Last news in Fakti

31 Август, 2022 11:09 12 685 42

Покупката на електрическа кола си заслужава само ако е употребявана

  • употребяван автомобил-
  • bmw-
  • i3-
  • vw-
  • golf-
  • e-golf

Такъв е пазарът в момента

Покупката на електрическа кола си заслужава само ако е употребявана - 1

Купуването на чисто нов автомобил в момента няма нищо общо със същия процес преди 3 години да кажем. Времената за доставки в момента са изключително дълги, а в комбинация със завишените цени, новите коли не са най-разумния избор, ако трябва да сме честни. Това се отнася, както за конвенционалните автомобили на бензин и дизел, така и за електрическите коли. Според публикация на Bloomberg, закупуването на електрическа кола в момента си заслужава само, ако тя е употребявана.

В САЩ например са предвидени 12 милиарда долара (около 12 милиарда евро), които да подпомогнат бъдещите собственици на електрически коли, като им спестят до 7500 долара от първоначалната цена за покупка. Въпреки, че това се очакваше да повиши и забърза значително продажбите на електромобили, това не се случи и за това си има няколко причини. Повечето от колите на ток на пазара са твърде скъпи, твърде "чужди“ или пък просто твърде „страшни“, за да бъдат поръчани сега или в близко бъдеще.

Събирайки горните две твърдения, не е трудно да се досетим, че закупуването на нов автомобил не е най-добрата идея, дори той да е електрически. Това кара много хора да се замислят за употребяван автомобил на ток, а в САЩ това също носи бонус в размер на до 4 хиляди долара. Той се получава за всички употребявани електрически автомобили с цена под 25 хиляди долара.

Друг силен аргумент в полза на закупуването на „батерийни коли“ втора употреба е тяхното обезценяване. Докато при конвенционалните автомобили знаем, че най-много губим през първите години и можем да сметнем по-лесно загубите си, то при колите на ток обезценяването е подобно на това при смартфоните. Технологиите свързани с батериите се подобряват изключително бързо, което може да обезцени чисто нов автомобил изключително бързо. Все пак кандидати за употребявани коли на ток има и доказателството за това е, че за времето за което един електрически автомобил излиза от производствената линия, вече са продадени три употребявани коли на ток. Кратка справка в най-големия сайт за автомобили в България – mobile.bg показва, че в момента в страната ни се продават над 760 електрически автомобили на ток от които 169 могат да се похвалят с цена от под 50 хиляди лева.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 35 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    44 2 Отговор
    Това реклама на нашите автоджамбази ли е ❗❓❗❓❗❓❗
  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    45 11 Отговор
    На колко от Вас батериите на телефона, след три години, издържат и половината от първоначалното време за работа❓

    Коментиран от #8, #13, #21

  • 3 Гост

    37 10 Отговор
    Батерията има живот 8 години. След 4тата година КПДто пада на 60%

    Коментиран от #6, #7

  • 4 Аха

    32 8 Отговор
    И после я купуваш още два пъти във вид на нови акумулатори.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    19 4 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    И като отчетем :
    "Тест за разход на електромобили показва средно 30% повече от официалното:"
    Варна -София с преспиване ‼️
    /изтр ..ком6 . защото показах кой прави теста/;

    Коментиран от #11, #15

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Гей ЕС

    13 4 Отговор
    Точно тази не е за купуване-баклук!
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Фирмен

    29 2 Отговор
    Ел. Кола си заслужава, само ако е служебна. Никога обаче употребявана, щото нова батерия струва повече от самата кола.
  • 13 🇨🇳 Б А Й Х А Н @ Й ‼️

    19 13 Отговор

    До коментар #2 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    НИЩО НЕ ВДЯВАШ от BMS, термоуправление, батерийна химия, видове катоди и клетки от АВТОМОБИЛЕН (не телефонен) клас! В потребителските устройства няма буфер, няма управление, няма нищо. Целта е да изкарат 2 години да купиш ново.

    Свен Бауер (BMW battery): "BMW i3 има никел-кобалт-манганови клетки с твърда сърцевина. Конструирани са за 20 години живот.  Потвърдено от множество серийни тестове"

    Франсиско Каранса (Renault-Nissan Energy Services): "Батерията на Nissan Leaf е с 22 години живот". 

    Lexus UX300e e с гаранция на батерията 10 години или 1 млн. км! Преди този срок ако падне под 70% капацитетът, Lexus я подменят гаранционно.

    Zoe40 Uber таксита в Истанбул след 500 хил. батериите им са на 90%

    Leaf I taxi фейслифт 30кВтч на 200 хил. км - 87 % остатъчен капацитет. Отдолу е като нова.

    Друго Leaf I taxi фейслифт (след 2013) скед 338,000 км и 7000 (седем хиляди) бързи зареждания на CHAdeMO, батерията е на 69% SOH (state of health)

    Гаранцията на батерията на Toyota bZ4X:
    След изминати 240,000 км за период от 10 години - батерията трябва да поддържа 90% от първоначалния си капацитет;
    С допълнителна разширена гаранция - след изминати 1,000,000 км за период от 10 години - 70% запазване на капацитета.

    Коментиран от #18, #19, #28

  • 14 Турбо

    20 5 Отговор
    Само "умник" би си купил електрически автомобил втора употреба с батерия за подмяна,струваща 20 000 евро(долара).Имаше статия наскоро за електрически Форд втора употреба,за който са поискали една чанта пари за подмяна на батерията или да го изкупят за 500 долара.

    Коментиран от #16

  • 15 🇨🇳 Б А Й Х А Н @ Й ‼️

    5 7 Отговор

    До коментар #7 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Гoл и бос си по темата, с НУЛЕВ полеви опит и телефонни знания.

  • 16 🇨🇳 Б А Й Х А Н @ Й ‼️

    7 18 Отговор

    До коментар #14 от "Турбо":

    Само зависим от фикс-идеята да си купи кола на ток пише под всяка статия за електромобили и компенсира пълното си невежество с дрънкане на едни и същи кухи глупости.
    Цените на батериите на сегашните коли втора ръка НЕ знаеш. Не знаеш, че не се подменя цяла батерия, а само отделни модули. Не знаеш, че в няколко града в БГ има сервизи с 10-годишен опит в такива процедури и се прави всичко. Особено за ТЕСЛА могат от-до

    Коментиран от #24

  • 17 Гост

    14 4 Отговор
    Батерия на старо - не, благодаря. Имам един стар смартфон, който не съм ползвал от 3 години. Батерията му държи точно 3 часа без разговори и сърфиране.
  • 18 Гост

    7 7 Отговор

    До коментар #13 от "🇨🇳 Б А Й Х А Н @ Й ‼️":

    И при автомобилите целта е да изкарат пет години и да купиш нов. Ти, като вдяваш от тези устройства, защо още си на дизел?

    Коментиран от #30

  • 19 Гост

    16 2 Отговор

    До коментар #13 от "🇨🇳 Б А Й Х А Н @ Й ‼️":

    На кола втора употреба, продадена на Горубляне, кой ще ти подмени батерията безплатно, ако се скапе по-рано от обещаното? Знаеш ли къде си попаднал? Тук се продават автомобили с подменени половината части по тях.

    Коментиран от #29

  • 20 Гост

    22 6 Отговор
    Метанът стана от 1,20 на 6 лв, само и само да накарат хората насила да си купят скъпите електромобили втора употреба.

    Коментиран от #22

  • 21 Пълна некомпетентност

    6 8 Отговор

    До коментар #2 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    "На колко от Вас батериите на телефона, след три години, издържат и половината от първоначалното време за работа❓"

    Моят телефон е на 3 години и батерията държи повече от половината като нов. Ако го ползвам до един-два часа за ровене в интернет и други подобни дейности, все още издържа цял ден. Но обикновено през деня ми остава повече свободно време, което трябва да оползотворя някак и се налага да го дозаредя през деня, както като нов, така и сега.

    И то го правя по най-лошия начин - когато падне почти до 0% а след това го зареждам до 100%, което съсипва батерията най-бързо. Въпреки това издържа поне 1500 зареждания и продължава да ми служи вярно.

    Аналогията с автомобилна батерия, дори при 400 км пробег е 600 000км. Малко ли ти се виждат?

    При това ако зареждаш батерията между 20 и 80%, ще изкара много повече цикли.

    Коментиран от #33

  • 22 Дрън-дрън

    4 6 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    Те така или иначе метановите се купуваха по-малко от електрическите, така че няма полза от поскъпване на метана, относно продажбите на електромобили.

    Коментиран от #25, #34

  • 23 Така е

    16 4 Отговор
    Само голям авантюрист би си купил електрокар втора употреба. Толкова хаотични твърдения и железни доводи от обяви, скоро не бях чел. Нивото пада.
  • 24 Турбо

    14 1 Отговор

    До коментар #16 от "🇨🇳 Б А Й Х А Н @ Й ‼️":

    5,2 квтч батерия втора употреба в ebey е над 1000 долара.Ако ти трябват 50 квтч ще ти струва 10 000 долара.При 100 квтч батерия ще ти струва 20 000 долара.
    Батерия втора употреба аз не бих си купил.

    Коментиран от #26

  • 25 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #22 от "Дрън-дрън":

    Я виж колко таксита са на метан и колко на ток?Има фирмени коли,мотокари и товарни коли на метан.

    Коментиран от #27

  • 26 Дрън-дрън

    5 12 Отговор

    До коментар #24 от "Турбо":

    В повечето случаи проблемът въобще не е в модулите, а в някой корозирал конектор или в някоя платка за по-малко пари. Дори да е модул, ще е един единствен , защото са свързани последователно и само един да не работи, никой не работи.

    Няма как да се повредят едновременно два, освен ако повредата не е физическа след катастрофа. Тогава пък батерията ти е последния проблем.

    А софтуер постоянно следи състоянието на клетките и за разлика от турбо или която и да е друга част втора употреба за ДВГ, точно клетките на батерията им знаеш състоянието с точност до 1%

    Коментиран от #35

  • 27 От Искъро по-длибоко нема

    6 4 Отговор

    До коментар #25 от "Гост":

    От Витоша по-високо няма.

    За пореден път когато говорим за събития в световен мащаб, се опитваш да ми даваш примери от твоята махала.

    Нали не мислиш че световният проблем с газа е за да направят мръсно на шофьорите на метанови таксита в България?

    Продажбите на електромобили в много държави преминават десетина процента. Ще ми дадеш ли поне една държава в света, в която продажбите на нови метанови автомобили да преминават 10%?

    Продажбите им в по-голямата част от света са в рамките на статистическата грешка и въобще не влизат в статистиките заедно с водородните.

    Коментиран от #36

  • 28 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 2 Отговор

    До коментар #13 от "🇨🇳 Б А Й Х А Н @ Й ‼️":

    Половината шофьори вече дори закона на Ом не знаят ‼️‼️ Какви глупости лееш във форума ‼️
  • 29 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 1 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    Знам ‼️
    Пробваха да ми пробутат за сина Голф с накладки от дизел, двигател 1,6 R, купе по ВИН от 1,4 ‼️
  • 30 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    2 1 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    Нещо не си в час ‼️
    НЕ съм на дизел ‼️

    Коментиран от #37

  • 31 Павел пенев

    5 0 Отговор
    Благодарим за предложението, оставяме тези коли за експерта Галин.
  • 32 Учуден

    9 0 Отговор
    А що ли някой ще продаде кола на наш Ганчев , ако същата не му създава проблеми !
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #22 от "Дрън-дрън":

    Полза има. Целта е да накарат бакшишите да минат на ток, защото сега са всички на метан. А бакшишите въртят яко километраж и ще зареждат много и ще плащат много. Не си го помислил.
  • 35 Гост

    7 1 Отговор

    До коментар #26 от "Дрън-дрън":

    Ти вече почна да разбираш и от поддръжка на електромобили май, а? Що не вземеш да оправиш и дефектиралата ракета на янките, че барем литне най-после? Кажи им къде е проблема, разбирач.
  • 36 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #27 от "От Искъро по-длибоко нема":

    Аз не гледам на съседите в двора, като тебе. Гледам си в моя двор.

    Коментиран от #40, #41

  • 37 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #30 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Не съм писал до тебе.
  • 38 Така си е

    3 2 Отговор
    То всички употребявани коли си заслужават,Старите опели,фолсвагени най много големите дизелови двигатели. Е едно време карахме Москвич ама сега е все по трудно,затова Вектра,кадет. Опела е кола на народа от опитния немски механик
  • 39 От село

    3 0 Отговор
    Пак сте в грешка, изобщо не си заслужава!
  • 40 Разбрах те напълно

    2 4 Отговор

    До коментар #36 от "Гост":

    Аз:
    "Нали не мислиш че световният проблем с газа е за да направят мръсно на шофьорите на метанови таксита в България?"


    Ти:
    "
    Аз не гледам на съседите в двора, като тебе. Гледам си в моя двор."


    Тоест цялата ти омраза към електромобилите е защото скоро ще се появят електрически таксита, а клиентите ще предпочитат да се качват в тях, а не в твоето метаново такси за 3 000 лв.

    Коментиран от #42

  • 41 Пропуснах

    5 1 Отговор

    До коментар #36 от "Гост":

    Значи все пак си мислиш, че Путин е ограничил подаването на газ към Европа и е започнал войната в Украйна, само за да ти съсипе бизнеса с метаново такси и да наложи електромобилите в световен мащаб, като вдигне цената на газа!

    Безплатен съвет от който надали ще се възползваш: не всички световни проблеми се ограничават в твоя двор и са режисирани специално заради твоят двор.
  • 42 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #40 от "Разбрах те напълно":

    Бакшишите няма да минат на елки доброволно.Такси Тесла с цена 120 х.долара кога ще се изплати?Никога.Тока тепърва има да се покачва.Да построим за всички бакшиши фотоволтаични навеси и да зареждат през деня безплатно.Ще ползваме таксита само нощем.