Купуването на чисто нов автомобил в момента няма нищо общо със същия процес преди 3 години да кажем. Времената за доставки в момента са изключително дълги, а в комбинация със завишените цени, новите коли не са най-разумния избор, ако трябва да сме честни. Това се отнася, както за конвенционалните автомобили на бензин и дизел, така и за електрическите коли. Според публикация на Bloomberg, закупуването на електрическа кола в момента си заслужава само, ако тя е употребявана.
В САЩ например са предвидени 12 милиарда долара (около 12 милиарда евро), които да подпомогнат бъдещите собственици на електрически коли, като им спестят до 7500 долара от първоначалната цена за покупка. Въпреки, че това се очакваше да повиши и забърза значително продажбите на електромобили, това не се случи и за това си има няколко причини. Повечето от колите на ток на пазара са твърде скъпи, твърде "чужди“ или пък просто твърде „страшни“, за да бъдат поръчани сега или в близко бъдеще.
Събирайки горните две твърдения, не е трудно да се досетим, че закупуването на нов автомобил не е най-добрата идея, дори той да е електрически. Това кара много хора да се замислят за употребяван автомобил на ток, а в САЩ това също носи бонус в размер на до 4 хиляди долара. Той се получава за всички употребявани електрически автомобили с цена под 25 хиляди долара.
Друг силен аргумент в полза на закупуването на „батерийни коли“ втора употреба е тяхното обезценяване. Докато при конвенционалните автомобили знаем, че най-много губим през първите години и можем да сметнем по-лесно загубите си, то при колите на ток обезценяването е подобно на това при смартфоните. Технологиите свързани с батериите се подобряват изключително бързо, което може да обезцени чисто нов автомобил изключително бързо. Все пак кандидати за употребявани коли на ток има и доказателството за това е, че за времето за което един електрически автомобил излиза от производствената линия, вече са продадени три употребявани коли на ток. Кратка справка в най-големия сайт за автомобили в България – mobile.bg показва, че в момента в страната ни се продават над 760 електрически автомобили на ток от които 169 могат да се похвалят с цена от под 50 хиляди лева.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
11:19 31.08.2022
2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Коментиран от #8, #13, #21
11:22 31.08.2022
3 Гост
Коментиран от #6, #7
11:23 31.08.2022
4 Аха
11:24 31.08.2022
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #3 от "Гост":
И като отчетем :"Тест за разход на електромобили показва средно 30% повече от официалното:"
Варна -София с преспиване ‼️
/изтр ..ком6 . защото показах кой прави теста/;
Коментиран от #11, #15
11:38 31.08.2022
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Гей ЕС
11:50 31.08.2022
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Фирмен
12:03 31.08.2022
13 🇨🇳 Б А Й Х А Н @ Й ‼️
До коментар #2 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
НИЩО НЕ ВДЯВАШ от BMS, термоуправление, батерийна химия, видове катоди и клетки от АВТОМОБИЛЕН (не телефонен) клас! В потребителските устройства няма буфер, няма управление, няма нищо. Целта е да изкарат 2 години да купиш ново.Свен Бауер (BMW battery): "BMW i3 има никел-кобалт-манганови клетки с твърда сърцевина. Конструирани са за 20 години живот. Потвърдено от множество серийни тестове"
Франсиско Каранса (Renault-Nissan Energy Services): "Батерията на Nissan Leaf е с 22 години живот".
Lexus UX300e e с гаранция на батерията 10 години или 1 млн. км! Преди този срок ако падне под 70% капацитетът, Lexus я подменят гаранционно.
Zoe40 Uber таксита в Истанбул след 500 хил. батериите им са на 90%
Leaf I taxi фейслифт 30кВтч на 200 хил. км - 87 % остатъчен капацитет. Отдолу е като нова.
Друго Leaf I taxi фейслифт (след 2013) скед 338,000 км и 7000 (седем хиляди) бързи зареждания на CHAdeMO, батерията е на 69% SOH (state of health)
Гаранцията на батерията на Toyota bZ4X:
След изминати 240,000 км за период от 10 години - батерията трябва да поддържа 90% от първоначалния си капацитет;
С допълнителна разширена гаранция - след изминати 1,000,000 км за период от 10 години - 70% запазване на капацитета.
Коментиран от #18, #19, #28
12:03 31.08.2022
14 Турбо
Коментиран от #16
12:04 31.08.2022
15 🇨🇳 Б А Й Х А Н @ Й ‼️
До коментар #7 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Гoл и бос си по темата, с НУЛЕВ полеви опит и телефонни знания.12:06 31.08.2022
16 🇨🇳 Б А Й Х А Н @ Й ‼️
До коментар #14 от "Турбо":
Само зависим от фикс-идеята да си купи кола на ток пише под всяка статия за електромобили и компенсира пълното си невежество с дрънкане на едни и същи кухи глупости.Цените на батериите на сегашните коли втора ръка НЕ знаеш. Не знаеш, че не се подменя цяла батерия, а само отделни модули. Не знаеш, че в няколко града в БГ има сервизи с 10-годишен опит в такива процедури и се прави всичко. Особено за ТЕСЛА могат от-до
Коментиран от #24
12:12 31.08.2022
17 Гост
12:52 31.08.2022
18 Гост
До коментар #13 от "🇨🇳 Б А Й Х А Н @ Й ‼️":
И при автомобилите целта е да изкарат пет години и да купиш нов. Ти, като вдяваш от тези устройства, защо още си на дизел?Коментиран от #30
12:53 31.08.2022
19 Гост
До коментар #13 от "🇨🇳 Б А Й Х А Н @ Й ‼️":
На кола втора употреба, продадена на Горубляне, кой ще ти подмени батерията безплатно, ако се скапе по-рано от обещаното? Знаеш ли къде си попаднал? Тук се продават автомобили с подменени половината части по тях.Коментиран от #29
12:55 31.08.2022
20 Гост
Коментиран от #22
12:58 31.08.2022
21 Пълна некомпетентност
До коментар #2 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
"На колко от Вас батериите на телефона, след три години, издържат и половината от първоначалното време за работа❓"Моят телефон е на 3 години и батерията държи повече от половината като нов. Ако го ползвам до един-два часа за ровене в интернет и други подобни дейности, все още издържа цял ден. Но обикновено през деня ми остава повече свободно време, което трябва да оползотворя някак и се налага да го дозаредя през деня, както като нов, така и сега.
И то го правя по най-лошия начин - когато падне почти до 0% а след това го зареждам до 100%, което съсипва батерията най-бързо. Въпреки това издържа поне 1500 зареждания и продължава да ми служи вярно.
Аналогията с автомобилна батерия, дори при 400 км пробег е 600 000км. Малко ли ти се виждат?
При това ако зареждаш батерията между 20 и 80%, ще изкара много повече цикли.
Коментиран от #33
13:01 31.08.2022
22 Дрън-дрън
До коментар #20 от "Гост":
Те така или иначе метановите се купуваха по-малко от електрическите, така че няма полза от поскъпване на метана, относно продажбите на електромобили.Коментиран от #25, #34
13:03 31.08.2022
23 Така е
13:51 31.08.2022
24 Турбо
До коментар #16 от "🇨🇳 Б А Й Х А Н @ Й ‼️":
5,2 квтч батерия втора употреба в ebey е над 1000 долара.Ако ти трябват 50 квтч ще ти струва 10 000 долара.При 100 квтч батерия ще ти струва 20 000 долара.Батерия втора употреба аз не бих си купил.
Коментиран от #26
14:01 31.08.2022
25 Гост
До коментар #22 от "Дрън-дрън":
Я виж колко таксита са на метан и колко на ток?Има фирмени коли,мотокари и товарни коли на метан.Коментиран от #27
14:03 31.08.2022
26 Дрън-дрън
До коментар #24 от "Турбо":
В повечето случаи проблемът въобще не е в модулите, а в някой корозирал конектор или в някоя платка за по-малко пари. Дори да е модул, ще е един единствен , защото са свързани последователно и само един да не работи, никой не работи.Няма как да се повредят едновременно два, освен ако повредата не е физическа след катастрофа. Тогава пък батерията ти е последния проблем.
А софтуер постоянно следи състоянието на клетките и за разлика от турбо или която и да е друга част втора употреба за ДВГ, точно клетките на батерията им знаеш състоянието с точност до 1%
Коментиран от #35
14:32 31.08.2022
27 От Искъро по-длибоко нема
До коментар #25 от "Гост":
От Витоша по-високо няма.За пореден път когато говорим за събития в световен мащаб, се опитваш да ми даваш примери от твоята махала.
Нали не мислиш че световният проблем с газа е за да направят мръсно на шофьорите на метанови таксита в България?
Продажбите на електромобили в много държави преминават десетина процента. Ще ми дадеш ли поне една държава в света, в която продажбите на нови метанови автомобили да преминават 10%?
Продажбите им в по-голямата част от света са в рамките на статистическата грешка и въобще не влизат в статистиките заедно с водородните.
Коментиран от #36
14:39 31.08.2022
28 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #13 от "🇨🇳 Б А Й Х А Н @ Й ‼️":
Половината шофьори вече дори закона на Ом не знаят ‼️‼️ Какви глупости лееш във форума ‼️15:22 31.08.2022
29 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #19 от "Гост":
Знам ‼️Пробваха да ми пробутат за сина Голф с накладки от дизел, двигател 1,6 R, купе по ВИН от 1,4 ‼️
15:29 31.08.2022
30 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #18 от "Гост":
Нещо не си в час ‼️НЕ съм на дизел ‼️
Коментиран от #37
15:38 31.08.2022
31 Павел пенев
15:40 31.08.2022
32 Учуден
16:41 31.08.2022
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Гост
До коментар #22 от "Дрън-дрън":
Полза има. Целта е да накарат бакшишите да минат на ток, защото сега са всички на метан. А бакшишите въртят яко километраж и ще зареждат много и ще плащат много. Не си го помислил.20:14 31.08.2022
35 Гост
До коментар #26 от "Дрън-дрън":
Ти вече почна да разбираш и от поддръжка на електромобили май, а? Що не вземеш да оправиш и дефектиралата ракета на янките, че барем литне най-после? Кажи им къде е проблема, разбирач.20:17 31.08.2022
36 Гост
До коментар #27 от "От Искъро по-длибоко нема":
Аз не гледам на съседите в двора, като тебе. Гледам си в моя двор.Коментиран от #40, #41
20:18 31.08.2022
37 Гост
До коментар #30 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Не съм писал до тебе.20:19 31.08.2022
38 Така си е
22:18 31.08.2022
39 От село
06:55 01.09.2022
40 Разбрах те напълно
До коментар #36 от "Гост":
Аз:"Нали не мислиш че световният проблем с газа е за да направят мръсно на шофьорите на метанови таксита в България?"
Ти:
"
Аз не гледам на съседите в двора, като тебе. Гледам си в моя двор."
Тоест цялата ти омраза към електромобилите е защото скоро ще се появят електрически таксита, а клиентите ще предпочитат да се качват в тях, а не в твоето метаново такси за 3 000 лв.
Коментиран от #42
08:35 01.09.2022
41 Пропуснах
До коментар #36 от "Гост":
Значи все пак си мислиш, че Путин е ограничил подаването на газ към Европа и е започнал войната в Украйна, само за да ти съсипе бизнеса с метаново такси и да наложи електромобилите в световен мащаб, като вдигне цената на газа!Безплатен съвет от който надали ще се възползваш: не всички световни проблеми се ограничават в твоя двор и са режисирани специално заради твоят двор.
08:38 01.09.2022
42 Гост
До коментар #40 от "Разбрах те напълно":
Бакшишите няма да минат на елки доброволно.Такси Тесла с цена 120 х.долара кога ще се изплати?Никога.Тока тепърва има да се покачва.Да построим за всички бакшиши фотоволтаични навеси и да зареждат през деня безплатно.Ще ползваме таксита само нощем.03:37 02.09.2022