Статистика на JATO показва, че европейският пазар на автомобили бавно се завръща към предходните си характеристики, след като през месец август за първи път отбелязва повишение през 2022 година. Бензиновите автомобили увеличават продажбите си, докато електромобили забавят своят ръст. В сравнение със същия период на изминалата година, през настоящия месец август са продадени с 3.5% повече нови коли в Европа.
Последният летен месец може да се похвали със 739 037 успешни сделки, докато преди една година това число е било около 710 хиляди. Както и предходните месеци, сегментът на SUV-тата е на първо място с близо 50% от общите продажбите, докато хебчеците и седаните бележат около 18%. Volkswagen може да се похвали с първата позиция в сегмента на SUV-тата, като до голяма степен за това е виновен Volkswagen T-Roc, който е и най-продаваната кола в Европа за изминалия месец.
За разлика от предходни месеци, този път електрифицираните автомобили са забавили своя растеж и бензиновите и дизеловите автомобили бележат ръст от 6% срещу 3.2% за електрифицираните. В това число влизат хибридите и plug-in хибридите, докато изцяло електрическите коли бележат ръст от 11%.
По-интересното в случая е произхода на тези изцяло електрически коли. Цели 20% от регистрираните коли на ток през месец август идват от Китай. Тези числа са показател за това колко бързо расте пазара на китайски автомобили и колко важна роля ще играят те съвсем скоро в световен мащаб, смятат експерти. Все пак е важно да се отбележи, че близо половината от колите, които са направени в Китай, всъщност не са дело на китайски марки.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Българина
Коментиран от #3, #4
14:14 30.09.2022
3 Изсула Кон ден Фъшкиен
До коментар #2 от "Българина":
Я да минаваш веднага на фотосинтеза!14:18 30.09.2022
4 Не е точно така
До коментар #2 от "Българина":
В случая с електромобилите става въпрос за производствен капацитет, а не за цена. Европейците и да желаят да си купуват европейски електромобили просто няма наличност и трябва да чакат с месеци и години. Китайците вече достигнаха 6 милиона годишни продажби в Китай и започнаха да задоволяват търсенето в страната си и имат възможност за износ.Тази тенденция само ще се задълбочава, защото повечето доставчици на батерии са китайски и ще изпълняват първо заявките на китайските марки а само каквото остане ще го предлагат на европейските производители.
15:08 30.09.2022
5 Така е
Коментиран от #12
18:27 30.09.2022
6 бай Даньо
Коментиран от #14, #15
18:51 30.09.2022
7 А дали е така, кой да ти каже?
Дали няма да се случи точно обратното? Понеже все защитаваш toyota, миналата седмица един от инвеститорите държеше ръководството на toyota отговорни и твърдеше, че това ще е края на toyota ако не премине бързо към електромобили.
Забележи, че това не е мое мнение, а мнение, а мнение на инвеститор, инвестирал милиарди в toyota.
Дали той е прав или ти?
21:47 30.09.2022
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Иво
09:30 01.10.2022
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Ганyoвцииии....
Коментиран от #13, #16
10:36 01.10.2022
12 Гост
До коментар #5 от "Така е":
Как ти се струва 1000 км с едно зареждане и вечна батерия.Поне това писаха китайците.И ако още не е ще стане.11:52 01.10.2022
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Съдията Дред
До коментар #6 от "бай Даньо":
бай Даньо, га стана сиганин, га ти почерне газот ?22:09 01.10.2022
15 2254
До коментар #6 от "бай Даньо":
Ама разбира се, че Европейците са много тъпи, да си купуват нова Дачия, вместо да карат 20+ годишен Голф. Важното е, Вуте да има гордост и достойнстно21:32 03.10.2022
16 Този коментар е премахнат от модератор.