ален Прост 1989.
    Освен тези титли Хонда има и 6 титли като доставчик на двигатели.
    Така че не ми говори за БМВ.Най големите смешници във формулата.

    Погледни си коментар 29 ти отвори темата за формулата а сега се усукваш като някоя п..а щото видя че БМВ нищо не са направили.
    Ти започна ни в клин ни в ръкав да говориш за японците сега си тръгнал сравнения в магазина да правиш.
    И според проучванията се оказва че БМВ предимно на келеши се харесва щом всички хора ги сочат като най нахални и пречещи на пътя.
    Вместо да говориш глупости вземи си помисли защо навсякъде са лидери в тази негативна класация.

    Коментиран от #41

  • 39 iiiiiii!!!!!!!!

    0 0 Отговор

    Rank Engine Wins First win Latest win
    1 Ferrari 222 1951 British Grand Prix 2013 Spanish Grand Prix
    2 Ford 176 1967 Dutch Grand Prix 2003 Brazilian Grand Prix
    3 Renault 154 1979 French Grand Prix 2013 Bahrain Grand Prix
    4 Mercedes-Benz 97 1954 French Grand Prix 2013 Monaco Grand Prix
    5 Honda 72 1965 Mexican Grand Prix 2006 Hungarian Grand Prix
    6 Coventry Climax 40 1958 Argentine Grand Prix 1965 German Grand Prix
    7 TAG 25 1984 Brazilian Grand Prix 1987 Portuguese Grand Prix
    8 BMW 20 1982 Canadian Grand Prix 2008 Canadian Grand Prix
    9 BRM 18 1959 Dutch Grand Prix 1972 Monaco Grand Prix
    10 Alfa Romeo 12 1950 British Grand Prix 1978 Italian Grand Prix
    11 Maserati 11 1953 Italian Grand Prix 1967 South African Grand Prix
    11 Offenhauser 11 1950 Indianapolis 500* 1960 Indianapolis 500*
    13 Vanwall 9 1957 British Grand Prix 1958 Morocco Grand Prix
    14 Repco 8 1966 French Grand Prix 1967 Canadian Grand Prix
    15 Mugen Honda 4 1996 Monaco Grand Prix 1999 Italian Grand Prix
    16 Matra 3 1977 Swedish Grand Prix 1981 Canadian Grand Prix
    17 Porsche 1 1962 French Grand Prix 1962 French Grand Prix
    17 Weslake 1 1967 Belgian Grand Prix 1967 Belgian Grand Prix
  • 40 iiiiiii!!!!!!!!

    1 0 Отговор
    Ето тук много ясно се вижда коя марка колко победи има във F1.
    Ферари-222
    Форд-176
    Рено-154
    Мерцедес-97
    Хонда-72
    БМВ-20
  • 41 триста итридесети

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "Easy ryder":

    Хонда като самостоятелен отбор няма никакви успехи. Били са шампиони с макларън като доставчици на двигатели преди двайсетина години. БМВ влизат във Ф1 като самостоятелен отбор през 2006 и през 2007 са втори а хонда са осми въпреки че се състезават доста преди тях. Освен това като доставяха двигатели на Уилямс бяха най-мощните и Уилямсите цепеха всички на правите. Така че можеш да си вярваш сам на глупостите ако искаш ама не ги пробутвай на другите.

    Коментиран от #42

  • 42 Easy ryder

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "триста итридесети":

    Е да БМВ не са били шампиони нито като конструктори нито като доставчици на мотори.
    Ето човека в по предния коментар ти е написал кой колко пъти е печелил състезания.
    БМВ 20 Хонда 72.
    Какво повече искаш къде си тръгнал да говориш глупости кой бил бърз на правите и на кривите.
    С двигателите на Хонда Уилямс и Макларън са били шампиони 6 пъти.
    А с БМВ НИЩОООО.
    Това са фактите.Никой не те караше да пишеш за Формула1,темата беше съвсем друга и ти сам си вкара автогол.

    Коментиран от #43

  • 43 триста итридесети

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "Easy ryder":

    нали знаеш кой е променил формулата през 1983
    за хонда такова нещо няма да видиш, както няма да видиш и
    1500 кубика - 1450 коня - щото нали ядете ципури че немогат да вадят мощност от литър и затова вдигали кубика,
    УСПЕХИТЕ НА БМВ КАТО САМОСТОЯТЕЛЕН ОТБОР СА ПО-ГОЛЕМИ
    от на хонда като самостоятелен отбор, това си го повтаряй всеки път като споменаваш БМВ

    Коментиран от #44

  • 44 Easy ryder

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "триста итридесети":

    Това дето БМВ променило формулата кой го казва ти ли?
    И пак ти казвам дай да видим къде са измерени тези 1450 коня от 1500 кубика.
    Щото ако са като измерения с 30% по висок от декларирания от БМВ разход работата е ясна.
    Къде са му големите успехи на БМВ?Къде му е титлата за конструктор?Нли променяло формулата.
    Хонда 6 пъти е правила шампиони с двигателите си.
    БМВ какво е направило?Нали уж са големите майстори на двигатели?Айде кажи ми за 30 години напъни как не можаха един път да направят някой отбор шампион.
    Ей това си го повтаряй като се сетиш за БМВ.
    С Хонда са спечелени 72 състезания с БМВ 20.С Хонда 5 пъти хора са ставали шампиони и то с тотална доминация не като БМВ едвам едвам на късмет някой да спука гума или да получи повреда.
    И сега Хонда пак се връща във формулата а смешниците от БМВ не им стиска защото видяха за толкова години че нищо не могат.
    72 ПОБЕДИ повтаряй си го,когато баварските позьори направят толкова ела ми се обади.

    Коментиран от #45

  • 45 триста итридесети

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "Easy ryder":

    http://bg.wikipedia.org/wiki/Световен_шампион_във_Формула_1

    1983 - брабъм с БМВ - шампион,



    1983 – Брабъм BT52
    Този модел на Брабъм също отворил нова страница във Формула 1. В шампионата вече били забранени подвижните аеродинамични елементи, които направлявали въздушния поток. Но силата на колата бил двигателят на БМВ, който бил първия с турбо-компресор успял да спечели титлата в Гран при. Турбо-двигателите били използвани за първи път от Рено през 1977 година. Тогава от ФИА разрешили 1,5-литровите турбо-двигатели, да се състезават едновременно с 3-литровите атмосферни двигатели. Първоначално турбо-двигателите били доста слаби, но когато през 1979 г, Рено започнали да печелят победа след победа, а през 1981 г. Ферари установили нови стандарти за мощност и издръжливост станало ясно, че бъдещето е дошло. След множество дискусии и политически игри във ФИА, се взело решение всички автомобили да са оборудвани с турбо-двигатели. Така Брабъм-БМВ с Нелсън Пикет победили Рено и Ферари и спечелили титлата през 1983 година.

    Коментиран от #49, #51

  • 46 триста итридесети

    0 0 Отговор
    IV част . Обхваща периода от 1981 - 1990 г.

    През 1981 г. Макларън представя сложния болид МР 4/1 , разработен от Джон Барнард. Този болид е построен в аерокосмическия завод “ Херкулес “. В Америка и без съмнение този автомобил печели много състезания.
    През 1982 г. Дозареждането отново се връща във Ф1 благодарение на Брабъм. Този отбор можел да извърши дозареждане и смяна на четири гуми за 14 sec. Лотус започва да експериментира и разработва първото активно окачване. Минималната маса на болидите се установява до 580 кг. Уилямс пуска 6 колесен болид с 4 задвижващи
    колела на задния мост.
    През 1983 г. Почти всички отбори ползват 1,5 литрови двигатели с турбокомпресор като мощността надхвърля 1100 к.с. Моторът на BMW има мощност над 1250 к.с. в състезание и 1450 на квалификации , според специалисти. Монтиран на болид Бенетон в ГП в Италия, Герхард Бергер постига рекордната за времето си скорост от 351 km/h. Всички болиди според регламента трябвало да имат плосък под, който цели да се отстрани прилепващият ефект от формата на тялото и с това да се намали скоростта в завой. Появили се по-големи антикрила и по този начин отборите се постарали да върнат изгубването на притискащата сила. Минималната маса била установена на 540 кг.
  • 47 Easy ryder

    1 0 Отговор
    Днес Макларън обявиха, че през 2015 ще имат нов доставчик на двигатели - Хонда. Световният шампион за 2009 Дженсън Бътън е доволен и развълнуван от новото партньорство, споделяйки спомените си от годините, когато е карал за състезателния отбор на Хонда във Формула 1: "Вече имах удоволствието да работя дълго и успешно с Хонда. През 2003 за първи път се състезавах с болид, задвижван от двигател Хонда, а от 2006 до 2008 бях пилот на отбора Хонда. Първата ми победа беше в Гран при на Унгария през 2006 с тях, така че знам каква страст изпитва Хонда към моторспорта и най-вече към Формула 1. Предизвикателството, което поставя спортът с новите правила за 2014, дава на Хонда перфектната възможност да се върнат към върха на моторспорта. Те са едни от най-опитните и завършени производители на турбо двигатели в света и винаги е използвали Формула 1 като платформа за световна техническа иновация. Със сигурност ще се насладят на възможността отново да демонстрират на глобалната спортна сцена несравнимата инженерна сила на техниците си", обяснява Бътън.

    "Израснал съм, гледайки Макларън-Хонда Формула 1 коли да се състезават и да печелят. Те написаха собствена славна глава в историята на спорта. Дори сега, представяйки си тези бяло-червени коли, които не можеш да сбъркаш, си спомням за едни от най-драматичните и вълнуващи състезания, които светът някога е виждал. Макларън-Хонда: Знам колко страст, успех и гордост има в тези две думи и затова толкова се вълнувам за тази н
  • 48 Easy ryder

    1 0 Отговор
    "Израснал съм, гледайки Макларън-Хонда Формула 1 коли да се състезават и да печелят. Те написаха собствена славна глава в историята на спорта. Дори сега, представяйки си тези бяло-червени коли, които не можеш да сбъркаш, си спомням за едни от най-драматичните и вълнуващи състезания, които светът някога е виждал. Макларън-Хонда: Знам колко страст, успех и гордост има в тези две думи и затова толкова се вълнувам за тази не само фантастична възможност, но и голям напредък за феновете на Формула 1 и за спорта като цяло", допълва пилтоът.

    Заедно Макларън и Хонда имат 5 години партньорство от 1988 до 1992, 80 Гран при старта, 53 полпозишъна, 44 победи, 30 най-бързи обиколки, 8 световни титли - при пилотите Аертон Сена (1988, 1990, 1991), Прост (1989) и при конструкторите 1988, 1989, 1990 и 1991.
  • 49 Easy ryder

    1 0 Отговор

    До коментар #45 от "триста итридесети":

    Two-time Brazilian World Driving Champion Nelson Piquet celebrates his victory in the 1984 Detroit Grand Prix driving the Parmalat- MRD-Brabham-BMW BT53.

    Piquet produced back-to-back wins for Brabham, having just won the Canadian Grand Prix a week earlier.

    It was also sweet revenge for Piquet, who had had to drop out of five of the first six Grands Prix of the season due in most part to the unreliability of BMW's powerful, but fragile turbocharged engine.

    It was also payback for not qualifying for the Detroit race in 1982, again due to BMW's brittle power plant.

    Despite his two 1984 victories, Piquet would only finish 5th in the driver's standings,. He would leave Brabham for Williams in 1986, where he would secure his third World Driving Championship using Honda's potent turbocharged V6 engine.

    Ето ти истината 5 пъти БМВ проваля Пикет с трошливия си мотор само за 1984.
    накарая на човека му писва и отива в Уилямс където става шампион с мощния и надежден двигател на Хонда.
  • 50 Easy ryder

    1 0 Отговор
    http://bg.wikipedia.org/wiki/Световен_шампионат_на_Формула_1_(1988)

    Айде ми кажи кога с двигател на БМВ са печелени 15 от 16 старта за сезон.

    Гордън Мъри който също се маха от Брабъм с двигателите на Хонда прави чудеса.И не е само той Уилямс също постигат големи успехи с тези двигатели.
    БМВ никой не ги ще защото се трошат и не знаеш колко старта ще завършиш.
  • 51 Easy ryder

    1 0 Отговор

    До коментар #45 от "триста итридесети":

    И малко уточнение Брабъм БМВ не е победило Ферари и Рено.
    Ферари Печели титлата на конструкторите.
    Пикет благодарение на доброто си каране и конструирания от Мъри Б52 болид който наистина е с много иновации за времето си успява да се отърве на 2 точки от Прост и печели само 3 състезания за сезона.
    Основния проблем който имат е чупливия мотор на БМВ.
    За това се класират чак трети в конструкторския шампионат.

    Коментиран от #52

  • 52 триста итридесети

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "Easy ryder":

    да не забравиш да си повтаряш:
    КАТО САМОСТОЯТЕЛЕН ОТБОР БМВ ИМАТ ПО-ГОЛЕМИ УСПЕХИ ОТ ХОНДА

    Коментиран от #53

  • 53 Easy ryder

    1 0 Отговор

    До коментар #52 от "триста итридесети":

    И какви са им успехите?Дай да видим коя година са били шампиони като самостоятелен отбор.През 2007 ма спечели ли са някъде състезание?Мерцедес и Ферари се състезаваха помежду си.За какви успехи ми говориш?
    Освен това през 2007 отбора се казва БМВ Заубер.Нещо не ми изглежда много самостоятелен.
    Нали уж правеха велики двигатели.Как пък веднъж някой отбор не стана шампион с техен двигател.
    Така че на мен Хонда ми изглежда доста по успешна.Направила е убедително 5 човека шампиони.И 6 пъти е направила отборите с които е работила шампиони.
    Кога с двигател на БМв са печелени 15 от 16 старта?
    Айде давай измисляй си някакви уж големи успехи на БМВ.
    Ерата Макларън Хонда ще се помни винаги.А ти какво ще обясняваш?Е да ама веднъж БМВ станало трето при конструкторите.

    Коментиран от #54

  • 54 триста итридесети

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "Easy ryder":

    през 2007 год. заубер е СОБСТВЕНОСТ на БМВ, колкото и да въртиш - НЕ СТАВА,
    БМВ КАТО САМОСТОЯТЕЛЕН ОТБОР ИМА ПОВЕЧЕ УСПЕХИ ОТ ХОНДА

    Коментиран от #55

  • 55 Easy ryder

    1 0 Отговор

    До коментар #54 от "триста итридесети":

    Да бе,що се казва Заубер а не само БМВ?Я вземи да прегледаш имената на отборите. ФЕРАРИ,РЕНО,ТОЙОТА,ХОНДА никъде няма по две имена.Кой притежава акции някъде няма значение.Важното е кой работи в отбора.А отбора си е на Петер Заубер той продължава да си работи в него.
    И какво,трето място в конструкторския шампионат е най голямото постижение което БМВ е направило за поне 20 години присъствие във Формулата?С това ли ще се пъчиш?

    БМВ НЯМА НИТО ЕДНА КОНСТРУКТОРСКА ТИТЛА НИТО КАТО САМОСТОЯТЕЛЕН ОТБОР НИТО КАТО ДОСТАВЧИК НА ДВИГАТЕЛИ ЗА 20 ГОДИНИ НАПЪНИ.

    Ей това е истината другото са твои измислици в желанието ти да се хванеш за нещо.
    За такъв уж велик производител на двигатели това е срамно и показва какви некадърници са баварците.Няма друг производител на двигатели който толкова се е изложил.

    Коментиран от #56

  • 56 триста итридесети

    0 0 Отговор

    До коментар #55 от "Easy ryder":

    http://bg.wikipedia.org/wiki/БМВ_Заубер

    Коментиран от #58

  • 57 Kostadin Shikolarev

    0 1 Отговор
    Аз пък искам да припомня с какъв двигател е McLaren F1 - най-бързата кола в света за доста години през 90-те - именно с един V10, разработен от БМВ специално за него. Иначе във F1 Форд и Рено имат доста повече победи от Хонда - това значи ли, че са им по-добри двигателите на обикновените коли?

    Коментиран от #59, #60

  • 58 Easy ryder

    1 0 Отговор

    До коментар #56 от "триста итридесети":

    Каква е историята от 2000 до 2005 БМВ се мъчи да направи двигател за Уилямс и не успява.После решават да си купят име на отбор.Те не създават собствен екип за конструиране на шасито. Казах ти и преди БМВ плаща за контролен пакет акции на Петер Заубер.Главната квартира на тима си остава в Швейцария и Заубер продължава да си ръководи конструирането на болида.БМВ доставя мотора.
    През първата година 2006-та е слаба и се класират на пето място.
    През 2007-ма са трети в конструкторския шампионат и доста по назад при пилотите.2008-ма горе долу същата.2009 та са шести и след като БМВ виждат че няма да стане работата връщат обратно акциите на отбора на Петер Заубер.
    Ако на това му викаш успешно представяне аз не.И шефовете на БМВ мислят по същия начин заради което се отказват от формулата.
  • 59 Easy ryder

    1 0 Отговор

    До коментар #57 от "Kostadin Shikolarev":

    Колега тази дискусия започна в коментар 29 и я започна именно големия "специалист" по Формула 1 330-ти.
    До тогава нито сме споменавали Хонда нито формулата.Темата беше съвсем друга,но човека реши да блесне с това какъв уникален мотор имало БМВ във формулата.
    След като видя в последвалите коментари,че каза голяма глупост реши да сравнява БМВ след 2005 година с Хонда да се видело какви успехи имало БМВ.Както казах в предния си коментар не считем 3 то място в конструкторския шампионат за кой знае какъв успех.Ако се бяха борили с първия и да бяха загубили с малко ОК.Но те си бяха здраво назад.така че за какви успехи говорим?
  • 60 Easy ryder

    1 0 Отговор

    До коментар #57 от "Kostadin Shikolarev":

    Не отваряй темата за двигателя на Макларън защото сме я дъвкали много пъти.
    Понеже явно не си чел дискусиите в предни теми ще ти кажа,че конструкторът Гордън Мъри иска от Хонда да му направят двигател за колаа тъй като те са най добрите в това по това време.Дори Мъри взаимства много от идеите си за колата от Хонда NSX.Той притежава и до днес такава.
    През 1991 обаче умира Сойчиро Хонда основния двигател на спортното развитие на комапнията.Наследилите го мениджъри решават че е много скъпо да се разработи отделен двигател в малка серия и отказват на Мъри.Те спират и участието на Хонда във формулата.
    След дълго търсене Мъри намира компромисно решение.Двигател от БМВ.По това време баварците имат двигател за 8 цата и с малко преработка го дават на Мъри.
    Основнат причина за бързината на колата е гениалната конструкция на Мъри с много ниско съпротивление.Но и по късно той съжалява че Хонда не са направили двигателят който е искал понеже големия по размери и висок център на тежест мотор на БМВ му създава доста проблеми при конструирането.
    И за твое сведение двигателя е 6,1 литра V12 627 коня.

    Коментиран от #61

  • 61 триста итридесети

    0 0 Отговор

    До коментар #60 от "Easy ryder":

    Това вманиачено отричане на успехите на БМВ граничи с болестно състояние на сивото вещество.
    Особено ми хареса как стигаш до "високия център на мотора" това явление е твърде рядко, лошото е че е "изтърван" момента за противодействие, твърде късно е вече.

    Коментиран от #62, #63, #64, #65

  • 62 Easy ryder

    1 0 Отговор

    До коментар #61 от "триста итридесети":

    На кое викаш успех.На това че след като Гордън Мъри не е получил каквото е искал от няма и къде е взел мотор от БМВ при това доста далеч от това което е заложил като начални параметри?
    Понеже не четете и не знаете истинската история ще ви цитирам няколко невгови думи:

    To this day, the NSX is still a car that is near and dear to my heart. I put 75,000 Km on my NSX over the course of six or seven years

    I started by driving the cars known then as “supercars.” The Porsche 959, Bugatti EB110, Ferrari F40, Jaguar XJ220. Unfortunately, none of these fit the pattern of the supercar we were trying to build. What we wanted was a relatively compact, usable driver’s car. The Porsche 911 had the usability, but with the engine packed in the back, it had a weakness in its handling stability.

    During this time, we were able to visit with Ayrton Senna (the late F1 Champion) and Honda’s Tochigi Research Center. The visit related to the fact that at the time, McLaren’s F1 Grand Prix cars were using Honda engines.

    Then I had the opportunity to drive it. Along with Ron Dennis (President, McLaren Cars) and Mansour Ojjeh (Tag McLaren Group Representative), we drove the prototype on the Tochigi Research Center test course. I remember being moved, thinking, “It is remarkable how our vision comes through in this car.”

    the moment I drove the “little” NSX, all the benchmark cars–Ferrari, Porsche, Lamborghini–I had been using as references in the development of my car vanished fro
  • 63 Easy ryder

    1 0 Отговор

    До коментар #61 от "триста итридесети":

    the moment I drove the “little” NSX, all the benchmark cars–Ferrari, Porsche, Lamborghini–I had been using as references in the development of my car vanished from my mind. Of course the car we would create, the McLaren F1, needed to be faster than the NSX, but the NSX’s ride quality and handling would become our new design target.

    От момента в който кара NSX Ферари,Ламборгини,Бугати и Порше отпадат като коли от които да взема пример.

    Пътното поведение на NSX се превръща в цел при конструирането на Макларън Ф1.

    Само това стига да ти сане ясно на какво ниво е била колата на Хонда сравнена с най доброто за своето време.Забележи че дори дума не става за БМВ те са много далеч от такива стандарти.
  • 64 Easy ryder

    1 0 Отговор

    До коментар #61 от "триста итридесети":

    In my opinion, the NSX’s most special quality has long been overlooked.

    That could be summarized with the words, “The NSX’s suspension is amazing.”

    Both the body and suspension are aluminum, and it probably couldn’t be helped that journalists’ attention has been focused on praising the aluminum body. However, the suspension is the much more impressive use of aluminum.

    Окачването на NSX може да се обобщи с няколко думи "то е невероятно".

    However, during that time, in Honda’s philosophy there was a resistance to large engines with many cylinders. I am not certain, but probably at the time, the voluntary restraint on power limits was a factor. Being a fan of Honda engines, I later went to Honda’s Tochigi Research Center on two occasions and requested that they consider building for the McLaren F1 a 4.5 liter V10 or V12. I asked, I tried to persuade them, but in the end could not convince them to do it, and the McLaren F1 ended up equipped with a BMW engine.

    Като почитател на двигателите на Хонда не веднъж се опитах да ги убедя да ми направят 4,5 литров v10 или v12 но не успях и накрая колата свърши с двигател на БМВ.
  • 65 Easy ryder

    1 0 Отговор

    До коментар #61 от "триста итридесети":

    След всичко което казва един от най добрите конструктори на коли в света не виждам какво повече се пънете да обяснявате какви невероятни успехи било имало БМВ.
    БМВ просто си има друга ниша на пазара.В нея не се целят свръх високи авангардни технологии а по скоро показност,известен лукс и големи по обем двигатели.Не виждам защо се пънете да я сравнявате с Хонда или други японски марки.Просто фирмите си имат различни цели.

    Коментиран от #66

  • 66 триста итридесети

    0 0 Отговор

    До коментар #65 от "Easy ryder":

    След всичко което е станало с макларъна с двг БМВ, има едно нещо, което доказва предимствата му пред ВСЯКА друга марка, а хонда е много далеч от успеха му, всичко е пари, ако е някое бижу е много пари, та така е с макларъна, има 1000 други макларъни, но точно този, струва колкото три нови бугатита, колата прави рекорд по ОСКЪПЯВАНЕ с времето, както и БМВ са направили рекорд с двг /килограм към кон/ щото нали знаеш че едно са 500 коня какъвто е искал Мъри, а друго 630 какъвто правят от бмв, на цената на смешните 16 килца повече, та така, стига празни приказки, намери хонда която да струва толкова и да е на 15-тина години, нали са по-добри, би трябвало да има
  • 67 Easy ryder

    1 0 Отговор
    Ако си беше направил труда да прочетеш внимателно историята на създаването на точно този Макларън нямаше да пишеш такива меко казано неуместни коментари.
    Колко очакваш да струва кола в която са използвани свръх скъпи материали,която е в ограничена бройка и която Мъри един безспорен корифей в областта на Формула 1 е вложил всичко от представите му за една супер кола.Тази кола е струвала 1,5 милиона паунда като нова...
    Самият той казва че използва Хонда като пример за своята кола.Че NSX е кола "близка и скъпа на сърцето му".
    Какво повече искаш след като самият съзадател на макларъна го казва.
    Човека си казва че се е опитал многократно по какви ли не начини да убеди Хонда да му направят двигател защото те са най добрите в това което иска.Казва и че накрая след всичките му опити да ги убеди колата "свършва" с двигател на БМВ.
    Какво ми пишеш за някакви си 16 килца.
    Мъри е сърбал попарата на БМВ докато е бил в Брабъм.Само благодарение на неговите неимоверни усилич е успял някак си да вмести трошливия и неудобен баварски мотор в революционното за времето си шаси.Но колкото и да се мъчи не успява да направи Брабъм шампиони с такъв мотор.
    После отива в Макларън и с перфектния двигател на Хонда създава кола без конкуренция.
    Ето за това понеже знае какво могат Хонда иска от тях двигател.
    Само погледни че на баварците са им били нужни 6,1 литра за да направят това което е трябвало да стане с 4,5.