През изминалия ден Илон Мъск обяви, че производството на камиона Tesla Semi вече официално е започнало и първите доставки ще бъдат изпълнени на 1 декември тази година. Късметлиите, които ще получат първите екземпляри от електрическия влекач ще бъдат от Pepsi, които си запазиха 100 броя още при представянето на Semi през 2017 година.
Мъск обяви, че серийната версия пристига с пробег от 500 мили или около 800 километра и ще бъде „забавна за шофиране“, каквото и да означава това за влекач тежащ няколко десетки тона. При зареждане на така наречените „мегачарджъри“, камионът може да добави около 650 километра пробег в рамките на 30 минути. Ако към камиона не е закачено ремарке, той може да ускори до 100км/ч за само 5 секунди, но това време нараства до 20 секунди при тегленето на ремарке с тегло от 36 тона.
Припомняме, че по-рано от Tesla разпространиха снимки на серийната версия на Semi, която пристигна с няколко промени и добавени огледала. Също така новият план включва задвижване от три мотора, вместо оригинално представените четири. По първоначални планове, доставките трябваше да започнат през 2019 година, но след проблеми в разработката ето, че първите бройки ще бъдат при новите си собственици в самия край на 2022 година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Тиро вампиро
10:42 08.10.2022
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Рошко
До коментар #3 от "Асен":
Каквото си иска това ще мисли, темата е камиони а не да коментираме глупостите на асан10:50 08.10.2022
6 Тока не става
Тоест за месеца един дизелов камион може да мине 64 800 километра, а електрическия само 60 300, защото дизеловия се зарежда само за 3 минути.
Коментиран от #31
11:16 08.10.2022
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Тц, не
11:21 08.10.2022
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Егати лъжеца
11:33 08.10.2022
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 ТYЗАРА
0 грижи за ремонти и подмяна.
Мaчкай Ильо!
11:37 08.10.2022
14 те/тях Емилия
Коментиран от #15
12:14 08.10.2022
15 Така е!
До коментар #14 от "те/тях Емилия":
Също така bmw изпревариха производството на тесла модел 3 със своето bmw i3. За седем години от него продадоха по-малко бройки, отколкото тесла модел три се продаде за последните седем седмици.Тоест има много по-важни неща от това кой кога си е пуснал модела. Важно е кой колко ще продава от него и кой ще направи революция в транспорта.
Аз залагам на камионите на Тесла, които минават 800 км с едно зареждане и могат да бъдат шофирани за цял работен ден без зареждане, а през задължителната 45 минутна почивка на всеки 4,5 часа, да бъдат заредени за още 800 км.
Ти на кои от изброените камиони залагаш, че ще имат по добър пазарен успех от камионите на tesla и ще променят тежкотоварния транспорт в бъдеще и защо?
Коментиран от #16
12:36 08.10.2022
16 те/тях Емилия
До коментар #15 от "Така е!":
Камион на ток е вече доказано, че става за къси(между-градски) разстояния. Не заради времето на зареждане на батерията, а заради мястото, което взема. Вместо да вози товар, вози батерия. Тесла Семи се зарежда бързо, само на Тесла Суоерчарджър станция, каквито има малко в Европа. И четирите марки, които съм изброила ще продават повече от Тесла. Не са само в ЕС, но и в САЩ. Защото са лидери, всичко, което ползваме, се доставя с тези марки.Сравнението с бмв и3 е некоректно. Идеята на бмв беше да пуснат нещо на ток, за да се рекламират като "зелени". Нито имаха капацитет за масово производство, нито желание за доминация в ЕЛ колите. Защо не сравниш бмв М3 с тесла модел 3 на писта!? Също толкова некоректно сравнение е. Тесла кога ще станат лидери в моторспорта? :D
Продавай/шортвай, $тсла ще падне на $120, лесният пъмп на Мъски приключи. ;)
12:49 08.10.2022
17 Ще ти се!
Точно заради по-малкия си пробег, по-малкият товар който могат да возят и малкото налични бързи зарядни станции, изброените от тебе камиони нямат никакви шансове.
Камионът на тесла товари като обем точно толкова, колкото и дизелов камион, а в 90% от случаите ограничението е по обем, а не по тегло. Дори тогава камиона на тесла има предимство, защото със старите батерии можеше да товари само 1-2 тона по-малко от дизеловите, но с новите батерии влекачът сигурно ще е със същото тегло като дизеловите, но ще има значително предимство. Вече влезе в сила закон, който позволява общото тегло на електрическите камиони да е с няколкото на по-високо отколкото на дизеловите. Тоест електрическият ще може да товари повече килограми при същото тегло на празната композиция.
Ако тръгне от софия за хамбург, ще трябва да спре само два пъти за по половин час за зареждане за тези 2000 км. Всички изброени от тебе камиони ще возят по-малко товар и ще трябва да спрат минимум десетина пъти за по час и нещо и ще харчат много повече енергия за превозен тон или кубически метър.
13:08 08.10.2022
18 И друга важна подробност
Това означава по 7 цента за километър при максимална скорост и максимално позволено тегло.
Това са 7 евро за 100 км. Дали дизелов камион може да бъде конкуренция? При максимално тегло и максимална скорост, дизелов камион ще гори 28-30 на 100 и около 50 евро за 100 километра.
Отиване и връщане до хамбург - 280 евро за ток или 2000 евро за дизел.
Кое ли ще избере един превозвач?
Коментиран от #19
13:20 08.10.2022
19 те/тях Емилия
До коментар #18 от "И друга важна подробност":
Ще избере тир с водородни клетки, каквито са в тестов период на всички марки, които изброих. Няма инфраструктура за зареждане на водород, но ще се построи в ЕС, заложено е в плана им за развитие. Тесла нямат такава технология и продължават да заблуждават багхолдърите си, че с батерии е по-добре. Пробегът, който пишеш е възможен, заради по-голямата батерия. Защо Мъски обяви, че Тесла Семи е готов за производство "днес" в презентацията си орез 2018, а още не се произвеждат!? Мъски продава, защото му трябват пари за съдебни дела, Туйтер и издръжка на една рода.Звучиш като Румен Виста. Румбакис, ако си ти, купи ли си имот във Бали, Индонезия? Поздрави от бат Любо! ;)
Коментиран от #21, #22, #35
13:34 08.10.2022
20 Гост
Коментиран от #24
13:46 08.10.2022
21 Ами внимавай в картинката
До коментар #19 от "те/тях Емилия":
Всичко си има логично обяснение, но трябва да познаваш историята, която коментираш.На илон мъск не му е за първи път да лъже за сроковете, нито пък ще му е последен. Важното е че рано или късно това което е обещал става. В повечето случаи по-късно. Но както виждаш сега с камиона може и по-рано, защото обещанията му от 2021 година бяха, че през 2022 в никакъв случай няма да пуска нови производства, а ще работи за увеличаване на производството и задоволяване на търсенето на вече произвежданите модели с наличните батерии.
Но както виждаш плановете се променят в движение и спрямо обстоятелствата. Преди няколко седмици обяви, че най-накрая, за първи път от съществуването на Тесла, вече са решили проблема с недостига на батерии и както виждаш няколко седмици по-късно вече започва производството на камиона, който беше отлаган заради недостига на батерии.
А този камион беше планиран за производство преди модел У, за който имам мъск също най-нагло излъга, че производството му ще почне през септември месец 2020 година, а първите продажби бяха през март месец същата година, изпреварвайки сроковете с цяла година. Предвид това че се очаква този модел да е най-продавания автомобил за 2023 година, смяташ ли че е сбъркал, като го е пуснал по-рано за производство вместо камиона? Особено пък предвид 35% брутен марж на печалбата, каквато е невъзможно да бъде постигната с камиона, в който има батерии за производство на над 10 автомобила?
Коментиран от #23
14:05 08.10.2022
22 А водородът е пълна измама!
До коментар #19 от "те/тях Емилия":
Как точно си представяш, че някой превозвач ще предпочете да плаща три пъти повече за водород на километър, отколкото за дизел?Знаеш ли въобще каква е идеята за производство на водород и ако случайно научиш каква е идеята кога си го представяш, че ще се случи?
Понеже няма и да потърсиш, защото знанията са противопоказани на пропагандата с която те облъчват, а ти доброволно я приемаш за чиста монета, без да проявиш критично мислене и да провериш фактите, ще ти обясня идеята.
Та идеята е когато има свръх излишък на възобновяема енергия и цените на електрическата енергия са отрицателни, да им плащат за да произвеждат водород, който само в такъв случай ще има някакви икономически шансове за съществуване. И това ще се случи чак когато има чак толкова голям свръх излишък, че дори батериите, които са много по-евтин начин за съхранение на енергия, са напълно заредени за да осигурят енергията за няколко денонощия напред и вече наистина няма къде да се складира тази не постоянна, но евтина енергия.
Това коя година си го представяш, защото аз не го виждам преди 2050 година? Следващите няколко години е абсурдно да говорим за свръх излишък на енергия и водородна енергетика, при положение че в момента има свръх недостиг и цените на всички енергии поставят нови и нови рекорди и въпреки това продължават да растат.
Коментиран от #28
14:14 08.10.2022
23 те/тях Емилия
До коментар #21 от "Ами внимавай в картинката":
В колко от заводите на Тесла ЩЕ се произвеждат Семи, и в колко се правят в момента?Тесла няма как да се конкурира с лидерите на влекачи, които имат в пъти повече заводи само за производство на ел влекачи, плюс че поетапно конвертират сегашните линии от ДВГ в ЕЛ. При поръчка на 100 влекача, за колко време ще я изпълни Тесла и за колко Скания/Ман/Волво/Мерцедес!? Дори Никола, които ползват завода на Ивеко ще я изпълнявят по-бързо от Тесла.
Аргументът за 7-те цента на Суоерчарджър станции, потвърждава това, което написах - такива в Европа има малко. За САЩ може да е изгодно.
Цената на зареждане от ел станция ще расте, бъдещето е във водородните клетки. Те не са практични за автомобили, но са перфектни за влекачи. Всички комапнии за влекачи имат тази технология, освен Тесла.
Мога ли да си купя Тесла Семи с догкойн?
Коментиран от #25, #26
14:16 08.10.2022
24 Искаш ли да се обзаложим
До коментар #20 от "Гост":
За да е 20-тия блок от който бягаш но иначе си абсолютно сигурен в твърденията си?Хайде да се обзаложим че на първи декември тези камиони ще бъдат доставени? Ще изчакаме месец и половина и ще видим резултата?
А дано, ама надали. Както винаги идваш тук, опитваш се да направиш някакво внушение, а после никога не стоиш зад думите си и се оказва че си твърдял същото като мен, ама просто не си съгласен с мен!
Сега ще излезе че Илон Мъск лъже, че ще достави тези камиони на първи декември, но въпреки това си съгласен, че ще ги достави на първи декември. Няма да ти е за първи път да твърдиш такива неща!
Коментиран от #27
14:19 08.10.2022
25 Предимството им е недостатък
До коментар #23 от "те/тях Емилия":
Точно това, което смяташ за предимство е най-големият им недостатък.Точно затова Тесла е най-продавания електромобил в света и единствено китайците могат да ги стигнат. Tesla проектира електромобилите си от нулата като електромобили, а не се опитва да напъха батерии и електромотори на платформа за ДВГ, която има коренно различни изисквания.
Към момента Тесла наистина произвежда само в един завод в Невада, но това е само тестово производство - 5 камиона на седмица.
Истинското серийно производство се подготвя в Тексас, където на място ще се произвеждат и батериите за него и на практика за разлика от всички автомобилни производители, в завода в по-голямата си част ще влизат сурови материали, а накрая ще излиза готов продукт.
14:33 08.10.2022
26 Имаш ли мнение?
До коментар #23 от "те/тях Емилия":
Какво е предимството на водородния камион пред електрическия?14:40 08.10.2022
27 Гост
До коментар #24 от "Искаш ли да се обзаложим":
Ти многониковия твърдеше:Камионите Тесла по поръчка на Пепси вече работят и разнасят продукцията из Америка.А тук пише още не са произведени.Коментиран от #32
14:52 08.10.2022
28 Гост
До коментар #22 от "А водородът е пълна измама!":
Измамника е Мъск.14:54 08.10.2022
29 Гост
Коментиран от #33
14:56 08.10.2022
30 Гост
Коментиран от #45
14:57 08.10.2022
31 Мдааа
До коментар #6 от "Тока не става":
Но всеки камион спира за повече от 3 минути, така че това не е никакъв проблем.Коментиран от #34
14:59 08.10.2022
32 Лъжеш както винаги
До коментар #27 от "Гост":
Никога не съм твърдял подобно нещо! Дай линк?Камионите на Тесла никога не са били продавани на никого. Но пък от години превозват собствената си продукция с тях, както батерии така и готови автомобили и има стотици клипове в мрежата от години. Вече са навъртяли милиони километри тестове по реални пътища с реални товари.
Още в годината на представянето при тест драйв на реален клиент с реалната му стока, бяха постигнали 960 км пробег с едно зареждане, въпреки обявените 800, които обаче не са в реални условия, а с максимален товар и максимална скорост.
Коментиран от #55
15:02 08.10.2022
33 Облог
До коментар #29 от "Гост":
Те са ще достави камионите на пепси през декември 2022 година. Мога да се обзаложа че това ще е 23-я път в който ще се откажеш от облогът, дори сам да си го пожелал!Коментиран от #38
15:03 08.10.2022
34 Само ти така си мислиш
До коментар #31 от "Мдааа":
"Но всеки камион спира за повече от 3 минути, така че това не е никакъв проблем."Очевидно не си разбрал сарказма. Първо е невъзможно да напълниш дори резервоар на лек автомобил за три минути, камо ли за толкова време да спреш на колонката да напълниш резервоара до горе да минеш през касата да си платиш и да тръгнеш отново на път.
За камион това отнема поне половин час, колкото е пълненето на батерията за 650 км. Единствената разлика е, че с резервоар минават няколко пъти повече километри, но това няма никакво практическо значение, при положение че са задължени по закон, да спират на всеки 400 км за минимум 45 минути, първия път, а след това за часове.
Другото предимство на електрическия камион е, че може да се зарежда на рампата докато се разтоварва и товари и да не отнема работното време на шофьора, а също така да намали разходът за транспорт на собственика на стоката и/или транспортната фирма, като тока се произвежда на покрива на склада.
Коментиран от #39
15:10 08.10.2022
35 Това ли беше отговорът?
До коментар #19 от "те/тях Емилия":
До коментар 22 от "А водородът е пълна измама!":Измамника е Мъск.
Значи според тебе това са предимствата на водорода? Чудесен аргумент!
Коментиран от #37
15:14 08.10.2022
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 те/тях Емилия
До коментар #35 от "Това ли беше отговорът?":
Не, това не съм го написала аз, но съм съгласна, че Мъски е измамник. Има видеа в ютюб, които му разкриват лъжите.Предимството на водородните клетки, е че влечакът изминава повече километри с един заряд, правейки ги подходящи за дълги разстояния. Като превозват през села, в пустоща, къде ще заредят влекач на ток!? Зарядните са само в градовете.
Второ предимство е, че водородните клетки, не си губят заряда, от студ, както батериите.
Коментиран от #40
16:27 08.10.2022
38 Гост
До коментар #33 от "Облог":
Като оня облог София Бургас с електрокар и петролен автомобил.Кой се отказа тогава?Коментиран от #41
16:36 08.10.2022
39 Гост
До коментар #34 от "Само ти така си мислиш":
На всяка бензиностанция има колонка за товарни автомобили.Маркуч с голям дебит на гориво и пълни хиляда литра за минути.Плаща се с карта също за минути.Коментиран от #42
16:39 08.10.2022
40 Сериозно ли?
До коментар #37 от "те/тях Емилия":
Това ли успя да измислиш? Колко е пробегът с едно зареждане на водороден камион? Ще ми обясниш ли накъде ще тръгнеш в 99, 9999998888% от маршрутите на камионите, където между населените места е повече от 800 км?Обаче дори и тази опорна точка е несъстоятелна, защото насред пустинята можеш да направиш самозареждаща се "бензиностанция", която не трябва да бъде зареждана с цистерни.
Вече има зарядни станции, които разчитат основно на собствено произведения ток от фотоволтаичните навеси върху зарядната станция и дори връщат ток в мрежата при нужда.
В африка е много по-евтино и бързо да направят локална мрежа захранвана от фотоволтаици и батерии, отколкото да прекарват далекопроводи на стотици километри заради малки населени места.
Но пък не съм чул за водородни подобни станции?
Но на практика опорните ти точки са анекдотични и нямат нищо общо с реалността. В България трудно ще измислиш маршрут дори за отиване и връщане по-голям от 900 км.
Водородните клетки в Европа и дори в Америка нямат предимства за камиони. Да не говорим че сега ще те водородни камиони не могат да минат 800-900 км с едно зареждане, нито пък да заредят по-бързо от 30 минути.
Като добавим и три пъти по-скъпата цена за изминаване на километър отколкото с дизелов камион, е абсолютно сигурно, че никой няма да пожелае да притежава водороден камион, дори да му го подарят.
В България няма нито една зарядна станция за водород, дори някой да ти подари водороден автомобил
17:00 08.10.2022
41 Ти разбира се!
До коментар #38 от "Гост":
Даже съм сигурен, че не знаеш за какво е бил облога и си бил на моето мнение, но не си бил съгласен с мене! Нали затова ви се подигравам, че не знаете какво говорите и винаги сте на моя страна, но не сте съгласни с мен.Коментиран от #44
17:03 08.10.2022
42 "Предимството" пак е недостатък!
До коментар #39 от "Гост":
Нали електрическият камион и той същото прави - пълни хиляди километри за минути и даже не трябва да ходиш да плащаш!Обаче има една уловка - можеш да оставиш електрическият камион за 45 минути на зарядната станция, докато ти мине 45 минутната задължителна почивка заради тахографа след 4,5 часа шофиране, а след като минат тези 45 минути, да ги пишеш почивка и да тръгнеш отново на път без да губиш време.
А като заредиш за 20 минути резервоара, трябва да преместиш камиона от колонката и няма как да направиш това в 45 минутната почивка, защото нямаш право да местиш камиона дори метър и тези 20 минути за зареждане ги губиш от времето за шофиране и трябва да ги направиш задължително в рамките на тези 4,5 часа и на практика ги губиш.
Шофьорски подробности които не знаеш и пак пробутваш недостатъка като предимство.
Същото е и с времето за товарене и разтоварване, където електрическият камион също може да се зарежда, никой не практикува зареждане на дизелови камиони.
Също така пропускаш факта, че собственикът е на камион може да си го зарежда в собствения склад от фотоволтаиците на покрива си и да не плаща за транспорт?
Също така ако си собственик на склад, който ползва външни търговски услуги, вместо да плащаш пари за транспорт, можеш просто да заредиш камиона който те зарежда и дори да ти платят за това, че са ти докарали стоката!
Както виждаш има доста по-гъвкави решения, отколкото задължението да си купиш гориво от Лукойл, shell
Коментиран от #43, #47, #61
17:17 08.10.2022
43 Турбо
До коментар #42 от ""Предимството" пак е недостатък!":
Пак си гласиш сам опорките.Сам можеш да си сметнеш един Тир с два резервоара по 500 литра и разход 30л/100, колко километра ще измине т.е.камиона ще зареди един път при потегляне от България и ще има гориво за връщане.Коментиран от #46
19:10 08.10.2022
44 Турбо
До коментар #41 от "Ти разбира се!":
Че нали Гост предложи облога,а ти се отметна.Нямало смисъл да участваш в облог,който ще загубиш.19:13 08.10.2022
45 Турбо
До коментар #30 от "Гост":
То е ясно,че ще е на 1 декември,но не се знае коя година.Той тесльо твърдеше, че Пепси вече използват Тесла семи,а те още не били произведени.Коментиран от #50
19:19 08.10.2022
46 Пак ли ще се обзалагаме
До коментар #43 от "Турбо":
Аз твърдя и винаги съм твърдял, че дизеловият тир минава много повече с един резервоар, отколкото електрическия с едно зареждане на батерията.Ти можеш ли да се обзаложиш за обратното?
Искаш ли да се обзаложим че резервоара се пълни по-бързо от батерията, както винаги съм твърдял?
Абе веднъж поне няма ли да се обзаложите с мен за нещо което аз съм казал, а пък вие не сте на 100% съгласни с мен? Обикновено така се прави? Не може всички да заложим на едната страна!
Не мога да разбера как така хем сте на моята гледна точка, хем постоянно спорите спорите с мен спорите с мен и обяснявате, че не съм прав.
Коментиран от #48, #54, #62
19:21 08.10.2022
47 Турбо
До коментар #42 от ""Предимството" пак е недостатък!":
За 20 минути се разтоварва цистерна 40 тона гориво.Гост ти е написал.Колонките за камиони са с по голям дебит.Коментиран от #51
19:22 08.10.2022
48 Раздвоение на личността?
До коментар #46 от "Пак ли ще се обзалагаме":
Пак ли го играеш д-р.Джекил и мистър Хайд?19:24 08.10.2022
49 Фурнаджиска лопата?
19:25 08.10.2022
50 Хайде обзаложи се де
До коментар #45 от "Турбо":
Или пак ще се отметнеш за 24-ти път че няма да е през 2021 декември месец. Виждаш ли как за няма и 20 минути ще се извъртиш на 180 градуса?Нали си много сигурен? Ама докато не дойде време за облог.
Можеш ли да се обзаложиш че все още няма произведен камион? 25-ти ел блок от който ще се отметнеш че не си твърдял такова нещо?
Коментиран от #53, #63
19:38 08.10.2022
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Хайл
До коментар #50 от "Хайде обзаложи се де":
Къде е тоя камион???? Освен рисунки има ли гуми поне ОГ?23:24 08.10.2022
54 Хайл
До коментар #46 от "Пак ли ще се обзалагаме":
Ти знаеш ли какво е тир изобщо?Коментиран от #56
00:45 09.10.2022
55 Хайл
До коментар #32 от "Лъжеш както винаги":
Ганюф,наистина трябва да те изритат от сайта за лъжи и невярна информация...лично тогава аз те попитах за Монт Блан колко дена ще го изкачват,ти почна да катериш камъните,30 км! ДЕНИВЕЛАЦИЯ ПИСА,А ТЯ Е 3 КМ.НОЩНО ВРЕМЕ ТОК ЩЕШЕ ДА ДАВАШ НА КЪЩИТЕ...НЕДЕЙ ДА ОПИТВАШ ДА ПРАВИШ ХОРАТА БУДАЛИ🐀 ТАКАВАКоментиран от #57
00:51 09.10.2022
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Трийте и него
До коментар #55 от "Хайл":
Защо трите моите мнения, а мненията на трола стоят?Какво го чакате? Да е написал едно смислено мнение без заяждане и обиди към другите? Още като му видите ника, трябва да бъде бан-ван и изтриван.
Коментиран от #70
11:08 09.10.2022
58 Аман от тролове
Ето аз например мога да цитирам че са казали, че тази година камионът на tesla няма да бъде доставен камиона на pepsi и аз мога да се обзаложа срещу това, но страхливците се разбягаха и се отметнаха от думите си.
Както винаги те нямат собствено мнение но не са съгласни с моето. Тоест дори не са на противно на моето мнение, а просто не знаят какво точно твърдят.
Нищо ново под слънцето. Играят този цирк вече четвърта година, а аз от тогава не съм си сменил мнението и си държа на думата.
Коментиран от #77
13:12 09.10.2022
59 Коко
Коментиран от #60
13:37 09.10.2022
60 Ако знаеш колко си прав
До коментар #59 от "Коко":
Ако знаеш колко милиарди донесе износа на ток в тези времена, добре че са въглищата, защото държавата щеше да фалира!Но и на тях ще им дойде края, защото има заявления за 28 гигавата мощности от възобновяеми източници само за България и продължават да растат. Колкото и да са евтини въглищата все пак са с пари, а горивото за фотоволтаичните и вятърните централи е напълно безплатно и въглищата не могат да конкурират токът произведен от тях. Ще ги ползваме само зимно време и при подобни войни и кризи.
13:47 09.10.2022
61 Гост
До коментар #42 от ""Предимството" пак е недостатък!":
Съгласен съм.Ти осигуряваш камион ТеслаСеми,аз осигурявам дизелов Тир.Маршрута е Варна София Бургас Варна.13:54 09.10.2022
62 Гост
До коментар #46 от "Пак ли ще се обзалагаме":
Пак ли се извърташ като сап на лопата? Досега в постовете си възхваляваше Тесла Семи.Коментиран от #65
13:56 09.10.2022
63 Гост
До коментар #50 от "Хайде обзаложи се де":
Еми няма да е декември месец 2021 година.Този облог вече е загубен от теб.Коментиран от #64
13:58 09.10.2022
64 Очевидно е лапсус
До коментар #63 от "Гост":
Аз поне си признавам грешките. Очевидно става въпрос за датата публикувана в статията, а именно 1 декември 2022 година. Готов ли си да се обзаложиш или ще се отметнеш от думите си?Коментиран от #67, #83
14:07 09.10.2022
65 И ще продължавам да го хваля
До коментар #62 от "Гост":
И не няма да си го купя. Кажи според тебе коя от похвалите не е вярна? За разлика от тебе аз мога да назова както предимствата така и недостатъците на нещо, каквото и да е то и каквато и да е марката или народността.Това е нещо напълно невъзможно за тебе. При тебе едните неща са хубави а другите лоши и няма как да притежават и добри и лоши качества едновременно.
Виждаш ли къде е разликата? За тебе съществуват идеални неща, които вършат работа във всякакви ситуации, а аз избирам идеалното нещо за конкретната ситуация.
Също съществена разлика в мисленето. Точно затова за вас дизеловата баничарка е най-добрия автомобил на света за всякакви видове дейности, включително да отидеш на екскурзия до португалия с нея!
Коментиран от #66
14:12 09.10.2022
66 Гост
До коментар #65 от "И ще продължавам да го хваля":
За мен най добрата кола е комби втора употреба за 5 к.лева, с газова уредба на пропан бутан.Не ми хвали електрокар за 100 к лева,защото аз и ти не можем да си го позволим.14:54 09.10.2022
67 Гост
До коментар #64 от "Очевидно е лапсус":
Ще изчакам до декември месец 2022 година.Ти осигуряваш Теслата,аз Тира на дизел.Да не се отметнеш?Коментиран от #68
14:57 09.10.2022
68 За какво ти е?
До коментар #67 от "Гост":
Този електрически камион?Коментиран от #73
16:00 09.10.2022
69 Даааа
18:43 09.10.2022
70 Хайл
До коментар #57 от "Трийте и него":
Аз не съм обидил никой за разлика от теб мохльо,който не харесва тесла е глупав и кара пушилник...никой освен теб не може да се оплаче че съм го засегнал,а теб всеки те обижда...ако бях собственик на сайта да съм те изритал като мръсно коте за разпространяване на лъжи и невярно съдържание и ОБИДИ КЪМ ЧИТАТЕЛИТЕ НЕОДОБРЯВАЩИ ТВОИТЕ Т.Н. "СТАТИИ"....ОСВЕН ЛЪЖИ ОТ ТЕБ ГАНЮФ ДРУГО НЕ Е ПРОЧЕЛ НИКОЙ...ПОДМИНА ПО ЛЪЖИ САМИЯ МЪСККоментиран от #71, #74
19:52 09.10.2022
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Гост
До коментар #71 от "Трол та дрънка":
Многониковия,теб те обиждат всички,сам си си виновен.Коментиран от #75
20:27 09.10.2022
73 Гост
До коментар #68 от "За какво ти е?":
На мен не ми трябва електрически камион.На теб ще ти трябва за облога.Коментиран от #76
20:28 09.10.2022
74 Гост
До коментар #70 от "Хайл":
Многониковия не работи в сайта.На него му плащат да хвали Тесла.Платен тр ол.20:31 09.10.2022
75 Въпрос на възпитание
До коментар #72 от "Гост":
"Многониковия,теб те обиждат всички,сам си си виновен."Нали знаеш, че до обиди стигат тези, които нямат други аргументи. На мен не ми липсват аргументи, за да тръгна да обиждам някого! Пък и е въпрос на възпитание, каквото определено липсва на някои от никовете.
21:15 09.10.2022
76 Ще ми припомниш ли
До коментар #73 от "Гост":
Какви бяха параметрите на облога и защо е въобще е необходим камион?21:16 09.10.2022
77 Аман от теб!!!
До коментар #58 от "Аман от тролове":
Ти наистина имаш отклонения!!!Казвай за н-ти път: къде, когс и колко???
Осигурявам ти дизелова кола, може да избереш от няколко различни и ако желаеш също мога да ти осигуря композиция-от 10-на годишна до 2022 с аеродинамичен пакет!!!
Идвай и доказвай на яве това което твърдиш!!! Ти се криеш и започваш да се огъваш всеки път… и само философстваш без грам покритие и практика по темата…само имагинерни сметки…има защо и да те хранят и обиждат всички!!! Не се мисли за луд гении неразбран от всички… за съжалени си просто философ….
За теб 100 пилотни евентуално доставени бройки са постижение ли??? На нещо поръчано на чисто маркетингов принцип още през 2017-та ли???
Имаш ли идея колко тестови бройки и “мулета” се дават на големи компании с флотилии за предварителни тестове преди премиерста от години??? 100 бройки ли ще решат пазара???
Инфо от 1 л.ед.ч. - Волво са готови и имат работеща разработка, проблема е че пазара в Западна Европа не е готов да плати по-висока 3-5 пъти по-висока цена….
Коментиран от #78
23:58 09.10.2022
78 Пак питам
До коментар #77 от "Аман от теб!!!":
За стотен път питам какви са параметрите на облога? С какво от това което съм казал не сте съгласни?На практика става така че сте съгласни с всичко което казвам, но просто не ви харесва истината и изведнъж аз съм виновен по тази причина.
Аз ли съм виновен че тесла ще достави първите бройки на тесла на първи декември след месец и нещо?
Аз ли съм виновен, че камиона на тесла изминава 800 км с едно зареждане, а камионите на останалите едва минават 500?
Аз ли съм виновен, че камиона на тесла зарежда 650 км за 30 минути, а останалите зареждат по 300 км за час и половина?
За какво ви е дизеловия камион за облогът? Да ми докажете нещо което и аз съм ви казвал? Че дизелов камион изминава повече с едно зареждане? Че резервоара се зарежда по-бързо отколкото се зарежда батерията? Какво точно ще докажете с дизеловия камион, който ще осигуриш?
Някой поне ще ми отговори ли какво ще сравняваме, че аз все още не съм разбрал за какво точно искате да се обзаложите?
Искате ли да се обзаложим дали баничарката на турбо ще стигне по-бързо от софия до Бургас или bugatti veyron? Ще се обзаложите ли?
Коментиран от #88, #92
00:14 10.10.2022
79 Гост
Коментиран от #80, #82
08:45 10.10.2022
80 Я пак, я пак?
До коментар #79 от "Гост":
Я пак повтори че нещо не разбрах?Аз от пет години повтарям едно и също и никога не съм се отметнал от думите си но вие ми предлагате облози и се отмятате постоянно за да ми се подигравате, че се отмятам?
По инфантилно изказване скоро не бях чувал. Дори децата в детската градина измислят по-смислени оправдания.
Да ти припомня ли че се отметна от това дали тесла може да мине Нюрбургринг за по-малко от 8 минути, а после се отметнахте че не било тесла модел 3, че не било официален резултат, че това, че онова, а аз три пъти повторих условията "тесла нюрбургринг 8 минути"
После тесла не могла да произведе поне колкото през 2019 година, камо ли половин милион за 2020 година. А като ги произведе мълчание и ние не сме твърдяли такова нещо.
Когато тесла получи екологичното си разрешително няколко месеца след започване на производство в Берлин пак имаше мрънкане и никой не си призна грешката
А за тоталното неразбиране на физичните закони въобще да започвам ли разговор, за няколкото перпето мобилета?
Като например твърдението че мощността за изкачване на Шипка на втора предавка с баничарката на Турбо ставало с максималната мощност на двигателя с 30 км в час и 15 на 100 разход, а на магистралата двигателя се разтоварвал на пета предавка със 140 и 7 на 100 разход и мощността била по-малка защото разхода бил по-малък?
Аз за разлика от вас не ви се подигравам. Вие сами си ставате за смях докато си мислите, че ми се подигравате. Единственото ко
09:07 10.10.2022
81 Я пак, я пак?
Като например твърдението че мощността за изкачване на Шипка на втора предавка с баничарката на Турбо ставало с максималната мощност на двигателя с 30 км в час и 15 на 100 разход, а на магистралата двигателя се разтоварвал на пета предавка със 140 и 7 на 100 разход и мощността била по-малка защото разхода бил по-малък?
Аз за разлика от вас не ви се подигравам. Вие сами си ставате за смях докато си мислите, че ми се подигравате. Единственото което аз правя е да ви казвам факти, които вие не можете да осмислите и постоянно отричате. Когато аз от своя страна ви помоля за факти отсреща има пълно мълчание, свободни съчинения и в общи линии лични нападки и нищо по темата, само защото не ви харесват фактите, но не можете и да ги отречете.
Коментиран от #84
09:08 10.10.2022
82 Тотална грешка
До коментар #79 от "Гост":
Ако спазват правилника за движение, баничарката ще стигне по-бързо, защото няма да ѝ се налага да спира за зареждане за разлика от Бугатито, което не може да измине това разстояние с един резервоар. И хоп баничарката била по-хубав автомобил според вас, защото минава повече километри с едно зареждане. Всичките ви доводи са такива!09:13 10.10.2022
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Гост
Коментиран от #87
11:44 10.10.2022
87 Аз говоря с факти и цифри
До коментар #86 от "Гост":
Това е смислена информация за този, който може да я разбере. Дадох достатъчно технически характеристики и реални примери за използване на камиона.Щеш не щеш съм повишил и твоята обща култура и вече спрях да чувам 10-те з учени опорки, които са били актуални преди 10 години, но не се отнасят за нашето време.
Хайде сега си прочети мненията в тази тема и кажи какво смислено си казал ти? Какво може да се научи от твоите мнения? Целият ти смисъл на живота е да се заяждаш с мен!
Коментиран от #89
12:08 10.10.2022
88 Турбо
До коментар #78 от "Пак питам":
Няма да си почивам уикенда в минерален басейн във Велинград,ами ще спорят с радиоточката тесльо.12:37 10.10.2022
89 Турбо
До коментар #87 от "Аз говоря с факти и цифри":
Какви факти и цифри?Само безкрайни съчинения без никаква техническа стойност,който показва ниско ниво на образование и умения.Коментиран от #90
12:41 10.10.2022
90 Ами давай де
До коментар #89 от "Турбо":
Вече 100 пъти те питам с кое мое твърдение не си съгласен? Посочи ми? Ама не можеш защото аз имам мнение, а ти нямаш такова.Ти не защитаваш тези.
Ти не защитаваш идеи.
Ти дори не защитаваш елементарни цифри от техническите характеристики
Единственото което правиш е да се заяждаш с някой и да викаш таково животно нема, каквото и да каже другия дори да ти казва, че всяка сутрин слънцето изгрява.
Ето че дори не можеш да кажеш конкретно и ясно с какво точно не си съгласен и говориш общи приказки на база личностни нападки.
Нещо конкретно по темата имаш ли да кажеш? А дано, ама надали. Съгласен си с всичко по темата, което съм казал но просто не ти харесва и си го изкарваш на мен на принципа да убием вестоносеца.
Коментиран от #93
12:49 10.10.2022
91 Какъв Велинград
12:59 10.10.2022
92 Ще правим ли
До коментар #78 от "Пак питам":
тест и облог пред всички тук или не?Всичко останало е загуба на време и отмятане...
13:36 10.10.2022
93 Гост
До коментар #90 от "Ами давай де":
Моля не се дръж като ощипана и изоставена госпожица...С теб наистина е безмислен спора и много дълбоко се съмянвам, че имаш някакво МПС, че дори и документ за правоуправление...
Коментиран от #95
13:48 10.10.2022
94 1678-ти път питам
13:49 10.10.2022
95 Искрено и лично
До коментар #93 от "Гост":
Пак ли е лични драми? Пак ли личностни нападки? Темата е електрически камиони. Ти колко такива си карал за да им знаеш недостатъците?Коментиран от #96
13:52 10.10.2022
96 Гост
До коментар #95 от "Искрено и лично":
А ти колко Тесла Семи си карал?Коментиран от #97, #98
14:16 10.10.2022
97 Гост
До коментар #96 от "Гост":
Остави колко семи-тесли е карал...изобщо качвал ли се е на камион/кола и ако да на какви, за колко???Колкото до облога - определи ти условията, за да докажеш, че е по-ефективен от конвеционален дизелов влекач!!!
Аз осигурявам дизеловата страна - нататък си ти!!!
Коментиран от #99, #100
14:33 10.10.2022
98 Не е ли очевидно?
До коментар #96 от "Гост":
В такъв случай след като и ти и аз нямаме личен опит, защо смяташ че твоето мнение което не се обосновава на абсолютно никакви факти е по-вярно от моето мнение което се обуславя от техническите характеристики на превозното средство?Аз поне тръгвам от някъде а ти само от предубеждение и личностни качества.
Коментиран от #116
14:34 10.10.2022
99 Ами да се обзаложим
До коментар #97 от "Гост":
"Баничарката не може да се мери с Бугати,но ще бие всяки електрокар на дълъг път"Държиш ли си на думата?
хайде да се обзаложим, че ако спазваме правилата за движение и ограниченията на скоростта, една дизелова баничарка ще стигне по-бързо ?
Нали си отворен, искаш ли да пробваме?
Коментиран от #101, #114
15:00 10.10.2022
100 Допълнение към облога
До коментар #97 от "Гост":
Да ти повторя че става въпрос за разстоянието софия- бургас по магистралата.15:10 10.10.2022
101 Раздвоение
До коментар #99 от "Ами да се обзаложим":
на личността да имаш???Аз идвам с дизелова кола/камион-ти с ел. еквивалента….и мерим София-Бургас….където кажеш и с каквото темпо!!!
На каквито пари кажеш-ти достатъчно отворен ли си???
Коментиран от #102
15:53 10.10.2022
102 Съгласен съм
До коментар #101 от "Раздвоение":
Тръгваме от софия, зареждаме за 20 лв и виждаме кой докъде ще стигне? Навит ли си? Всеки си избира темпото. Ще гледам да наема някоя кола над 400 коня, така че гледай и ти да осигуриш такава.Казвай кога го правим и за колко пари?
Коментиран от #103, #104
16:02 10.10.2022
103 Ще наемеш
До коментар #102 от "Съгласен съм":
излагаш се, нали се досещаш….На талоните на колите!
16:14 10.10.2022
104 От вкъщи
До коментар #102 от "Съгласен съм":
от контакта ли ще заредиш, на нощна и ще се движиш с 80???🤣🤣🤣Коментиран от #106
16:15 10.10.2022
105 Дали се излагам?
И какво лошо виждаш човек да наеме най-подходящото превозно средство за случая?
Или и ти си от отбора който твърди че дизеловата баничарка е най-добрия автомобил в света и всички трябва да караме такива?
Моята теза е че за всяка работа си има различен автомобил който е най-подходящ за случая и всеки автомобил си има предимства и недостатъци и баничарката също. Както и електромобилите.
Не се ли сещаш колко пъти ви приземявам че преди 2050 година в българия няма да има поне 50% електромобили всеки път когато ми кажете че някой ни забранявал да си караме дизелите.
Май забравяш че казах на турбо в никакъв случай да не поглежда електрическа баничарка?
Тоест аз не съм за електромобилите на всяка цена, както вие сте за ДВГ на всяка цена и късате ризи да ги защитавате. И това ще е точно докато не си завъртите мнението на 180 градуса.
16:28 10.10.2022
106 Ако ще трябва да печеля
До коментар #104 от "От вкъщи":
Ако ще си дадеш талона на лекия автомобил какво ме бърка да карам и с 30 км в час за да мина по-голямо разстояние? Нещо нечестно ли виждаш?Нали щеше да биеш електромобила по всички параметри? От какво се притесняваш? Нали не си съгласен с моето мнение и щеше да доказваш обратното? Докажи ми го?
Коментиран от #107, #111
16:32 10.10.2022
107 А ти залагаш ли
До коментар #106 от "Ако ще трябва да печеля":
нещо твое, ако изобщо имаш?Зареждам 20 лв. нафта, ти за 20 лв на бърза зарядна и караме едновременно с еднакво темпо и един зад друг, и за да е абсолютно меродавен теста-ще караме смесено….
Иначе всички други извращения и смешки как ще караш с 30, ще в буташ едва ли не доказва колко точно са неприложими ел.недоразуменията които ТИ лично браниш с цената на скалъпени и силно изкривени сметки….
Коментиран от #109, #112
16:40 10.10.2022
108 Гост
Коментиран от #110
16:50 10.10.2022
109 Я си припомни
До коментар #107 от "А ти залагаш ли":
Какви бяха препоръките ми за покупка на електромобил?Да видим дали си запомнил или говориш по инерция? Мога да ти дам линкове където съм ги писал на стотици места за последните три-четири години. алекса стоп
Условията са две. Първото е домашно зареждане а второто голям годишен пробег с ежедневни дълги пътувания, като ключовата дума е ежедневни, за да има смисъл.
За всички останали няма смисъл да сега да си купуват електромобили. И понеже всички останали са над 95%, сещаш ли се защо казвам, че в България масово ще се карат електромобили след 2050 година и най-глупавият въпрос който може да ми бъде зададен е къде ще се зареждат 3 милиона електромобили утре.
А най-глупавото твърдение че някой ви забранявал да си карате дизелите и още догодина трябва да си купите задължително електромобили.
Можеш да питаш всички антиелектрици, че това е тезата която защитавам последните години. С кое точно не си съгласен или и ти си на моето мнение, но не си съгласен с мен?
Като ще се обзалагаш не трябва ли да заложиш срещу моята гледна точка, а не да си на моя страна? Ако си на моя страна кажи срещу кой ще залагаме? Кой е тоя, дето твърди обратното на нашето мнение?
Коментиран от #113, #118
16:58 10.10.2022
110 Този коментар е премахнат от модератор.
111 Този коментар е премахнат от модератор.
112 Хайл
До коментар #107 от "А ти залагаш ли":
Що се занкмаваш с тоя профан теслю...на 49 ст за киловат до къде ще стигне с тоя боклук-на разклона на "Равно поле" и е спрял да чака репатрак да го закара до зарядно...виж го че не струва17:22 10.10.2022
113 Хайл
До коментар #109 от "Я си припомни":
Кой го интересува от твоите препоръки,ти за някакъв капацитет ли се вече.заври ди препоръките знаеш къде...първо се научи да ходиш преди да опитваш да летиш17:26 10.10.2022
114 Този коментар е премахнат от модератор.
115 Млъкни трол
До коментар #111 от "Хайл":
Никой не ти обръща внимание! Научи се да се държиш уважително. А дано, ама надали. Това се учи в първите седем години, а после е късно.Коментиран от #117
17:34 10.10.2022
116 Този коментар е премахнат от модератор.
117 Този коментар е премахнат от модератор.
118 Колко дълги
До коментар #109 от "Я си припомни":
пътувания?Двеста километра?И 200 обратно.Коментиран от #121
17:55 10.10.2022
119 Може и повече
До коментар #116 от "Хайл":
С предишните ДАФ-ове 105-ца Евро 5 460 коня и с 2-та резервоара 1500 литра при европейско-магистрално каране спокойно се минаваше поне 4200-300 км с едно зареждане!!!Коментиран от #120
17:56 10.10.2022
120 Винаги може повече
До коментар #119 от "Може и повече":
Въпросът е дали е нужно и кое е по-важно!И благодаря че ме накрая вкара някакъв контекст в спора, защото опонентите ми бяха зациклили на опорни точки и лични обиди.
Ако си един собственик на този камион, кое ще предпочетеш?
На всеки 650 км шофьорът да изгуби по 30 минути - шест спирания за 4200 км за три часа закъснение, ако има къде да ги зареди на зарядна станция на тесла, общо 4200х0,07 цента за около 300 евро, или да плати 1500 литра по близо две евро за литър -минимум 10 пъти повече за километър?
Отговори ми честно?
Другото което искам да ми отговориш е тези 4200 км с минимум колко часа задължителни почивки се правят, за да не ми се налага да питам?
Ето така се води дискусия - с конкретни примери и сметки и истината винаги е някъде по средата. Благодаря за което!
Коментиран от #122
18:16 10.10.2022
121 Примерно толкова
До коментар #118 от "Колко дълги":
400 км на ден е идеалната среда, но минимумът е поне 100 150 км на ден, независимо дали е 75 км отиване и връщане или 150 км по някакъв маршрут на търговски агент например.За по-малко километри - дизел.
18:18 10.10.2022
122 7 цента
До коментар #120 от "Винаги може повече":
на киловатчас,няма такава цена,в Европа на бърза зарядна цената е около 0,90 евроцента.Аз бих предпочел камиона с по дълъг пробег,без да ми се налага да търся и чакам на зарядна станция.400 км за мен е твърде далече от смисъла дълги пътувания.Електромобила е за градско и къси пътувания с зареждане в гаража.
Коментиран от #123, #124
18:30 10.10.2022
123 Дай пример?
До коментар #122 от "7 цента":
Ако за тебе 400 км ежедневно, което дори при 5 дневна работна седмица означава 2000 км на седмица и над 100 хиляди километра годишно е кратко ежедневно пътуване с лек автомобил, пък било то и служебен, какво би означавало дълго ежедневно пътуване?Колко стотин хиляди или милиона километри на година?
400 км обикновено се изминават с едно зареждане и дори при 20 киловатчаса за 100 км и 25 стотинки на дневна тарифа или фирмен ток, означава 50 лв за хиляда километра.
При пет на 100, което е доста по икономично шофиране, 1000 километра струват поне 150 лева.
Разликата ти е 100 лв на 1 000 км. и поне 10 000 лв годишно. След три години можеш да продадеш електромобила с 30 000 лв по-евтино и на практика ще си карал без пари.
При дизеловия автомобил, ще си дал 30 000 лв повече за гориво и ще продадеш автомобила поне 20 000 лв надолу и само амортизацията и горивото ще са ти стрували 50 000 лв.
Поправи ме, ако греша някъде?
Коментиран от #126
18:51 10.10.2022
124 А седемте цента
До коментар #122 от "7 цента":
Са актуална цена за всички камиони които ще бъдат произведени през следващите няколко години от натрупаните до сега заявки. Все пак е решил да им взима някакви пари, за разлика от първите електромобили произведени първите няколко години, които все още карат напълно безплатно и ще карат до края на живота на автомобила, дори един киловатчас да стане 5 евро за останалите.Коментиран от #127
18:53 10.10.2022
125 7 цента
Коментиран от #128
18:54 10.10.2022
126 7 цента
До коментар #123 от "Дай пример?":
Грешиш.200 километра не са достатъчни за всеки шофьор.
Цената на електромобила е два пъти по висока.
На бърза зарядна цената не е 25 стотинки.
Батерията и електромотора са скъп консуматив.
Цената на електромобил без батерия ( за смяна) клони към нула.
Коментиран от #129
19:02 10.10.2022
127 7 цента
До коментар #124 от "А седемте цента":
е рекламен трик на Тесла, за да тръгнат продажбите на камиона.Дънните риби ще се хванат.19:05 10.10.2022
128 Седем цента разлика
До коментар #125 от "7 цента":
Ами всъщност е седем цента по-скъпо от безплатно и това на практика е себестойност на произведената от слънцето и вятъра енергия и не се влияе чак толкова от борсовите цени.По-скоро ще печели от продажбата на излишния произведен ток към мрежата в пиковите часове когато токът е най-скъп.
Така или иначе всички зарядни станции точно това правят с новия софтуер, autobidder или нещо такова беше, който следи цените и зарежда от слънцето или мрежата батериите на зарядните на тесла, огромните батерии включени в мрежата и малките по домовете на хората, когато цената е най-ниска, а след това тази енергия се ползва когато цените са най-високи и дори при предвиден излишък, продава енергия към мрежата.
Всичко това е на база изкуствен интелект и собственика дори не знае в какъв режим работи в момента батерията. При прогноза за бури или жеги, батерията се зарежда и стои напълно заредена докато отмине бурята, за да може да захранва дома при авария.
Очаква се този бизнес на тесла да стане през следващите години по печеливш от производството на автомобили. Тоест Тесла може да си позволи тези цени, защото целта е зарядните за камиони да се захранват само от собствена енергия.
Смятай какви ще са им печалбите, когато продават на другите на нормални цени?
19:06 10.10.2022
129 Е колко да греша
До коментар #126 от "7 цента":
Според статистиката средният годишен пробег в европа е 13 000 км, което е по около 250 км на седмица. Тоест на 95% от шофьорите ще им се налагат да зареждат веднъж на 10 дни.Но по ирония на съдбата точно на тези 95%, от сметките по-горе се вижда, че им е нерентабилно да ползват електромобили.
19:09 10.10.2022
130 Разбира се
Нали не ги мислиш за глупави, да си поръчат 100 броя, за които тесла вече им изгради зарядни станции в складовете на pepsi, където да си ги зареждат на седем цента.
При милион мили гаранция на батерията и задвижването и първо обслужване на двигателите на този милион километра, смяташ ли че от pepsi са се набутали с тези 100 милиона километра на 7 цента зареждане директно в складовете без да си губят времето да ходят по зарядни? Все още ли ги мислиш за шарени че са се хванали на рекламен трик?
Не смяташ ли че са се набутали само тези които не са си поръчали такива камиони "на промоция"?
За 160 милиона километра ще платят 11,2 милиона за зареждане.
Сметни колко трябва да дадат за нафта за 160 милиона километра? Колко ли струват тези 56 милиона литра нафта?
100-те камиона и тока за изминаване на 160 милиона километра им струват 30 милиона. Дали само горивото не струва три пъти повече?
Коментиран от #131
19:41 10.10.2022
131 Реклама на Тесла
До коментар #130 от "Разбира се":
за шарани са милионите мили гаранция за батерията.Камионите още не са произведени и тествани.Коментиран от #134
20:04 10.10.2022
132 Ама разбира се
Това дето случайни хора са ги снимали по обществените пътища са рекламни картинки, 3d анимации на рекламния отдел на tesla, само дето тесла няма рекламен отдел и не плаща и долар за реклама.
Как ще обясниш това, че клипа е сниман преди четири години, през 2018 година, а днес е 2022 година, а ти казваш, че досега няма произведен нито един камион, който да тестват?
Същото като батериите които още не произвеждат но в същото време от месеци вграждат в произведените автомобили.
Заровил си като щраус глава в пясъка и отричаш реалността. Отричаш историята. Четири години за тебе са изтрити и не съществуват.
Колкото и да викаш такова животно нема, камионите вече са навъртяли милиони километри тестове.
21:00 10.10.2022
133 Клипа
Коментиран от #136, #137
21:01 10.10.2022
134 Въобще не са тествани
До коментар #131 от "Реклама на Тесла":
Погледни ги тези в какво състояние са след зимни тестове. Очевидно не си ги жалили! Клипа също е от преди две години. Идват от Аляска. И тези са от непроизведените още камиони, които ще бъдат произведени тази година, ама са ги тествали през 2020 година.Коментиран от #135
21:53 10.10.2022
135 Уффф
До коментар #134 от "Въобще не са тествани":
Пак не излезе клипа21:53 10.10.2022
136 Това наистина
До коментар #133 от "Клипа":
са меко казано несериозни клипчета от “тестове” на случайно хванати няколко тестови мулета на тесла..Реалните тестови камиони ще са именно тези 100 бройки за Пепси, като и двете страни много ясно си дават сметка за това!!! 100 бройки са нищо, дори за България!!! Истината ще дойде след това-като се види колко бройки ще се поръчат от фирма или други фирми с мащабите на Пепси..
Иначе ако искаш да видиш истински тестове на Европейски камиони и ремаркета-потърси в тубата!
Има ли реално представени конфигурации, кабини, нива на оборудване??? Тесла-семи само като 3-осен влекач с едно междуосово разстояние ли ще бъде???
Всичката тази липса говори за едно-силно нишов и ограничен продукт, който тепърва ще се разработва за масово производтство!!!
Пример-едно ново Европейско хладилно ремарке с ел. агрегат и ел. ос надминава 200 000 евро…при 60-70 000 евра за конвеционално с всичко по него….експлоатира се активно 5-6 годин/8-10 хил. морочада, след това започват проблемите….
А отпред имаш и влекач….и ако и той е ел.-разликата става олеле и няма избиване…. и това ми бе казано от колеги в Гент-Волво Тръкс… От към пробег са Ок до 400-600 км макс, международно не….
Коментиран от #138
22:18 10.10.2022
137 Това са рекламни клипчета
До коментар #133 от "Клипа":
на единични бройки на прототипи,не са от сериозно производство на камиона.Коментиран от #139, #140
22:33 10.10.2022
138 Ето че съм го казваш!
До коментар #136 от "Това наистина":
"Пример-едно ново Европейско хладилно ремарке с ел. агрегат и ел. ос надминава 200 000 евро…при 60-70 000 евра за конвеционално с всичко по него….експлоатира се активно 5-6 годин/8-10 хил. морочада, след това започват проблемите….А отпред имаш и влекач….и ако и той е ел.-разликата става олеле и няма избиване…. и това ми бе казано от колеги в Гент-Волво Тръкс… От към пробег са Ок до 400-600 км макс, международно не…."
А колко струва влекача? Колко минават заедно с ремаркето? Общо 600 км.
При Тесла камиона за 500 километра пробег струва 150 000 долара, а този с 800 км пробег струва 180 000 долара, като този пробег е с максимално тегло 40 т и максимална скорост. При камионите на volvo пробегът нито е с максимална скорост нито е с максимално тегло. Да не говорим за полезния товар, нито пък за разхода на енергия или времето за зареждане и затова не стават за дълго.
При наличие на зарядни станции, виждаш ли някакъв проблем с 800 км пробег и 30 минути зареждане на 650 км пробег за дълъг път? Хайде поне веднъж някой да отговори защо не става? За 4200 км колко е задължителната почивка? Нали имате опит, отговорете?
Коментиран от #143
23:02 10.10.2022
139 А какво разбираш под тест?
До коментар #137 от "Това са рекламни клипчета":
Значи казваш пускат серийното производство и чак тогава се почват тестовете така ли? Първият произведен прототип го продаваш на клиента и започваш тестовете? Ти сериозен ли си?А за какво в такъв случай служат прототипите?
За какво въртят тези милиони километри при всякакви условия? Какво точно според тебе е муле? Това на клипа си е камион на Тесла, а не някакво муле, на което са сложили двигатели и батерии на Тесла. Както виждаш дори камуфлаж няма.
Единствената разлика е, че за серийното производство ще ползват новите структурни батерии с 4680 клетки, които имат 10 000 цикъла живот.
По неофициална информация, те ще осигурят еквивалентно тегло на дизелов влекач и около 1 000 км пробег с едно зареждане, но това засега са спекулации.
23:11 10.10.2022
140 Очевидно е че са прототипи
До коментар #137 от "Това са рекламни клипчета":
Нали все пак клипчетата са отпреди четири години. Ето ти и един от преди три години за какво използват оттогава насам десетките прототипи, които още преди години бяха навъртели няколко милиона километра при всякакви условия.В случая превозват готовите автомобили, но най-много ги ползват с пълен товар между фабриките си да пренасят батериите които ги произвеждат в joint venture с panasonic до производствената линия в другият завод.
"Истината ще дойде след това-като се види колко бройки ще се поръчат от фирма или други фирми с мащабите на Пепси.."
Към края на клипа можеш да чуеш кои освен теб си са поръчали освен pepsi - walmart които са най-големите верига магазини в щатите и всички големи куриерски фирми UPS, DHL и fedex.
И това е още през 2019. След това имаше огромна поръчка от някаква логистична компания за 500 камиона и това е само от тези които са се похвалили в пресата.
Чудно защо не ползват електрическите камиони на volvo в които се продават от години, а чакат тези на Тесла? Дали не е защото са първите напълнопрактични камиони, които могат да заместят дизеловите за разлика от 300 км зареждане за няколко часа на volvo, което ги прави безсмислени за дълги пътувания.
Коментиран от #141, #159
09:27 11.10.2022
141 Остави
До коментар #140 от "Очевидно е че са прототипи":
Скания, Волво, Звездата.. все тая, буквояд си и се хващаш за запетайката - ти ми кажи, като е толкова велика идеята и е супер-изгоден камиона на тесла - защо не е залят от заявки от големите Европейски транспортни и логистични компании???Или те са по-глупави от Пепси, Уолмарт и т.н.??? Самия факт, че е са поръчани някакви предварителни бройки от американския пазар и само от техни си фирми, какво ти говори за идеята и историята на този проект тесла???
Нищо не казваш за питането ми относно спецификации, разновидности, кабини, оборудвания, различни приложения, междуосия, борй оси...??? Кога ще има информация, след като толкова усилено се биеш в гърдите, че се започва масовото производство?
Или с 1 модел американски Краз на ток, ще караме всичко...??? 150-180 000 долара ще е цената и на влекача в цяла Европа ли???
И моля те не ми задавай малоумни въпроси дали съм сериозен - ако си от бранша, много добре ще ме разбереш какво ти пиша...останалото са по-подробни бакалски сметки от твоя страна, погледнато отстрани по трънския курс....
Коментиран от #142
11:32 11.10.2022
142 Бакалски сметки
До коментар #141 от "Остави":
За да си довърша бакалските сметки, ще ми отговориш ли на сериозно зададения въпрос за колко време се изминават 4300 км с един резервоар и колко е минималното задължително време за почивка за тези 4300 км, дори да приемем часа от точка до точка и няма да спираш за разтоварване?Съвсем сериозно питам и очаквам отговора с нетърпение и любопитство.
Благодаря предварително!
11:47 11.10.2022
143 Много глупости питаш
До коментар #138 от "Ето че съм го казваш!":
Отговарям ти с въпрос на питането: "При наличие на зарядни станции, виждаш ли някакъв проблем с 800 км пробег и 30 минути зареждане на 650 км пробег за дълъг път? Хайде поне веднъж някой да отговори защо не става? За 4200 км колко е задължителната почивка? Нали имате опит, отговорете?" - според теб колко хиляди зарядни станции трябва да има например само в Европа на всяка спирка за почивка / аутохоф, за да може всичките тези хиляди ултра-гига-тесли да заредят "бързо" за още едни 600 км??? Ще настанат небивали опашки, задръствания, изчаквания за "бързо" зареждане на всеки трък-стоп, неспазване на времената за каране/почивка...от там хаос във времената за доставки...имаш ли идея именно тези забавяния колко струват на транпсортните фирми и производството???Разбери - едно е да заредиш 1 път за 10-15 мин и да си автономен в следващите 3-4 хил км без оглед на терен, маршрут, релация, атмосферни условия - друго е да се молиш да стигнеш до следващата спирка за зареждане...затова ти казвам, евентуално могат да се наложат (ако не се появят други технически ограничения) за дистрибуция до 400-600 км.....
Коментиран от #144, #145
12:20 11.10.2022
144 Турбо
До коментар #143 от "Много глупости питаш":
Не се мъчи да му обясняваш,няма да те разбере,тесльо на камион не се е качвал,в Европа не е пътувал.Не е наясно,че шофьора изтече ли му времето за шофиране спира на първата отбивка по пътя.На всяка отбивка ли ще сложите зарядни?Коментиран от #146
13:17 11.10.2022
145 Пак не ми отговори
До коментар #143 от "Много глупости питаш":
За 4300 км колко часа е минималната задължителна почивка за тяхното изминаване? Толкова ли е трудно да отговориш? Очевидно е колко си шофьор, след като не можеш да отговориш на толкова елементарен въпрос, зададен вече десетина пъти.Всеки професионален шофьор със затворени очи ще ти отговори на този елементарен въпрос.
Коментиран от #147
13:31 11.10.2022
146 Въпрос за милиони
До коментар #144 от "Турбо":
Сещаш ли се за онзи пример, в който един електромобил с 80 kw часа батерия може да печели по 50 лв на денонощие. Един камион има 10 пъти по-голяма батерия и някой може да печели по 500 лв за 30 минути, като направи стоянка за камиони. Тоест 1 000 лв на час. И това е само от една зарядна колонка.Направи ги 10 колонки и 10 000 лв на час с произведената на място електрическа енергия.
Дали на всяка отбивка няма да сложат по няколко колонки, как мислиш?
Дали пък няма да направят и нови отбивки, специално заради зарядните и да улеснят живота на шофьорите?
Май забрави че целта на тесла не е да произвежда електромобили, а да им продава ток за зареждане и това се очаква да стане по печелившия бизнес от производството на самите електромобили?
Коментиран от #153, #154, #158
13:42 11.10.2022
147 Ти сериозно ли....
До коментар #145 от "Пак не ми отговори":
4.5h - 45 min - 4.5h ти е "нормалното" дневно каране..., като 15 мин преди настъпването на тези 4.5 часа каране, тахографа те предупреждава да си търсиш място за почивка...До 2 пъти в седмицата може да караш до 10 часа, но не и в 2 последователни дни...
На 7 дни пускаш пауза 24 часа, на 2 седмици правиш пауза 45 часа, като по последните изисквания по пакет "мобилност" нямаш право да правиш паузата в кабината, ако те хванат - дупе да ти е яко...
Очаквам с "нетърпение" да ми обясниш как теслата ще зареди за 30 мин за 600 км още и дали това ми се струва много, като така и така съм в почивка....А ако ти изобщо си помирисвал камион и знаеш как се случват нещата (паузи, почивки, товаро-разтоварни дейности, зареждания, местения и т.н.), реално няма да вадиш тези доводи в цитирам те "опорките си..."
Коментиран от #148
14:04 11.10.2022
148 Съвсем сериозно!
До коментар #147 от "Ти сериозно ли....":
А за тези девет часа шофиране на денонощие които "съвсем случайно" са 800 км, дали не можеш да направиш повече от една почивка? Само питам? Да речем караш един два или три часа до следващата зарядна станция , правиш си на нея 45 минути почивка, караш още три-четири часа, правиш още една 45 минути на почивка, на която ако има къде пак зареждаш, но не е необходимо караш останалото време до 9 или 10 часа и лягаш да спиш. Тоест от зареждането така или иначе няма как да изгубиш дневния пробег. Просто добавяш още една или две почивки и стигаш по същото време на крайната дестинация.Коментиран от #149
14:20 11.10.2022
149 Този коментар е премахнат от модератор.
150 Този коментар е премахнат от модератор.
151 Този коментар е премахнат от модератор.
152 Извинявам се!
До коментар #151 от "Не съм":
Наистина не съм искал да те засегна, но обикновено изтриват мненията заради обиди.Ако върнеш назад от стрелката на браузъра има вероятност да възстановиш мнението без да го пишеш наново. Пробвай!
16:59 11.10.2022
153 Турбо
До коментар #146 от "Въпрос за милиони":
Питай някой тираджия да ти обясни.Задаваш въпроси като аматьор и все питаш,питаш.Има срок на доставката,има и неустойки за неизпълнение.Има и стоки,който се развалят бързо.Коментиран от #156, #160, #161, #162, #163, #164
18:28 11.10.2022
154 Този коментар е премахнат от модератор.
155 Кое точно не разбра
До коментар #154 от "Турбо":
Май не разбра че през тази зарядна станция ще минават по два камиона на час и ще зареждат по 650 киловатчаса тоест продажба на общо 1300 кв часа всеки час на всяка една колонка.10 колонки 10 мегаватчаса. Тоест при инсталирани наоколо 20 мегавата фотоволтаици, това ще му е чиста печалба на собственика. Дали пък няма да се напълни с такива отбивки за камиони след време?
Това е като да имаш бензиностанция за тирове на която някой безплатно ти пълни цистерните, а ти прибираш печалбата, а ти казваш че няма да има желаещи за такива "бензиностанции".
Коментиран от #157
18:45 11.10.2022
156 Този коментар е премахнат от модератор.
157 Гост
До коментар #155 от "Кое точно не разбра":
20 мегавата фотоволтаици къде ще ги разположиш?Покрай пътя в нивата с жито.Какво ще ядеш после.Ще се боядисаш с зелена боя и ще я караш на фотосинтеза.19:03 11.10.2022
158 Гост
До коментар #146 от "Въпрос за милиони":
Реализирай я тази идея най сетне.Който знае и може го прави.Който знае,но не може става консултант.19:05 11.10.2022
159 Гост
До коментар #140 от "Очевидно е че са прототипи":
Ще повярвам чак като видя камиона на Тесла по пътищата и да зарежда за 7 цента на зарядна.Коментиран от #166
19:08 11.10.2022
160 А аз какво правя според тебе?
До коментар #153 от "Турбо":
Нали точно това правя, питам тираджия да ми обясни.19:50 11.10.2022
161 Този коментар е премахнат от модератор.
162 Аматьор съм
До коментар #153 от "Турбо":
Ти като не знаеш нещо обясняваш че другия е глупав защото и той не го знае.Обичам да спазвам правилото:
Не е срамно да питаш, срамно е да не знаеш!
Не боли да попиташ, пробвай!
19:53 11.10.2022
163 Ето питам те
До коментар #153 от "Турбо":
Има ли регламентиран брой почивки за тези девет или 10 часа шофиране?След като на 4,5 часа задължително трябва да почиваш, как се процедира при 10-часовото шофиране?
Човек се учи докато е жив и смятам че съм си изгубил деня, ако не науча нещо ново. А от всеки може да се научи нещо.
Ще съм ти благодарен, ако днес науча това от тебе.
19:54 11.10.2022
164 Дай пример?
До коментар #153 от "Турбо":
"Има срок на доставката,има и неустойки за неизпълнение.Има и стоки,който се развалят бързо."Дай пример за срок за доставка и с колко ще закъснееш заради зареждането?
Ето ти един пример - срок за доставка 8 часа - при всички случаи пристигащ с едно зареждане.
Разстояние за доставка над 800 км. При всички случаи с един шофьор доставката ти е след 24 часа, защото не можеш да ги минеш за 9 часа шофиране, а по закон след като минат 9 часа трябва да почиваш до другото денонощие.
Тоест на всяко денонощие разполагаш с минимум 15 часа за зареждане на максимум 900 киловатчаса, тоест можеш да зареждаш дори с 60 kw мощност, което е четири пъти по-малка мощност от зарядните на Тесла за леки автомобили и над 20 пъти по-малко от бързите зарядни за камиони.
И дори при тази малка мощност, ще стигнат по същото време, като дизелов камион без закъснения, когато на всеки тир паркинг има такива зарядни за дългите дневни почивки!
Коментиран от #165
20:24 11.10.2022
165 Турбо
До коментар #164 от "Дай пример?":
Пак пита,пита,пита ....тесльо пак не разбрал хахахахаПак си нагласи опорката да ти излезе с един "дълъг" маршрут от 800 км с едно зареждане.Те електричките за по дълъг път не стават.
Коментиран от #168, #169, #170, #171
22:19 11.10.2022
166 Турбо
До коментар #159 от "Гост":
Днес платих сметката за ток на магазина, 0,80 лв/квтч без ДДС и без таксите пренос достъп и т.н.Интересно ми е кой едеот ще се съгласи да продава ток на 7 цента,след като пазарната цена е 10 пъти по висока.Тоя ще е много "умен".Коментиран от #167
22:26 11.10.2022
167 Платил си дръжки
До коментар #166 от "Турбо":
Другия път поне си направи труда да разбереш, че фирмите плащаме тока на 25 стотинки, а държавата поема разликата, колкото и да е тя. Това е само за цената на самата енергия. ДДС и таксите си ги плащаме. Май се издаде, че нямаш и фирма!Коментиран от #173
23:11 11.10.2022
168 Този коментар е премахнат от модератор.
169 Познах
До коментар #165 от "Турбо":
Значи познах, идея си нямаш за какво говорим дори в общи линии , но това не ти пречи да се смееш, че някой пита за конкретни специфични детайли в спора!Коментиран от #172
00:17 12.10.2022
170 Профи
До коментар #165 от "Турбо":
Това да не ти е баничарката да си правиш по 16 часов курс?"Дребните" подробности, които ти се губят.
00:18 12.10.2022
171 Баничка с боза
До коментар #165 от "Турбо":
Професионалните шофьори не могат дори на теория да минат повече от 800км на денонощие, защото могат да карат само 9 часа с не повече от 90км/ч, но това е максималната скорост, а средната е поне 10% по-ниска в идеалния случай.Коментиран от #174
00:19 12.10.2022
172 Турбо
До коментар #169 от "Познах":
Защо да си губя времето да ти обяснявам нещо,което можеш да го прочетеш в нета?Коментиран от #176
08:20 12.10.2022
173 Турбо
До коментар #167 от "Платил си дръжки":
В момента си гледам фактурата.Държавата ми е дала помощ,която е намалена от цената от 0,80 лв/квтч без таксите и ДДС.Коментиран от #175
08:22 12.10.2022
174 Турбо
До коментар #171 от "Баничка с боза":
Професионалните шофьори не правят еднодневни курсове.Маршрута най често е хиляди километра.Да те пратя да закараш нещо до Якутия с Тесла Семи.Докъде ще стигнеш?Коментиран от #177, #178
08:26 12.10.2022
175 Е така де!
До коментар #173 от "Турбо":
А ти не твърдеше ли че си ги платил тези 80 стотинки, като както винаги "забрави" подробностите, че държавата ти е върнала 55 от тези 80 стотинки и на практика си платил само 25?Ама за тебе е все едно и също дали си платил 800 или само 250 лв за мегаватчас. Какво са някакви си 550 лв - дреболия .
Коментиран от #179
10:24 12.10.2022
176 Този коментар е премахнат от модератор.
177 Това беше най-голямата глупост
До коментар #174 от "Турбо":
"Професионалните шофьори не правят еднодневни курсове.Маршрута най често е хиляди километра."А бе казвам ти аз че знанията от интернет до никъде не водят, защото обикновено се сещаш да го питаш чак когато ти кажат, че не е така както твърдиш.
Ти напълно отписа съществуването на вътрешен транспорт! Да ти напомня ли, че дори шофьор на училищен автобус също се води професионален шофьор?
Как точно си представяш, че се вписва в твоето определение за хиляди километри?
Коментиран от #181
10:43 12.10.2022
178 Дълги курсове
До коментар #174 от "Турбо":
А хилядите километри не са никакъв проблем, защото за всеки 1300 км, камиона губи по един час за зареждане. Единственият проблем към момента е липсата на зарядна инфраструктура, която е много бързо ще бъде запълнена по основните транспортни коридори, защото това е бизнес за милиони и милиарди годишно.Буквално пари от въздуха, защото директно без посредници можеш да продаваш на висока цена произведената на място електрическа енергия. Тоест до всеки фотоволтаичен парк или вятърен генератор е логично собственика или друг предприемач да направи зарядна станция. А станцията за камиони предлага най-бързи продажби - всеки час над мегаватчас енергия от всяка инсталирана колонка.
Коментиран от #180
10:43 12.10.2022
179 Турбо
До коментар #175 от "Е така де!":
Прав си ,но наполовина.Ето ти данните от фактурата.ел.енергия 0,85724
акциз. 0,002
м.услуги. 0,1305
Общо. 0.98964
С ДДС. 1,187568
помощ. - 0,59659
Общо. 0,590978
Излиза,че съм платил по 0,59 лв/квтч.
Два пъти по висока цена от тази,която си посочил 0,25.
Коментиран от #184
11:01 12.10.2022
180 Турбо
До коментар #178 от "Дълги курсове":
За товарните превози питай дизела.Никога не съм твърдял,че съм карал Тир.Графика им 4,5 часа шофиране,45 минути почивка, 4,5часа шофиране,8 часа почивка,общо 17 часа.До 24 часа остават още 7 часа.Коментиран от #185
11:11 12.10.2022
181 Турбо
До коментар #177 от "Това беше най-голямата глупост":
Това само потвърждава тезата ми,че електричките са само за къси разстояния.За един час загубен за зареждане, дизелов тир ще мине 90 км повече на смяна.За дълъг курс от няколко хиляди километра,дизелов тир ще пристигне ден два по рано.Коментиран от #188
11:15 12.10.2022
182 Турбо
11:15 12.10.2022
183 Турбо
До коментар #176 от "Е така де!":
Знанията ми са от техникума и технически ВУЗ.Не мога да помня всичко,все пак наближавам 60 години възраст.Какво съм забравил го намирам в учебниците.Ти си по Уикипедия.11:38 12.10.2022
184 Е какво има да смятам?
До коментар #179 от "Турбо":
Преди това ме излъга че енергията е 80 стотинки и смятах на толкова, оказва се че е 85 и вместо по 550 лв на мегават час държавата ти връща още повече 600 лв на мегаватчас. И се научи да правиш разлика между себестойност на електрическата енергия и крайната цена с включени пренос, разпределение, ддс, акциз и какви ли не още други такси, които държавата не ти приспада.То и електрическата енергия на нощна тарифа струва 5 стотинки, ама крайната цена е 14 стотинки. Правиш ли разлика между двете?
Точно затова ти казвам, че предприятията много бързо ще минат на фотоволтаици, най-малкото защото няма да им се налага да плащат всички тези такси, ОСВЕН СЕБЕСТОЙНОСТТА НА САМИЯ ТОК.
Сега дано проумееш, какво означава 1200 лв инвестиция във фотоволтаици да ти носят 1300 киловата часа енергия годишно, пък било то и само когато пече слънце.
Умножено по цитирам "С ДДС. 1,187568" това са спестени 1544 лв всяка година 25 години подред, ако се запази цената на тока от инвестиция 1200 лв.
Сега учудваш ли се защо вече са се натрупали заявки за изграждане на 28 гигавата собствени мощности?
Коментиран от #186
12:51 12.10.2022
185 Последно?
До коментар #180 от "Турбо":
Значи имат седем часа през денонощието в които могат да правят каквото си искат, но в същото време смяташ, че един час е повече от седем и седем часа няма да им стигнат за един час зареждане?Вярно сте учили някаква друга математика в училище.
Напълно законно можеш да караш един час до първата зарядна станция, да спреш за половин час да заредиш 650 км, след още един час да спреш на следващата зарядна станция да заредиш още 650 км и така девет пъти за деня, докато ти минат 9-те часа за шофиране, а за 10-ти път да заредиш докато спиш.
Ето ти 6500 км заредени за една смяна без да изгубиш и една минутка шофиране.
Тоест на практика можеш да заредиш 10 пъти повече километри отколкото можеш да изминеш. Е какъв ти е проблемът в такъв случай, ако има зарядни станции по маршрута, дори да са през 700 км една от друга?
13:00 12.10.2022
186 Турбо
До коментар #184 от "Е какво има да смятам?":
Защо да те лъжа,цитирах ти по памет 80 Ст/квтч.Мен ме интересува крайната цена на която плащам,а тя е 59 Ст/квтч.Фотоволтаици нямам къде да сложа.Коментиран от #187
17:51 12.10.2022
187 Дали това каза?
До коментар #186 от "Турбо":
Казват че проверката е висша форма на доверие:"Днес платих сметката за ток на магазина, 0,80 лв/квтч без ДДС и без таксите пренос достъп и т.н"
Последно на 80/85 или на 25 стотинки си ги платил както аз твърдя:
"Другия път поне си направи труда да разбереш, че фирмите плащаме тока на 25 стотинки, а държавата поема разликата, колкото и да е тя. Това е само за цената на самата енергия. ДДС и таксите си ги плащаме."
Колко пъти да ти повтарям че когато говориш с цифри, трябва да бъдат точни!
Същото е и с термините.
Както виждаш, токът ти струва 85 стотинки, но държавата ти връща 60 стотинки и на практика плащаш 25 стотинки за самата енергия. Но прошка с данъците няма и държавата си прибира цялата сума от ДДС.
А при желание винаги има място за фотоволтаици и винаги ще има място и за още. Като започнеш от козирки вместо тента и минеш през фотоволтаици по фасадата, вместо еталбонд. Вярно че няма да получаваш по 1300, а само по 1000 киловатчаса на година, но пък добива ще е повече зимно време. Само идея без да те агитирам за каквото и да е било.
Коментиран от #189
18:33 12.10.2022
188 Направи ли си сметката?
До коментар #181 от "Турбо":
"Това само потвърждава тезата ми,че електричките са само за къси разстояния.За един час загубен за зареждане, дизелов тир ще мине 90 км повече на смяна.За дълъг курс от няколко хиляди километра,дизелов тир ще пристигне ден два дни по рано."Къде точно ще го изгуби този час, за зареждане на 1300 км всеки ден?
Два дена по-късно означава 20 часа зареждане.
Е колко пък да е дълъг този курс, за да е необходимо зареждане за 26 000 км?
Дай конкретен пример, защото нищо не разбрах от обясненията ти. Сметките въобще не излизат!
18:37 12.10.2022
189 Турбо
До коментар #187 от "Дали това каза?":
Аз не съм освободен от мрежови такси,акциз и ДДС.Не мога да си доставя тока сам по олука. Плащам по крайна цена 0,59 лв/квтч.Коментиран от #190
19:46 12.10.2022
190 Е така де!
До коментар #189 от "Турбо":
Ама 59 стотинки с ддс и всички такси, не е равно на 80 стотинки без ддс които си , ПЛАТИЛ, нали?Последно 80 стотинки без ддс ли си платил или 59 стотинки с ддс и всички такси защото все се изкарваш прав въпреки, че твърдиш и двете!
Шофьора на тира има ли свободни седем часа през които да зареди, или няма никакво свободно време и трябва да зарежда от деветте часа за шофиране?
Защото пак твърдиш и двете и не си признаваш, че поне едното е грешно.
Как пък веднъж не си призна грешка, дори когато става въпрос за цифри и дума не може да става за интерпретации кой какво разбрал?
Коментиран от #191
20:31 12.10.2022
191 Турбо
До коментар #190 от "Е така де!":
Цитирах ти по памет 0,80 лв/квтч.След това проверих по фактурата 0,85 лв/квтч без ДДС и такси.Сбъркал съм.Краината цена е 0,59 лв квтч.За графика на шофьорите питай Дизела.Влязоха нови промени за работните часове на шофьорите,заради новите изисквания от Европа.
Коментиран от #192, #193
21:25 12.10.2022
192 Графика си го казал
До коментар #191 от "Турбо":
"Графика им 4,5 часа шофиране,45 минути почивка, 4,5часа шофиране,8 часа почивка,общо 17 часа.До 24 часа остават още 7 часа."Тоест дори по твоите сметки имат свободно време за 14 зареждания по 30 минути извън задължителните минимално време за сън и максимално време за шофиране.
Тоест във всяко денонощие имат време да заредят за 14х650=9100 километра.
Къде видя проблем с липса на време за зареждане?
Както ти казах, дори на всеки изминати 100 км да спират да зареждат по 30 минути, пак ще изминат толкова километри, колкото ще измине дизелов тир - 9 часа по 90 км в час равно на 810 километра теоретичен максимум за денонощие, а иначе по-малко в реалността.
Тоест едно зареждане за 30 минути в денонощие е напълно достатъчно.
А в реалността, вероятно ще зареждат по време на сън с малка мощност за да плащат по-ниска цена за киловатчас и с единица мощност да се зареждат повече камиони едновременно.
Вместо 1,5 мегавата за един камион, на което трябва да стои 30 минути и да премести камиона, със същата мощност зарядните може да са 15 броя по 100 kw, за да зареждат 8 часа без да местят камионите, а след това да не спират цял ден за зареждане до следващото време за сън.
Собственика ще е продал 12 мегаватчаса енергия за по-малко от половин денонощие - колкото на 200 леки автомобила. Дали няма да има желаещи?
22:49 12.10.2022
193 Последно?
До коментар #191 от "Турбо":
На каква цена без ддс и други такси си платил СЕБЕСТОЙНОСТТА НА ЕЛЕКТРИЧЕСКАТА ЕНЕРГИЯ?Ключовата дума е ПЛАТИЛ.
80 стотинки както каза в началото
85 стотинки както се поправи по-късно
Или 59 стотинки както твърдиш сега?
Дали пък не си ПЛАТИЛ електрическата енергия, без такси и без ддс на 25 стотинки, както ти казах в началото? Останалото до 59 стотинки са ДДС и таксите, а самият ти говореше за цена без ддс и такси.
Директен цитат от мнение 166
"Днес платих сметката за ток на магазина, 0,80 лв/квтч без ДДС и без таксите пренос достъп и т.н."
Погледни и мнение 167 какво съм ти отговорил още тогава и си държа на думата - 25ст. без ДДС.
Коментиран от #194
23:04 12.10.2022
194 Турбо
До коментар #193 от "Последно?":
Базовата цена е 0,85 лв/квтч,грешно съм написал 0,80.Общата сметка по фактурата е 65,01 лв при потребени 110 квтч.Цената е 0,59 лв/квтч с ДДС и такси.Да 0,25 лв/квтч е цената без и такси,но никой не ми продава на такава КРАЙНА ценаКоментиран от #195
08:27 13.10.2022
195 Ами внимавай какво говориш
До коментар #194 от "Турбо":
Браво все пак, че си призна грешката! Респект, не го очаквах!На практика ти беше този който започна разговора с това, че си платил тока по 80 стотинки без ддс и такси, а не каза за крайна цена.
Аз те поправих че си платил цената по 25 лв без ддс и такси. За крайна цена и дума не съм казал.
А цената ти е такава, защото държавата се прави на хитра и политиците си упражняват риториката по демагогия по темата, като на 25 стотинки ток ти взимат 17 стотинки ДДС, което прави само себестойността на тока 42 стотинки с ддс, без да се включвани никакви такси и акцизи, които общо са останалите 17 стотинки до 59 стотинки крайна цена.
Но не трябва да забравяме че и върху тези 17 стотинки вече е начислено 3ст ддс и на практика за НЕК, която отговаря за електропреносната мрежа по високо напрежение, а след това и за ЕРП-тата, а и за търговците на електрическа енергия, които са три съвсем различни търговски дружества, остава да си разделят трохите от 14 стотинки.
Обаче всички псуват ерепетата, че са изедници и им взимат парите, а включително част от политиците си упражняват риториката върху тях. А държавата без да си мръдне пръста само от ДДС взима 20 стотинки за всеки киловатчас.
На 59 стотинки ти взима 20 стотинки ддс, което е пладнешки обир - над 50% ДДС
Но продължават да тръбят, как фирмите плащат по 25 стотинки тока.
Коментиран от #196
10:11 13.10.2022
196 Турбо
До коментар #195 от "Ами внимавай какво говориш":
Ако не си разбрал още аз съм честен човек.В търговията излъжеш ли клиента и го губиш.Погледнах електронната си фактура и виждам цена 0,85 лв/квтч,при писането съм сгрешил и съм написал 0,80.После разшифровах фактурата и видях,че греша.
Коментиран от #197
08:42 14.10.2022
197 Аз също греша
До коментар #196 от "Турбо":
Редовно при това. Но нито се страхувам, нито се срамувам от грешките и даже държа хората да ми ги казват в очите и им благодаря за това!Никой не е роден научен, а светът се променя не с дни а с часове. А политиците вече ни правят съвсем на маймуни и не можеш да имаш на никой доверие.
Ако и ти ми беше казал, че ДДС на тока е над 50% щях да ти се изсмея, че е невъзможно и че държавата се грижи за гражданите си като и намалява цената на тока, но както виждаш трябва да си отваряме очите на четири и като гледаме нещо, не винаги го виждаме и не е лошо да се вслушваме и в думите на останалите и да ги проверяваме задължително.
Не случайно си изгубих времето да ти обясня подробно фактурата, защото е типичен нагледен пример за очевидна манипулация и пропаганда! Държавата казва че дава, но всъщност нищо не ти дава, а си взима своето без да отпусне на гражданите дори стотинка, а за да намали цената на тока краде от напълно честно и законно изкараната печалба на производителите на ток.
Тоест държавата краде и от производителите и от потребителите на тока и очаква благодарности!
А всъщност електромобилите и фотоволтаиците разрушават точно тази система за ограбване, като оставят парите в ръцете на хората. Не държа да се съгласиш или да ми отговаряш, а просто да го обмислиш като идея.
Защо мислиш че има натрупани заявки за 28 гигавата фотоволтаици, но ги бавят по всевъзможен начин с всякакви бюрократични спънки? Защото властта и контрола им се измък
09:17 14.10.2022
198 Аз също греша
Подобно е и с горивата.
Коментиран от #199, #200
09:18 14.10.2022
199 Турбо
До коментар #198 от "Аз също греша":
Съгласен съм с теб,но нямам къде да си сложа фотоволтаични панели.Трябва да си потърся къща в някое близко село.11:46 14.10.2022
200 Турбо
До коментар #198 от "Аз също греша":
Четох нещо за европейска програма за поставяне на фотоволтаични панели по покривите на сградите,с безвъзмездна финансова помощ.Сигурно заради това се бавят.11:49 14.10.2022
201 Този коментар е премахнат от модератор.