Tesla вече не е лидер при продажбата на коли с електрифицирано задвижване след като китайската компания BYD успя да направи повече успешни сделки за първата половина на тази година. Азиатския производител се похвали с рекордни продажби от 641 400 електрифицирани превозни средства, запазвайки първото си място в Китай и гарантирайки първо място в световен мащаб.
От Tesla са успели да продадат 564 хиляди автомобила от началото на тази година, което макар да е с 46% повече от това през 2021 година, все пак не носи успех на компанията. Тук трябва да се отбележи, че китайската компания взима под внимание и продажбата на plug-in хибриди, които също спадат в класа на електрифицираните автомобили.
От BYD споделят, че до края на тази година искат да постигнат над 1 милион продажби на електрифицирани коли и ще се съсредоточат именно над тях. В това число влизат 600 хиляди изцяло електрически на коли и още толкова plug-in хибрида.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Каква стана тя, антиелектрици?
Нали Тесла не можеше да поддържа 50% среден ръст на продажбите? Ето че и с две неработещи фабрики, една работеща и една която работи на половин капацитет последното тримесечие, заради локдауна, Тесла продължава да поддържа почти 50% ръст на продажбите?
Хайде обяснете сега че това е невъзможно, защото от три месеца си чакате стоката от Шанхай блокирана на пристанището и Тесла няма как да я изнесла тези автомобили.
Освен това локдауна бил започнал март месец и още не е приключил и няма как фабриката в Шанхай да е работила?
Виждате ли колко бързо ви отпадат опорните точки.
Коментиран от #7
12:52 05.07.2022
2 Идва китаеца
Коментиран от #4, #6
12:54 05.07.2022
3 Кхех
12:58 05.07.2022
4 Само така си мислиш!
До коментар #2 от "Идва китаеца":
Единственият електромобил който се продава по-добре от Тесла в Китай е онзи за 4000 долара. И забележи че говоря за китайския пазар, а да не говорим в световен мащаб.Но пък виж за европейските марки си прав. Скоро ще стъпят и в Европа и ще разкажат играта на 100-годишните.
А един интересен факт е, че тази марка създаде едни от най-добрите батерии в последно време, които освен че имат по-голяма енергийна плътност и осигуряват по-голям пробег с едно зареждане, също така са по-евтини за производство, зареждат се по-бързо и са практически незапалими, дори ако ги пробиеш с пирон.
Доскоро се спекулираше, че това ще закопае Тесла, но се оказа, че ще произвеждат тези батерии именно за Тесла. Тоест дори най-големите конкуренти на Тесла ще и осигуряват батерии в бъдеще, а Toyota не може да намери кой да и произведе 10 000 батерии годишно за единственият и модел и ще го произвежда с батерии от два доставчика.
Пред кой ли е светлото бъдеще?
Коментиран от #10
13:10 05.07.2022
5 име
13:38 05.07.2022
6 хмм
До коментар #2 от "Идва китаеца":
Само електричка е способна да разкове пазара.13:43 05.07.2022
7 Гост
До коментар #1 от "Каква стана тя, антиелектрици?":
46 % < 50 % поне доколкото разбирам математиката.Коментиран от #8
13:54 05.07.2022
8 Ти да видиш!
До коментар #7 от "Гост":
А като си учил математика, ако миналата година е постигнала 87% ръст, а тази година 46%, средния ръст повече или по-малко е от 50%?Ако в най-голямата криза от години насам, Тесла има 46% ръст, дали ще може да поддържа 50% ръст дългосрочно в по безоблачни времена?
Не ми отговаряй! Знам, че ти е невъзможно въпросите са над нивото ти.
Изкарай Грета тунберг и започвай личните нападки, като няма какво да кажеш по темата!
Поне успя ли да разбереш дали все пак завода в Шанхай е работил или още си мислиш, че не е?
Коментиран от #9, #12
14:40 05.07.2022
9 Гост
До коментар #8 от "Ти да видиш!":
Твърдението ти беше ръст на Тесла 50% всяка година,не ми се извъртай като сап на лопата.Ръста за 2020 беше 36 % < 50 %.После се чудиш защо те занасят антиелектриците с Грета,тъкмо сте си лика прилика.Коментиран от #15
14:56 05.07.2022
10 6892
До коментар #4 от "Само така си мислиш!":
Явно си запознат. Тези Батерий се влагат само в китайските версии на Тесла. И също така тези батерии са по тежки. Относно останалото е така.Коментиран от #11
14:57 05.07.2022
11 Дрън-дрън
До коментар #10 от "6892":
Тези батерии за които говориш са желязо фосфатните на CATL, а аз ти говоря за Блейд батериите на BYD, чието масово мащабно производство още не е започнало.15:50 05.07.2022
12 Данчо ментата
До коментар #8 от "Ти да видиш!":
Тази година 2022 ,Тесла ще има ли 50 % ръст?Като им гледам резултата за шестмесечието,ръста ще им бъде минимален.Коментиран от #14, #16
18:15 05.07.2022
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Така е!
До коментар #12 от "Данчо ментата":
Ръстът е абсолютно минимален, само 46% спрямо 87% миналата година. За Тесла ще е изключително трудно дори невъзможно да вдигне още 4% ръста до края на годината, за да ги направи от 46 на 50% нали?Да ти припомня ли, че тези дни фабриката в Берлин И фабриката в Шанхай затварят за две седмици, за да им повишат производственият капацитет с много повече от 4%?
18:52 05.07.2022
15 Дрън-дрън
До коментар #9 от "Гост":
Като ще цитираш, цитирай правилно. Говоря за дългосрочен план от 2015 до 2030 година за 50% годишен ръст. Нещо май пропусна 87 процента ръст миналата година който компенсира този за предишната година. Точно как ще върви ръста не е важно. Имаше два крайъгълни камъка. Половин милион продажби през 2020 година, което ако сметнеш е по-малко от 50% ръст от 2015 до 2020 година и 20 милиона продажби през 2030 година, което също е по-малко от 50% ръст.Разбира се ти държиш да се заяждаш за запетайките като няма за какво друго да се захванеш и 49 или 51 процента ръст са нещо изключително грешно.
Я кажи сега за продажбите в Шанхай паднаха ли със 100% за това тримесечие както твърдеше миналата седмица? Произведоха ли поне една бройка за второто тримесечие на тази година? Успяха ли да я изнесат тази бройка или още стои пред твоята поръчка в пристанището в Шанхай, която чакаш четвърти месец?
Накрая излиза, че се смеят на този, който занася, а не на този който се опитвате да занасяте.
Коментиран от #17
18:58 05.07.2022
16 Йордан Гьозума
До коментар #12 от "Данчо ментата":
Не знам какво гледаш, но за юни месец са продали 120 хиляди броя, което вече е производствен капацитет 1,44 милиона на година, а Това е производствения капацитет в края на първото полугодие.Сега тече подготовка за разширяване на производствения капацитет в Берлин Тексас и Шанхай и до края на годината ще е увеличен до над 2 милиона годишен капацитет.
Сега слабото им място е липсата на достатъчно производство на новите батерии 4680, но в момента няколко световни производителя на батерии строят нови фабрики точно за тези батерии специално за доставки на Тесла. Тези фабрики започват производство догодина и производствения капацитет отново рязко ще се вдигне значително над 2 милиона и Тесла вероятно ще задмине audi BMW и Mercedes по продажби. За следващите години да се готвят останалите.
20:46 05.07.2022
17 Турбо
До коментар #15 от "Дрън-дрън":
Пак ме бъркаш с Гост.Стока,която чакам от три месеца си стои на пристанището в Шанхай и няма изгледи скоро да се товари.Тесла как изнесе от Шанхай толкова електромобили?Щеше да ме съветваш за хибридите.
Коментиран от #18
21:12 05.07.2022
18 Е хайде помисли малко де?
До коментар #17 от "Турбо":
Смяташ ли, че тези 250 хиляди автомобила са произведени само в Америка, при положение че миналото тримесечие там бяха произведени по-малко от 140 хиляди? Очевидно около 120 хиляди автомобила са произведени в Шанхай и очевидно че са изнесени по някакъв начин от там.Прекалено очевидно е, за да го отричаш!
Както ти казах, твоята стока няма нищо общо с производството и износа на Тесла. Моите стоки от Китай си пристигат навреме. Тъкмо днес ми пристигна една пратка с напълно неизвестна за мен българска куриерска фирма.
Коментиран от #19
21:53 05.07.2022
19 Турбо
До коментар #18 от "Е хайде помисли малко де?":
Морските превози не са от днес за утре.Коментиран от #21
22:43 05.07.2022
20 Ел Къртач
После със ситни букви биле електрифицирани, демек хибриди за 1/8 от цената на Тесла.
Тесла няма конкуренция при електромобилите.
23:24 05.07.2022
21 Така е
До коментар #19 от "Турбо":
Слънцето пече през деня. Водата е прозрачна, някакви те са черни следователно Тесла ще произведе 3 милиона тази година.Това е същото твърдение като твоето! Изброяваш ми някакви факти, които нямат нищо общо с това което те питам и твърдиш, че си прав.
Поне веднъж да беше отговорил конкретно дали фабриката на Tesla е работила или не е работила през това тримесечие през което целия Шанхай беше в локдаун.
Да съм отричал някога че Шанхай е в локдаун? Въпреки това Тесла произвежда и изнася автомобилите си, а ти го отричаш, защото не можеш да приемеш реалността. По-точно не ти се иска да я приемеш и я игнорираш все едно не съществува. Точно както игнорираш и отричаш физичните закони за да се изкараш прав.
Толкова ли е трудно да кажеш че си сгрешил и фабриката в Шанхай е работила и изнасяла, което е очевидно от резултатите за производството и продажбите за тримесечието?
А след двайсетина дни идват и резултатите за печалбите, които ще покажат кой е прав. Дали въпреки загубите за милиарди в Берлин и Тексас, въпреки 22 дневното спиране на фабриката в Шанхай, въпреки проблемите с логистиката Тесла все пак ще е на печалба за тримесечието или ще е на загуба.
08:16 06.07.2022
22 Иво
19:36 06.07.2022
23 гост
09:05 10.07.2022
24 Айкю 1
01:19 25.07.2022