Last news in Fakti

5 Юли, 2022 12:43 9 715 24

Tesla вече не е лидер при колите на ток

  • byd-
  • tesla-
  • електромобили

Китайската компания BYD е продала повече електрифицирани автомобили през първата половина на тази година

Tesla вече не е лидер при колите на ток - 1

Tesla вече не е лидер при продажбата на коли с електрифицирано задвижване след като китайската компания BYD успя да направи повече успешни сделки за първата половина на тази година. Азиатския производител се похвали с рекордни продажби от 641 400 електрифицирани превозни средства, запазвайки първото си място в Китай и гарантирайки първо място в световен мащаб.

Tesla вече не е лидер при колите на ток

От Tesla са успели да продадат 564 хиляди автомобила от началото на тази година, което макар да е с 46% повече от това през 2021 година, все пак не носи успех на компанията. Тук трябва да се отбележи, че китайската компания взима под внимание и продажбата на plug-in хибриди, които също спадат в класа на електрифицираните автомобили.

Tesla вече не е лидер при колите на ток

От BYD споделят, че до края на тази година искат да постигнат над 1 милион продажби на електрифицирани коли и ще се съсредоточат именно над тях. В това число влизат 600 хиляди изцяло електрически на коли и още толкова plug-in хибрида.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 25 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Каква стана тя, антиелектрици?

    8 21 Отговор
    Нали Тесла щеше да има спад на продажбите за това тримесечие защото заводът в Шанхай не работил и не изнасял?

    Нали Тесла не можеше да поддържа 50% среден ръст на продажбите? Ето че и с две неработещи фабрики, една работеща и една която работи на половин капацитет последното тримесечие, заради локдауна, Тесла продължава да поддържа почти 50% ръст на продажбите?

    Хайде обяснете сега че това е невъзможно, защото от три месеца си чакате стоката от Шанхай блокирана на пристанището и Тесла няма как да я изнесла тези автомобили.

    Освен това локдауна бил започнал март месец и още не е приключил и няма как фабриката в Шанхай да е работила?

    Виждате ли колко бързо ви отпадат опорните точки.

    Коментиран от #7

  • 2 Идва китаеца

    20 12 Отговор
    и разковава евроамериканските печалбари !

    Коментиран от #4, #6

  • 3 Кхех

    20 6 Отговор
    Може, може... като включат и хибридите, които са 90% от продажбите им, може и Тойота да изпревари тесла след някое друго десетилетие.
  • 4 Само така си мислиш!

    11 9 Отговор

    До коментар #2 от "Идва китаеца":

    Единственият електромобил който се продава по-добре от Тесла в Китай е онзи за 4000 долара. И забележи че говоря за китайския пазар, а да не говорим в световен мащаб.

    Но пък виж за европейските марки си прав. Скоро ще стъпят и в Европа и ще разкажат играта на 100-годишните.

    А един интересен факт е, че тази марка създаде едни от най-добрите батерии в последно време, които освен че имат по-голяма енергийна плътност и осигуряват по-голям пробег с едно зареждане, също така са по-евтини за производство, зареждат се по-бързо и са практически незапалими, дори ако ги пробиеш с пирон.

    Доскоро се спекулираше, че това ще закопае Тесла, но се оказа, че ще произвеждат тези батерии именно за Тесла. Тоест дори най-големите конкуренти на Тесла ще и осигуряват батерии в бъдеще, а Toyota не може да намери кой да и произведе 10 000 батерии годишно за единственият и модел и ще го произвежда с батерии от два доставчика.

    Пред кой ли е светлото бъдеще?

    Коментиран от #10

  • 5 име

    9 7 Отговор
    Сравнението не е коректно, тесла не правят хибриди.
  • 6 хмм

    4 7 Отговор

    До коментар #2 от "Идва китаеца":

    Само електричка е способна да разкове пазара.
  • 7 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #1 от "Каква стана тя, антиелектрици?":

    46 % < 50 % поне доколкото разбирам математиката.

    Коментиран от #8

  • 8 Ти да видиш!

    2 7 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    А като си учил математика, ако миналата година е постигнала 87% ръст, а тази година 46%, средния ръст повече или по-малко е от 50%?

    Ако в най-голямата криза от години насам, Тесла има 46% ръст, дали ще може да поддържа 50% ръст дългосрочно в по безоблачни времена?

    Не ми отговаряй! Знам, че ти е невъзможно въпросите са над нивото ти.

    Изкарай Грета тунберг и започвай личните нападки, като няма какво да кажеш по темата!

    Поне успя ли да разбереш дали все пак завода в Шанхай е работил или още си мислиш, че не е?

    Коментиран от #9, #12

  • 9 Гост

    7 4 Отговор

    До коментар #8 от "Ти да видиш!":

    Твърдението ти беше ръст на Тесла 50% всяка година,не ми се извъртай като сап на лопата.Ръста за 2020 беше 36 % < 50 %.После се чудиш защо те занасят антиелектриците с Грета,тъкмо сте си лика прилика.

    Коментиран от #15

  • 10 6892

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "Само така си мислиш!":

    Явно си запознат. Тези Батерий се влагат само в китайските версии на Тесла. И също така тези батерии са по тежки. Относно останалото е така.

    Коментиран от #11

  • 11 Дрън-дрън

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "6892":

    Тези батерии за които говориш са желязо фосфатните на CATL, а аз ти говоря за Блейд батериите на BYD, чието масово мащабно производство още не е започнало.
  • 12 Данчо ментата

    4 4 Отговор

    До коментар #8 от "Ти да видиш!":

    Тази година 2022 ,Тесла ще има ли 50 % ръст?Като им гледам резултата за шестмесечието,ръста ще им бъде минимален.

    Коментиран от #14, #16

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Така е!

    4 3 Отговор

    До коментар #12 от "Данчо ментата":

    Ръстът е абсолютно минимален, само 46% спрямо 87% миналата година. За Тесла ще е изключително трудно дори невъзможно да вдигне още 4% ръста до края на годината, за да ги направи от 46 на 50% нали?

    Да ти припомня ли, че тези дни фабриката в Берлин И фабриката в Шанхай затварят за две седмици, за да им повишат производственият капацитет с много повече от 4%?
  • 15 Дрън-дрън

    2 3 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Като ще цитираш, цитирай правилно. Говоря за дългосрочен план от 2015 до 2030 година за 50% годишен ръст. Нещо май пропусна 87 процента ръст миналата година който компенсира този за предишната година. Точно как ще върви ръста не е важно. Имаше два крайъгълни камъка. Половин милион продажби през 2020 година, което ако сметнеш е по-малко от 50% ръст от 2015 до 2020 година и 20 милиона продажби през 2030 година, което също е по-малко от 50% ръст.


    Разбира се ти държиш да се заяждаш за запетайките като няма за какво друго да се захванеш и 49 или 51 процента ръст са нещо изключително грешно.

    Я кажи сега за продажбите в Шанхай паднаха ли със 100% за това тримесечие както твърдеше миналата седмица? Произведоха ли поне една бройка за второто тримесечие на тази година? Успяха ли да я изнесат тази бройка или още стои пред твоята поръчка в пристанището в Шанхай, която чакаш четвърти месец?

    Накрая излиза, че се смеят на този, който занася, а не на този който се опитвате да занасяте.

    Коментиран от #17

  • 16 Йордан Гьозума

    2 3 Отговор

    До коментар #12 от "Данчо ментата":

    Не знам какво гледаш, но за юни месец са продали 120 хиляди броя, което вече е производствен капацитет 1,44 милиона на година, а Това е производствения капацитет в края на първото полугодие.

    Сега тече подготовка за разширяване на производствения капацитет в Берлин Тексас и Шанхай и до края на годината ще е увеличен до над 2 милиона годишен капацитет.

    Сега слабото им място е липсата на достатъчно производство на новите батерии 4680, но в момента няколко световни производителя на батерии строят нови фабрики точно за тези батерии специално за доставки на Тесла. Тези фабрики започват производство догодина и производствения капацитет отново рязко ще се вдигне значително над 2 милиона и Тесла вероятно ще задмине audi BMW и Mercedes по продажби. За следващите години да се готвят останалите.
  • 17 Турбо

    1 2 Отговор

    До коментар #15 от "Дрън-дрън":

    Пак ме бъркаш с Гост.Стока,която чакам от три месеца си стои на пристанището в Шанхай и няма изгледи скоро да се товари.Тесла как изнесе от Шанхай толкова електромобили?
    Щеше да ме съветваш за хибридите.

    Коментиран от #18

  • 18 Е хайде помисли малко де?

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "Турбо":

    Смяташ ли, че тези 250 хиляди автомобила са произведени само в Америка, при положение че миналото тримесечие там бяха произведени по-малко от 140 хиляди? Очевидно около 120 хиляди автомобила са произведени в Шанхай и очевидно че са изнесени по някакъв начин от там.

    Прекалено очевидно е, за да го отричаш!

    Както ти казах, твоята стока няма нищо общо с производството и износа на Тесла. Моите стоки от Китай си пристигат навреме. Тъкмо днес ми пристигна една пратка с напълно неизвестна за мен българска куриерска фирма.

    Коментиран от #19

  • 19 Турбо

    1 1 Отговор

    До коментар #18 от "Е хайде помисли малко де?":

    Морските превози не са от днес за утре.

    Коментиран от #21

  • 20 Ел Къртач

    5 2 Отговор
    Да кажеш че BYD прави "коли на ток" е все едно да кажеш, че бордюра е тротоар.
    После със ситни букви биле електрифицирани, демек хибриди за 1/8 от цената на Тесла.
    Тесла няма конкуренция при електромобилите.
  • 21 Така е

    2 2 Отговор

    До коментар #19 от "Турбо":

    Слънцето пече през деня. Водата е прозрачна, някакви те са черни следователно Тесла ще произведе 3 милиона тази година.

    Това е същото твърдение като твоето! Изброяваш ми някакви факти, които нямат нищо общо с това което те питам и твърдиш, че си прав.

    Поне веднъж да беше отговорил конкретно дали фабриката на Tesla е работила или не е работила през това тримесечие през което целия Шанхай беше в локдаун.

    Да съм отричал някога че Шанхай е в локдаун? Въпреки това Тесла произвежда и изнася автомобилите си, а ти го отричаш, защото не можеш да приемеш реалността. По-точно не ти се иска да я приемеш и я игнорираш все едно не съществува. Точно както игнорираш и отричаш физичните закони за да се изкараш прав.

    Толкова ли е трудно да кажеш че си сгрешил и фабриката в Шанхай е работила и изнасяла, което е очевидно от резултатите за производството и продажбите за тримесечието?

    А след двайсетина дни идват и резултатите за печалбите, които ще покажат кой е прав. Дали въпреки загубите за милиарди в Берлин и Тексас, въпреки 22 дневното спиране на фабриката в Шанхай, въпреки проблемите с логистиката Тесла все пак ще е на печалба за тримесечието или ще е на загуба.
  • 22 Иво

    2 1 Отговор
    Не може да се сравняват китайски ментета които се продават само в Китай. Важно е колко са продали в света. Тесла си остава лидер с високите технологии и продажби в света.
  • 23 гост

    1 0 Отговор
    това е сравнение на круши и ябълки. как може да добавят и плъг-ин хибрида, като при тях батерията е малка и има ДВГ? Тесла тогава трябва да си добавят и Пауъруол пакетите, идиотско е самото сравнение и Тесла са си все още лидер.
  • 24 Айкю 1

    1 0 Отговор
    А също и лидер на лъжите и измамите