7 552 16

Европейците купуват китайски електромобили като луди

  • европа-
  • продажби-
  • коли-
  • електромобили-
  • jato-
  • tesla-
  • volkswagen-
  • vw-
  • peugeot

За първи път тази година пазарът на нови коли се повишава

Европейците купуват китайски електромобили като луди - 1

Статистика на JATO показва, че европейският пазар на автомобили бавно се завръща към предходните си характеристики, след като през месец август за първи път отбелязва повишение през 2022 година. Бензиновите автомобили увеличават продажбите си, докато електромобили забавят своят ръст. В сравнение със същия период на изминалата година, през настоящия месец август са продадени с 3.5% повече нови коли в Европа.

Последният летен месец може да се похвали със 739 037 успешни сделки, докато преди една година това число е било около 710 хиляди. Както и предходните месеци, сегментът на SUV-тата е на първо място с близо 50% от общите продажбите, докато хебчеците и седаните бележат около 18%. Volkswagen може да се похвали с първата позиция в сегмента на SUV-тата, като до голяма степен за това е виновен Volkswagen T-Roc, който е и най-продаваната кола в Европа за изминалия месец.

За разлика от предходни месеци, този път електрифицираните автомобили са забавили своя растеж и бензиновите и дизеловите автомобили бележат ръст от 6% срещу 3.2% за електрифицираните. В това число влизат хибридите и plug-in хибридите, докато изцяло електрическите коли бележат ръст от 11%.

По-интересното в случая е произхода на тези изцяло електрически коли. Цели 20% от регистрираните коли на ток през месец август идват от Китай. Тези числа са показател за това колко бързо расте пазара на китайски автомобили и колко важна роля ще играят те съвсем скоро в световен мащаб, смятат експерти. Все пак е важно да се отбележи, че близо половината от колите, които са направени в Китай, всъщност не са дело на китайски марки.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 15 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Българина

    45 7 Отговор
    Урсула да си зададе въпроса защо от Китай? казва се СЕБЕСТОЙНОСТ НА ПРОДУКТ! тя се формира от сигурност доставки, цена и технологии! кое от трите фактора Урсула не унищожи за 6 м чрез санкции? Азия е бъдещето следващите 50 г, което нашия живот

    Коментиран от #3, #4

  • 3 Изсула Кон ден Фъшкиен

    17 10 Отговор

    До коментар #2 от "Българина":

    Я да минаваш веднага на фотосинтеза!
  • 4 Не е точно така

    16 9 Отговор

    До коментар #2 от "Българина":

    В случая с електромобилите става въпрос за производствен капацитет, а не за цена. Европейците и да желаят да си купуват европейски електромобили просто няма наличност и трябва да чакат с месеци и години. Китайците вече достигнаха 6 милиона годишни продажби в Китай и започнаха да задоволяват търсенето в страната си и имат възможност за износ.

    Тази тенденция само ще се задълбочава, защото повечето доставчици на батерии са китайски и ще изпълняват първо заявките на китайските марки а само каквото остане ще го предлагат на европейските производители.

  • 5 Така е

    14 8 Отговор
    Що си мисля, че залезът на електрокарите идва по-бързо, отколкото очаквахме. Май ще стане като преди 100 години както е било с елколите.Те и проблемите са съвсем същите.Само дрън-дрън борецът, ще продължи да хвали елкарите.

    Коментиран от #12

  • 6 бай Даньо

    16 25 Отговор
    Изумен съм че има Дачии на първите 10 места в двете важни категории общо и за електромобили където е бъдещето ... Не съм сигурен как е възможно някой в западна Европа да си купи Дачия за мен е под достойнството ми да обсъждам покупка на Дачия ...

    Коментиран от #14, #15

  • 7 А дали е така, кой да ти каже?

    7 3 Отговор
    Защо реши, че идва залеза на електромобилите, след като всяка година удвояват пазарния си дял?

    Дали няма да се случи точно обратното? Понеже все защитаваш toyota, миналата седмица един от инвеститорите държеше ръководството на toyota отговорни и твърдеше, че това ще е края на toyota ако не премине бързо към електромобили.

    Забележи, че това не е мое мнение, а мнение, а мнение на инвеститор, инвестирал милиарди в toyota.

    Дали той е прав или ти?
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Иво

    8 6 Отговор
    Смешна статия. Купуват китайски коли ама те не са китайски а само са сглобени там.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Ганyoвцииии....

    9 9 Отговор
    Ерата на изкопаемите горива приключва, а оттам и енергийните пликчета към лидерите и медиите... Едно време Ганyo ПатрЕотара, така е изпратил и парния локомотив....с надеждата, че нищо не се променя ! Свиквайте полy4овеци - три пола, изкуствен интелект, месо расло по дървета, роботи войници, безполово мислене ! Технологиите променят света, а мисленето Ганyoвско води до бедност и омраза.

    Коментиран от #13, #16

  • 12 Гост

    11 1 Отговор

    До коментар #5 от "Така е":

    Как ти се струва 1000 км с едно зареждане и вечна батерия.Поне това писаха китайците.И ако още не е ще стане.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Съдията Дред

    6 0 Отговор

    До коментар #6 от "бай Даньо":

    бай Даньо, га стана сиганин, га ти почерне газот ?

  • 15 2254

    5 1 Отговор

    До коментар #6 от "бай Даньо":

    Ама разбира се, че Европейците са много тъпи, да си купуват нова Дачия, вместо да карат 20+ годишен Голф. Важното е, Вуте да има гордост и достойнстно
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.